Μετα-Πατερικοί Οικουμενιστές και Μετα-Πατερικοί ...Αντι-Οικουμενιστές



Τὰ αἴσχη τῶν Οἰκουμενιστικῶν συμπροσευχῶν, συναντήσεων, διαλόγων, ἐκδηλώσεων καὶ δηλώσεων συνεχίζονται ἀδιάκοπα. Μπροστὰ σ’ αὐτὸ τὸν ξέφρενο ρυθμὸ (λίγες μάλιστα μέρες πρὶν τὸ δυσοίωνο γεγονὸς τῆς συναντήσεως Πάπα-Πατριάρχη) οἱ ἀντι-Οἰκουμενιστὲς Πατέρες, ἀλλὰ καὶ τὰ χριστιανικὰ ἱστολόγια ὑπηρετοῦν τὸν ἄχαρο ρόλο τῆς ἁπλῆς πληροφόρησης τοῦ λαοῦ γιὰ τὰ Οἰκουμενιστικὰ Δρώμενα, οὐσιαστικὰ ἐμπεδώνοντας καὶ ἐξοικειώνοντας μὲ τὰ γεγονότα αὐτὰ τὸ λαό, ἀντὶ νὰ ξεκινήσουν ἀγῶνα ἐναντίον τῆς παναιρέσεως, νὰ ἀναλάβουν σταυροφορία πρὸς ἀπομάκρυνση καὶ Διακοπὴ Κοινωνίας μὲ τοὺς ὀλίγιστους Οἰκουμενιστὲς ἡγέτες ποὺ δροῦν ἀνενόχλητοι, λόγω ἀκριβῶς αὐτῆς τῆς ἀνοχῆς τῶν ἀντι-Οἰκουμενιστῶν, τῆς σιωπηρῆς συγκαταθέσεως τῶν Ποιμένων, ἀλλὰ καὶ τῆς ὀλιγωρίας ὅλων μας.
Μὲ ἀφορμὴ ἕνα ἄρθρο-σχόλιο τοῦ π. Ἀθανασίου Μηνᾶ, γιὰ τὸ Συνέδριο ποὺ διοργάνωσε ἡ Θεολογικὴ Ἀκαδημία Βόλου μὲ θέμα «Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας καὶ σύγχρονες προκλήσεις» (ποὺ στὴ συνέχεια δημοσιεύουμε) ἐκφράζουμε τὶς θέσεις μας γιὰ τὴν ἀντιπατερικὴ στάση τῶν ἀντι-Οἰκομενιστῶν πρὸς προβληματισμὸ ὅλων. Καὶ ἐξηγούμαστε:
Ὅλα ὅσα γράφει ὁ π. Ἀθανάσιος, στοχεύουν τοὺς «βαρεῖς λύκους» “ὀρθόδοξους” Οἰκουμενιστὲς καὶ μεταπατερικοὺς Ἐπισκόπους. Τὸ ἐρώτημα εἶναι:
Μήπως, ὅμως, τὴν ἴδια νοοτροπία δὲν δείχνουν καὶ οἱ ἀντι-Οἰκουμενιστές, ὅταν ἀσεβοῦν, ἀκριβῶς ὅπως οἱ μεταπατερικοὶ Οἰκουμενιστές, κατὰ τῆς Παραδόσεως τῆς Ἐκκλησίας γιὰ τὴ στάση μας ἀπέναντι στοὺς αἱρετικούς;
Δὲν ἀποτελεῖ, δηλαδή, διαχρονικὴ διδασκαλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς, τῆς Ἐκκλησίας τό: «ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω ἀκοινώνητος ἔσται»; Δὲν εἶναι διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας
«αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ πρώτην καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ»; 
Θὰ ἐξοβελίσουμε ἀπὸ τὰ συγγράμματα τῶν Ἁγίων Πατέρων τὰ «περὶ μολυσμοῦ» ἀπὸ τὴν ἐπικοινωνίαν μας μὲ τοὺς αἱρετικούς, ἢ θὰ τὰ ἑρμηνεύσουμε «μετα-πατερικά», ἐπειδὴ κάποιοι ἀντι-Οἰκουμενιστὲς Πατέρες ἔριξαν ἕνα μετα-πατερικὸ σύνθημα, δικιά τους ἀποφάσεως καὶ λογικῆς, ὅτι δηλ. μποροῦμε νὰ καταγγέλλουμε τὴν αἵρεση, ἀλλὰ νὰ κοινωνοῦμε μὲ τοὺς αἱρετικούς;
 Γιὰ ποιούς ἔγραφε τὰ παραπάνω ὁ ἀπόστολος Παῦλος στὴν ἐποχή του; Γιὰ κάποιους τῶν ὁποίων ἡ αἵρεση εἶχε καταδειχθεῖ ἀπὸ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο; Ἢ μήπως γιὰ κάποιους ποὺ εἶχαν καταδικασθεῖ ἀπὸ Σύνοδο; Δὲν εἶχε γίνει ἕως τότε. Ἐγράφησαν γιὰ ἐκείνους ποὺ ὀφθαλμοφανῶς αἱρέτιζαν. Τὰ εἶπε γιὰ ἐκείνους ποὺ ἡ Ἐκκλησία διὰ τῶν Ἁγίων της χαρακτήριζε αἱρετικούς. Γιὰ ἐκείνους πού –παρὰ τὸ ὅτι τοὺς ἐπισήμαιναν ὅτι αἱρετίζουν– ἐπέμεναν στὴν αἵρεση, ὅπως ἀκριβῶς κάνουν σήμερα οἱ ὑπηρετοῦντες τὴν Παναίρεση (κατὰ τὸν Ἅγιο Ἰουστῖνο Πόποβιτς) τοῦ Οἰκουμενισμοῦ;
Ἂς μᾶς ἀπαντήσει ὁ π. Ἀθανάσιος, οἱ Πατέρες τῆς ὁμάδος στὴν ὁποία ἀνήκει καὶ τὰ ἱστολόγια ποὺ τὴν ἀναπαράγουν (καὶ ποὺ «δημοκρατικότατα»(!) ἔχουν ἀπαγορεύσει τὴν δημοσίευση ὄχι μόνο ἄρθρων, ἀλλὰ ἀκόμα καὶ τῆς λέξεως «ἀποτείχιση» καὶ «Διακοπὴ Μνημοσύνου», τὶς ὁποῖες λέξεις, ἔντρομοι ἀποφεύγουν, «ὅπως ὁ διάβολος τὸ λιβάνι»!).
Παραθέτουμε τὶς συγκεκριμένες φράσεις τοῦ π. Ἀθανασίου, ποὺ αὐτὸς μὲν τὶς ἔγραψε γιὰ τοὺς Οἰκουμενιστές, ἀλλὰ ταιριάζουν ἀπόλυτα καὶ καταδικάζουν τὶς δική του θέση καὶ συμπεριφορά, ὅπως φυσικὰ καὶ τῆς ὁμάδος στὴν ὁποία ἀνήκει. Θἐση ποὺ μπορεῖ νὰ ἐκφραστεῖ συνοπτικὰ ὡς ἑξῆς:
Ἐμεῖς, (οἱ ἀντι-Οἰκουμενιστές) παρόλο ποὺ χαρακτηρίζουμε «λύκους βαρεῖς» καὶ παναιρετικοὺς τοὺς Οἰκουμενιστές, ὅμως ἀποδεχόμαστε τὴν ἐπι-κοινωνίας μὲ αὐτοὺς τοὺς αἱρετικούς, μέχρι νὰ τοὺς καταδικάσει Σύνοδος, ἑρμηνεύοντας τὴν διαχρονικὴ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μὲ βάση τὴ δική μας λογικὴ καὶ προσαρμόζοντές την στὶς σύγχρονες ἀνάγκες!
Αὐτὴ ὅμως ἡ λογικὴ διαφέρει ἀπὸ τὴ διδασκαλία τῶν Ἁγίων. Διότι περίπου τὴν ἴδια λογικὴ χρησιμοποιοῦν καὶ οἱ Μετα-Πατερικοὶ Οἰκουμενιστές! Τί ἄλλο, δηλαδή,  λένε καὶ πόσο διαφέρει αὐτὴ ἡ θέση τῶν ἀντι-Οἰκουμενιστῶν, ἀπὸ ἐκεῖνα ποὺ διδάσκουν οἱ μετα-Πατερικοὶ καὶ συναφειακοὶ θεολόγοι! 

Τὰ συγκεκριμένα σημεῖα ἀπὸ τὸ σχόλιο τοῦ π. Ἀθανασίου Μηνᾶ:
Ὅταν οἱ «αρετικο ς λύκοι βαρες μ νδυμα προβάτου προσπαθοσαν ν κατασπαράξουν τ ποίμνιο», οἱ Πατέρες –μᾶς λέγει ὁ π. Ἀθανάσιος– «συγκροτοῦσαν Συνόδους καὶ Ἱ. Κανόνες» πρὸς ἀντιμετώπιση τῶν αἱρετικῶν. «Παντο κα πάντοτε τ μέλη τς κκλησίας, κληρικοί, μοναχο κα λαϊκοί, προχωροσαν μ γνώμονα τν ρθόδοξον Παράδοσιν, δηλαδ τος κανόνες κα τ δόγματα τς κκλησίας, τ ποα βίωναν κα διαφύλαττον ς κόρην φθαλμο. ταν δ νεφύοντο καινούριες νάγκες κα καινούριες αρέσεις, ο νεώτεροι ς πόμενοι τος γίοις Πατράσιν φρόντιζαν τ θεσπίσματά τους ν συμφωνον μ τος πρ ατν γίους Πατέρας...
ρνηση περιφρόνηση τς ν γί Πνεύματι διαχρονικότητας τν ερν κανόνων εχον σν συνέπεια τς ριδες... κόμη κα κκλησιαστικ οκονομία, ταν Καθολικ ρθόδοξος κκλησία συλλογικ κρινε ς παραίτητη κα δι’ λίγον χρησιμοποιετο, ποτ δν καταργοσε τος κανόνας...».
Καὶ συνεχίζει: «Δυστυχς, στος σημερινος σχάτους καιρούς... νέα διατάγματα κα ντάλματα νθρώπων γίνεται προσπάθεια βιαίως ν μς πιβληθον, σ μία πως τν θέλουν κκοσμικευμένη κκλησία...
πομένει, λοιπόν, σ λους μς τος ρθοδόξους Χριστιανος ...τηροντες παρασάλλευτα τος γίους κα ερος κανόνας τς κκλησίας μας, ν γυρίσουμε τν πλάτη σ λα ατ τ νεωτεριστικ κσυγχρονιστικ μορφώματα ...διαφυλάσσοντες τος γίους κανόνες τς γίας ρθοδόξου κκλησίας μας, σεβόμενοι κα δεχόμενοι τ διαχρονικότητά τους κα τν ν γί Πνεύματι θεραπεία τν ψυχν κα τν σωμάτων, πο πορρέει π τν κατ’ κρίβειαν τήρησή τους...
Στμεν καλς, δελφοί! Ο πνευματικο νόμοι λειτουργον κα εναι μείλικτοι».
Τὸ ἄρθρο τοῦ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ
Πηγή: «Θρησκευτικά»:
Σχόλιο γι τ Συνέδριο πο συνλθε στ Βόλο
π τν καδημία Θεολογικν Σπουδν 
8-11 Μαΐου μ θέμα:
«Κανόνες τς κκλησίας κα σύγχρονες προκλήσεις»
  Κύριός μας ησος Χριστός, κατ τν Θείαν Του νάληψιν ες τ ρος τν λαιν, παρέσχε ες τ διηνεκς τν ελογίαν πρς τος μαθητς κα δι’ ατν διαχρονικ ες τ μέλη τς κκλησίας κα φο τος διαβεβαίωσε: «...δο γ μεθ' μν εμι πσας τς μρας ως τς συντελεας το αἰῶνος» (Ματθ., κη΄ 20), νελήφθη κα κάθισε στ δεξι το Θεο, πιστοποιώντας μ τν ελογία τι Ατς εναι ν, ν κα ρχόμενος[1], ρχ κα τ Τέλος, τ Α κα τ Ω[2], Πανταχο Παρν, Παντοκράτωρ. Τν προσληφθεσαν νθρωπίνην φύσιν ναλαβών, ναληφθείς,  τ Θε κα Πατρ προσήγαγε. Κα μετ’ ο πολλς μέρας πεμψε τν Παράκλητον ς εχε ποσχεθε στος μαθητς Του, τ Πανάγιον Πνεμα, πο παραμένει σαε ες τν κκλησίαν δηγν ατν ες πσαν τν λήθειαν.
Παράκλητος κατ τν γίαν Πεντηκοστν καθαγίασε τ Δένδρο τς Ζως, τν ρθόδοξον κκλησίαν, πο διαχρονικ ντς Ατς τρέφονται πνευματικ ο ρθόδοξοι πιστο ως τς Δευτέρας λεύσεως το Μεσσίου. Ατν τν μπελνά Του Κύριος τν περιέφραξε μ ληνν κα δν τν φησε σύδοτον. «γώ εμι μπελος, μες τ κλήματα κα Πατήρ μου Γεωργός στι. Πν κλήμα μ φέρον καρπν κκόπτεται κα ες πρ βάλλεται». Τοτ’ στιν Κύριος προειδοποίησε τι μέσα στν μπελνά Του θ ερίσκοντο κα κλήματα ξηρ κα καρπα. πως, πίσης, σ λλη περίπτωση ες τν γρν ς καλς σπορέας σπειρε γαθν σπόρον, λλ τ νύκτα ρχέκακος σπειρε κα ατς ζιζάνια, τ ποα συναυξήθησαν μ τν καλ σπόρο τ νοχ το Κυρίου χρι καιρο.
χοντες κατ νον ο γιοι πόστολοι κα ο μετ’ ατν γιοι Πατέρες τν λόγον ατν το Κυρίου, γι ν προφυλάξουν τν μπελνα, ταν αρετικο ς λύκοι βαρες μ νδυμα προβάτου προσπαθοσαν ν κατασπαράξουν τ ποίμνιο, συγκροτοσαν  Οκουμενικς κα Τοπικς Συνόδους, θεσπίζοντας ν γί Πνεύματι διαταγς κα κανόνες. λλ κα μεμονωμένα, γιοι Πατέρες συνέταξαν κανόνες τος ποίους πικύρωσαν α Οκουμενικα Σύνοδοι. πόδειξις τι τ ργο ατ κα προσπάθεια ατ καθοδηγοντο π τν Παράκλητο εναι συμφωνία τν Πατέρων  διαχρονικά (Consensus Patrum). τσι, μ τν κτιστον Χάριν κκλησία ντιμετώπιζε τς πλανεμένες διδασκαλίες κα παιτήσεις τν αρετικν καθς κα λες τς ραδιουργίες το σαταν κα τν ργάνων του.
Παντο κα πάντοτε τ μέλη τς κκλησίας, κληρικοί, μοναχο κα λαϊκοί, προχωροσαν μ γνώμονα τν ρθόδοξον Παράδοσιν, δηλαδ τος κανόνες κα τ δόγματα τς κκλησίας, τ ποα βίωναν κα διαφύλαττον ς κόρην φθαλμο. ταν δ νεφύοντο καινούριες νάγκες κα καινούριες αρέσεις, ο νεώτεροι ς πόμενοι τος γίοις Πατράσιν φρόντιζαν τ θεσπίσματά τους ν συμφωνον μ τος πρ ατν γίους Πατέρας. Τοιουτοτρόπως, μ πηδάλιον τ ταπεινν φρόνημα κα τ φωτισμ το Παρακλήτου προχωροσαν π γενι σ γενι κρατοντες ατν τν ρθόδοξον Παράδοσιν, πο σ τελικ νάλυση εναι γκαλι το Χριστο, τ σμα το Χριστο, κκλησία.
ρνηση περιφρόνηση τς ν γί Πνεύματι διαχρονικότητας τν ερν κανόνων εχον σν συνέπεια τς ριδες, τν διχόνοια, τ σχίσμα, τν αρεση, τν ποπομπ τν ταραξιν π τ σμα το Χριστο, τν αώνια κόλαση. κόμη κα κκλησιαστικ οκονομία, ταν Καθολικ ρθόδοξος κκλησία συλλογικ κρινε ς παραίτητη κα δι’ λίγον χρησιμοποιετο, ποτ δν καταργοσε τος κανόνας, διότι κκλησιαστικ οκονομία ποσκοποσε στ διο σωτήριο ποτέλεσμα πο κα ο κανόνες συνιστοσαν κα εχον θεσπιστε.
Δυστυχς, στος σημερινος σχάτους καιρούς, τινς νεωτεριστς κληρικοί, μοναχο κα λαϊκοί, συστήνουν μερίδες κα συνέρχονται σ διάφορα τοπικ συνέδρια μ σκοπ κα στόχο τν κατάργηση τν ερν κανόνων ς δθεν ναχρονιστικν, πεπερασμένων κα μ ναγκαίων γι τ σημεριν Νέαν ποχήν. Δηλαδ  τν κανόνων ατν πο ο διοι ποτ δ σεβάστηκαν κα δν τήρησαν κα γωνίζονται τώρα ν μς πον τι ο ν γί Πνεύματι θεσπισθέντες π τν γίων Πατέρων γιοι κανόνες δν χουν διαχρονικν σχύν -ατ εναι τ πιστεύω τους!- κα χρήζουν ντικατάστασης. Νέα διατάγματα κα ντάλματα νθρώπων γίνεται προσπάθεια βιαίως ν μς πιβληθον, σ μία πως τν θέλουν κκοσμικευμένη κκλησία, ποία ντὶ ν νακαινίζει τν νθρωπο κα τν κτίση, ν καταστε δια «κόσμος» μ λόγο χλιαρ κα μετικ πο ν δικαιολογε τ πάθη το μεταπτωτικο νθρώπου κα κάθε λλου εδους σχημοσύνη κα τιμία.
Θ λέγαμε, λοιπόν, τι ο σημερινο Νεοπατερικο Νεοεποχίτες δν πέχουν μακρν τς νοοτροπίας τν Γραμματέων κα Φαρισαων κατ τν ποχ το Κυρίου ησο Χριστο. Κα κενοι, ο Φαρισαοι κα ο Γραμματες, διέπραξαν τ διο τόπημα, πως πιζητον ν κάνουν κα ο σημερινο πόγονοί των. Τοτ’ στιν, ρνούμενοι ν συνεχίσουν τν πρ ατν Παράδοση τν Πατριαρχν, Προφητν κα λλων σωφρόνων γίων τς Παλαις Διαθήκης μ κρατον γωϊσμν κα τφον γι τ δική τους προβολ κα δόξα τν ποίαν πιζητοσαν, φο εχαν ρνηθε τν δόξαν το Θεο, μ διάφορες σοφιστεες θέσπιζαν νόητα διατάγματα κα ντάλματα νθρώπων -πο ο διοι ποτ δν τηροσαν- φορτώνοντας δυσβάσταχτα φορτία στος νθρώπους κα σκοτισμένοι ες τν νον κα τν καρδίαν, ποκριτές, πονηρο κα δόλιοι, κατάφεραν ν συμβε τ κατόρθωτον. Δηλαδή, ν λθει νάμεσά τους Υἱὸς το Θεο, Μεσσίας, κα παρ’ λα τ φοβερ σημεα πο ποίησε νώπιόν τους λλ κα τ Θεϊκή Του Διδασκαλία πο  πεδείκνυον τν Θείαν Του καταγωγν κα λευσιν, ατοί ο τρισάθλιοι χι μόνον δν Τν γνώρισαν κα δν Τν προσκύνησαν λλ τουνντίον Τν ρνήθηκαν νώπιον το Πιλάτου, Τν πρόδωσαν κα Τν σταύρωσαν. Ζήτησαν, μάλιστα, τ αμα το θώου Σωτρος ησο ν πέσει πάνω τους κα π τ τέκνα ατν, περ κα γένετο.
λλ κα τν πόστολο Πέτρο ποος, μετ τν Σταύρωση, τν νάσταση, τν νάληψη κα τν γία Πεντηκοστή, στ πρτο του κήρυγμα ταν τος παρήγγειλε κα παρεκάλεσε ν μετανοήσουν κα ν πιστέψουν ες τν Χριστν γι ν ξαναέλθει ελογία σ’ ατος κα τ τέκνα ατν, κενοι, τν πόστολον Πέτρον κα τος λλους γίους ποστόλους, τος κατεδίωκαν π τόπον ες τόπον, φυλακίζοντάς τους κα πιζητοντες τ θάνατό τους. Τ τραγικ ποτέλεσμα, τοι καταστροφ τς ερουσαλμ κα το τόπου τς λατρείας των, δν ργησε ν λθει κα μάλιστα μ πολ δυνηρ τρόπο.
πομένει, λοιπόν, σ λους μς τος ρθοδόξους Χριστιανος φ’ σον μ φόβον Θεο παραμένουμε στν γία ρθόδοξη Παράδοσή μας, τηροντες παρασάλλευτα τος γίους κα ερος κανόνας τς κκλησίας μας, ν γυρίσουμε τν πλάτη σ λα ατ τ νεωτεριστικ κσυγχρονιστικ μορφώματα πο μς προβάλλονται ς δθεν ναγκαα γι τ ζωή μας κα μ δάκρυα ς προσευχηθομε στ Θε ν μ μς γγίξουν παντελς κα ταχέως ν καταλύσει κάθε τέτοια προσπάθεια. πίσης, μ μετάνοια, πακο κα ταπείνωση στ θέλημα το Σωτρος Χριστο, ς συνεχίσουμε τ δρόμο πο περπάτησαν κα  χάραξαν ο γιοι πόστολοι κα ο γιοι Πατέρες μας ως τν σήμερον κα ες τ διηνεκές, τηροντες κα διαφυλάσσοντες τος γίους κανόνες τς γίας ρθοδόξου κκλησίας μας, σεβόμενοι κα δεχόμενοι τ διαχρονικότητά τους κα τν ν γί Πνεύματι θεραπεία τν ψυχν κα τν σωμάτων, πο πορρέει π τν κατ’ κρίβειαν τήρησή τους.
ν, μ τ βοήθεια το Θεο, λοι μας τηρούσαμε κα γαπούσαμε τ διατάγματα κα τος κανόνες τν πρ μν γίων Πατέρων μας (μακάρι κα ο Σύνεδροι πο συνλθον προσφάτως στ Βόλο), θ γνωρίζαμε μπειρικ τν γιοπνευματική τους δύναμη κα τν πλοτο τς κτίστου Χάριτος κα Σοφίας πο περικλείονται στ Χριστομίμητα λόγιά τους. Θ λέγαμε, λοιπόν, μ ναν τελευταο λόγο, τι κάθε προσπάθεια λλαγς μφισβήτησης τν γίων κα ερν κανόνων προέρχεται σίγουρα π τ κκοσμικευμένο φρόνημα τς Νέας ποχς κα εναι σχάτη πλάνη το πονηρο πο δηγε στν αώνια πώλεια.
Στμεν καλς, δελφοί! Ο πνευματικο νόμοι λειτουργον κα εναι μείλικτοι. ς προστατεύσουμε τος αυτούς μας κα τος δελφούς μας φεύγοντας μακρυ π κάθε νεωτεριστικ κίνημα κα συνέδριο, νθυμούμενοι τ γιογραφικόν: «φοβερν τ μπεσεν ες χερας Θεο ζντος» (βρ, ι΄ 31). Μετάνοια χρειαζόμαστε, Πατέρες μου κα δελφοί μου, δάκρυα κα πομονή, ως του ρθουν σν Θε καιρο πνευματικς ναψύξεως. κοσμικ γνσις φυσιο. δο κα πόδειξις: «... γνσις φυσιο».  Εδες τν κολοφνα τς κακίας, τ διαίτατον το διαβόλου κρμα, τν τφον κ τς γνώσεως τικτόμενον...» (πέρ τν ερς συχαζόντων, 1, 1. Ε.Π.Ε. 2, 66. Ε.Χ. 1,371).

[1] (ποκ., α΄, 4)
[2] (ποκ., α΄, 8)
http://thriskeftika.blogspot.gr/2014/05/blog-post_772.html