Τα «Δημήτρια» βήμα προωθήσεως του Οικουμενισμού!


Με μισές αλήθειες, με αντιφατικό λόγο (ακόμα στην ίδια παράγραφο λέγει πράγματα αλληλοσυγκρουόμενα) με μνήμη Αλτσχάιμερ, με διαστροφές της αλήθειας, με ψέματα κι άλλα τέτοιου είδους τερτίπια, ο Αγιορείτης π. Αντύπας υποστηρίζει τον Οικουμενισμό του πατρ. Βαρθολομαίου!  Είναι δυστύχημα ότι στα «Δημήτρια» ακούστηκαν λόγοι ανατρεπτικοί των Αγίων και του ίδιου του Ευαγγελίου.

Κι ενώ το θέμα και συζήτηση ήταν για το θράσος, ο π. Αντύπας με περίσσιο οικουμενιστικό θράσος βρήκε ευκαιρία (ή μάλλον φάνηκε ότι είχε προετοιμαστεί) για να διαστρέψει την αγιοπατερική μας Παράδοση, δρώντας ως εντολοδόχος του Πατριάρχη και μεταφέροντας σπαρταριστές τις απόψεις του Φαναρίου.

Παρουσιάζουμε τα επίμαχα σημεία του εξωφρενικού μονόλογου -χωρίς αντίλογο- του εν λόγω “εκπροσώπου” του αιρεσιάρχου Βαρθολομαίου, και θα επανέλθουμε με σχολιασμό τους. Είναι καιρός οι πιστοί να καταλάβουν ότι ο Οικουμενισμός αποτελεί μια άλλη, νέα «εκκλησία», που σαν ζιζάνιο μεγαλώνει ανάμεσά μας και πνίγει θανάσιμα την πίστη των μελών της Εκκλησίας.


Με ομιλητή τον Οσιολογιώτατο Ιερομόναχο π. Αντύπα από το Ιβηριτικό Κελλίο Αγίας Άννης, Αγίου Όρους, συνεχίστηκε η 17η ημέρα (Τρίτη 20 Οκτωβρίου), των ενοριακών εορταστικών εκδηλώσεων με την επωνυμία «ΔΗΜΗΤΡΙΑ 2020», που πραγματοποιούνται στον Ιερό Ναό μας. Θέμα της ομιλίας του ήταν: “Το θάρρος και το θράσος μέσα στην Εκκλησία". Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο “Ενοριακό Αρχονταρίκι” εντός του Ιερού Ναού, όπου οι ακροατές είχαν την ευκαιρία να υποβάλλουν ποικίλα ερωτήματα στον ομιλητή και αντιστοίχως να τους δοθούν οι κατάλληλες απαντήσεις.

«Η ενότης της Εκκλησίας σήμερα, αδελφοί μου, δυστυχώς πολεμείται. Και δεν πολεμείται από τους εκτός των τοιχών της Εκκλησίας. Δυστυχώς πολεμείται και από τους εντός των τειχών, πολλές φορές...

Θα το πώ κι ας παρεξηγηθώ. Κληρικός που σας αποτρέπει από την ενότητα στην Εκκλησία, θέλει καθαίρεση, μην τον ακολουθείτε… Άνθρωποι έρχονται και μας λένε, ο τάδε μοναχός, ο τάδε κληρικός μας είπε να μη φιλάμε ούτε το χέρι των Αρχιερέων. Πρόδωσαν λέει οι Αρχιερείς. Μια κυρία μου είπε: το 45%  των Επισκόπων είναι φιλοπαπικοί. Μπά, λέω, το ξέρεις εσύ καλά αυτό. Είναι θέμα που σε απασχολεί στο κάτω κάτω; Και τόσα άλλα, μέσα στο θράσος είναι αυτά.  Άκουσα εκφράσεις “το άγιον μίσος, λέει ο ι. Χρυσόστομος να μισούμε τους αιρετικούς”. Συχωρέστε με, μέρα νύκτα διαβάζω ι. Χρυσόστομο… Το νόημα του Χρυσοστόμου είναι αγάπη. Να σωθούν όλοι. Να το επιθυμούμε να είμεθα όλοι αγαπημένοι και ενωμένοι…

Αυτή η αντίδραση που υπάρχει προς τους Αρχιερείς ότι δήθεν “προδώσαν την πίστη μας, έκλεισαν τους ναούς”. Τους ναούς δεν τους έκλεισαν οι Αρχιερείς. Οι αποφάσεις ήταν του κράτους…

Κάποτε τον 6ο αιώνα, έζησε ο Αββάς Βαρσανούφιος. Τότε υπήρχαν ευσεβείς βασιλείς, αλλά κατά τόπους υπήρχαν διοικητές ειδωλολάτρες ή αιρετικοί. Τι λέγει λοιπόν αυτός ο Άγιος: “Αν αυτός έβγαζε αντίθετο διάταγμα, δεν είχαμε να κάνουμε τίποτε άλλο, παρά να κλείσουμε τις Εκκλησίες και να περιμένουμε μέχρι να τις ανοίξουν οι ευσεβείς βασιλείς”. Δεν είπε, κάντε επανάσταση δεν είπε, βρίστε τους Αρχιερείς!

Κατάντημα ιερέως, συγχωρέστε με που θα το πώ. Λέει: “Διαβολική η απόφαση της Συνόδου”. Ποιος είσαι εσύ ταλαίπωρε, που θα πείς όλη τη Σύνοδο ότι πήρε διαβολική απόφαση;… Εγώ έμαθα στο Άγιον Όρος να έχουμε όλοι μας την αυτομεμψία. "Εσύ είσαι πρόβατο, λέγει ο ι. Χρυσόστομος, μην παρατηρείς τον ποιμένα, και πολύ περισσότερο μην τον διορθώνεις".

Όταν ζούσε ο άγιος Δανιήλ ο Στυλίτης, είχαν καθαιρέσει κάποιους ιερείς. Κάποιοι δέχτηκαν την καθαίρεση, κάποιοι άλλοι τους έβαζαν και λειτουργούσαν αδιαφορώντας για την απόφαση της Συνόδου και έκοψαν το μνημόσυνο του Πατριάρχου, γιατί δέχθηκε τους καθηρημένους, κάτι που γίνεται και στις ημέρες μας. Και πήγαν στον άγιο Δανιήλ να πουν, να κάνει κι αυτός το ίδιο. Και τι απήντησε ο άγιος; Αν είναι, λέει, θέματα πίστεως, καλά κάνετε και αγωνίζεστε. Αλλά αυτό το θέμα που ασχολείστε δεν είναι θέμα πίστεως, είναι ανθρώπινο να συμβαίνει και δεν θα το λύσουμε εμείς. Εμείς είμαστε πρόβατα. Θα το λύσουν οι ποιμένες. Και θα τους φωτίσει ο Θεός. Υπάρχει μέσα στην Εκκλησία το Άγιον Πνεύμα, δεν έφυγε, και θα το διορθώσουν. Κι αν όχι τώρα, θα το διορθώσουν αργότερα. Αν μια σύνοδος δεν είναι καλή, θα γίνει άλλη αργότερα, θα τα διορθώσει.

Το πείσμα μερικών σώνει και καλά να διορθώσουν, δεν επιφέρει ενότητα στην Εκκλησία. Λέγω με πολλή θλίψη, ότι έχουμε συναντήσει πολλούς τέτοιους ανθρώπους, ακόμα και μοναχοί, που παρά τους Κανόνες μένουν στα σπίτια τους, με ποινή αφορισμού μάλιστα, δεν μένουν σε μοναστήρια, περιφέρονται και λένε στους ανθρώπους, καθίστε στα σπίτια σας, κάντε προσευχή, μακριά από τους ιερείς, μακριά από τους αρχιερείς. Πώς θα υπάρξει ενότης, που είναι το ζητούμενο με τέτοιες ακραίες καταστάσεις. Ο ζηλωτισμός έλεγε ο άγιος Παΐσιος είναι καταστροφή του Αγίου Όρους και γενικότερα της Εκκλησίας. Και κάποιος πολύ σοφά είπε ότι η Εκκλησία κινδυνεύει από τους φανατικούς Ορθοδόξους.

Λοιπόν εμείς θα είμεθα κοντά στην Εκκλησία, μέσα στην Εκκλησία σεβόμενοι τους Αρχιερείς…, για να είμαστε ενωμένοι. Αυτή η ενότης να μας συνέχει, όλοι οι άνθρωποι να είναι κοντά στον Χριστό. Αυτός ήταν και ο τελευταίος λόγος που ψιθύρισε ο άγιος Πορφύριος. “Ίνα ώσι έν”. Δυστυχώς σήμερα υπάρχουν φωνές που αντί να οδηγούν τους ανθρώπους σε ενότητα, τους οδηγούν σε σχίσματα, λέγοντες ότι πάντες πρόδωσαν, μόνο εμείς δεν προδώσαμε, έτσι νομίζουν κάποιοι κι ακολουθείστε μας. Όταν υπάρξουν βέβαια διεστραμμένες διδασκαλίες και αιρέσεις, μάλιστα, αποδεδειγμένα, όχι ό,τι βαπτίζει ο καθένας και βγαίνει και λέει, αυτό είναι αίρεσις, αυτό είναι προδοσία της πίστεως. Η Εκκλησία θα μας το πεί αυτό, όχι ο καθένας από μας.

Ερώτηση: π. Αντύπα πείτε μας αν υπάρχει έστω και ένας νεοφανής Άγιος που να έκανε κριτική απέναντι σε αποφάσεις Πατριάρχη, Συνόδων ή επισκόπων. Που παρακίνησε τον κόσμο να έρθει σε σύγκρουση είτε με τον Πατριάρχη, είτε με Αρχιεπίσκοπο, είτε με κάποια πρόσωπα μέσα στην Εκκλησία.

π. Αντύπας: Του Αγίου Παϊσίου υπάρχει μια σεμνότατη επιστολή που έστειλε στον π. Χαράλαμπο Βασιλόπουλο, η μόνη εξ όσων γνωρίζω, στο οποίο ομιλεί για τον λεγόμενο Οικουμενισμό, τότε ήταν σε μεγάλη έξαρση η αντίδραση της προσεγγίσεως θα έλεγα του Πατριάρχου Αθηναγόρου με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και τις άρσεις τότε των αναθεμάτων και γενικότερα της επικοινωνίας και του διαλόγου μεταξύ των δύο Εκκλησιών, που υπάρχει μέχρι σήμερα. Όμως κάποιοι δημοσιεύουν επιλεκτικά εκείνο που λέει εναντίον του Οικουμενισμού. Παρακάτω λέει οτι εγώ προσεύχομαι για τον Παναγιώτατο. Δεν βρίζει. Του αγίου Πορφυρίου δεν υπάρχουν όσο γνωρίζω τέτοιες αντιδράσεις….

Μερικοί χαρακτηρίζουν Οικουμενιστή όποιον πεί ένα καλημέρα σε ένα Καθολικό, σε ένα Διαμαρτυρόμενο. Αυτό, ο μισός ελληνισμός ζεί μέσα στους Καθολικούς και στους Προτεστάντες. Τι θα τους πούμε; Μη λέγετε και χαίρειν τοις αιρετικοίς που λέει εκειπέρα. Το κάθε πράγμα έχει λεχθεί για τον τόπο, για την εποχή του, ακόμα και Κανόνες γράφτηκαν από κάποιο λόγο. Έχουν βέβαια ισχύ καθολική μέσα στην Εκκλησία, αλλά πάνω από όλα είναι η Εκκλησία, και όλα ενεργοποιούνται όταν θέλει η Εκκλησία... Πολλές φορές έγιναν σύνοδοι που έκαναν λάθη, αιρετικές αποφάσεις πήραν… Ήρθε όμως μια άλλη Σύνοδος. Το στραβό, το βρώμικο θα το αποβάλλει η Εκκλησία.

Να πεις τη γνώμη σου… Αλλά το να βγαίνεις να λές για μια απόφαση μιας Συνόδου, ενός Πατριάρχου, ενός Αρχιεπισκόπου, απαξιωτικά λόγια,  να παραλλάσσεις το όνομά του και να λές με τόση κακότητα και τόσο θράσος αυτά τα λόγια, νομίζω ξεφύγαμε πολύ. Άλλον Άγιο δεν ξέρω.

Είπε βέβαια ο άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς και τόχουν κάνει σημαία κάποιοι, ότι ο Οικουμενισμός είναι η παναίρεση των αιώνων, αλλά δεν έφυγε από την Εκκλησία του, που συμμετέχει η Εκκλησία του σε αυτόν τον διάλογο.

Αλλά ο διάλογος δεν μπορεί να είναι Οικουμενισμός απαραιτήτως. Άλλα πράγματα είναι Οικουμενισμός. Βασικά Οικουμενισμός είναι να μην πιστεύεις στην μοναδικότητα της πίστεως, στην Εκκλησία. Πείτε μου εσείς ποιος πατριάρχης που συναναστρέφεται και συμμετέχει σε διάφορες εκδηλώσεις με παπικούς, δεν πιστεύει. Ο ίδιος ο Οικουμενικός Πατριάρχης είπε ότι εμείς έχουμε συνείδηση ότι αποτελούμε την Μία, Αγία, Καθολική Εκκλησία, αλλά αυτό δεν μας εμποδίζει να έχουμε μία κοινωνία, επικοινωνία μάλλον, κοινωνία λειτουργική δεν μπορεί να υπάρξει, το ξέρουμε και το βλέπουμε.

Σκανδαλίζονται μερικοί. Εντάξει. Το είπες μία, το είπες δύο, μερικοί γιατί επιμένουν. Κι αν επιμένουν, ας πάνε εκεί να το πούνε. Προχθές κυκλοφόρησε Ανοιχτή Επιστολή ενός μοναχού που κάποιοι τον θεωρούν Άγιο, στο Άγιον Όρος. Σας λέγω εγώ, αν είναι Ανοικτή Επιστολή, τη διαβάζει ο αποδέκτης; Την διαβάζουν άλλοι. Άρα δεν θες να την διαβάσει ο αποδέκτης, θέλεις να την διαβάσουν κάποιοι άλλοι.

Οι Άγιοι γενικώς λέγανε μερικά πράγματα, τα έλεγαν με σεμνότητα κάποιες φορές ήταν οξύς ο λόγος τους, είναι αλήθεια, ιδίως στους αιρεσιάρχες, σ’  αυτούς που βγάζαν ανθρώπους από την Εκκλησία. Και το ωραίο είναι ότι μερικοί επικαλούνται ένα σωρό Αγίους, που οι Άγιοι μόνο αυτό το λογισμό δεν είχαν, να βγάλουν ανθρώπους από την Εκκλησία. Να βάλουν, είχαν λογισμό.

Αν κάποια πράγματα μας στενοχωρούν, ας το κάνουμε θέμα προσευχής, κι αν μπορούμε να πάμε, όχι να ελέγξουμε, να υβρίσουμε, αλλά να πούμε τον λογισμό μας, ας το κάνουμε, αλλά αυτό το διαδίκτυο, που μπορεί να κάνει και καλό, αλλά κάνει και τόσο κακό, ξεσηκώνει ανθρώπους εναντίον του κλήρου, εναντίον Συνόδων, εναντίον Εκκλησιών, έλεος πιά. Αφήστε τους ανθρώπους στην ησυχία τους να κάνουν την προσευχή τους, τον αγώνα τους. Δεν κινδυνεύουμε μόνο από την προδοσία της πίστεως, κινδυνεύουμε κι από την προδοσία της ζωής μας που όλοι μας είμαστε μέσα σε μία χλιαρότητα.

Μελετήστε Χρυσόστομο… Έχουμε ένα τέτοιο θησαυρό στη γλώσσα μας και θα πεθάνουμε χωρίς να χορτάσουμε ούτε το λόγο του Θεού… και τα στραβά μας τα μάτια δεν θάχουν ανοίξει, ασχολούμενοι με το τι έκανε ο Βαρθολομαίος, τι έκανε ο Ιερώνυμος.

Ο ι. Χρυσόστομος μές στην Εκκλησία, όταν λειτουργούσε κι όταν ομιλούσε, άφηνε τους ειδωλολάτρες, άφηνε Εβραίους, κι άφηνε και τους Αρειανούς, τους Ανόμοιους. Ήταν η χειρότερη μορφή ακραίων Αρειανών. Και προέτρεπε τους πιστούς να κάνουν διάλογο, όσοι μπορείτε, έλεγε. Ήταν συμπροσευχή αυτό που έκανε ο ι. Χρυσόστομος; Δεν μπορεί να πει κανείς ότι ήτο συμπροσευχή. Παρίσταντο. Τέτοιες παραστάσεις γίνονται και σήμερα. Αν είναι αμαρτία, αν θέλετε, κι αν είναι παράβαση των ι. Κανόνων αυτές οι συμπροσευχές, που γίνονται μέσα στα πλαίσια του διαλόγου…, αν σας σκανδαλίζουν, εσείς δεν αμαρτάνετε, αμαρτάνει αυτός που τα κάνει, αν είναι αμαρτία. Αλλά αυτός, δεν παρακίνησε κανένα να τον ακολουθήσει, δεν έχει οπαδούς, δεν ξεσηκώνει κανέναν να βγεί από την Εκκλησία. Οι αντίθετοι σκανδαλισμένοι απ’ αυτές τις συμπροσευχές κι απ’ αυτές τις παραβάσεις, αυτοί προτρέπουν στο σχίσμα και την διάσταση και την διάσπαση της Εκκλησίας. Και λέγει ο ι. Χρυσόστομος «χαλεπότατο έγκλημα το διασπάσαι την Εκκλησία». Εκείνος που παραβαίνει τους Κανόνες μένει στην Εκκλησία, δεν παρακίνησε κανένα να τον ακολουθήσει, ούτε να κάνει το ίδιο. Δεν μας είπε ο Βαρθολομαίος που συμπροσεύχεται με αυτούς, δεν μας είπε, κάντε το κι εσείς.

(Από αρχή το βίντεο έως 35.00)