Ποιός ενδιαφέρεται για τους ορθόδοξους του εξωτερικού; Η Εκκλησία της Σουηδίας στο (αν)έλεος του με 12.000 Ευρώ το μήνα έμμισθου μητρ. Κλεόπα.

Μανή, Θεκέλ, Φάρες – Εμετρήθης, Εζυγίσθης και Ευρέθης Ελλιπής.

                       

Χρήστος Τιμούδας
Στοκχόλμη 1/3/2024

Στο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης που αναφέρεται στον προφήτη Δανιήλ, θα βρούμε την εξήγηση των οραμάτων, που είδαν οι βασιλείς της Βαβυλώνας Ναβουχοδονόσορας και ο υιός του Βαλτάσαρ, από τον προφήτη Δανιήλ, όπως και την ιστορία για τους τρείς Παίδας εν καμίνω. Θα σταθούμε όμως μόνο στην οπτασία που είδε ο υιός Βαλτάσαρ και στην οποία αναφέρονται οι τρείς αυτές λέξεις.

Μανή, θεκέλ, φάρες / εμετρήθης, εζυγίσθης και ευρέθης ελλιπής, γ΄αυτό η βασιλεία σου θα διαμερισθεί. 

Ο Ναβουχοδονόσορας είχε αρπάξει τα χρυσά και τα αργυρά σκεύη από τον ναό των Ισραηλιτών στα Ιεροσόλυμα και τα τοποθέτησε στο θυσαυροφυλάκιο του θεού του. Όταν τον διαδέχτηκε ο υιός του Βαλτάσαρ στον θρόνο της Βαβυλώνας, σε ένα γλέντι στα ανάκτορα, με τους μεγιστάνες του, τις παλακίδες και τις γυναίκες του, διέταξε να φέρουν τα σκεύη στο γλέντι για να πιούν από αυτά και να χλευάσουν έτσι τον Θεό των Ισραηλιτών, δηλ. να σπάσουν πλάκα, όπως λέμε. Και πίνοντας μέσα από τα ιερά αυτά σκεύη, υμνολογούσαν τους θεούς τους, τους χρυσούς, τους αργυρούς, τους χάλκινους, τους σιδερένιους, τους ξύλινους και τους λίθινους. Εις υγείαν των κορόιδων δηλ. που έφτιαξαν τέτοια πολυτελή σκεύη για έναν Θεό που δεν φαίνεται και εις υγείαν της δύναμης και της εξυπνάδας μας, που ξέρουμε να χρησιμοποιούμε τέτοια αντικείμενα πιό «πρακτικά».

Τότε, από το πουθενά, εμφανίστηκε ένας καρπός χεριού και άρχισε να γράφει στον τοίχο του παλατιού, απέναντι από τον Βαλτάσαρ, τις τρείς αυτές λέξεις. ΜΑΝΗ ΘΕΚΕΛ ΦΑΡΕΣ. Η μορφή του βασιλέως ηλλοιώθη από τον φόβο και τα γόνατα του άρχισαν να τρἐμουν, μας λέει το κείμενο. Τρομοκρατημένος ο Βαλτάσαρ ζήτησε από τους μάγους του να του ερμηνεύσουν την γραφή. Δεν μπόρεσε κανείς να την εξηγήσει και γ΄αυτό κάλεσαν τον Δανιήλ, ο οποίος ήταν και στην υπηρεσία του πατέρα του, Ναβουχοδονόσορα, με πολύ μεγάλο αξίωμα λόγω της σοφίας του, αλλά προπαντός για το πνεύμα Θεού που υπήρχε σ΄ αυτόν, το οποίο ανεγνώριζε ακόμα και ο ειδωλολάτρης βασιλιάς. Ο Βαλτάσαρ υπόσχεται στον Δανιήλ, πολλά πλούτη και μεγάλα αξιώματα, αν μπορέσει να του ερμηνεύσει την γραφή. Ο Δανιήλ του απαντά ότι θα του εξηγήσει την γραφή, αλλά τα πλούτη και να τα αξιώματα να τα δώσει σε άλλους.

Πρίν του εξηγήσει την γραφή ο προφήτης Δανιήλ, υπενθύμισε στον βασιλιά Βαλτάσαρ, την δόξα, την τιμή και το μεγαλείο που έδωσε ο Ύψιστος θεός, στον πατέρα του, βασιλιά Ναβουχοδονόσορα. Όλοι οι λαοί και οι φυλές τον έτρεμαν. Εκτυπούσε, εφόνευε, εταπείνωνε και ανύψωνε σε αξιώματα και εδόξαζε, όποιους αυτός ήθελε. Όταν όμως η καρδία του εκυριεύθη από υψηλοφροσύνη και αλαζονεία και το πνεύμα του, εξ αιτίας της υπερηφανίας του εσκληρύνθη, εκρημνίσθη από τον θρόνον τον βασιλικόν και αφηρέθη από αυτόν η τιμή και η δόξα. Κατάντησε φρενοβλαβής και έτρωγε χορτάρι μαζί με τα άγρια γαϊδούρια. Έμεινε δε στην κατάσταση αυτή, μέχρι που αναγνώρισε ότι ο Ύψιστος Θεός είναι Κύριος της βασιλείας των ανθρώπων.

Έπρεπε να τα ξέρεις όλα αυτά και να τα είχες πληροφορηθεί, λέει ο Δανιήλ στον βασιλιά Βαλτάσαρ. Έτσι και εσύ, ο υιός αυτού, δεν εταπείνωσες την ψυχή σου ενώπιον του Θεού και επέδειξες αλαζονεία και υψηλοφροσύνη εναντίον του Θεού του ουρανού, χλευάζοντας τον αληθινό Θεό, χρησιμοποιώντας τα ιερά σκεύη του ναού Του στα γλέντια σου.

Άκου τώρα και την ερμηνεία της γραφής, του λέει τότε ο Δανιήλ.

Βασιλιά, μετρήθηκε η βασιλεία σου, ζυγίστηκε και βρέθηκε ελλιπής και γ΄αυτό έχει διαιρεθεί και θα δοθεί σε άλλους λαούς.

Ο Βαλτάσαρ, ο βασιλεύς των Χαλδαίων, δεν πρόλαβε να βγάλει την νύχτα εκείνη, γιατί το ίδιο βράδυ φονεύτηκε και την βασιλεία του παρέλαβε ο Δαρείος ο Μήδος.

Κάτι ανάλογο με την συμπεριφορά των βασιλέων της Βαβυλώνας,, συμβαίνει και στις μέρες μας με αρκετούς «΄Αγιους» Αρχιερείς. Από άφωνα και άνευρα όντα, όσο είναι ακόμα εν δυνάμει Επίσκοποι, αρχικόλακες των διευθυντών τους, μετατρέπονται σε θρασύδειλους και νάρκισσους ηγεμονίσκους, μόλις αρπάξουν την Πατερίτσα. «Διακονούν» τον λαό του Θεού σαν Ναβουχοδονόσορες, με υπεροψία, υψηλοφροσύνη και αλαζονεία.

Βασικές αξίες της Χριστιανοσύνης, όπως ορθόδοξο ήθος, φιλαλήθεια, ειλικρίνεια, αγάπη, αδελφοσύνη, ανεξικακία, φιλότιμο, έλεος κ.α, έχουν κάνει «φτερά» ανεπιστρεπτί από τις καρδιές των ανθρώπων αυτών, που ίσα ίσα περιμένει κάποιος να τις βρεί.

Η διαπλοκή και το ψέμα τώρα, έχουν γίνει ύψιστες αξίες της εκκλησιαστικής διπλωματίας. Η διεστράβλωση της Αλήθειας, που ενυπάρχει στην Ορθόδοξη Ιερή Παράδοση, οι απειλές με δικαστικά μέτρα και χρηματικές αποζημιώσεις, για να φιμώσουν τις φωνές που αντέχουν ακόμα να ομολογούν το βίωμα, το θαύμα της Εκκλησίας μας, μέσα από την ζωή των Αγίων της, είναι οι καινούργιοι κανόνες συμπεριφοράς της διοικούσης εκκλησίας.
Τα Μυστήρια της Εκκλησίας έχουν δώσει την θέση τους στα μυστικά και στους ψιθύρους πίσω από κλειστές πόρτες, στην αδιαφάνεια, στη προπαγάνδα και στην αυτοδιαφήμιση.

ΜΑΝΗ
Εμετρηθήκατε κύριοι «΄Αγιοι» Αρχιερείς, αλλά και όσοι άλλοι διακονούν τον λαό του Θεού με ιερατικό αξίωμα. Τα έργα σας, αλλά και όλων μας, δεν μπορούν να μείνουν κρυφά στην εποχή της βασιλείας του ίντερνετ.

ΘΕΚΕΛ
Όλα μπαίνουν στην ζυγαριά και όλα είναι με το «μαχαίρι», με δοκιμή, όπως φωνάζει ο καρπουζάς. Και πώς ζυγίζονται τα «πνευματικά» λόγια και έργα των Αρχιερέων, που νομἰζουν ότι είναι στο απυρόβλητο, επειδή κάποιοι χρησιμοποιούν κατά το δοκούν, ότι είναι εις τύπον και τόπον Χριστού, ή το άλλο, μην κρίνετε για να μην κριθείτε; Με τον λόγο των Αγίων Γραφών κρινόμαστε όλοι, μα προ παντός με τον λόγο του Ευαγγελίου. Με τους λόγους, τα έργα και την βιοτή των Άγίων Πατέρων μας, με τις αποφάσεις των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων και με την Ορθόδοξη Ιερή μας Παράδοση.

Το ποιμαντικό έργο, δεν αναδεικνύεται ούτε με στημένες φωτογραφίες, ούτε με κολακείες, αλλά προπαντός ούτε με τα ψέματα.

Δεν μπορείς να oμολογείς στεντόρεια τη φωνή, «Άγιε» Σουηδίας κ. Κλεόπα, το Συνοδικό της 7ης Οικουμενικής Συνόδου, αυτό το απόσταγμα σοφίας των Αγίων Πατέρων και να υπαινίσσεσαι λεκτικά ότι συντάσσεσαι μαζί τους…

Οι προφήται ως είδον, οι απόστολοι ως εδίδαξαν, η εκκλησία ως παρέλαβεν, οι διδάσκαλοι ως εδογμάτισαν, η οικουμένη ως συμπεφρόνηκεν, η χάρις ως έλαμψεν, η αλήθεια ως αποδέδεικται, το ψεύδος ως απελήλαται, η σοφία ως επαρρησιάσατο, ο Χριστός ως εβράβευσεν· ούτω φρονούμεν, ούτω λαλούμεν, ούτω κηρύσσομεν, Χριστόν τον αληθινόν Θεόν ημών και τους αυτού αγίους εν λόγοις τιμώντες, εν συγγραφαίς, εν νοήμασιν, εν θυσίαις, εν ναοίς, εν εικονίσμασι τον μεν ως Θεόν και δεσπότην προσκυνούντες και σέβοντες, τους δε δια τον κοινόν δεσπότην ως αυτού γνησίους θεράποντας τιμώντες και την κατά σχέσιν προσκύνησιν απονέμοντες… 

αλλά να το καταργείς στην πράξη, εξαφανίζοντας τις φορητές εικόνες των Αγίων, από τον Καθεδρικό ναό του Αγίου Γεωργίου Στοκχόλμης. Δεν είναι απλά ασέβεια, είναι κάτι παραπάνω από σχιζοφρένεια, είναι προδοσία εκ των έσω.

Παρακἀτω παραθέτουμε αποσπάσμα από λόγους του κ. Κλεόπα.

Οι Πατέρες ως φορείς και εκφραστές της χριστιανικής αλήθειας και της εκκλησιαστικής συνείδησης, διατυπωμένης στη Γραφή και την Παράδοση, δημιούργησαν και διαμόρφωσαν το Ορθόδοξο φρόνημα και το ήθος της Εκκλησίας, τη νέα πνευματική πραγματικότητα, στην οποία καλούμεθα να ζήσουμε. 22/5/2023

Τελικά ποιούς νομίζεις ότι χλευάζεις μ΄ αυτήν την αλλοπρὀσαλη συμπεριφορά; Τους Πατέρες της Οικουμενικής Συνόδου και κατ΄ επέκταση όλη την εκκλησία, το ποίμνιο, ή τον εαυτό σου;

Είναι ιεροσυλία να καταργείς τον Εσταυρωμένο από το Άγιο Βήμα και να μας λες ότι, από τεσσάρων χρονών ήθελες να γίνεις σαν και κείνον που είδες κάποτε στην εκκλησία, κάποια Μεγάλη Παρασκευή να Τον κουβαλά, για να δημιουργήσεις εντυπώσεις για την ιερατική σου κλήση. Και το αποτέλεσμα; Όχι μόνο δεν αντέχεις να Τον κουβαλάς, αλλά δεν αντέχεις ούτε καν να Τον βλέπεις στο Ιερό Βήμα, γ΄ αυτό και τον πέταξες απ΄ έξω.

Είναι ιεροσυλία να τοποθετείς τον Επιτάφιο στην αποθήκη του Ναού και να μαδάς τα άνθη Του, αμέσως μετά το τέλος της Ακολουθίας και να λές ότι, τώρα πια είναι βρωμιές, γιατί έτσι κάναμε στην Αμερική. Kαι από πότε η Αμερική έγινε μέτρο σύγκρισης της ορθόδοξης πιστότητας; Δεν είναι σκηνικά χολυγουντιανής παράστασης που πρέπει να ξηλωθούν, για να δώσουν την θέση τους σε άλλα. Είναι ιερά σκεύη του ναού που μιλούν κατ΄ ευθείαν στην καρδιά των πιστών.

Δεν σου επιτρέπεται να μετατρέπεις τον ναό εν ώρα Θείας Λειτουργίας σε γήπεδο για τα μικρά παιδιά, για να αισθάνονται σαν το σπίτι τους. Έχεις υποχρέωση να διαφυλάξεις την ιερότητα του χώρου.

Τους θέλεις αυριανούς ηγέτες της παροικίας, αλλά έχεις καταργήσει από τον ναό τα μόνα αληθινά πρότυπα ηγετών, τους Αγίους μας, στους οποίους τα παιδιά πρέπει να προσβλέπουν.

Είναι δολιοφθορά να λές ότι ίδρυσες ελληνοχριστιανικό μουσείο, για να φέρεις τους νέους πιο κοντά στην παράδοση μας και να τοποθετείς πίνακες του γερμανού ζωγράφου Χένρικ Χόφμαν, αγαλματίδια και άλλα «ιερά αντικείμενα» 

Είναι πρόκληση να περιφέρεις διπλούς δίσκους, όταν ο ναός είναι ασφυκτικά γεμάτος, νομίζοντας ότι θα τ΄ αρπάξεις διπλά. Προκαλείς μόνο αγανάκτηση.

Δεν είσαι ο Ναβουχοδονόσορας του βασιλείου της Σκανδιναβίας. Είσαι Επίσκοπος, Αρχιερέας της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Είσαι ένας κρίκος στην μεγάλη αλυσίδα Μεγάλων Αγίων Ανδρών, Αρχιερέων, όπως Βασίλειος, Γρηγόριος, Χρυσόστομος, Νικόλαος, Σπυρίδων, Φώτιος, Νεκτάριος, Καλλίνικος Εδέσσης, Αντώνιος Σιατίστης, για να αναφέρουμε μόνο μερικούς.

Κατέβασες τις εικόνες των Αγίων και ανάρτησες την δική σου, όπως ο Ναβουχοδονόσορας. Όπου σταθείς και όπου βρεθείς, φτού και πάλι από την αρχή με τα κατορθώματα της «ελαχιστότητάς» σου, για την δεκαετία που συμπληρώνεις στην Μητρόπολη Σουηδίας, μη τυχόν και ξέφυγε κάτι από κάποιον. Όμως η πραγματικότητα είναι αμείλικτη και σ΄ έχει ήδη προλάβει. Η φανταστική εικόνα που προσπαθείς να περάσεις για τα επιτεύγματα σου έγινε μπούμερανγκ και σε κυνηγά.

Προσπαθείς να εμπνεύσεις το ποίμνιο στην εμβάθυνση της χριστιανικής ζωής, με συχνές αναφορές σε στίχους σύγχρονων τραγουδοποιών. Θα έπρεπε να σε είχαν προβληματίσει περισσότερο οι στοίχοι του τραγουδιού «Η Φαντασία» του Γιώργου Νταλάρα. Παρακάτω θα δούμε τι έπλασε η δική σου φαντασία κ. Στρογγύλη, Μητροπολίτα Κλεόπα, για το έργο σου στη Μητρόπολη Σουηδίας και πάσης Σκανδιναβίας.

Εκατοντάδες άνθρωποι όλων των ηλικιών διακονούν στις ενορίες μας, αθόρυβα και διακριτικά. Όλοι οι τομείς ποιμαντικής δραστηριότητος στελεχώνονται από αφοσιωμένους εθελοντές.

Επτά ελληνόφωνες ενορίες έχει η Σουηδία και έχεις διορίσει το ίδιο εκκλησιαστικό συμβούλιο σε όλες τις ενορίες, με την προσωπικότητα σου πρόεδρο, σχεδόν σε όλα τα ενοριακά συμβούλια. Όλοι οι σύμβουλοι, μόνιμοι κάτοικοι Στοκχόλμης και ας απέχουν οι ενορίες ακόμα και 700χλμ μεταξύ τους. Αυτή η ενέργεια σου, όχι μόνο παραβιάζει παράφορα το ίδιο το καταστατικό της Μητρόπολης, αλλά δεν αντέχει καν να κριθεί με την κοινή λογική. Χώρια που δείχνει την απόσταση που σε χωρίζει από το ποίμνιο σου και την πραγματική σχέση που έχεις μαζί του.

Από όλες αυτές τις εκατοντάδες των «αφοσιωμένων εθελοντών» δεν βρέθηκε κανένας που να θέλει να συμμετάσχει σε εκκλησιαστικό συμβούλιο; Τι συμβαίνει άραγε; Είναι όλοι ανίκανοι και αγράμματοι, δεν εμπιστεύεστε κανέναν, ή μήπως δεν θέλουν να συνεργαστούν μαζί σου;

Με την χάρη του Τριαδικού Θεού και τις προσευχές του Παναγιωτάτου και των Αδελφών κληρικών τε και λαϊκών, ηξιώθη η τοπική μας Εκκλησία να επανδρωθεί με δώδεκα κληρικούς, από έναν που διακονούσε το 2014. (20-10-23)

Πρώτον, τρείς κληρικοί διακονούσαν στην Μητρόπολη το 2014 όταν ήρθες.
Δεύτερον, πού λειτουργούν όλοι αυτοί οι δώδεκα κληρικοί, όταν έχεις διορίσει ΕΝΑΝ ΙΕΡΕΑ υπεύθυνο για τέσσερις ενορίες της Σουηδίας και μία της Κοπεγχάγης πέντε;
Τρίτον, μόνο μία ενορία, εκτός Στοκχόλμης, λειτουργούσε κανονικά και ανελλιπώς τα τελευταία δέκα χρόνια, αυτή της πόλης Μπορός στην νότια Σουηδία, με εφημέριο τον ΑΜΙΣΘΟ ΛΕΥΪΤΗ π. Ιωάννη Νικολαϊδη, τον οποίο η «ποιμαντική σου ευαισθησία» τον έθεσε σε αργία. Και ο λόγος; Για έλλειψη συνεργασίας. Δεν συναινεί ο π. Ιωάννης να υπογράψει τις άνομες, αντικαταστατικές αλλαγές σου, για την λειτουργία των ενοριών. Αφού κατόρθωσες, χωρίς καταστατικές αλλαγές, τα προηγούμενα χρόνια, να αποστραγγίσεις τις ενορίες από όλα τα οικονομικά τους και να τα μεταφέρεις στο ταμείο της Μητρόπολης και από εκεί, ποιός ξέρει που αλλού, τώρα θέλεις να αποτελειώσεις τον στραγγαλισμό τους, υποβιβάζοντας τες σε θυγατρικές εταιρείες, με κοινό λογαριασμό με την Μητρόπολη, ώστε να συγουρέψεις ότι και τα μελλοντικά τους έσοδα θα μπαίνουν στο ταμείο της Μητρόπολης. Μην τυχόν και προκόψουν οι ενορίες οικονομικά από μόνες τους. Γιατί πνευματικά, ήδη τις έχεις καταδικάσει σε αργό θάνατο, αφού άλλες από αυτές έχουν μία Θεία Λειτουργία τον μήνα, άλλες μία το εξάμηνο και άλλες μία στα δύο χρόνια.
Ο π. Ιωάννης της ενορίας τα Εισόδια της Θεοτόκου της πόλης Μπορός εξυπηρετούσε τις πνευματικές ανάγκες των Ελλήνων, με Θείες Λειτουργίες και άλλα Ιερά Μυστήρια στην ευρύτερη περιοχή στην νότια Σουηδία. Παρ΄ όλα αυτά, τα τελευταία τέσσερα χρόνια δεν υπήρχε πουθενά στα επἰσημα χαρτιά της Μητρόπλης σαν υπεύθυνος της ενορίας του, γιατί την θέση αυτή την είχες πάρει εσύ προσωπικά κ. Μητροπολίτα, που έχεις να επισκεφτείς την ενορία αυτή από το 2018. Τελικά, ποιόν τιμωρείς κ. Κλεόπα, τον π.Ιωάννη, ή το ποίμνιο;

Από αυτές λοιπόν τις ενορίες, με περίσσιο θράσος, ζητάς και απολογισμό πεπραγμένων, με την λήξη των κατηχητικών σχολείων

…πλησιάζει η λήξη των Κατηχητικών Σχολείων και των χριστιανικών νεανικών ομάδων κι η κάθε ενορία θα κληθεί, να κάνει το δικό της απολογισμό στο ποιμαντικό της έργο, αν δηλαδή υπήρξε ουσιαστική συμμετοχή των νέων στα ενοριακά δρώμενα… 18/5/2023

Άλλη ενέργεια που δείχνει την «αμοιβαία εμπιστοσύνη» μεταξύ υμών και των «αφοσιωμένων εθελοντών», είναι ότι ανέθεσες στο ίδιο πρόσωπο την ευθύνη για την λειτουργία των σελίδων fb όλων των ενοριών. Κρίμα που δεν ζεί ο Γκαίμπελς, ξέρεις, ο υπουργός προπαγάνδας του Χίτλερ, να σου δώσει συγχαρητήρια.

Ο κατάλογος των «κατορθωμάτων» της «ποιμαντικής σου ευαισθησίας» και «ιεραποστολικής σου δραστηριότητας» κ. Μητροπολίτα είναι δυστυχώς μακρύς και αρκετά από αυτά τα έχουμε επισημάνει σε προηγούμενα άρθρα, όπως τnν εκ βάθρων ανακαίνιση του Καθεδρικού Ναού Αγίου Γεωργίου Στοκχόλμης, 16/12/2020 αλλά και την διάψευση της από εσένα τον ίδιο.

Για να είμαστε σαφείς, δεν έγινε ανακαίνιση, μόνο συντήρηση και αποκατάσταση. Τέτοιες εργασίες δεν απαιτούν άδεια, καθώς το έργο δεν προκάλεσε αλλαγές στον Καθεδρικό Ναό, αλλά αποσκοπούσε στο να επαναφέρει το αρχικό του κάλλος.18-12-2021
Και το ΕΚ ΒΑΘΡΩΝ που κολλάει τότε;

Την «θεραπεία» ενός χρόνιου προβλήματος της Μητρόπολης, αυτό της αγοράς μητροπολιτικής κατοικίας.
…μια τέτοια ανάγκη, καταφέραμε και θεραπεύσαμε και για την ίδια την Ιερά Μητρόπολη, η οποία δεν διέθετε Μητροπολιτική Κατοικία από της ιδρύσεώς της και η οποία έγινε πραγματικότης… (18/5/2023)
Χωρίς την ύπαρξη κατοικίας, η Ι. Μητρόπολις αδυνατεί να προσελκύσει νέους κληρικούς και ιεραποστόλους, για να επεκτείνουν τις δραστηριότητες της.
Ως εκ τούτου, το ακίνητο αυτό αγοράστηκε για να λειτουργήσει ως κατοικία πολλαπλής χρήσεως και να εξυπηρετήσει τις ποικίλες ανάγκες της Ι.Μητροπόλεως, κ.α (18/12/2021)

Η μητροπολιτική κατοικία πολλαπλής χρήσεως, σαν έδρα της «ιεραποστολικής συντονιστικής επιτροπής της Μητρόπολης», που αγοράσατε το 2019, μία έπαυλη με πισίνα, σαράντα χλμ. μακριά από την Μητρόπολη, ίσως για να είναι μακριά από τα φλας των παπαράτσι, μένει αχρησιμοποίητη ακόμα, γιατί περιμένει κι΄ αυτή την εκ βάθρων ανακαίνιση της, ή ίσως κάτι άλλο.
Επόμενο είναι μετά από τέτοιες «συντονισμένες ποιμαντικές και ιεραποστολικές δραστηριότητες», ο μισθός του κ. Κλεόπα να έχει φθάσει στα ύψη. Απορροφά τα 3/4 της οικονομικής βοήθειας του Σουηδικού κράτους, που είναι και η μόνη σταθερά κύρια πηγή εισόδων της Μητρόπολης και η οποία πρωτίστως δίνεται για να μοιράζεται αναλογικά στις ενορίες. Από το 2015 που ανέλαβε ο κ. Κλεόπας την διαχείριση των οικονομικών της Μητρόπολης, δεν δόθηκε κορώνα τσακιστή σε καμμιά ενορία. Από το 2022 τοποθετήθηκαν χρηματικά ποσά στους κοινούς λογαριασμούς των ενοριών με την Μητρόπολη, τα οποία υποτίθεται ότι μπορούν να διαχειρίζονται, αφού όμως πρώτα υπογράψουν την υποβίβαση τους σε θυγατρικές εταιρείες της Μητρόπολης.
Ο μισθός του κ. Μητροπολίτη 120.000 κορώνες Σουηδίας, ή αλλιώς 12.000 ευρώ τον μήνα.

Όλες αυτές οι ενέργειες του κ. Μητροπολίτη, οπωσδήποτε αντανακλούν την ανησυχία του για «σωστή πνευματική καθοδήγηση» του ποιμνίου του και γενικά όλων των απανταχού ελληνορθοδόξων και αποσκοπούν στον «επανευαγγελισμό» τους, γίνονται για να μην πέσουν βορά των προβατόσχημων λύκων, αιρετικών ή αλλοθρήσκων και χάσουν τις ψυχές τους. Μόνο που ξέχασε τους ΟΜΟΘΡΗΣΚΟΥΣ. Κάτι ξέρει αυτός από πολιτικές.

Δυστυχώς, κάποιοι συμπατριώτες μας δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι, σε κάθε γωνιά της γης, υπάρχουν χιλιάδες Ελληνορθόδοξοι, άλλοι οργανωμένοι, όπως σε Αμερική, Ευρώπη και Αυστραλία, και άλλοι διασκορπισμένοι και ξεχασμένοι, έχουν ανάγκη από πνευματική καθοδήγηση και επανευαγγελισμό, για να μην γίνονται βορά των διαφόρων «προβατόσχημων λύκων», αιρετικών ή αλλοθρήσκων, ακόμη και θύματα εγκατάλειψης, κινδυνεύοντας να χάσουν τις ψυχές τους. 20/10 2023

Τελειώνοντας, παραθέτω ένα κείμενο του κ. Μητροπολίτη, το οποίο πολύ «συγκεκριμένα» αντανακλά το όραμα του για το μέλλον της Μητρόπολης και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. 

Ο νέος αναπτυξιακός προσανατολισμός της τοπικής μας Εκκλησίας στοχεύει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών της, στην ενίσχυση των έργων υποδομής, στην προώθηση των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων και διαρθρωτικών αλλαγών, υιοθετεί καινοτόμες ιδέες, στηρίζει, με σύγχρονες μεθόδους και στρατηγική θεώρηση, την κοινοτική δράση, τον εξωστρεφή αναπτυξιακό προσανατολισμό και επιτυγχάνει την βιωσιμότητα των ενοριών. Στοχεύουμεστην υλοποίηση του οράματος της δεύτερης 50ετίας της τοπικής μας Εκκλησίας, με έργα ευποιΐας, για να καταστεί κοινό κτήμα, κοινή αποστολή, ακραιφνούς ιεραποστολικού, ακαδημαϊκού, κοινωνικού, φιλανθρωπικού και πολιτιστικού χαρακτήρος. 22/10/2021