Επιστολή του αγίου Φωτίου του Μεγάλου προς τον καίσαρα Βάρδα, που μαρτυρεί περί της χριστιανικής ταπεινοφροσύνης του ανδρός


Νὰ πῶς μιλοῦν οἱ πραγματικοὶ ποιμένες; Τί θὰ ἔκανε σήμερα ὁ Μ. Φώτιος; Ἀκριβώς τὰ ἴδια μὲ τότε. Αὐτὰ δηλαδὴ ποὺ δὲν κάνουν οἱ σημερινοὶ Ποιμένες, ἔχοντας ἐγκαταλείψει τὴν ὑπεράσπιση καὶ ὁμολογία τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως!


φωτίου

 Αγίου Νεκταρίου: «ΜΕΛΕΤΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΑΙΤΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ» *


     Ποιος καιρός θα μπορούσε να είναι καταλληλότερος από τον σημερινό, ώστε να γίνει γνωστή σε όλον τον κόσμο η πληθύς των αρετών των αγίων της Εκκλησίας μας; Σε παρόμοιες και πολύ δυσκολότερες ώρες  οι άγιοι απεκάλυψαν, άκοντες εκόντες και εν ταπεινώσει, μπροστά στα μάτια του κόσμου τις θείες αρετές τους. Η αποκάλυψη έγινε με ποικίλους τρόπους, όπως διαβάζουμε στα συναξάριά τους, κατά πως τους φώτιζε η αποθησαυρισμένη στην ψυχή τους χάρις και παρέμεινε διαχρονική παρακαταθήκη και σε εμάς τους επιγόνους τους. Διότι, η δύναμη της γνήσιας αρετής είναι η ανώτερη δύναμη που πείθει και θεμελιώνει την πίστη με περισσή σταθερότητα. Από την ζωή και τα έργα των αγίων θα εμψυχωθούν οι πιστοί και θα καλλιεργηθεί πνεύμα ενότητας, εμπιστοσύνης και ελπίδας.

     Πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύσαμε ένα απόσπασμα επιστολής του αγίου επισκόπου Πενταπόλεως Νεκταρίου προς κάποιο μοναχό Ιωάσαφ, στο οποίο ταπεινά εξυμνεί τον ασκητή, ως υπέρτερο των Αρχιερέων. Γράφει μεταξύ άλλων: 

Ο διώκτης των Μασόνων (τεκτονοφάγος!) κ. Σεραφείμ, παρών σε σχηματισμός της μασονικής αλύσου? !!!

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΕ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΑΛΥΣΕΩΣ, ΠΟΥ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΕ ΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΤΕΛΕΣΜΑ


30-04-2020
Πρωτοπρεσβ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος

1.      Τό διαδικτυακό δημοσίευμα
  Στίς 25-02-2020 τό ἱστολόγιο https://www.pireaspiraeus.com/ ἀνήρτησε ἕνα κείμενο μέ τίτλο: «Ξεκινοῦν οἱ ἐργασίες στόν Ο.Λ.Π. (Ὀργανισμό Λιμένος Πειραιῶς) γιά τήν ἐπέκταση τοῦ σταθμοῦ κρουαζιέρας – Ἔγιναν σήμερα τά ἐγκαίνια»[1].
    Σύμφωνα μέ τήν ἀνάρτηση, τήν ἔναρξη τοῦ μεγάλου αὐτοῦ ἔργου χαιρέτησε στήν ἐκδήλωση, ὡς ἐκπρόσωπος τοῦ Πρωθυπουργοῦ, ὁ Ὑπουργός Ναυτιλίας καί Νησιωτικῆς Πολιτικῆς. Ἐπίσης, στήν μεγάλη ἀναπτυξιακή συμβολή τοῦ ἔργου ἀναφέρθηκε καί ὁ Περιφερειάρχης Ἀττικῆς, ἐνῶ τήν σημασία του γιά τήν τοπική οἰκονομία ἐπεσήμανε ὁ Δήμαρχος Πειραιῶς.  Ἐπιπροσθέτως, ὁμίλησε καί ὁ κινέζος Πρόεδρος τοῦ Ο.Λ.Π.. Τήν ἐκδήλωση τίμησαν μέ τήν παρουσία τους ὁ Ὑπουργός Τουρισμοῦ, ἡ Πρέσβειρα τῆς Κίνας, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος καί ὁ ἐπιχώριος Μητροπολίτης Πειραιῶς.

Μεγίστη αίρεση που προετοιμάζει τον τελικό αντίχριστο.

     Όταν καταπατείται το Ευαγγέλιο από τους πολιτικούς, αυτή είναι η χειρότερη από όλες τις αιρέσεις. Γιατί αίρεση δεν είναι μόνο στο δογμα, αλλα είναι και στο ήθος και στην ζωή. Και αυτό είναι μια μορφή αίρεσης. Όταν καταπατείται η ορθή ζωή, από τους κοσμικούς άρχοντες και η εκκλησία δεν αντιδρά, αυτό είναι μεγίστη αίρεση που προετοιμάζει τον τελικό αντίχριστο.

~ Άγιος Θεόδωρος Ο Στουδίτης ~

Η γιαγιά, o αββάς και η παράδοση




Τι είναι παράδοση; Είναι οι φορεσιές και οι σκοποί του τόπου μας ή κάτι παραπάνω; Είναι ένας τρόπος ζωής που χάθηκε και τον βάλαμε στις προθήκες του λαογραφικού μουσείου; Και εάν είναι έτσι γιατί μιλάμε για εκείνην σαν κάτι που συμβαίνει ακόμη; Εμείς οι… γραμματιζούμενοι έχουμε την «πολυτέλεια» πλέον να κάνουμε τέτοιους στοχασμούς. Να ψάχνουμε να βρούμε από πού κρατά η σκούφια μας και έπειτα περήφανα να την επιδεικνύουμε στις νέες εποχές που μάλλον δεν πολυσυμπαθούν μας ξεγελά σαν το άτακτο παιδί:
Εκεί που την θαυμάζεις και την περιφέρεις αγέρωχα καταντά να μοιάζει λείψανο…
Και εκεί που μοιάζεις να την ξεχνάς έρχεται στην ζωή την τωρινή με την ορμή της αναπόφευκτης αλήθειας που, ως αλήθεια, δεν γνωρίζει τόπο και χρόνο.

Η Σύνοδος έδωσε σήμερα τα εύσημα στην άπιστη Υπουργό!

ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Αιχμές για μετάδοση του κορονοϊού από τη Θ. Κοινωνία

Επιφυλακτική ως προς το άνοιγμα των  εμφανίστηκε σήμερα το πρωί η κ. αρμόδια υπουργός τονίζοντας ότι οι Ναοί θα ανοίξουν υπό όρους και ότι ο νέος κορονοιός μεταδίδεται και μέσα από το σάλιο, σύμφωνα με τους επιστήμονες, ερωτηθείσα για την Θ. Κοινωνία.

Οι εκκλησίες ανοίγουν υπό όρους, διευκρίνισε η κ. , με συνέντευξή της στο ΣΚΑΙ.

Υπογράμμισε ότι είναι πολύ πιθανόν οι μάσκες να είναι υποχρεωτικές, καθώς στους ναούς πηγαίνουν και ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, και οι ειδικοί έχουν αποφανθεί επ΄αυτού.

Επιμέλεια -Γιάννης Παπανικολάου- ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

Οι Συνοδικοί προήχθησαν σε συνεργάτες της Παγκοσμιοποίησης!!!


Οι αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου για την επόμενη ημέρα



Ξέραμε ότι οι σημερινοί Οικουμενιστές Επίσκοποι δεν στοχεύουν στην αγιότητα, αλλά επιδιώκουν την επισκοποίησή τους, που τους καθιστά υπάκουους υπαλλήλους του Κράτους από τη στιγμή της χειροτονίας τους, όταν δίνουν την διαβεβαίωση στον Πρόεδρο περί υπακοής στο Σύνταγμα. Στη σημερινή δε συγκυρία απέδειξαν περιτράνως ότι είναι ευπειθείς υποτακτικοί του Κούλη Μητσοτάκη, του Σωτήρη Τσιόδρα και του Νίκου Χαρδαλιά! Α, μην ξεχάσουμε και την Νίκη Κεραμέως, η οποία σταθερή στην απιστία της, δέχεται ότι δια της Θ. Μεταλήψεως μεταδίδετε ο ιός!!! (Εδώ).
Με τις σημερινές αποφάσεις, όμως, αποδεικνύουν ότι συμπαρατάχθηκαν με τη Νέα Τάξη και «προήχθησαν» σε επίσημους προαγωγούς της Παγκοσμιοποίησης!



Οι αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου για την επόμενη ημέρα
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Συνήλθε σήμερα Πέμπτη 30ή Απριλίου 2020 η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (Δ.Ι.Σ.) της Εκκλησίας της Ελλάδος της 163ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, κατά την δεύτερη συνεδρίασή Αυτής για τον μήνα Απρίλιο και ασχολήθηκε με τα θέματα της ημερησίας διατάξεως.
Κατά την συνεδρίαση Αυτής η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενέκρινε:
- Τις κατά το μεσολαβήσαν από την προηγούμενη Συνεδρίαση Αυτής (1.4.2020) γενόμενες «Συνοδική Εντολή και Εξουσιοδοτήσει» ενέργειες του Μακαριωτάτου Προέδρου, σύμφωνα με τον σχετικό Κανονισμό περί των εργασιών Αυτής.

Κείμενα περί Διακοπής μνημοσύνου από την εκκλησιαστική μας Παράδοση


Από παλαιότερο άρθρο του Αδαμάντιου Τσακίρογλου

  ... Ὁ ΛΓ´ Ἀποστολικὸς Κανόνας λέγει: «Μηδένα τῶν ξένων ἐπισκόπων, ἤ πρεσβυτέρων, ἢ διακόνων ἄνευ συστατικῶν προσδέχεσθαι· καὶ ἐπιφερομένων δὲ αὐτῶν, ἀνακρινέσθωσαν· καὶ εἰ μὲν ὦσι κήρυκες τῆς εὐσεβείας, προσδεχέσθωσαν· εἰ δὲ μή γε, τὰ πρὸς χρείαν αὐτοῖς ἐπιχορηγήσαντες, εἰς κοινωνίαν αὐτοὺς μὴ προσδέξησθε· πολλὰ γὰρ κατὰ συναρπαγὴν γίνεται».
Ὁ Ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας πρὶν τὴν σύγκληση τῆς Γ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καὶ πρὶν τὴν καταδίκη τοῦ Νεστορίου, προέτρεπε τοὺς Ὀρθοδόξους της Κων/πόλεως, ἐνισχύοντας αὐτοὺς ποὺ εἶχαν ΗΔΗ ἀποτειχιστεῖ«Ἀμώμους ἑαυτοὺς τηρήσατε, μήτε κοινωνοῦντες τῷ μνημονευθέντι, μήτε μὴν ὡς διδασκάλῳ προσέχοντες, εἰ μένοι λύκος ἀντὶ ποιμένος καὶ μετὰ ταύτην ἡμῶν τὴν ὑπόμνησιν τὴν πρὸς αὐτὸν γενομένην φρονεῖν ἕλοιτο τὰ διεστραμμένα. τοῖς δέ γε τῶν κληρικῶν ἤτοι λαϊκῶν διὰ τὴν ὀρθὴν πίστιν κεχωρισμένοις ἢ καθαιρεθεῖσι παρ΄ αὐτοῦ κοινωνοῦμεν ἡμεῖς, οὐ τὴν ἐκείνου κυροῦντες ἄδικον ψῆφον, ἐπαινοῦντες δὲ μᾶλλον τοὺς πεπονθότας…» (Πρακτικά Γ΄ Οἰκουμ. Συνόδου,T.L.G. 1,1,1 p. 114, 1,2).

Καρδιολόγος «βάζει στην θέση του» τον Ευαγγελάτο για το εμβόλιο


Ὁ κορυφαῖος γιατρὸς Φαίδων Βοβολης ἔγραψε στὴν ἀνάρτησή του γιὰ τοὺς δημοσιογράφους “ἀπειλούν” τὸν Ἑλληνικὸ λαὸ γιὰ τὸ ἐμβόλιο. Διαβάστε τὴν ἀνάρτησή του: 

Φίλοι μου καλησπέρα. 
Ἂς σχολιάσουμε λίγα θέματα τῆς ἐπικαιρότητας: 
-Ἕνα ἐμβόλιο χρήζει κατὰ Μ.Ο. 1,5 ἔτος διαδικασίες γιὰ νὰ κυκλοφορήσει. 
Κάποια ἐμβόλια ὑπῆρξαν ἐπανάσταση στὴν ἰατρικὴ καὶ προφύλαξαν ἀπὸ σοβαρὲς ἀσθένειες. 
Ὡστόσο: 

Ο Ιατρικός Σύλλογος για τη Θεία Κοινωνία και η εκ τάφου φωνή του αειμνήστου καθηγητή καρδιολογίας Αθανασίου Αβραμίδη

Χαράλαμπος Ἀνδραλης 
 Στὶς 15 Ἰανουαρίου 2020, ἔφυγε ἀπὸ τὴν ἐπίγεια ζωή, πλήρης ἡμερῶν, ὁ Καθηγητὴς καρδιολογίας τῆς Ἰατρικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, Ἀθανάσιος Ἀβραμίδης, ἕνας διαπρεπὴς ἐπιστήμων, ὁ ὁποῖος ὑπηρέτησε τὸν πάσχοντα ἄνθρωπο μὲ ἀληθινὴ ἀγάπη, ὡς εἰκόνα Χριστοῦ. 

Θρηνώ και οδύρομαι: Ο Οικουμενισμός ...εξαφανίστηκε και για τους ...Αντι-Οικουμενιστές!!!


Επιστολή π. Σ. Σαράντου προς τον Μητρ. Κηφισίας Κύριλλο

Θρηνῶ καί ὀδύρομαι: Διωγμός τῶν πιστῶν ἀπό τίς ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες μας!

Σχόλιο:  Δυστυχώς! Πρέπει να θρηνούμε γιατί οι αντι-Οικουμενιστές ...εξαφάνισαν ως δια μαγείας τον Οικουμενισμό! Δρουν ωσάν να μην υπάρχει! Η Οικουμενιστική πανδημία τους προσέβαλε σοβαρά και λέγουν άρρητα ρήματα, απευθυνόμενοι δε προς τους Επισκόπους τους, έχουν ξεχάσει την Παναίρεση, το Κολυμπάρι, το σχίσμα κ.ά. πολλά!
Έτσι ο π. Σαράντης:
* Την απαγόρευση του Μητσοτάκη (δηλ. της Ν. Τάξης) την ονομάζει «επιτίμιο Θεού»! Παρακάτω, όμως, την απόφαση αυτή του επιτιμίου, την ονομάζει …«μισοθεΐα κατά του Ιησού Χριστού»!!! -Δεν μας εξηγεί όμως, πώς γίνεται η "μισοθεΐα" κατά του Ιησού, να είναι και "επιτίμιο" του  Ιησού! 
* Δηλώνει ότι το κλείσιμο των εκκλησιών μας ...«ωφέλησε»!
* Την υποταγή των Επισκόπων στον Καίσαρα, την αποκαλεί «αρχοντική συμπεριφορά των Επισκόπων»!
          Και μη …χειρότερα!


Επιστολή π. Σ. Σαράντου προς τον Μητρ. Κηφισίας Κύριλλο

Θρηνῶ καί ὀδύρομαι: Διωγμός τῶν πιστῶν ἀπό τίς ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες μας!

Ἀμαρούσιον 27-4-2020

 Σεβασμιώτατε πάτερ καί Δέσποτα

Χριστός Ἀνέστη!


   Μέ μεγάλη συνοχή καρδίας ἀπευθύνομαι σέ Σᾶς, τόν πνευματικό μου πατέρα καί Ἐπίσκοπο.  Καθημερινῶς πυροβολούμαστε ὑπό τῶν ἐνοριτῶν μας καί τῶν πνευματικῶν τέκνων οἱ ὁποῖοι ἐπιμόνως μᾶς ἐρωτοῦν πότε ἐπί τέλους θά τούς ἐπιτραπεῖ νά εἰσέλθουν στόν Ἱερό Ναό, νά μετάσχουν στή θεία Λειτουργία καί νά κοινωνήσουν τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων, δηλαδή ζητοῦν τά αὐτονόητα δικαιώματά τους, γιά νά καταφέρουν νά ζήσουν.
    Ἐμεῖς ὑπακούσαμε στό ἐκ Θεοῦ «ἐπιτίμιο» ἐκ καρδίας, γιατί πιστέψαμε ὅτι θά ὠφεληθοῦμε ἅπαντες, ἀρχιεπίσκοπος, μητροπολῖτες, ἀρχιμανδρῖτες, πρεσβύτεροι, διάκονοι, μοναχοί, μοναχές, λαϊκοί ὑπάλληλοι τῆς Ἐκκλησίας καί ὅλο τό χριστεπώνυμο πλήρωμα.  Πράγματι ὠφεληθήκαμε ὅλοι, δημιουργήσαμε ἁλυσίδες προσευχῆς γιά ὅλο τό εἰκοσιτετράωρο.  Γλυκάθηκαν τόσο μέ τήν προσευχή οἱ ἀδελφοί  χριστιανοί, πού μᾶς ζητοῦν νά συνεχίσουμε καί μετά τήν ἄρση τῶν μέτρων.

"Θέλουν τον πλήρη έλεγχο της ανθρωπότητας. Όλοι οι άνθρωποι ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΙ"!

Ο Ιταλός δημοσιογράφος και συγγραφέας Giulietto Chiesa:  Χτίζουν έναν νέο κόσμο.  Θέλουν τον πλήρη έλεγχο της ανθρωπότητας.  Όλοι οι άνθρωποι ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΙ.  Όποιοι δεν εμβολιαστούν δεν θα έχουν δικαίωμα ούτε μετακίνησης ούτε να βγουν από το σπίτι.  Έχει ακυρωθεί το 60% της παραγωγής.... πως θα ζήσει ο κόσμος;;;



Είναι δύσκολο να πούμε τι θα ακολουθήσει η κρίση, τι αλλαγές μας περιμένουν. Ένα πράγμα είναι σαφές σε όλους: ο κόσμος θα αλλάξει. Και είναι δύσκολο να μιλήσουμε για συγκεκριμένες συνέπειες, γιατί κανείς δεν έχει πραγματική εικόνα για το τι συμβαίνει. Τι προκάλεσε την επιδημία του κοροναϊού: δημιουργήθηκε τεχνητά και, ίσως, ακόμη και σκόπιμα εξαπλώθηκε; Δεν υπάρχουν απαντήσεις, υπάρχουν μόνο εικασίες και υποθέσεις.

Ούτε με τον Άρειον, ούτε με τους μουσουλμάνους πιστεύομεν εις τον ίδιον Θεόν

 



Τοῦ κ. Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
   Ὅσο ἡ ἀνθρωπάρεσκη “ἀγάπη” μιᾶς ἄλλης συνύπαρξης, παρακινεῖ Ἱεράρχες τῆς Ἐκκλησίας μας νὰ ἀναφέρονται στὸν μουσουλμανισμὸ καὶ στὸ κοράνι μὲ κακόδοξες ἀναφορές, θὰ γίνεται πρόξενος λύπης στὸ πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας. Ἀναφέρουν ὅτι δῆθεν “μὲ τοὺς μουσουλμάνους πιστεύομε στὸν ἴδιο Θεό”, ὑποδεικνύουν τὸ Ἰσλὰμ ὡς ἄλλη ὁδὸ σωτηρίας, τὸ καλοῦν “ἀβρααμικὴ” θρησκεία, ἐνῷ σαφέστατα δὲν εἶναι, καλεῖται ὁ Μωάμεθ προφήτης, ἐφευρίσκουν ἀντίθεες ὡραιολογίες γιὰ τὸ κοράνι καὶ ὅλα αὐτὰ ἀπὸ χείλη Ἱεραρχῶν τῆς Ἐκκλησίας μας.

Το Πνεύμα των εσχάτων καιρών – Η «χαρισματική αναζωπύρωση» ως ένα σημείο των καιρών



π. Σεραφείμ Ρόουζ:
ΗΠΑ – Ένα Ονειρεμένο Ταξίδι Στο Κελλάκι Του π. Σεραφείμ Ρόουζ ...
      Στα χρόνια που έρχονται, ο διάβολος θα χρησιμοποιεί κάθε ευκαιρία να συγχύσει τους αληθινούς Ορθόδοξους Χριστιανούς, τον έναν ενάντια στον άλλο, άλλοτε για θέματα μεγάλα και άλλοτε (συνήθως) για μικρά.
Πρέπει να προσπαθήσουμε με σταθερότητα να μην πιαστούμε από το δόλωμα. ο διάβολος περπατά γυμνός ανάμεσά μας…
π. Σεραφείμ Ρόουζ Η ορθοδοξία και η θρησκεία του μέλλοντος, Εγρήγορση 2000

 Το Πνεύμα των εσχάτων καιρών
1. Η «χαρισματική αναζωπύρωση» ως ένα σημείο των καιρών
Στο τέλος αυτού του αιώνα δεν θα υπάρχει έλλειψη προφητών του Κυρίου του Θεού, ούτε υπηρετών του σατανά. Αλλά στους έσχατους καιρούς αυτοί που πραγματικά θα υπηρετούν το Θεό θα επιτύχουν να κρυφτούν από τους ανθρώπους και δεν θα κάνουν θαύματα ανάμεσά τους όπως στον παρόντα καιρό, αλλά θα βαδίζουν ένα δρόμο δράσης αναμεμειγμένης με ταπεινότητα, και στη βασιλεία των Ουρανών θα είναι μεγαλύτεροι από τους Πατέρες που δοξάστηκαν με θαύματα. Επειδή εκείνη την εποχή κανείς δεν θα κάνει ενώπιον των ανθρώπων θαύματα που θα τους διεγείρουν και θα τους εμπνέουν να κοπιάζουν με ζήλο σε ασκητικούς αγώνες… πολλοί, διακατεχόμενοι από άγνοια, θα πέσουν στην άβυσσο, παραστρατώντας στο πλάτος, του φαρδιού κι ευρύχωρου δρόμου.

Για να παραμείνει και κοινωνήσει με τους αποτειχισμένους θυσιάζει τη ζωή της και το βρέφος της!

Ἡ στάση των πιστῶν ἀπέναντι στους αἱρετίζοντες ψευδεπισκόπους

  Κάποια ἀκόμα παραδείγματα ἀποτειχίσεως τοῦ πιστοῦ λαοῦ μᾶς παραδίδει ὁ Νικηφόρος Κάλλιστος, ποὺ πρέπει νὰ τὰ μελετήσουμε ὅλοι, γιὰ νὰ δοῦμε, πόσο πίσω εἴμαστε ἀπὸ τοὺς ἀληθινοὺς Χριστιανούς. Ἰδιαιτέρως πρέπει νὰ τὰ δοῦν οἱ ἀντι-Οἰκουμενιστές ἡμι-αποτειχισμένοι καὶ νὰ ξανασκεφτοῦν, πόσο κακὸ κάνουν μὲ τὴν ἐσφαλμένη διδασκαλία τους, διὰ τῆς ὁποίας, ἀντὶ οἱ πιστοὶ νὰ διδάσκονται νὰ ἐφαρμόσουν τὴν ἁγιοπατερικὴ πρακτικὴ τῆς ἀπομάκρυνσης ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς κι ἀπ’ ὅσους κοινωνοῦν μαζί τους, προτρέπονται –ἀπὸ τοὺς πατέρες τῆς Θεσσαλονίκης καὶ Πτολεμαΐδος– νὰ κοινωνοῦν μαζί τους!

   Ὁ αὐτοκράτορας Οὐάλης ἐκδίωξε ἀπὸ τὴν ἐπισκοπὴ τῶν Ἐδεσσηνῶν τὸν Ὀρθόδοξο Ἐπίσκοπο Βάρσην, ἄνθρωπον, ὁ ὁποῖος «τὰς τῆς ἀρετῆς ἀπήστραπτε λαμπηδόνας» (Νικηφόρος Κάλλιστος, Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία, P.G. 146, 636D),  καὶ στὴ θέση του τοποθέτησε κάποιον ἀρειανόφρονα ποὺ ἦταν “ὄνομα καὶ πρᾶμα” Λύκος!
     «Ἐπειδὴ γὰρ τὸν εἰρημένον Βάρσην τῆς ποίμνης ἐστέρησεν, Λύκον ἀντικαθίστη» (π. παρ.).
    Ὅμως τὸ πλῆθος τῶν πιστῶν ἀντέδρασε μὲ σφοδρότητα καὶ δὲν ἤθελε νὰ ἔρθει σὲ κοινωνία μὲ τὸν προβατόσχημο λύκο καὶ ψευδεπίσκοπο Λύκο. Γι’ αὐτὸ ΟΛΟΙ βγῆκαν ἔξω ἀπὸ τὴν πόλη καὶ συγκεντρώθηκαν σὲ ἕναν εὐκτήριο οἶκο ἀφιερωμένο στὸν ἀπόστολο Θωμᾶ.
     Καὶ ὁ βασιλιᾶς Οὐάλης ἔδωσε ἐντολὴ στὸν ἔπαρχο Μόδεστο νὰ ἐκδιώξει μὲ στρατιωτικὴ ἐπιχείρηση τὸ πλῆθος ἀπὸ τὸ μέρος ἐκεῖνο, κάνοντας χρήση ἀκόμα καὶ τῶν σπαθιῶν!
    Ὁ Μόδεστος ἑτοιμάστηκε νὰ πραγματοποιήσει τὴν διαταγή. Ἀλλ’ ὅμως τὴν προηγούμενη ἡμέρα (γιὰ ἀδιευκρίνιστους λόγους)

εἰδοποίησε κρυφὰ τοὺς Ἐδεσσηνοὺς νὰ μὴν προσέλθουν στὸ μέρος ποὺ ἔκαναν τὶς συναθροίσεις τους καὶ νὰ προφυλαχτοῦν γιατὶ ὁ αὐτοκράτορας Οὐάλης ἔχει δώσει ἐντολή, ὅσοι εὑρεθοῦν ἐκεῖ νὰ τιμωρηθοῦν.
    «Ὡς δὲ τὸ πλῆθος δυσχεραῖνον τὴν κοινωνίαν σφοδρῶς ἀπεσείετο, πάντες τὴν πόλιν καταλιπόντες πρὸ τοῦ ἄστεος συνηθροίζοντο· ἦν δὲ ἐκεῖσε Θωμᾶ τῷ ἀποστόλῳ ἐπιφανὲς εὐκτήριον· ὃ ἱστορῆσαι βουλόμενος Οὐάλης, σύναμα τῷ ὑπάρχῳ, Μόδεστος οὗτος ἦν, ἦκεν ἐντειλαμένος πρότερον, τὸ συνιστάμενον ἐκεῖσε πλῆθος μετὰ τῆς ὁπλιτικῆς περὶ αὐτὸν δυνάμεως διασκεδάσαι, ράβδοις καὶ ροπάλοις παίοντας, εἰ δὲ δεήσει, χρησομένους καὶ ξίφει. Ὁ δὲ τὸ κελευόμενον ἔδρα· καὶ λάθρα τοῖς Ἐδεσσηνοῖς ἐδήλου φυλάξασθαι τὴν ὑστεραίαν, μὴ εἰς τὸν εἰωθότα συνελθεῖν τόπον· πρόσταγμα γὰρ βασιλέως εἶναι τιμωρίαν ἐπάγειν οἷς ἁλῶναι συμβαίη. Καὶ ὁ μὲν οὗτος ἠπείλει καίπερ ἑτερόδοξος· ἢ μηδένα ἢ ὀλίγους κινδυνεῦσαι προμηθούμενος, ἢ ἴσως καὶ παραιτούμενος ἑαυτὸν πρὸς τὴν τοῦ κρατοῦντος ὀργήν» (π. παρ. 637Β).
     Ὅμως οἱ Ἐδεσσηνοὶ ὀρθόδοξοι πιστοί, ὄχι μόνον ἀγνόησαν τὶς ἀπειλές, ἀλλὰ πρωΐ-πρωῒ μετέβησαν μὲ μεγαλύτερη προθυμία στὸν καθορισμένο τόπο τῆς συνάξεως πραγματοποιώντας τὰ λατρευτικά τους καθήκοντα.
    «Ἐδεσσηνοὶ μέντοι ἐν δευτέρῳ θέμενοι τὰς ἀπειλάς, ἅμα ἕῳ πρόθυμοι μᾶλλον ἢ πρότερον ἐπὶ τὸν τόπον ἐχώρουν, καὶ τὸ εἰωθὸς ἔπραττον» (π. παρ. 637C).
    Στὴν συνέχεια ὁ Νικηφόρος Κάλλιστος μᾶς διηγεῖται τὸ ἑξῆς συγκινητικὸ περιστατικό. Ὁ Μόδεστος, πηγαίνοντας μὲ στρατιωτικὸ ἄγημα στὸ μέρος ποὺ ἦσαν συγκεντρωμένοι οἱ Χριστιανοί, συνάντησε μιὰ γυναῖκα ποὺ μὲ τὸ βρέφος της πήγαινε στὴν συνάθροιση τῶν πιστῶν. Διέταξε νὰ τὴν συλλάβουν καὶ ζητοῦσε νὰ μάθει, ποῦ πηγαίνει ἔτσι βιαστικά. Αὐτὴ ἀπάντησε:
 «Ἐπὶ τὸ πεδίον ἔνθα οἱ τῆς εὐσεβείας θεράποντες».
    Καὶ συνέχισε· γνωρίζω καλὰ τὰ κακὰ ποὺ μᾶς ἑτοιμάζετε καὶ τρέχω νὰ προλάβω κι ἐγὼ νὰ ἀξιωθῶ νὰ πάθω τὰ ἴδια, γιὰ νὰ μὴ χάσω τὴν δόξα ποὺ χαρίζει ὁ Θεὸς (σ’ ὅσους παραμένουν πιστοὶ στὶς Ἐντολὲς Του, μὴ κοινωνοῦντες μὲ τοὺς αἱρετικούς):
    «…καὶ σπεύδω καὶ αὐτὴ τῶν ἴσων ἐκείνοις ἀξιωθῆναι γερῶν, ἵνα μὴ κατόπιν δρόμου γεγενημένη τῆς παρὰ Θεῷ δόξης ἁμάρτω»!
    Καὶ ὁ ἔπαρχος ρώτησε· γιατὶ σέρνεις μαζί σου καὶ τὸ βρέφος; Κι αὐτὴ ἀπάντησε:
«Ἵνα καὶ αὐτὸ τῆς ἴσης ἀξιωθήσεται τιμῆς, μετασχὸν τῶν παθῶν»! (π. παρ. 637D).
    Καὶ ὁ Μόδεστος μένοντας ἔκπληκτος ἀπὸ τὴν ἀνδρεία ἀπάντηση, τὴν αὐταπάρνηση καὶ τὴν γενναιότητα τῆς γυναίκας καὶ συμπεραίνοντας ὅτι, ἂν μιὰ γυναῖκα εἶχε τέτοια ἀνδρεία στάση, πόσο μᾶλλον ἦταν ἀποφασισμένοι καὶ πρόθυμοι νὰ πάθουν ὁτιδήποτε γιὰ τὸ Χριστὸ καὶ οἱ ὑπόλοιποι πιστοί,  ἐπέστρεψε στὰ βασίλεια. Συναντήθηκε μὲ τὸν αὐτοκράτορα Οὐάλη καὶ προσπαθοῦσε νὰ τὸν πείσει νὰ μὴν πραγματοποιήσει τὴν διωκτικὴ τῶν Χριστιανῶν ἀπειλή (π. παρ. 637-640).
    Ὁ Οὐάλης ὅμως δὲν πείστηκε, ἀλλὰ διέταξε νὰ συλληφθοῦν οἱ «ἡγούμενοι τοῦ πλήθους», ἐκτὸς ἐάν –ὅπως σημειώνει ὁ Νικηφόρος– «τῶ λύκῳ καὶ οὐ ποιμένι» κοινωνήσουν. Διαφορετικὰ θὰ τοὺς ἐκδίωκε ἀπὸ τὴν πόλη, καὶ θὰ τοὺς ἐξόριζε σὲ ἀπομακρυσμένες περιοχές (π. παρ. 640Α).
    Ὁ ἔπαρχος συγκέντρωσε τοὺς πιστοὺς καὶ προσπαθοῦσε νὰ τοὺς πείσει νὰ ὑπακούσουν. Αὐτοὶ τὸν ἄκουγαν ἐν σιωπῇ καὶ δὲν ἀπαντοῦσαν, ἀφήνοντας τὴν πρωτοβουλία τῆς ἀπαντήσεως στὸν Ἐπίσκοπό τους Εὐλόγιο, ποὺ ἦταν «ἀνὴρ βίῳ καὶ λόγῳ τὸ ἀξιέπαινον ἔχων» (π. παρ. 640Β).
    Τότε ὁ ἔπαρχος ἐστράφη πρὸς τὸν Εὐλόγιο καὶ διελέγετο μὲ αὐτόν. Κι ὅταν τὸν ρώτησε ἂν θὰ κοινωνήσει μὲ τὸν αἱρετικὸ αὐτοκράτορα Οὐάλη, ὁ Εὐλόγιος μειδιάσας καὶ μὲ χαριτωμένο τρόπο εἶπε: «Προσφέρει γὰρ καὶ μετὰ τῆς βασιλείας καὶ τὸ ἱερᾶσθαι κεκλήρωται»!
    Μετὰ ἀπὸ αὐτὴν τὴν ἀπάντηση ὁ ἔπαρχος, ἀφοῦ ἐπέπληξε τὸν Εὐλόγιο καὶ τὸν εἰρωνεύτηκε, εἶπε: Δὲν ἐννοοῦσα αὐτό, ἀλλὰ τὸ νὰ κοινωνήσεις μὲ ἐκείνους τοὺς ἐπισκόπους ποὺ ὁ αὐτοκράτορας διατάσσει.
    Καὶ ὁ Εὐλόγιος ἀπάντησε ὅτι ἀκολουθεῖ τοὺς «καλοὺς ποιμένες» κι ὄχι τοὺς αἱρετικοὺς ποὺ προσφέρουν μολυσμένη καὶ  δηλητηριώδη τροφή:
    «Ἀλλ’ ἐγὼ καὶ ποιμένας οὐκ ἄμοιρος· οὗ τῆς φωνῆς ὡς γνησίας ἐπῃσθημένος, καὶ τοῖς ἐκείνου δόγμασι ἕπομαι· καὶ οὐ χρή μοι τῆς τοιαύτης νοσερᾶς πόας καὶ θανασίμου» (π. παρ. 640CD).
    Μετὰ ἀπὸ αὐτὰ τὰ λόγια ἔγινε ἔξαλλος ἀπὸ θυμὸ ὁ ἔπαρχος καὶ συνέλαβε καὶ ἐξόρισε ὀγδόντα πιστούς, ἐκείνους ποὺ ἦσαν οἱ ἐξέχοντες καὶ «τὰ στηρίγματα» τῶν πιστῶν. Ἐξ  αὐτῶν τὸν «Εὐλόγιο μέντοι καὶ Πρωτογένην τὰ δεύτερα μετ’ ἐκεῖνον ἔχοντα εἰς Ἀντινὼ τὴν Θηβαίων ἐξόριζεν. Ὅσην δ’ ἐκείνων ἡ ἀρετή, ἐντεῦθεν δειχθήσεται. Ἐπεὶ γὰρ σύμφρονά τινα ἐπίσκοπον εὗρον ἐκεῖσε, κοινωνεῖν εἵλοντο, καὶ τῶν ἐκκλησιαστικῶν μετεῖχον συλλόγων» (Νικηφόρος Κάλλιστος, Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία, P.G. 146, 641Α).  
Σημάτης Παναγιώτης

«Τις υμάς εβάσκανε τη αληθεία μη πείθεσθαι»;

Αλήθεια, ποιος έχει «τυφλώσει» τους πιστούς, ώστε να μη βλέπουν τα αυτονόητα;

Θυμίζουμε:

γιος Συμεὼν ὁ Θεολόγος: «Κάθε κληρικό, τοῦ ὁποίου ἡ πίστη, τὰ λόγια καὶ τὰ ἔργα δὲν συμφωνοῦν μὲ τὶς διδασκαλίες τῶν Ἁγίων Πατέρων, νὰ μὴν τὸν δεχόμαστε στὴν οἰκία μας. Ἀλλὰ νὰ τὸν ἀποστρεφόμεθα καὶ νὰ τὸν μισοῦμε ὡς δαίμονα, ἔστω κι ἄν ἀνασταίνει νεκροὺς καὶ κάνει ἄλλα μύρια θαύματα»

καλύτερα, θυμίζουμε τὸν ἴδιο τὸν Κύριο, ὁποῖος μᾶς λέγει: «Ἀλλοτρίῳ δέ οὐ μὴ ἀκολουθήσωσιν (σσ. ἐννοεῖ Κύριος κάθε Ποιμένα, ποὺ φυσικὰ τοὺς πρώτους αἰῶνες δὲν εἶχε καταδικαστεῖ ἀπὸ Σύνοδο), ἀλλὰ φεύξονται ἀπὸ αὐτοῦ, ὅτι οὐκ οἴδασι τῶν ἀλλοτρίων τὴν φωνήν»!