ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ: Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ

«ΠΟΡΕΥΘΕΝΤΕΣ» ΣΥΜΒΙΒΑΣΘΕΙΤΕ ΜΕ «ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΘΝΗ»

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΑΥΤΟΥΣ ΑΘΕΤΕΙΝ

«ΠΑΝΤΑ ΟΣΑ ΕΝΕΤΕΙΛΑΜΗΝ ΥΜΙΝ»


Του μακαριστού θεολόγου Παναγιώτη Σημάτη


Επισημαίνει  ερς Χρυσόστομος πώς, κατ τς μέρες τν μεγάλων ορτν τν ουδαίων, ὁ Χριστς βρισκόταν συστηματικ νάμεσα στος ουδαίους πο συνέρρεαν στ εροσολύμα, γι νὰ γιορτάσει μαζί τους καί, δι τν θαυμάτων κα τς διδασκαλίας Του, ν λκύσει τν δολο κα πλὸ λαό. Διότι  Χριστς εχε μεγαλύτερο νδιαφέρον ν τος ατρεύσει κα ν τος προσφέρει τν σωτηρία, π’ σο ο διοι πιθυμοσαν τν θεραπεία.

 «Τνος ον νεκεν τ εροσλυμα συνεχς  Χριστς καταλαμβνει, κα ν τας ορτας πιχωριζει τος ουδαοις; στε πιλαβσθαι τν σθενοντων, να τ πλθος πισπσηται τ δολον; Ο γρ τοσατην ο κμνοντες εχον πιθυμαν παλλαγναι τν νοσημτων, σην  ατρς πεποητο σπουδν παλλξαι ατος τς ρρωστας. τε τονυν πλρης σλλογος ατν ν, ττε ες μσον ρχμενος τ πρς τν σωτηραν τς κενων ψυχς πεδεκνυτο».

(Χρυσοστόμου ω., Πρς νόμοιους, μιλ. 12, κα πόμνημα ες ωάννην).

πάρχουν κα σήμερα νθρωποι πο θ θελαν ν βρον τν Μία λήθεια, ναζητον νὰ θεραπευθον π τν παράλυση τς κάθε μαρτίας κα κακοδοξίας. Μ τ δυστύχημα εναι πς δν πάρχουν ο θεραπευτές!  πλειονότης τν συγχρόνων «ες τύπον κα τύπον Χριστο» ποιμένων χουν καταντήσει π μαθητς Χριστο, διεκπεραιωτς εροπραξιν  να εδος κοινωνικς πρόνοιας μ θρησκευτικ πίχρισμα, κκοσμικευμένοι κα διάφοροι γι τν οσία ατο πο ρθε ν προσφέρει  Χριστς στν νθρωπο.

πάρχουν, σφαλς, κα κενοι ο πνευματικο πατέρες πο δίνουν λες τους τς δυνάμεις γι τν καθοδήγηση το συγχρόνου νθρώπου, λλ περιπίπτουν σ να λλο «κ δεξιν» πειρασμό: δείχνουν ν «διαφορον» γι τος σύγχρονους «ντς τν τειχν» αρετικούς, τν καταπολέμηση τς αρέσεως κα τν πιστροφ τν αρετικν στν Μία, γία, ρθόδοξη κκλησία. Τ δυστύχημα, μως, εναι, πς ατ  φαινομενικ «διαφορία», δν εναι πραγματικ διαφορία, λλ μι δειλία ν ντιπαρατεθον μ τν λιγομελλλ καλ ργανωμένη οκουμενιστικ φατρία· κα ς κ τούτου ποτελε ποδοχ τς συνωμοσίας σιωπς πο χει πιβάλει πρωτίστως τ Πατριαρχεο Κωνσταντινουπόλεως, στε ν μν νημερώνονται ο πιστο γι τν αρετίζουσα πολιτικ τοῦ Φαναρίου!!! ρνονται, δηλαδή, ο πνευματικο πατέρες, πικαλούμενοι τν «διάκριση», νὰ προσεγγίσουν, ν κηρύξουν κα ν θεραπεύσουν, σους χουν προσβληθε π τν παραλυσία τς αρέσεως το Οκουμενισμο.

γνοον ραγε τν πατερικ διδασκαλία, τι  αρεση ποτελε μολυσματικ κα δυσθεράπευτη σθένεια; «Μ συμφιλιζς αρετικοςνα μ συγκοινωνσς τ κοινωνίᾳ ατν· ...καστος γρ θερσει  σπειρε» (φραμ το Σύρου, Περ μετανοας κα κατανξεως). «Ε δ π τν ν τος θικος σφαλλομνων τοσατη στν  βλβη, τ χρ λγειν περ τν περ Θεοκακοδοξοντων, ος  κακοδοξα οδ ν τος λλοις γιανειν ἐᾷ, παραδιδομνους παξ δι' ατν τος τς τιμας πθεσιν;» (Μ. Βασιλείου, ροι κατ’ πιτομήν, ρώτησις κʹ). 

Καί: «Τν αρετικν  κακοδοξία, πάντοτε πηγαίνει ες τ χειρότερον  κα γίνεται μεγαλυτέρα πληγή... Διὰ τοτο πρέπει ν ποφεύγουν ο Χριστιανο τούτους κα πάντας τος αρετικος σν λοιμος καὶ πανούκλαςνα μ κα ατο μ ατούς... πωλεσθον» (Νικοδήμου γιορείτου, ρμηνεία ες τς ΙΔ΄ πιστολς το ποστόλου Παύλου, τ. 3ος, σελ. 318-319).

Πς εναι, λοιπόν, δυνατόν, στρουθοκαμηλίζοντας, ν ντιπαρέρχονται ο ποιμένες τν ζημίαν ποὺ φίστανται ο πιστοί, πικοινωνοντες μ γχώριους αρετικος οκουμενιστς (τν ποίων γνοον τν παρξη κα τν αρεση), λλ κα τν «βλασφημία» πο γκειται στν διαστρέβλωση τοῦ Εαγγελίου, τς ερς Παραδόσεως κα τς δογματικς λήθειας πο διαπράττουν ο Οκουμενιστές; Πς νέχονται τν πίκληση φτηνν δικαιολογιν, στε ν μ κατονομάζουν τος αρετικούς, καπς εναι δυνατν ν μν ντιλαμβάνονται τι ατς ο «δικαιολογίες» κφράζουν τν πεμπτουσία τς παναιρέσεως το Οκουμενισμο κα τς χουν ποβάλει ο διοι ο Οκουμενιστές;

1) Λέγουν π.χ. νιοι πνευματικο τι  Πατριάρχης διδάσκει «κα» ρθόδοξα πράγματα· λς κα δν διάβασαν ποτ κκλησιαστικ στορία, λς κα δν γνωρίζουν τι ο περισσότεροι αρετικο ξεκίνησαν «κατ τ λλα» ς ρθόδοξοι, κτς π τ να σημεο πο δίδασκαν κακοδόξως· λές κα δν γνωρίζουν (κα μς χουν ο διοι διδάξει), τι  αρεση συνίσταται στν θέτηση «ἰῶτα νς  μις κεραίας», κατ τν διδασκαλία το διου το Κυρίου!

2) Λέγουν, πίσης (ναλόγως σ ποιος κάθε φορ πευθύνονται): ς κοιτάξουμε τν αυτό μας, τν κάθαρση π τ πάθη (κι ατ εναι πολ σωστό)· τ θέματα Πίστεως κα τν σχέσεών μας μ τος αρετικος εναι τς ρμοδιότητος τν ποιμένων (ατό, μως, εναι μεγάλο λάθος κα σαφς ντιπατερικ θέση). Πς δν ντιλαμβάνονται, ο κληρικοί, τι τσι καταλύουν τν νότητα τορθόδοξου κηρύγματος κα τς ρθόδοξης ποιμαντικς;

στε, λοιπόν, ο γιοι Πατέρες, πο συνέδεαν ρρηκτα τν Πίστη κα τ θος, πο θεωροσαν διανόητο τν πρόοδο στν πνευματικ ζωή, χωρς τν προϋπόθεση τς ρθς Πίστεως, χωρς τν μολογία ατς τς Πίστεως κα τν διατήρηση παραχάρακτων τν Δογμάτων κόμη κα δι τοῦ μαρτυρίου λοι ο γιοι, λοιπόν, σφαλαν; σφαλς κα χι.

Γράφει  Μ. Βασίλειος:

 Κύριος επε: «Πορευθντες μαθητεσατε πντα τ θνη, διδσκοντες ατούς, οχ τ μν τηρεν, τν δ μελεν, λλ τηρεν πντα», χωρς ν παραβλέπετε οτε κα να μικρό «τν διατεταγμνων», φο λα εναι ναγκαία γι τν σωτηρία σας. «μες δ μαν που τν ντολν πεποιηκναι νομσαντες (ο γρ ν φαην τι ποισαντες· πσαι γρ λλλων χονται, κατ τν γιτο σκοπο λγον, ς ν τ λσει τς μις κα τς λοιπς ξ νγκης συγκαταλεσθαι), οκ π τος παρεθεσι τν ργν κδεχμεθα, λλ' π τ κατορθωθντι δθεν τς τιμς ναμνομεν» (Μ. Βασιλείου, θικο λόγοι, Περ ρετς κα κακίας, λόγ. α΄).

Κι δ βρίσκεται λη  εθύνη, τ προσωπικ δρμα κα  πτώση συγχρόνων κληρικν: ν τὰ γνωρίζουν ατά, ποδέχονται σιωπηρ τέτοιες ντιπατερικς «λογικς» κα υοθετον ατ τστάση, διασπώντας καὶ καταλύοντας τσι φθαλμοφανς –καθ΄ σον ξαρτται π’ ατούς– τν νότητα τς ν Χριστῷ ζως, ς νότητα Πίστεως κα θους,  ποία μς συνδέει μ τν διαχρονικ Παράδοση τς κκλησίας, μποδίζοντας –ντ ν διευκολύνουν– τν ληθιν νωσή μας μ τν Κύριο.

Γράφει  . Χρυσόστομος: «Ο γρ ρκε μα μνον ρετ παραστσαι τ βματι το Χριστο μετπαρρησας μς, λλ πολλς δε κα ποικλης κα παντοδαπς κα πσης ατς. κουε γρ ατολγοντος τος ατο μαθητας· Πορευθντες μαθητεσατε πντα τ θνη, διδσκοντες ατος τηρεν πντα σα νετειλμην μν» (Χρυσοστόμου ω., κλογα π διαφόρων λόγων).

ρνονται ο Ποιμένες πίσημα κα –παρ τς πισημάνσεις–πίμονα, τι  νότητα πάρχει που συναντται  ρθ Πίστη κα φαρμόζεται  κκλησιαστικ Παράδοση, δηλ. στν Μία, γία κκλησία, φήνοντας τσι ν διεισδύουν στ σμα τν χριστιανν ο πρακτικς τν κατοντάδων αρετικν μολογιν, συνισταμένη τν ποίων ποτελε  Οκουμενισμός. Τοτο σημαίνει τι συμβιβάζονται μ τν αρεση κα παραδίδονται μαχητ στος γέτες το Οκουμενισμο.

Κατ’ ατν τν τρόπον ξοικειώνονται ο κατήχητοι πιστο μ τν αρεση κα μποδίζεται  θεραπεία τν αρετικν. Συμβαίνει, μως, κα λλη μι θέτηση· ρνονται μι βασικ ντολή, κείνη τοΕαγγελισμο τν τεροδόξων, μεταξ τν ποίων πάρχουν πολλοί, πο διψον τν γνώση τς ληθινς ρθοδόξου ζως κα διδασκαλίας.

ρνονται ν πευθυνθον κα ν συνομιλήσουν μ τν γνοοντα λα τν τεροδόξων, πως κανε  Κύριος, κα ντιθέτως –«γαλλομέν ποδί»– διαλέγονται π δεκαετίες μ τος ρχηγος κα τς σκληρυμένες δομς τς κάθε αρεσης, τος «ρχιερες» δηλαδή, τος «Σαδδουκαίους» κα τος «Φαρισαίους» τς ποχς μας, ο ποοι ποτελον κα τος συνδαιτυμόνες τους.

Κα ρνονται πί δεκαετίες τώρα, ν πευθυνθον κα ν κηρύξουν Χριστ πρς τος λαούς, γιατὶ δν θέλουν ν τ χαλάσουν μ τς ξουσίες το κόσμου τούτου, τος θεους Πάπες καὶ μοφυλόφιλους ερες κα έρειες τν τεροδόξων, ατος πο ποτελον τος συνευωχούμενους συνομιλητές τους, ο ποοι χουν εσαγάγει πληθώρα κακοδοξιν (ποιά ν πρωτομνημονεύσουμε;), χουν καταλύσει πολλς π τς ντολς το Χριστο κα οδεμία διάθεση δείχνουν νπανορθώσουν κα ν πανέλθουν στν Μία κκλησία. χουν πάθει μνησία κα δν νθυμονται τν ντολ το Χριστο, «στις λσ μαν τν ντολν τοτων τν λαχστων, λχιστος κληθσεται ν τ βασιλείᾳ τν ορανν».

χουν, μ λλα λόγια, μπιστευθε τν σωτηρία τν αρετικν στος ρχηγος τν αρέσεων(!), κατ τν ποίων  Κύριος ξαπέλυσε τ «οαί». ρνονται ο διοι ν μιμηθον τν Χριστό, νὰ παρευρεθον στος χώρους τν πλν αρετικν, ν διδάξουν πς μόνο  ρθόδοξη κκλησία προσφέρει ληθιν ζω κα σωτηρία, κα τσι, ν  μολογήσουν Χριστό. Κα τ ρνονται, γιατ χουν συμφωνήσει μ τος συνομιλητές τους τερόδοξους, ν μ διδάσκουν τν λήθεια το Εαγγελίου, ν μ καλον πρς σωτηρία τος αρετικος τς Δύσεως!

Κάνουν δηλαδ τ ντίθετο π’ ατ πο δίδαξε  Χριστός ποος δωσε ντολ νὰ πορευτον σ λα τ θνη, χι συμβιβαζόμενοι ες τ τς Πίστεως, λλ κηρύττοντες «Μίαν πίστιν», «ν βάπτισμα», «Μίαν κκλησίαν».

τσι, μποδίζουν ο διοι ο ρθόδοξοι κληρικο μ τ θεσμικ ξουσιαστικ παρουσία τους, κάποιους λάχιστους Ποιμένες, πο πιμένουν ρθόδοξα, κα προσπαθον ν  φαρμόσουν τν ντολν τοΛόγου το Θεο πρς εαγγελισμ τν μ ρθς πιστευόντων.

Γράφει, μως,  γιος πιφάνιος:

«...δδαξε ( Κύριος) βασιλεαν ορανν κηρσσειν ν ληθείᾳ, ...κα λγων “μαθητεσατε τθνη”, τουτστιν μεταβλετε τ θνη π κακας ες λθειανπ αρσεων ες μαν ντητα, “βαπτζοντες ατος ες νομα πατρς κα υο κα γου πνεματος”, ες τν κυριακν νομασαν τς τριδος, ...να δεξ κ το νματος μηδεμαν λλοωσιν εναι τς μις ντητοςπου γρ ο βαπτιζμενοι κελεονται π' ατο <σφραγζεσθαι> ες νομα... "γου πνεματος" ο διρημνος  σνδεσμος οδ πηλλοτριωμνος, τς μις θετητος χων τν σφραγδα» (πιφανίου Κύπρου, Πανάριον).

Κα  κκλησιαστικς συγγραφες Εσέβιος: «"Πορευθντες μαθητεσατε πντα τ θνη". Βολεται γρ τ Πνεμα τ γιον συντν κα διασττ σπουδ πιτελεν ατος τεαγγελικν ργον· τ γάρ, "μρ ξ μρας", τοτο παρστησι, τ διηνεκς ατος εαγγελζεσθαι τ σωτριον...» σεβίου, Ες τς πιγραφς τν Ψαλμν, ρμηνεία τινν κατ’ πιλογήν).

χω συνείδηση πς πιρρίπτω εθύνη (μ σα, χι γι πρώτη φορά, γράφω) σ σεβαστος πνευματικος πατέρες. Πολλς φορς χω ναρωτηθε: ποιός εμαι γώ, πο τολμ ν πισημαίνω κάποιες παραλείψεις τους; Νιώθω, μως, μέσα μου σχυρ τν πεποίθηση, πς ,τι γράφω, δν εναι δικές μου θέσεις (γιατ τότε δν θ τολμοσα ν τς θέσω κν), λλ  ρθόδοξη Παράδοση. Καὶ παρόλο πο παρόμοιες σκέψεις χουν γραφε πολλς φορές, δν χω δε κάποιο σοβαρ ντίλογο κάποια λλαγ πλεύσεως. Πργμα πο σημαίνει, τι ο πνευματικοί μας πατέρες,  δν χουν νὰ παντήσουν στ πατερικ κείμενα πο παρατίθενται,  διαφορον, ς διδάσκαλοι, νπαρουσιάσουν κα ν διδάξουν τν κριβ κα ναντίρρητη τοποθέτηση τς κκλησίας στ θέμα, ς ποιμένες δ κα πατέρες ν διορθώσουν κα μένα μ τν γνήσιο πατερικ λόγο κα χι μ προσωπικς κτιμήσεις κα νθρώπινο ρθολογισμό, πο διαφέρει π γέροντα σ γέροντα, στε ν ντιληφθον λοι τν σωστή θέση.


Σημάτης Παναγιώτης