Μεσσηνίας Χρυσόστομος 2015: "Η Εκκλησία δεν απορρίπτει τα πρόσωπα, αλλά τα σέβεται στο πλαίσιο των ελεύθερων επιλογών και των δικαιωμάτων τους" 2018 "Οι ομοφυλόφιλοι ἔχουν θέση στην Εκκλησία" (εδώ) 2023: "Θα βαφτίσω παιδιά τεκνοθεσίας ομόφυλων ζευγαριών" (εδώ). Μετὰ ἀπὸ λίγους μήνες: "Νομοθετούμε κάτι για να δείξουμε ότι δήθεν έχουμε εκσυγχρονιστεί, είμαστε προοδευτικοί και σεβόμαστε δικαιώματα;" (εδώ) .
Ἀπὸ αὐτὸ τὸν χῶρο ἔχει εἰπωθεῖ οὐκ ὀλίγες φορὲς, ὅτι κύριοι ὑπαίτιοι τῶν κακῶν ποὺ ταλανίζουν τὴν Ἐκκλησία καὶ τὴν κοινωνία δὲν εἶναι μόνο οἱ πολιτικοὶ καὶ οἱ Ἐπίσκοποι (αὐτοὶ μᾶς ἐνδιαφέρουν περισσότερο), ἀλλὰ καὶ οἱ πιστοί, ὁ λαός, ὁ ὁποῖος φωνάζει μὲν γιὰ τὸ ἔγκλημα, ἀλλὰ εἶναι ἔτοιμος ἀδιάκριτα νὰ ξεχάσει τὰ πάντα, ὅταν κάποιος ἀπὸ τοὺς ἐνόχους κάνει μία δήλωση, ποὺ ἀνταποκρίνεται στὰ αἰτήματα τοῦ λαοῦ. Τότε ξαφνικὰ ὁ ἡθικὸς ἀλλὰ καὶ πραγματικὸς αὐτουργὸς τῶν ἐγκλημάτων ἀνακηρύσσεται ἀπὸ τὸν λαὸ ξαφνικὰ ἥρωας καὶ ἀγωνιστής. Ἔτσι ἔγινε π.χ. στὸ θέμα τῆς Μακεδονίας, στὸ Κολυμπάρι, στὸ θέμα των θρησκευτικῶν στὰ σχολεῖα, στὸ θέμα τοῦ Κορονοϊοῦ καὶ τώρα στὸ θέμα τῆς Ὁμοφυλοφιλίας.
Τρανὸ παράδειγμα τῶν δίγλωσσων καὶ διπρόσωπων ποιμένων ἀποτελοῦσε μέχρι τώρα ὁ Ναυπάκτου Ἱερόθεος. Ὅμως ὁ Μεσσηνίας φιλόδοξος ὢν θέλει νὰ τὸν ξεπεράσει. Παρουσιάστηκε λοιπόν, στὶς τηλεοράσεις καὶ στὶς ἐφημερίδες κάνοντας δηλώσεις κατὰ τῆς ὁμοφυλοφιλίας καὶ καὶ ὅτι τάχα ἡ ἐκκλησία (ὄχι ἡ ἀληθινὴ τοῦ Χριστοῦ, ἀλλὰ ἡ ἐκκοσμικευμένη καὶ αἱρετίζουσα δική τους) δὲν θὰ δεχθεῖ ποτὲ τὴν νομιμοποίηση τῆς ὁμοφυλοφιλίας. Ἀμέσως τότε πολλοὶ ἐπαίνεσαν τὴν στάση καὶ τὰ λόγια τοῦ Μεσσηνίας ἀνακαλύπτοντας ἕναν ἀκόμα "ὁμολογητή". Ὅμως δυστυχῶς γι' αὐτὸν καὶ ὅσους τὸν ἐπαίνεσαν, τὰ γραπτὰ μένουν, scripta manent. Ἔτσι ὑπενθυμίζουμε τί ἔλεγε τὸ 2015 ὁ κ. Χρυσόστομος, δείχνοντας ἔτσι ἀπὸ πότε ἄρχισε τὸ ἔγκλημα καὶ ποιοί εἶναι οἱ κύριοι ἔνοχοι. Διότι δεν μπορεῖς νὰ εἶσαι ἐνάντιος στὸν 'γάμο" καὶ τὴν τεκνοθεσία τῶν ὀμοφυλοφίλων ἀλλὰ νὰ βαπτίζεις τὰ "παιδιά τους". Οὔτε μπορεῖς νὰ χαρακτηρίζεις τὴν ἁμαρτία δικαίωμα ετός της Εκκλησίας καὶ μετὰ νὰ λὲς ὄτι δὲν ὑφίσταται τὸ δικαίωμα αυτό στην Εκκλησία.
Ὁ κλῆρος ποὺ συνεχίζει νὰ μνημονεύει τέτοιους Ἰανοὺς ὡς ὀρθοτομοῦντες καὶ ἐμεῖς ὁ λαός, πρέπει ἐπιτέλους νὰ νὰ ἀναλάβουμε τὶς εὐθῦνες μας καὶ ὄχι νὰ συνεχίζουμε νὰ ἀνακαλύπτουμε "εὐσεβεῖς"!
Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου
Ἀπόσπασμα ἀπὸ συνέντευξη τοῦ Μεσσηνίας Χρυσοστόμου ἀπὸ τὸ 2015 (ἐδῶ)
Ερώτ.: Σύμφωνο συμβίωσης ομόφυλων ζευγαριών. Κατ’ αρχάς, ποια η γνώμη σας για τους ομοφυλόφιλους, αλλά και ποια η άποψή σας για το συγκεκριμένο σύμφωνο.
Απάντ.: Οι ομοφυλόφιλοι, όπως όλοι οι άνθρωποι, είναι δημιουργήματα του Θεού και ισχύει και γι’ αυτούς ο αντίστοιχος σεβασμός και η τιμή, και όχι η βία και η απόρριψη. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι ο τρόπος με τον οποίο ο Χριστός αντιμετώπισε την αμαρτωλή γυναίκα της Ευαγγελικής περικοπής, χαρακτηρίστηκε από το λόγο Του, «ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω». Αυτός ο κανόνας αποτελεί τη διοικούσα γραμμή για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να συμπεριφερόμεθα προς κάθε άνθρωπο και συνάνθρωπο, ανεξάρτητα από την ετερότητα ή τη διαφορετικότητά του. Η Εκκλησία δεν απορρίπτει τα πρόσωπα, αλλά τα σέβεται στο πλαίσιο των ελεύθερων επιλογών και των δικαιωμάτων τους. Εκείνο που δεν μπορεί να αποδεχθεί η Εκκλησία είναι την κάθε μορφή συμφώνου η οποία αμαυρώνει το μυστηριακό χαρακτήρα του Γάμου και αλλοιώνει λειτουργικά το θεσμό της οικογένειας...
Απάντ.: Οι ομοφυλόφιλοι, όπως όλοι οι άνθρωποι, είναι δημιουργήματα του Θεού και ισχύει και γι’ αυτούς ο αντίστοιχος σεβασμός και η τιμή, και όχι η βία και η απόρριψη. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι ο τρόπος με τον οποίο ο Χριστός αντιμετώπισε την αμαρτωλή γυναίκα της Ευαγγελικής περικοπής, χαρακτηρίστηκε από το λόγο Του, «ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω». Αυτός ο κανόνας αποτελεί τη διοικούσα γραμμή για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να συμπεριφερόμεθα προς κάθε άνθρωπο και συνάνθρωπο, ανεξάρτητα από την ετερότητα ή τη διαφορετικότητά του. Η Εκκλησία δεν απορρίπτει τα πρόσωπα, αλλά τα σέβεται στο πλαίσιο των ελεύθερων επιλογών και των δικαιωμάτων τους. Εκείνο που δεν μπορεί να αποδεχθεί η Εκκλησία είναι την κάθε μορφή συμφώνου η οποία αμαυρώνει το μυστηριακό χαρακτήρα του Γάμου και αλλοιώνει λειτουργικά το θεσμό της οικογένειας...
Εἶναι ξεκάθαρη ἡ ἀπάντηση στὸ ἐρώτημα: Ὁ Μεσσηνίας εἶναι ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ καὶ τῆς Ἐκκλησίας ἢ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τοῦ Νικολαϊτισμοῦ καὶ τῆς Ἐκκοσμίκευσης; Καταδικάζει τὴν ὕψιστη ἁμαρτία, ἢ ἀνήκει σὲ ἐκείνους ποὺ κατὰ τὸν ἀπόστολο Παῦλο "συνευδοκοῦσι τοῖς πράσσουσι";
Ὅπως καὶ στὸ ἐρώτημα; Εἶναι ὁ Μεσσηνίας, ὅπως καὶ ὅσοι τὸν μιμοῦνται, ὀρθοτομοῦντες ποιμένες; Φυσικὰ ὄχι! Τότε γιατὶ λέμε ψέματα μπροστὰ στὸν Θεὸ στὴν Θεία Λειτουργία;
Τὸ δὲ «ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω» ὁ Κύριος, τὸ εἶπε γιὰ μιὰ γυναῖκα ποὺ γνώριζε ὅτι εἶχε ἤδη μετανοήσει καὶ τῆς ζήτησε νὰ μὴν ἐπαναλάβει τὴν ἁμαρτία της, κι ὄχι γιὰ ἀναιδεῖς ἀμετανόητους, ποὺ πολεμοῦν τὶς ἠθικὲς Ἐντολὲς τοῦ Εὐαγγελίου, τὶς ἀνατρέπουν ριζιδὸν καὶ διατυμπανίζουν ἀμετανότητα τὴν διαστροφή τους! Ἔτσι διαστρεβλώνουν ἐπίσκοποι (!!!) τὸ Εὐαγγέλιο.