Ο πατριάρχης Βαρθολομαίος σείει την Ορθοδοξίαν!

 Γράφει κ. Γεώργιος Τραμπούλης, θεολόγος

 

θρησκευτική διπλωματία θεωρετο, διαίτερα κατά τούς βυζαντινούς χρόνους, να σχυρό ργαλεο γιά τήν ξάσκηση τς ξωτερικς πολιτικς. Γ. Γραμματέας Διπλωματίας καί Θρησκευτικν ποθέσεων κ. Κ. λεξανδρής, σέ   συνέδριο  πού  πρα­γματοποιήθηκε στήν θήνα προσφάτως στόν χαιρετισμό του μεταξύ τν λλων εχε τονίσει “διαίτερα μετά τό τέλος το ψυχρο πολέμου καί κόμα περισσότερο μετά τήν 11η Σεπτεμβρίου, παρατηρεται να λο καί μεγαλύτερο νδιαφέρον τς διεθνος πολιτικς σκηνς γιά θέματα θρησκευτικς φς. σπουδαιότητα τς θρησκευτικς διπλωματίας τόσο ς μέσου πρόληψης σο καί ς μέσου πίλυσης διαφορν χει γίνει ντιληπτή σέ διεθνές πίπεδο. Γι’ ατό καί λο καί πιό συχνά, ποτελον ντικείμενο διακρατικν συναντήσεων…”. Μία διπλωματία, τήν ποία προτεσταντική περδύναμη μερική στίς μέρες μας ξασκε σέ πέρτατο βαθμό μέ μοναδικό στόχο τόν ποσκελισμό καί τήν πομάκρυνση τς Ρωσίας πό τήν περιοχή τν Βαλκανίων.

Α ΗΠΑ προστάτις τς Συμφωνίας τν Πρεσπν προστάτις καί τς πικειμένης ποφάσεως το Πατριάρχου

φημερίδα Καθημερινή σέ δημοσίευμά της στίς 4 κτωβρίου μέ τίτλο “νεργειακός κόμβος ΗΠΑ στή Β. λλάδα”, μεταξύ τν λλων σημείωνε τι “Ο μερικανοί ψώνουν γεωπολιτικά πενδυτικά τείχη στό παραλιακό κομμάτι τς χερσονήσου το Αμου, μέ πίκεντρο τήν Θεσσαλονίκη καί αχμή το δόρατος τήν λεξανδρούπολη, μέ σκοπό τήν ναχαίτιση τς ρωσικς πιρρος στήν κάθοδο πρός τήν Μεσόγειο θάλασσα” καί καταλήγει τονίζοντας τι “Ατό τό ψηλό νδιαφέρον γιά τήν γεωπολιτική εαίσθητη περιοχή τς Βόρειας λλάδας λθε νά πογραμμίσει μέ τήν παρουσία του, τήν Δευτέρα στήν Θεσσαλονίκη μερικανός ΥΠΕΞ, κ. Μάικ Πομπέο, καί τό διεμήνυσε πρός κάθε κατεύθυνση”.

σκοπιανός στότοπος Religija.mk σέ πολύ νδιαφέρον δημοσίευμά του στίς 4/10 μέ τίτλο “ Πατριάρχης Βαρθολομαος θά συγκεκριμενοποιήση τήν κρατικότητά μας- φυσικά, μέ τήν βοήθεια τν νωμένων Πολιτειν!”, σημείωνε τι “ παρξη μις ναγνωρισμένης καί ατοκέφαλης κκλησίας εναι να σημαντικό στοιχεο τς κρατικς κατάστασης  ποιασδήποτε  χώρας.  Στήν  πρα­γματικότητα λόγω ατο το γεγονότος κόμη καί κατά τήν κομμουνιστική ποχή ο ρχές προσπάθησαν μέ κάθε κόστος νά δημιουργήσουν μία κκλησία νεξάρτητη πό τό Βελιγράδι.

πό τότε κολουθε μία μακροχρόνια πρσπάθεια τς κκλησίας μας γιά τήν ναγνώριση καί τήν εσοδό της στήν μεγάλη οκογένεια τν ρθοδόξων κκλησιν. Δυστυχς ατή λύση δέν μποροσε νά βρεθ στά δικαστήρια τν Βαλκανίων, πότε πρωτοβουλία πρεπε νά ληφθ πό τόν πρτο μεταξύ σων στόν ρθόδοξο κόσμο, τόν Πατριάρχη Βαρθολομαο. άν δέν ναλάβη τήν πρωτοβουλία, γνωρίζοντας τίς κκλησιαστικές δομές στά Βαλκάνια, δέν θά ποκτήσουμε μία ναγνωρισμένη κκλησία οτε τά πόμενα κατό χρόνια.

Γιατί; πάντηση εναι πλή. πειδή λες ο γύρ κκλησίες κολουθον κρατικές πολιτικές καί φυσικά δ πάνω πό λα εναι Ρωσία, ποία μέσ τς κκλησίας της θέλει νά πιβληθ ς γεμόνας στόν ρθόδοξο κόσμο. Εναι νατροπή τς ρωσικς γεμονίας στόν ρθόδοξο κόσμο καί ατός εναι λόγος, γιά τόν ποον τελικά θά ποκτήσουμε μία ναγνωρισμένη κκλησία.

Ρωσική κκλησία, ποία εναι κινητήρας το αταρχικο καθεσττος το Βλαντιμήρ Πούτιν, πιδιώκει νά σκήση τεράστια γεωπολιτική πιρροή σέ λες τίς ρθόδοξες χρες μέσ τς κκλησίας… κριβς πως Γκρουέφσκι καί βανόφ στό παρελθόν, Πενταρόφσκι καί Ζάεφ προσπαθον σήμερα νά δημιουργήσουν μία σύνδεση μέ τόν Πατριάρχη Βαρθολομαο, γιά νά παραδώση τελικά ατοκεφαλία στήν κκλησία μας.

στόσο, γιά νά εμαστε ελικρινες μέ τούς αυτούς μας, κανένας πό ατούς δέν παίζει βασικό ρόλο στήν πραγματοποίηση ατο το σκοπο. βασικός ρόλος, γαπητοί ναγνστες, ναμφίβολα παίζετε πό τήν διπλωματία τν νωμένων Πολιτειν τς μερικς. πιθυμώντας νά καταστείλουν τήν ρωσική πιρροή στήν περιοχή ο νωμένες Πολιτεες ταν προστάτης τς Συμφωνίας τν Πρεσπν καί εναι πίσης προστάτης τς πικείμενης πόφασης το Πατρ. Βαρθολομαίου.

ν καί πολλοί δέν θέλουν νά τό παραδεχθον, ατές ο δύο ποφάσεις, πρώτη κοσμική καί δεύτερη κκλησιαστική, ντιπροσωπεύουν τήν λοκλήρωση τς κρατικς μας κατάστασης. Παρ’ λο πού καί ο δύο διαδικασίες πού ποτελον μέρος τς διας διαδικασίας βασίζονται σέ τεράστιους συμβιβασμούς, στόσο πάρχει κάτι πολύ πιό σημαντικό σέ ατές πό τίς καθημερινές πολιτικές συνθκες. Τό μοντέλο πίλυσης το κκλησιαστικο ζητήματος στήν πΓΔΜ θά εναι παρόμοιο μέ ατό τς Οκρανίας. συμβιβασμός πού θά πρέπει νά ποδεχθον ο εράρχες μας εναι χρήση μόνο το νόματος “ρχιεπισκοπή τς χρίδος”…. Πιστεύω τι τό συντηρητικό κοινό στήν χώρα μας πρέπει νά σταθ σαφς πίσω πό τήν πόφαση το Πατριάρχη Βαρθολομαίου πού θά συνδέεται πό συνοδευτικούς συμβιβασμούς….”. Νά σημειωθ τι ο συντηρητικοί κατηγορον τό Φανάρι κτός τν λλων, τι ποσκοπε στήν δημιουργία μις ξαρτηματικς κκλησίας τύπου Οκρανίας στν ποία θά πιβάλλη τήν χρήση το Γρηγοριανο μερολογίου.

ν Πρόεδρος καί Πρωθυπουργός τν Σκοπίων μέ πιστολή τους ζήτησαν πό τόν Πατριάρχη Βαρθολομαο τήν ναγνώριση τς κκλησίας τς χώρας τους, δημοσιεύματα το στολογίου Romfea ναφέρουν τι Μητρ. Νέας ωνίας κ. Γαβριήλ κατά τήν πίσκεψή του στό Φανάρι στίς 2 κτωβρίου, κατ’ ντολή το ρχιεπισκόπου ερωνύμου λλά καί τν Μητροπολιτν τς Βορείου λλάδος, ξέφρασε στόν Πατριάρχη Βαρθολομαο τήν ντίθεση τς κκλησίας τς λλάδος νά νομασθ κκλησία τν Σκοπίων “κκλησία τς Μακεδονίας”. δέ φημερίδα ΠΑΡΟΝ τς 11ης κτωβρίου γραψε τι Πατριάρχης Βαρθολομαος διαβεβαίωσε τι θά ποδοθ νομασία “ρχιεπισκοπή χρίδος”.

Τό Οκουμενικόν Πατριαρχεον θά φαρμόση τό διον πρότυπον μέ ατό ες τήν Οκρανίαν

πίσης, βοηθός πουργός ξωτερικν τν ΗΠΑ γιά τίς Ερωπαϊκές καί Ερασιατικές ποθέσεις κ. Φίλιπ Ρέικερ εχε συναντήσεις στίς 3 καί 4 κτωβρίου στό Φανάρι μέ τόν Πατριάρχη, που εχαν μακρά συζήτηση γιά διάφορα θέματα κοινο νδιαφέροντος, πως νακοινώθηκε. Νά σημειωθ τι “ κ. Φίλιπ Ρέικερ εναι πρώην πρεσβευτής τν ΗΠΑ στά Σκόπια καί νας πό τούς σπουδαίους ποστηρικτές τς πΓΔΜ καί μεγάλος φίλος της. Σέ ατό τό πλαίσιο, ο εδικοί στήν κκλησιαστική κατάσταση σχολιάζουν τι να πό τά θέματα, στά ποα σίγουρα μίλησε μέ τόν Πατριάρχη εναι τό ζήτημα τς κκλησίας, τό ποο τό Πατριαρχεο νέλαβε νά τό πιλύση”, τόνισε σκοπιανό δημοσίευμα στόν στότοπο Religija.mk στίς 6/10.

Τήν δια μέρα στόν διο στότοπο δημοσιεύθηκε ρθρο γιά τήν πικείμενη πίλυση το κκλησιαστικο ζητήματος στά Σκόπια. Τό δημοσίευμα νέφερε τι “ διαδικασία χει ξεκινήσει καί κινεται σέ καλή κατεύθυνση. νώτερες πηγές τς κκλησίας MOC (τς σχισματικς κκλησίας) πισημαίνουν τι τό πιό σημαντικό εναι ατή τήν στιγμή νά ρθ τό σχίσμα καί νά δοθ τό κανονικό δικαίωμα νά συλλειτουργον ο πίσκοποι μέ τίς λλες ρθόδοξες κκλησίες… ν τό MOC εχε τό δικαίωμα νά συνυπάρχη μέ τό Οκουμενικό Πατριαρχεο καί τίς λλες κκλησίες, ατό θά σήμαινε de facto ναγνώριση τς κκλησίας μας… Τό ζήτημα τς ατοκεφαλίας το MOC εναι πιθανόν τό τελευταο λυτο σημαντικό θνικό καί κρατικό ζήτημα, μέ βαρύτητα παρόμοια μέ τό ζήτημα τς νεξαρτησίας τς χώρας, πιτυχής πίλυσή του θά νισχύση τήν σταθερότητα τς χώρας…κκλησιαστικοί καταλήγουν στό συμπέρασμα τι τό Οκουμενικό Πατριαρχεο δέν προτίθεται νά παρεκκλίνη πό τήν διαδικασία πίλυσης το ζητήματος, παρά τίς πιέσεις καί τίς πειλές τς Ρωσικς κκλησίας καί τν ποστηρικτν της στήν λλάδα καί τήν Σερβία… τό Οκουμενικό Πατριαρχεο θά φαρμόση τό διο μοντέλο μέ ατό στήν Οκρανία, φο ρθ τό σχίσμα, στε νά συλλειτουργον ο πίσκοποι μέ τούς πισκόπους το Οκουμενικο Πατριαρχείου, τότε θά ξεκινήση καί διαδικασία πογραφς το Τόμου γιά μία ατοκέφαλη κκλησία…”. Πρέπει νά σημειωθ τι τόσο κκλησιαστικός σο καί νομικός κόσμος στά Σκόπια θεωρον ντικανονικά τι τό Πατριαρχεο Κωνσταντινουπόλεως εναι μήτηρ κκλησία καί χι κανονική κκλησία τς Σερβίας, “γιά ατό καί χει κάθε δικαίωμα νά ποδώση ατό τήν ατοκεφαλία”, τονίζουν.

σα γίνονται ες κκλησιαστικόν πεδίον ες συνάρτησιν μέ τό Πατριαρχεον χουν πολιτικόν καί μόνον κίνητρον

Τό Πατριαρχεο Κωνσταντινουπόλεως καί εδικότερα Πατριάρχης Βαρθολομαος δυνατε νά ντιληφθ τι δέν χει εδικά δικαιώματα, κκλητα, ρμοδιότητες καί προνόμια πάνω σέ λη τήν ρθόδοξη κκλησία, φο ατά δέν μαρτυρονται πό τούς ερούς Κανόνες. Προνόμια τά ποα το δίνουν δθεν τό δικαίωμα νά πεμβαίνη σέ ξένες κκλησίες καί στήν προκειμένη περίπτωση στά σωτερικά τς κκλησίας τς Σερβίας, πό τήν ποία καί χει τήν ναφορά της κανονικς κκλησία τς χρίδος. Πατριάρχης δυνατε νά καταλάβη τι ργάνωση τς ρθόδοξης κκλησίας εναι θεμελιωμένη στήν συνοδικότητα καί χι σέ να Πρτο, ποος ς λλος Πάπας μοιράζει Τόμους, ρχιεπισκοπές καί κκλησιαστικά ξιώματα, στε νά χουν λοι τήν ναφορά τους σέ ατόν.

Εναι τραγικό νά ποδεικνύεται γιά λλη μία φορά τι τό Πατριαρχεο Κωνσταντινουπόλεως καί εδικότερα Πατριάρχης Βαρθολομαος βρίσκεται πό τήν πλήρη ποπτεία τς προτεσταντικς μερικανικς διπλωματίας, κάτι τό ποο τόν καθιστ διαίτερα πικίνδυνο γιά τήν ρθόδοξη κκλησία. ποδεικνύεται τι τό Πατριαρχεο εναι προσδεμένο στό ρμα τς μερικανικς πολιτικς σέ σημεο πού ερά Παράδοση καί εροί Κανόνες νά εναι κενά γράμματα γιά ατό. Δέν εναι περβολή νά σχυρισθομε τι σήμερα σα γίνονται σέ κκλησιαστικό πεδίο σέ συνάρτηση μέ τό Πατριαρχεο χουν πολιτικό καί μόνον κίνητρο καί ατό εναι νά πληγ Ρωσία καί ρθόδοξη κκλησία της. Μέσα σέ ατό τό πλαίσιο το χει πιτραπ πό τόν μερικανό Καίσαρα νά καταστ Πρτος τς ρθοδοξίας, στε προτεσταντική μερική νά λέγχη μέσ ατο λο τόν ρθόδοξο κόσμο.

κκλησία τς λλάδος ερίσκεται ες πλήρη δράνειαν

πό τήν λλη πλευρά κκλησία τς λλάδος βρίσκεται σέ πλήρη φασία, φο οτε δρ οτε ντιδρ στά ξεπουλήματα πού συμβαίνουν. Δυστυχς, ρχιεπίσκοπος λλάδος εναι νύπαρκτος, ερά Σύνοδος τς κκλησίας τς λλάδος χει ατοκαταργηθ. λα ποδεικνύουν τι ο πίσκοποι τς λλαδικς κκλησίας γιά κάποιους λόγους πού ατοί γνωρίζουν χουν πιλέξει νά ατοακυρωθον, νά εναι ποτελες καί νά ποτάσσωνται τυφλά στά προστάγματα τς κκλησίας τς Κωνσταντινουπόλεως, ποδεικνύοντας τσι τι τό χέρι τς προτεσταντικς μερικανικς διπλωματίας εναι πολύ μακρύ. σύνοδος τς Κρήτης καί τό οκρανικό ζήτημα τό πέδειξε. ραγε θά πιβεβαιωθ καί στό ζήτημα τς σχισματικς κκλησίας τν Σκοπίων; Θά ρκεσθον ο λληνες πίσκοποι μέ τήν φαναριώτικη πιλογή νά χρησιμοποιηθ νομασία “κκλησία τς χρίδος” ντί “κκλησία τς Μακεδονίας”;

Ορθόδοξος Τύπος