Ο Μητροπολίτης Σουηδίας, ο «ζηλωτής Ιούδας» και ο «εγωιστής» Πέτρος!
Τιμουδάς Χρήστος
Στοκχόλμη 15/4/2023
Στον λόγο του την Μ. Παρασκευή. Ο Μητροπολίτης Σουηδίας κ. Κλεόπας, ανάμεσα στα άλλα μας λέει και τα εξής:
Σαν σήμερα, το ανθρώπινον γένος, δίκην δικαστού, έκρινε και καταδίκασε τον Θεό, αποτιμώντας την αξία Του “τριάκοντα ἀργύρια”.
Ο Χριστός έζησε την επίγεια ζωή του, σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο και συναναστράφηκε με συγκεκριμένους ανθρώπους, τα ονόματα των οποίων, ένα μέρος τουλάχιστον, μας είναι γνωστά από τα Ευαγγέλια. Οι δε πρωτεργάτες της Σταύρωσης Του είναι οι γραμματείς και οι φαρισαίοι, με πρώτους και καλύτερους τους Αρχιερείς Άννα και Καϊάφα, οι οποίοι μαζί με τους πρεσβυτέρους έπεισαν τους όχλους να αιτήσουν από τον Πιλάτο, την απελευθέρωση του φονιά Βαραββά και την σταύρωση του Χριστού.
Νομίζω ότι τα Ευαγγέλια είναι παραπάνω από σαφή στο θέμα αυτό.
Εσείς κ. Μητροπολίτα, γιατί γενικεύετε και ρίχνετε την ευθύνη της προδοσίας και της σταύρωσης του Ιησού Χριστού, επάνω σε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος, σαν να μην υπάρχουν στοιχεία για τα γεγονότα εκείνα; Μήπως έχετε άλλες πηγές πιο αξιόπιστες των Ευαγγελίων;
Κατόπιν ο Μητροπολίτης κ. Κλεόπας, αναπαράγει ένα κομμάτι μιας ομιλίας του Μητροπολίτου Αλεξανδρουπόλεως Ανθίμου, το οποίο λέγει, ότι «ὁ Χριστὸς μὲ πλήρη αὐτοσυνειδησία καὶ ἐπίγνωση τῆς ἀποστολῆς Του, ἐπένδυσε τὰ τριάντα ἀργύρια τῆς μακάβριας ἀγοραπωλησίας του.»
Είναι δηλ. σαν να λέμε ότι ο Χριστός ο ίδιος, πρώτα πρόδωσε τον εαυτό Του, μετά τον πούλησε και από τα λεφτά που πήρε έκανε την επένδυση της αγοράς του χωραφιού για τους ξένους.
Μια τέτοια προσέγγιση είναι ένα πολύ καλό σκαλοπάτι για το επόμενο κομμάτι της ομιλίας που λέει ότι :
«Ἀγόρασε χωράφι γιὰ νὰ τὸ δώσει προίκα σὲ ὅσους ὁ ζηλωτὴς Ἰούδας ἔκλεβε καὶ ὁ ἐγωϊστὴς Πέτρος ἀπαξίωνε.»
Το επίθετο «ζηλωτής» στην Παλιά Διαθήκη και την εποχή εκείνη, έχει πολύ θετική έννοια. Εννοεί τον πολύ πιστό άνθρωπο και είναι λίγοι αυτοί που αναφέρονται σαν ζηλωτές. Όπως για παράδειγμα ο ζηλωτής προφήτης Ηλίας ο Θεσβίτης.
Η υμνολογία της εκκλησίας τον Ιούδα τον αναφέρει ώς, προδότη, φιλάργυρο, ανελεήμων, αμνήμων, αχάριστο, επίβουλο, άδικο, κλέφτη κ.α. Σίγουρα δεν θα ήθελε κανένας να έχει στην πλάτη του όλα αυτά τα «κοσμητικά» επίθετα. Τώρα πως οι Μητροπολίτες Άνθιμος Αλεξανδρουπόλεως και Κλεόπας Σουηδίας βάζουν τον Ιούδα στο ύψος του προφήτη Ηλία, απομένει να μας το εξηγήσουν. Όπως επίσης να μας υποδείξουν ποια υμνογραφία, κείμενο, αναφέρει τον Ιούδα σαν ζηλωτή.
Παρακάτω διαβάζουμε για τον «έγωιστή Πέτρο που απαξίωνε τους ξένους».
Έχουμε δηλ. την κατασπήλωση του ονόματος του πρώτοκορυφαίου μαθητή του Χριστού και μετά την ανύψωση του προδότη μαθητή σε ζηλωτή, σχεδόν άγιο.
Αυτό ίσως να μην είναι άσχετο με το ότι οι θεολόγοι του Βατικανού προωθούν την θεωρία της αγιοποιήσεως του Ιούδα, με το σκεπτικό ότι ήταν μέρος του σχεδίου του Θεού και δυστυχώς στον άνθρωπο αυτό έπεσε αυτός ο αχάριστος ρόλος. Δηλ. δεν έφταιγε αυτός, αλλά ο…Θεός, που είχε τέτοιο σχέδιο.
Προσπαθώντας ίσως να βρούν άλλωθι για τις δικές τους προδοσίες, πέφτουν σε ακόμα χειρότερες.
Όπως και να έχουν τα πράγματα με το Βατικανό και τα σχέδια του, είναι μεγάλο κρίμα να διεστραυλώνονται τόσο μεγάλες αλήθειες από στόματα ορθοδόξων Αρχιερέων, Κλεόπα Σουηδίας και Ανθίμου Αλεξανδρουπόλεως.
Η ένωση των εκκλησιών, ορθοδόξων και καθολικών, στην οποία όλα αυτά τα γεγονότα προσβλέπουν, δεν μπορεί να γίνει, αν δεν γίνουν πρώτα οι απαιτούμενες αλλαγές σε πολλά επίπεδα. Και γι´ αυτές τις αλλαγές χρειάζονται οπωσδήποτε οι κατάλληλοι άνθρωποι που θα έχουν «ζήλο Ιούδα»