Ο Θεός κατεβαίνει στους ανθρώπους και ανεβαίνουν οι άνθρωποι σ’ Αυτόν, δια της κλίμακος της Θείας Λειτουργίας
ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΡΟΥΜΑΝΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΜΠΟΚΑ ΠΕΡΙ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Ό Θεός κατεβαίνει στούς άνθρώπους καί άνεβαίνουν οί άνθρωποι σ’ Αύτόν, διά τής κλίμακος τής Θείας Λειτουργίας.
* * *
Καθώς τό μυστήριο τής μετανοίας είναι έκφρασις ταπεινώσεως
καί προύπόθεσις τού έλέους τού Θεού, ομοίως καί ή ιερά θυσία τού
Σωτήρος στήν Θεία Λειτουργία, κρύβεται πάλι υπό μορφή ν ταπεινήν καί
είναι ένα μυστήριο πνευματικής άναγεννήσεως του κόσμου.Τό αίμα του Αμνοϋ τής Θείας Μεταλήψεως συντηρεί τήν ψυχή βαθύτατα καί στηρίζει τόν κόσμο νά στέκεται στά πόδια του. Ή Θεία Λειτουργία σώζει τόν κόσμο καί τόν φυλάγει άπό τήν οργή τοϋ άντιχρίστου, ό όποιος θά έλθη στόν καθορισμένο άπό τόν Θεό χρόνο στήν γή. Ιδού γιατί όλος ό κόσμος θά έπρεπε νά είναι στήν Θεία Λειτουργία, διότι ή παράτασις τής ζωής του είναι δώρο τής Θείας Λειτουργίας. Ή Θεία Λειτουργία έμποδίζει νά έμφανισθή άκόμη ό άντίχριστος στόν κόσμο, ό άνθρωπος τής άνομίας (Β’ Θεσ. 2, 3).
* * *
Συνεπώς, όσο καιρό θά υπάρχουν άνθρωποι πού θά ζητούν τήν
μετάνοια καί τήν Θεία Κοινωνία, ό σατανάς δέν θά έχη δύναμι. Τόν
έμποδίζει ή δύναμις τοϋ Θεού. Άλλά, άφ’ ότου σκοτισθή υπερβολικά ό νού ς
τών άνθρώπων, ώστε νά άρνοϋνται μέ τήν θέλησί τους τήν Θεία Λειτουργία,
λόγω τής άπιστίας τους, τίς ήμέρες έ- κεΐνες θά καταπαύση νά τελήται ή
θυσία αύτή καί θ’ άρχίση νά έρχεται τό βδέλυγμα τής έρημώσεως, όπως
αναφέρει ό Δανιήλ: «Καί άπό καιρόν παραλλάξεως τοϋ ένδελεχισμοϋ καί τοϋ
δοθήναι βδέλυγμα έρημώσεως ήμέραι χίλιαι διακόσιαι ένενήκοντα» (Δαν. 12,
11).
* * *
Όταν ή άνομία θά αιχμαλώτιση τό νου καί τήν καρδιά τών
άνθρώπων, καί θά άγριέψουν τότε τόσο πολύ, ώστε θά λέγουν ότι δέν τούς
χρειάζεται πλέον ό Θεός, ή Εκκλησία καί οί ιερείς (Λουκ. 6, 11), τότε θά
έλθη τό τέλος τού κόσμου.
Από το βιβλίο: ΒΙΟΣ, ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΡΟΥΜΑΝΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΜΠΟΚΑ
(Μετάφρασις άπό τά ρουμανικά ὑπό μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου)
Πηγή: Ἐδῶ