τοῦ Ἀδαμαντίου Τσακίρογλου
Ἡ ἐποχή μας ἔχει χαρακτηριστεῖ πολὺ σωστὰ ὡς ἡ ἐποχὴ τῶν λόγων ἄνευ
πράξεων, κοινῶς τοῦ χαρτοπολέμου, ὡς ἐποχὴ τῆς διπροσωπίας, τοῦ βολέματος καὶ
τῆς δειλίας. Ὅλα αὐτὰ τὰ κακῶς κείμενα δυστυχῶς ὑπάρχουν καὶ στὸν χῶρο τῆς
Ἐκκλησίας προκαλώντας μεγάλο κακό, ὄχι μόνο σὲ ὅσα ἀφοροῦν πνευματικὰ θέματα,
ἀλλὰ κυρίως σὲ ὅσα ἀφοροῦν θέματα πίστεως καὶ ἰδιαίτερα τὸν ἀντιαιρετικὸ ἀγῶνα.
Διαβάσαμε στὸ ἱστολόγιο «τὰς θύρας» (ἐδῶ μὲ κόκκινο τὰ ἀποσπάσματα ἀπὸ τὴν ἀνάρτηση αὐτή) τὴν πολὺ ὀρθὴ παρατήρηση (ποὺ ἔχει ἐπισημανθεῖ ἐδῶ καὶ πολὺ καιρὸ σὲ ὦτα ὅμως μὴ ἀκουόντων), ὅτι πολλοὶ στὸν χῶρο τῆς Ἐκκλησίας «με την συμπεριφορά τους θολώνουν την ατμόσφαιρα και δεν επιτρέπουν στους καλοπροαίρετους πιστούς να διακρίνουν τις εκτροπές των μητροπολιτάδων στα θέματα της Πίστεως». Ἡ σωστὴ αὐτὴ κατηγορία καὶ οἱ ὀρθὲς ἐπισημάνσεις τοῦ ἀρθρογράφου περιορίζονται ὅμως μόνο στὸν χῶρο τῶν ἐκκλησιαστικῶν σωματείων καὶ ἀδελφοτήτων. Γιατί;
Μήπως διότι ἂν μιλοῦσε καὶ γιὰ πρόσωπα, θὰ ἔπρεπε νὰ καταδικάσει καὶ αὐτὰ
τὰ πρόσωπα ποὺ στὸν ἀντιαιρετικὸ χῶρο παρουσιάζονται ὡς εὐσεβῆ καὶ μὲ
κρυστάλλινο λόγο, παρόλο ποὺ κι αὐτὰ «από την μία κάνουν πως καταγγέλλουν τα κακώς κείμενα
και από την άλλη συσχετίζονται στενά με τους μητροπολιτάδες που πράττουν τα όσα καταγγέλλουν»; Καὶ γίνομαι σαφής:
Θὰ ἔπρεπε νὰ καταδικάσει αὐτοὺς τοὺς ἱερεῖς τῆς Ἱ. Μ. Πατρῶν, ποὺ «από την μία κάνουν πως καταγγέλλουν τα κακώς κείμενα». Μιλοῦν π.χ. γιὰ τὸν οἰκουμενισμό, τὸ οὐκρανικὸ
σχίσμα καὶ καταδικάζουν ὅσους ἔχουν κοινωνία μαζί του, ἐνάντια στὶς μάσκες καὶ
τὸ κλείσιμο τῶν ναῶν, ἀπὸ τὴν ἄλλη ὅμως «συσχετίζονται στενά με τους μητροπολιτάδες που
πράττουν τα όσα καταγγέλλουν» καὶ παρουσιάζουν τὸν Μητροπολίτη τους Χρυσόστομο ὡς ὀρθοτομοῦντα, τὸν
τιμοῦν καὶ τὸν ἐπαινοῦν («Τὸ παρὸν ἄρθρο ἀφιερώνεται στὸν Ποιμενάρχη μας, Σεβασμ.
Μητροπολίτη Πατρῶν κ. Χρυσόστομο, ἄγοντα σήμερα τὰ ὀνομαστήριά του μὲ τὴν
ὁλὸθερμη ὑιικὴ εὐχὴ ὁ Κύριος διὰ πρεσβειῶν τοῦ ἱεροῦ Χρυσόστομου νὰ τὸν χαρίζει
στὴν Ἐκκλησία Του ὀρθοτομοῦντα τὸν λόγο τῆς Αὑτοῦ ἀληθείας»!!! ἐδῶ), παρόλο ποὺ αὐτὸς ὄχι μόνο τὸ Κολυμπάρι
ὑποστήριξε καὶ ὑποστηρίζει· ὄχι μόνο τὶς Ἐκκλησίες ἐπὶ κορονοϊοῦ ἔκλεισε·ὄχι μόνο τὶς μάσκες στοὺς ναοὺς
ἐπέβαλε (ἐδῶ)·ὄχι μόνο ἐμβολιάστηκε (ἐδῶ τὸ ἀναφέρουμε, διότι τὸ ἱστολόγιο καταδικάζει
αὐστηρότατα ὅσους ἔχουν ἐμβολιαστεῖ)·ὄχι μόνο Ἀνάσταση τὴν δεύτερη ἡμέρα ἑόρτασε (ἐδῶ)·ὄχι μόνο τοὺς ΛΟΑΤΚΙ καὶ τὶς ἐκτρώσεις ὑποστηρίζει
(ἐδῶ), ἀλλὰ καὶ τοὺς οὐκρανοὺς σχισματικοὺς ἀναγνώρισε
καὶ συμπροσεύχεται καὶ συλλειτουργεῖ μαζί τους (ἐδῶ). Δηλαδὴ «εκφράζουν και τις δύο πλευρές ταυτόχρονα, και την
«θέση» και την «αντίθεση», και την παράδοση και τον οικουμενισμό». Ἄραγε οἱ ἱερεῖς αὐτοὶ εἶναι
εὐσεβεῖς ἢ ταχυδακτυλουργοί;
Θὰ ἔπρεπε νὰ καταδικάσει ἱερεῖς τῆς Ἱ. Μ. Ἀθηνῶν ποὺ μιλοῦν αὐστηρότατα
ἐναντίον τῆς ὁμοφυλοφιλίας (ἐδῶ), τῶν ἐκτρώσεων, τῶν ἐμβολίων, καταδικάζουν
τοὺς ἐμβολιασμένους ὡς μὴ ἔχοντες τὴν Θεία Χάρη καθὼς βρίσκονται σὲ
προβαπτισματικὴ κατάσταση (ἐδῶ), ἀλλὰ παράλληλα ἔχουν ἀποβάλει ἀπὸ τὸ
λεξιλόγιό τους τὴν λέξη αἵρεση, καταδικάζουν τὴν ἀποτείχιση καὶ ἰσχυρίζονται
ὅτι δὲν συμβαίνουν συμπροσευχὲς καὶ συλλείτουργα μὲ αἱρετικούς (ἐδῶ), μνημονεύουν στὴν Θεία Λειτουργία
μητροπολίτες ποὺ ἀναγνώρισαν καὶ συμπροσεύχονται μὲ αἱρετικοὺς καὶ σχισματικούς
(ἐδῶ), εἶναι ὑπὲρ τῶν ἐκτρώσεων (ἐδῶ) ἢ ὑποστηρίζουν συναδέλφους τους, ποὺ
ἀθωώνουν τὴν ὁμοφυλοφιλία (ἐδῶ) ἢ εἶναι ἐμβολιασμένοι (δηλ. κατὰ τὸ
ἱστολόγιο «τὰς θύρας» «εμβολιοποιμένες») καὶ ὑπὲρ τῆς μάσκας στοὺς ναούς (ἐδῶ).
Δηλαδὴ «συσχετίζονται
στενά με τους μητροπολιτάδες που πράττουν τα όσα καταγγέλλουν καὶ εκφράζουν και
τις δύο πλευρές ταυτόχρονα, και την «θέση» και την «αντίθεση», και την παράδοση
και τον οικουμενισμό». Ἄραγε οἱ ἱερεῖς αὐτοὶ εἶναι εὐσεβεῖς ἢ ὅπως τὰ σωματεῖα ταχυδακτυλουργοί;
Τὰ ἴδια ἰσχύουν καὶ γιὰ μητροπολίτες ποὺ καὶ τοὺς σχισματικοὺς Οὐκρανοὺς
καταδικάζουν καὶ μὲ αὐτοὺς ποὺ ἀναγνωρίζουν τοὺς σχισματικοὺς συλλειτουργοῦν,
ὅπως καὶ μὲ «πνευματομάχους
καὶ εἰκονομάχους» (τὸ «τὰς θύρας» γιὰ Ἀλεξανδρουπόλεως), οἰκουμενιστὲς καὶ ἄλλους
φιλοσχισματικούς (ἐδῶ, ἐδῶ, ἐδῶ). Δηλ «εκφράζουν και τις δύο πλευρές ταυτόχρονα, και την
«θέση» και την «αντίθεση», και την παράδοση και τον οικουμενισμό».
Τελικὰ ὅλοι αὐτοὶ δὲν «αποπροσανατολίζουν
και αποκοιμίζουν τα πρόβατα για να επιστρέφουν πάντα πίσω στων δίγλωσσων
αποστατών το μαντρί»; Ὑπάρχει διαφορὰ μεταξὺ αὐτῶν καὶ τῶν ἐκκλησιαστικῶν σωματείων, ποὺ
πολλὲς φορὲς μάλιστα τοὺς παρουσιάζουν ὡς πρότυπα καὶ τοὺς στηρίζουν;
Δὲν εἶναι κι αὐτοὶ ταχυδακτυλουργοί; Ὡς πότε θὰ ταχυδακτυλουργοῦμε μὲ τοὺς ταχυδακτυλουργούς;
Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου