Οἱ ἐπικίνδυνες γιὰ τὴν Πίστη μεταπατερικὲς ταχυδακτυλουργίες τῶν π. Πέτρου Χίρς καὶ Ἰωάννη Δρογγίτη.


Τοῦ Ἀδαμαντίου Τσακίρογλου

Οἱ διαπιστώσεις γιὰ τὴν κατάσταση ποὺ ἐπικρατεῖ στὸν χῶρο τῶν πνευματικῶν, τῶν ποιμένων τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι –κατ’ ἄνθρωπον– θλιβερὲς κι ἀπογοητευτικές. Οἱ Οἰκουμενιστὲς κυριαρχοῦν παντοῦ καὶ καταλύουν τὶς παρακαταθῆκες. Ὡς γνήσιοι αἱρετικοὶ εἶναι ὀλέθριοι. Χειρότεροι ὅμως καὶ ἀπὸ τοὺς Οἰκουμενιστές (διότι οἱ προσδοκίες μας ἦταν καὶ εἶναι μεγάλες) εἶναι οἱ ὀνομαζόμενοι «εὐσεβεῖς» τῶν ὁποίων τὰ κηρύγματα προκαλοῦν: Ἀντὶ γιὰ ἀντιαιρετικὸ ἀγῶνα, διάσπαση. Ἀντὶ γιὰ ὑπεράσπιση τῆς ἁγιοπατερικῆς διδασκαλίας, διαστρέβλωση πρὸς τὸ ἴδιον συμφέρον. Ἀντὶ γιὰ κρυστάλλινο λόγο ἄνευ παρερμηνειῶν, ταχυδακτυλουργίες εἰς βάρος τῆς Πίστεως (ὁ ὅρος εἰπώθηκε πρὶν ἀπὸ λίγες μέρες καὶ ἔγινε σχετικὴ ἀναφορὰ ἐδῶ).

Ἐπειδὴ συμβαίνουν αὐτὰ ἀκριβῶς, ἀκολουθοῦντες τὴν ὀρθόδοξη Παράδοση καὶ τὸ καθῆκον μας ὡς πιστοί, δὲν μποροῦμε παρὰ νὰ ἀποκαλύπτουμε καὶ νὰ ἐλέγχουμε τὰ παραπάνω, πάντα στηριζόμενοι στὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων, καθόσον μάλιστα (ἐφ΄ ὅσον δὲν ἔχουμε οὔτε κατὰ διάνοιαν τὴν ἁγιότητά τους) θέλουμε νὰ ἔχουμε τὴν συνείδησή μας ἀναπαυμένη στὴ σκέψη, ὅτι τουλάχιστον ὑπερασπίζουμε καὶ ἀκολουθοῦμε τὸ παράδειγμά τους κι ὄχι ὁποιοδήποτε σύγχρονο μετα-πατερικὸ παράδειγμα μίας ψευδοπνευματικότητας χωρὶς πατερικὰ στηρίγματα κι ὁμολογία.

Γιὰ ὅλα αὐτά, εἶναι ἀνάγκη νὰ ἀσχοληθοῦμε γιὰ μία ἀκόμα φορὰ στὸ παρὸν ἄρθρο μὲ τοὺς ἐπίκαιρους ἐκφραστὲς αὐτῆς τῆς μεταπατερικῆς «πνευματικῆς» γραμμῆς, τὸν π. Πέτρο Χίρς καὶ τὸν π. Ἰωάννη Δρογγίτη. Ἕγινε καὶ σὲ προηγούμενα κείμενα –κείμενα μὲ ἁγιοπατερικὲς ἀποδείξεις καὶ ὄχι μὲ προσωπικὲς αὐθαίρετες τοποθετήσεις ἐν εἴδει αὐθεντίας– σαφές, ὅτι οἱ πατέρες αὐτοὶ προβάλλουν μία νεοορθόδοξη ἀκαδημαϊκὴ πνευματικότητα, ποὺ ἐκφράζεται μὲ μειλίχιο χαμηλότονο λόγο ποὺ μαγνητίζει τοὺς πιστούς, μὲ ἀγαπολογία, μὲ ρητορικὰ σοφίσματα μαιευτικῆς τεχνικῆς καὶ μὲ ἀνούσιες ἀναφορὲς καὶ καταδίκες, ἀφοῦ λείπουν οἱ ἀνάλογες πράξεις καὶ ἡ συνέπεια.

Ἂν κάνει κάποιος τὸν κόπο νὰ κοιτάξει τὶς περισσότερες ὁμιλίες τους, θὰ διαπιστώσει, ὅτι οἱ σύγχρονοι αὐτοὶ κατηχητὲς τοῦ διαδικτύου, μιλοῦν ὡσὰν νὰ θεωροῦν τὸν ἑαυτό τους ἀλάνθαστο καὶ γι’ αὐτὸ καὶ δὲν σταματοῦν νὰ ἑρμηνεύουν κατὰ τὸ δοκοῦν ἀναφέροντας μόνο ὅ,τι κι ὅταν τοὺς συμφέρει. Αὐτὸ φυσικὰ δὲν σημαίνει, ὅτι, ὅ,τι λένε, εἶναι λάθος. Ἀντιθέτως πολλὰ εἶναι σωστά καὶ γι’ αὐτὸ μαγεύουν τὸ ποίμνιο. Τὰ σοβαρὰ καὶ ἐπικίνδυνα γιὰ τὴν ψυχή μας λάθη τους εἶναι κυρίως στὸν χῶρο τῆς ὁμολογίας καὶ τῆς ὀρθῆς ἁγιοπατερικῆς ἀντιμετώπισης τῆς αἱρέσεως καὶ ὅλων τῶν κακῶς κειμένων στὸν χῶρο τῆς Ἐκκλησίας. Γι’ αὐτὸ καὶ προκαλοῦν τρομερὸ κακό, ἀφοῦ οἱ ἄνθρωποι αὐτοὶ μὲ τὴν βοήθεια τῆς ἰδιότητας τοῦ κληρικοῦ, τείνουν ὡς αὐθεντία νὰ ἐπιβληθοῦν σὰν ἡ δῆθεν σωστὴ καὶ ἁγιοπατερικὴ γραμμὴ σὲ πιστοὺς ποὺ ἔχουν ἀγαθὲς προθέσεις ἐνισχύοντας ἔτσι τὸν μολυσμὸ καὶ τὸν ὄλεθρο ποὺ προέρχεται κατὰ τοὺς Πατέρες ἀπὸ τὴν κοινωνία μὲ τὴν αἵρεση.

Ἀκούγοντας τὰ κηρύγματα τέτοιων νεωτεριστῶν κατηχητῶν σημερινοὶ χριστιανοί ἔχουν ἀλλοιωθεῖ σὲ τόσο μεγάλο βαθμὸ ὡς πρὸς τὴν πίστη, ὥστε ὄχι μόνο δὲν ἔχουν διάθεση νὰ ἀντισταθοῦν στοὺς αἱρετικοὺς ἐπισκόπους, ἀλλὰ δυσκολεύονται νὰ κατανοήσουν γιατί μαρτύρησαν οἱ Ἅγιοι, γιατί οἱ Πατέρες πολέμησαν μέχρις αἵματος τὶς αἱρέσεις καὶ γιατί οἱ Ὁμολογητὲς μὲ παρρησία καὶ αὐθορμήτως προσήρχοντο καὶ χωρὶς κανεὶς νὰ τοὺς ἀναγκάσει γιὰ νὰ ὁμολογήσουν τὴν Πίστη, γιατὶ ἀντιστάθηκαν ἐναντίον βασιλέων καὶ ἡγεμόνων (κοσμικῶν καὶ ἐκκλησιαστικῶν) ὑπερασπιζόμενοι μὲ πάθος τὸν θησαυρὸ τῆς ἀληθινῆς Πίστεως.

Τρανὴ ἀπόδειξη τῶν παραπάνω συμπερασμάτων ἡ παρακάτω διαδικτυακὴ συζήτηση τῶν ἐν λόγῳ ἱερέων μὲ θέμα «Περὶ τῆς ἐξουσίας στὴν Ἐκκλησία» (ἐδῶ). Ἐκεῖ, λοιπόν, οἱ δύο ἱερεῖς, ἀναλύουν ὠραῖα τὸ θέμα τῆς ἐξουσίας στὴν Ἐκκλησία, τὰ ὅρια της καὶ τὴν σημερινὴ ἀσυδοσία. Ὁμολογοῦν ὅτι γίνονται καινοτομίες καὶ καταργεῖται ἡ Ἱ. Παράδοση καὶ τονίζουν ὅτι χρειάζεται ἡ ἀντίδραση καὶ ἡ ὁμολογία (οἱ ἀλήθειες). Ὅμως μὲ τρομερὰ πονηρὸ τρόπο ἀντὶ νὰ τονίσουν τὴν προδοσία καὶ τὸν ἁγιοπατερικὸ τρόπο ἀντιμετώπισής της, ὅταν ἔρχεται ἡ στιγμὴ ἀλλάζουν τὰ λόγια τους. Μιλοῦν ξαφνικὰ γι’ ἀγάπη, ὁμόνοια καὶ διάκριση. Εἶναι δὲ σημαντικὸ νὰ τονίσει κανείς, ὅτι σὲ ὁλόκληρη τὴν ὁμιλία δὲν ἀναφέρονται οὔτε μία φορὰ οἱ λέξεις αἵρεση ἢ σχίσμα. Ὅλοι οἱ Ἅγιοι τουλάχιστον τῶν τελευταίων 80 χρόνων, Ἕλληνες καὶ μή, μίλησαν γιὰ τὸν Οἰκουμενισμὸ ὡς Παναίρεση, ὡς αἵρεση τῶν ἐσχάτων, τόνισαν τὸν δαιμονικό του χαρακτῆρα, προειδοποίησαν ὅτι ἡ ἅλωση θὰ ἔρθει ἐκ τῶν ἔνδω, μέσα ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, εἶπαν ὅτι θὰ ἐπέλθουν σχίσματα καὶ τρομερὴ ἀναστάτωση καὶ τόνισαν στοὺς πιστοὺς νὰ μὴν συναινέσουν, νὰ ὁμολογήσουν τὴν πίστη τους.

Εἴπαμε ὅτι οἱ διωγμοὶ δὲν εἶναι μόνο ἐναντίον τῆς κανονικῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας, ἀλλὰ πρωτίστως ἐναντίον ὅσων ἀντιστέκονται καὶ καταγγέλουν τὴν αἵρεση καὶ τοὺς Οἰκουμενιστές.

Αποτελεῖ πιὰ ἔγκλημα καὶ αἰτία καθαίρεσης ἡ καταγγελία τοῦ Βαρθολομαίου καὶ τῆς ὁμήγυρής του ὡς αἱρετικούς. Ἡ δὲ ἀρχιεπισκοπὴ Αὐστραλίας μιλάει γιὰ τοὺς Ἁγίους, δὲν λέει ὅμως, ὅτι αὐτοὶ καταδίκασαν, ὅπως ὁ π. Ἐλευθέριος, τὸν Οἰκουμενισμό. Ἂν ζοῦσαν οἱ ἅγιοι σήμερα θὰ τοὺς εἶχαν καθαιρέσει κι αὐτούς. Οἱ εὐσεβεῖς κληρικοὶ θὰ ἐκφράσουν τὸν πόνο τους γιὰ αὐτὸν τὸν διωγμό;

Καθαίρεση κληρικού της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας


Η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας πληροφορεί τον ευαγή κλήρο και τον Ορθόδοξο λαό της πέμπτης ηπείρου ότι, με απόφαση της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, επεβλήθη στον μέχρι πρότινος κληρικό κ. Ελευθέριο Τάτση η ποινή της καθαιρέσεως από τον βαθμό της ιερωσύνης, για σειρά εκκλησιαστικών και κανονικών παραπτωμάτων στα οποία υπέπεσε.

Ως εκ τούτου, ο ειρημένος κληρικός, με απόφαση της Ορθοδόξου Εκκλησίας, επανήλθε στην τάξη των λαϊκών και απώλεσε το προνόμιο της ενδύσεως της ιερατικής αμφιέσεως, καθώς και το δικαίωμα της τελέσεως των Ιερών Μυστηρίων και των λοιπών ιεροπραξιών.

«Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑΣ»

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Η αξία της προφητείας (Κυριακή Ε΄ Νηστειών)

 

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ

  Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου με θέμα:

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 27-3-1988]    (Β193)                                     

      Το τέλος, αγαπητοί μου, της επιγείου ζωής και δράσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού είναι κοντά. Ήδη οι εχθροί Του έχουν δείξει φανερά πια τις διαθέσεις τους τις φονικές. Και ο Κύριος γνωρίζει πλέον ποια είναι η πορεία. Εξάλλου γι' αυτήν την πορεία ήλθε εις τον κόσμον αυτόν. Την πορείαν της θυσίας.

     Ο Κύριος όμως, λίγο πριν το πάθος Του, που το γνωρίζει πολύ καλά, αποκαλύπτει τα πάντα εις τους μαθητάς Του, το τι επρόκειτο να συμβεί. Δηλαδή προφητεύει το άμεσο μέλλον, που αφορά στο πρόσωπό Του. Ας δούμε όμως το ιερόν κείμενο στην απόδοσή του· σε μία του απόδοση: «Ανηφόριζαν προς τα Ιεροσόλυμα και ο Ιησούς προχωρούσε μπροστά από τους μαθητάς Του, που ήσαν γεμάτοι από δέος. Τον ακολουθούσαν, αλλά είχαν φόβο, τόσο δια τον Ιησούν, όσο και δια τον εαυτόν τους, το τι τους περίμενε στην πόλη. Τότε, εκάλεσε κοντά Του τους δώδεκα και άρχισε να τους λέγει για όσα επρόκειτο να τους συμβούν. ‘’Δηλαδή, να, τους έλεγε, αναβαίνουμε στα Ιεροσόλυμα και ο Υιός του ανθρώπου, δηλαδή Εγώ ο Μεσσίας, θα παραδοθεί στους αρχιερείς και στους γραμματείς, που θα Τον καταδικάσουν σε θάνατον και θα Τον παραδώσουν στους ειδωλολάτρας. Θα Τον περιγελάσουν, θα Τον μαστιγώσουν, θα Τον φτύσουν και θα Τον θανατώσουν. Ύστερα όμως από τρεις ημέρες, θα αναστηθεί’’».

    Τίθεται όμως εύλογο το ερώτημα: Γιατί ο Κύριος αποκαλύπτει αυτό το άμεσο μέλλον; Τόσο άμεσο, που ήταν θέμα ημερών· διότι ήτο η τρίτη πρόρρησις του Κυρίου αυτή. Είχαν προηγηθεί άλλες δύο προρρήσεις του Κυρίου, προφητείες, για το ίδιο θέμα. Αυτή λοιπόν είναι η τρίτη πρόρρησις. Και είναι επί θύραις του μαρτυρίου Του. Γιατί λοιπόν ο Κύριος αποκαλύπτει αυτό το άμεσο μέλλον; Δεν θα εθορυβούντο οι μαθηταί ακούγοντάς το εκ των προτέρων; Δηλαδή τι σκοπό θα μπορούσε να εξυπηρετήσει μία τέτοια προφητεία; Κι αν ακόμη αν θέλετε, και ποια είναι η αξία μιας τέτοιας προφητείας; Αυτό το θέμα θα δούμε, αγαπητοί μου.

Θεοτόκε, Παρθένε, Βασίλισσα παγκόσμια!

Ἐλᾶτε, οἱ πιστοὶ ὅλοι, ἂς προσκυνήσουμε

τὸ Χριστὸ Σωτήρα καὶ Ἐλεήμονα.

Αὐτὸν ὑμνοῦν τὰ πλήθη τῶν Ἀγγέλων

καὶ αὐτὸν δοξολογοῦν οἱ μυριάδες τῶν Ἀσωμάτων.

Θεοτόκε, Παρθένε, Βασίλισσα παγκόσμια,

μὴν περιφρονήσεις ἐμᾶς πού σοῦ δεόμαστε,

χτυπημένοι ἀπ’ τὰ κύματα τὰ μεγάλα τῆς ζωῆς

καὶ ἕρμαιοι τοῦ ἀσταθοῦς θηρίου.

Συμπλοκές στο Κίεβο: Οι Ουκρανοί διώχνουν τους μοναχούς της Λαύρας των Σπηλαίων

Τρομερή η ευθύνη της Ιεραρχίας της Ελλάδος, αλλά και όλων των Ορθοδόξων, που καθησυχάζουν την συνείδησή τους με τον χαρτοπόλεμο!

Συμπλοκές στο Κίεβο: Οι Ουκρανοί διώχνουν τους μοναχούς ιστορικής Μονής!

Επειδή υπάγεται στο Πατριαρχείο της Μόσχας και κατά τον Ζελένσκι είναι γεμάτη... κατασκόπους!

Μέχρι τις 29 Μαρτίου είχαν δώσει προθεσμία οι Ουκρανοί στους μοναχούς της ιστορικής Μονής Λαύρα των Σπηλαίων στο Κίεβο, για να την εγκαταλείψουν. Με την ουκρανική κυβέρνηση να καταγγέλλει τη μονή ότι… παραβίασε τις συμβατικές υποχρεώσεις της!

Άλλωστε ο ίδιος ο Ζελένσκι έχει καταγγείλει επανειλημμένα ότι η μη αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας είναι γεμάτη… κατάσκοπους, επειδή υπάγεται στο Πατριαρχείο της Μόσχας. Ενώ τον Νοέμβριο, η ουκρανική υπηρεσία αντικατασκοπείας μπούκαρε για έρευνες στο μοναστήρι, που είναι και ο τόπος κατοικίας του προκαθημένου της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, τον οποίο χαρακτήρισε ύποπτο για σχέσεις με τη Ρωσία.

Στην Ουκρανία βρίσκονται ορισμένα από τα κυριότερα μοναστήρια της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, με τη Λαύρα των Σπηλαίων να βρίσκεται στο νότιο τμήμα της ουκρανικής πρωτεύουσας και χρονολογείται από τα μέσα του 11ου αιώνα, θεωρείται το παλαιότερο μοναστήρι στην Ουκρανία, ενώ από το 1990 έχει συμπεριληφθεί στον κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.

Ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος

                                  Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.


Ἰωάννης Φουντούλης (+)
Μὲ τὴν Ἀκολουθία τοῦ Ἀκάθιστου Ὕμνου ἐκδηλώνονται εὐχαριστίες καὶ ἐγκώμια στὸ πρόσωπο τῆς Παναγίας. Ἀποτελεῖται, κατὰ βάση, ἀπὸ τὸν Ἀκάθιστο Ὕμνο καὶ τὸν Κανόνα τοῦ Ἀκάθιστου Ὕμνου, πλαισιωμένα μὲ ψαλμούς, ἀπολυτίκια καὶ εὐχές. Καὶ τὰ δύο χαρακτηρίζονται ὡς ἀριστουργήματα τῆς Βυζαντινῆς ὑμνολογίας , ποὺ ἐξαίρουν τὸ ἔργο καὶ τὸ πρόσωπο τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου , μὲ θεολογικὸ βάθος, κομψότητα λόγου, μουσικὸ κάλλος, ἁγιοπνευματικὴ ἔμπνευση.
Δημιουργοὶ
Ὁ Κανόνας τοῦ Ἀκάθιστου εἶναι ἔργο τῶν Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ (οἱ εἱρμοὶ) καὶ Ἰωσὴφ Ξένου τοῦ Ὑμνογράφου (τὰ τροπάρια). Πηγὲς τοῦ Ὕμνου εἶναι ἡ Ἁγία Γραφὴ καὶ οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας ἐνῶ ὁ συνθέτης, ὁ χρόνος καὶ ἡ αἰτία τῆς σύνθεσης τοῦ Ὕμνου, παραμένουν ἀκόμα ἀνεξακρίβωτα ἀπὸ τοὺς μελετητές. Ἕνα εἶναι τὸ ἀδιαμφισβήτητο στοιχεῖο, ποὺ μᾶς δίνουν οἱ σχετικὲς πηγὲς , ὅτι ὁ ὕμνος ἐψάλλετο ὡς εὐχαριστήριος ὠδὴ πρὸς τὴν ὑπέρμαχο στρατηγὸ τοῦ Βυζαντινοῦ κράτους.
Περιεχόμενο
Ὁ «Κανόνας» (τὰ Τροπάρια τῶν Χαιρετισμῶν), μὲ ἐννέα ὠδές, οἱ εἱρμοὶ τῶν ὁποίων εἶναι:
α) Ἀνοίξω τὸ στόμα μου καὶ πληρωθήσεται πνεύματος,
γ΄) Τοὺς σοὺς ὑμνολόγους Θεοτόκε,
δ’) Ὃ καθήμενος ἐν δόξῃ ἐπὶ θρόνου θεότητος,
ε΄) Ἐξέστη τὰ σύμπαντα, ἐπὶ τῇ θείᾳ δόξῃ σου,
στ΄) Τὴν θείαν ταύτην καὶ παντιμον,
ζ΄) Οὐκ ἐλάτρευσαν, τῇ κτίσει οἱ θεοφρονες,
η΄) Παίδας εὐαγεῖς ἐν τῇ καμίνῳ,
θ΄) Ἅπας γηγενής, σκιρτάτω τῷ πνεύματι,
 
Ὁ «Ἀκάθιστος Ὕμνος»: περιλαμβάνει τὸ Ἀπολυτίκιο «Τὸ προσταχθὲν μυστικῶς λαβῶν ἐν γνώσει,», τὸ Κοντάκιο «Τῇ Ὑπερμάχῳ Στρατηγῷ τὰ νικητήρια,», τοὺς 24 Οἴκους (στροφὲς) σὲ ἀλφαβητικὴ ἀκροστιχίδα (Α – Ω) καὶ δύο Ἐφύμνια (ἡ τελευταία φράση τοῦ ὕμνου ποὺ ἐπαναλαμβάνει ὁ λαὸς) τὸ «Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε» καὶ τὸ «Ἀλληλούια».

Στην Ελλάδα όμως δεν απαιτούμε ούτε καταδικάζουμε τίποτα, εκφράζουμε μόνο την θλίψη μας.

 «Απαιτούμε να σταματήσει ο διωγμός της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας», δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος Σεβάστειας Θεοδόσιος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων.

                                    


Κατά τη συνάντησή του με μία από τις εκκλησιαστικές αντιπροσωπείες στην Ιερουσαλήμ στις 27 Μαρτίου 2023, ο Αρχιεπίσκοπος Σεβάστειας Θεοδόσιος (Πατριαρχείο Ιεροσολύμων) είπε: «Καταδικάζουμε σθεναρά τις συστηματικές καταστολές και διώξεις που έχουν οργανωθεί κατά της Εκκλησίας της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας από την κυβέρνηση στο Κίεβο, που, ως γνωστόν, πραγματοποιεί δυτικά προγράμματα εχθρικά προς ολόκληρη την Ορθόδοξη Εκκλησία. Αυτά έρχονται σε αντίθεση με τις αξίες και την αποστολή της, απειλούν απειλούν ακόμη και την ύπαρξη της».


Υπηρεσία επικοινωνίας DREE, 28.03.2023:

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα που αφιερώθηκε σε αυτή τη συνάντηση, ο Αρχιεπίσκοπος σημείωσε επίσης ότι «αντιλαμβανόμαστε τους διωγμούς κατά της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας ως διώξεις εναντίον ολόκληρης της Εκκλησίας, επειδή, επί του παρόντος, οι ιεράρχες, οι ιερείς και οι μοναχοί εξακολουθούν να απειλούνται με εκδίωξη από τη Λαύρα του Κιέβου, αυτό το αρχαίο μοναστήρι, πολύ γνωστό ως ένα από τα κύρια μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας».

Πατριάρχης Σερβίας: ''Όλες οι Εκκλησίες να καταδικάσουν τις διώξεις της Εκκλησίας στην Ουκρανία''

serbias porfyrios2

Του Αιμίλιου Πολυγένη


Να καταδικάσουν τις διώξεις κατά της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας, κάλεσε όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες ο Πατριάρχης Σερβίας κ. Πορφύριος.

O Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Σερβίας δήλωσε ότι "όλος ο χριστιανικός κόσμος γνωρίζει πολύ καλά ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο, είναι η μόνη κανονική Εκκλησία στην Ουκρανία που αναγνωρίζεται από την πλειοψηφία των Ορθοδόξων κατά τόπους Εκκλησιών".

Επίσης ο Πατριάρχης Πορφύριος σημείωσε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, είναι η μεγαλύτερη εκκλησία σε αριθμό κληρικών, μοναχών και πιστών στην Ουκρανία.

Σε άλλο σημείο τόνισε χαρακτηριστικά πως εάν οι αρχές τις Ουκρανίας καταφέρουν να εκδιώξουν τους μοναχούς της Λαύρας των Σπηλαίων, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να επηρεαστεί η ταυτότητα του Ουκρανικού λαού.

"Ακόμη και εάν αυτό το κακό γίνει πραγματικότητα, είναι σαφές σε όλους ότι η μνήμη, η ιστορία και οι ρίζες τις αρχέγονης Ορθοδοξίας θα εξαφανιστούν από την Ουκρανία για να αλλάξει και παραμορφώσει ριζικά την ταυτότητα, την οποία η Εκκλησία με κόπο έχτισε στο πέρασμα των αιώνων και συγκεκριμένα από την εποχή του Αγίου Βλαδιμήρου μέχρι σήμερα" - προσθέτει στην δήλωσή του ο Πατριάρχης Σερβίας.

Ὁ Ἅγιος Παΐσιος γιὰ τὴν Μεγάλη Τεσσαρακοστὴ



 

–Γέροντα, πῶς θὰ μπορέσω τὴν Σαρακοστὴ νὰ ἀγωνισθῶ περισσότερο στὴν ἐγκράτεια;

-Οἱ κοσμικοὶ, τώρα τὴν Σαρακοστὴ, προσέχουν κατὰ κάποιον τρόπο τὴν ἐγκράτεια, ἐνῶ ἐμεῖς οἱ μοναχοὶ πάντα πρέπει νὰ προσέχουμε. Τὸ κυριώτερο, ὅμως, ποὺ πρέπει νὰ προσέξει κανεὶς εἶναι τὰ ψυχικὰ πάθη καὶ μετὰ τὰ σωματικά. Γιατί, ἂν δώσει προτεραιότητα στὴ σωματικὴ ἄσκηση καὶ δὲν κάνει ἀγώνα γιὰ νὰ ξεριζωθοῦν τὰ ψυχικὰ πάθη, τίποτε δὲν κάνει.

Πῆγε μία φορᾶ σὲ ἕνα μοναστήρι ἕνας λαϊκὸς, στὴν ἀρχὴ τῆς Σαρακοστῆς, καὶ κάποιος μοναχός τοῦ φέρθηκε ἀπότομα, σκληρά.

Ἐκεῖνος, ὅμως, ὁ καημένος εἶχε καλὸ λογισμὸ καὶ τὸν δικαιολόγησε. Ἦρθε μετὰ καὶ μοῦ εἶπε: «Δὲν τὸν παρεξηγῶ, Πάτερ. Ἦταν, βλέπεις, ἀπὸ τὸ τριημέρι!». Ἂν τὸ τριημέρι ποὺ ἔκανε ἦταν πνευματικὸ, θὰ εἶχε μία γλυκύτητα πνευματικὴ καὶ θὰ μιλοῦσε στὸν ἄλλο μὲ λίγη καλοσύνη. Ἀλλὰ αὐτὸς ζόριζε ἐγωϊστικὰ τὸν ἑαυτό του νὰ κάνει Τριήμερο καὶ γι’ αὐτὸ ὅλα τοῦ ἔφταιγαν.

Επίθεση με δακρυγόνα σε ιερείς και πιστούς από υποστηρικτές της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας

                                

Τραγικές στιγμές βίωσαν σήμερα, Τρίτη 28 Μαρτίου 2023 κληρικοί και πιστοί στην περιοχή του Ιβάνο-Φρανκίφσκ της Ουκρανίας.

Συγκεκριμένα υποστηρικτές της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας του Μητροπολίτη Επιφανίου, κατέλαβαν δια της βίας τον Καθεδρικό Ιερό Ναό της Γεννήσεως του Κυρίου.

Σε βίντεο που αναρτήθηκε στο δίκτυο Telegram, φαίνεται οι υποστηρικτές της ΑΕΟ να σπάνε τις πόρτες του Ναού και να ψεκάζουν με δακρυγόνα τους ιερείς και τους πιστούς.

Από την επίθεση τραυματίστηκε και διεκομίσθηκε στο νοσοκομείο ο Πρωτοσύγκελλος της Επαρχίας, καθώς και κληρικοί που υπέστησαν εγκαύματα από τα χημικά.

Προφητική καί ὁμολογιακή Ἐπιστολή τοῦ Μητροπολίτου Ἁγιᾶς καί Συκουρίου κυροῦ Παύλου Καρβέλη τοῦ ἀπό Παραμυθίας πρός τόν Οἰκουμενικόν Πατριάρχην κ.κ. Δημήτριον

Και εμείς ερωτούμε: Σήμερα που τα πράγματα είναι τρισχειρότερα, γιατί δεν πράττουν παρόμοια οι σημερινοί αποκαλούμενοι ευσεβείς επίσκοποι, αφού έχουν τέτοια παραδείγματα; Γιατί πράττουν και διδάσκουν τα αντίθετα οι σημερινοί αποκαλούμενοι ευσεβείς ιερείς;   Γιατί π.χ. δεν ακολουθεί το παράδειγμα του μητροπολίτου ο π. Παύλος; 
"εἰς περίπτωσιν πού ἤθελε διαπιστωθῇ ἀνορθόδοξός τις ἐνέργεια τοῦ Πατριαρχείου, δίχα συμφώνου γνώμης πασῶν τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, θά διακόψωμεν καί Ὑμῶν τό μνημόσυνον, διότι δέν τό ἀνέχεται ἡ συνείδησις ἡμῶν νά μνημονεύσωμεν τῆς Κεφαλῆς Ὑμῶν ὡς ὀρθοτομούσης, ἐνῶ δέν ὀρθοτομεῖ".


Προφητική καί ὁμολογιακή Ἐπιστολή τοῦ Μητροπολίτου Ἁγιᾶς καί Συκουρίου κυροῦ Παύλου Καρβέλη τοῦ ἀπό Παραμυθίας πρός τόν Οἰκουμενικόν Πατριάρχην κ.κ. Δημήτριον


                                 

Ἀρχιμ. Παύλου Κ. Ντανᾶ

Ἱεροκήρυκος

28/03/2023

Ἀναδιφώντας στό προσωπικό του φάκελο βρήκαμε μιά Ἐπιστολή πρός τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη κυρό Δημήτριο τήν ὁποία ἔστειλε ἀπό τήν Παραμυθιά στίς 23 Αὐγούστου 1972. Γράφει τά ἑξῆς:

Παναγιώτατε,

 Ἐλάβομεν τηλεγράφημα Ὑμετέρας Παναγιότητος καί τό ὑπ’ ἀρ. πρωτ. 449 εἰρηνικόν ὑμῶν γράμμα, δι’ ὅ ἀναγγέλλετε ἡμῖν τά τῆς ἀναδείξεως καί καταστάσεως Ὑμῶν εἰς τόν Πρωτόθρονον Πατριαρχικόν Θρόνον. Δοξάσαμε τόν Θεόν διότι ᾠκονόμησεν οὕτως τά πράγματα καί ἀπεκλείσθησαν διαβεβλημένα καί τῇ ἠθικῇ καί τῇ πίστει ὀρθῇ πρόσωπα. Πιστεύομεν ὅτι εἶσθε θεοπρόβλητος. Ἔχομεν δι’ ἐλπίδος, ὅτι θά ὀρθώσητε τό ἀνάστημά σας καί «θά βάλλετε εἰς τήν θέσιν των» τά κακῶς ἔχοντα ἐν τῷ Πατριαρχείῳ ἤτοι τήν ἐπιζημίαν τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀχαλίνωτον τάσιν πρός Ἕνωσιν μέ τούς αἰωνίως ἀμετανοήτους καί ἐπιβουλευομένους τήν Ὀρθόδοξον κατ’ Ἀνατολάς Ἁγίαν Ἐκκλησίαν ἡμῶν, τήν ὄντως Ἐκκλησίαν.

Κατεπείγουσα Έκκληση από τους Μοναχούς της Λαύρας του Κιέβου βίντεο στα Ελληνικά...

προς πάσα διεθνή κοινότητα για τον διωγμό τους από την κυβέρνηση Ζελένσκι και την λήξη του τελεσίγραφου στις 29 Μαρτίου ώστε να φύγουν από την Λαύρα.

Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησε τους Ορθόδοξους αδελφούς μας στην Λαύρα των Σπηλαίων του Κιέβου.

Για όσους συνεχίζουν να υποστηρίζουν ότι οι Ρώσοι (Πούτιν, Κύριλλος) είναι εναντίον της Ν.Τ.Π. και της Παγκοσμιοποίησης.

Δημοσιεύουμε το παρακάτω απόσπασμα από άρθρο του δικηγόρου Αθηνών Δημητρίου Δασκαλάκη με τίτλο "Η πιθανή κατάπαυση του πυρός στην Ουκρανία ως προάγγελος παγκόσμιας κυβέρνησης και νέας «πανδημίας»;" Το απόσπασμα αυτό επισφραγίζει, όσα έχουμε υποστηρίξει εδώ και καιρό στο ιστολόγιο αυτό, κι αποτελεί κόλαφο σε όσους εδώ και τόσο καιρό προσπαθούν άνευ επιχειρημάτων και παρά των τόσων αντιθέτων αποδείξεων να μας πείσουν, ότι η πολιτική και θρησκευτική ηγεσία της Ρωσίας (που καλεί τον Πάπα και το Π.Σ.Ε. να σώσει την Λαύρα του Κιέβου) λειτουργεί εναντίον της Ν.Τ.Π. και της παγκοσμιοποίησης. 


...ανακοίνωση του Ρωσικού Υπουργείου Οικονομικών που καταχωρίστηκε στον οικείο διαδικτυακό τόπο, όπου αναφέρονται χαρακτηριστικά τα εξής:

«Ο επικεφαλής του ρωσικού υπουργείου Οικονομικών σημείωσε την ανάγκη να αποφευχθεί ο κατακερματισμός του παγκόσμιου συστήματος υγείας και να διατηρηθεί ο κεντρικός ρόλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ). Ο Ρώσος Υπουργός μοιράστηκε επίσης την εμπειρία της δημιουργίας ενός συστήματος ταχείας αντίδρασης σε πανδημίες που εφαρμόζεται ήδη στη Ρωσία στο πλαίσιο της τρέχουσας “Υγειονομικής Ασπίδας” [εννοεί της Ρωσίας], η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός συστήματος για την ταχεία διάγνωση των μολυσματικών ασθενειών, την ταχύτερη ανάπτυξη συστημάτων δοκιμών και εμβολίων σε περίπτωση νέων επιδημιολογικών απειλών».

H δήλωση του «αντινεοταξίτη» Ρώσου Υπουργού καταλήγει –προτείνοντας την καθιέρωση του μοντέλου της υγειονομικής ασπίδας σε ολόκληρο τον κόσμο– ως εξής:

«Πιστεύουμε ότι μια παρόμοια υγειονομική ασπίδα θα μπορούσε να δημιουργηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο».

Νέα εκκλησιαστικά ήθη: Αφού πρώτα τα είπε με τον διώκτη Βαρθολομαίο, τώρα εκφράζει την συμπαράστασή του στους διωκόμενους Ουκρανούς.

Ο πατριάρχης Αντιοχείας Ιωάννης αφού δέχθηκε την συμπαράσταση του διώκτου των Ουκρανών Βαρθολομαίου (εδώ), τώρα με την σειρά τους εκφράζει την συμπαράστασή του στους διωκόμενους Ουκρανούς της Κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας.

Πατριάρχης Αντιοχείας σε Ονούφριο: ''Με πολύ πόνο βλέπουμε τους διωγμούς που υπομένετε''

Επιστολή συμπαράστασης προς τον Μητροπολίτη Κιέβου κ. Ονούφριο, σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στην Ουκρανία απέστειλε ο Πατριάρχης Αντιοχείας κ. Ιωάννης.

Νέα εκκλησιαστικά ήθη: Εκφράζει την λύπη του στους διωκόμενους και συνεχίζει να κοινωνεί με αυτούς που αναγνώρισαν και (υπο)στηρίζουν τους διώκτες!

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ : Ἀπηνής διωγμός στούς Μοναχούς τῆς Λαύρας τοῦ Κιέβου. Θρῆνος καί ὀδυρμός

 Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ

ΔΙΩΓΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ ΤΗΣ

 ΛΑΥΡΑΣ ΤΟΥ ΚΙΕΒΟΥ

Ἀπηνής διωγμός στούς Μοναχούς τῆς Λαύρας τοῦ Κιέβου

Θρῆνος καί ὀδυρμός

Σεβ. Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

Ἐθρηνήσαμε πρόσφατα χιλιάδες νεκρῶν μετά τόν συνταρακτικό καί καταστρεπτικό σεισμό στήν ὁμόδοξη Συρία καί Τουρκία. Δέν ἦταν μικρότερος ὁ πόνος καί λιγότερος ὁ θρῆνος γιά τά θύματα τῆς τραγῳδίας τῶν Τεμπῶν.

Καί μαζί μέ αὐτά τά θλιβερά γεγονότα ἔρχεται καί ἕνα ἄλλο πολύ λυπηρό γεγονός πνευματικῆς ὑφῆς καί σημασίας, ὁ προαγγελθείς σκληρός καί ἀδυσώπητος διωγμός διακοσίων Μοναχῶν καί δοκίμων τῆς περιώνυμης Λαύρας τοῦ Κιέβου, κατόπιν διαταγῆς τῶν κρατικῶν ἀρχῶν τῆς Οὐκρανίας. Δέν φθάνει ὁ ἀσίγαστος πόλεμος μεταξύ τῶν ὁμοδόξων λαῶν τῆς Ρωσίας καί τῆς Οὐκρανίας, πού ξεπέρασε τόν ἕνα χρόνο καί «καλά κρατεῖ». Ὁ Ὀρθόδοξος μαρτυρικός λαός τῆς Οὐκρανίας καί ἡ Κανονική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία της ὑπό τόν Μακ. Μητροπολίτη της κ.Ὀνούφριο καί τήν περί αὐτόν Σεπτή Ἱεραρχία διώκεται μέ σκληρό κάι ἀνελέητο τρόπο ἀπό τήν ἡγεσία τῆς ἀντικανονικῆς «Ἱεραρχίας», μέ τό «ξίφος» τῆς κρατικῆς Οὐκρανικῆς ἐξουσίας.

Ένωσε την ψυχή σου με τον Θεό δια της Πίστεως και θα είσαι ικανός να κατορθώνεις το κάθε τι

                               


Δυνατοί, αόρατοι εχθροί σου επιτίθενται; Θα τους νικήσεις!

Είναι άλλοι εχθροί, ορατοί και εξωτερικοί; Θα τους εξουδετερώσεις και αυτούς!

Κινούνται εναντίον σου τα πάθη; Θα τα καταπατήσης!

Σε πιέζουν οι θλίψεις; Θα τις ξεπεράσης!

Σε καταλαμβάνει δειλία; Θα αποκτήσης θάρρος!

Επιστολή Πατριάρχη Γεωργίας στον Οικουμενικό Πατριάρχη για την Ουκρανία

georgias oikoumenikos

Γράφει ο Αιμίλιος Πολυγένης


Επιστολή προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο απέστειλε ο Καθολικός Πατριάρχης Γεωργίας κ. Ηλίας Β΄, σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στην Ουκρανία για το θέμα της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου.

Ο Πατριάρχης Ηλίας Β' στην επιστολή του, μεταξύ άλλων αναφέρει ότι «η κυβέρνηση της Ουκρανίας, που βρίσκεται σε κατάσταση πολέμου, έχει τη δική της θέση και λαμβάνει υπόψη της τα θρησκευτικά ζητήματα σε μικρότερο βαθμό».

Προσφορά Κορανίου υπό Ορθοδόξων Ιεραρχών!

Γι’ αυτό πέθαναν οι ήρωες του 21 και μαρτύρησαν οι Νεομάρτυρες; Κι όμως πολλοί ακόμα υποστηρίζουν, ότι δεν έχουν πατηθεί οι κόκκινες γραμμές!

                                    

Ποῖον ἀντίκτυπον ἔχουν αἱ μειοδοτικαὶ πράξεις εἰς τὴν εὐαίσθητον Θρᾴκην;

Οὐδεὶς μουσουλμάνος ἢ ἀλλόθρησκος διενοήθη ποτὲ ὅσα Πατριάρχαι πράττουν, προκειμένου νὰ μὴ διωχθοῦν καὶ ἀπολέσουν τὴν θέσιν των ἀπὸ τὰς τοπικάς ἀρχὰς καὶ ἐξουσίας.

Γράφει ὁ Ἁγιορείτης Μοναχός Βλάσιος

Ἀπὸ τὸν καιρὸν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων μέχρι τῆς σήμερον, δὲν ἀκούσθηκε ποτὲ ἐπίσκοποι τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, νὰ δίνουν ὡς δῶρον, σὲ Μουσουλμάνους – Μωαμεθανούς, τὸ Κοράνιον. Αὐτὸ τὸ ἀσεβὲς φαινόμενον καὶ σύστημα ἤρχισεν, ὡς δείχνουν ἱστορικὰ στοιχεῖα, κατὰ τὰ τέλη τοῦ 20οῦ αἰώνα.

Πρῶτος, ποὺ ἔδωσε Κοράνιον, φαίνεται νὰ εἶναι ὁ Πατριάρχης Ἱεροσολύμων Διόδωρος Α΄, ὅταν ἐπισκέφθηκε Τοῦρκον πολιτικόν, στὴν Τουρκίαν, (ἄν δὲν κάνω λάθος στὴν χρονολογία) τὸ 1986. Δεύτερος φαίνεται νὰ εἶναι ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Βαρθολομαῖ­ος Α΄, ὅταν ἐπισκέφθηκε τὸν Πρόεδρο τῆς «COCA -COLA”, στὴν Ἀμερική, Μούχταρ καὶ τὴν σύζυγόν του Δάφνη, ἀρχές τοῦ 21οῦ αἰώνα. Ὁ αὐτὸς Πατριάρχης σὲ δηλώσεις του στὸ νησὶ Κῶ τὸ Φθινόπωρο τοῦ 2022, εἶπεν ὅτι τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον ἔχει τυπώσει Κοράνια σὲ εἰδικὴν ἔκδοσιν. Μετέπειτα μιμήθηκαν τοὺς ὡς ἄνω Πατριάρχες καὶ ὁ Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας Θεόδωρος Β΄, καὶ ὁ τῶν Ἱεροσολύμων  Θεόφιλος Α΄, ποὺ ἔχουν δώσει καὶ αὐτοὶ Κοράνια καὶ ρητὰ ἀπὸ τὸ Κοράνιον σὲ πλακέττες, σὲ Μουσουλμάνους Πολιτικούς καὶ ἄλλα ὑψηλὰ πρόσωπα.

Ταχυδακτυλουργίες μὲ τοὺς ταχυδακτυλουργοὺς καὶ στὴ μέση τὸ ποίμνιο.

 



τοῦ Ἀδαμαντίου Τσακίρογλου

Ἡ ἐποχή μας ἔχει χαρακτηριστεῖ πολὺ σωστὰ ὡς ἡ ἐποχὴ τῶν λόγων ἄνευ πράξεων, κοινῶς τοῦ χαρτοπολέμου, ὡς ἐποχὴ τῆς διπροσωπίας, τοῦ βολέματος καὶ τῆς δειλίας. Ὅλα αὐτὰ τὰ κακῶς κείμενα δυστυχῶς ὑπάρχουν καὶ στὸν χῶρο τῆς Ἐκκλησίας προκαλώντας μεγάλο κακό, ὄχι μόνο σὲ ὅσα ἀφοροῦν πνευματικὰ θέματα, ἀλλὰ κυρίως σὲ ὅσα ἀφοροῦν θέματα πίστεως καὶ ἰδιαίτερα τὸν ἀντιαιρετικὸ ἀγῶνα.

Διαβάσαμε στὸ ἱστολόγιο «τὰς θύρας» (ἐδῶ μὲ κόκκινο τὰ ἀποσπάσματα ἀπὸ τὴν ἀνάρτηση αὐτή) τὴν πολὺ ὀρθὴ παρατήρηση (ποὺ ἔχει ἐπισημανθεῖ ἐδῶ καὶ πολὺ καιρὸ σὲ ὦτα ὅμως μὴ ἀκουόντων), ὅτι πολλοὶ στὸν χῶρο τῆς Ἐκκλησίας «με την συμπεριφορά τους θολώνουν την ατμόσφαιρα και δεν επιτρέπουν στους καλοπροαίρετους πιστούς να διακρίνουν τις εκτροπές των μητροπολιτάδων στα θέματα της Πίστεως». Ἡ σωστὴ αὐτὴ κατηγορία καὶ οἱ ὀρθὲς ἐπισημάνσεις τοῦ ἀρθρογράφου περιορίζονται ὅμως μόνο στὸν χῶρο τῶν ἐκκλησιαστικῶν σωματείων καὶ ἀδελφοτήτων. Γιατί;

αγ. Ιωάννου της Κλίμακος: Περί δειλίας

                                                 ΛΟΓΟΣ ΕΙΚΟΣΤΟΣ

Περί δειλίας

(Διά την άνανδρον δειλίαν)

 

1. Όποιος εργάζεται την αρετή σε Κοινόβιο ή σε συνοδία, δεν είναι συνηθισμένο να πολεμήται από την δειλία. Εκείνος όμως πού ευρίσκεται σε ησυχαστικώτερους τόπους, ας αγωνίζεται μήπως και τον κυριεύση το γέννημα της κενοδοξίας και η θυγατέρα της απιστίας, δηλαδή η δειλία.

2. Η δειλία είναι νηπιακή συμπεριφορά μιας ψυχής πού εγήρασε στην κενοδοξία. Η δειλία είναι απομάκρυνσις της πίστεως, με την ιδέα ότι αναμένονται απροσδόκητα κακά.

3. Ο φόβος είναι κίνδυνος που προμελετάται. Ή διαφορετικά, ο φόβος είναι μία έντρομη καρδιακή αίσθησις, πού συγκλονίζεται και αγωνιά από αναμονή απροβλέπτων συμφορών. Ο φόβος είναι μία στέρησις της εσωτερικής πληροφορίας. Η υπερήφανη ψυχή είναι δούλη της δειλίας∙ έχοντας πεποίθησι στον εαυτόν της και όχι στον Θεόν, φοβείται τους κρότους των κτισμάτων και τις σκιές.

4. Όσοι πενθούν και όσοι καταπονούνται χωρίς να υπολογίζουν κόπους και πόνους, δεν αποκτούν δειλία. Πολλές φορές όσοι υποκύπτουν στην δειλία χάνουν το μυαλό τους. Και είναι φυσικό αυτό, διότι είναι δίκαιος Εκείνος πού εγκαταλείπει τους υπερηφάνους, ώστε και οι υπόλοιποι να μάθωμε να μη υψηλοφρονούμε.

Αγ. Ιωάννου της Κλίμακος: Περί ψεύδους

                  ΛΟΓΟΣ ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ

Περί ψεύδους

 

  

1. Από τον σίδηρο και την πέτρα (διά της προσκρούσεως) γεννάται η φωτιά, και από την πολυλογία και τα ευτράπελα το ψεύδος. Το ψεύδος είναι εξαφάνισις της αγάπης∙ και η επιορκία άρνησις του Θεού.

2. Κανείς συνετός άνθρωπος άς μη θεωρή μικρό το αμάρτημα του ψεύδους, διότι το Πανάγιον Πνεύμα εξέδωσε εναντίον του την πιο φοβερή απόφασι: «Απολείς πάντας τους λαλούντας το ψεύδος» (Ψαλμ. ε΄ 7), όπως λέγει ο Δαβίδ προς τον Θεόν. Και εάν συμβή αυτό, τι πρόκειται να πάθουν εκείνοι πού συρράπτουν επί πλέον το ψεύδος με τους όρκους;

3. Εγνώρισα μερικούς που εκαυχώντο για τα ψεύδη τους. Αυτοί κατώρθωναν και έκαναν τους άλλους να γελούν με τις αστειότητες και τις αργολογίες τους, και έτσι εξαφάνιζαν ελεεινά το πένθος των μοναχών πού τους ακροάζονταν.

Κουίζ: Ποιοι τελικά είναι οι ταχυδακτυλουργοί μέσα στην Εκκλησία;

  Ναι, αλλά και κάποιοι επίσκοποι και ιερείς, που εσείς προβάλλετε ως ευσεβείς, κάνουν τα ίδια και π.χ. κάνουν συλλείτουργα σε ονομαστικές εορτές ή αφιερώνουν  ομιλίες τους ως δώρο στους ψευδοποιμένες, που ορθώς αναφέρετε. Καλό, λοιπόν, θα ήταν να δώσετε εσείς πρώτοι το παράδειγμα της συνέπειας.

    

Ιστολόγιο "τας θύρας":

Στην Εκκλησία υπάρχουν κάποιοι «ταχυδακτυλουργοί» οι οποίοι με την συμπεριφορά τους θολώνουν την ατμόσφαιρα και δεν επιτρέπουν στους καλοπροαίρετους πιστούς να διακρίνουν τις εκτροπές των μητροπολιτάδων στα θέματα της Πίστεως.

Πρόκειται για διάφορες οργανώσεις, σωματεία χριστιανικά τα οποία από την μία κάνουν πως καταγγέλλουν τα κακώς κείμενα και από την άλλη συσχετίζονται στενά με τους μητροπολιτάδες που πράττουν τα όσα καταγγέλλουν!

Οι οργανώσεις αυτές συμπυκνώνουν μέσα τους μία Εγελιανή διαλεκτική (θέση-αντίθεση=σύνθεση) αντίστοιχη με αυτήν στα πολιτικά δρώμενα που μας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην καταστροφή. Το εκπληκτικό όμως με αυτές τις χριστιανικές οργανώσεις είναι ότι εκφράζουν και τις δύο πλευρές ταυτόχρονα, και την «θέση» και την «αντίθεση», και την παράδοση και τον οικουμενισμό.

Θα διοργανώσουν για παράδειγμα ημερίδα κατά του μετανθρωπισμού, καλώντας εμβολιοποιμένες που προώθησαν τον μετανθρωπισμό!

Θα υπερασπιστούν την συνοδικότητα της Εκκλησίας, πλαισιώνοντας τους εαυτούς τους από οικουμενιστές που κατήργησαν την συνοδικότητα στην Ψευδοσύνοδο της Κρήτης!

Θα υπερασπιστούν το Ορθόδοξο Μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία, παίρνοντας τα εύσημα Ιεραρχών που προωθούν τον συγκρητισμό και την πανθρησκεία!

Κι έτσι οι λέξεις χάσανε το νόημά τους, κι εμείς για να τους «καταλάβουμε» γίναμε σχιζοφρενείς!

Δεν ακούγεται καθαρά η Αλήθεια στην Εκκλησία. Αυτό είναι το πρόβλημα. Και έτσι όπως πορευόμαστε χρόνια τώρα με διπλωματίες και διπροσωπίες, μάθαμε να ζούμε σε έναν κόσμο αντιθέσεων και να μην μας κάνει εντύπωση τίποτα.

Και δεν μας ενοχλεί πια που οι μητροπολιτάδες δέχθηκαν τις αιρέσεις ως «εκκλησίες». Δεν μας ενοχλεί που κοινωνούν με αχειροτόνητους σχισματοαιρετικούς διώκτες των Ορθοδόξων στην Ουκρανία. Δεν μας ενδιαφέρει που μετέτρεψαν τους Ναούς σε τσίρκα. Δεν μας ενδιαφέρει που ο ΨευδοΟλβίας αλωνίζει την Ελλάδα και κατά πάσα πιθανότητα στο Διδυμότειχο λειτουργεί μόνιμα σε Ναό ένας αχειροτόνητος. Δεν μας ενδιαφέρει τίποτα.

Κατά τ’ άλλα μας φταίνε οι πολιτικοί, οι αμερικάνοι και οι μασόνοι.

Πού πρέπει να ψάξει κάποιος σήμερα για να εντοπίσει την γνήσια συνείδηση της Εκκλησίας; Σε ποια έρημο, σε ποια φτωχογειτονιά να βρεθεί; Σίγουρα δεν θα την ανακαλύψει σε κάποιες «βαρυσήμαντες» χριστιανικές οργανώσεις, οι οποίες τελικά αποπροσανατολίζουν και αποκοιμίζουν τα πρόβατα για να επιστρέφουν πάντα πίσω στων δίγλωσσων αποστατών το μαντρί.

https://tasthyras.wordpress.com/2023/03/25/%ce%bf%ce%b9-%cf%84%ce%b1%cf%87%cf%85%ce%b4%ce%b1%ce%ba%cf%84%cf%85%ce%bb%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b3%ce%bf%ce%af-%ce%bc%ce%ad%cf%83%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b5%ce%ba%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%83/#comments

Εὐαγγελισμός – Ἑλληνισμός, μία σχέση άρρηκτη!

 


                            Βαλαωρίτης Ἀριστοτέλης

Μὲ μιᾶς ἀνοίγει ὁ οὐρανός, τὰ σύγνεφα μεριάζουν,

οἱ κόσμοι ἐμείνανε βουβοί, παράλυτοι κοιτάζουν.

Μία φλόγα ἀστράφτει… ἀκούονται ψαλμοὶ καὶ μελῳδία…

Πετάει ἕν᾿ ἄστρο… σταματᾶ ἐμπρὸς εἰς τὴ Μαρία…

«Χαῖρε τῆς λέει ἀειπάρθενε, εὐλογημένη χαῖρε!

Ὁ Κύριός μου εἶναι μὲ σέ. Χαῖρε Μαρία, Χαῖρε!»

Ἐπέρασαν χρόνοι πολλοί… Μία μέρα σὰν ἐκείνη

ἀστράφτει πάλι ὁ οὐρανός… Στὴν ἔρμη της τὴν κλίνη

λησμονημένη, ὁλόρφανη, χλωμὴ κι ἀπελπισμένη,

μία κόρη πάντα τήκεται, στενάζει ἁλυσωμένη.

Τὰ σιδερὰ εἶναι ἀτάραγα, σκοτάδι ὁλόγυρά της.

Ἡ καταφρόνια, ἡ δυστυχιὰ σέπουν τὰ κόκαλά της.

Τρέμει μὲ μιᾶς ἡ φυλακὴ καὶ διάπλατη ἡ θυρίδα

φέγγει κι ἀφήνει καὶ περνᾶ ἕν᾿ ἄστρο, μίαν ἀχτίδα.

Οι πρωταγωνιστές της ελληνικής επανάστασης 1821 μας κοιτούν στα μάτια!!!

Όλοι εμείς, οι σημερινοί και οι μελλοντικοί Έλληνες πρέπει να είμαστε ευγνώμονες στους προγόνους μας, στους επώνυμους και ανώνυμους ήρωες της επανάστασης του 1821, που πολέμησαν χύνοντας το αίμα τους και μας χάρισαν την λευτεριά μας. Αιώνια τους η μνήμη!

Κυριακή Δ΄ Νηστειών - Ερμηνεία της Αποστολικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο

 

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ [: Εβρ.6,13 έως 20]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

    «Τῷ γάρ᾿Αβραὰμ ἐπαγγειλάμενος ὁ Θεός, ἐπεὶ κατ᾿ οὐδενὸς εἶχε μείζονος ὀμόσαι, ὤμοσε καθ᾿ ἑαυτοῦ λέγων (: οι επαγγελίες του Θεού θα πραγματοποιηθούν οπωσδήποτε· διότι όταν έδωσε ο Θεός τις επαγγελίες στον Αβραάμ, ορκίστηκε ότι θα τις πραγματοποιήσει. Και επειδή δεν είχε κανένα ανώτερό Του ο Θεός να ορκιστεί σε Αυτόν, ορκίστηκε στον εαυτό Του και είπε:) ‘’Ἦ μὴν εὐλογῶν εὐλογήσω σε καὶ πληθύνων πληθυνῶ σε’’ (: ‘’Σου υπόσχομαι αληθινά ότι θα σε ευλογήσω πολύ πλούσια και θα πληθύνω πάρα πολύ τους απογόνους σου)· καὶ οὕτω μακροθυμήσας ἐπέτυχε τῆς ἐπαγγελίας (: Έτσι πήρε ο Αβραάμ την υπόσχεση του Θεού. Και αφού περίμενε με υπομονή πολλά χρόνια, πέτυχε την εκπλήρωση της ευλογίας που του υποσχέθηκε ο Θεός, ως προς το σημείο που αναφερόταν στην επίγεια ζωή του. Απέκτησε δηλαδή από τη Σάρρα παιδί, από το οποίο πληθύνθηκαν οι απόγονοι του πατριάρχη κι έγιναν ένα μεγάλο έθνος). Ἄνθρωποι μὲν γὰρ κατὰ τοῦ μείζονος ὀμνύουσι, καὶ πάσης αὐτοῖς ἀντιλογίας πέρας εἰς βεβαίωσιν ὁ ὅρκος (: ο Θεός ορκίστηκε στον εαυτό Του. Οι άνθρωποι βέβαια ορκίζονται στον Θεό, ο Οποίος είναι ανώτερος από όλους. Και δίνουν όρκο οι άνθρωποι για να σταματήσουν κάθε αντίρρηση και αμφισβήτηση μεταξύ τους και για να επιβεβαιώσουν την αλήθεια των λόγων τους)» [Εβρ. 6, 13-16].

Κυριακή Δ΄ Νηστειών - Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος για τη θεραπεία του σεληνιαζόμενου νέου.

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ [: Μάρκ. 9, 14-29]

Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΛΗΝΙΑΖΟΜΕΝΟΥ ΝΕΟΥ

    «Καὶ ἐλθόντων αὐτῶν πρὸς τὸν ὄχλον προσῆλθεν αὐτῷ ἄνθρωπος γονυπετῶν αὐτὸν καὶ λέγων· Κύριε, ἐλέησόν μου τὸν υἱόν, ὅτι σεληνιάζεται καὶ κακῶς πάσχει· πολλάκις γὰρ πίπτει εἰς τὸ πῦρ καὶ πολλάκις εἰς τὸ ὕδωρ. καὶ προσήνεγκα αὐτὸν τοῖς μαθηταῖς σου, καὶ οὐκ ἠδυνήθησαν αὐτὸν θεραπεῦσαι (: και όταν έφθασαν στο πλήθος του λαού, Τον πλησίασε κάποιος άνθρωπος που γονάτισε μπροστά Του κι έλεγε: ‘’Κύριε, λυπήσου και σπλαχνίσου το παιδί μου, διότι σεληνιάζεται και υποφέρει άσχημα, αλλά και κινδυνεύει τον έσχατο κίνδυνο· διότι πολλές φορές πέφτει στη φωτιά, και πολλές φορές στο νερό, και κινδυνεύει έτσι να καεί ή να πνιγεί. Και τον έφεραν στους μαθητές Σου, αλλά δεν μπόρεσαν να τον θεραπεύσουν)» [Ματθ. 17,14-16].

    Αυτόν τον άνθρωπο η Γραφή μας τον παρουσιάζει πάρα πολύ ασθενή ως προς την πίστη· και τούτο είναι φανερό από πολλά σημεία, και από το ότι είπε ο Χριστός, «πάντα δυνατὰ τῷ πιστεύοντι (: σε εκείνον που πιστεύει όλα είναι δυνατά)» [Μάρκ.9,23], και από το ότι είπε αυτός που Τον πλησίασε «Πιστεύω, κύριε· βοήθει μου τῇ ἀπιστίᾳ (: Πιστεύω, Κύριε, ότι έχεις τη δύναμη να με βοηθήσεις. Βοήθησέ με να απαλλαγώ απ’ την ολιγοπιστία μου και αναπλήρωσε εσύ την έλλειψη της πίστεώς μου)» [Μάρκ. 9,24] και από το ότι έδωσε ο Χριστός εντολή στον δαίμονα να μην εισέλθει πλέον σε αυτόν, αλλά ακόμη και από το ότι είπε ο άνθρωπος εκείνος στον Χριστό «εἴ τι δύνασαι (: εάν μπορείς)» [Μάρκ. 9,22].