Τρία σημεία σημαντικά για το πρόσωπο του Χριστού
ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ [:Α΄ Τιμ. 2,1-7] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ [:Α΄Τιμ. 2,1-7]
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
«Παρακαλῶ οὖν πρῶτον πάντων ποιεῖσθαι δεήσεις, προσευχάς, ἐντεύξεις, εὐχαριστίας, ὑπὲρ πάντων ἀνθρώπων, ὑπὲρ βασιλέων καὶ πάντων τῶν ἐν ὑπεροχῇ ὄντων, ἵνα ἤρεμον καὶ ἡσύχιον βίον διάγωμεν ἐν πάσῃ εὐσεβείᾳ καὶ σεμνότητι τοῦτο γὰρ καλὸν καὶ ἀπόδεκτον ἐνώπιον τοῦ σωτῆρος ἡμῶν Θεοῦ, ὃς πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι καὶ εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν (:Σύμφωνα λοιπόν με
όλα τα προηγούμενα οφείλουμε να αγαπάμε όλους τους ανθρώπους. Και ο Ιησούς Χριστός άλλωστε ήλθε στον
κόσμο για να σώσει όλους τους αμαρτωλούς. Γι' αυτό λοιπόν και εγώ σε προτρέπω,
Τιμόθεε, και εσένα και τους άλλους αδελφούς, πρώτα απ’ όλα να κάνετε δεήσεις,
προσευχές, παρακλήσεις, ευχαριστίες για όλους τους ανθρώπους, για τους βασιλείς
και για όλους όσους έχουν κάποιο αξίωμα ή κάποια ανώτερη θέση, να τους φωτίζει
και να τους ενδυναμώνει ο Θεός, ώστε να εξασφαλίζουν την ειρηνική συμβίωση των
πολιτών. Κι έτσι να ζούμε και εμείς ζωή ήρεμη και ήσυχη, με κάθε ευσέβεια και
σεμνότητα· διότι αυτό, το να προσευχόμαστε δηλαδή για όλους, είναι καλό και ευάρεστο ενώπιον
του σωτήρα μας Θεού· διότι Αυτός θέλει να σωθούν όλοι οι άνθρωποι και με την πίστη να
γνωρίσουν βαθύτερα και πληρέστερα την αλήθεια)»[Α΄Τιμ.2,1-4].
Ο ιερέας είναι σαν κάποιος κοινός πατέρας όλης της οικουμένης. Αυτός λοιπόν πρέπει να φροντίζει για όλους, όπως και ο Θεός, του Οποίου είναι ιερέας· γι' αυτό λέγει ο απόστολος Παύλος: «Παρακαλῶ οὖν πρῶτον πάντων ποιεῖσθαι δεήσεις, προσευχάς (:Παρακαλώ λοιπόν πριν από όλα να κάνετε δεήσεις, προσευχές)». Δύο είναι τα αγαθά που προέρχονται από εδώ· και η έχθρα που έχουμε προς τους έξω διαλύεται (γιατί κανένας δεν μπορεί να αισθάνεται μίσος προς εκείνον για τον οποίο προσεύχεται), και εκείνοι οι ίδιοι γίνονται καλύτεροι με το να γίνονται προσευχές για εκείνους, και με το να μη γίνονται σαν τα θηρία εναντίον μας· γιατί τίποτε δεν προσελκύει τόσο στη διδασκαλία, όσο το να αγαπά και να αγαπιέται κανείς.
«Καλή κι Ευλογημένη Εκκλησιαστική Χρονιά»
Η εορτή της Ινδίκτου
Απόσπασμα από την
διπλωματική εργασία Δημητρίου
Λυκ. Κολλίντζα σελ. 28-35, Χανιά 2018
Τι είναι η
ίνδικτος;
Σχετικά με την
καθιέρωση της εορτής της Ινδίκτου, αναφέρονται στο Μέγα Ωρολόγιον τα εξής: Οι
της Ρώμης Αυτοκράτορες, προς διατήρησιν των στρατευμάτων, διέτασσον δια
θεσπίσματος εις τους εαυτών υπηκόους, φόρον τινά γενικόν κατά πάσας επαρχίαν,
ούτινος η πληρωμή εγίνετο κατ’ ενιαυτόν, επαναλαμβανομένου του αυτού
θεσπίσματος εις διάστημα ετών 15.....Το δε αυτοκρατορικόν θέσπισμα, δι’ ου ο
φόρος ούτος διετάσσετο ολίγον τι προ του χειμώνος, ωνομάζετο Indictio, ο εστιν ορισμός, η διάγγελμα περί του
φόρου, όπερ εξελληνίσαντες εις το Ινδικτιών οι βασιλείς της Κωνσταντινουπόλεως,
διετήρησαν αυτήν, ει και αντ’ αυτής ενίοτε μετεχειρίζοντο την Επινέμησιν,
σημαίνουσαν διανομήν...1
Η λέξη Ίνδικτος η Ινδικτιών προέρχεται από τη λατινική λέξη Indictio, indictio-onis, που σημαίνει διάγγελμα, εξαγγελία, ορισμός. Ως όρος προέρχεται από την θέσπιση, από μέρους των Ρωμαίων και για διάστημα δεκαπέντε ετών, το ύψος του ετήσιου φόρου επί της γεωργικής παραγωγής. Ο φόρος αυτός είχε θεσπιστεί για τη συντήρηση του ρωμαϊκού στρατού. Κατ’ επέκταση η ίνδικτος είναι περίοδος 15ετης και χρησιμοποιείται για τη χρονολόγηση εγγράφων ή και γεγονότων. Η χρήση της Ινδίκτου άρχισε, πιθανόν, επί αυτοκράτορα Διοκλητιανού, αλλά με διάρκεια 5 έτη. Κατ’ επέκτασιν καθιερώθηκε να ονομάζονται ινδικτιώνες και οι δεκαπενταετείς αυτοί κύκλοι που άρχισαν επί Καίσαρος Αυγούστου, τρία χρόνια πριν από την γέννηση του Χριστού 2. Για πρώτη φορά Ινδικτιών με διάρκεια 15 ετών αρχίζει το 312 μ.Χ. επί Μεγάλου Κωνσταντίνου και διαρκούσε τόσο διότι 15 έτη διαρκούσε και η στρατιωτική θητεία στον ρωμαϊκό στρατό.
Ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας για την Ευαγγελική περικοπή της Αρχής της Ινδίκτου
ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ [:Λουκά 4, 16-30]
Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ
ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΙΝΔΙΚΤΟΥ
«Καὶ ὑπέστρεψεν ὁ ᾿Ιησοῦς ἐν τῇ δυνάμει τοῦ Πνεύματος εἰς τὴν Γαλιλαίαν· καὶ φήμη ἐξῆλθε καθ᾿ ὅλης τῆς περιχώρου περὶ αὐτοῦ· καὶ αὐτὸς ἐδίδασκεν ἐν ταῖς συναγωγαῖς αὐτῶν δοξαζόμενος ὑπὸ πάντων. Καὶ ἦλθεν εἰς τὴν Ναζαρέτ, οὗ ἦν τεθραμμένος, καὶ εἰσῆλθε κατὰ τὸ εἰωθὸς αὐτῷ ἐν τῇ ἡμέρᾳ τῶν σαββάτων εἰς τὴν συναγωγήν, καὶ ἀνέστη ἀναγνῶναι (: Και ο Ιησούς γύρισε πίσω στη Γαλιλαία γεμάτος με τη δύναμη του Πνεύματος, το οποίο με τη νίκη Του κατά του διαβόλου Τον ενίσχυε πιο αισθητά. Και εξαιτίας των θαυμάτων Του διαδόθηκε σε όλα τα περίχωρα της Γαλιλαίας η φήμη ότι είναι θαυματουργός προφήτης, απεσταλμένος από τον Θεό. Και Αυτός δίδασκε μέσα στις συναγωγές τους, και όλοι Τον δόξαζαν και Τον επαινούσαν. Έπειτα ήλθε στη Ναζαρέτ, εκεί όπου είχε ανατραφεί και είχε μεγαλώσει. Και, όπως συνήθιζε από την παιδική Του ακόμη ηλικία, μπήκε την ημέρα του Σαββάτου στη συναγωγή και σηκώθηκε από τη θέση Του για να διαβάσει κάποια προφητική περικοπή από τη Βίβλο)»[Λουκά 4,14-16].
Επειδή λοιπόν έπρεπε να φανερώσει τον εαυτό Του στους εξ αίματος Ισραηλίτες και να λάμψει το μυστήριο της ενανθρώπησης σε εκείνους που δεν Τον γνώρισαν, και ότι είχε χριστεί από τον Θεό Πατέρα για τη σωτηρία του ανθρώπινου γένους, το κάνει και αυτό με μεγάλη σοφία. Και κάνει αυτή τη χάρη πριν από τους άλλους, στους κατοίκους της Ναζαρέτ, με τους οποίους είχε συναναστραφεί, εννοώ ως άνθρωπος. Μπαίνοντας λοιπόν στη συναγωγή, Του δόθηκε βιβλίο για να το αναγνώσει, και ανοίγοντάς το, διάλεξε προφητική περικοπή που μιλούσε για το δικό Του μυστήριο. Ολοφάνερα βέβαια Αυτός ο Ίδιος ήταν που τα έλεγε αυτά με τη φωνή του προφήτη, ότι και θα γίνει άνθρωπος, και θα έρθει για να σώσει την υφήλιο. Και λέμε ότι ο Υιός δεν χρίσθηκε με άλλον τρόπο, αλλά ότι ήρθε με σάρκα, δηλαδή σαν εμάς και έγινε άνθρωπος· γιατί, όντας Θεός μαζί και άνθρωπος, ο Ίδιος δίνει με τρόπο θεϊκό το Πνεύμα στην κτίση, αλλά και δέχεται Αυτό από τον Θεό και Πατέρα ως άνθρωπος, Αυτός που αγιάζει όλη την κτίση, καθόσον και από τον άγιο Πατέρα είχε φανερωθεί, και το άγιο Πνεύμα που αναβλύζει από Αυτόν το μεταδίδει στις ουράνιες δυνάμεις ως δικό Του και επιπλέον και σε εκείνους που έχουν αναγνωρίσει την παρουσία Του.
Ο άγνωστος Θεός
Μητροπολίτη Ἀντωνίου τοῦ Σουρόζ
Ἦρθε μία μέρα νά μέ δεῖ κάποιος, ἕνας ἄνθρωπος πού ἔψαχνε νά βρεῖ τόν Θεό ἐπί χρόνια. Μοῦ εἶπε κλαίγοντας:
- Πάτερ, δέν μπορῶ νά ζήσω χωρίς τόν Θεό. Δεῖξε μου τόν Θεό!
Τοῦ ἀπάντησα πώς δέν ἤμουν σέ θέση νά τοῦ Τόν δείξω, ὅμως δέ νομίζω πώς κι ὁ ἴδιος ἦταν σέ κατάσταση νά Τόν βρεῖ ἔτσι κι ἀλλιῶς. Ἀπορημένος μέ ρώτησε γιατί. Καί τότε ἐγώ τοῦ ἔθεσα ἕνα ἐρώτημα πού συχνά θέτω σ’ ὅσους ἔρχονται νά μέ συμβουλευτοῦν:
- Ὑπάρχει κάποιο χωρίο τῆς Ἁγίας Γραφῆς πού μιλάει στήν καρδιά σου – το πιό πολύτιμο χωρίο πού ἔχεις βρεῖ;
- Ναί - μου ἀπάντησε -, ἡ ἱστορία τῆς πόρνης στό ὄγδοο κεφάλαιο τοῦ Ἰωάννη.
Τόν ξαναρώτησα:
Ένα είδος υπερηφανείας.
Ποιός αρχιμανδρίτης από την Γερμανία έφτυσε άτιμα τον μακαριστό Νίκο Σωτηρόπουλο και μετά έγινε δεσπότης;
Ένα τραγικό αλλά αδιαμφισβήτητο παράδειγμα για το πόσο πια με ευθύνη των αρχιερέων δεν ισχύει στην Εκκλησία η εντολή του Κυρίου το «ναι ναι και το ου ου» και βασιλεύει η σύγχυση και η διχόνοια.
Ο Οικουμενισμός, η πολιτική σκοπιμότητα και τα διεθνή συμφέροντα έχουν διαβρώσει το εκκλησιαστικό φρόνημα και έχουν φέρει τα πάνω κάτω. Λαμπρό παράδειγμα εκτός του Βαρθολομαίου με τους σχισματικούς της Ουκρανίας (η φιλοαμερικανική πλευρά) το πατριαρχείο Σερβιας (η φιλορωσική πλευρά), που έλεγε ότι δεν πρέπει να αναγνωριστεί η σχισματική ψευδοεκκλησία των Σκοπίων και μετά για ευνόητους πολιτικούς λόγους προχώρησε στην αναγνώριση της. Κι όμως, παρόλα αυτά οι «ευσεβείς» συνεχίζουν να μιλούν ακόμα για οικονομία και βασιλική οδό , διχάζουν το ποίμνιο μιλώντας για τους μεν (Ουκρανία) και σιγώντας για τους δε (Σκόπια) και αφήνουν την Εκκλησία να βυθίζεται όλο και περισσότερο στο χάος. Αντί μάλιστα να κατηγορούν τους αιρετικούς επισκόπους που πράττουν όλα αυτά και τους ιερείς που τους μνημονεύουν για να μην χάσουν την θεσούλα τους ξεχνώντας ότι ονομάζονται ποιμένες, κατηγορούν τους πιστούς που αντιδρούν και δεν αναγνωρίζουν ούτε κοινωνούν με το σχισμα και την αίρεση ως ζηλωτές. Ο αναγνώστης ας διαβάσει και ας κρίνει.
Α.Τ.
ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ ΠΡΟΣ ΦΑΝΑΡΙ:
ΟΧΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΣΤΟΥΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ, ΣΚΟΠΙΩΝ, ΜΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ
Όταν οι Επίσκοποι σε καιρό αιρέσεως δεν ακολουθούσαν την βασιλική οδό αλλά προσεύχονταν στον Θεό: Καλύτερα να πεθάνω, παρά να λειτουργήσω με τον κάθε ..."Βαρθολομαίο"!!!
Οἱ ἄνθρωποι θανατώνονται, οἱ ἰδέες ὄχι- (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)
(†) Ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης- Ένας σύγχρονος «Πατροκοσμάς» και λέοντας της Ορθοδοξίας [28 Αυγούστου 2010]
Πέρασαν 14 χρόνια από τη μέρα που ο Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης άφησε την τελευταία του πνοή
Ελευθέριος Ανδρώνης
Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης: Σαν σήμερα, στις 28/8/2010, αναχώρησε για τους ουρανούς η αγία και ηρωική ψυχή του Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας Αυγουστίνου Καντιώτη, του νέου «Κοσμά του Αιτωλού», όπως τον αποκαλούσε ο Ορθόδοξος λαός, εξυμνώντας τον για την απαράμιλλη αγωνιστικότητα που επέδειξε σε ολόκληρο τον βίο του, άλλα και για το προφητικό χάρισμα που διέθετε.
Έφυγε πλήρης ημερών σε ηλικία 103 ετών.
Ήταν ένας πραγματικός πνευματικός ηγέτης με όλη τη σημασία της λέξης. Η ζωή του πατρός Αυγουστίνου ήταν ένας διαρκής και ακάματος αγώνας για την πίστη. Για τα υψηλά ιδανικά. Για την Ελλάδα και την Ορθοδοξία.
Ήταν δεινός ρήτορας. Τα πύρινα κηρύγματα του έσειαν τα ακροατήρια. Πλήθη λαού έσπευδαν να τον ακούσουν και ακόμα και στα Εξάρχεια, στο κτίριο της αδελφότητας του Σταυρού όπου κήρυττε, γέμιζαν οι δρόμοι ασφυκτικά με κόσμο. Όπου και αν μιλούσε, στην Αθήνα, στη Φλώρινα και σε όλη την Ελλάδα, χιλιάδες κόσμος τον ακολουθούσε.
Έβλεπες έναν μικρόσωμο ιερέα, με ταλαιπωρημένο ράσο, με σκονισμένα άρβυλα και μεγάλα μυωπικά γυαλιά να ανεβαίνει στον άμβωνα και να μεταμορφώνεται σε γίγαντα, να γίνεται το στόμα του πύρινη ρομφαία που ορθοτομούσε τον λόγο της Αληθείας.
Ι. Μ. Περιστερίου, Συγκέντρωση και Πορεία Ενάντια στην Ασεβέστατη Πράξη Απομάκρυνσης του Εσταυρωμένου. (Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου, 16:30 , Πλατεία Περιστερίου)
Ο ζήλος είναι ο σκύλος που φυλάσσει το νόμο του Θεού, που είναι η αρετή.
Όσιος Μωυσής ο Αιθίοπας
Βουλγαρίας Δανιήλ: ''Η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας δεν είναι κανονική''
Και αυτή των Σκοπίων δεν είναι κανονική αλλά εσείς την αναγνωρίσατε άνευ μετανοίας των για πολιτικούς λόγους.
Γραφείο ρεπορτάζ: Romfea.gr
Κάλεσμα προς τους πιστούς να προσευχηθούνγια την διατήρηση της κανονικής Εκκλησίας στην Ουκρανίας, έκανε ο Πατριάρχης Βουλγαρίας κ. Δανιήλ, κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας στην Εκκλησία του Αγίου Ιωάννη Ρίλας στην πόλη Πέρνικ.
Ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Βουλγαρίας τόνισε ότι η Εκκλησία υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο, είναι η μόνη κανονική Εκκλησία στην Ουκρανία.
«Το Ουκρανικό Κοινοβούλιο ενέκρινε έναν νόμο που προβλέπει το κλείσιμο της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, η οποία είναι η μόνη κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ουκρανία.
Η ‘Αγία Ορθόδοξος Εκκλησία δέχεται τα θανάσιμα πλήγματα των εσχάτων καιρών...
Είναι ο κανονικός αρχιεπίσκοπος Ουκρανίας Ονούφριος ζηλωτής και αντιοικουμενιστής; Μήπως τελικά και ο Ονούφριος βιώνει τις συνέπειες των επιλογών του;
Διαβάσαμε στο ιστολόγιο "Ομολογία" (εδώ) το εξής άρθρο με ακόλουθη παράκληση:
"Ο Μητροπολίτης Ονούφριος είναι ζηλωτής και αντιοικουμενιστής, γι' αυτό απορρίπτει το Οικουμενικό Πατριαρχείο
Αναδημοσιεύουμε με επιφύλαξη το παρακάτω άρθρο απο τα ιστολόγια
https://religionpravda.com.ua (πρωτότυπο) και
https://anastasiosk.blogspot.com (μετάφραση).
Επειδή δεν μπορούμε ούτε να επιβεβαιώσουμε τα γραφόμενα, ούτε να τα διαψεύσουμε παρακαλούμε όσοι γνωρίζουν το θέμα να μας ενημερώσουν με σχόλια.
π.Δ.Α".
Θέλοντας, λοιπόν, να συμβάλλουμε στην απάντηση του ερωτήματος παραθέτουμε τα παρακάτω ρωτώντας: Θα έκανε και θα έλεγε ένας πραγματικός αντιοικουμενιστής και ζηλωτής πράγματα, όπως αυτά που ακολουθούν; Σημειώνουμε ότι, ό,τι παρατίθεται, καμία σχέση δεν έχει με την υποστήριξη του Ονουφρίου ως τον μόνο κανονικό αρχιεπίσκοπο και την καταδίκη των διωγμών εναντίον της κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας. ΟΙ διωγμοί όμως δεν αποτελούν κατα τον ιερό Χρυσόστομο κολυμβήθρα του Σιλωάμ για όποιον ξεφεύγει της ορθοδόξου διδασκαλίας και ομολογίας. Μήπως τελικά και ο Ονούφριος βιώνει τις συνέπειες των επιλογών του;
Α.Τ.
Παράδειγμα πρώτο: Το Π.Σ.Ε. παραδέχεται ως μέλος του μόνο την Εκκλησία του Ονουφρίου. Θα ανήκε ένας πραγματικός αντιοικουμενιστής και ζηλωτής στο Π.Σ.Ε.;
"Το ΠΣΕ απαντά στα παραπλανητικά ρεπορτάζ των ΜΜΕ επί του Ουκρανικού» ανασκευάζει την είδηση. Συγκεκριμένα σημειώνει, μεταξύ των άλλων, ότι ο ΓΓ Τβέϊτ χαιρέτησε την απόφαση του Πατριάρχου Κυρίλλου να παραμείνει η Ρωσική Εκκλησία στο ΠΣΕ και διευκρινίζει επί του Ουκρανικού: το ΠΣΕ αναγνωρίζει, ως μέλος του, ΜΙΑ Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ουκρανία και αυτή είναι η υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο, που υπάγεται εκκλησιαστικά στην Ρωσική Εκκλησία," (εδώ)
Παράδειγμα δεύτερο: Χαιρετισμός του Ονουφρίου στο Οικουμενιστικό, ουνιτικό, διομολογιακό μοναστήρι του Bose στην Ιταλία. Θα έστελνε ένας πραγματικός αντιοικουμενιστής και ζηλωτής τέτοιους χαιρετισμούς:
Από το κακό δεν δύναται να προέλθει κάτι καλό.
Ο αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος παίρνει ορθώς θέση υπέρ της κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας μιλώντας για κανονικότητα και ενότητα. Όμως η Εκκλησία μας διδάσκει, ότι για να υπερασπιστείς το ορθό, πρέπει και να πράττεις το ορθό, διότι από το κακό άνευ μετανοίας δεν δύναται να προέλθει κάτι καλό. Πως είναι π.χ. δυνατόν να καταδικάζεις (ορθώς) το σχισμα στην Ουκρανία ως εκτός Εκκλησίας και να διδάσκεις (λανθασμένα) ότι αιρετικοί και σχισματικοί μπορούν να ανήκουν στην Εκκλησία; Υπενθυμίζουμε λοιπόν στον αρχιεπ. Αλβανίας και τους επισκόπους του μόνο δυο παραδείγματα της διδασκαλίας του ρωτώντας τον: Έτσι θα αγωνιστείτε για το ορθόν και το δίκαιο στην Εκκλησία, διδάσκοντας στρεβλά και αιρετικά;
Επιστολή αλληλεγγύης προς τον Μητροπολίτη Κιέβου Ονούφριο από τον Πατριάρχη Αντιοχείας
Η Εκκλησία της Αλβανίας για το ουκρανικό νομοσχέδιο 8371
Για τον υπαίτιο των διωγμών και της διχόνοιας στην Εκκλησία Πατρ. Βαρθολομαίο δεν αναφέρουν όμως τίποτα. Και πως να αναφέρουν όταν οι ίδιοι στο Κολυμπαρι έβαλαν την βάση για όσα τώρα γίνονται. Όλα για το θεαθήναι εις βάρος της αλήθειας.
Διώξεις, φυλακίσεις, ιεροσυλίες τόπων λατρείας, δημεύσεις περιουσιών ιερών ναών και ιερών μονών αποτελούν βάναυσες ενέργειες.
Γίνονται στυγερότερες, όταν τις επιβάλλουν Νομοθετικά Σώματα δημοκρατικών χωρών.
Ο πρόσφατος νόμος 8371/24.8.2024 του Κοινοβουλίου της Ουκρανίας εμφανώς αποσκοπεί στην κατάργηση της κανονικής Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Με αυτόν τον τρόπο διώκονται εκατομμύρια Ουκρανοί ορθόδοξοι πιστοί, πολυάριθμοι επίσκοποι, ιερείς, μοναχοί και μοναχές, υπό την ηγεσία του μητροπολίτη Ονουφρίου, όλοι μέλη της «Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας».
Πότε η υπομονή είναι τέλεια
Τότε εδίωκαν οι ειδωλολάτρες, σήμερα οι Οικουμενιστές! Δυό ακόμα Άγιοι, υποδείγματα προς μίμηση!
άγ. Γεννάδιος Σχολάριος και ο διάδοχός του πατρ. Βαρθολομαίος.
Κάνει τό μαῦρο ... ἄσπρο!!!
Ὁ πατρ. Βαρθολομαῖος ἁγιάζει τὸν Οἰκουμενισμό του,
καὶ μουτζουρώνει τὸν ἅγ. Γεννάδιο!
Του αειμνήστου θεολόγου Παναγιώτη Σημάτη
Ἡ «ἱκανότητα» τῶν αἱρετικῶν, ἰδιαίτερα τῶν Οἰκουμενιστῶν, εἶναι νὰ κάνουν τὸ μαῦρο ...ἄσπρο! Ἡ διαφορὰ τῶν Οἰκουμενιστῶν ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς ἄλλων ἐποχῶν εἶναι ὅτι οἱ Οἰκουμενιστὲς δὲν πιστεύουν ...τίποτα! Δὲν ἀναζητοῦν καὶ δὲν ὑπερασπίζονται κάποια "ἀλήθεια" ‒έστω μὲ τὴν λογική‒ ἀλλὰ ἔρχονται νὰ ἐφαρμόσουν σχέδια ἐξωεκκλησιαστικῶν διεθνῶν σκοτεινῶν κέντρων ἐργαλειοποιώντας τὴν Πίστη.
Συγκεκριμένα ὁ πατρ. Βαρθολομαῖος συμμετεῖχε καὶ ὁμίλησε σὲ Θεολογικὸ Συνέδριο στὴν Χαλκηδόνα γιὰ τὸν ἅγιο Γεννάδιο Σχολάριο καὶ θέλοντας νὰ βρωμίσει καὶ τὸν ἅγιο Γεννάδιο μεταξὺ ἄλλων εἶπε:
Ο Γεννάδιος Σχολάριος ήταν «ενωτικός αρχικώς (σ.σ.: δηλ. ...Οἰκουμενιστής!!!), εν συνεχεία όμως, ήλλαξε παράταξιν, αγωνισθείς μετά ενθέου ζήλου διά την υπεράσπισιν της Ορθοδοξίας και εναντίον του ψευδεπιγράφου Ενωτισμού (σ.σ.: δηλ. Οἰκουμενισμοῦ!!!)... Ο Γεννάδιος Σχολάριος μας εδίδαξε τον αληθή τρόπον του διαλόγου. Ούτε ο θεολογικός μινιμαλισμός ούτε ο συγκρητισμός έχουν θέσιν εις τον διαθρησκειακόν διάλογον.
Οφείλομεν να σημειώσωμεν ότι παρόμοιον πνεύμα επέδειξεν ο Πατριάρχης Γεννάδιος και αναφορικώς προς την σχέσιν Ορθοδόξου και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. "Ανθενωτικός" δύναται να χαρακτηρισθή ο Γεννάδιος μόνον εν αναφορά προς μίαν ψευδεπίγραφον και κίβδηλον «Ένωσιν», η οποία δεν στηρίζεται εις γνήσια εκκλησιολογικά και θεολογικά κριτήρια, αλλά υπηρετεί αλλοτρίας προς την εκκλησιαστικήν ζωήν σκοπιμότητας. Ο Γεννάδιος μας διδάσκει με την στάσιν του αυτήν ότι και σήμερον ο διάλογος της αγάπης και της αληθείας με την Ρωμαιοκαθολικήν Εκκλησίαν οφείλει να κινήται πέραν ενός ουτοπικού Ενωτισμού και ενός αγόνου Ανθενωτισμού. Εις τον αυθεντικόν διάλογον δεν υπάρχουν χαμένοι. Κίνδυνος δεν είναι ο διάλογος και η ανοικτοσύνη αλλά η άρνησίς των, η άγονος εσωστρέφεια και η φοβική κλειστότης”».
Μπερδευτήκατε; Εἶναι φυσικὸ καθότι ὁ πατρ. Βαρθολομαῖος μουτζουρώνει τὸν ἅγ. Γεννάδιο καὶ ἁγιάζει τὸν Οἰκουμενισμό του!
Περί του κεκοιμημένου πια Χρήστου Γιανναρά
Ως οφείλουμε και όπως είναι ορθοδόξως ορθόν, παρακαλούμε τον Πανάγαθο Θεό να συγχωρήσει τον κεκοιμημένο πια Χρήστο Γιανναρά και να τον αναπαύσει. Όμως οφείλουμε και προς υπεράσπιση της Αληθείας και για να προστατεύσουμε τους απληροφόρητους πιστούς, να υπενθυμίσουμε, ποιές αιρετικές σκέψεις δίδασκε ο κ. Γιανναράς, τις οποίες μάλιστα δημοσίως ποτέ δεν αναίρεσε. Διότι υπάρχουν π.χ. αρχιμανδρίτες που (μάλλον για να γίνουν επίσκοποι) πλανώντες και πλανώμενοι έγραψαν στον προσωπικό τους λογαριασμό, ότι "έφυγε ο κορυφαίος των θεολόγων και φιλοσόφων" και έτσι επηρεάζουν αρνητικά πολλούς. Παραθέτουμε λοιπόν αποσπάσματα πρωτίστως από τον αναγνωρισμένο μακαριστό λόγιο γέροντα Θεόκλητο Διονυσιάτη,από τον μοναχό Ιωσήφ τον Βιγλιώτη, αλλά και την αναίρεση βιβλίου του Γιανναρά "Ενάντια στην θρησκεία" από τον π. Σταύρο Τρικαλιώτη για να φανεί του λόγου το αληθές δηλ. αν ήταν ο Χρήστος Γιανναράς "ο κορυφαίος των θεολόγων" ή ένας από τους πολλούς αιρετικούς.
Α.Τ.
«Πολλοί, επειδή το κριτήριο των πραγμάτων έχει διαφθαρεί, επαινούν και μακαρίζουν εκείνους που έπρεπε να ταλανίζονται και να θρηνούνται... Την κρίσιν αυτών την διεφθαρμένην διακωμωδώντας ο ψαλμωδός, και επειδή όχι μόνο δεν επιβάλλουν επιτίμια σ΄αυτούς που αμαρτάνουν, αλλά αν χρειαστεί, για χάρη εκείνων να κακίσουν ακόμα και την ίδια την αρετή.» (άγ. Ισίδωρος ο Πηλουσιώτης ΕΠΕ Τόμ. Δ΄, σελ. 277-279).
Άκαρπη η συνάντηση Ονουφρίου με Αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου
Του Αιμίλιου Πολυγένη
Μετά τον Μητροπολίτη Επιφάνιο και τον λεγόμενο "Πατριάρχη Κιέβου" κ. Φιλάρετο, η Αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου επισκέφθηκε την έδρα της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ουκρανίας.
Να σημειωθεί ότι η Αντιπροσωπεία του Οικουμενικού Πατριαρχείου έτυχε θερμής υποδοχής, από τους Εκπροσώπους της Ουκρανικής Εκκλησίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Romfea.gr, από την πλευρά της Ουκρανικής Εκκλησίας, στη συνάντηση συμμετείχε ο επικεφαλής της Εκκλησίας της Ουκρανίας Μητροπολίτης Ονούφριος, καθώς και ο Μητροπολίτης Μπουκοβίνας Μελέτιος, ο Μητροπολίτης Νεζίν Κλήμης και ο Μητροπολίτης Μπορισπόλ κ. Αντώνιος.
Πληροφορίες της Romfea.gr δηλώνουν ότι ο Μητροπολίτης Ονούφριος κατά την συνάντηση φέρεται να ανάφερε οτι επιθυμεί διάλογο, και όχι μονόλογο υπό την υπαγόρευση του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Αφού μίλησε με τον πατρ. Βαρθολομαίο...
Ο Ζελένσκι υπέγραψε το νομοσχέδιο κατά της Ουκρανικής Εκκλησίας
Οι "ευσεβείς" θα μνημονεύουν τώρα τους διώκτες των Ορθοδόξων;
Την Ημέρα της Ανεξαρτησίας της Ουκρανίας διάλεξε για να υπογράψει το νομοσχέδιο που απαγορεύει την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Β. Ζελένσκι.
Στην τελευταία του έκδοση, ο νόμος που εγκρίθηκε από την Βερχόβνα Ράντα στις 20 Αυγούστου 2024 είχε θέμα με τίτλο: «Για την προστασία της συνταγματικής τάξης στη σφαίρα των δραστηριοτήτων των θρησκευτικών οργανώσεων», αλλά οι συντάκτες και η ηγεσία της Ουκρανίας έχουν δηλώσει ουκ ολίγες φορές ότι ο νόμος είναι κατά της Ουκρανικής Εκκλησίας.
Κι όμως, το ιστολόγιο που υποτίθεται αγανακτεί, επαινεί τον. π. Πέτρο Χιρς που ανήκει στην μητρ. Πειραιώς, αφήνει τον μητροπολίτη του στο απυρόβλητο και μιλάει για μία δικής του κοπής "βασιλική οδό", εννοώντας την ανοχή τέτοιων φαινομένων στην Εκκλησία.
«Ἓκαστος βλεπέτω πῶς ἐποικοδομεῖ»
Κυριακή Θ΄ Ματθαίου - Ερμηνεία της Ευαγγελικής περικοπής από τον Ιερό Χρυσόστομο