Η μισή αλήθεια είναι ψέμα. Η Εκκλησία αγαπά εν αληθεία. Η Ιεραρχία;




Η ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΑ

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΓΑΠΑ ΕΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. Η ΙΕΡΑΡΧΙΑ;

π. Παύλος Καλλίκας

Με την φράση «… διότι ἡ Ἐκκλησία «ἀληθεύει ἐν ἀγάπῃ» (Ἐφ. δ΄, 15) και «ἀγαπᾶ ἐν ἀληθείᾳ» (Β΄ Ἰω. α΄, 1)» η Ιεραρχία κατακλείει την πρόσφατη Εγκύκλιό της. Στο Εγκύκλιο δε σημείωμά της, αναφέρει «… παρακαλούντες όπως αναγνωσθεί επ΄ Εκκλησίαις την προσεχή Κυριακή…».

Συχνά – πυκνά συναντούμε την φράση, θα την έχετε ακούσει, «η μισή αλήθεια είναι ψέμα». Επιβεβαιώνεται κάτι τέτοιο στην περίπτωση αυτής της Εγκυκλίου; Υπάρχει και άλλη μισή αλήθεια που δεν αναφέρεται ρητώς, ούτε εξετάζεται στην Εγκύκλιο; Άρα, μιλάμε για ψέμα;

Ας το εξετάσουμε.

Θα δώσω ένα παράδειγμα για να γίνω σαφής. Υπόθεση: Το παιδί μου βρίσκεται μπροστά στην φωτιά. Αν του πω «Παιδί μου αυτό είναι φωτιά», του έχω πει την ΜΙΣΗ αλήθεια. Αν του πω: «Παιδί μου αυτό είναι φωτιά, θα καείς αν πας πιο κοντά ή αν θελήσεις να την ακουμπήσεις», τότε του είπα ΟΛΗ την αλήθεια. Προλαμβάνω δηλαδή στην δεύτερη περίπτωση, αντί να περιμένω να θεραπεύσω το έγκαυμα στην πρώτη περίπτωση, με αμφίβολα μάλιστα αποτελέσματα.

Άρα η ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ («αυτό είναι φωτιά») είναι ουσιαστικά ΨΕΜΑ, αφού τελικά δεν γνωρίζει το παιδί το κακό που πρόκειται να πάθει αν την πλησιάσει ή αν ακουμπήσει. Ως πατέρας του παιδιού θα του έχω πει ψέματα, αφού το παιδί θα μπορούσε να υποθέσει ότι η φωτιά είναι κάτι ακίνδυνο σαν νερό ή κάτι άλλο.

Ας δούμε τώρα την Εγκύκλιο της Ιεραρχίας.

Η ΜΙΣΗ αλήθεια της Εγκυκλίου.

Την ΜΙΣΗ αλήθεια παρουσιάζει η συντριπτική πλειοψηφία όσων αναφέρονται στις 5 παραγράφους της Εγκυκλίου. Η Ιεραρχία διευκρινίζει προς όλους όσους αναμένουν τον ΥΠΕΥΘΥΝΟ μάλιστα λόγο της (όπως αναφέρεται στην κατακλείδα της παρούσης Εγκυκλίου) ότι αυτό το Νομοσχέδιο «είναι φωτιά» (δική μου η παρομοίωση για να είμαι συνεπής με το παράδειγμα που έδωσα).

Η άλλη ΜΙΣΗ αλήθεια γιατί εξίσου υπεύθυνα, ως όφειλε η Ιεραρχία, δεν αναφέρεται, δεν τονίζεται πουθενά στην Εγκύκλιο;

Ποια; Ότι όποιος/α από οποιαδήποτε θέση και αν βρίσκεται παρασυρθεί, ενστερνισθεί, διδάξει, υπογράψει ακολουθήσει ή καθοιονδήποτε τρόπο συνευδοκήσει στο νομοσχέδιο - σίχαμα, ΑΠΟΚΟΠΤΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ από μέλος της Εκκλησίας ή αν θέλετε σε πιο Καινοδιαθηκική γλώσσα «ΑΝΑΘΕΜΑ ΕΣΤΩ», διότι κατά τον Απ. Παύλο διδάσκει «έτερο ευαγγέλιο» (Γαλ. 1,6-9).

Άρα, η Ιεραρχία παρουσίασε ΜΟΝΟ την ΜΙΣΗ αλήθεια.

Δεν όφειλε να σημειώσει πατρικά «ἐν ἀγάπῃ και ἐν ἀληθείᾳ» στην Εγκύκλιο της, ότι όποιος ψηφίσει ή θελήσει να ζήσει σύμφωνα με το Νομοσχέδιο – σίχαμα ΑΝΑΘΕΜΑ ΕΣΤΩ;

Δεν όφειλε ρητά να προλάβει, να προειδοποιήσει τι θα συμβεί σε περίπτωση που «έτερο ευαγγέλιο» προωθηθεί, σχεδιασθεί, ενταχθεί ή προστεθεί στο Σύνταγμα της χώρας μας με τις ανυπολόγιστες μάλιστα καταστροφές που αυτό συνεπάγεται;

Δεν όφειλε εξ αρχής και ολοκληρωμένα να ξεκαθαρίσει την θέση της, την Αλήθεια του Ευαγγελίου δηλ., ενώπιον του πληρώματος της Εκκλησίας;

«Βολεύει» λοιπόν την Ιεραρχία η μισή αλήθεια, μα … είναι τελικά ψέμα!

Με λύπη,

παπα-Παύλος Καλλίκας

Δεν ακούσαμε τους προειδοποιητικούς λόγους και δυστυχώς είναι πια αργά.

Ο αείμνηστος Επίσκοπος Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης ονομάζει αυτούς που λένε "πάω στὴν ἐκκλησία, κάνω τὸ σταυρό μου, προσκυνῶ τὶς εἰκόνες, ἀνάβω τὸ κερί μου, ἀκούω, κοινωνῶ" αλλά δεν μάχονται και δεν ομολογούν,  Ψευδοχριστιανούς!!! Ακραίος κι αυτός, πατέρες της Εκκλησίας, πού μόνο αυτά ζητάτε από τους πιστούς;

Να ξυπνήσουμε πριν να είναι αργά…




Κοιμούμεθα αδελφοί μου, επάνω σε ένα ηφαίστειο!
-Να ξυπνήσουμε πριν να είναι αργά…

Διάβασα κάποτε γιὰ ἕναν ποὺ πῆγε πάνω σ᾿ ἕνα βουνό. Τὸ βουνὸ ἦταν ὁ Βεζούβιος κ᾿ ἦταν οἱ παραμονὲς τῆς ἐκρήξεως τοῦ ἡφαιστείου. Πῆγε λοιπὸν καὶ κάθησε πάνω στὸ Βεζούβιο. Ἐδῶ, λέει, ὡραῖα εἶνε· χορταράκι ἄφθονο, δέντρα μὲ ὡραία σκιά…
῎Eβγαλε τὴν κάππα του, ξάπλωσε κάτω, καὶ πῆρε ἕναν θαυμάσιο ὕπνο. Ῥοχάλιζε ἐπάνω στὸ χορταράκι. Ἀπὸ κάτω ὅμως τί ἤτανε;
Δούλευε ὁ Βεζούβιος. Ποιός θὰ τοῦ τὸ ἔλεγε; Ἀπὸ κάτω ἤτανε κρατήρας. Σὲ λίγα λεπτά, ἐνῶ αὐτὸς κοιμόταν καὶ ῥοχάλιζε, ἄνοιξε ὁ κρατήρας, τὸν πέταξε καὶ ἡ λάβα τὸν ἔκανε κάρβουνο.
Kοιμούμεθα, ἀδέρφια μου! Κοιμούμεθα ἐπιμενίδειον ὕπνον, καὶ οἱ πολιτικοί μας καὶ οἱ ἐκκλησιαστικοί μας ἄρχοντες καὶ οἱ πάντες· καὶ οἱ μικροὶ καὶ οἱ μεγάλοι, ὅλων τῶν χρωμάτων, καὶ δεξιοὶ καὶ ἀριστεροὶ καὶ ὅλων τῶν ἀποχρώσεων. Ὀφείλω νὰ τὸ κηρύξω σήμερα καὶ νὰ πῶ· ὅτι κοιμούμεθα ἐπάνω σὲ ἕνα ἡφαίστειο. Ἂς γλεντοῦνε, ἂς διασκεδάζουν, ἂς χορεύουν, ἂς ὀργιάζουν· τὸ ἡφαίστειο λειτουργεῖ, καὶ μία ἡμέρα θὰ ἐκραγῇ. Οὐαί καὶ ἀλλοίμονον σὲ ὅλους μας. Θὰ μᾶς ἐκτινάξῃ ὁ Βεζούβιος τῆς ὀργῆς τοῦ Θεοῦ εἰς τὰ πέρατα τοῦ κόσμου. Οὐαί τῷ κόσμῳ!

Παπα-Δημήτρης Γκαγκαστάθης ‐ ένας εκπρόσωπος ενός ιδιότυπου νηπτικού «ενοριακού μυστικισμού».

                                        

Μεταξύ των αγιασμένων μορφών του 20ου αιώνα εξέχουσα θέση κατέχει ο ευλαβέστατος και όσιος εφημέριος του χωριού Πλάτανος παπα‐Δημήτρης Γκαγκαστάθης.

Πρόκειται για μια οσιακή μορφή, καίτοι έζησε ως έγγαμος στον κόσμο.

Υπήρξε προικισμένος με πολλά χαρίσματα, με πολλή επιμέλεια, καθαρότητα συνειδήσεως, άλαλο πίστη, βαθειά ταπείνωση και με πληρότητα αγάπης στο Θεό και τον πλησίον.

Γεννήθηκε στις αρχές του αιώνος μας, και συγκεκριμένα γεννήθηκε το 1902 στο χωριό Πλάτανος, όπου αργότερα, επί 42 συναπτά έτη,εχρημάτισε ο καλός ποιμήν των λογικών προβάτων.

Εκοιμήθη το 1975, στις 29 Ιανουαρίου εν ειρήνη.

Ο Πλάτανος είναι μια μικρή κωμόπολη, ένα μεγάλο χωριό,15 χιλιόμετραδεξιά από την πόλη των Τρικάλων, στη Θεσσαλία.

Ο πατήρ Δημήτριος είχε σημεία θαυμαστά από τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Κι αυτά που παρέλαβε από το Θεό τα καλλιέργησε με φιλότιμο, τα αύξησε και πάντοτε ταπεινά και για τη δόξα του Θεού και μόνον.

Όταν ο Θεός βρει τέτοια σκεύη τα αξιοποιεί, τα πλουτίζει και χαριτώνεται η ζωή τους και κοντά σ’ αυτούς και όσοι πλησιάζουν σ’ αυτές τις πνευματικές θερμάστρες, σ’ αυτά τα λιμάνια.

Π. Σεραφείμ Ρόουζ: Προέσχατα και έσχατα

"Λέμε ότι ζούμε σε χριστιανική κοινωνία, αλλά αυτό δεν ισχύει... Οι αληθινοί Χριστιανοί σ’ αυτές τις τρομερές ημέρες θα έπρεπε καλύτερα ν’ αρχίσουν να σοβαρεύονται σχετικά με την πίστη τους"
                       

π. Σεραφείμ Ρόουζ

Φαίνεται πως ο σατανάς εισέρχεται τώρα γυμνός στην ανθρώπινη ιστορία. Τα χρόνια που θα ακολουθήσουν υπόσχονται να είναι πιο τρομερά απ’ όσο μπορεί να φανταστεί εύκολα κανείς τώρα. Αυτό το ένα ξέσπασμα ενέργειας εμπνευσμένης από το σατανά οδήγησε 1000 σχεδόν ανθρώπους σε επαναστατική αυτοκτονία• τι θα γίνει με τους πολλούς άλλους, θύλακες σατανικής ενέργειας, μερικούς πολύ ισχυρότερους από αυτή τη μικρή κίνηση, που δεν έχουν εκδηλωθεί ακόμα;

Μια ρεαλιστική άποψη της θρησκευτικής κατάστασης του σύγχρονου κόσμου είναι αρκετή για να εμπνεύσει σε κάθε σοβαρό Ορθόδοξο Χριστιανό ανησυχία και τρόμο για τη δική του σωτηρία. Οι πειρασμοί και οι δοκιμασίες είναι τεραστίων διαστάσεων: «Διότι θα έρθει τότε θλίψη τόσο μεγάλη, που δεν έγινε από την αρχή του κόσμου μέχρι σήμερα και ούτε θα γίνει» (Ματθ. 24:21). Μερικές από αυτές τις δοκιμασίες θα έρθουν από την πλευρά των ευχάριστων πλανών, από τα «σημεία και ψεύτικα θαύματα» που αρχίσαμε από τώρα ακόμα να βλέπουμε• άλλα θα έρθουν από το τρομερό και φανερό κακό που είναι ήδη ορατό στο Jonestown, την Καμπότζη και το αρχιπέλαγος Γκουλάγκ.

Αυτοί που θέλουν να είναι αληθινοί Χριστιανοί σ’ αυτές τις τρομερές ημέρες θα έπρεπε καλύτερα ν’ αρχίσουν να σοβαρεύονται σχετικά με την πίστη τους, μαθαίνοντας τι είναι ο αληθινός Χριστιανισμός, μαθαίνοντας να προσεύχονται στο Θεό εν πνεύματι και αληθεία, μαθαίνοντας να αναγνωρίζουν ποιος είναι ο Χριστός, στον Οποίο μονάχα έχουμε σωτηρία.

Τrafficking παιδιών. Οι επίσκοποι μας όμως, όπως ο Αλεξανδρείας Θεόδωρος, αντί να καταδικάσουν τους ενόχους, λένε "θέλω να είναι όλοι ευτυχισμένοι, όποια κατεύθυνση και αν διάλεξαν…"!

Μελ Γκίμπσον: Η γλώσσα της αλήθειας για την παιδεραστία της ελίτ

Το «Sound Of Freedom», που προμοτάρει με πάθος ο Μελ Γκίμπσον, προκαλεί σεισμικές δονήσεις για το απάνθρωπο σκηνικό σωματεμπορίας ανηλίκων

Το Χόλιγουντ λάτρευε τον Μελ Γκίμπσον. Τουλάχιστον μέχρι κάποια χρόνια πριν. Το 2004 στρογγυλοκάθισε στο Νο1 της λίστας των 100 κορυφαίων διασήμων του «Forbes». Από το 1989 έως το 2002 πρωταγωνίστησε σε 10 χρυσοφόρες ταινίες που απέφεραν κέρδη πάνω από 100.000.000 δολάρια καθεμιά στο αμερικανικό box office και μπήκε στην ελίτ των σούπερ σταρ του σινεμά.

  • Από τον Βασίλη Γαλούπη

Ωσπου όλα άρχισαν να αλλάζουν το 2004. Ο Γκίμπσον αποφάσισε να γυρίσει μια ταινία για τα Πάθη του Χριστού, με σκοπό να καταδείξει τις εφιαλτικές τελευταίες ώρες του Θεανθρώπου μέχρι τη Σταύρωση. Ηθελε να κάνει το κοινό να αισθανθεί ότι αυτές οι 12 ώρες βασανιστηρίων ήταν ό,τι πιο φρικτό μπορούσε να συμβεί σε κάποιον.

Ομως, ο Γκίμπσον δεν πίστευε ότι κάνει κάτι αμφιλεγόμενο, ούτε ότι θα δυσαρεστούσε μερίδα της βιομηχανίας του Χόλιγουντ. Η ταινία κυκλοφόρησε, γυρισμένη μάλιστα στα αραμαϊκά, χωρίς να εξωραΐζει τις σκηνές βαναυσότητας, κάνοντας τον Γκίμπσον πλουσιότερο κατά 600.000.000 δολάρια. Αλλά, ξαφνικά, το χαϊδεμένο παιδί της βιομηχανίας έγινε «ντροπιασμένος». Η ταινία κατηγορήθηκε για αντισημιτισμό, επειδή παρουσίαζε τους Εβραίους ιερείς και το πλήθος που καταδίκασαν τον Χριστό ως σκληρούς, διεφθαρμένους και βίαιους. Τι κι αν ο παραγωγός της, Εβραίος ο ίδιος, δήλωνε πως δεν έβρισκε τίποτε αντισημιτικό; Η λέξη-στίγμα είχε βγει απ’ το μπουκάλι.

Φρίξον ήλιε, στέναξον γη! Πόση παραχάραξη του Ευαγγελίου είναι ακόμα ανεκτή;

Ο πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόδωρος αποφεύγει να πάρει θέσει στο φλέγον θέμα του γάμου των ομοφυλοφίλων και δηλώνει: "θέλω να είναι όλοι ευτυχισμένοι, όποια κατεύθυνση και αν διάλεξαν…". Άρα και οι σαδιστές και οι μαζοχιστές και οι παιδόφιλοι και οι κτηνοβάτες, πρέπει να θέλουμε να είναι ευτυχισμένοι, αφού δεν παίζει ρόλο η "κατεύθυνση". Έτσι ονομάζεται πια η αμαρτία. 

Στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Κρήτη, βρέθηκε ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρος την Κυριακή 28 Ιανουαρίου, όπου τέλεσε την Θεία Λειτουργία στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Μηνά στο Ηράκλειο.

Μετά τη χθεσινή Θεία Λειτουργία αναγνώστηκε από άμβωνος στους πιστούς η Εγκύκλιος της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Κρήτης, η οποία απέστειλε συνοδικά έγγραφα προς τον πρωθυπουργό και προς τους βουλευτές της Κρήτης.

Για το σοβαρό αυτό ζήτημα, ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής, απέφυγε να πάρει θέση, ωστόσο διατύπωσε την άποψή του σε σχετικό ερώτημα των δημοσιογράφων:

Όλα στον βωμό του θεάματος!

Η Σύνοδος της Λαοδίκειας (360 μ.Χ) δεν επιτρέπει την παρουσία κληρικών σε γλέντια και τη συμμετοχή τους σε αυτά με το παίξιμο μουσικών οργάνων και με τον χορό. 

Μητροπολίτης Τρίκκης Χρυσόστομος με τον Πρωτοδιάκονο Χρυσόστομο

https://trelogiannis.blogspot.com/2024/01/blog-post_621.html

Γιατὶ ἡ ἄμεση ἢ ἡ ἔμμεση (διὰ τῆς βαπτίσεως τῶν παιδιῶν τους) ἀναγνώριση τοῦ γάμου τῶν ὁμοφυλοφίλων σημαίνει τὴν διάλυση τῆς κοινωνίας, νομικὰ καὶ ἠθικά.

Ἔτσι προδίδουν οἱ ἐπίσκοποι: Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος: «Θα βαφτίσω παιδιά τεκνοθεσίας ομόφυλων ζευγαριών» (ἐδῶ)

Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου

Ὅποιος ἀσχολεῖται μὲ τὴν ἐπικαιρότητα, θὰ διαπιστώσει ὅτι τὸ κύριο θέμα ποὺ ἐπικρατεῖ, εἶναι τὸ θέμα τῆς ἀναγνώρισης τοῦ γάμου τῶν ὁμοφυλοφίλων (καὶ ὄχι τῶν ὁμοφύλων, ὅπως πονηρὰ λέγεται). Ἡ ἐπίσημη Ἐκκλησία διὰ στόματος τῆς Ἱ. Συνόδου καὶ ὁ μοναχισμὸς διὰ στόματος τῆς Ἱ. Ἐπιστασίας τοῦ Ἁγίου Ὄρους ἀποφάνθηκαν ὄχι μὲ ὁμολογιακὸ πνεῦμα ἀλλὰ διπλωματικά, διατυπώνοντας θέσεις καὶ ἐπιθυμίες καὶ παρακαλώντας τὴν κυβέρνηση (λὲς καὶ δὲν γνωρίζουν, ὅτι δὲν πρόκειται νὰ εἰσακουστοῦν) νὰ μὴν προχωρήσει, ἱκανοποιώντας ἔτσι καὶ τὶς φωνὲς διαμαρτυρίας ἐκ μέρους τοῦ εὐκολόπιστου λαοῦ, ἀλλὰ καὶ τὸ αἴτημα τῆς κυβέρνησης νὰ μὴν ὑπάρξει πολεμικὸ κλίμα. Αὐτὸς ὁ τρόπος φυσικὰ δὲν εἶναι ὁ τρόπος τῆς Ἐκκλησίας καὶ δείχνει πόσο ἔχει προχωρήσει ἡ ἐκκοσμίκευση στοὺς ποιμένες Της.

Τὸ κύριο ἐπιχείρημα ποὺ χρησιμοποιήθηκε εἶναι, ὅτι ἡ ὁμοφυλοφιλία δὲν εἶναι φυσικὴ καὶ ἔτσι ἀρνεῖται καὶ ἀντιστέκεται στὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ. Τὸ ἐπιχείρημα εἶναι φυσικὰ ὀρθὸ καὶ κύριο, ὅμως ἔτσι ὅπως διατυπώθηκε. ἄφησε πολλὰ παραθυράκια ἀνατροπῆς του, π.χ. μὲ τὸ θέμα τῆς βάπτισης τῶν παιδιῶν ποὺ θὰ υἰοθετηθοῦν ἀπὸ τοὺς ὁμοφυλόφιλους. Ἡ ἐκκλησία διὰ στόματος μητροπολιτῶν εἶπε ὅτι ἐξετάζει τὸ θέμα καὶ θὰ μιλήσει περὶ αὐτοῦ.

Καὶ ἐμεῖς ρωτοῦμε: Τί σημαίνει, ἐξετάζει τὸ θέμα; Στὸ ἕνα μυστήριο θὰ λένε ὄχι στὴν συμμετοχὴ ὁμοφυλοφίλων καὶ στὸ ἄλλο μυστήριο θὰ λένε λένε ναί; Δὲν γνωρίζουν οἱ Ἐπίσκοποι καὶ οἱ ἱερεῖς, ὅτι ἂν βαπτίσουν τὰ παιδιὰ αὐτά, τότε θὰ ἀναγνωρίζουν ντε φάκτο τὸν ὁμοφυλοφιλικὸ γάμο, ἀφοῦ ἀπαιτεῖται ἡ ὑπογραφὴ τῶν ἀπὸ τὸ κράτος ἀναγνωρισμένων γονέων;

Τὸ πιστοποιητικὸ βαπτίσεως ἀπαιτεῖ ξεκάθαρα τὴν ἀναφορὰ τοῦ πατρὸς καὶ τῆς μητρὸς ἀλλιῶς δὲν εἶναι ἔγκυρο.

Μ. Βασίλειος: Μεγαλύτερη η φθορά από την κοινωνία με αιρετικούς, από εκείνη με τους ηθικώς αμαρτάνοντες.


Οἱ ἀντι-Οἰκουμενιστὲς (καὶ δὴ οἱ τῶν Ἀδελφοτήτων) ρίχνουν ὅλο τὸ βάρος τοῦ Νόμου στὴν στενὴν ἔννοιαν τῆς ἠθικῆς καὶ προσέχουν τὴν κοινωνία μετὰ τῶν παρεκτρεπομένων ἠθικῶς. Ἀδιαφοροῦν, ὅμως, διὰ τὴν κοινωνίαν μετὰ τῶν αἱρετικῶν, κάνοντες ἕναν ἀδιανόητον διὰ τοὺς Ἁγίους Πατέρας διαχωρισμὸν τῶν αἱρετικῶν· τοὺς διαχωρίζουν εἰς ἐκείνους ποὺ ἔχουν καταδικασθεῖ ὑπὸ Συνόδου καὶ εἰς ἐκείνους πού, ἂν καὶ πεισμόνως κηρύττουν αἱρετικὲς κακοδοξίες, δὲν ἔχουν εἰσέτι καταδικασθεῖ, παρόλο ποὺ ὑπὸ ἁγίων ἀνδρῶν χαρακτηρίζονται ὡς παναιρετικοί.
Ἔτσι μὲ τοὺς μὲν πρώτους ἀποφεύγουν τὴν κοινωνίαν, μὲ τοὺς δευτέρους δέ (τοὺς Οἰκουμενιστὲς Ἐπισκόπους ἐν προκειμένῳ) ἐπικοινωνοῦν, καὶ συλλειτουργοῦν, καὶ ἐπιτρέπουν ὡς πνευματικοί, νὰ ἐπικοινωνοῦν καὶ νὰ εὐλογοῦνται τὰ πνευματικά τους παιδιὰ ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς αὐτούς. Διαγράφουν ἔτσι τὴν διδασκαλία τῶν Πατέρων, καὶ ἀπὸ μιὰ κακὴ νοοτροπία (ἀπόδειξη ὅτι ἔχουν προσβληθεῖ ἀπὸ τὸν οἰκουμενιστικὸ ἰό) ἀγωνίζονται ὄχι μόνο ἀναποτελεσματικῶς, ἀλλὰ κακῶς κατὰ τῆς αἱρέσεως, τὴν ὁποία φέρουν μεθ’ ἑαυτῶν.
Εἶναι δὲ ἀξιοσημείωτον, ὅτι στὸ παρατιθέμενο κείμενο τοῦ Μ. Βασιλείου, ὁ Ἅγιος θεωρεῖ περισσότερον ἐπικινδύνους τοὺς αἱρετικούς, ἀπ’ ὅ,τι τοὺς ἠθικῶς ἁμαρτάνοντας!

Οι Τρεις Ιεράρχες στον 20ο αιώνα († Μοναχός Θεόκλητος Διονυσιάτης)

Δεν αξιούμεν να ίδωμεν Βασιλείους, Χρυσοστόμους, Γρηγορίους... Θέλομεν όμως Βασιλειανούς, Χρυσοστομικούς, Γρηγοριανούς τους Ποιμένας μας. Να ακολουθούν τα ίχνη των... εις την Πατερικήν πνευματικότητα, ώστε να μη απομακρύνωνται από την Ορθόδοξον διδασκαλίαν.


Σήμερον διατί συνταράσσεται η ποίμνη του Χριστού; Διότι Ποιμένες τινές, διατελούντες από πολλού εν διαστάσει με το πνεύμα των Αγίων Πατέρων, (ως ο Αθηναγόρας) εφευρίσκουν, εν τη συγχύσει των, νέας οδούς διά την Εκκλησίαν, εκ των προτέρων καταδεδικασμένας.
(“Ορθόδοξος Τύπος”, 1969)


Συνήθως, όταν πρόκειται να ομιλήσωμεν διά τους Αγίους της Εκκλησίας, συμβαίνει να μεταφερώμεθα εις την εποχήν των. Και, παρασυρόμενοι από το κλίμα του παρελθόντος, να νομίζωμεν, ότι ανήκουν μόνον εις τον αιώνα των.
Παρ’ ότι και τώρα τους τιμώμεν, έχομεν την εντύπωσιν, ότι ο βίος των, τα έργα των, η διδαχή των, ισχύουν μόνον διά την εποχήν των.
Εν τούτοις, οι άγιοι «εις τον αιώνα ζώσι». Διότι η ζωή των και η διδαχή των περιέχει την αιωνίαν αλήθειαν του Θεού. Και ως τοιαύτη παραμένει άφθαρτος από τον χρόνον και τας μεταβολάς του κόσμου.
Αυτό έχει εφαρμογήν εις την πληρότητά του διά τους «Τρεις Ιεράρχας». Ό,τι τους έκαμε μεγάλους εις την εποχήν των, το ίδιον τους καθιστά μεγάλους ύστερα από δέκα πέντε αιώνας και μέχρισυντελείας του κόσμου. Καμμία εγκοσμία μεταλλαγή, δεν ημπορεί να ανατρέψη την θέσιν που κατέχουν οι «Τρεις Ιεράρχαι» εν τη Εκκλησία…

Εορτή Τριών Ιεραρχών: Πως γνωρίζουμε τον Θεό


π. Δημητρίου Μπόκου

Ο δεύτερος της τριάδας των Ιεραρχών και της τριάδας των Θεολόγων Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός, με τη δυναμική παρουσία του στη Βασιλεύουσα πόλη το 380 μ. Χ., έκανε πραγματικότητα αυτό που φάνταζε ακατόρθωτο. Οι αιρετικές παραφυάδες του Αρειανισμού (όμοιοι, ανόμοιοι, ομοιουσιανοί κ.λ.π.), με την υποστήριξη αρειανών αυτοκρατόρων και του Ιουλιανού του Παραβάτη, είχαν επικρατήσει σχεδόν παντού. Στην Κωνσταντινούπολη δεν είχε

απομείνει ούτε ένας ναός στα χέρια των Ορθοδόξων. Σε αυτή τη χαλεπή για την Εκκλησία στιγμή ο φιλομόναχος και εραστής της ησυχίας, αλλά και μέγας ρήτορας και σοφός διδάσκαλος Γρηγόριος, κλήθηκε στην πρωτεύουσα, παρά τη θέλησή του, να αγωνιστεί για την ορθή διδασκαλία της Εκκλησίας. 
Η κατάσταση που βρήκε στην Κωνσταντινούπολη ήταν ιδιαίτερα δύσκολη. Μη έχοντας ναό για να αρχίσει τον πνευματικό του αγώνα για την αναστήλωση της Ορθοδοξίας, μετέτρεψε ένα σπίτι σε πρόχειρη εκκλησία και εκεί εκφώνησε τους πέντε θεολογικούς του λόγους, πέντε περίτεχνα έργα ρητορικής και μνημειώδη κείμενα θεολογίας, που ήταν ικανά να μεταστρέψουν τις καρδιές των ανθρώπων στην ορθή πίστη της Εκκλησίας. Η οικία όπου κήρυττε ονομάστηκε ναός της αγίας Αναστασίας, γιατί εκεί ο υψιπετής αετός Γρηγόριος ανέστησε ξανά την Ορθοδοξία.
Οι αιρετικοί αρειανοί θορυβήθηκαν. Προσπάθησαν να αντιδράσουν με τη βία, τον συνήθη τρόπο του ψεύδους κα του σκότους, αλλά εις μάτην. Ο καλός ποιμένας Γρηγόριος με τον ποιμενικό αυλό της θεολογίας του φανέρωσε στις ανθρώπινες ψυχές τα βάθη του Πνεύματος και με τα κάλλη του φθέγματός του, με την καλλιέπεια δηλαδή των λόγων του, τις φώτισε και τις στερέωσε στη σωτήρια πίστη της Εκκλησίας.

Η ελληνική και η κατά Χριστόν μόρφωση, κατά τους τρεις Ιεράρχες

(† Αρχ. Γεώργιος Καψάνης)

    

Ομιλία εκφωνηθείσα εις την εν Αγίω Όρει Αθωνιάδα Σχολήν τη 30η Ιανουαρίου 2001, εορτή των Τριών Ιεραρχών.

Εορτάζουμε σήμερα την μνήμη των τριών μεγάλων Ιεραρχών και οικουμενικών διδασκάλων της Εκκλησίας, Βασιλείου του Μεγάλου, Γρηγορίου του Θεολόγου και Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Των τριών μεγίστων φωστήρων της Τρισηλίου Θεότητος.Οι άμβωνες της Κωνσταντινουπόλεως, της Αντιοχείας, της Καισαρείας της Καππαδοκίας, της Ναζιανζού έγιναν αιώνιοι άμβωνες της Εκκλησίας, από τους οποίους οι τρεις Ιεράρχαι κηρύττουν την Ορθόδοξο Θεολογία και πίστι μας και μας υποδεικνύουν την γνησία Χριστιανική ζωή.
Γι’ αυτό και σε κάθε ακολουθία και Θεία Λειτουργία τους μνημονεύουμε. Ο μακαρισμός και έπαινός τους στην Εκκλησία του Θεού είναι πολύς, αδιάκοπος και αιώνιος.

Τιμώνται ιδιαίτερα ο καθένας την ημέρα της μνήμης του και όλοι μαζί σήμερα, ώστε οι Χριστιανοί να τους θεωρούν ισαξίους και ισοτίμους.
Μετά την απελευθέρωσι του Γένους από την φοβερή τουρκική σκλαβιά, η νεοελληνική πολιτεία καθιέρωσε η σημερινή εορτή τους να εορτάζεται και ως εορτή της Παιδείας.
Η καθιέρωσις της εορτής αυτής ως εορτής των Γραμμάτων και της Παιδείας ήταν επιβεβλημένη. Είναι αλήθεια ότι μετά την απελευθέρωσι οι ηγεσίες του Ελληνικού Κράτους, επηρεασμένες από τα δυτικά ρεύματα και πρότυπα και μάλιστα κατά την περίοδο της Αντιβασιλείας των Βαυαρών, δεν ετίμησαν και δεν αξιοποίησαν δεόντως την Παράδοσι του Γένους και κάποτε ασέβησαν απέναντι της, εκτός εξαιρέσεων.

Εσύ γιατί δεν μιλάς;

Σε λίγο δεν θα έχεις σπίτι και Πατρίδα να γυρίσεις….

   


Ξεπούλησαν οι εθνομηδενιστές την Πατρίδα μας και το μέλλον των παιδιών μας… εσύ γιατί δεν μιλάς;
Εσύ Αστυνομικέ που δεν μιλάς, νομίζεις ότι επειδή παίρνεις ακόμη έναν μισθό και κάποια αναδρομικά που σου πέταξαν, θεωρείς ότι δεν έχεις ευθύνη; Πώς σου επιτρέπει η συνείδηση σου να πετάς χημικά στα παιδιά σου, στους παππούδες Σου, στα αδέρφια σου; Ποιός σου δίνει το δικαίωμα να χλευάζεις αυτούς που υπερασπίζονται την ΠΑΤΡΙΔΑ ΣΟΥ; Σε λίγο δεν θα έχεις ΠΑΤΡΙΔΑ…
Εσύ δημόσιε υπάλληλε γιατί κοιτάς αμέτοχος; Φοβάσαι μην σε στοχοποιήσουν και χάσεις τον μισθό σου;;; Σε λίγο δεν θα έχεις μισθό….
Εσύ στρατιωτικέ που έδωσες όρκο να υπερασπίζεσαι μέχρι τελευταίας ρανίδος του αίματος σου τα όσια και τα ιερά που είσαι; Σε λίγο δεν θα έχεις όσια και ιερά….
Εσύ αγρότη που καλλιεργείς την γή σου, γιατί δεν αντέδρασες; Είχες δουλειά να κάνεις είπες; Μα σε λίγο δεν θα έχεις γή να καλλιεργήσεις….
Εσύ επιχειρηματία που ήσουν όταν σε πουλούσαν; Έκανες μπίζνες και είχες σημαντικά ραντεβού να δεις; Μα σε λίγο δεν θα μπορείς να επιχειρήσεις…..

Γιατί πολεμάνε τον χριστιανισμό

 Υπό διωγμό ο Χριστιανισμός στην Ευρώπη: Απίστευτα κρούσματα σε Σουηδία και  Ισπανία – Pronews.gr

Γιατί πολεμάνε τον χριστιανισμό

Του Μανώλη Κοττάκη

Λίγο έξω από την πόλης της Καβάλας βρίσκεται η κοινότητα της Λυδίας. Εκεί βάπτισε ο Απόστολος Παύλος την πρώτη Ευρωπαία χριστιανή. Τη Λυδία. Λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη, στην Άνω Πόλη, βρίσκεται η Σταυροπηγιακή Μονή Βλατάδων, η οποία ανήκει στη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Ιδρύθηκε τον 14ο αιώνα και είναι η μόνη βυζαντινή εκκλησία που σώζεται εν λειτουργία. Δίπλα από το τέμπλο του Ιερού, το οποίο είναι ζωγραφισμένο στο κάτω μέρος του με ελληνικές σημαίες, ευρίσκεται ο χώρος όπου κήρυξε το Ευαγγέλιο ο Απόστολος Παύλος. Σε αυτό το σημείο κτίστηκε η μονή.

 Αυτές οι ολίγες πληροφορίες που παραθέτουμε σε σύγκριση με τον ωκεανό που μπορεί να αναζητήσει κανείς στη διεθνή και την ελληνική βιβλιογραφία μάς δείχνουν γιατί ο χριστιανισμός υπήρξε αναπόσπαστο μέρος της ευρωπαϊκής ταυτότητας μαζί με την κληρονομιά της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και της αρχαίας Ρώμης. Όλα όσα όμως πρεσβεύουν ο χριστιανισμός και οι εκκλησίες του που σε αρκετές περιπτώσεις συνέδεσαν την ακμή τους με την υπεράσπιση του έθνους κράτους και τις εθνικές ταυτότητες δεν ευνοούν σήμερα τις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές που επιθυμεί το διεθνές οικονομικό και πολιτικό κατεστημένο για την Ευρώπη. Πάντοτε τους ενοχλούσε η Ευρώπη, γιατί μιλά πολύ για το παρελθόν της στο οποίο περίοπτη θέση έχει ο χριστιανισμός. Η νέα κοινωνία που οραματίζονται αυτά τα κέντρα είναι:

Ο «ομολογητής» πρώην Καλαβρύτων Αμβροσιος τι λέει για αυτά τα νέα οικουμενιστικού χαρακτήρος συνέδρια;

Πράγματι για τους Οικουμενιστές οι οδοί είναι πολλοί!

Διεθνές Θεολογικό Συνέδριο στα Καλάβρυτα

kalabriton sinedrioΜητροπολίτης Καλαβρύτων Ιερώνυμος (φώτο αρχείου)

H Ιερά Μητρόπολή μας ευχαρίστως ανακοινώνει στο χριστεπώνυμο πλήρωμα ότι από την Παρασκευή 2 μέχρι και την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024, στη Μαρτυρική Πόλη των Καλαβρύτων, με πρωτοβουλία του Σεπτού Ποιμενάρχου μας Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερωνύμου διοργανώνει από κοινού με το Studium Historicorum Ecclesiasticorum του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ Διεθνές Θεολογικό Συνέδριο με θεματικό τίτλο «Αγίου Ενδόξου Αποστόλου και Ευαγγελιστού Λουκά Οδοί», στο οποίο θα συμμετάσχουν τριάντα (30) έγκριτοι Θεολόγοι από την Ελλάδα και το Εξωτερικό.

Οι Εργασίες του Συνεδρίου θα φιλοξενηθούν στο Πολύκεντρο Πολιτιστικό Κέντρο Καλαβρύτων και την τελευταία ημέρα στην Ιερά Μονή Μεγάλου Σπηλαίου.

Ο «λέων» βρυχήθηκε αλλά όχι για να τρομάξουν!

Πειραιώς: «Συγχαίρουμε τον Αρχιεπίσκοπο για την ορθοτόμηση της Αληθείας»

peiraios ieronimos

Η Αγία μας Εκκλησία των δύο χιλιάδων χρόνων ιστορικού βίου είναι θεμελιωμένη επί την «πέτραν τῆς πίστεως» (Ματθ. 16,18) και αρδεύεται μυστικώς από το ζωήρρυτον αίμα του επί του Σταυρού εκουσίως θυσιασθέντος υπέρ της του κόσμου ζωής και σωτηρίας. 

Είναι η Εκκλησία του Τιμίου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου, που σε ηλικία τριάντα μόλις ετών ύψωσε το λιπόσαρκο ασκητικό του χέρι και κατέδειξε τον αιμομίκτη ηγεμόνα Ηρώδη Αντύπα, ελέγχων δημοσία αυτόν λέγοντας «οὐκ ἔξεστί σοι ἔχειν τὴν γυναῖκα τοῦ ἀδελφοῦ σου» (Μαρκ. 6,18) και βέβαια ο σπεκουλάτορας απέτεμνε την κεφαλήν του και την έδωσε ἐπί πίνακι (Μαρκ. 6,28). Είναι η Εκκλησία του Επισκόπου Μεδιολάνων, Αγίου Αμβροσίου, ο οποίος απηγόρευσε εις τον Μονοκράτορα του Ρωμαϊκού Κράτους, Θεοδόσιον, την είσοδο εις τον Ναόν του Θεού, ελέγχων αυτόν δημοσία δια την αιματηρή καταστολή της στάσεως στην Θεσσαλονίκη και τον θάνατο επτά χιλιάδων ανθρώπων. 

Είναι η Εκκλησία του Ιερού Χρυσοστόμου, του οποίου την ανακομιδή των λειψάνων εορτάζομεν και ο οποίος δημόσια ήλεγχε την Αυτοκράτειρα Ευδοξία, σύζυγον του Αυτοκράτορος Αρκαδίου και καθηρέθη από την ληστρικήν Σύνοδον παρά τήν Δρῦν (403 μ.Χ) και σιδεροδέσμιος βάδισε την οδόν του θανάτου με αλλογενείς φρουρούς στρατιώτες προς την Κουκουσόν της Αρμενίας, όπου πυρέσσων απέθανε στο Ναΰδριον του Αγίου Βασιλίσκου, επιλέγων «Δόξα τῷ Θεῷ πάντων ἕνεκεν». 

Έτσι "προστατεύουν" οι σημερινοί "ποιμένες" το ποίμνιο τους

Ἄφαντος ὁ μητρ. Περιστερίου στὴν προκαθορισμένη συνάντηση ποὺ ὑποσχέθηκε γιὰ διάλογο μὲ τοὺς πιστοὺς.

           

Μὲ ἀφορμὴ τὴν ἔντονη ἀντίδραση τοῦ πιστοῦ λαοῦ γιὰ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου καὶ τοῦ Σταυροῦ ἀπὸ Ἱερὸ Βῆμα τῶν ναῶν τοῦ Περιστερίου, ὁ τοπικὸς μητροπολίτης κ.Γρηγόριος εἶχε ἀπευθύνει πρὸ 12ημέρου δημοσίως κάλεσμα γιὰ διάλογο1, προγραμματισμένος νὰ λάβει χώρα στὸν Ι.Ν. Ἁγίου Ιεροθέου τὴν Κυριακὴ 28/1/2024 στὶς 11:00.

Ὡστόσο, ἐνῶ ὑπῆρξε προσέλευση πλήθους πιστῶν στὸ ναό, ἀναζητούντων ἱκανὲς ἐξηγήσεις γιὰ τὴν προκλητικὴ ἐπιμονὴ τοῦ ἀρχιερέως νὰ μὴν ἐπιστρέφει τὸν Ἐσταυρωμένο καὶ τὸν Σταυρὸ παρὰ τὶς ἐπανειλημμένες ἐκκλήσεις τους, ἐκεῖνος δὲν παρευρέθη καὶ δὲν ἀπηύθυνε μέσω κάποιου ἐντεταλμένου ἱερέως κανέναν λόγο ποὺ νὰ δικαιολογοῦσε τὴν ἀπουσία του.

Αυγουστίνος Καντιώτης: Νά μήν ἀναπαυώμεθα στό “ἔχει ὁ Θεός” καί στό “πύλαι ἅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς”

Πότε επιτέλους θα καταλάβουμε οι σημερινοί Χριστιανοί, ότι χωρίς ομολογία Πίστεως και πνεύμα θυσίας η Εκκλησία εκκοσμικεύεται;

Νά μήν ἀναπαυώμεθα στό “ἔχει ὁ Θεός” καί στό “πύλαι ἅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς”



Νά μήν ἀναπαυώμεθα στό “ἔχει ὁ Θεός” καί στό “πύλαι ἅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς” (Ματθ. 16.18). Ἀσφαλῶς δέν θά σβήσῃ ἡ Ἐκκλησία· ἀλλά μπορεῖ νά σβήσῃ ἀπό τήν Ἑλλάδα, ὅπως ἔσβησε καί ἀπό τή Μικρά Ἀσία.
Ποῦ εἶναι ἡ Ἐκκλησία τῆς Μικρᾶς Ἀσίας; ποῦ εἶναι οἱ πενήντα μητροπόλεις της; ποῦ εἶναι οἱ ναοί της; ποῦ εἶναι τά μοναστήρια της; ποῦ εἶναι τά προσκυνήματά της; ποῦ εἶναι τά λείψανά της; ποῦ…; ποῦ;…ποῦ;…;
(Ἔχουν σύστημα οἱ ἄθεοι νά γκρεμίσουν τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. Γι’ αὐτό πρέπει νά εἴμαστε ἕτοιμοι νά ὑπερασπίσουμε τά ἱερά καί τά ὅσια)
+ Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης

Κυριακή ΙΕ’ Λουκά (Ζακχαίου)-Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΩΣ ΜΟΔΑ - ΟΥΚ ΗΔΥΝΑΤΟ ΑΠΟ ΤΟΥ ΟΧΛΟΥ

“καὶ ἐζήτει ἰδεῖν τὸν ᾿Ιησοῦν τίς ἐστι, καὶ οὐκ ἠδύνατο ἀπὸ τοῦ ὄχλου, ὅτι τῇ ἡλικίᾳ μικρὸς ἦν” (Λουκ. 19,2)
“Αὐτὸς προσπαθοῦσε νὰ δεῖ ποιὸς εἶναι ὁ ᾿Ιησοῦς· δὲν μποροῦσε ὅμως ἐξαιτίας τοῦ πλήθους καὶ γιατὶ ἦταν μικρόσωμος”
                    

Υπάρχει μια ξεχωριστή λεπτομέρεια σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα περιστατικά της επί γης ζωής και δράσης του Χριστού, που είναι η συνάντησή Του με τον αρχιτελώνη της Ιεριχούς Ζακχαίο.
Πλήθος πολύ συνόδευε τον Χριστό, με αποτέλεσμα ο Ζακχαίος, που ήταν μικρόσωμος, να μην μπορεί να Τον δει, καθώς περνούσε. Η συνέχεια είναι γνωστή. Ο Ζακχαίος ανέβηκε πάνω στην συκομορέα, αδιαφορώντας για τις ειρωνείες και τη γελοιοποίηση που τον ανέμενε από το πλήθος, το οποίο δεν είχε και κάποιον λόγο για να τον συμπαθεί λόγω της επιλογής του να είναι ο επικεφαλής των μισητών τελωνών, των φοροειπρακτόρων της εποχής, που έκλεβαν και αδικούσαν τους ανθρώπους. Ο Χριστός τον είδε, πήγε στο σπίτι του και εκεί ο Ζακχαίος διακήρυξε την έμπρακτη μετάνοια για τη ζωή του, λαμβάνοντας από τον Χριστό την άφεση των αμαρτιών. Δεν έκανε κάτι ιδιαίτερο ο Χριστός, για να αλλάξει ο Ζακχαίος. Εκείνος, ακούγοντας ότι έρχεται, έχοντας μάθει τη ζωή και τη διδασκαλία Του και βλέποντάς Τον από το δέντρο έλαβε την απόφαση και την επιβεβαίωσε ότι δεν μπορούσε να συνεχίσει χωρις μετάνοια. Άλλαξε λοιπόν ριζικά, σώζοντας και τους οικείους του με την μετάνοια.

Ο επίσκοπος "πάσης αηδίας", ο διωγμός του κανονικού Επισκόπου και... οι πανέμορφες εμπειρίες του ταξιδιού ενός αγιορείτου μοναχού.

Ὁ μοναχὸς Δαμασκηνὸς Γρηγοριάτης ἔδωσε τὴν ἄδειά του νὰ δημοσιευθούν οἱ ἐμπειρίες του ἀπὸ τὸ ταξίδι του στὴν Σουηδία. Ὅποιος ὀρθόδοξος διαβάσει τὸ ταξιδιωτικὸ αὐτὸ ἄρθρο, ὄχι του National Geographik, ἀλλὰ τοῦ ἁγιορείτου μοναχοῦ θὰ παρατηρήσει τὸ ἑξῆς τραγικὸ παράδοξο: Ὁ π. Δαμασκηνὸς ὁμολογεῖ ὅτι στὴν Σουηδία ὁ κανονικὸς ἐπίσκοπος Παῦλος πάφθηκε ἀντικανονικὰ ἀπὸ τὰ ἐπισκοπικά του καθήκοντα ἀπὸ τὸν "Πάπα τῆς Ἀνατολῆς" Βαρθολομαῖο, τὸν ὁποῖο μνημονεύει ὁ π. Δαμασκηνὸς καὶ τὴν θέση του πῆρε ὁ Κλεόπας, τὸν ὁποῖο οἱ Ὀρθόδοξοι Ἀμερικῆς ὀνομάζουν ἐπίσκοπο ὄχι Σουηδίας "πάσης ἀηδίας" καὶ ὁ ὁποῖος εἶναι αἰτία νὰ φεύγουν ὀρθόδοξοι ἀπὸ τὴν ἑλληνόφωνη Ἐκκλησία καὶ νὰ  πηγαίνουν ἀλλοῦ. Καὶ ἀντὶ ὁ μοναχὸς αὐτὸς νὰ καλέσει κάλεσμα ἀντίστασης καὶ ἀποκατάστασης τῆς ἐκκλησιαστικῆς τάξης καὶ δικαιοσύνης, ἀντὶ νὰ ἀπαιτήσει τὴν τήρηση τῶν Ἱ. Κανόνων καὶ τὴν διακοπὴ τῆς μνημόνευσης τοῦ Κλεόπα, ὥστε ὁ ἐπίσκοπος τῆς "ἀηδίας" νὰ μὴν μνημονεύεται ψευδῶς ὡς ορθοτομὼν τὴν ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ, πῶς κλείνει τὸ ταξιδιωτικό του ρεπορτάζ; Λέγοντας:
"Εὐχαριστῶ τόν Θεόν γι᾿ αὐτή τήν ὡραία ἐμπειρία"! Καὶ ἀντὶ νὰ ἀντιμετωπίσει τὴν κριτικὴ τῶν πιστῶν, ἀπολαμβάνει ἐπαίνους καὶ ὄμορφα λόγια. Αὐτοὶ εἶναι οἱ "φύλακες"!
Πῶς λοιπόν, ἐμεῖς ἐλπίζουμε νὰ ἀλλάξει κάτι στὴν Ἐκκλησία; 
Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου

Ἱεραποστολικό μου ταξίδι εἰς Σουηδίαν ἀπό 13ης ἕως 20ης Μαΐου 2019.

                      

Μοναχός Δαμασκηνός Γρηγοριάτης. 24η Μαΐου 2019.

Τόν Δεκέμβριον τοῦ 2018 ἦλθε κάποια ἡμέρα ἕνας νεαρός ρουμᾶνος ἐπίσκοπος, ὁ θεοφιλέστατος κ. Μακάριος Δραγκόϊ. Μέ ἀνεζήτησε. Συνωμιλήσαμε καί μοῦ ἐζήτησε τήν ἑπομένην πρωΐαν νά λειτουργήσει μέ τήν συνοδία του στήν γλῶσσα τους. Ὁ Γέροντας τῆς Μονῆς ἔδωσε τήν εὐλογία νά λειτουργήσει μέ τόν διάκο του, τόν π.Σορίν στό παρεκκλήσιο τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου. Παρευρέθην καί ἐγώ καί μοῦ ἐζήτησαν νά ψάλλω στά ἑλληνικά μόνο τό Ἄξιόν ἐστιν. Ὅλα τά ἄλλα στήν γλῶσσα τους. Ἦλθαν καί οἱ ρουμᾶνοι ἐργάτες μας νά ἀκούσουν τήν λατρεία τοῦ Θεοῦ στήν γλῶσσα τους. Οἱ πάντες ἐχάρησαν.

Μετά τήν πρωϊνή τράπεζα τοῦ φαγητοῦ, ὁ Ἐπίσκοπος ἐζήτησε νά συνομιλήσει μέ τόν Γέροντά μας, στόν ὁποῖον ἀπηύθυνε τήν παράκλησιν νά μεταβῶ ἐν εὐθέτω χρόνω στήν ἐπαρχίαν του, στις Σκανδιναϋικές χῶρες.

Ὁ ἐπίσκοπος Μακάριος κατάγεται ἀπό τόν νομό Κλούζ τῆς Δυτικῆς Ρουμανίας. Ὑπῆρξε πρωτοσύγκελλος τοῦ μητροπολίτου κ. Ἀνδρέου. Στήν πρωτοφανῆ στὰ χρονικά ἡλικία τῶν 31 ἐτῶν ἐξελέγη καί ἐχειροτόνήθη ἐπίσκοπος για τίς Σκανδιναυϊκές χῶρες. Ἔτσι ἀπό τό 2008 μετέβη μέ μία βαλίτσα στήν Στοκχόλμη προκειμένου νά ποιμάνει ἕνα ποίμνιο ρουμάνων ὀρθοδόξων τῶν 200 χιλιάδων, πού κατοικοῦν στις χῶρες Σουηδία, Νορβηγία, Δανία, Ἰσλανδία, Γροιλανδία καί στά νησιά Φερόε.

Δὲν εἶναι πρέπον νὰ δίδεται ὡς δῶρον εἰς αἱρετικὸν ἐπιτραχήλιον ἢ ἀρχιερατικὸν ἐγκόλπιον

Και όμως εσείς συνεχίζετε να τους μνημονεύετε ως ορθοτομούντες!

 

Δὲν εἶναι πρέπον νὰ δίδεται ὡς δῶρον εἰς αἱρετικὸν ἐπιτραχήλιον ἢ ἀρχιερατικὸν ἐγκόλπιον

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

 Τὸ ἐπιτραχήλιο δίνεται σὲ Ἱερεῖς καὶ Ἀρχιερεῖς τῆς Ἐκκλησίας καὶ δὲν δωρίζεται σὲ λαϊκοὺς αἱρετικούς, οἱ ὁποῖοι καλοῦνται “ἐπίσκοποι”. Ἐκτὸς Ἐκκλησίας δὲν χειροτονοῦνται Ἱερεῖς καὶ Ἐπίσκοποι.

 Δωρίζοντας ἕνα ἐπιτραχήλιο ἢ ἕνα ἀρχιερατικὸ ἐγκόλπιο σὲ αἱρετικὸ “ἐπίσκοπο”, παρεπόμενα ὑπάρχει ἔμμεση ἀναγνώριση τῆς “ἀρχιερωσύνης” του. Γιὰ τὴν Ἐκκλησία ἕνας αἱρετικὸς “ἐπίσκοπος”, ὁ ὁποῖος δὲν ἀνήκει στὴν Ἐκκλησία, εἶναι λαϊκὸς καὶ μάλιστα αἱρετικὸς λαϊκός.

 Εἶναι μεγάλο ἀτόπημα νὰ δωρίζεται ἐπιτραχήλιο σὲ αἱρετικοὺς “ἐπισκόπους”. Τὸ ἐπιτραχήλιο συμβολίζει τὴν ἄνωθεν δοθεῖσαν χάριν τῆς ἱερωσύνης. Γιὰ ποιὰ δοθεῖσαν χάριν τῆς ἱερωσύνης μποροῦν νὰ ὁμιλήσουν, γιὰ κάποιον πού ἀνήκει σὲ αἱρετικὴ κοινότητα; Δὲν μειώνεται μὲ αὐτὴ τὴν ἀπαράδεκτη “προσφορά”, ἡ λειτουργικὴ σπουδαιότητα τοῦ ἐπιτραχηλίου;  Τὰ κρόσσια τὰ ὁποῖα φέρει ἕνα ἐπιτραχήλιο, ἀποτελοῦν σύμβολο τῶν ποιμαινομένων ψυχῶν, γιὰ τοὺς ὁποίους θὰ δώσει λόγο ὁ Ἱερέας ἢ ὁ Ἀρχιερέας, κατὰ τὴ φοβερὴ ἡμέρα τῆς μέλλουσας Κρίσης. Ἕνας αἱρετικὸς “ἐπίσκοπος”, ὁ ὁποῖος ἀνήκει σὲ μία αἱρετικὴ κοινότητα, θὰ δώσει λόγο γιὰ τὴν παραμονὴ στὴν αἵρεση τῶν συνανθρώπων μας, οἱ ὁποῖοι τὸν ἀκολουθοῦσαν στὴν αἱρετικὴ διδασκαλία του.

Μουσικά Κείμενα (Κυριακή ΙΕ΄ Λουκά) Αργή Δοξολογία, μέλος Πέτρου Λαμπαδαρίου, Ήχος Α΄- Σύντομες Καταβασίες Υπαπαντής, μέλος Ιωάννου Πρωτοψάλτου, Ήχος Γ΄

Αργή Δοξολογία, μέλος Πέτρου Λαμπαδαρίου, Ήχος Α΄- Ψάλλει ο Πρωτοψάλτης της Ι. Μ. Αγίας Θεοδώρας Θεσ/νίκης Ιωάννης Χασανίδης.

Σύντομες Καταβασίες Υπαπαντής, μέλος Ιωάννου Πρωτοψάλτου, Ήχος Γ΄- Ψάλλει η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία.

Κυριακὴ τοῦ Ζακχαίου

 


12 Ἰανουαρίου 1978

Εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.

Τὴν προηγούμενη ἑβδομάδα εἰσήλθαμε στὴν περίοδο τῶν ἑβδομάδων στὴν πορεία μας πρὸς τὴν ἡμέρα τῆς Ἀνάστασης, ποὺ μᾶς λένε νὰ ἐξετάσουμε τὸν ἑαυτό μας· τότε θὰ ἔλθει καιρὸς νὰ μὴν σκεφτόμαστε τίποτα ἄλλο παρὰ τοὺς τρόπους μὲ τοὺς ὁποίους ὁ Θεὸς μᾶς προετοιμάζει γιὰ τὴν σωτηρία μας· καὶ ὅταν φθάσουμε στὴν Μεγάλη Ἑβδομάδα, τότε δὲν θὰ πρέπει νὰ ἔχουμε καμιά σκέψη, τίποτα παρὰ τὸν Κύριο τοῦ ὁποίου τὸ πάθος θὰ ἀτενίζουμε πρὶν νὰ εἰσέλθουμε μαζὶ στὴν δόξα καὶ στὴν χαρὰ τῆς Ἀνάστασης Του.

Τὴν προηγούμενη ἑβδομάδα διαβάσαμε τὸ Εὐαγγέλιο τοῦ τυφλοῦ τῆς Ἰεριχώ· ἄμεσα εἶναι μιὰ πρόκληση γιὰ ἐμᾶς· ὅλοι ἱσχυριζόμαστε ὅτι βλέπουμε· ὅλοι ἱσχυριζόμαστε ὅτι δὲν εἴμαστε τυφλοὶ, καὶ ὅμως, δὲν εἶναι ὁ τρόπος ποὺ βλέπουμε μιὰ ἄλλη μορφὴ τύφλωσης; Δὲν εἴμαστε τυφλωμένοι ἀπὸ ὅ,τι βλέπουμε πρὸς τὸ ἀόρατο, δὲν εἴμαστε τυφλοὶ ἀπὸ προκατάληψη ἀπέναντι στὴν ἀλήθεια, δὲν εἴμαστε τυφλοὶ ἀπὸ τὸ πάθος ἀπέναντι στὴν ἀλήθεια; Καὶ ἔτσι, ὁ καθένας μας ὀφείλει νὰ ρωτήσει τὸν ἑαυτό του ἄν αὐτὸ ποὺ βλέπει εἶναι ἡ πραγματικότητα τῶν πραγμάτων, καὶ ἄν ὄχι, νὰ στραφεῖ στὸν Θεὸ νὰ τοῦ δώσει ἐπίγνωση. Καὶ ἕνα ἀπὸ τὰ πράγματα ποὺ μᾶς τυφλώνει περισσότερο ἀπελπιστικὰ εἶναι ἡ ματαιότητα ποὺ μᾶς κάνει νὰ δεχόμαστε γιὰ ἀληθινὰ ὅλα τὰ ψέματα ποὺ ἴσως ἀκοῦμε ἤ παρατηροῦμε ποὺ ἐνισχύουν τὴν αὐτοεκτίμηση μας, ποὺ μᾶς κάνουν νὰ ἀπορρίπτουμε κάθε τι ποὺ εἶναι γιὰ ἐμᾶς κριτική ἤ καταδίκη.

Κυριακή ΙΕ΄ Λουκά - Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς για τη διόρθωση και τη σωτηρία του αρχιτελώνη Ζακχαίου.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΕ΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 19,1-10]

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΤΕΛΩΝΗ ΖΑΚΧΑΙΟΥ


  Για προηγούμενες ομιλίες πνευματικού περιεχομένου που απευθύναμε προς τη δική σας αγάπη πήραμε αφορμή από όσα εξιστορεί ο ευαγγελιστής Λουκάς σχετικά με τη θεραπεία ανθρώπων που ήταν ως προς το σώμα λεπροί και τυφλοί. Σήμερα, ωστόσο, ως θέμα της ομιλίας μας θα έχουμε τον κάτοικο της Ιεριχούς Ζακχαίο, που ήταν τυφλός ως προς την ψυχή και την ανάβλεψή του ως προς αυτήν .

    Μεγάλο επίσης είναι και το θαύμα που διενεργήθηκε σε αυτόν και καθόλου μικρότερο από όσα επιτελέστηκαν σε εκείνους. Διότι και αυτός είχε στο σκοτάδι τους εσωτερικούς οφθαλμούς της καρδιάς, όπως ο τυφλός εκείνος (της Ιεριχούς) είχε στο σκοτάδι τους οφθαλμούς που εξωτερικά είχε στο πρόσωπό του· διότι ούτε αυτός δεν μπορούσε, σύμφωνα με όσα μας ιστορεί ο ευαγγελιστής Λουκάς, να δει τον Ιησού, και απαλλάχθηκε και αυτός από το πνευματικό του σκοτάδι, με μόνο τον λόγο Εκείνου που και στην αρχή του κόσμου με μόνο τον λόγο Του δημιούργησε το φως και καταύγασε όλη την αισθητή κτίση. Όπως δηλαδή τότε, πριν να πει ο Θεός: «Γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς(:ας γίνει φως, και έγινε φως)» [Γέν.1,3], υπήρχε βαθύ σκοτάδι επάνω από την άβυσσο, έτσι και τώρα, πριν να πει προς τον Ζακχαίο ότι «σήμερον γὰρ ἐν τῷ οἴκῳ σου δεῖ με μεῖναι (:σήμερα πρέπει να μείνω στο σπίτι σου)» [Λουκ.19,5], το φοβερό σκοτάδι της φιλαργυρίας ήταν καθισμένο επάνω στην ψυχή αυτού του ανθρώπου, ενώ η διάνοιά του ήταν οπωσδήποτε παραχωμένη μαζί με τον χρυσό σε σκοτεινούς τόπους, όπου θησαυρίζεται από τους φιλάργυρους ο χρυσός και ο άργυρος· «ὅπου γάρ ἐστιν ὁ θησαυρὸς ὑμῶν, ἐκεῖ ἔσται καὶ ἡ καρδία ὑμῶν(:διότι εκεί όπου είναι ο θησαυρός σας, εκεί θα είναι και η καρδιά σας)» [Ματθ.6,21 και Λουκ.12,34], λέγει ο Κύριος.

Κυριακή ΙΕ΄ Λουκά – Ομιλία αγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου, «Εἰς τὸν Ζακχαῖον τὸν τελώνην»

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΕ΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 19,1-10]

Ομιλία αγίου Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου,

«Εἰς τὸν Ζακχαῖον τὸν τελώνην»

     Όσοι ποθούν έντονα καθετί καλό, καθόλου δεν διαφέρουν από όσους αισθάνονται δίψα, αγαπητοί μου. Όσο πιο πολύ δεν βρίσκουν αυτό που η ψυχή τους επιζητεί, τόσο περισσότερο ανάβει η δίψα τους για αυτά που ποθούν· και τη νύχτα ονειρεύονται σαν διψασμένοι τις πηγές των όσων ποθούν να βρουν· και όταν ξημερώσει, περιερχόμενοι από τόπο σε τόπο, με αεικίνητα μάτια κοιτάζοντας ερευνητικά γύρω, αναζητούν αυτά που ποθεί η καρδιά τους· και είναι όπως ακριβώς οι οδοιπόροι που σε ώρα μεσημεριάτικου καύσωνα διασχίζουν την άνυδρη γη, πιεσμένοι από τη δίψα, και που εξετάζουν γύρω τους να βρουν πηγές να δροσιστούν και να ξεδιψάσουν και πολλές φορές θα τους δεις να ανεβαίνουν αυτοί ακόμη και βουνά, για να φτάσουν όπου υπάρχει κάποια πηγή· κι όταν από μακριά τη δουν, χαίρονται και σπεύδουν να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν την πορεία τους προς αυτήν· έπειτα φθάνουν στην πηγή και σβήνουν με το νερό τη δίψα τους· τέτοιοι είναι και οι άνθρωποι που είναι φίλοι του ΧριστούΤην ημέρα αναζητούν τον ποθούμενό τους Χριστό με καλά έργα και τη νύχτα συνομιλούν μαζί Του με την προσευχή και όταν κοιμούνται βλέπουν στο όνειρό τους ότι περπατούν μαζί Του· όταν στα οράματά τους Τον δουν από μακριά, χαίρονται και αναγαλλιάζουν, όπως ακριβώς οι διψασμένοι, όταν βρουν τις πηγές που ποθούν· και πάλι όταν ξυπνήσουν, θέλουν να ξανακοιμηθούν, για να αντικρύσουν στον ύπνο τους την ίδια πάλι οπτασία.

Ο ιερός Χρυσόστομος εναντίον των ανάξιων ιερέων και τα συμπεράσματα για τους σημερινούς διαδόχους του.

Βλέποντας τί έκανε ο μέγας Πατήρ ερωτούμε: Όποιος σημερινός επίσκοπος δεν μιμείται τον Χρυσόστομο ως προς την κάθαρση της Εκκλησίας από τα ζιζάνια, τί είναι;

Ο ΚΛΕΙΝΟΣ ΠΑΤΗΡ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΑΛΗΘΗΣ ΚΑΙ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ 


Ο αδέκαστος και ακατάβλητος μαχητής για την πνευματική ανύψωση του ιερού κλήρου της Εκκλησίας - Ο Ιεράρχης που δεν κάμφθηκε από τη δύναμη της πολιτικής εξουσίας και κατεδίκασε δημοσίως τις αυθαιρεσίες των πολιτικών αρχόντων - Ο ανυπότακτος Επίσκοπος της Εκκλησίας που δέχθηκε αυτοθυσιαστικά τον φθόνο και τις διώξεις αρνούμενος να κρατήσει ζηλότυπα το θρόνο του και να προκαλέσει σχίσματα στο σώμα της Εκκλησίας Aληθής και ασυμβίβαστος επίσκοπος της Εκκλησίας του Χριστού υπήρξε ο θεοφόρος και κλεινός Πατήρ και Οικουμενικός Διδάσκαλος Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, ο οποίος, όπως εύστοχα γράφει ο πολύς Πατρολόγος, αοίδιμος Καθηγητής Παναγιώτης Χρήστου, 

«… υπήρξε ρήτορας που συνάρπαζε τα πλήθη και σπουδαίος οργανωτής του εκκλησιαστικού και κοινωνικού έργου. Σε μία επαρχιακή μεγαλούπολη, όπως ήταν η Αντιόχεια, σαν Αρχιεπίσκοπος θα μεγαλουργούσε˙ αλλά στην πρωτεύουσα (εννοεί την Κωνσταντινούπολη), δεν μπόρεσε να χρησιμοποιήσει όλες τις ικανότητές του, διότι στερούνταν το προσόν της ελαστικότητας και προσαρμοστικότητας απέναντι στους πολιτικούς άρχοντες. Σφοδρός τιμητής των πάντων, μετέβαλλε τους φίλους σε εχθρούς. Γιαυτό δεν του επιτράπηκε νασκήσει επί μακρό χρόνο τα αρχιεπισκοπικά του καθήκοντα και όσο χρόνο ποίμανε δεν ήταν αδιατάραχτος στα έργα του. Εξ αιτίας αυτού η Εκκλησία στερήθηκε την αναμενόμενη προσφορά απαυτόν, αλλά κέρδισε αιώνια από το παράδειγμα της ακατάβλητης ηθικής αντιστάσεώς του».   

Πρώτιστο ποιμαντικό μέλημα του Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννου του Χρυσοστόμου υπήρξε η πνευματική ανύψωση του ιερού κλήρου με την παράλληλη εκρίζωση των κακώς κειμένων στο σώμα των κληρικών της Εκκλησίας.