Αντίθετα από τον Ιερώνυμο και την Ι. Σύνοδο ας δούμε για μία ακόμα φορά, τώρα με την γραφίδα του π. Αυγουστίνου Καντιώτη, τί λέγουν οι Πατέρες!
Από το βιβλίο:
ΠΡΟΔΟΣΙΑ
ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ
ΠΙΣΤΕΩΣ
Του Μητρ.
Αυγουστίνου Καντιώτη
Γιὰ τὸν σχολιασμό:
Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου
Σὲ ἕνα μικρὸ βιβλιαράκι τοῦ ἀείμνηστου π. Αὐγουστίνου Καντιώτη, διαβάζουμε τὴν ἀντιαιρετικὴ θεολογία-ἐκκλησιολογία καὶ πρακτικὴ τῶν Πατέρων, ποὺ διαφέρει ἀπ’ αὐτὴν τῶν Οἰκουμενιστῶν Ἐπισκόπων ἀλλὰ καὶ τῶν
ὑποστηρικτῶν μίας αἰώνιας Οἰκονομίας καὶ δείχνει πὼς θὰ ἔπρεπε νὰ μιλάει ἕνας ἀληθινὸς ἐπίσκοπος. Γράφει ὁ ἀείμνηστος Καντιώτης:
«ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΝ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ, ὅταν αὐτοὶ παραβαίνουν τὰ δόγματα καὶ δὲν ὀρθοτομοῦν τὸν λόγον τῆς Ἀληθείας;
Ἀπαντώντας σ’ αὐτὸ θὰ λέγαμε τὰ ἑξῆς:
α΄) Οἱ ἱερεῖς καὶ οἱ Ἐπίσκοποι ἐκλέγονται ἀπὸ τὸν λαό, ἄρα κρίνονται νόμιμα ἀπ’ αύτόν [σ.σ. σήμερα ἡ ἐκλογὴ τῶν Ἐπισκόπων ἔχει σχέση μὲ τὶς κλίκες και μηχανορραφίες τοῦ ἑκάστοτε Ἀρχιεπισκόπου καὶ Ἐπισκόπων, μὲ τὴν ἀγοραπωλησία θρόνων καὶ τίτλων, μὲ τὴν συμμετοχὴ καὶ ἐπιρροὴ πολιτικῶν καὶ δυνατῶν· ὁ λαὸς ἀγνοεῖται. Οἱ ἐφημερίδες μάλιστα γνωρίζουν πρὶν τὴν ἐκλογὴ, «ποιόν θὰ ἐκλέξει τὸ Ἅγιο Πνεῦμα»].
β΄) Στὴν ἀρχαία Ἐκκλησία οἱ πιστοὶ ἤλεγξαν τὸν ἀπόστολο Πέτρο, γιατὶ συνέφαγε μὲ ἀπερίτμητους (βλ. Πράξ. 11, 3). [Σήμερα ὁ Ἱερώνυμος καὶ ἡ ὁμήγυρή του, ὄχι ἁπλῶς συντρώγουν μὲ αἱρετικούς (ὠς ἀντιπρόσωποι στοὺς Διαλόγους ἀλλὰ καὶ σὲ τιμητικὲς ἐπισκέψεις), ἀλλὰ διδάσκουν ὅτι εἶναι ἀνεξέλεγκτοι νὰ φρονοῦν διαφορετικὰ ἀπὸ ὅσα ὁμολογοῦμε στὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως περὶ Μίας Ἐκκλησίας καὶ ἑνὸς Βαπτίσματος· μόνο ὁ Θεὸς -λέγουν- μποροῦν νὰ τοὺς ἐλέγξουν, ὄχι καὶ ὁ λαός! Κι ἂς διδάσκουν τὸν λαό (ὅπως πρόσφατα ἔκανε) ὅτι οἱ αἱρέσεις δὲν εἶναι αἱρέσεις ἀλλὰ Ἐκκλησίες μὲ ἱερωσύνη καὶ Βάπτισμα καὶ θαύματα]!
Ὁ ἀπόστ. Παῦλος δίνει ἐντολὴ στοὺς πιστοὺς νὰ ὑπενθυμίζουν στὸν Ἄρχιππο –ποὺ ἦταν ἱερεύς– τὴν διακονία του (βλ.
Κολ. 4, 17).
Καὶ οἱ Πατέρες λένε·
α΄) «Πρέπει οἱ ἀκροατὲς νὰ εἶνε ἐκπαιδευμένοι στὶς Γραφὲς καὶ νὰ κρίνουν ἂν τὰ λεγόμενα τῶν διδασκάλων εἶναι σύμφωνα μὲ τὶς Γραφές. Κι ὅσα εἶναι ξένα νὰ τὰ ἀποβάλλουν καὶ ἐκείνους ποὺ ἐπιμένουν σ’ αὐτά [σ.σ.
ὅπως ὁ Ἱερώνυμος] νὰ τοὺς ἀποστρέφονται δυνατά» (Μ. Βασίλειος).
β΄) «Τὰ δημοσίως λεγόμενα καὶ πρατόμενα δημοσίως νὰ ἐλέγχωνται» (ἱ.
Χρυσόστομος).
γ΄) Ἂν ὁ προεστώς σου εἶνε σφαλερὸς εἰς τὴν πολιτείαν καὶ τὰ ἔργα του, μὴ περιεργάζεσαι. Ἂν ὅμως εἶνε σφαλερὸς κατὰ τὴν πίστιν, φεῦγε καὶ παραίτησέ τον, ὄχι μόνο ἂν εἶνε ἄνθρωπος, ἀλλὰ κἂν ἄγγελος εἶνε ἀπὸ τὸν οὐρανόν» (ἅγιος Νικόδημος Ἁγιορείτης, Περὶ συνεχοῦς Μεταλήψεως, σελ. 175). [σ.σ. «Φεῦγε καὶ παραίτησέ τον» λέει ὁ ἅγ. Νικόδημος, «μεῖνε» ἢ «ἂν θέλεις μεῖνε», λένε διάφοροι σημερινοὶ ἀρθρογράφοι, ποὺ κατσαδιάζουν μάλιστα ἀπὸ ἄχτι ὅποιον σχολιαστὴ τολμήσει νὰ γράψει τὸ ἀντίθετο].
δ΄) «Μὴ ὑπακούετε εἰς μοναχούς, οὔτε εἰς ἱερεῖς, οὔτε εἰς ἐπισκόπους σὲ ὅσα κακῶς σᾶς συμβουλεύουν νὰ φρονῆτε» (ἅγιος Μελέτιος ὁ Ὁμολογητής) [σ.σ.
καὶ ὅμως κάποιοι εἶναι πιὸ «εὐσεβεῖς» ἀπὸ τὸν Καντιώτη].
στ΄) «Πρέπει νὰ δείχνωμε γιὰ τὴν Ἀλήθεια θάρρος, ἀκόμα κι
ἂν σκανδαλίζωνται μερικοί» (Μ.
Βασίλειος) [σ.σ. ὅμως κάποιοι σημερινοὶ δικαιότεροι τοῦ
Βασιλέως καὶ εὐσεβέστεροι τῶν Ἁγίων μᾶς λένε νὰ μὴν σκανδαλίζουμε κάποιους ἀλλὰ
νὰ μιλοῦμε καὶ νὰ ἐνεργοῦμε εἰς βάρος τῆς Ἀλήθειας].
η΄). «Ἐὰν ὁ ἐπίσκοπος ἢ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες ὀφθαλμοὶ τῆς Ἐκκλησίας, κακῶς ἀναστρέφωνται καὶ σκανδαλίζωσι τὸν λαόν, χρὴ αὐτοὺς ἐκβάλλεσθαι. Συμφέρον γὰρ ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον οἶκον, παρὰ μετ’ αὐτῶν ἐμβληθῆναι ὅπως Ἄννας καὶ καϊάφας εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός» (Μ.
Ἀθανάσιος). [σ.σ.
ὁ Ἅγιος λέγει «χρή» ποὺ σημαίνει «πρέπει», ὄχι νὰ δοῦμε, ἔχουμε καιρό κλπ.,.
Οἱ εὐσεβιστὲς τῶν σημερινῶν καιρῶν κάνουν ὅτι δὲν γνωρίζουν τι σημαίνει «χρή».
Αλήθεια ἂν γιὰ τὸν Ἅγιο εἶναι συμφέρον νὰ συναθροιζόμαστε ἄνευ αὐτῶν, ὅταν
συναθροιζόμαστε μετ’ αὐτῶν, τί εἶναι; Ἂς μᾶς ἀπαντήσουν οἱ διάφοροι ὑποστηρικτὲς
τῆς κοινωνίας μὲ τοὺς σκανδαλίζοντες καὶ κακῶς ἀναστρεφόμενους αἱρετικούς].
θ΄) Τὸν παραπάνω λόγο τοῦ Μ. Ἀθανασίου κατοχυρώνει καὶ ὁ 31ος Ἱ. Κανὼν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καὶ ὁ 15ος τῆς ΑΒ Οἰκουμενικῆς Συνόδου τοῦ 861 ἐπὶ Μ. Φωτίου. [σ.σ. ποῦ εἶναι οἱ σημερινοὶ «θεολόγοι» (βλέπε π. Βασίλειο Βολουδάκη ἢ κάτι κατόχους ἱστοτόπων) ποὺ ὑποστηρίζουν τὸ ἀντίθετο, διαστρεβλώνοντας τὸν λόγο τῶν Ἁγίων];
Ἀδαμάντιος
Τσακίρογλου