Ξεπεσμός, φόβο καί δουλεία! (Καί ἕνα ἐρώτημα γιά τόν κ. τζανάκη)

Τοῦ Γεωργίου Τζανάκη

Δν εναι πίστις ατό. Εναι ξεπεσμς γεμάτος φόβο κα δουλεία. 


Δ
ν εναι πίστις ατό. Εναι ξεπεσμς γεμάτος φόβο κα δουλεία. 

Γράφω, πειδ ντρέπομαι. Ντρέπομαι γιατ γνώρισα ληθινος νθρώπους. Γνωρίζω τι εμαι λάχιστος, λλ εναι ληθινο ατο πο μο παρέδωσαν σα χω καταλάβει -ν κάτι χω καταλάβει σωστά.

(Ἐδῶ παραθέτω λάχιστα, κα χι τ πι χαρακτηριστικά- μόνον π ναν γιο, τν γιο σαάκ τν Σρο, γι ν φαν τι ατο πο λένε κα λένε, δθεν θεολογίες –πράγματα χαμένα, συνάρτητα κα σχετα– ποστηρίζοντας τν παροσα πτώση κα προδοσία, δν πιστεύουν στν Θε τν πατέρων, κατ τν πίστι τν πατέρων. Φυσικ δν εμαι κατάλληλος ν λέ τέτοια λόγια κα σως χάνουν κα τν ξία τους, μως δν ξέρω τί λλο ν κάμω μέσα σ᾿ ατν τν χαμό. φο δν μιλνε ο ποιμένες –πλν τν ξαιρέσεων πο διώκονται κα πεθαίνουν– μιλον ο πλίνθοι).

πως λεγε μέγας γιος, σαάκ Σρος: «Σο λέγω κα μ διστάσς, οτε ν καταφρονήσς τ πόλοιπα λόγια μου, ς λαχίστου, γιατ εναι ληθινο ατο πο μο τ παρέδωσαν» (λες ο παραπομπς εναι π τ βιβλίο: Δαμασκηνο μοναχο γιορείτου: ΙΣΑΑΚ ΣΥΡΟΥ ΤΑ ΕΥΡΕΘΕΝΤΑ ΑΣΚΗΤΙΚΑ. Γ΄ κδοσις, 2020. Κελλίον Τιμίου Προδρόμου, Ι. Μ. Καρακάλλου, ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ).

«Λέγω σοι πργμα, κα μ διστάσς τούτου, μηδ τος λοιπος μου λόγοις καταφρονήσς, ς λαχίστου, διότι ληθες εσιν ο παραδεδωκότες μοι»·. (ΑΓΙΟΣ ΙΣΑΑΚ ΣΥΡΟΣ, σελ. 40).

τι κατάλαβα εναι π τ διαβάσματα τν γραφν τν γίων κα τν ληθινν στομάτων κα κάτι λίγα π πείρα.

«Καθς κατείληφα πό τε τς θεωρίας τν γραφν κα τν ληθινν στομάτων, κα μικρν π’ ατς τς πείρας» (ΑΓΙΟΣ ΙΣΑΑΚ ΣΥΡΟΣ, σελ. 39·

πειδ κουσα τ ληθιν στόματα ληθινν νθρώπων (νθρώπων δηλαδ πο ζητοσαν κα ζοσαν μόνο τν λήθεια το Θεο) ν μιλον, κα νοιωσα τν καρδιά μου ν καίγεται στ λόγια τους, ντρέπομαι τώρα στος καιρος τούτους ν κούω τ ψεδος –π τ στόματα το ψεύδους– ν θέλ ν διώξ τν λήθεια. Ντρέπομαι ν κούω τ ψευτολογικ το φόβου κα τς δειλίας ν θέλ ν διώξ τν πίστι, πο εναι πάνω π τν λογικ το κόσμου.

Βλέπω τν διωγμ τς πίστεως κα τν διωγμ τν πιστν, χι μόνον π καίσαρες κα ξουσιαστς, λλ κα π τος διους τος ποιμένες –τίποτε τ παράξενο «ε μ δίωξαν κα μς διώξουσι». Οτε τ μυστήρια σεβάστηκαν, οτε τν ναό, οτε τ ερά, οτε τν διο τν Χριστ κα τν νάστασί Του. Κυνήγησαν τος πιστος, τώρα κυνηγον τος ερες. παγορεύουν κόμη κα ν ξομολογον, σους δν ποκύπτουν στς ντίθεες διαταγές τους. Θέλουν ν πιβάλλουν τς ντολές, πο ο διοι δέχτηκαν, γι ν κανοποιήσουν τ φιλήδονα θελήματά τους.

Ατ πο μ κάνει κα ντρέπομαι εναι τι βλέπω κα κούω χιλιάδες στόματα «ποιμένων» ν λένε ψέμματα στος νθρώπους κα ν ζητνε πακο γιατ «ατ λέει κκλησία, ατ λέει Σύνοδος κα Σύνοδος εναι Σύνοδος Πατέρων, πο φωτίζει τ Πνεμα τ γιο». Κα τ λένε ατο πο λειτουργον φορντας μουρόπανα, σ ατος πο γι ν κοινωνήσουν κατεβάζουν γι κλάσματα το δευτερολέπτου τ δικό τους μουρόπανο κα μέσως τ ξανανεβάζουν. Κα ατ «τος φωτίζει Παράκλητος γι ν τ λένε» λένε. Ατο ο τρομοκρατημένοι, ο σαρκιολάτρες, ο δειλο κα φοβισμένοι λένε –κα προσπαθον ν πείσουν– τι εναι ποτέλεσμα το φώτισμο το γίου Πνεύματος, λη ατ περίγραπτη κατάστασι.

πλ ποδεικνύουν τι ποτ δν ασθάνθηκαν τίποτα π τν Χάρι το γίου Πνεύματος. σοι γεύτηκαν τν χάρι το Παρακλήτου, λλα λένε κα λλα πράττουν:

Ατς ( Παράκλητος) δείχνει στν νθρωπο τν γία δύναμι πο νοικε μέσα του κάθε στιγμή. Τν σκέπη –τν νοητ σχύ– πο σκεπάζει παντοτε τν νθρωπο κα ποδιώκει π᾿ ατν κάθε βλάβη, στε ν μν πλησιάσ στν ψυχή του στ σμα του.

«Οτος ( Παράκλητος) δεικνύει τ νθρώπ τν δύναμιν τν γίαν, τν νοικοσαν ν ατ ν παντ καιρ· τν σκέπην, τν σχν τν νοητήν, τν σκεπάζουσαν τν νθρωπον πάντοτε, κα ποδιώκουσαν π’ ατο πσαν βλάβην το μ προσεγγίσαι τ ψυχ ατο τ σώματι». (ΑΓΙΟΣ ΙΣΑΑΚ ΣΥΡΟΣ σελ 45-46).

Τ πνεμα τ γιο λοιπόν, δείχνει στν νθρωπο ασθητ τν δύναμι τν Θεϊκ πάντοτε, πο σκεπάζει κα προστατεύει π κάθε βλάβη κα τν ψυχ κα τ σμα. ποιος νοιωσε στω κα να δευτερόλεπτο ατ τ θεϊκ δύναμι κα προστασία, μπορε ν παρουσιάζεται νώπιον το Κυρίου, ντς το ναο το γίου, μ τ δαιμονικά σύμβολα το φόβου κα ν βεβηλών κόμη κα τν νάστασι;

ποδεικνύει τι ποτ δν πίστεψε στν Θεό κατ τν πίστι τν γίων. Δν μπορε κάποιος ν δείχνει τέτοια φροντίδα γι τ σαρκίον του, μέχρι μανίας κα βεβηλώσεως τν ερν, ν χει παραθέσει τν ψυχή του στν Θεό μ πίστι ληθιν, κα χει γευτεῖ τ συνέργεια το Θεο.

«Ψυχ γρ παξ παραθεμένη αυτν τ Θε ν πίστει κα ν πολλ πείρ δεξαμένη τν γεσιν τς συνεργίας ατο, πάλιν αυτς ο φροντίζει». (ΑΓΙΟΣ ΙΣΑΑΚ ΣΥΡΟΣ, σελ.49).

Καλά, γ εμαι να πηρμένο τίποτα, νας ψεκασμένος, νας νεύθυνος, νυπάκουος χαζός (πως διατείνονται ο ποιμένες μας)· ατ μως τ λέει γιος σαάκ Σρος. Κάνει λάθος; περβάλει; Τί συμβαίνει;

ατς κάνει λάθος ο σημερινο ποιμένες δν πιστεύουν σωστ στν Θεό. Κα τ δύο μαζ δν γίνεται.

Σ σους χει νατείλει τ φς τς πίστεως... κάθε στιγμή βλέπουν τν προνοια τν Πατρικ ν τος πισκιάζει, κείνου το Πατέρα το ληθινο πο μ τν μετρη γάπη του περέχει π κάθε σαρκική πατρικ γάπη, ατο πο μπορε κα σχύει περισσότερο π λους ν συνεργήσ παραπάνω π τι ζητομε  πιθυμομε σκεπτόμαστε.

«ν ος γρ τ φς τς πίστεως νατέλλει, οκέτι πάλιν ναισχυντοσιν πρ αυτν εξασθαι, οδ ξαιτήσασθαι παρ τ Θε, ''δς μν τόδε'', , ''λάβε ξ μν τόδε'', οδ φροντίζουσιν αυτν κατ πάντα τρόπον. Διότι, ν τος νοερος φθαλμος τς πίστεως, ν πάσ ρ θεωροσι τν πρόνοιαν τν πατρικήν, πισκιάζουσαν ατούς, ξ κείνου το Πατρς το ληθινο, το περέχοντος ν τ πολλ γάπ ατο τ μέτρ, πάσης γάπης πατρικς σαρκικς, το δυναμένου κα σχύοντος παρ πάντας συνεργσαι μν περεκπερισσο, πρ ατούμεθα κα νθυμούμεθα κα νοομεν». (ΑΓΙΟΣ ΙΣΑΑΚ ΣΥΡΟΣ, σελ.49).

πατρικ γάπη το Θεο εναι πείρως μεγαλύτερη π ποιαδήποτε λλη σαρκικ πατρικ γάπη, προφανς κα π ατν τν σημερινν «πατέρων» κα «ποιμένων», πο δν διστάζουν ν κβιάζουν ν πειλον κα ν στέλνουν στ κοσμικ δικαστήρια τ παιδιά τους, ερες κα λαϊκούς. Προφανς σ ατος τ φς τς πίστεως οδέποτε χει νατείλει. Τς πίστεως το γίου σαάκ, το γίου Παϊσίου, το γίου Πορφυρίου κα λων τν γίων τς ρθοδόξου κκλησίας. ν εχαν ατν τν πίστι θ βλεπαν ν πάσ ρ τν πρόνοιαν τν πατρικήν, πισκιάζουσαν ατούς, κα δν θ γινόταν μασκοφορεμένοι καρνάβαλοι, θεατρίζοντες τ ερ μυστήρια κα δν θ δίωκαν τος θέλοντας εσεβς ζεν.

Προσπαθον ο ποιμένες (κα ο συνοδοιπόροι τους ννοεται) ν παρουσιάσουν σα λένε γι ρρώστιες, μβόλια, κινδύνους κλπ, ς ποτελέσματα τς «γνώσεως», πο παρουσιάζουν ο «εδικοί», φαρμόζουν ο πολιτικοί, κα προπαγανδίζουν, χι δωρεάν, ο δημοσιογράφοι. Μ κα κριβ κα ληθ ν σαν λα σα παρουσιάζονται –κα στν κτασι πο παρουσιάζονται– πάλι νας νθρωπος πο πιστεύει ληθς, οτε θ σκιαζόταν, οτε θ πρόδιδε τν πίστι κα τ ερ π τν φόβο κα τν διασταγμό. Ατ εναι πράγματα θεμελιώδη κα βασικ τς πίστεως. φυσικ γνσις εναι νάντια στν πίστι. νθρωπος τς γνώσεως γι ν κάν κάτι θ τ ψάξ, θ τ ξετάσ, θ δ ν εναι δυνατν κα πς ν πραγματοποιηθ, ατ πο σκέφτεται κα θέλει.

«Οτος γάρ στιν ρισμς τς (φυσικς) γνώσεως, τι κτς ξετάσεως κα ρεύνης ποισαί τι πργμα οκ ξουσιάζει. λλ’ ξετάζει ε δυνατν γενέσθαι περ νθυμεται κα θέλει». (ΑΓΙΟΣ ΙΣΑΑΚ ΣΥΡΟΣ σελ.50).

πίστις μως; πίστις καταλύει λους τος νόμους τς γνώσεως, χι τς πνευματικς, λλά τς φυσικς γνώσεως.

« δ πίστις, τί; δ πίστις στ λύσις ν πσι τος αυτος τν νόμων τς γνώσεως, οχ τς πνευματικς λέγομεν (λλ τς φυσικς)». (ΑΓΙΟΣ ΙΣΑΑΚ ΣΥΡΟΣ σελ.49-50).

«Μ εναι δυνατν;» θ ναφωνήσ διαφωτισμένος οκουμενιστς τς σήμερον. «Εναι δυνατν ν λέγονται τέτοια πράγματα; στν καιρ τς γνώσεως κα τς πιστήμης κα τς λευθερίας;» Χορτάσαμε γνώσι κα πιστήμη κα λευθερία. Εδικς τος τελευταίους 14 μνες, πο συμμετέχει κα τ κκλησιαστικό-πνευματικ διευθυντήριο, χορτάσαμε κα ρθοδοξία κα ρθοπραξία.

ναμφιβόλως πίστις πο ο πατέρες βίωσαν κα στν ποία ναφέρονται εναι διαφορετικ π τν πίστι τν σημερινν ποιμένων μας. Τ ποδεικνύουν τ ργα τους. ποιος θέλει ς σκεφτε τ παραπάνω λόγια το γίου σαάκ κα τ σα λένε κα πράττουν ο ρασοφοροντες προαγωγο το φόβου κα κήρυκες τς ποτέλειας κα τς δουλείας.

Πιστεύουν λλη πίστι. Γνωρίζουν λλην γνώσι.

ταν πισκιάσει Παράκλητος τν νθρωπο (πως ναφέρθηκε παραπάνω) ττε ρμ ψυχ κα λόγ τς λπίδας το Θεο καταφρονε κάθε κίνδυνο κα μ τ φτερ τς πίστεως ψοται πάνω π τήν ρατ κτίσι κα εναι πάντα σν μεθυσμένη π τν κπληξι τς κατ Θεν μέριμνας...

«Κα ρμ ( ψυχή) κα καταφρονε παντς κινδύνου τ λπίδι το Θεο, κα ν τος πτερος τς πίστεως ψοται κ τς ρατς κτίσεως, κα ς μεθύουσα γίνεται ε ν τ κπλήξει τς μερίμνης τς κατ Θεόν» (ΑΓΙΟΣ ΙΣΑΑΚ ΣΥΡΟΣ σελ.46).

Ατ μως συμβαίνουν κα τ βρίσκουμε μέσα μας ταν δν καλύψουμε τν γνώσι μ τ θέλημά μας τ φιλήδονο.

«Κα τατα ερίσκομεν ν αυτος, ταν μ καλύψωμεν ατν τ θελήματι μν τ φιληδόν». (ΑΓΙΟΣ ΙΣΑΑΚ ΣΥΡΟΣ σελ.45).

Ατ εναι φορμ τς παρούσης «πίστεως» τν ποιμένων μας κα πολλν ξ μν τν ποιμενομένων. Καλύπτουμε τ πάντα μ τ θέλημά μας τ φιλήδονο. Φιληδονία δν φορ μόνον τς σαρκικς δονές. « φυσίωσις τς επρεπείας τς ξουσίας», πο πάλιν ναφέρει ἀββᾶς σαάκ, δν εναι φιληδονία; Ατ πο κάνουν ο πίσκοποι κα διατάζουν, κα παγορεύουν, κα βιάζουν συνειδήσεις, κα συνεργάζονται μ τς ξουσίες, λαμβάνοντας τ ασχρ λικ νταλάγματα –π να μπράβο κα μι δημοσιότητα μέχρι πιχορηγήσεις κα βάντες πάσης φύσεως– τί εναι; Γιατ κατήντησαν ν παρουσιάζονται χι μόνον μβολιαζόμενοι δημοσίως, λλ κα ψευδόμενοι τι χουν προσβληθ π κορωνοϊό, προκειμένου ν πηρεάσουν τν λαό; Δν εναι μόνον περίπτωσις πο ναφέρει κ. Σπυρίδων Ζορμπαλάς(1). Γνωρίζουμε κα λλες περιπτώσεις τέτοιες. λλος νας λόγος ν ντρεπόμαστε γι τν κατάντια μας. Ν μν ναφερθομε στος φιλόδοξους πο προκειμένου ν νέλθουν στ κκλησιαστικ ξιώματα περθεματίζουν κα δημαγωγον...

Κα εναι κα πι πια κδοχή, τ τι ποτ δν γνώρισαν τν πίστι τν γίων. Ατ δν τος κάνει λιγότερο προδότες μως. Ερίσκονται ες τόπον διαδόχων τν ποστόλων κα προδίδουν τν ποστολή τους. ούδας ερίσκετο σ τάξι μαθητο. Τί γινόταν στν ψυχή του, πόσο πίστευε, ν πίστευε, τί κριβς πίστευε, δύσκολο ν λεχθ. Πάντως πρόδωσε. Ατ εναι σίγουρο, σο σίγουρη εναι κα προδοσία τν σημερινν ποιμένων.

ν πάλι γνώρισαν τν πίστι κα κατήντησαν ν ξαναγυρίσουν στν ψυχικ γνσι τν εδικν κα τν πιστημόνων κα τν ρχόντων το κόσμου τούτου –γιατ κόυω τι τάδε πίσκοπος πο ταν παραδοσιακς, πο ταν πατερικς πο ταν πολλ κα διάφορα κα τώρα μασκοφορε, μβολιάζεται δημοσίως, κα κυνηγ τος ερες κα λα τ συναφή– μ τί μοιάζουν;

Ατς πο ξιώθηκε ν γευτ τν γλύκα τς πίστεως κα μετ ξαναγύρισε στ γνώσι τν ψυχικ μέ τί μοιάζει; Μ ατν πο βρκε πολύτιμο μαργαριτάρι κα τ λλαξε μ χάλκινη δεκάρα κα μ ατν πο φησε τν ατεξούσια λευθερία κα δέχτηκε τν ξεπεσμό, γεμάτο φόβο κα δουλεία.

«ρώτησις: ξιωθες γεύσασθαι τς δύτητος τς πίστεως κα πάλιν στραφες πρς τν γνσιν τς ψυχς, ν τίνι διαφέρει τ πργμα ατο; πόκρισις: Τ ερόντι μαργαρίτην πολύτιμον κα λλάξαντι ατν ες βολν χαλκο, τ άσαντι λευθερίαν ατεξούσιον κα στραφέντι ες τος τρόπους τς πτωχείας, πεπληρωμένους φόβου κα δουλείας». (ΑΓΙΟΣ ΙΣΑΑΚ ΣΥΡΟΣ, σελ. 253-4).

κριβς πως τ λέει ἀββᾶς σαάκ. Ξεπεσμς γεμάτος φόβο κα δουλεία.

Βαρ ν βλέπεις λειτουργος το ψίστου κα τος πιστούς Του ν χουν πετάξει τ τίμια κα τρομαγμένοι κα κημοφοροντες ν σκαλίζουν στ σκουπίδια τν νεοεποχίτικων χωματερν γι ν τραφον μ τ ξυλοκέρατα πο τος προσφέρουν ο σύγχρονοι χοιροβοσκοί, λλαλάζοντες «πακοή-πακοή» κα κολουθοντες τν μαινόμενο χλο πο ζητ τν πιστροφ στήν ...κανονικότητα...

Πς ν μν ντρέπεται κανείς; Κα περισσότερο πο παρατηρομε πρακτοι, λς κα βλέπουμε ταινία. σοι τ νοιώθουν ς συμπαρασταθον σ σους προσπαθον κάτι ν ργανώσουν, κάποια μπρακτη ντίστασι. ταν κάποτε ρωτηθομε σ ατ τν κόσμο στν λλο, τί κάναμε ταν γινόταν χαλασμός, τί θ παντήσουμε; τι ρητορεύαμε κα παπαγαλίζαμε πατερικά χωρία τι «προσευχόμεθα» μασκοφορεμένοι χι; Καιρς το ποισαι τ Κυρί.

Εναι καιρο μαρτυρίου κα μαρτυρίας , βρ παιδιά. Κα εναι μόνον ρχή. Τί δν καταλαβαίνουμε; Ποιούς κοιτμε, π ποιούς παραδειγματιζόμαστε;

Ο καιρο τοτοι εναι καιρο μαρτυρίου. Θες ν βοηθήσ τς ψυχς πο τν κολουθον μ ελικρίνεια κα χι μ πανουργία. Ν βοηθήσ ν πομείνουν τν βία, στν καιρό το μέχρι αματος γνος. Τ αμα δη τρέχει...

«Δυνατς ε, Κύριε, πηγ πάσης βοηθείας, ποστηρίξαι ν τος τοιούτοις καιρος, οτινές εσι μαρτυρίας καιροί, τς νυμφευσαμένας σοι αυτς μετ χαρς ψυχάς, οράνιος νυμφίος, κα δεδωκυΐας τς συνθήκας τς γιότητος ν συνέσει μετ ελικρινείας κινήσεων, κα ο μετ πανουργίας. Δι δώρησαι ατας δύναμιν μετ παῤῥησίας καθελεν χυρωμένα τείχη, κα πν ψωμα παιρόμενον κατ τς ληθείας, να μ το δίου σκοπο στοχήσωσι βί νυπομονήτ ν τ καιρ, ν περ αματος νταγώνισμα γίνεται». (ΑΓΙΟΣ ΙΣΑΑΚ ΣΥΡΟΣ σελ.40).

Γεώργιος Κ. Τζανάκης. κρωτήρι Χανίων 21.5.2021

……………………………….

(1) Μητροπολίτης κηρύττει στον ναό ψευδώς ότι πέρασε την ασθένεια του κορονοϊού!

http://aktines.blogspot.com/2021/05/blog-post_3.html#more

 Πηγὴ ἐδῶ.