Άθεοι και οι εντολές του Χριστού
π. Αθανάσιος Μυτιληναίος - Κυριακή ΙΓ' Λουκά- Γνωρίζεις τις εντολές;
Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά - Ερμηνεία της Αποστολικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ ΛΟΥΚΑ [:Εφεσ. 4,1-7]
«Παρακαλῶ οὖν ὑμᾶς ἐγὼ ὁ δέσμιος ἐν κυρίῳ ἀξίως περιπατῆσαι τῆς κλήσεως ἧς ἐκλήθητε, μετὰ πάσης ταπεινοφροσύνης καὶ πραΰτητος, μετὰ μακροθυμίας, ἀνεχόμενοι ἀλλήλων ἐν ἀγάπῃ, σπουδάζοντες τηρεῖν τὴν ἑνότητα τοῦ πνεύματος ἐν τῷ συνδέσμῳ τῆς εἰρήνης (:Σύμφωνα λοιπόν με αυτά που σας έγραψα προηγουμένως, σας παρακαλώ εγώ που είμαι φυλακισμένος για το όνομα του Κυρίου, να πορευτείτε και να ζήσετε με τρόπο άξιο της υψηλής κλήσεως που σας έκανε ο Θεός. Σας παρακαλώ λοιπόν να ζείτε με κάθε ταπεινοφροσύνη και πραότητα, με μακροθυμία και υπομονή. Να ανέχεστε με αγάπη ο ένας τα ελαττώματα του άλλου. Και να καταβάλλετε κάθε προσπάθεια προκειμένου να διατηρείτε τη μεταξύ σας ενότητα με την οποία σας ένωσε το Άγιο Πνεύμα, χρησιμοποιώντας ως σύνδεσμο την ειρήνη, η οποία θα σας δένει όλους μαζί σε ένα)».
Αποδείχτηκε μεγάλη η δύναμη της αλυσίδας του Παύλου και λαμπρότερη από τα θαύματα. Όχι μάταια λοιπόν, όπως φαίνεται, ούτε τυχαία προβάλλει αυτήν, αλλά για να παρακινήσει. «Να φέρεστε αντάξια», λέγει, «προς την κλήση, την οποία λάβατε». Πώς; «Με κάθε ταπεινοφροσύνη και πραότητα, με υπομονή στο να ανέχεστε ο ένας τον άλλο με αγάπη». Καλό δεν είναι απλώς το να είναι κανείς φυλακισμένος, αλλά το να είναι για τον Χριστό φυλακισμένος. Τίποτε δεν είναι ίσο προς αυτό. Αλλά πάλι μας παρασύρει και μας αποσπά από το θέμα η αλυσίδα, και δεν μπορούμε να αντισταθούμε, αλλά ελκόμαστε θέλοντας και επιθυμώντας και ευχόμενοι για αυτό. Και είθε να ήταν δυνατό να ομιλούσαμε πάντοτε για την αλυσίδα του Παύλου.
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΣΙΟ ΝΕΑΝΙΣΚΟ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΣΕ ΝΑ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 18,18-27]
«Καὶ ἰδοὺ εἷς προσελθὼν εἶπεν αὐτῷ· διδάσκαλε ἀγαθέ, τί ἀγαθὸν ποιήσω ἵνα ἔχω ζωὴν αἰώνιον; (:Και ιδού Τον πλησίασε κάποιος και Του είπε:
“Διδάσκαλε αγαθέ, τι καλό να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;’’)» [Ματθ.19,16]
Ορισμένοι κατηγορούν τον νέο αυτόν ως ύπουλο και πονηρό με τη σκέψη ότι πλησίασε τον Ιησού με σκοπό να Τον πειράξει· εγώ όμως δεν θα μπορούσα να αρνηθώ ότι ήταν φιλάργυρος και δούλος των χρημάτων, επειδή και ο Χριστός τον έλεγξε ως άνθρωπο αυτού του είδους, ύπουλο όμως δεν θα μπορούσα να τον ονομάσω με κανένα τρόπο, και διότι δεν είναι ασφαλές το να επιχειρεί κανείς να κρίνει τα άγνωστα πράγματα και ιδίως όταν πρόκειται για κατηγορίες, και για τον πρόσθετο λόγο ότι ο ευαγγελιστής Μάρκος έχει αναιρέσει αυτήν την υποψία· καθόσον λέγει ότι «Καὶ ἐκπορευομένου αὐτοῦ εἰς ὁδὸν προσδραμὼν εἷς καὶ γονυπετήσας αὐτὸν ἐπηρώτα αὐτόν (:και ενώ έβγαινε ο Ιησούς από το σπίτι στο δρόμο, έτρεξε κοντά Του ένας άνθρωπος και αφού γονάτισε μπροστά Του, Τού έθετε ερωτήσεις)» [Μάρκ. 10,17] και ότι «ὁ δὲ Ἰησοῦς ἐμβλέψας αὐτῷ ἠγάπησεν αὐτὸν (:ο Ιησούς τότε τον κοίταξε με πολλή αγάπη και ενδιαφέρον και τον συμπάθησε)» [Μάρκ. 10,21].
«Έτι έν σοι λείπει».
Κυριακή ΙΓ΄ Λουκά:
Λόγοι περί ακτημοσύνης και μοναχικής αποταγής
(Μ. Βασίλειος και Μ. Αθανάσιος)
Η Ευαγγελική Περικοπή της Θείας Λειτουργίας
Κατά Λουκάν Ευαγγέλιον: ιη΄ 18-27.
Τῷ καιρῷ ἐκείνω, ἐπηρώτησεν τὸν Ἰησοῦν τις αὐτὸν ἄρχων λέγων: διδάσκαλε ἀγαθέ, τί ποιήσας ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσω; Εἶπε δὲ αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς: τί μὲ λέγεις ἀγαθόν; Οὐδεὶς ἀγαθός, εἰ μὴ εἷς, ὁ Θεός. Τὰς ἐντολὰς οἴδας΄ μὴ μοιχεύσης, μὴ φονεύσης, μὴ κλέψης, μὴ ψευδομαρτυρήσης, τίμα τὸν πατέρα σου καὶ τὴν μητέρα σου. Ὁ δὲ εἶπε: ταῦτα πάντα ἐφυλαξάμην ἐκ νεότητός μου. Ἀκούσας δὲ ταῦτα ὁ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτῷ: ἔτι ἕν σοὶ λείπει, πάντα ὅσα ἔχεις πώλησον καὶ διάδος πτωχοῖς, καὶ ἕξεις θησαυρὸν ἐν οὐρανῷ, καὶ δεῦρο ἀκολούθει μοί. Ὁ δὲ ἀκούσας ταῦτα περίλυπος ἐγένετο· ἥν γὰρ πλούσιος σφόδρα. Ἰδὼν δὲ αὐτὸν ὁ Ἰησοῦς περίλυπον γενόμενον, εἶπε: πῶς δυσκόλως οἱ τὰ χρήματα ἔχοντες εἰσελεύσονται εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ! Εὐκοπώτερον γὰρ ἐστι κάμηλον διὰ τρυμαλιὰς ραφίδος εἰσελθεῖν, ἢ πλούσιον εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ εἰσελθεῖν. Εἶπον δὲ οἱ ἀκούσαντες: καὶ τὶς δύναται σωθῆναι; Ὁ δὲ εἶπε: τὰ ἀδύνατα παρὰ ἀνθρώποις δυνατὰ παρὰ τῷ Θεῷ ἐστίν.
Απόδοση:
Κάποιος άρχοντας τον ρώτησε: «Αγαθέ Διδάσκαλε, τι να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;» Ο Ιησούς του απάντησε: «Γιατί με αποκαλείς “αγαθό;” Κανένας δεν είναι αγαθός, παρά μόνο ένας: ο Θεός. Τις εντολές τις ξέρεις: μη μοιχεύσεις, μη σκοτώσεις, μην κλέψεις, μην ψευδομαρτυρήσεις, τίμα τον πατέρα σου και τη μη¬τέρα σου». Κι εκείνος του είπε: «Όλα αυτά τα τηρώ από τα νιάτα μου». Όταν τ’ άκουσε ο Ιησούς του είπε: «Ένα ακόμη σου λείπει: πούλησε όλα όσα έχεις και δώσε τα χρήματα στους φτωχούς, κι έτσι θα έχεις θησαυρό κοντά στο Θεό και έλα να με ακολουθήσεις». Μόλις εκείνος τ’ άκουσε αυτά, πολύ στενοχωρήθηκε, γιατί ήταν πάμπλουτος.
Όταν ο Ιησούς τον είδε πολύ στενοχωρημένο, είπε: «Πόσο δύσκολα αυτοί που έχουν τα χρήματα θα μπουν στη βασιλεία του Θεού! Είναι ευκολότερο να περάσει καμήλα μέσα από βελονότρυπα, παρά να μπει πλούσιος στη βασιλεία του Θεού». Όσοι τον άκουσαν είπαν: “Τότε ποιος μπορεί να σωθεί;» Κι εκείνος τους απάντησε: «Αυτά που για τους ανθρώπους είναι αδύνατα, για το Θεό είναι δυνατά».
(Επιμέλεια κειμένου: Ιωάννης Τρίτος)
Λόγοι περί ακτημοσύνης και μοναχικής αποταγής [Το ίδιο γεγονός αναφέρει και η περικοπή της ΙΒ΄ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΜΑΤΘΑΙΟΥ]
Α) Αγίου Βασιλείου Αρχιεπισκόπου Καισαρείας του Μεγάλου [4ος αιών – ΕΠΕ – τόμ. 8, σελ. 94 & 232, τόμ. 2, σελ. 66]
Β) Αγίου Αθανασίου Αρχιεπισκόπου Αλεξανδρείας του Μεγάλου [4ος αιών – ΕΠΕ – τόμ. 11, σελ. 278 (Βίος της Οσίας Συγκλητικής της οποίας είναι και η διδασκαλία) & σελ. 18 & 166 (Βίος του Μεγ. Αντωνίου)]
«Έτι εν σοι λείπει. Πάντα όσα έχεις πώλησον και διάδος πτωχοίς,
και έξεις θησαυρόν εν ουρανοίς, και δεύρο ακολούθει μοι»
Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας: Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος ὑπὸ τοῦ σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου.
Ἀναγκαία ἡ σύζευξις ἤθους καί δόγματος
Ἀναγκαία ἡ σύζευξις ἤθους καί δόγματος
Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση
Μεγάλη σύγχυση ἐπικρατεῖ σὲ πολλοὺς χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι δὲν ἀγωνίζονται γιὰ νὰ συμφωνεῖ ὁ τρόπος τῆς ζωῆς τους μὲ τὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας. Θεωρητικὰ τὴ δέχονται, ἀλλὰ δὲν τὴν τηροῦν! Στὴν πραγματικότητα εἶναι μόνο κατ’ ὄνομα χριστιανοί. Τὴν πίστη τους τὴν περιορίζουν σὲ μερικὲς ἐντολὲς καὶ ἀδιαφοροῦν γιὰ τὴν πνευματικὴ ζωή, δηλαδὴ τὴν τήρηση ὅλων τῶν ἐντολῶν τοῦ Εὐαγγελίου. Καθετὶ ποὺ ἐμποδίζει τὴν ἱκανοποίηση τῶν παθῶν τους τὸ ἀπορρίπτουν μὲ τὴν ἀδιαφορία τους. Συχνὰ διαστρεβλώνουν τὸ νόημα τῶν ἐντολῶν, γιὰ νὰ τὶς προσαρμόσουν στὰ μέτρα τους.
Ὑπάρχει ἐπίσης καί μιά κατηγορία χριστιανῶν ποὺ γνωρίζουν τὴν ὀρθότητα τῆς διδασκαλίας τοῦ Χριστοῦ, τὴν προβάλλουν, ἀλλὰ ὑστεροῦν στὴν τήρησή της. Σ’ αὐτὴ τὴν κατηγορία ἀνήκουν καὶ πολλοὶ κληρικοὶ καὶ θεολόγοι. Καὶ αὐτὸ εἶναι πολὺ ἀνησυχητικὸ γιὰ τὴ δική τους σωτηρία, ἀλλὰ καὶ γιὰ ἐκείνους ποὺ τοὺς παρακολουθοῦν.
Μόνη της ἡ θεωρία δὲν ὁδηγεῖ στὴ σωτηρία. Ὅπως καὶ μόνη της ἡ πράξη, χωρὶς ὀρθὴ διδασκαλία, δὲν ἔχει καμία ἀξία. Χρειάζονται καὶ τὰ δύο νὰ ὑπάρχουν, γιὰ νὰ εἶναι ὁ ἄνθρωπος συνειδητὸς χριστιανός. Τὴν ἀλήθεια αὐτή, δυστυχῶς ἀγνοοῦν ἢ παραθεωροῦν οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι μὲ ἀποτέλεσμα ἡ Ἐκκλησία νὰ μὴ ἔχει ἱκανὰ στελέχη γιὰ τὸ ποιμαντικό της ἔργο.
Μέσα στον ορθόδοξο ναό αναγνώρισαν τους αιρετικούς ως «εκκλησία»! Και οι ορθόδοξοι συνεχίζουν να βρίσκονται σε οίστρο «οικονομίας».
Η Νέα Αποστολική Εκκλησία και η Ένωση Ελεύθερων Ευαγγελικών Εκκλησιών είναι πλέον πλήρη μέλη του ACK Κάτω Σαξονίας
Ανόβερο (19 Νοεμβρίου 2024). Το Σάββατο 16 Νοεμβρίου, η Ομάδα Εργασίας των Χριστιανικών Εκκλησιών στην Κάτω Σαξονία (ACKN) δέχτηκε τη Νέα Αποστολική Εκκλησία της Βόρειας και Ανατολικής Γερμανίας και την Ένωση Ελεύθερων Προτεσταντικών Εκκλησιών ως πλήρη μέλη. Τα μέλη ψήφισαν ομόφωνα υπέρ της εισδοχής στη συνεδρίαση των αντιπροσώπων στις αίθουσες της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Ανόβερο.
Ο πρόεδρος του ACKN, συνταξιούχος προστάτης Matthias Blümel, συνεχάρη τους εκπροσώπους της Νέας Αποστολικής Εκκλησίας και της Ομοσπονδίας Ελεύθερων Προτεσταντικών Εκκλησιών υπό το μεγάλο χειροκρότημα της εκκλησίας. Και οι δύο εκκλησίες είναι ήδη εξοικειωμένοι και πολύτιμοι οικουμενικοί εταίροι της ομάδας εργασίας μέσω της πενταετούς προσκεκλημένης ιδιότητας μέλους τους, είπε ο πρόεδρος. Με την πλήρη ιδιότητα μέλους, γίνεται ένα περαιτέρω βήμα στην πορεία προς την αμοιβαία αξιοπιστία: «Είναι μια έκφραση της προθυμίας να συνεισφέρουμε σε έναν δίκαιο και ειρηνικό κόσμο μαζί ως Χριστιανισμός στην ποικιλία των παραδόσεων και των εκφράσεων πίστης», είπε ο Blümel.
Ουσιώδεις διαφορές Αγίων και...
Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ των Αγίων και η ΑΛΛΗ διδασκαλία των αντι-Οικουμενιστών!
ΠΑΙΔΊ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΊΜΑΙ ΕΝΑΣ ΑΓΥΡΤΗΣ ΝΑ ΠΛΑΝΩ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ...
Απάντηση του π. Δημητρίου Αθανασίου στον κ. Παναγιώτη Σαρρή
Για λόγους δικαιοσύνης δημοσιεύουμε την απάντηση του π. Δημητρίου Αθανασίου στον κ. Παναγιώτη Σαρρή, ώστε ο αναγνώστης να βγάλει τα συμπεράσματα του.
Οφειλόμενη απάντηση στον κ. Παναγιώτη Σαρρὴ (Θεολόγο – Οικονομολόγο)
Εισαγωγικά
Επειδή το κείμενο που ασκεί κριτική ο κ.Σαρρής δημοσιεύτηκε και στο ιστολόγιο ΟΜΟΛΟΓΙΑ δημοσιεύουμε την οφειλόμενη απάντηση :
---------------------------------------------------------------------------------
πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου (χημικού)
Κύριε Παναγιώτη Σαρρή,
Με έκπληξη διάβασα άρθρο σας με τίτλο «Απάντηση στον π.Δημήτριο Ἀθανασίου για τις τοποθετήσεις του περί των αντιδρώντων πιστών για το θέμα του Εσταυρωμένου/Σταυρού/» που δημοσιεύτηκε στις 21 Νοεμβρίου 2024 στις παρακάτω ηλεκτρονικές διεύθυνσεις:
2. https://aktines.blogspot.com/2024/11/blog-post_649.html
Η έκπληξή μου οφείλεται στο γεγονός ότι επιλέξατε να σχολιάσετε θέσεις μου (που υπήρχαν σε άρθρα μου τα οποία δημοσιεύτηκαν στο προσωπικό μου ιστολόγιο) σε άλλα ιστολόγιο στα οποία δεν έχουν δημοσιευτεί (ούτε επιθυμώ να δημοσιευτούν) οι απόψεις μου σχετικά με τη λειτουργική θέση του Εσταυρωμένου στο ιερό βήμα. Αυτό και μόνο αποτελεί μεγάλο ατόπημά σας, γιατί απλούστατα ο αναγνώστης που σας διαβάζει δεν ξέρει για τι μιλάτε. Είναι πιθανόν τακτική σας να ρίχνετε λάσπη στον ανεμιστήρα και όπου πάει.
Λογικό και ηθικό ήταν να στείλετε τις απόψεις σας στο δικό μου ιστολόγιο, που χρησιμοποιείτε ως πηγή, ώστε ο διάλογος να γίνει στο χώρο, όπου πρέπει και όχι σε άλλους χώρους με τους οποίους δεν επιθυμώ να συνεργάζομαι για πολλούς και διαφόρους σοβαρούς λόγους.
Για καλύτερη ενημέρωση του αναγνώστη επαναλαμβάνω τι έγραψα, για να καταλάβει περί τίνος ασχολείσθε στο άρθρο σας.
Ἀπάντηση στὸν π. Δημήτριο Ἀθανασίου γιὰ τὶς τοποθετήσεις του περὶ τῶν ἀντιδρώντων πιστῶν γιὰ τὸ θέμα τοῦ Ἐσταυρωμένου/Σταυροῦ
[1] https://fdathanasiou.wordpress.com/2024/11/07/σχολιάζοντας-νέες-απόψεις-που-αφορού/.
https://fdathanasiou.wordpress.com/2024/09/09/ο-εσταυρωμενοσ-και-η-θεση-του-στο-ιερ/
[2] https://aktines.blogspot.com/search?q=ακριβός+στα+πίτουρα
[3] https://tasthyras.wordpress.com/2024/01/31/βλάσφημη-απεικόνιση-της-παναγίας-από/
[4] https://www.youtube.com/watch?v=EvXdDuILhB0&t=1222s
[5] Λίτινας Ι.(2023). Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα: Μελέτημα περί της επιχειρούμενης αποβολής Του. https://aktines.blogspot.com/2023/05/blog-post_379.html.
Λίτινας Ι.(2024). Νέα μορφή εικονομαχίας η αποβολή του Εσταυρωμένου και του Σταυρού λιτανειών · https://tasthyras.wordpress.com/2024/03/24/λόγος-ἀπολογητικός-πρός-τούς-διαβάλλ/ ·
[6] Τουλουμτσής Β. (2023). Η ενότητα Σταυρού και Ανάστασης στο «ενιαίον» της θείας Οικονομίας και στο «διαιρετικόν» της προτεσταντικής εσχατολογίας. https://orthodoxostypos.gr/η-ενότητα-σταυρού-και-ανάστασης-στο/.