ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ, ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ, ΟΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΔΕΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΝ;

 Αντίθετα από τον Ιερώνυμο και την Ι. Σύνοδο ας δούμε για μία ακόμα φορά, τώρα με την γραφίδα του π. Αυγουστίνου Καντιώτη, τί λέγουν οι Πατέρες!

 


Από το βιβλίο:

ΠΡΟΔΟΣΙΑ

ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ

ΠΙΣΤΕΩΣ

Του Μητρ.

Αυγουστίνου Καντιώτη

 

Γιὰ τὸν σχολιασμό: Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου

Σ να μικρ βιβλιαράκι το είμνηστου π. Αγουστίνου Καντιώτη, διαβάζουμε τν ἀντιαιρετικὴ θεολογία-κκλησιολογία καὶ πρακτικὴ τν Πατέρων, πο διαφέρει π’ ατν τν Οκουμενιστν πισκόπων ἀλλὰ καὶ τῶν ὑποστηρικτῶν μίας αἰώνιας Οἰκονομίας κα δείχνει πὼς θὰ ἔπρεπε νὰ μιλάει ἕνας ἀληθινὸς ἐπίσκοπος. Γράφει ἀείμνηστος Καντιώτης:

 

«ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΝ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ, ταν ατο παραβαίνουν τ δόγματα κα δν ρθοτομον τν λόγον τς ληθείας;

παντώντας σ’ ατ θ λέγαμε τ ξς:

α΄) Ο ερες κα ο πίσκοποι κλέγονται π τν λαό, ρα κρίνονται νόμιμα π’ αύτόν [σ.σ. σήμερα κλογ τν πισκόπων χει σχέση μ τς κλίκες και μηχανορραφίες τοῦ ἑκάστοτε Ἀρχιεπισκόπου κα πισκόπων, μὲ τὴν ἀγοραπωλησία θρόνων καὶ τίτλων, μὲ τὴν συμμετοχὴ καὶ ἐπιρροὴ πολιτικῶν καὶ δυνατῶν· λας γνοεται. Οἱ ἐφημερίδες μάλιστα γνωρίζουν πρὶν τὴν ἐκλογὴ, «ποιόν θὰ ἐκλέξει τὸ Ἅγιο Πνεῦμα»].

β΄) Στν ρχαία κκλησία ο πιστο λεγξαν τν πόστολο Πέτρο, γιατ συνέφαγε μ περίτμητους (βλ. Πράξ. 11, 3). [Σήμερα Ἱερώνυμος καὶ ἡ ὁμήγυρή του, χι πλς συντρώγουν μ αρετικούς (ς ντιπρόσωποι στος Διαλόγους ἀλλὰ καὶ σὲ τιμητικὲς ἐπισκέψεις), λλ διδάσκουν τι εναι νεξέλεγκτοι ν φρονοῦν διαφορετικ π σα μολογομε στ Σύμβολο τς Πίστεως περ Μίας κκλησίας κα νς Βαπτίσματος· μόνο Θες -λέγουν- μποροῦν ν τοὺς λέγξουν, χι κα λαός! Κι ς διδάσκουν τν λαό (πως πρόσφατα κανε) τι οἱ αἱρέσεις δν εναι αἱρέσεις ἀλλ κκλησίες μ ερωσύνη κα Βάπτισμα κα θαύματα]!

πόστ. Παλος δίνει ντολ στος πιστος ν πενθυμίζουν στν ρχιππο –πο ταν ερεύς– τν διακονία του (βλ. Κολ. 4, 17).

Κα ο Πατέρες λένε·

α΄) «Πρέπει ο κροατς ν ενε κπαιδευμένοι στς Γραφς κα ν κρίνουν ν τ λεγόμενα τν διδασκάλων εναι σύμφωνα μ τς Γραφές. Κι σα εναι ξένα ν τ ποβάλλουν κα κείνους πο πιμένουν σ’ ατά [σ.σ. πως Ἱερώνυμος] ν τος ποστρέφονται δυνατά» (Μ. Βασίλειος).

β΄) «Τ δημοσίως λεγόμενα κα πρατόμενα δημοσίως ν λέγχωνται» (. Χρυσόστομος).

γ΄) ν προεστώς σου ενε σφαλερς ες τν πολιτείαν κα τ ργα του, μ περιεργάζεσαι. ν μως ενε σφαλερς κατ τν πίστιν, φεγε κα παραίτησέ τον, χι μόνο ν ενε νθρωπος, λλ κν γγελος ενε π τν ορανόν» (γιος Νικόδημος γιορείτης, Περ συνεχος Μεταλήψεως, σελ. 175). [σ.σ. «Φεῦγε καὶ παραίτησέ τον» λέει ὁ ἅγ. Νικόδημος, «μεῖνε» ἢ «ἂν θέλεις μεῖνε», λένε διάφοροι σημερινοὶ ἀρθρογράφοι, ποὺ κατσαδιάζουν μάλιστα ἀπὸ ἄχτι ὅποιον σχολιαστὴ τολμήσει νὰ γράψει τὸ ἀντίθετο].

 

δ΄) «Μ πακούετε ες μοναχούς, οτε ες ερες, οτε ες πισκόπους σ σα κακς σς συμβουλεύουν ν φροντε» (γιος Μελέτιος μολογητής) [σ.σ. καὶ ὅμως κάποιοι εἶναι πιὸ «εὐσεβεῖς» ἀπὸ τὸν Καντιώτη].

στ΄) «Πρέπει ν δείχνωμε γι τν λήθεια θάρρος, κόμα κι ν σκανδαλίζωνται μερικοί» (Μ. Βασίλειος) [σ.σ. μως κάποιοι σημερινοὶ δικαιότεροι τοῦ Βασιλέως καὶ εὐσεβέστεροι τῶν Ἁγίων μᾶς λένε νὰ μὴν σκανδαλίζουμε κάποιους ἀλλὰ νὰ μιλοῦμε καὶ νὰ ἐνεργοῦμε εἰς βάρος τῆς Ἀλήθειας].

η΄). «Ἐὰν πίσκοπος πρεσβύτερος, ο ντες φθαλμο τς κκλησίας, κακς ναστρέφωνται κα σκανδαλίζωσι τν λαόν, χρ ατος κβάλλεσθαι. Συμφέρον γρ νευ ατν συναθροίζεσθαι ες εκτήριον οκον, παρ μετ’ ατν μβληθναι πως ννας κα καϊάφας ες τν γέενναν το πυρός» (Μ. θανάσιος). [σ.σ. ὁ Ἅγιος λέγει «χρή» ποὺ σημαίνει «πρέπει», ὄχι νὰ δοῦμε, ἔχουμε καιρό κλπ.,. Οἱ εὐσεβιστὲς τῶν σημερινῶν καιρῶν κάνουν ὅτι δὲν γνωρίζουν τι σημαίνει «χρή». Αλήθεια ἂν γιὰ τὸν Ἅγιο εἶναι συμφέρον νὰ συναθροιζόμαστε ἄνευ αὐτῶν, ὅταν συναθροιζόμαστε μετ’ αὐτῶν, τί εἶναι; Ἂς μᾶς ἀπαντήσουν οἱ διάφοροι ὑποστηρικτὲς τῆς κοινωνίας μὲ τοὺς σκανδαλίζοντες καὶ κακῶς ἀναστρεφόμενους αἱρετικούς].

θ΄) Τν παραπάνω λόγο το Μ. θανασίου κατοχυρώνει κα 31ος . Κανν τν γίων ποστόλων κα 15ος τς ΑΒ Οκουμενικς Συνόδου το 861 π Μ. Φωτίου. [σ.σ. ποῦ εἶναι οἱ σημερινοὶ «θεολόγοι» (βλέπε π. Βασίλειο Βολουδάκη ἢ κάτι κατόχους ἱστοτόπων) ποὺ ὑποστηρίζουν τὸ ἀντίθετο, διαστρεβλώνοντας τὸν λόγο τῶν Ἁγίων];

 

Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου