Σήμερα, 8 Ἀπριλίου, ἡ Ἐκκλησία μας μνήμην ποιεῖται τοῦ ἁγίου Κελεστίνου,
Ὀρθόδοξου Πάπα Ρώμης, ὁ ὁποῖος (μαζὶ μὲ τὸν ἅγιο Κύριλλο Ἀλεξανδρείας) ἐστήριξε
τοὺς ἀποτειχισμένους ἀπὸ τὶς διώξεις τοῦ κανονικοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Νεστορίου,
ποὺ τότε δὲν εἶχε ἀκόμα καθαιρεθεῖ.
Τὰ γεγονότα ἐπὶ ἁγίων Κελεστίνου καὶ
Κυρίλλου δίνουν μιὰ ἀποστομωτικὴ ἀπάντηση σὲ ὅσους ἀποφεύγουν τὴν ἀπομάκρυνση
ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς Οἰκουμενιστές, μὲ τὴν δικαιολογία ὅτι περιμένουν τάχα τὴν καταδίκη τους πρῶτα
ἀπὸ κάποια Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, ἐνῶ βλέπουν ὅτι Σύνοδος μὲ σκοπὸ τὴν καθαίρεση
τοῦ Πατρ. Βαρθολομαίου, τοῦ Περγάμου Ἰωάννη (Ζηζιούλα) καὶ τῆς φατρίας τους δὲν
πρόκειται νὰ συγκληθεῖ, ἀφοῦ ὅλοι οἱ προϊστάμενοι τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας Οἰκουμενίζουν καὶ ἀνήκουν στὴν ἴδια αἱρετικὴ ὁμάδα!
Σημαντικὴ λεπτομέρεια: Ἡ αἵρεση τοῦ Νεστορίου, ὅταν ἔστειλε αὐτὴ τὴν ἐπιστολὴ ὁ ἅγιος Κελεστῖνος, εἶχε ἐμφανιστεῖ πρὶν ἐλάχιστα
χρόνια· δὲν ἀριθμοῦσε δεκαετίες, ὅπως σήμερα ἡ αἵρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ!
Στὴν συνέχεια παραθέτουμε τὴν νοηματικὴ μετάφραση τῆς ἐπιστολῆς τοῦ ἁγίου
Κελεστίνου πρὸς τὸν αἱρεσιάρχη Νεστόριο, Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως.
Θὰ διαπιστώσετε πὼς ταιριάζει σὰν γάντι στὸν σημερινό, ἐπίσης Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, Βαρθολομαῖο Ἀρχοντώνη, ὁ ὁποῖος διαστρέφει ἔργοις καὶ λόγοις τὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, τὸ Δόγμα συγκεκριμένα τῆς Ἐκκλησιολογίας της, τὸ ὁποῖο περιέχεται στὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως. Ἡ Ἐπιστολὴ ἔχει ὡς ἑξῆς:
Θὰ διαπιστώσετε πὼς ταιριάζει σὰν γάντι στὸν σημερινό, ἐπίσης Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, Βαρθολομαῖο Ἀρχοντώνη, ὁ ὁποῖος διαστρέφει ἔργοις καὶ λόγοις τὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, τὸ Δόγμα συγκεκριμένα τῆς Ἐκκλησιολογίας της, τὸ ὁποῖο περιέχεται στὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως. Ἡ Ἐπιστολὴ ἔχει ὡς ἑξῆς:
Στὸν ἀγαπητὸ ἀδελφὸ
Νεστόριο (καὶ Βαρθολομαῖο Ἀρχοντώνη),
Κελεστῖνος.
(Οἱ Ἅγιοι ἔχουν
πεῖ): Ἐὰν κάποιος θὰ κηρύξει
κάποιο ἄλλο Δόγμα, πέρα ἀπὸ ἐκεῖνο ποὺ ἐμεῖς ἐκηρύξαμε, αὐτὸς νὰ εἶναι
ἀναθεματισμένος.
(Οἱ πληροφορίες,
ποὺ μέχρι τώρα εἴχαμε γιὰ σένα Νεστόριε, ἦταν θετικές. Ἀλλὰ μὲ τὶς καινοφανεῖς
διδασκαλίες σου τὶς ἀνέτρεψες), ὥστε ἐνῶ πρωτύτερα σὲ ὑπολήπτονταν οἱ
χριστιανοί, τώρα τοὺς ἔδωσες ἀφορμὴ νὰ σὲ ἀποφεύγουν, ἀφοῦ οἱ ἐπιστολές σου
περιέχουν φανερὲς κακοδοξίες.
Συγκαλύπτεις, δηλαδή, τὴν ἀλήθεια (περὶ τῆς Θεοτόκου ὁ Νεστόριος καὶ ὁ Πατρ. Βαρθολομαῖος σήμερα περὶ τῆς «Μίας» Ἐκκλησίας) μὲ σκοτεινὲς
κακόδοξες ἔννοιες (περὶ πολλῶν Ἐκκλησιῶν καὶ πολλῶν Βαπτισμάτων) καὶ προκαλεῖς σύγχυση στοὺς πιστούς, ἀφοῦ ἐκεῖνες τὶς αἱρετικὲς
θεωρίες σου, ποὺ εἶχες ἀρνηθεῖ ὅτι τὶς εἶπες, καὶ πάλι τὶς διδάσκεις, καὶ στὴ
συνέχεια πάλι ἐπιχειρεῖς νὰ πείσεις ὅτι δὲν ἐννοοῦσες ἢ δὲν εἶπες αὐτὰ ποὺ σοῦ
ἀποδίδονται. (Ὅπως ἀκριβῶς σήμερα ὁ Πατριάρχης καὶ οἱ περὶ αὐτόν, διατυπώνουν κακόδοξες
θέσεις καὶ μετὰ δηλώνουν Ὀρθόδοξοι, γιὰ νὰ δώσουν τὴν εὐκαιρία σὲ διαφημιζόμενους
ὡς ἔχοντας "διακριτικὸ χάρισμα" Ποιμένες νὰ ποῦν, μὰ ὁ Πατριάρχης δηλώνει ὀρθόδοξος καὶ νὰ ξεμπερδεύουν μὲ τοὺς ζηλωτές!). Γι’ αὐτές σου τὶς σκόπιμα σκοτεινὲς κακόδοξες θέσεις, πρέπει
ἐμεῖς οἱ Ἐπίσκοποι τώρα νὰ ἀποφασίσουμε (νὰ τὶς καταδικάσουμε).
Δυστυχῶς,
ἀπατήθηκαν ὅσοι πίστευαν ὅτι εἶσαι Ὀρθόδοξος. Γιατί ποιός μποροῦσε νὰ φαντασθεῖ
ὅτι δὲν ἤσουν παρὰ ἕνας λύκος ἁρπακτικός, κρυμμένος μέσα στὸ μαλλὶ τοῦ
προβάτου;
Σὲ παρακαλῶ Νεστόριε
(Βαρθολομαῖε) νὰ ἀνοίξεις τὰ αὐτιά σου καὶ ἄκουσε τοὺς λόγους τῶν ἀποστόλων
Τιμοθέου καὶ Τίτου. Τί ἄλλο ἐντέλλονται, παρὰ νὰ ἀποστρεφόμαστε τὰ νέα δόγματα (περὶ τῆς Χριστοτόκου, περὶ Οἰκουμενισμοῦ),
διότι αὐτὰ ὁδηγοῦν σὲ ἀσέβεια καὶ κακοδοξίες;
Καὶ ἀπὸ τὴν
ἐκκλησιαστική μας ἱστορία μαθαίνουμε ὅτι ὅποιος ἀφαιρεῖ ἢ προσθέτει ἀπὸ τὰ
Δόγματα τῆς Πίστεως τὸν περιμένει ἡ τιμωρία.
Ὡς ἐκ τούτου καὶ
γιὰ σένα ἑτοιμάζουμε χειρουργικὴ ἐπέμβαση, γιατὶ ἀλλιῶς δὲν θεραπεύονται ἐκεῖνα
τὰ ἄρρωστα μέλη, τὰ ὁποῖα πρέπει νὰ ἀποκοποῦν. Ἀλλὰ μεταξὺ ἐκείνων τῶν πολλῶν,
τὰ ὁποῖα ἐσὺ ἀσεβῶς κηρύττεις (ὑπάρχει καὶ τὸ δυσσεβὲς περὶ τῆς Χριστόκου Δόγμα
σου), ποὺ ἡ Καθολικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀποκηρύττει...
Λοιπόν, θέλω νὰ
κατανοήσεις καλά, ὅτι μετὰ τὸν πρῶτο καὶ δεύτερο ἔλεγχο (τοῦ Κυρίλλου
Ἀλεξανδρείας) καὶ αὐτὴ τὴν δική μου τρίτη ἐπιτίμηση, ἐὰν δὲν διορθώσεις ἀμέσως τὶς κακόδοξες διδασκαλίες σου καὶ δὲν
ἐπανέλθεις στὴν ἀλήθεια τῆς Ὀρθοδοξίας, νὰ ξέρεις ὅτι εἶσαι ἀποκομμένος ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία.
Διότι ἐσύ, ἂν καὶ
Ἐπίσκοπος, ὄχι μόνο δὲν παρέχεις πνευματικὴ τροφή, ἀλλὰ δίδεις δηλητηριώδη τροφὴ στοὺς πιστούς. Ἀντὶ νὰ προφυλλάξεις τὰ πρόβατα, τὰ κατασπαράσσεις.
Ποῦ λοιπὸν νὰ
καταφύγουν οἱ πιστοὶ γιὰ νὰ προφυλαχθοῦν, ὅταν μέσα στὶς Ἐπισκοπικές-Μητροπολιτικὲς
αὐλὲς κατασπαράσσονται; Εἶναι φοβερὸ νὰ ταιριάζει σὲ σένα ὁ λόγος τοῦ ἀπ.
Παύλου, ποὺ εἶπε: Γνωρίζω, ὅτι ὅταν ἐγὼ φύγω, εἰσελεύσονται στὴν Ἐκκλησία
αἱρετικοί, “λύκοι βαρεῖς” ποὺ δὲν θὰ λυποῦνται καὶ δὲν θὰ ἐνδιαφέρονται γιὰ τὸ
ποίμνιο. Ἀπὸ σᾶς, τοὺς Ὀρθόδοξους Ἐπισκόπους καὶ Πατριάρχες, θὰ βγοῦν ἄνθρωποι
ποὺ θὰ διδάσκουν διεστραμμένες διδασκαλίες, μὲ σκοπὸ νὰ σέρνουν τοὺς πιστοὺς
πίσω τους (πρὸς τὴν ἀπώλεια).
Νεστόριε (Βαρθολομαῖε), πρόσεχε ποῦ ὁδηγῆσαι. Διότι πέρα ἀπὸ τὶς κακοδοξίες σου,
προκαλεῖς, διαβάλλεις καὶ κατηγορεῖς τοὺς Ὀρθοδόξους. Ἢ μήπως νομίζεις ὅτι θὰ
σὲ λυπηθοῦμε, τὴ στιγμὴ ποὺ ἐσὺ ὁ ἴδιος δὲν λυπᾶσαι καὶ δὲν φροντίζεις τὴν ψυχή
σου; Ἐσένα ποὺ θέλεις νὰ ἀφαιρέσεις
καὶ ἀπὸ τοὺς ἄλλους τὴν εὐεργεσία τῆς
σωτηρίας;
Ἐπειδὴ ἡ νόσος σου
εἶναι προχωρημένη, δὲν πρόκειται νὰ σοῦ
δώσουμε ἄλλο περιθώριο. Ἂν θέλεις νὰ εἶσαι μαζί μας, πρέπει νὰ φρονεῖς αὐτὰ
ποὺ φρονοῦμε, ἀλλιῶς θὰ σὲ καταδικάσουμε.
Ὑπάρχουν σήμερα Ἐπίσκοποι, Κελεστῖνοι καὶ Κύριλλοι, ποὺ θὰ
παρακαλέσουν στὴν ἀρχή, θὰ ἀπαιτήσουν στὴ συνέχεια, ἀπὸ τοὺς σύγχρονους Πατριάρχες
νὰ ἀπολογηθοῦν γιὰ τὶς πλάνες τους; Ὑπάρχουν Ἐπίσκοποι μὲ πνεῦμα θυσίας, ποὺ δὲν
σκέπτονται τὴν πατερίτσα τους καὶ τὸ Δεσποτικό τους θρόνο, οἱ ὁποῖοι, ἂν οἱ
Πατριάρχες καὶ οἱ συνάδελφοί τους Οἰκουμενιστές δὲν ἀποκηρύξουν τὶς αἱρετικές
τους θέσεις ἐντὸς καθορισμένης προθεσμίας, θὰ τοὺς ἀπομακρύνουν κακούς, κακῶς;
Ἂν
ὑπάρχουν, γιατί οἱ πιστοί, ποὺ ἀπεχθάνονται τὴν αἵρεση, καὶ μάλιστα τὴν
Παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ δὲν τοὺς παρακαλοῦν (καὶ γιατί δὲν
ἀπαιτοῦν, ἐὰν χρειαστεῖ) νὰ ξεκαθαρίσουν τὴν θέση τους; Νὰ μᾶς
ἀποκαλύψουν ποιοί εἶναι οἱ αἱρετικοί, καὶ γιατί δὲν ἀπομακρύνονται ἀπὸ
αὐτούς;
Κι ἂν δὲν ὑπάρχουν τέτοιοι Ἐπίσκοποι, ἀλλὰ κατὰντησαν ὅλοι τους ψευδεπίσκοποι, οἱ πιστοὶ θὰ τοὺς ἀκολουθήσουν ἕως τὴν κόλαση;
Στὴ συνέχεια τὸ ἀπόσπασμα
ἀπὸ τὸ κείμενο τοῦ Ἁγίου Κελεστίνου.
Τῷ ἀγαπητῷ ἀδελφῷ Νεστορίῳ
Κελεστῖνος.
Εἴ
τις ἄλλο κηρύξειεν παρ' ὃ ἐκηρύξαμεν, ἀνάθεμα εἴη...
Μετὰ τοσαύτης πρότερον
ὑπολήψεως ἔζησας,
...μετὰ τοσαύτης δὲ νῦν ἀτοπίας φευκτέον σεαυτὸν παρεσκεύασας...
...μετὰ τοσαύτης δὲ νῦν ἀτοπίας φευκτέον σεαυτὸν παρεσκεύασας...
Ἀλλὰ νῦν ἐννοοῦντες καὶ τὴν
περὶ σοῦ μέμψιν τοῦ προειρημένου ἀδελφοῦ καὶ τὰς σὰς ἐπιστολὰς ἑρμηνευθείσας,
αἵτινες φανερὰς περιέχουσι βλασφημίας... Ἐπὶ ταύταις ἀνιχνευθεὶς μὲν ἡμῖν καὶ
εὑρεθεὶς καὶ κατασχεθείς, πολυλαλίαι τινὶ ἐξωλίσθανες, τἀληθῆ τοῖς σκοτεινοῖς
ἐγκαλύπτων καὶ πάλιν συγχέων ἑκάτερα τῷ ὁμολογεῖν μὲν τὰ ἀρνηθέντα, ἐπιχειρεῖν
δὲ ἀρνεῖσθαι τὰ ὡμολογημένα... Ἰδοὺ νῦν εἰς οἵαν καλούμεθα ἀπόφασιν περὶ σοῦ...
Ἠπατήθη ἡ ὑπόνοια τῶν καλῶς περὶ
σοῦ πιστευσάντων. τίς γὰρ ἐντὸς προβατείου μαλλοῦ ἅρπαγα κεκρύφθαι λύκον
νομίσειε;...
Ἄνοιγέ σου τὰς ἀκοὰς καὶ τούτου
τοὺς πρὸς Τιμόθεον καὶ Τίτον ἄκουε λόγους· τί ἄλλο κελεύει ἢ ἵνα τὰς βεβήλους
καινότητας τῶν φωνῶν ἀποστρέφωνται; ταῦτα γὰρ εἰς ἀσέβειαν προχωρεῖ, ἅπερ ἀεὶ
ἀκάνθας καὶ τριβόλους ποιεῖ...
Τίς πώποτε οὐκ ἄξιος τοῦ
ἀναθεματισθῆναι ἐκρίθη ἢ ἀφαιρῶν τι ἢ προστιθεὶς τῇ πίστει; ...μεγίστη γὰρ καὶ
τὸν προστιθέντα καὶ τὸν ἀφαιροῦντα τιμωρία δεσμεῖ. Ὅθεν καυτῆρα καὶ σίδηρον
ἑτοιμάζομεν, ἐπειδήπερ ἑτέρως οὔκ ἐστι καταντλητέα τὰ τραύματα, ἅπερ ἐστί
λοιπὸν ἀποκοπῆς ἄξια... Ἀλλὰ μεταξὺ πολλῶν ἅπερ παρὰ σοῦ ἀσεβῶς κηρυττόμενα ἡ
καθόλου ἀπωθεῖται ἐκκλησία...
Τοιγαροῦν, θέλω σε τοῦτο νοεῖν
ὅτι μετὰ τὴν πρώτην καὶ δευτέραν ἐκείνου καὶ ταύτην τὴν ἡμετέραν ἐπιτίμησιν, ἣν
δῆλόν ἐστιν εἶναι λοιπὸν τρίτην, παντελῶς ἀπὸ τοῦ συνεδρίου ἡμῶν καὶ τῆς τῶν
Χριστιανῶν συνόδου ἀπεκλείσθης, ἐὰν μὴ εὐθέως τὰ κακῶς εἰρημένα διορθωθῇ, ἐὰν
μὴ εἰς ταύτην τὴν ὁδὸν ἐπανέλθῃς, ἣν ἑαυτὸν ὁ Χριστὸς εἶναι μαρτύρεται...
Οὐ γὰρ μόνον τροφὴν οὐ
παρέχεις ἐν καιρῶι, ἀλλὰ καὶ δηλητηρίῳ ἀναιρεῖς οὓς ἐκεῖνος τῷ ἰδίῳ αἵματι καὶ
τῷ ἰδίῳ θανάτῳ ἐκέρδανε. δηλητήριον γὰρ ὑπὸ τοῖς σοῖς χείλεσίν ἐστι ταῦτα ἅπερ
κατάρας καὶ πικρότητος μεστὰ καθορῶμεν, ὁπότε κατὰ τοῦ ὄντος ἡδέος ἐπιχειρεῖς
διαλέγεσθαι. ποῦ ἐστιν ἡ ποιμενικὴ ἐπιμέλεια; ποιμὴν ἀγαθὸς τὴν ψυχὴν αὐτοῦ
τίθησιν ὑπὲρ τῶν ἰδίων προβάτων, μισθωτὸς δέ ἐστιν, ὃς ταῦτα τοῖς λύκοις
καταλιμπάνει καὶ παραδίδωσι. τί δὲ σύ, ὦ ποιμήν, ἐνταῦθα πράξεις, ὅτε τὴν
δεσποτικὴν ἀγέλην ἀντὶ λύκων αὐτὸς διασπαράττεις; εἰς ποίους λοιπὸν φραγμοὺς ἡ
δεσποτικὴ ἀγέλη καταφυγεῖν δύναται, εἰ ἐντὸς τῶν ἐκκλησιαστικῶν περιβόλων τιτρώσκεται;...
Σκληρόν ἐστιν ἵνα ἐπὶ σοῦ
ἁρμόσηι τὰ ῥήματα τοῦ μακαρίου Παύλου ἀπὸ τῶν Πράξεων τῶν ἀποστόλων· ἐγώ,
φησίν, οἶδα ὅτι εἰσελεύσονται μετὰ τὴν ἐμὴν ἀναχώρησιν λύκοι βαρεῖς καθ' ὑμῶν,
μὴ φειδόμενοι τῆς ἀγέλης· ἀφ' ὑμῶν ἀναστήσονται ἄνθρωποι λαλοῦντες διεστραμμένα,
ἵνα ἀγάγωσι τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν. Ἐπιμελῶς πρόσεχε εἰς οἵαν αἵρεσιν
κέκλησαι· προκαλῇ, διαβάλλῃ, κατηγορῇ... Τί τούτων ἱερεῖ πρέπει; σκληροῖς
σκληρὰ ἀπόκρισις, εἴ τις ἄρα ἐστὶν ἄμυνα λόγοις τιμωρεῖσθαι τὰ βλάσφημα. ἢ
ὑπολαμβάνεις ὅτι ἡμεῖς σου φεισόμεθα, ὁπότε τῆς ἑαυτοῦ ψυχῆς αὐτὸς οὐ φείδῃ; ὃς
πάντας θέλεις τοὺς φθάσαντας καὶ τοὺς παρόντας καὶ τοὺς μέλλοντας ἀφαιρεῖσθαι
τὴν εὐεργεσίαν τῆς σωτηρίας...
Ἡ ποιότης τῆς νόσου τῆς σῆς
οὔτε ἐπιδέχεται οὔτε ἐπιτρέπει δοθῆναι ἀνακωχήν. τοῦ ἱερέως τῆς Ἀλεξανδρέων
ἐκκλησίας τὴν πίστιν καὶ ἐσχήκαμεν καὶ
ἔχομεν δεδοκιμασμένην, καὶ σὺ δι' αὐτοῦ ὑπομνησθεὶς τὰ αὐτὰ ἡμῖν πάλιν φρόνει,
εἰ μεθ' ἡμῶν εἶναι θέλεις. ᾧ, ἀδελφέ, εἰ δίδοται παρὰ σοῦ συναίνεσις, πάντων
καταγνούς, ὧν ἄχρι τοῦ παρόντος ἐφρόνησας, εὐθὺς ταῦτα, ὡς θέλομεν, κήρυττε,
ἅπερ αὐτὸν κηρύττοντα καθορᾷς. ἡμεῖς γὰρ παρὰ τὸ πρέπον καὶ τοὺς ἱερεῖς
ἀνεχόμεθα διορθωθῆναι· ἀλλ' ὥσπερ φροντίζομεν αὐτῶν τῷ πρότερον μεθοδεύειν,
οὕτως εἰ ἀποχρήσοιντο τῇ ὑγιεινῇ ὑπομνήσει, ἀνάγκη ἡμᾶς βεβαιῶσαι κατ' αὐτῶν τὴν
τῆς καταδίκης ἀπόφασιν.