Tραγικὸ οἰκουμενιστικὸ κήρυγμα ἑνὸς ὑποτιθέμενου "παραδοσιακοῦ" ἐπισκόπου.

 


Ὁ Μητροπολίτης Μάνης Χρυσόστομος κηρύττει στὸ ἀκόλουθο κείμενο, ποὺ ἂν τὸ ἔγραφε μαθητὴς ὡς ἔκθεση δὲν θὰ πέρναγε τὴν τάξη, ὅτι οἱ καιροὶ ἀξιώνουν, χριστιανικὴ τὴν Δύση. Προσέξτε δὲν λέει Ὀρθόδοξη, ἀλλὰ ἀόριστα χριστιανική, ὅπως καὶ ἀόριστα μιλάει γιὰ γιορτές ποὺ εἶναι κοινὲς μὲ τὴν Ὀρθοδοξία. Παράλληλα μιλάει γιὰ Μπαρόκ, Νότρ ντε Ντάμ καὶ ἄλλους ρωμαιοκαθολικοὺς ναοὺς ποὺ τοὺς παρουσιάζει ὡς τὴν χριστιανικὴ ταυτότητα τὴν Δύσης καὶ καταλήγει: "ἄν καί μέ τίς ἐκτροπές ἀπό τήν χριστιανική ἀλήθεια καί κατά συνέπειαν τήν λανθασμένη ἐκκλησιολογία, ὁ καθολικισμός βάρυνε τόν χριστιανισμό στή Δύση, ἐν τούτοις, εἶναι ἀνάγκη οἱ χριστιανικές ἀξίες νά παραμείνουν ὡς ἀναπόσπαστο στοιχεῖο τοῦ δυτικοῦ πολιτισμοῦ". 

Ἀποκρύπτει δηλαδὴ ὁ "παραδοσιακὸς" μητροπολίτης Μάνης, ὅτι ἀκριβὼς ἐπειδὴ ο καθολικισμὸς ἐξετράπη ἀπὸ τὴν ἀλήθεια, ἡ Δύση κατέληξε στὴν ἀθεΐα. Ὁ καθολικισμὸς εἶναι ὁ κύριος ἔνοχος καὶ ἡ αἰτία γέννησης του Διαφωτισμοῦ, ἀλλὰ ὁ Μάνης Χρυσόστομος τὸν παρουσιάζει ὡς τὸ λιγότερο ἀλλὰ ἀναγκαῖο γιὰ τοὺς ἀνθρώπους κακό, διαπίστωση ποὺ ἀντιτίθεται στὴν ὀρθόδοξη σωτηριολογικὴ διδασκαλία, στὴν ὁποία ἡ σωτηρία δὲν ἔχει ποτὲ σχέση εἴτε μὲ ἕνα μικρὸ εἴτε μὲ ἕνα μεγάλο κακό. Εἶπε π.χ. ὁ ἅγ. Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός, καλύτερος ὁ Μονοφυσιτισμὸς ἀπὸ τὸ Ἰσλάμ; Ἡ Ἐκκλησία διδάσκει ὅτι ἡ ἀλλαγὴ ἀκόμα καὶ σ' ἕνα ἰῶτα ἢ μία κεραία τοῦ Εὐαγγελίου δὲν φέρνει σωτηρία, ἀλλὰ ἀνάθεμα,

 Μάλιστα τονίζει ὁ μητροπολίτης Μάνης, ὅτι "Δέν δόθηκε ἡ δυνατότητα νά γνωρίσει ἡ Δύση τό βάθος τῆς ὀρθόδοξης θεολογίας καί προοπτικῆς". Καὶ οἱ Οἰκουμενιστές, τι κάνουν, σεβασμιώτατε, τόσα χρόνια; Ἀντὶ νὰ κηρύττουν Ὀρθοδοξία, ἀναγνωρίζουν τοὺς παπικοὺς ὡς Ἐκκλησία καὶ κατόχους τῆς Ἀλήθειας. Γι' αὐτὸ καὶ συμπροσεύχεστε κι ἐσεῖς  μὲ "τὴν ἐκτροπὴ ἀπὸ τὴν ἀλήθεια",  ὅπως παραδεχθήκατε; Τί σύγχυση προκαλεῖτε, φυσικὰ ἐσκεμμένα! Τὴν εὐθύνη τους καὶ τὴν δική σας τὴν ἀποσιωπεῖτε καὶ ἔτσι ἐπιτυγχάνετε νὰ δικαιώσετε τοὺς Οἰκουμενιστὲς μαζὶ μὲ τοὺς παπικούς. Ρητορικὴ πονηριά! Ἔτσι κηρύττουν οἱ Οἰκουμενιστές.

Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου


Ο καιροί ξιώνουν, χριστιανική τήν Δύση


Ο καιροί ξιώνουν, χριστιανική τήν Δύση

- Το Σεβ. Μητροπολίτου Μάνης κ. Χρυσοστόμου Γ'

Διαφωτισμός, τόν 17ο καί 18ο  αἰῶνα, στή Δύση, δίνοντας μφαση μόνον στήν πιστημονική λογική καί πορρίπτοντας τήν μεταφυσική, εχε ς κέντρο τό Παρίσι.

ν μως εημεροσε οκονομία, τά γράμματα καί ο τέχνες, διαφθορά καί τό ψυχικό κενό τν νθρώπων ταν σέ καθημερινή βάση. Γι' ατό καί χουμε κοινωνικές παναστάσεις καί συγκρούσεις. Παρ' τι λθε τό ατοκίνητο, τό εροπλάνο, τό τηλέφωνο, τό γραμμόφωνο, κινηματογράφος καί λλα τεχνολογικά πιτεύγματα, τό ζήτημα το ληθινο νοήματος τς ζως το νθρώπου παρέμενε ζωτικό. σχολαστικισμός, ντικληρικαλισμός, νομικιστική ντίληψη τς σωτηρίας, «κρύος ρθολογισμός» πεκράτησαν. Φυγαδεύτηκε γάπη, ταπεινοφροσύνη, ελικρινής πνευματικότητα. Δέν πρχαν τά «δάκρυα» στό πρόσωπο, λλά «ξηρότητα» τν ασθημάτων το τόμου.

στόσο, εδικά στό Παρίσι, τό κέντρο ατό το πολιτισμο νάμεσα στά καλύτερα μουσεα το κόσμου ξακολουθον νά δεσπόζουν καί σήμερα ο θαυμαστοί ναοί λων τν ρχιτεκτονικν ρυθμν, τοι μεσαιωνικός ρυθμός, ναγεννησιακός, τό μπαρόκ, γοτθικός, νεοκλασικός, μέ πρτο τόν Ναό, τήν Παναγία τν Παρισίων στήν λ ντέ λά Σιτέ. λλά καί στίς πλούσιες πινακοθκες τενίζει πισκέπτης ργα τέχνης μέ χριστιανική μπνευση. Τό διο καί στά συγγραφικά ργα. Δέν ταν μόνον Βολταρος. χουμε καί τούς συγγραφες καί πιστήμονες πού φωτίζονταν πό τήν χριστιανική διδασκαλία, πως Πασκάλ. πειτα στήν σύγχρονη ποχή κρατονται ορτές ς πίσημες ργίες, πως τά Χριστούγεννα, νάληψη το Χριστο, το γ. Πνεύματος, Κοίμηση τς Θεοτόκου, τν γίων Πάντων κ.

Εναι γεγονός βέβαια τι Χριστιανισμός διέσωσε καί ναζωογόνησε τόν ρχαο λληνικό πολιτισμό καί νεφύσησε πνοή ζως. Εδικά, λληνική γλσσα εναι τό κορυφαο σημεο τς προσφορς στό δυτικό πολιτισμό, γιατί κριβς σμιλεύει τίς ννοιες καί τήν διάνοια.

*

τσι, ν καί μέ τίς κτροπές πό τήν χριστιανική λήθεια καί κατά συνέπειαν τήν λανθασμένη κκλησιολογία, καθολικισμός βάρυνε τόν χριστιανισμό στή Δύση, ν τούτοις, εναι νάγκη ο χριστιανικές ξίες νά παραμείνουν ς ναπόσπαστο στοιχεο το δυτικο πολιτισμο. Ο ρίζες τς Δύσης καί τς Ερώπης γενικότερα εναι χριστιανικές καί χι λλότριες.

Δύση πρέπει νά παραμείνει χριστιανική. Τό αθεντικό νθρωπιστικό θος το Εαγγελίου πρέπει νά διαποτίσει κ νέου τήν δυτική κοινωνία, τήν οκογένεια, τά ερωπαϊκά συμβούλια, τήν κπαίδευση, τήν νομοθεσία. πό τήν ννοια τς ξιοπρέπειας το νθρώπου εναι δήριτη νάγκη νά προχωρήσει δυτική κοινωνία στήν βαθειά ννοια τς ξίας το νθρώπου. Τότε τό τρίπτυχο: λευθερία, σότητα, δελφωσύνη ποκτ ξαιρετικά οσιαστικό περιεχόμενο, χωρίς τυπικότητες καί κπτώσεις.

τσι τά μεγάλα κοινωνικά προβλήματα, πως μετανάστευση, κλιματική λλαγή, τά νθρώπινα δικαιώματα λλά καί καθήκοντα, τά ποα λησμονομε, θά λειτουργον περισσότερο εεργετικά γιατί τό ψηλότατο νόημα πού κρύβει χριστιανισμός θχει τήν θετική του πίδραση. Τό Εαγγέλιο δέν εναι γιά τό ράφι τς βιβλιοθήκης. ξίζει καί πάλιν νά ναμορφώσει τό ερωπαϊκό γίγνεσθαι. Τά γράμματα το Εαγγελίου λλωστε εναι διαχρονικά. Μέ τήν θεολογική γλσσα, «αώνια ρήματα».

Κρίμα, Θεός οδε, πού τούς περασμένους αἰῶνες 17ο - 18ο, λληνισμός μέ τήν ρθοδοξία του ταν καταπιεσμένος πό τήν θωμανική ατοκρατορία. Δέν δόθηκε δυνατότητα νά γνωρίσει Δύση τό βάθος τς ρθόδοξης θεολογίας καί προοπτικς. ραγε τό σύγχρονο Παρίσι, κέντρο το δυτικο πολιτισμο, «πόλη το φωτός» θά θητεύσει καί στό λλο φς, κενο τό λαρόν; Σέ κάθε περίπτωση, ρθή δεοντολογία διακελεύει: Ερώπη νά παραμείνει χριστιανική. στορία της, τό σήμερα μέ τά τόσα προβλήματα καί τό βέβαιο αριο, ατό παιτον.

Ιερά Μητρόπολις Μάνης

Πηγή