Ὁ «Πνευματομάχος» καὶ ΝΕΟ-ΠΑΤΕΡΑΣ Μητροπολίτης Αἰτωλοακαρνανίας.

                                   Πράγματι, επιστολή κόλαφος!

                   

Γράφει ὁ Ἀρχιμανδρίτης π. Θεόκλητος Τσίρκας

«Γινώσκεις ἅ ἀναγινώσκεις», Κύριε Δαμασκηνέ; Τὶς ἡμέρες αὐτὲς πολὺς ντόρος ἔγινε μὲ τὰ εὐφυολογήματα τοῦ νεόκοπου Μητροπολίτου Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας Δαμασκηνοῦ.

Δὲν τὸν γνωρίζω τὸν ἄνθρωπο, γνωρίζω ὅμως πολὺ καλὰ τὸν Γέροντά του, τὸν ὁποῖον τὸν ἀγαποῦσα καὶ ἐκτιμοῦσα, ὅταν ἦταν Ἀρχιμανδρίτης, τὸν εἶχα μάλιστα προωθήσει, γιὰ νὰ γίνει ΠΡΟΕΔΡΟΣ τοῦ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΛΑΩΝ, Παγκοσμίως.

Οἱ μετοχές του ὅμως ἀνέβηκαν μὲ τὴν τηλεοπτικὴ Ἐκπομπὴ τὸ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ, πρᾶγμα τὸ ὁποῖον τὸν ἔκανε νὰ αὐξηθεῖ ἡ ΟΙΗΣΗ του καὶ νὰ νομίσει ὅτι εἶναι ἀνώτερος ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Πατέρες!!! (βλ. Μεταπατερικὴ θεολογία) Κύριε τῶν Δυνάμεων!!!

Ὁ Σοφὸς Λαός μας λέγει: Μὲ ὅποιον δάσκαλον θὰ καθίσης τὶς διδασκαλίες του θὰ ἀκολουθήσεις.

Ἔγραψα γράμμα στὸν κύριο ΙΓΝΑΤΙΟ καὶ τοῦ ἔλεγα ὅτι στὸ ΔΙΠΤΥΧΟ μου, ποὺ ἔχω γράψει καὶ τὸ ὄνομά σου, ὡς Ἀρχιμανδρίτης, τώρα δὲν τὸ μνημονεύω, τὸ ἔβαλα ἐντὸς παρενθέσεως, μέχρις ὅτου ἡ Ἱερὰ Σύνοδος νὰ σὲ καθαιρέσει, ὁπότε καὶ ἐγὼ θὰ σὲ σβήσω!!!

Δὲν ξέρω ἄν ὁ ἀλεξιπτωτιστής! τῆς Μητροπόλεως ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ τέλεσε καμμιὰ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ Ἱερέως.

O σεβάσμιος Στάρετς Λαυρέντιος του Τσέρνιγκοφ έλεγε για τους έσχατους καιρούς:

«Να μη μείνετε έκπληκτοι όταν ακούσετε ότι οι άνθρωποι τρέχουν με κάθε τρόπο στις εκκλησίες και προσεύχονται.

                       
Όταν εκείνοι που στα χρυσά καλύμματά τους [Αρχιμανδρίτες και Πατριάρχες] απαγορεύσουν την ανάγνωση του Ψαλτηρίου –και, αργότερα, των Ωρών– ο Κύριος (ο Θεός) θα τα υπομείνει όλα αυτά, αλλά για λίγο, και θα τους εγκαταλείψει!

(8) Ο ΦΟΒΕΡΟΣ ΚΑΙΡΟΣ (ΤΑ ΦΟΒΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ)
«Όχι πολύ πριν την βασιλεία του αντίχριστου, ακόμη και εκείνες οι εκκλησίες που έχουν κλείσει θα επισκευαστούν και θα αποκατασταθούν –όχι μόνο τα εξωτερικά τους, αλλά το εσωτερικό τους, επίσης. Θα επιχρυσώσουν τους θόλους των καμπαναριών και των καθεδρικών ναών, και όταν θα ολοκληρώσουν και τον κύριο ναό, τότε θα έχει έρθει ο καιρός για την ενθρόνιση του αντίχριστου. Προσευχηθείτε ο Θεός να μακραίνει εκείνον τον χρόνο, για να ενθαρρυνθούμε και να στηριχτούμε· είναι μια φοβερή χρονική περίοδος που μας αναμένει. Η αποκατάσταση των καθεδρικών ναών θα συνεχιστεί μέχρι την στιγμή της στέψης του αντίχριστου. Θα έχουμε πρωτοφανή λαμπρότητα. Βλέπετε με πόσο πανουργία και ύπουλα προετοιμάζεται όλο αυτό;».
                                      
Ο Γέροντας συνέχισε, με δάκρυα. «Όλοι οι καθεδρικοί ναοί θα είναι υπερβολικά θαυμάσιοι, όπως ποτέ πριν, αλλά δεν πρέπει να παρευρεθείτε σε αυτούς τους ναούς, για την αναίμακτη θυσία του Ιησού Χριστού δεν θα προσφερθεί εκεί.

Και τι άλλαξε από τότε που τα επεσήμαναν; Ούτε οι Κανονικές Ορθόδοξες Εκκλησίες τήρησαν αυτά που συμφώνησαν, ούτε ο συγγραφεύς άλλαξε την στάση του! Άρα…

Επισημαίνουν την αλήθεια, αλλά παραμένουν κολλημένοι στο ψεύδος!



Διορθόδοξη Σύναξη όλων των Κανονικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, (Θεσσαλονίκη, 29 Απριλίου – 2 Μαΐου, 1998). Σύμφωνα με το άρθρο 13, παράγραφος β’ του Κειμένου αυτού: «Οι Ορθόδοξες αντιπροσωπείες δεν θα συμμετέχουν στις οικουμενικές Ακολουθίες, την κοινή προσευχή και λατρεία του Θεού, ούτε σε άλλες θρησκευτικές τελετές της Συνάξεως».

                                                                    

                        

Εχαριστομε τν π.  Πέτρο Χίρς πο μς ποκαλύπτει να κόμη σημαντικότατο κείμενο, μιὰ στορικ πόφαση

πορρίψεως ς παραδέκτων, κάποιων Οκουμενιστικν θέσεων καὶ ποφάσεων πο ποδεικνύει τ μέγεθος τς λλοιώσεως τς Πίστεως π τος Οκουμενιστές.

Λυπούμαστε, μως, βαθύτατα, γιατ κι ατός, τ χρησιμοποιε «χαρτοπολεμικά», συνεχίζοντας μαζ μ τος λλους ντι-Οκουμενιστς τν ψευτο-πόλεμο κατ τοῦ Οκουμενισμο!

 ποδεικνύουν, δηλαδή, τ μέγεθος μις διαβολικς αρέσεως, λλ παρ τατα κοινωνον ματος τος πισκόπους, ο ποοι ψηφίζουν πίσημα ΥΠΕΡ το ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, προωθον  νέχονται λες ατς τς κακοδοξίες πού -τ ποφώλιον τέρας το Οκουμενισμο μ τν δαιμονικ διάρθρωση- κηρύττει κα φαρμόζει!  Το Οκουμενισμο πο «ποτελε να κοκτέιλ, συντεθειμένον π τς πλέον παραδόξους θρησκευτικς δοξασίας»· πο δν ποτελε παρ «μίαν νέαν κδοσιν το παλαιο μηδενισμο»!

  Ο πιστο πρέπει πλέον μόνοι τους ν προφυλαχθον, φοκόμα κα ο Ποιμένες πο τος πισημαίνουν θεωρητικ τν αρεση, παρ πσαν γιογραφικ ντολή, τν νέχονται, δεχόμενοι κα πιτρέποντες στος πιστος τν μολυσμ τς αρέσεως δι τς λειτουργικς κοινωνίας μ τος κφραστές της! 

Το σχόλιο είναι του μακαριστού θεολόγου Π. Σημάτη (εδώ)


Η Συνοδική Απόφαση της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Γεωργίας, του 1998, για τις Συμφωνίες του Σαμπεζύ και του Μπάλαμαντ, για την Θεωρία των Κλάδων και πολύ περισσότερα.


Μία Απόφαση Ορόσημο, μείζον κεφάλαιο στον Αγώνα για την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία


ΕΙΣΑΓΩΓΗ 


    Η Συνοδική Απόφαση της Αποστολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Γεωργίας, του 1998 έχει ξεχωριστή σημασία ανάμεσα στα Κείμενα-ορόσημα της σύγχρονης Ορθοδόξου εκκλησιαστικής ιστορίας, τα οποία σφραγίζουν τον αγώνα της Εκκλησίας να διατηρήσει ανόθευτη την «άπαξ παραδοθείσαν πίστιν» και την πίστη Της στην «Μίαν Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν».

"Και τώρα σας ερωτώ· Ποιά είναι η σπουδαιότερη ώρα της δικής σας ζωής;"

Τοῦ ἀποστόλου Ἀνδρέου τοῦ πρωτοκλήτου

Τοῦ Μητρ. Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου

Όλα ήδη είναι αποφασισμένα και εφαρμόζονται: Η «νέα Εκκλησία» είναι εδώ!

Ο Μητρ. Βελγίου εἰς «χειροτονίαν» παπικοῦ «Ἀρχιεπισκόπου»!

Ὁ Μητροπολίτης Βελγίου κ. Ἀθηναγόρας στὴν Χειροτονία τοῦ νέου Ρωμαιοκαθολικοῦ Ἀρχιεπισκόπου Βρυξελλῶν

Τὴν Κυριακὴ 3 Σεπτεμβρίου 2023 ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βελγίου καὶ Ἔξαρχος Κάτω Χωρῶν καὶ Λουξεμβούργου κ. Ἀθηναγόρας, συνοδευόμενος ἀπὸ τὸν Θεοφιλέστατο Ἐπίσκοπο Ἀπολλωνιάδος κ. Ἰωακεὶμ καὶ τὸν ἱεροδιάκονο κ. Ἀδαμάντιο Καρφῆ, παρέστη στὴν εἰς ἐπίσκοπον χειροτονία τοῦ νέου Ρωμαιοκαθολικοῦ Ἀρχιεπισκόπου Μαλινῶν-Βρυξελλῶν καὶ Προκαθημένου τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας στὸ Βέλγιο κ. Luc Terlinden.

Ἡ χειροτονία ἔλαβε χώρα στὸν κατάμεστο Ρωμαιοκαθολικὸ Καθεδρικὸ Ναὸ Saint-Rombaut στὴν πόλη Μαλίνες. Πρὸ τῆς τελετῆς τῆς χειροτονίας του, ὁ νέος Ρωμαιοκαθολικὸς Ἀρχιεπίσκοπος, σύμφωνα μὲ τὴν παράδοση, ἔδωσε ὄρκο στὸν Πάπα στὸν κῆπο τοῦ Ἀρχιεπισκοπικοῦ Μεγάρου καὶ ἀπήγγειλε τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως. Ἡ τελετὴ αὐτὴ πραγματοποιήθηκε παρουσίᾳ τοῦ Ἀποστολικοῦ Νουντσίου στὸ Βέλγιο Mgr Franco Coppola καὶ τοῦ Καρδιναλίου κ. Jozef De Kesel.

Η ορθόδοξη Εκκλησία έναντι της ομοφυλοφιλίας

Η ορθόδοξη Εκκλησία έναντι της ομοφυλοφιλίας

Γράφει ο Ηρακλής Ρεράκης, Πρόεδρος της ΠΕΘ

 Η Αγία Γραφή, μαζί με την αγιοπνευματική Ιερά Παράδοση αποτελούν τις βάσεις της πίστεώς μας. Η Παλαιά Διαθήκη αναφέρει ότι ο Θεός «εποίησεν τον άνθρωπον άρσεν και θήλυ» (Γέν. 1, 27-28). Η Εκκλησία, ως Ιερός Θεσμός, υπάρχει για να διακονεί την αλήθεια της, που είναι η μόνη που σώζει τον άνθρωπο.

Η  Εκκλησία, ενώ σέβεται και αγαπά όλους τους πλανεμένους και αμαρτωλούς, όπως έπραττε και ο Χριστός, δεν μπορεί, όμως, να αποδεχθεί την ομοφυλοφιλία, ως μία αμαρτωλή «φυσική ένωση», διότι η Αγία Γραφή δεν αναφέρει τη δημιουργία από τον Θεό και άλλων φύλων, πλην των δύο.

Αυτή η εκτός του θελήματος του Θεού αποδοχή της ομοφυλοφιλικής συμβιώσεως ή συντροφικότητας, τοποθετείται στο πλαίσιο της ηδονοφιλικής τάσεως του ανθρώπου και πρόκειται, σύμφωνα με τη διδασκαλία της Εκκλησίας, για ένα πάθος, ή εκτροπή ή ανατροπή της ανθρώπινης φυσιολογίας και οντολογίας. Ακολουθώντας τον Απ. Παύλο (Ρωμ. 1, 26-27), η Εκκλησία θεωρεί αυτό το πάθος, ως μια μετάλλαξη της φυσικής χρήσης «εις παρά φύσιν».

Τί νόημα έχει η τιμή σ΄ έναν Άγιο αν δεν τον μιμούμαστε, αν με τις πράξεις μας και την στάση μας αναιρούσε τους αγώνες του και την διδασκαλία του;

Άγιος Άνθιμος,μητροπολιτής Αθηνών και Ευρίπου ο νέος ομολογητής που μαρτύρησε στα χέρια των Παπικών...


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού

Η Φραγκοκρατία (1204 – 1489) είναι μια σκοτεινή και συνάμα τραγική εποχή για την Εκκλησία και το Γένος μας. Οι βάρβαροι Φράγκοι, αιρετικοί χριστιανοί, παρακινούμενοι και χρηματοδοτούμενοι από τον αιρετικό παπισμό, ο οποίος είχε μεταλλαχτεί σε εγκόσμιο οργανισμό, στράφηκαν στην Ορθόδοξη Ανατολή και με τις γνωστές σταυροφορίες, ιδιαίτερα την Δ΄ Σταυροφορία (1204), κατέλυσαν με απίστευτη βία το βυζαντινό κράτος. Έργο τους ήταν, με διωγμούς, να επιβάλλουν την παπική εξουσία και τις δυτικές κακοδοξίες στους ορθοδόξους πιστούς. Την εποχή αυτή αναδείχτηκαν αρκετοί άγιοι ομολογητές, οι οποίοι αντέδρασαν στην παπική βία και έδωσαν τη ζωή τους για την Ορθόδοξη Πίστη. Ένας από αυτούς είναι και ο άγιος Άνθιμος Μητροπολίτης Αθηνών και Ευρίπου, ο ομολογητής.
Δε γνωρίζουμε πολλά στοιχεία για τη ζωή του και είναι ένας σχετικά άγνωστος, άγιος της Εκκλησίας μας, αλλά σημαντικός, διότι σύνδεσε τη ζωή του με την υπεράσπιση της Ορθοδοξίας, την οποία επιβουλεύονταν οι αιρετικοί δυτικοί κατακτητές. 
Γεννήθηκε στην Κρήτη, στις αρχές του 14ου αιώνα. Για κάποιους λόγους, που αγνοούμε, βρέθηκε στην Αθήνα, όπου αναδείχτηκε Μητροπολίτης της ασήμαντης τότε Μητροπόλεως Αθηνών και Ευρίπου (Εύβοιας), ποιμαίνοντας ανάμεσα στα έτη 1339-1366. Αυτό το στηρίζουμε στο «Συνοδικό» της εν Κρήτη Επισκοπής Σουαρέτ (Ρεθύμνης), όπου εξυμνείται και μακαρίζεται ως εξής: «Aνθίμoυ μητροπολίτου Αθηνών και Eυρίπoυ και προέδρου Κρήτης του ομολογητού, αιωνία η μνήμη».

Εκεί κατάντησαν την Εκκλησία οι Επίσκοποι στην Ελλάδα. Να χρειάζεται την σύμπραξη των άλλων για να αρθρώσει λόγο.

 «Εγώ είμαι ο δρόμος και η αλήθεια και η ζωή· κανένας δεν έρχεται στον Πατέρα, παρά μόνον διαμέσου εμού» (Ιωάννης 14:6)

Μέτωπο ἀπέναντι στόν γάμο τῶν ὁμοφύλων

Μέτωπο ἐκκλησιῶν καί θρησκειῶν ἀπέναντι στόν γάμο τῶν ὁμοφύλων

Στήν ἀνοικτή γραμμή μέ τήν Ἀρχιεπισκοπή Kαθολικοί, Εὐαγγελιστές, Προτεστάντες, Παλαιοημερολογῖτες, Ἑβραῖοι ἀκόμη καί Mουσουλμᾶνοι – Αἴσθησις καί ἀπό τήν ἔκρηξη Σαμαρᾶ κατά Μητσοτάκη

Ραγδαῖες εἶναι οἱ ἐξελίξεις στό θέμα τῆς νομοθέτησης τοῦ γάμου τῶν ὁμόφυλων ζευγαριῶν. Τά τελευταῖα δημοσιεύματα, διαρροές τοῦ Μεγάρου Μαξίμου, ὅτι ἐπίκειται ἡ νομοθέτησή του μέχρι τά τέλη Δεκεμβρίου ἤ τό ἀργότερο στίς ἀρχές Ἰανουαρίου, σέ συνδυασμό μέ τίς ἀπειλές παραίτησης τοῦ οἰκονομικοῦ συμβούλου τοῦ Πρωθυπουργοῦ, Ἀλέξη Πατέλη, ἔχουν προκαλέσει τεράστια δυσφορία μέσα στήν ἐκκλησιαστική κοινότητα τῆς πατρίδας μας καί ἔχουν σπάσει τά τείχη μεταξύ τῶν ἐκκλησιῶν καί τῶν θρησκειῶν.

Ὅπως πληροφορεῖται ἡ «Ἑστία», ἡ ἀλλαγή τοῦ ὁρισμοῦ τῆς ἔννοιας τοῦ γάμου, ἡ ὁποία χρονολογεῖται ἀπό τόν τρίτο αἰῶνα μετά Χριστόν, στά κείμενα τῆς Παλαιᾶς καί τῆς Καινῆς Διαθήκης, ἔχει προκαλέσει πρωτόγνωρες καί ἰσχυρότατες διεργασίες μεταξύ τῶν ἐκκλησιῶν καί τῶν θρησκειῶν.

Σύμφωνα μέ ἀπόλυτα ἐξακριβωμένες πηγές τῆς «Ἑστίας», ἐκπρόσωποι τῆς Καθολικῆς, τῆς Εὐαγγελικῆς, τῆς Προτεσταντικῆς, τῆς παλαιοημερολογίτικης ἐκκλησίας, ὁ Ραββῖνος τῆς Ἑβραϊκῆς Συναγωγῆς, ἀκόμη καί ἐκπρόσωποι τοῦ Ἰσλάμ, βρίσκονται αὐτή τή στιγμή σέ ἀνοικτή γραμμή μέ στενό συνεργάτη τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν, Ἱερώνυμου, προκειμένου νά συντονίσουν τίς ἐνέργειές τους. Ἀκόμη καί πρός τήν κατεύθυνση ἑνός κοινοῦ κειμένου κατά τοῦ γάμου τῶν ὁμοφύλων, ἀφοῦ προηγηθοῦν οἱ ἐκδόσεις ἐγκυκλίων ἀπό κάθε μία ἐκκλησία ξεχωριστά, γιά νά ἀπευθυνθοῦν στό ποίμνιό τους.

Απίστευτο! Καταδεικνύει την βλασφημία των Ρωμαιοκαθολικών, αλλά την βλασφημία του Πατριάρχη που τους αναγνωρίζει ως «Εκκλησία» ισότιμη με την Ορθοδοξία την υποβιβάζει μη ονομάζοντας ξεκάθαρα τον ένοχο!

Γέροντα Γεώργιε, κοινωνούσε ο άγ. Γρηγόριος ο Παλαμάς με τον φιλενωτικό πατριάρχη Καλέκα και τον κάθε λατινόφρονα;  Η απάντηση είναι όχι! Την απάντηση αυτή την γνωρίζετε καλά, γι’ αυτό και είναι τεράστια η ευθύνη σας, αφού ούτε την μιμείστε ούτε αφήνετε τους άλλους να την μιμηθούν. 

Άγιος Πορφύριος: ''Από εδώ και στο εξής οι άνθρωποι θα λατρεύουν φανερά τον Σατανά''

agios grigorios palamas1

Του Γέροντος Γεωργίου Αλευρά στη Romfea.gr


Δέκα χρόνια πέρασαν από την ημέρα που η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου προχώρησε στην αγιοκατάταξη του Γέροντος Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτου.

Ενθυμούμαι ότι ένα από αυτά που έλεγε πριν το τέλος της ζωής του ο Άγιος Πορφύριος, ήταν πως από εδώ και στο εξής θα βλέπουμε τους ανθρώπους να λατρεύουν φανερά τον σατανά.

Όταν το είπε αυτό ο Γέροντας Πορφύριος, δεν είχαμε καταλάβει ότι θα μιλάει και για ιερωμένους.

Σήμερα, Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2023 με το παλαιό ημερολόγιο στο Άγιον Όρος, τιμάται η μνήμη του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά.

Για όσους δε γνωρίζουν η Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας, έχει ορίσει να τιμάται η μνήμη του Αγίου Γρηγορίου την πρώτη Κυριακή μετά τις 5 Νοεμβρίου.

Τα ξημερώματα της Κυριακής συνέβη και ένα θλιβερό περιστατικό στη σημερινή Προβάτα του Αγίου Όρους, χθεσινή Γλωσσία επί Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, όπου κάηκε ένα κελί.

Πως γίνεται οι νέοι να έχουν όλο και υποτίθεται πιο πολλές ελευθερίες και δικαιώματα και να αυξάνονται τα ψυχολογικά προβλήματα και η χρήση βίας και ναρκωτικών; Μήπως γιατί λείπει το πιο σημαντικό, η πραγματική αγάπη;

Εγκλωβισμένοι στην παγίδα θανάτου όλο και περισσότεροι νέοι

Τα τελευταία 10-15 χρόνια καταγράφεται εκρηκτική αύξηση στην εμπορία και στη χρήση διαφόρων συνθετικών παραισθησιογόνων ουσιών, τα οποία δεν είναι εύκολο να τα ανιχνεύσεις, ενώ σε σχέση με το παρελθόν το κόστος είναι για έναν έφηβο πιο προσβάσιμο

Η τραγική ιστορία της 16χρονης Μαρκέλλας, που δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή μετά τη χρήση ενός φονικού κοκτέιλ ουσιών, αποτελεί, κατά τους ειδικούς, ένα «καμπανάκι» για τα σκοτεινά μονοπάτια των ναρκωτικών και αποδεικνύει ότι ολοένα και περισσότεροι νέοι πέφτουν σε αυτή την παγίδα θανάτου. Την ίδια στιγμή, τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας για τα περιστατικά εγκληματικότητας που αφορούν τον νόμο περί εξαρτησιογόνων ουσιών από ανηλίκους προκαλούν το κοινό αίσθημα, καθώς το 2022 συνελήφθησαν σε όλη την Ελλάδα συνολικά 529 παιδιά, εκ των οποίων τα δύο ήταν ηλικίας από 7 έως 12 ετών. Σύμφωνα, μάλιστα, με αστυνομικές πηγές, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ότι ο ηλικιακός μέσος όρος έναρξης χρήσης ναρκωτικών στην Ελλάδα έχει κατέβει στα 13-14 έτη, ανεξαρτήτως οικονομικής επιφάνειας και κοινωνικής προέλευσης, ενώ την τελευταία δεκαετία έχουν χάσει τη ζωή τους από τη χρήση ναρκωτικών ουσιών έξι ανήλικοι.

Εν τω μεταξύ, η παραπάνω αυξητική τάση καταγράφεται και στα στοιχεία του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ), σύμφωνα με τα οποία στην εισαγωγική φάση θεραπείας και στα Συμβουλευτικά Κέντρα προσήλθαν την περασμένη χρονιά 352 έφηβοι, όταν το 2020 και το 2021 είχαν ζητήσει επιστημονική συνδρομή 292 και 296 έφηβοι αντίστοιχα. Στην κύρια φάση θεραπείας, δηλαδή στις Μονάδες Απεξάρτησης, εισήλθαν 144 έφηβοι το 2022, σε σύγκριση με 132 το 2020 και 127 το 2021. Τέλος, τη φάση μεταθεραπευτικής φροντίδας, στα Κέντρα Κοινωνικής Επανένταξης, παρακολούθησαν επτά έφηβοι το 2022, ένας παραπάνω σε σχέση με το 2021 και το 2020. Όπως επισημαίνει το ΚΕΘΕΑ, γίνεται στόχευση σε εφήβους που κάνουν χρήση ουσιών, με ειδικά προγράμματα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες της ηλικίας τους, και οι υπηρεσίες που παρέχονται παρεμβαίνουν τόσο στα αρχικά στάδια του πειραματισμού τους με τις ουσίες όσο και στη φάση όπου η χρήση γίνεται πιο συστηματικά ή έχει εξελιχθεί πια σε εξάρτηση.

Άγιος Στέφανος ο Νέος, Το σκυλάκι που έκανε υπακοή στον Γέροντα Ιωάννη και οι προορίσεις για τον υποτακτικό του

                                              


Ο «προορατικότατος Ιωάννης» ο Γέροντας του οσίου Στεφάνου του Νέου, Ομολογητή και Μάρτυρα ήταν ο πέμπτος διάδοχος του οσίου Αυξεντίου εις το όρος του Αυξεντίου στην Βιθυνία.
Για τον πολύ πόθο τον οποίο είχε προς τον Θεό και την ενάρετο πολιτεία του, αξιώθηκε τέτοιας χάριτος, ώστε και τα άλογα ζώα υποτάσσονταν σ’ αυτόν και του προσέφεραν τις υπηρεσίες τους.
Στο όρος εκείνο υπήρχε ένα σκυλάκι που όταν έλειπε κάπου μακριά ο Στέφανος και ο δάσκαλός του Ιωάννης χρειαζόταν κάτι από το γυναικείο Μοναστήρι, έγραφε επιστολή και την κρεμούσε στον τράχηλο του μικρού σκύλου και του έλεγε να την πάει εκεί και να φέρει απάντηση γρήγορα.
Και τότε το σκυλάκι σαν να ήταν λογικό εκτελούσε αμέσως το πρόσταγμα του Γέροντα και πηγαίνοντας στο κελλί της Ηγουμένης ανάγγελλε σ’ αυτήν με τα γαβγίσματα και τα σκιρτήματα του την παρουσία του.

Χάθηκε πια το μέτρο! Ο Σεραφείμ Πειραιώς συγκρίνει τον Εφραίμ Βατοπαιδίου με τον απόστολο Παύλο!!!

 «κατανοούμεν ευχερώς ότι τον συνέχει ο πόθος του θείου Αποστόλου των Εθνών, Παύλου, διά την μέριμνά του υπέρ πασών των Εκκλησιών, (Β΄ Κορ. 11,28) και δι’ αυτό αποβαίνει μιμητής του στις έσχατες ημέρες μας».

onomastiria efraim 1

«φῶς μέν μοναχοῖς ἄγγελοι, φῶς δέ πάντων ἀνθρώπων μοναχική πολιτεία»

(Αγ. Ιωάννου της Κλίμακος, Κλίμαξ, ΚΣΤ΄, PG 88, 1020D)

Υψίστη αρετή είναι η ευγνωμοσύνη και ιδίως εντός του Σώματος της Εκκλησίας. Δεν θα πρέπει ποτέ να λησμονείται ότι η βασική κακία των πρωτοπλάστων ήταν η αγνωμοσύνη στον Οικειότατο Δημιουργό τους, που οδήγησε στην τραγική τους πτώση.

Ευγνωμόνως, λοιπόν, εκ προσώπου του ευαγούς Κλήρου και του φιλοχρίστου Λαου της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, εκφράζουμε θερμότατες ευχαριστίες στον Πανοσιολ. Καθηγούμενο της Ιεράς Μεγίστης Μονης Βατοπαιδίου, κ. Εφραίμ και την περί αυτόν Αδελφότητα, για τις υπεροχικές και δυναμικές ευεργεσίες τους στην επιτέλεση του Ευαγγελικού και κοινωφελούς έργου στο μεγάλο Λιμάνι.

Αυτές οι ευεργεσίες καταδεικνύουν τον φιλόχριστο και ευσυμπάθητο Καθηγούμενο Εφραίμ σαν υλικό και πνευματικό σιτοδότη μέσα στην αυχθμηρή «έρημο» των μεγαλουπόλεων, όπως είναι ο Πειραιάς. Αναλύονται δε στην συνεχή προσφορά τροφίμων για τους ενδεείς και εμπεριστάτους που από όλη την Γη φτάνουν στο μεγάλο λιμάνι, στην παροχή υποτροφιών για παιδιά πολυτέκνων και απόρων οικογενειών, στην ενίσχυση του παιδαγωγικού και κοινωφελούς έργου των Εκπαιδευτηρίων της Ιεράς Μητροπόλεως, που ως Ίδρυμα της Εκκλησίας, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρος προσφέρει ελληνορθόδοξη παιδεία στην διάδοχη γενιά. 

Η ελληνική οικογένεια υπό παραίτηση

    

Η ελληνική οικογένεια υπό παραίτηση

Γράφει ο Βασίλειος Καραποστόλης, Καθηγητής Φιλοσοφίας της Επικοινωνίας και του Πολιτισμού

      Οι καιροί άλλαξαν τόσο πολύ ώστε σήμερα οι γονείς μπροστά στα παιδιά τους μασάνε τα λόγια τους. Φοβούνται μήπως κάνουν κάποιο ασυγχώρητο λάθος. Μήπως προτείνουν κάτι που θα θυμίζει συμβουλές γιαγιάδων. Διστάζουν να πουν στο ανήλικο τι είναι ωφέλιμο και τι βλαβερό, αφού οι ίδιοι αμφιβάλλουν για όλα και αφού βλέπουν πώς στο κάτω κάτω η αμφιβολία είναι εντελώς της μόδας. Κι όταν είσαι με τη μόδα υποτίθεται ότι είσαι με το μέρος της νεότητας… Αν ως γονιός μιμείσαι τους νέους, δεν μπορείς να επιδράσεις πάνω τους. Εκεί είναι το πρόβλημα.

    Πασχίζοντας να φανούν «ανοικτοί σε όλα», πολλοί γονείς αφήνουν τελικά την πόρτα του σπιτιού ορθάνοιχτη σε κάθε ρεύμα, σε κάθε σύνθημα απ’ έξω, σε κάθε συγκεχυμένη ιδέα…   Είναι τόσες οι δουλειές που τους κυνηγούν – και που τις κυνηγούν επίσης – που δεν προλαβαίνουν να κατασταλάξουν σε μία γνώμη, σε μία υπόδειξη. Στο μεταξύ, τα ανήλικα περιμένουν. Και χωρίς να το αντιληφθούν οι γονείς, καταλαβαίνουν πως εδώ δεν υπάρχει τίποτα για να αντισταθεί στις ορέξεις τους…

    ‘Ολη η τέχνη της διαπαιδαγώγησης βρίσκεται εδώ. Είναι το πώς να οδηγήσεις το παιδί μέσα σε μια συνήθεια, αποφεύγοντας τις πολλές συζητήσεις, αφού δεν είναι για την ηλικία του το να συμφωνεί ή να διαφωνεί με επιχειρήματα…

Στην νέα "Εκκλησία" είναι όλοι... μία ωραία ατμόσφαιρα!

Όμιλος ΡΚαθολικών Ιεραρχών και κληρικών στο Φανάρι





Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος δέχθηκε την Κυριακή, 26 Νοεμβρίου 2023, όμιλο ΡΚαθολικών Ιεραρχών και κληρικών από την Ιταλία, την Ελλάδα και την Τουρκία. Την προηγούμενη ημέρα, οι ΡΚαθολικοί Ιεράρχες συμμετείχαν στην χειροτονία του νέου ΡΚαθολικού Επισκόπου στην περιοχή της Αλεξανδρέτας κ. Antuan Ilgit, που τελέστηκε στον ΡΚαθολικό Ναό του Αγίου Αντώνιου της Πάδοβας στην Πόλη, κατά την οποία παρέστη ο Παναγιώτατος.

Καλωσορίζοντας αδελφικώς και εγκαρδίως την ΡΚαθολική αντιπροσωπεία στην Έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ο Οικουμενικός Πατριάρχης αναφέρθηκε στη θερμή υποδοχή που του επιφυλάχθηκε στην Νεάπολη της Ιταλίας, από την οποία επέστρεψε το Σάββατο, όπου η Ποντιφική Θεολογική Σχολή Νοτίου Ιταλίας τον αναγόρευσε, σε ειδική τελετή, επίτιμο Διδάκτορα Θεολογίας.

“Αυτή η χειρονομία μας αγγίζει βαθιά, καθώς είναι μια ακόμη απόδειξη των ισχυρών δεσμών που υπάρχουν ανάμεσα στις σεβαστές παραδόσεις μας”, τόνισε ο Πατριάρχης και σημείωσε ότι στο πνεύμα αυτό θέλησε και ο ίδιος να παραστεί προσωπικώς στην χειροτονία του νέου ΡΚαθολικού Επισκόπου. “Πιστεύουμε στο να είμαστε μαζί, ειδικά σε περιόδους που απαιτούν ενότητα και κατανόηση, όπως αυτή η ταραγμένη περίοδος. Είναι ακράδαντη πεποίθησή μας ότι οι δεσμοί μεταξύ των Εκκλησιών μας, που έχουν τις ρίζες τους στο κοινό θεμέλιο της πίστης, χρησιμεύουν ως φάρος ελπίδας για έναν κόσμο που επιθυμεί ειρήνη και αρμονία”.

ΚΑΤΑΝΤΗΜΑ Ορθοδόξων πιστών: Τότε οι Άγιοι απομακρύνονταν από τους αιρετικούς ΠΡΙΝ καταδικαστούν από Σύνοδο!

Τότε:Ὁ δέ τίμιος οὗτος Στέφανος, ὁ τοῦ προτέρου ἐφάμιλλος, ὡς ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ ἀεί τόν Θεόν προορώμενος, καί μή σαλευόμενος ἐν οἱᾳδηποτοῦν αἱρετικῇ ὑπονοίᾳ πρός τόν πατρίκιον ἔφη∙ Πρόσχες κυριοπατρίκιος∙ αἱρετικῆς ὑπολήψεως ἐν τῷ ὅρῳ τῆς ψευδοσυλλόγου ταύτης συνόδου προτεθειμένης, Στέφανος οὔτε ὑπογράφω, οὔτε τό πικρόν γλυκύ ἀποκαλῶ∙ ἵνα μή τό τοῦ προφήτου οὐαί ἐπισπάσωμαι∙ πρός δέ καί τήν τῶν ἱερῶν εἰκόνων προσκύνησιν, εὐχερῶς μέλλω ἀποθνήσκειν, μηδένα λόγον ποιούμενος τοῦ ταύτας ἀπωθεῖσθαι τολμῶντος αἱρεσιάρχου βασιλέως» (P.G. 100,1124A).
Σήμερα: Επίσκοποι, Ποιμένες και Πιστοί παρόλο που ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ τους Οικουμενιστές όχι μόνο αιρετικούς, αλλά ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ, κάνουν ΥΠΑΚΟΗ σ' αυτούς και παραμένουν σε κοινωνία μαζί τους, παρότι οι Οικουμενιστές Επίσκοποι και η Ιεραρχία επισημοποίησαν και αποδέχτηκαν ΣΥΝΟΔΙΚΑ τις κακόδοξες αποφασεις της Κρήτης!!!!

                        


    Εἴτα Θεοδόσιος πρός αὐτόν φησίν Ἐφέσου∙ Τίνι τρόπῳ, ἄνθρωπε τοῦ Θεοῦ, ᾑρετίσω ἐν ὑπολήψει ἡμᾶς ἔχειν αἱρετικῇ, καί ὑπερφρονῆσαι ὑπέρ τε βασιλεῖς καί ἀρχιποιμένας καί ἐπισκόπους καί πάντας Χριστιανούς; Μή ἆρά γε πάντες ἡμεῖς τήν τῶν οἰκείων ψυχῶν ζημίαν πραγματευόμεθα; Ὁ δέ ἅγιος ἡρεμαίᾳ τῇ φωνῇ φησιν πρός αὐτούς∙ Προσέχετε, τί γέγραπται ἐν Ἠλίᾳ τῷ προφήτῃ πρός Ἀχαάβ∙ Οὐ διαστρέφω ἐγώ, ἀλλά σύ, καί ὁ οἶκος τοῦ πατρός σου.  Καί γάρ οὐκ ἐγώ ὁ διαστρέφων, ἀλλ’ ὑμεῖς, οἱ τήν ἐκ πρόπαλαι παραβεβηκότες τῶν Πατέρων διδασκαλίαν, καί νέαν κενοφωνίαν τῇ Ἐκκλησίᾳ εἰσηγησάμενοι. Εἰ γάρ τό ἀρχαιότητι διαφέρον, αἰδέσιμον, ὥς τις σοφός ἔφησεν∙ τά νεωτεροφωνηθέντα παρ’ ὑμῶν, πάντα ἄσημα καί Θεοῦ ἀλλότρια, οὐ μήν ἀλλά καί τῆς Ἐκκλησίας φαλσεύματα. Ἀλλ’ οὖν ἔστιν εἰπεῖν προφητικῶς∙ Οἱ βασιλεῖς τῆς γῆς καί οἱ ἄρχοντες ἅμα ποιμέσι καί τοῖς προδόταις τῆς ποίμνης συνήχθησαν ἐπί τό αὐτό κατά τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, μελετήσαντες κενά καί μάταια» (P.G. 100, 1141A).

π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος: "Ὀφείλει νά διαχωρίζει τήν θέση του ὁ λαός ἀπό τούς κακούς θρησκευτικούς ἡγέτες; ΝΑΙ"


Τίθεται τό ἐρώτημα: Θρησκευτικοί ἄρχοντες - ὄχι ἄρχοντες- θρησκευτικοί ἄρχοντες δύνανται νά ψεύδονται τόσο βαναύσως κατά τῆς ἀληθείας ἐνώπιον τοῦ λαοῦ;
Συγχωρέσετε μοῦ τήν φράση. Ψύλλους στά ἄχυρα. Ψύλλους στά ἄχυρα! Δέν ὑπολογίζουν οἱ ἄνθρωποι αὐτοί ὅτι θά ἐκτεθεῖ ἡ ἐντιμότης των ὅταν ἡ ἀλήθεια πρυτανεύσει;

Καί ἀκόμη. Δέν βρέθηκε ἕνας ἄνθρωπος ἀπό αὐτούς τούς ἰδίους, ἕνας ἄνθρωπος πού νά ἔχει λίγο μυαλό, ἄς μοῦ ἐπιτραπεῖ νά πῶ πονηρό μυαλό γιά νά διασωθεῖ ἡ ἐντιμότης τῶν... συνέδρων καί νά τούς πεῖ: - Τί κάνετε; Ποῦ πᾶτε; Δέν καταλαβαίνετε ὅτι ὁδηγούμεθα κατά κρημνοῦ; Ὅτι ὁ λαός ἅμα ἀντιληφθεῖ ὅτι χαλκεύουμε τέτοια ψεύδη δέν θά μᾶς ἔχει σέ ἐκτίμηση;

Δέν βρέθηκε λοιπόν ἕνας ἄνθρωπος;

Ἕνα εἶναι γεγονός ἀγαπητοί μου: Ὅταν τό πάθος κυβερνᾶ, τότε ἡ λογική, ἡ ἐντροπή καί ἡ φιλοτιμία ἐξαφανίζονται.

Πόσες φορές δέν ἔχει ζήσει ἐμπειρικά τό ποίμνιο τοῦ Χριστοῦ μέσα στήν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας τέτοιες πανάθλιες καταστάσεις. Ἀλλά τί νά σχολιάσουμε; Ὅσοι ἔχετε διαβάσει ἱστορία ἤ ζεῖτε στίς ἡμέρες μας, καί ζοῦμε στίς ἡμέρες μας φυσικά, ὁ καθένας δύναται νά καταλάβει πόσες φορές ἐπαναλαμβάνεται αὐτή ἡ παναθλία στάση καί δή θρησκευτικῶν ἡγετῶν.

ΨΕΥΔΗ ΕΠΙ ΨΕΥΔΩΝ, ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΙΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ, Κι ΟΜΩΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ!

Ἡ στάση μας στὸν ναὸ τοῦ Θεοῦ

Ἅγιος Ἐφραίμ ὁ Σῦρος

Τὸ νὰ πηγαίνει κανεὶς πρὶν ἀπὸ ὅλους στὴν ἐκκλησία εἶναι καλὸ καὶ σωτήριο, ἐνῶ τὸ νὰ βγαίνει πρὶν ἀπὸ τὴν ἀπόλυση χωρὶς ἀνάγκη εἶναι βλαβερὸ καὶ ὀλέθριο. Ἐσὺ λοιπὸν μεῖνε ὑπομονετικὰ καὶ ἄκουγε τίς ἅγιες Γραφές, γιὰ νὰ ὠφεληθεῖς. Ὅπως δηλαδὴ στὸν καύσωνα ἕνα ποτήρι κρύο νερὸ εἶναι εὐχάριστο στὸν ὁδοιπόρο, ἔτσι καὶ τὰ ἱερὰ λόγια δροσίζουν τὴν ψυχή. Ἄν θέλεις νὰ ἀκοῦς, μεῖνε ὑπομονετικά· καὶ ἂν ἀκούσεις, θὰ γίνεις σοφός. Ἄν ὅμως μὲ δυσκολία κάνεις ὑπομονὴ γιὰ νὰ ἀκούσεις τὸν λόγο, πόσο περισσότερο θὰ δυσκολευτεῖς νὰ τὸν κάνεις πράξη; Ἀπὸ αὐτὸ λοιπὸν νὰ καταλάβεις ὅτι εἶσαι ἀμελής, ὅπως καὶ ἐγώ.

Μόλις μποῦμε στὸν ναὸ τοῦ Θεοῦ, κάθε μέριμνα νὰ φύγει ἀπὸ τὴ σκέψη μας, ὁ ἐσωτερικός μας ἄνθρωπος νὰ ἀφοσιώνεται στὴ θεωρία καὶ τὴν προσευχή, καὶ κανένας ἀνάρμοστος λογισμὸς νὰ μὴν ταράζει τον νοῦ μας. Ἄς νιώσουμε μπροστὰ σὲ ποιόν στεκόμαστε στὴν προσευχή, καὶ ὅλη μας ἡ ψυχὴ καὶ ἡ καρδιὰ ἂς εἶναι στραμμένη πρὸς Αὐτόν, χωρὶς νὰ φαντάζεται τίποτε ἄλλο. Θὰ καταλάβεις αὐτὸ ποὺ λέω καὶ μὲ ἕνα παράδειγμα:

Ἄν κάποιος πάρει μαζί του χρήματα καὶ πάει σὲ μιὰ ἐμποροπανήγυρη θέλοντας νὰ ἀγοράσει βόδια, μήπως περιεργάζεται τὰ γουρούνια; Ἢ ἂν θέλει νὰ ἀγοράσει γαϊδούρια, μήπως κοιτάζει γιὰ σκυλιά; Δὲν εἶναι ὅλη ἡ σκέψη του στραμμένη σὲ αὐτὰ ποὺ θέλει, καὶ αὐτὰ μόνο δὲν ἐξετάζει μὲ προσοχή, μὴν τυχὸν ξεγελαστεῖ καὶ πᾶνε χαμένα τὰ χρήματά του; Ἔτσι καὶ ἐμεῖς· ὅταν μποῦμε στὸν ἱερὸ ναὸ καὶ σταθοῦμε μπροστὰ στὸν Θεό, ἂς ὑψώσουμε σὲ αὐτὸν ὅλο τον νοῦ μας, καὶ μόνο τὰ θεῖα νὰ σκεφτόμαστε καὶ νὰ φανταζόμαστε, ὥστε ἀπὸ αὐτὸ καὶ τὴ σωτηρία μας νὰ κερδίσουμε καὶ τὰ οὐράνια ἀγαθὰ νὰ ἀπολαύσουμε.

Έχουν χάσει κάθε μέτρο και κάθε ίχνος ντροπής, αλλά οι Ορθόδοξοι, εθισμένοι στα σκάνδαλα, δεν αντιδρούν πια!

Διακήρυξη μίας εκκοσμικευμένης και μη έχοντας ουδεμία πνευματικότητα Εκκλησίας!

Θαυμάστε μήνυμα Αρχιεπισκόπου, όχι τα λόγια του Κυρίου, όχι των Αγίων, όχι των Ψαλμών, αλλά του Πορτοκάλογλου!!! Αλλά ποιός θα τον εμποδίσει; Τάδε έφη ο νέος αρχιεπ. Θεσσαλονίκης Φιλόθεος στον ενθρονιστήριο λόγο του:

Πηγή

Θα έβαζαν στον θρόνο έναν μη ομόφρονό τους; Έδωσε τα οικουμενιστικά του διαπιστευτήρια ο νέος Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης Φιλόθεος!

Για όσους βιάστηκαν να χαρακτηρίσουν τον νέο αρχιεπίσκοπο Θεσσαλονίκης Φιλόθεο «ευσεβή». Καρδινάλιος, Μονοφυσίτης Επίσκοπος και Προτεστάντες στην ενθρόνισή του και φυσικά δεξιά και αριστερά του οι πρωτεργάτες του Οικουμενισμού, αρχιεπ. Ιερώνυμος και Χαλκηδόνας Εμμανουήλ. Φανταστείτε στην ενθρόνιση του ιερού Χρυσοστόμου να ήταν παρόντες Αρειανοί και Ευνομιανοί και δεξιά και αριστερά του να στέκονταν «βαλαντιοσκόποι» και «σιμωνιακοί» Επίσκοποι!

Ενθρονίστηκε ο νέος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Φιλόθεος (ΦΩΤΟ)

enthronisi thessalonikis filotheoy 1

Θεσσαλονίκη | Χρήστος Καναρόπουλος


Με εκκλησιαστική λαμπρότητα και τις πρέπουσες τιμές τελείται σήμερα Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2023 η ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Φιλοθέου.

Παρά τη βροχόπτωση οι αρχές της πόλης, ο Ιερός Κλήρος και ο ευσεβής Λαός συγκεντρώθηκε στον Ιερό Καθεδρικό Ναό της του Θεού Σοφίας για να υποδεχθεί τον Αρχιθύτη της Θεσσαλονίκης, να αναφωνήσει την ευχή-ιαχή "Άξιος" και να συμπροσευχηθεί στην τελετή ενθρόνισης που αποτελεί ένα ιστορικό γεγονός.

Παρουσία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, του και μέχρι σήμερα Τοποτηρητού, του παραιτηθέντος Γέροντος Μητροπολίτη κ. Ανθίμου, τα συναισθήματα πνευματικής χαράς είναι διάχυτα για το νέο κεφάλαιο που ανοίγει στην Αποστολική Μητρόπολη των Θεσσαλονικέων.

Άλλη μία απόδειξη της εκκοσμίκευσης που βασιλεύει πια στην Εκκλησία!

Τὰ γενέθλια Ἀρχιερέων

Τὰ τελευταῖα χρόνια ἔχει εἰσχωρήσει ἡ δυτικὴ κοσμικὴ συνήθεια νὰ γιορτάζουν οἱ Χριστιανοὶ Ὀρθόδοξοι τὰ κοσμικά τους γενέθλια. Αὐτὴ ἡ συνήθεια δὲν ἔχει τὴν ρίζα της στὴν Ὀρθόδοξη Παράδοση, καθότι εἶναι καθαρὰ ἐξύμνηση τοῦ ἐγὼ τοῦ ἀνθρώπου.

  Τὰ κοσμικὰ γενέθλια ἑορταζόντουσαν ἀπὸ τοὺς εἰδωλολάτρες, τοῦ μὴ Χριστιανικοῦ κόσμου. Ἀπέβλεπαν στὴν ἐξύμνηση τοῦ ἐγὼ τοῦ ἑορτάζοντος καὶ λάμβαναν χώρα μέ φαγοπότι, χωροὺς καὶ στὶς περισσότερες φορὲς μὲ ἀσέλγειες καὶ ἁμαρτωλὰ πάθη.

  Ἡ Ὀρθόδοξη Παράδοση εἶναι νὰ ἑορτάζουμε τὴν ὀνομαστική μας ἑορτή, ποὺ εἶναι ἡ πραγματικὴ πνευματικὴ γέννησή μας ἐν Χριστῷ τῷ Θεῷ ἡμῶν, μέσα ἀπὸ τὸ Ἅγιο Βάπτισμα. Ἡ ὀνομαστικὴ ἑορτὴ ἔχει σκοπὸ νὰ μᾶς ὑπενθυμίσει τὴν ἀναγέννησή μας καὶ νὰ μᾶς ὑπενθυμίσει ὅτι ὀφείλομε νὰ μιμηθοῦμε τὴν ζωὴ τοῦ Ἁγίου ποὺ φέρομε τὸ ὄνομά του. Ἑορτάζομε μὲ ἔργα ἀγάπης, ἐλεημοσύνης καὶ γενικὰ μέ καλά ἔργα.

  Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἑορτάζει τρία μόνο γενέθλια:

«Έτι έν σοι λείπει».

 


Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά:

Λόγοι περί ακτημοσύνης και μοναχικής αποταγής

(Μ. Βασίλειος και Μ. Αθανάσιος)


Η Ευαγγελική Περικοπή της Θείας Λειτουργίας

Κατά Λουκάν Ευαγγέλιον: ιη΄ 18-27.

Τω καιρώ εκείνω, επηρώτησεν τον Ιησούν τις αυτόν άρχων λέγων: διδάσκαλε αγαθέ, τί ποιήσας ζωήν αιώνιον κληρονομήσω; Είπε δέ αυτώ ο Ιησούς: τί με λέγεις αγαθόν; Ουδείς αγαθός, ει μή είς, ο Θεός. Τας εντολάς οίδας΄ μή μοιχεύσης, μή φονεύσης, μή κλέψης, μή ψευδομαρτυρήσης, τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου. Ο δέ είπε: ταύτα πάντα εφυλαξάμην εκ νεότητός μου. Ακούσας δέ ταύτα ο Ιησούς είπεν αυτώ: έτι έν σοι λείπει, πάντα όσα έχεις πώλησον και διάδος πτωχοίς, και έξεις θησαυρόν εν ουρανώ, και δεύρο ακολούθει μοι. Ο δέ ακούσας ταύτα περίλυπος εγένετο· ήν γάρ πλούσιος σφόδρα. Ιδών δέ αυτόν ο Ιησούς περίλυπον γενόμενον, είπε: πώς δυσκόλως οι τα χρήματα έχοντες εισελεύσονται εις την βασιλείαν του Θεού! Ευκοπώτερον γάρ εστι κάμηλον δια τρυμαλιάς ραφίδος εισελθείν, ή πλούσιον εις την βασιλείαν του Θεού εισελθείν. Είπον δέ οι ακούσαντες: και τίς δύναται σωθήναι; Ο δέ είπε: τα αδύνατα παρά ανθρώποις δυνατά παρά τω Θεώ εστίν.

Απόδοση:

    Κάποιος άρχοντας τον ρώτησε: «Αγαθέ Διδάσκαλε, τι να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;» Ο Ιησούς του απάντησε: «Γιατί με αποκαλείς “αγαθό;” Κανένας δεν είναι αγαθός, παρά μόνο ένας: ο Θεός. Τις εντολές τις ξέρεις: μη μοιχεύσεις, μη σκοτώσεις, μην κλέψεις, μην ψευδομαρτυρήσεις, τίμα τον πατέρα σου και τη μη¬τέρα σου». Κι εκείνος του είπε: «Όλα αυτά τα τηρώ από τα νιάτα μου». Όταν τ’ άκουσε ο Ιησούς του είπε: «Ένα ακόμη σου λείπει: πούλησε όλα όσα έχεις και δώσε τα χρήματα στους φτωχούς, κι έτσι θα έχεις θησαυρό κοντά στο Θεό και έλα να με ακολουθήσεις». Μόλις εκείνος τ’ άκουσε αυτά, πολύ στενοχωρήθηκε, γιατί ήταν πάμπλουτος.

  Όταν ο Ιησούς τον είδε πολύ στενοχωρημένο, είπε: «Πόσο δύσκολα αυτοί που έχουν τα χρήματα θα μπουν στη βασιλεία του Θεού! Είναι ευκολότερο να περάσει καμήλα μέσα από βελονότρυπα, παρά να μπει πλούσιος στη βασιλεία του Θεού». Όσοι τον άκουσαν είπαν: “Τότε ποιος μπορεί να σωθεί;» Κι εκείνος τους απάντησε: «Αυτά που για τους ανθρώπους είναι αδύνατα, για το Θεό είναι δυνατά».

(Επιμέλεια κειμένου: Ιωάννης Τρίτος)

Λόγοι περί ακτημοσύνης και μοναχικής αποταγής [Το ίδιο γεγονός αναφέρει και η περικοπή της ΙΒ΄ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΜΑΤΘΑΙΟΥ]

Α) Αγίου Βασιλείου Αρχιεπισκόπου Καισαρείας του Μεγάλου [4ος αιών – ΕΠΕ – τόμ. 8, σελ. 94 & 232, τόμ. 2, σελ. 66]
Β) Αγίου Αθανασίου Αρχιεπισκόπου Αλεξανδρείας του Μεγάλου [4ος αιών – ΕΠΕ – τόμ. 11, σελ. 278 (Βίος της Οσίας Συγκλητικής της οποίας είναι και η διδασκαλία) & σελ. 18 & 166 (Βίος του Μεγ. Αντωνίου)]


«Έτι εν σοι λείπει. Πάντα όσα έχεις πώλησον και διάδος πτωχοίς,

 

και έξεις θησαυρόν εν ουρανοίς, και δεύρο ακολούθει μοι»