Ἀλήθειες ἀπὸ τὸ στόμα ἑνὸς ἀρχιοικουμενιστοῦ

                            

Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου

Ὁ πρωτοπρεσβύτερος τοῦ πατριαρχικοῦ θρόνου π. Κων/νος Ράντου Μίρον εἶναι πασίγνωστος γιὰ τὶς οἰκουμενιστικές του πεποιθήσεις καὶ πράξεις. Πρόεδρος τῆς Ἐργασιακῆς Ὁμάδας Ἐκκλησιῶν (ACK) τῆς Γερμανίας μὲ πλούσιο ἔργο στὴν προώθηση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, στὴν κατάργηση τῶν Ἱ. Κανόνων, στὶς συμπροσευχὲς καὶ στὴν ἀναγνώριση παντὸς εἴδους αἱρετικοῦ ὡς «Ἐκκλησία». Πρόσφατα ἔδωσε μία συνέντευξη, στὴν ὁποία ὅπως κάθε αἱρετίζων κληρικός, μέσα στὰ ψέματα εἶπε καὶ κάποιες ἀλήθειες. Παρουσιάζω τὴν συνέντευξη (πηγὴ ἐδῶ) σχολιάζοντας κάποιες ἀπὸ αὐτές:

«Πού βρίσκεται σήμερα ο οικουμενισμός στη Γερμανία;

Radu Constantin Miron: Ως ACK, τα τελευταία χρόνια έχουμε διαμορφωθεί κυρίως από τη διεύρυνση των οικουμενικών οριζόντων. Εστιάζουμε περισσότερο στα HKK, τις «μικρές εκκλησίες σε αυτή τη χώρα». Οι Ελεύθερες Εκκλησίες, οι Ορθόδοξες και οι Αγγλικανοί είναι όλες εκκλησίες που κάποτε ήταν δυσδιάκριτες όταν επρόκειτο για οικουμενισμό ή όταν οι εκκλησίες εκφράστηκαν δημόσια. Το γεγονός ότι ένας ορθόδοξος επανεξελέγη πρόεδρος του ACK δείχνει ότι κάτι έχει αλλάξει. (σσ. Ὁ π. Κων/νος δηλώνει ἐδῶ ξεκάθαρα χωρὶς κάποιο φόβo -ἀφοῦ δὲν ὑπάρχει πιὰ συνοδικὸ ἔργο στὴν Ὀρθοδοξία ποὺ νὰ ἀπαγορεύει τέτοιες αἱρετικὲς θέσεις, ὑπάρχουν μόνο γραφεῖα παραγωγῆς χαρτοπολέμου κατὰ τῶν αἱρέσεων- τὶς οἰκουμενιστικές του πεποιθήσεις καὶ τὴν ἐκκλησιολογική του αἱρετικὴ θέση: Πολλὲς ἐκκλησίες, μία ἀπὸ αὐτὲς καὶ ἡ ὀρθόδοξη, ἡ ὁποία συγκαταλέγεται στὶς «δυσδιάκριτες». Αὐτὰ γιὰ ὅσους δηλώνουν ὅτι ὁ Οἰκουμενισμὸς πέθανε καὶ ἐτάφη ἢ ὅτι δὲν ὑπάρχει ὡς ὅρος ἢ κάνουν «Οἰκονομία» περιμένοντας τί;).

Τι συζητήσατε μαζί στο Wittenberg;

Μιλήσαμε για την Ουκρανία. Σε μια δήλωση που εγκρίθηκε ομόφωνα, προσπαθήσαμε να μιλήσουμε τη γλώσσα της αλήθειας. Περάσαμε ομόφωνα μια δήλωση ότι μια θεολογική αιτιολόγηση του πολέμου στην Ουκρανία έρχεται σε αντίθεση με μια δέσμευση στον Ιησού Χριστό. Γιατί απογοητευόμαστε όταν ανακαλύπτουμε ότι αυτό ακριβώς συμβαίνει αυτή τη στιγμή: κάποιος θα ήθελε να παρακινήσει έναν πόλεμο θρησκευτικά. Και έτσι η γενική μας συνέλευση είναι επίσης υπέρ αυτών που δεν επιτρέπεται ή δεν μπορούν να πουν αυτές τις αλήθειες: τους ομοπίστους μας στη Ρωσία.

Είναι και η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία μέλος του ACK;

Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι ξεχωριστό μέλος του ACK. Ανήκει όμως στο Συνέδριο των Ορθοδόξων Επισκόπων στη Γερμανία και, ως μέρος του OBKD, είναι μέλος του ACK. Θα μπορούσε κανείς να το συγκρίνει με μια επισκοπή της Καθολικής Εκκλησίας, η οποία είναι επίσης μέλος του ACK ως μέλος της Διάσκεψης των Γερμανών Επισκόπων. Στην περίπτωση της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, ωστόσο, συμβαίνει από το 2018 να μην στέλνει πλέον εκπροσώπους στο OBKD και στο ACK. Εκείνη την εποχή υπήρχε διαμάχη μεταξύ της Μόσχας και του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης για την αναγνώριση της αυτοκέφαλης εκκλησίας στην Ουκρανία. Είναι λοιπόν το πρόβλημα που βιώνουμε τώρα και στην πολιτική: η Μόσχα δεν θέλει μια ουκρανική εθνική εκκλησία, όπως το ρωσικό κράτος δεν θέλει ένα ουκρανικό κράτος (σσ. Ὁ π. Κων/νος λέει ἐδῶ μία ἀλήθεια τὴν ὁποία παραδόξως καὶ ἀντιεκκλησιαστικῶς οἱ ἀντιοικουμενιστὲς δὲν παραδέχονται: Οἱ Ρῶσοι ὡς μέλος τῆς «Συνέδριο των Ορθοδόξων Επισκόπων στη Γερμανία και, ως μέρος του OBKD, είναι μέλος του ACK» δηλ. ὁ κοινωνῶν μὲ τοὺς οἰκουμενιστὲς εἶναι κι αὐτὸς οἰκουμενιστής. Διότι ἀλλιῶς γιατὶ κοινωνεῖ μὲ τὴν αἵρεση; Ἂς τὸ ἀκούσουν αὐτὸ, δηλ. τὸ πῶς τοὺς βλέπουν οἱ αἱρετικοὶ οἰκουμενιστές, ὅσοι κοινωνοῦν μαζί τους, λέγοντας δῆθεν ὅτι ἔτσι τοὺς πολεμοῦν, ὅσοι ὑποστηρίζουν ὅτι οἱ Ρῶσοι πολεμοῦν τὸν Οἰκουμενισμό, ὅσοι δὲν δέχονται τὸ «ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτω, ἀκοινώνητος ἔσται»).

Πώς αντιμετωπίζετε τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία σε αυτή τη χώρα;

Λαμβάνουμε πολλές επιστολές και κλήσεις που λένε ότι η ROC πρέπει να αποβληθεί από τα οικουμενικά σώματα. Θεωρούμε ότι αυτή είναι λάθος μέθοδος, όχι μόνο γιατί είναι καταπατητική, αλλά και γιατί οικουμενισμός σημαίνει πάντα συζήτηση, διάλογο και μεσολάβηση διαφορετικών απόψεων. Εκτός από το ερώτημα πώς μπορεί να μιλήσει η Εκκλησία στη Ρωσία, οι ντόπιοι συνομιλητές μας μπορούν να συμβάλουν στην ανταλλαγή και την κατανόηση. Προσωπικά, είμαι πάντα επιφυλακτικός στο να δίνω συμβουλές από το ασφαλές καταφύγιο της ελευθερίας (σσ. Ὁ π. Κων/νος λέει καὶ πάλι ξεκάθαρα, ὅτι οἱ Ρῶσοι εἶναι μέλη τῆς Οἰκουμενιστικῆς κοινότητας).

Ένα άλλο θέμα: μια από τις εκκλησίες που έχει βρει τον δρόμο της προς το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών τα τελευταία χρόνια είναι η Νεοαποστολική Εκκλησία.

Είναι μια από τις όμορφες και ευχάριστες εξελίξεις που η Νεοαποστολική Εκκλησία εμπλέκεται πολύ συγκεκριμένα και πολύ αποτελεσματικά στον οικουμενισμό. Δεν μπορώ να κρίνω πώς είναι τα πράγματα μέσα στο ΝΑΚ. Αλλά οι επαφές σε ομοσπονδιακό επίπεδο και το επίπεδο των περιφερειακών ACK είναι πολύ ευχάριστες και εξαιρετικές. Η Νέα Αποστολική Εκκλησία έχει μόνο την ιδιότητα του φιλοξενούμενου στο ACK: αλλά ως φιλοξενούμενος είναι ένα πολύ πιστό και ενεργό μέλος του ACK (σσ. Τρομερό! Μία ἐπισήμως στοὺς ὀρθόδοξους καταλόγους αἱρέσεων καταγεγραμένη αἵρεση θεωρεῖται ἀπὸ τὸν π. Κων/νο «Ἐκκλησία». Ἀκόμα καὶ ὁ δημοσιογράφος, ὅπως θὰ δοῦμε παρακάτω, ἀπορεῖ. Οἱ ἡμέτεροι ἐπίσκοποι ὅμως ὄχι μόνο δὲν ἀποροῦν, ἀλλὰ καὶ ὑποστηρίζουν τέτοιες ἐνέργειες. Οἱ δὲ ἀντιοικουμενιστὲς ἔχουν πάξει ἐδῶ καὶ καιρὸ νὰ ἀσχολοῦνται μὲ τὴν αἵρεση. Θέμα τους εἶναι μόνο τὸ ἐμβόλιο καὶ ὁ Ποῦτιν, διότι γι’ αὐτὰ τὰ θέματα δὲν χρειάζεται ἡ διακοπὴ ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας καὶ ἔτσι προκαλοῦν σύγχυση στὸ ποίμνιο).

Και τι γίνεται με τις θεολογικές διαφορές;

Με τη δημοσίευση του κατηχητικού του ΝΑΚ ξεκαθαρίστηκαν κάποιες παρεξηγήσεις και έγιναν κάποιες διευκρινιστικές διαδικασίες που καθιστούν δυνατή μια προσέγγιση. Υπάρχει ειδικό υλικό στις διδασκαλίες του ΝΑΚ που είναι νέο ή ξένο προς τις άλλες εκκλησίες, αλλά νομίζω ότι είμαστε στο σωστό δρόμο εκεί (σσ. Γιὰ τὸν  π. Κων/νο, ὅπως καὶ γιὰ κάθε οἱκουμενιστὴ οἱ θεολογικὲς διαφορὲς εἶνια παρεξηγήσεις, λάθη τοῦ παρελθόντος ποὺ μὲ «κάποιες διευκρινιστικές διαδικασίες» μποροῦν νὰ ξεπεραστοῦν).

Ποια είναι η άποψη του ACK για την ολομέλεια του Παγκόσμιου Συμβουλίου Εκκλησιών τον Αύγουστο στην Καρλσρούη;

Στη Βιτεμβέργη ακούσαμε μια διάλεξη του Marc Witzenbacher, του συντονιστή του γραφείου της Καρλσρούης. Μας εξήγησε την τρέχουσα κατάσταση της προετοιμασίας. Το ACK θα εκπροσωπηθεί καλά στην Καρλσρούη. Όχι βέβαια στο ίδιο το πρόγραμμα της συνέλευσης που έχει τεράστια θεματολογία. Αυτό όμως που θα φανεί στη χώρα θα είναι η Οικουμενική Ημέρα της Δημιουργίας. Κεντρικό στοιχείο σε αυτό είναι η συμμετοχή του ACK: Την 1η Σεπτεμβρίου θα γίνει κεντρική λειτουργία με ορθόδοξο ιεροκήρυκα στην Schlossplatz της Καρλσρούης. Σε αυτό θα ξεκαθαρίσουμε επίσης όλο το φάσμα του οικουμενισμού για τους αντιπροσώπους της γενικής συνέλευσης και θα προσφέρουμε στις γερμανικές εκκλησίες την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τα θέματα και τους αντιπροσώπους της γενικής συνέλευσης».

Ποιός εὐθύνεται γιὰ ὅλα αὐτά; Φυσικὰ ὅλοι μας ποὺ ἀντὶ ἑνωμένοι νὰ πολεμήσουμε τὴν αἵρεση, λειτουργοῦμε διασπαστικὰ καὶ παρουσιάζοντας τὸν ἑαυτό μας ὡς αὐθεντίες, ποὺ ἀπαιτοῦν ἔνταξη στὴν ὁμάδα τους, καταργοῦμε κι ἐμεῖς τὸ Εὐαγγέλιο. Ἀλλὰ ἀκόμα πιὸ πολὺ εὐθύνονται οἱ ἐκκλησιαστικοὶ ταγοί, ἐπίσκοποι, ἱερεῖς καὶ μοναχοί, καὶ μάλιστα αὐτοὶ ποὺ μένουν στὰ λόγια, μὴ πράττοντας ἀπολύτως τίποτα, καὶ ἐπιτρέπουν σὲ τέτοιους λυκοποιμένες νὰ κατασπαράζουν τὶς ψυχὲς τοῦ ποιμνίου, ποὺ σκέφτεται, ὅτι ἀφοῦ δὲν ἀντιδρᾶ ὁ ἐπίσκοπος καὶ οἱ ἄλλες ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, τότε καλῶς πράττει καὶ λέγει ὁ π. Κων/νος καὶ ὁ κάθε ὅμοιός του.

Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου