Μας έρχεται και η «Επείγουσα» Δια-κοινωνία!

Ο Πάπας θέλει να «εξαπατήσει» τις Ορθόδοξες Εκκλησίες μέσω της «Επείγουσας» Δια-κοινωνίας


         Η Αγία Σοφία θα παραμείνει αιώνια ως μια από τις μεγαλύτερες υπερηφάνειες του Ορθόδοξου Χριστιανισμού. Οι Οθωμανοί Τούρκοι κατάφεραν να αλλάξουν φυσικά το καθεστώς. Το βυζαντινό Ορθόδοξο αρχιτεκτονικό αριστούργημα θα παραμείνει συνεχώς στις καρδιές όλων των Ορθόδοξων Χριστιανών ανεξάρτητα από την ομολογία τους.    Τα ατυχή σχίσματα στην Ανατολική Ορθόδοξη οικογένεια και μεταξύ της Ανατολικής Ορθοδοξίας και των μονοφυσιτών είναι κάτι που απαιτεί επείγουσα προσοχή υπό το φως της μετατροπής της Αγίας Σοφίας. Θρησκευτικοί αναλυτές εκτιμούν πως η συνεχιζόμενη διχόνοια στον Ορθόδοξο κόσμο ασκεί τις επιπτώσεις της στη συνολική εικόνα του Ορθόδοξου Χριστιανισμού και ζητούν παν-Ορθόδοξη ενότητα η οποία θα περιλαμβάνει τόσο την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία όσο και τις λεγόμενες αρχαίες εκκλησίες-μονοφυσίτες. (Κόπτες, Αρμένιους).

Η Ρώμη θα απορροφήσει Ορθόδοξες Εκκλησίες;
 Οι περισσότεροι από τους Χαλκηδόνιους Ορθόδοξους δεν συμφωνούν ούτε αγκαλιάζουν την ιδέα για την Παν-Ορθόδοξη Ενότητα. Η παν-Ορθόδοξη ενότητα ή η οικοδόμηση μιας κοινής πλατφόρμας για τις Ανατολικές Εκκλησίες δεν στοχεύουν στην «άμεση κοινωνία» μεταξύ μονοφυσιτών και Ανατολικών Ορθόδοξων Εκκλησιών, αλλά είναι μια σταδιακή και σταθερή διαδικασία συνεργασίας μεταξύ των δύο οικογενειών των Εκκλησιών καθώς και η ενότητα και η συνεργασία εντός των αντίστοιχων οικογενειών, εκτιμούν οι ίδιοι αναλυτές.
Σύμφωνα με τους ίδιους στόχος είναι “να οικοδομήσουμε μια παγκόσμια ενωμένη ηθική φωνή για να υπερασπιστούμε τα Ορθόδοξα δικαιώματα, να ασχοληθούμε με το Κράτος και τις πολιτικές οντότητες, να εργαστούμε για την ελευθερία της λατρείας και να εργαστούμε ξανά ενάντια σε κάθε δίωξη και κατάχρηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, να βοηθήσουμε τους φτωχούς και τους άπορους και να ανοίξουμε το δρόμο για εκτεταμένη πνευματική και θεολογική συνεργασία. Επισημαίνουν δε πως εάν δεν είναι δυνατή μια ενωμένη Ορθόδοξη παγκόσμια πλατφόρμα, τουλάχιστον μια κοινωνική ενότητα θα πρέπει να υφίσταται!

Η «Νύχτα» πριν από τον Διάλογο με το Βατικανό

Είναι πράγματι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι το Βατικανό και ο Πάπας Φραγκίσκος που έχουν στενές σχέσεις με το Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης δεν τόλμησαν να εκδώσουν ούτε δήλωση ευγένειας σχετικά με το καθεστώς της Αγίας Σοφίας. Η λεγόμενη δήλωση από το συνέδριο των Τούρκων Καθολικών Επισκόπων ήταν χλωμή. Σύμφωνα με τους Τούρκους Καθολικούς Επισκόπους, η Αγία Σοφία παραμένει ζήτημα που αφορά την Τουρκία και δεν μπορούν να παρέμβουν καθώς βρίσκονται σε δύσκολο νομικό καθεστώς. Δυστυχώς δήλωσαν επίσης ότι η Αγία Σοφία που ήταν μια «Εκκλησία σε κοινωνία» με τη Ρώμη, έγινε Ορθόδοξη μετά το σχίσμα του 1054. Παρέβλεψαν σκόπιμα το γεγονός ότι η Ρωμαϊκή Εκκλησία ήταν η Δυτική Ορθόδοξη Εκκλησία πριν από το μεγάλο σχίσμα και δεν υπάρχει τίποτα που να λέγεται «σε κοινωνία με τη Ρώμη (ένας όρος που ισχύει μόνο για τις Ανατολικές Καθολικές Τελετές). Πριν από το σχίσμα, ο Βυζαντινός Ορθόδοξος κόσμος και η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία ήταν σε κοινωνία.
Ο Αρμένιος Πατριάρχης του Κωνσταντινούπολης έκανε επίσης μια δήλωση που επικρίθηκε από πολλούς.

Ο Πάπας θέλει να «εξαπατήσει» τις Ορθόδοξες Εκκλησίες μέσω της «Επείγουσας» Δια-κοινωνίας
 Το Βατικανό παραμένει μια αναμφισβήτητη θρησκευτική, πολιτική και επιχειρηματική δύναμη. Αλλά γιατί είναι σιωπηλός ενώ ο “αδελφός” του βρίσκεται σε μπελάδες; Το Βατικανό σε καμία περίπτωση δεν είναι αξιόπιστος φίλος του Ορθόδοξου κόσμου. Φυσικά, είναι αποτελεσματικοί να συνεργαστούν όσον αφορά τον οικουμενισμό και να αναπτύξουν μια στρατηγική εταιρική σχέση για την κοινωνική ανάπτυξη. Ο Πάπας Φραγκίσκος θέλει πράγματι να ξεπεράσει όλο τον θεολογικό διάλογο για να επιτύχει ενότητα με τον Ορθόδοξο κόσμο. Τι υποκρισία! Είναι καιρός να αντιληφθεί η ορθόδοξη ιεραρχία τη ρωμαϊκή υποκρισία. Ο Πάπας Φραγκίσκος εμπνευστής της Οικουμενικής συνάντησης του Μπάρι τέτοιες μέρες πριν από δύο χρόνια, σιωπά εκκωφαντικά για την Αγία Σοφία. Ναι, έσπασε τη σιωπή του στις 12/7/2020, ημέρα Κυριακή, αλλά η τοποθέτησή του ήταν κατώτερη των προσδοκιών.

Το καθήκον της Ορθόδοξης Χριστιανικής Ενότητας
 Είναι σχετικά σημαντικό να επικεντρωθούμε στην υπερνίκηση σχισμάτων και συγκρούσεων στον Ορθόδοξο κόσμο, καθώς και να ανακαλύψουμε κοινούς λόγους για ενοποιημένη δράση, λένε οι αναλυτές όπως υπογραμμίζει το ιστολόγιο theorthodoxchurch.info
Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία εν μέσω εντάσεων με την Κωνσταντινούπολη τουλάχιστον το έκανε να ανταποκριθεί στην κατάσταση.
Είναι καιρός για τις Ορθόδοξες Εκκλησίες να ενισχύσουν τη συνεργασία τους και να εργαστούν πέρα ​​από τις διαφορές. Εάν χρειαστεί, Χαλκηδόνιοι και προΧαλκηδόνιοι επείγει να συνεργαστούν , εκτιμούν οι ίδιοι αναλυτές.
Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι μόνο οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί μπορούν να επιτύχουν λύσεις στα προβλήματα που αφορούν τα εκκλησιαστικά τους ζητήματα. Η Ρωμαϊκή Εκκλησία ή ο Πάπας δεν μπορούν να λειτουργήσουν ως επιλυτές προβλημάτων των Ορθόδοξων Εκκλησιών. Η λύση πρέπει να έρθει στον Ορθόδοξο κόσμο. Ας θυμόμαστε ότι η οικουμενική ενότητα θα είναι άχρηστη χωρίς να επιτύχουμε την Ορθόδοξη ενότητα.
Η Ορθόδοξη Ιεραρχία πρέπει προσεκτικά να εξετάσει το ενδεχόμενο να επενδύσει περισσότερο χρόνο, ενέργεια και πόρους για να χτίσει πίστη και αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ των Εκκλησιών τους.
Όπως διευκρινίζουν οι αναλυτές το κάλεσμα εδώ δεν είναι να παραμελήσουμε τις οικουμενικές ευθύνες, αλλά να προσεγγίσουμε με μια πιο εποικοδομητική προοπτική, καθώς και να κατανοήσουμε τις Ορθόδοξες προτεραιότητες.
Η απαγωγή και η κατά πως φαίνεται δολοφονία των δύο Επισκόπων Χαλεπίου ήταν μια μεγάλη προειδοποίηση και για τις δύο εκκλησιαστικές οικογένειες. Η Αγία Σοφία είναι η δεύτερη προειδοποίηση και η ζημιά τώρα είναι σοβαρή. Ποια θα είναι η τρίτη προειδοποίηση;
Πηγή: Εδώ.