Επιστολή, Ὄνειδος και αμαύρωση της ιστορίας του Αγίου Όρους

Σκανδαλισμό, ἀγανάκτηση και διαμαρτυρίες προκάλει επιστολή υπέρ του Μακαρίου Αυστραλίας έξι (6) αββάδων στο Άγιο Όρος.  


Σημείο των καιρών λένε οι πνευματικοί.


   ΟΝΕΙΔΟΣ ΚΑΙ ΑΜΑΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΞΙ (6) ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΩΝ ΝΕΩΤΕΡΙΣΤΩΝ ΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ (ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ, ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ, ΣΙΜΩΝΟΣ ΠΕΤΡΑΣ, ΣΤΑΥΡΟΝΙΚΗΤΑ ΚΑΙ ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ),  ΠΟΥ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΟ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ ΜΗ ΣΥΝΑΔΟΥΣΕΣ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ ΑΞΙΩΜΑ.

Μειοψηφία Ἡγουμένων διασπᾶ τὴν ἑνότητα τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος τοῦ Ἁγίου Ὄρους.

Ἐδημοσιεύθη ἐπιστολὴ τῆς 30ῆς Μαΐου 2020 τῶν Ἡγουμένων τῶν ἁγιορειτικῶν Ἱ. Μονῶν: Βατοπαιδίου, Διονυσίου, Παντοκράτορος, Σίμωνος Πέτρας, Σταυρονικήτα καὶ Ξενοφῶντος, ἀπευθυνομένη πρὸς τοὺς Ἐπισκόπους τῆς Αὐστραλίας. Εἰς αὐτὴν ἀναφέρονται καὶ τὰ ἑξῆς:
«…Ἐλάβομεν πρὸ καιροῦ τὸ ὑπ. Ἀρ. 750/28.3.2020 πρὸς τὴν Ἱερὰ Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Ὄρους γράμμα Σας «διαμαρτυρίας γιὰ τὴν ἀνάρμοστη καὶ ἀντικανονικὴ συμπεριφορὰ τοῦ π. Δαμασκηνοῦ τὸν τοῦ “Φιλαδέλφου”», ποὺ κοινοποιήθηκε καὶ σέ μᾶς. Ἡ ἐπιστολή Σας ἔφθασε καθυστερημένα, ἀλλὰ καὶ οἱ βεβαρημένες περίοδοι τῆς Ἁγίας Τεσσαρακοστῆς καὶ τοῦ Ἁγίου Πάσχα, ὅπως καὶ οἱ συνέπειες τῆς πανδημίας, δὲν μᾶς ἐπέτρεψαν νὰ ἀπαντήσουμε νωρίτερα.
Ἀναγνώσαμε μὲ πολλὴ προσ­οχὴ τὸ γράμμα Σας καὶ εἴδαμε τὸν πόνο Σας καὶ λυπούμεθα, οἱ ὑπογράφοντες τὸ παρόν, βαθύτατα, διότι, μέσα στὴν πνευματικὴ χαρά, τὸν ἐνθουσιασμὸ καὶ τὶς ἱερὲς ποιμαντικές Σας μέριμνες, κατηγορίες, δημοσιεύματα καὶ ταραχώδεις φωνές, καὶ μάλιστα ἐξ Ἁγίου Ὄρους, θέλησαν νὰ ἀμαυρώσουν τὴν Ἐκκλησία Σας, τὰ πρόσωπα καὶ τὸ ἔργο της, καὶ νὰ δημιουργήσουν ἀμφιβολίες, διχασμοὺς καὶ ταραχές, ἀνάμεσα στὸν λαὸ καὶ τὴν πνευματικὴ ἡγεσία του…


Ὀφείλομεν καθηκόντως νὰ Σᾶς διαβεβαιώσουμε ὅτι ὅσα ἐγράφησαν ἐναντίον Σας, ἀδιάκριτα καὶ ἀνεπίτρεπτα, πέραν τοῦ ὅτι εἶναι προσωπικὲς ἀπόψεις τοῦ ἀποστολέως καὶ προδίδουν ἔλλειψι ποιμαντικῆς εὐθύνης καὶ συνέσεως διὰ τὰ ἐκκλησιαστικὰ πράγματα καὶ τὴν πνευματικὴ προστασία τοῦ λαοῦ, δὲν ἐκφράζουν τὸ πνεῦ­μα καὶ τὴν παράδοσι τοῦ Ἁγίου Ὄρους, οἱ ἅγιοι καὶ οἱ πατέρες τοῦ ὁποίου, ὅπου ἐκλήθησαν ἢ καλοῦνται, μεταδίδουν τὴν ἐλπίδα καὶ τὴν εἰρήνη, διακονοῦν μὲ ἐπιμέλεια τὴν ἑνότητα, στὴν Ἐκκλησία καὶ ἐμπνέουν τὴν ἄσκησι καὶ προσευχὴ καὶ ὄχι τὰ σκάνδαλα καὶ τὴν ἀνησυχία. Τὸ Ἅγιον Ὄρος ἀπὸ μόνο του δὲν ἀναμειγνύεται στὰ πράγματα ἄλλων Ἐκκλησιῶν. Ἐκφράζει βέβαια σὲ δύσκολες συγκυρίες τὴν γνώμη του γιὰ θέματα πίστεως ἢ ἄλλα μεγάλης σημασίας καί, ὅπου προσκαλοῦνται ἐκπρόσωποί του, μεριμνοῦν νὰ οἰκοδομοῦν τὸν λαὸ μὲ σεβασμὸ στοὺς ἁρμοδίους Ἀρχιερεῖς καὶ σὲ συνεργασία μαζί τους…


Τοιουτοτρόπως πιστεύομε ὅτι ἡ ἀπὸ κοινοῦ συμπόρευσις μὲ τὸν νέο Ἀρχιεπίσκοπό Σας κ. Μακάριο, γνωστὴ παιδιόθεν τῆς μοναχικῆς ζωῆς καὶ ὁμόφωνη ἐπιλογὴ τῆς Αὐτοῦ Θειοτάτης Παναγιότητος καὶ τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας διὰ τὴν λυχνίαν τῆς Αὐστραλίας, δημιουργεῖ βάσιμες ἐλπίδες καλῆς καρποφορίας, ἁγιασμοῦ ἔργων προσ­φορᾶς καὶ σωτήριας πορείας, πρὸς χαρὰ καὶ ὠφέλεια τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας καὶ καύχησι καὶ δικαίωσι τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας…».


Ὀφείλομεν νὰ σχολιάσωμεν τὰ παρόντα ὄχι μόνον, διότι ἀναφέρονται εἰς τὸ ἄρθρον τοῦ π. Δαμασκηνοῦ («ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ Ο ΣΥΝΟΔΙΚΟΣ ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΟΥ ΘΡΟΝΟΥ»), ποὺ ἐδημοσιεύθη εἰς τὸν «Ο.Τ.», ἀλλὰ διότι τὸ γράμμα των ἔχει γενικότερον ἐκκλησιαστικὸν ἐνδιαφέρον διὰ τὴν ἑνότητα τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ἀποδεχόμενον ἐμμέσως τὴν βράβευσιν τοῦ πρωτοστάτου τῶν ὁμοφυλοφιλικῶν δικαιωμάτων Γερουσιαστοῦ κ. Andrew Bragg.


Ἐγείρεται πράγματι ἕνα μεῖ­ζον ζήτημα κανονικῆς τάξεως σχετικῶς μὲ τὴν πρωτοβουλίαν τῶν ἕξι Ἡγουμένων νὰ ἀπαντήσουν εἰς τοὺς Ἐπισκόπους τῆς Αὐστραλίας. Ἡ ἐπιστολὴ τῶν Ἐπισκόπων (ἀρ. Πρωτ. 750/ 28.03.2020) ἐστάλη «Πρὸς τὴν Ἱερὰ Κοινότητα τοῦ Ἁγίου Ὄρους» καὶ ἑπομένως μόνη ἁρμοδία νὰ ἀπαντήση ἦτο καὶ παραμένει ἡ Ἱερὰ Κοινότης. Δευτερευόντως μόνον ἐκοινοποιήθη πρὸς τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον καὶ τριτευόντως(!) εἰς τοὺς 20 Ἡγουμένους τοῦ Ἄθω, ὡς ἀναγράφεται εἰς ὑποσημείωσιν. Ἔχουν τὸ δικαίωμα οἱ Ἡγούμενοι νὰ ἀπαντοῦν; Διατί εἶναι μόνον οἱ συγκεκριμένοι ἕξι; Πῶς ἀναλαμβάνουν αὐτὴν τὴν πρωτοβουλίαν ἄνευ τῶν ὑπολοίπων; Παρακάμπτεται ἡ Ἱερὰ Κοινότης; Αἱ ἐνέργειαι αὐταὶ θέτουν εἰς κλυδωνισμὸν τοὺς παναρχαίους θεσμοὺς διακυβερνήσεως τῆς Ἁγιωνύμου Πολιτείας! Ἐπιπλέον ἐπιφέρουν διάσπασιν τῆς ἑνότητος εἰς τὴν Ἱ. Κοινότητα, διότι διαφοροποιοῦνται ΕΞΩΘΕΣΜΙΚΑ!


Προκύπτει ὅμως καὶ ἕτερον ζήτημα: μὲ ποία ἰδιότητα ὑπογράφουν; Εἰς τὸ τέλος τῆς ἐπιστολῆς τους, ὅπου εὑρίσκονται αἱ ὑπογραφαί των, ἀπουσιάζει πλησίον του ὀνόματος ἡ συνήθης ὑπόμνησις «καὶ οἱ σὺν ἐμοὶ ἐν Χριστῷ ἀδελφοί»! Δὲν ἠρωτήθη ἡ Ἱερὰ Κοινότης, δὲν ἠρωτήθη οὔτε ἡ ἀδελφότης, εἰς τὴν ὁποίαν ἀνήκει ἕκαστος; Ὀφείλουν νὰ συναποφασίζουν! Θέτει κανεὶς τὴν ὑπογραφήν του ὡς Ἡγούμενος, ὅταν δρᾶ ἄνευ τῶν συμμοναστῶν του; Μήπως ὑπέγραψαν ἐνῶ αἱ ἀδελφότητες εἰς τὰς ὁποίας ἀνήκουν, διαφωνοῦν;


Τὸ γεγονὸς ὅτι μόνον ἕξι Ἡγούμενοι συμφωνοῦν, δηλώνει αὐτομάτως ὅτι οἱ ὑπόλοιποι 14 Ἡγούμενοι ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ! 
  Ἄρα, ὑπερισχύει ἡ γνώμη τῶν δεκατεσσάρων, ποὺ εἶναι ἡ πλειονότης. Συμφώνως, μάλιστα, καὶ μὲ τὸν καταστατικὸν χάρτην, ἡ Ἱ. Κοινότης συνεδριάζουσα μὲ ἀπουσίαν μέχρι καὶ ἕξι Ἀντιπροσώπων δύναται νὰ λάβη ἀπόφασιν ἐκφράζουσα ὅλον τὸ Ἅγιον Ὄρος, διὰ τοῦτο καὶ εἰς αὐτὰς ἀκόμη τὰς ἀποφάσεις ἀναφέρεται «ἅπαντες οἱ ἐν τῇ Ἱερᾷ Συνάξει». Συμπέρασμα: οἱ ἔξι Ἡγούμενοι μὲ τὴν βεβιασμένην αὐτὴν ἐνέργειάν τους ἐπιβεβαιώνουν ἐμμέσως ὅτι Η ΙΕΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΣ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΖΕΙ τὰ ὅσα γράφονται εἰς τὴν ἐπιστολὴν τῶν Ἐπισκόπων!


Ἄλλωστε, εἶναι βέβαιον καὶ προφανὲς ὅτι ἡ Ἱερὰ Κοινότης δὲν θὰ ἠδύνατο νὰ συμφωνήση ποτὲ διὰ τὴν βράβευσιν μὲ τὸ ἀνώτατον παράσημον(!), εἰς ἐκκλησιαστικὴν τελετήν(!) τοῦ πρωτοστάτου τῶν ὁμοφυλοφιλικῶν δικαιωμάτων κ. Μπράγκ, ὁ ὁποῖος ἦτο ἕνας ἀπὸ τοὺς πρωτεργάτας εἰς τὴν καθιέρωσιν τοῦ γάμου τῶν ὁμοφυλοφίλων καὶ τοῦ ἀνθρωποκτόνου καὶ ἀντιθέου νόμου τῆς δολοφονίας τῶν κυοφορουμένων ἐμβρύων (ἔκτρωσις)!


Καθηκόντως πρέπει νὰ ἐπισημάνωμεν ἐπίσης ὅτι δὲν εἶναι ἀληθὲς εἰς τὴν ἐπιστολήν τους, ὅτι ὅσα ἐδημοσίευσεν ὁ π. Δαμασκηνὸς εἰς τὸ ἄρθρον του ἐστρέφοντο ἐναντίον τῶν Ἐπισκόπων! Τὸ ἀντίθετον συμβαίνει, τοὺς ἐνισχύει μὲ θάρρος, διὰ νὰ ἀγωνισθοῦν διὰ τὴν ἀλήθειαν καὶ διὰ τὴν Ἀρχιερωσύνην των, γράφων:


«Ἀπορίαν προξενεῖ ὅμως ἡ δειλία τῶν ἐκεῖ ἐπισκόπων καὶ τοῦ κλήρου νὰ ἀναχαιτίσουν, τὸν ἐπιπόλαιον καὶ δικτατορικῶς δρῶντα Ἀρχιεπίσκοπον Μακάριον, ὁπλισμένον μάλιστα μὲ τὴν ἀδικαιολόγητον εὔνοιαν τοῦ σεπτοῦ Πατριάρχου μας κ. Βαρθολομαίου, ὁ ὁποῖος, οὐ μόνον ἠγνόησε τοὺς λόγους, δι’ οὗς ἀπέρριψε τὴν ἐκλογήν του, ἡ κανονικῶς καὶ ὀρθῶς ἐνεργήσασα Ἐπαρχιακὴ Σύνοδος τῆς Κρήτης, ἀπορρίψασα σχεδὸν ὁμοφώνως (ἐκτὸς δύο τότε διαφωνησάντων) τὴν ἐκλογὴν τότε τοῦ Ἀρχ. Μακαρίου Γρινιεζάκη, ὡς Βοηθοῦ Ἐπισκόπου Ἀρχιεπισκοπῆς Κρήτης…


Εἶναι ἀκατανόητον νὰ μὴ ἀποφασίζη κατὰ συνείδησιν ὁ βοηθὸς Ἐπίσκοπος, ποῖον θὰ χειροτονήση ἱερέα (ἂν ἔχη τὰ κανονικὰ προσόντα ἢ ὄχι), εἰς ποῖον θὰ δώση ἄδειαν Γάμου, εἰς ποῖον διαζύγιον κ.λπ., ποῦ θὰ ἱδρύση ἐνορίαν καὶ θὰ πήξη θυσιαστήριον), ἀλλὰ νὰ εἶναι ἐντολοδόχος τοῦ ἑνὸς πρώτου…».


Ἐπίσης γράφουν ὅτι τὰ ὑπὸ τοῦ π. Δαμασκηνοῦ στηλιτευθέντα «δὲν ἐκφράζουν τὸ πνεῦμα καὶ τὴν παράδοσι τοῦ Ἁγίου Ὄρους… Τὸ Ἅγιον Ὄρος ἀπὸ μόνον του δὲν ἀναμειγνύεται στὰ πράγματα ἄλλων Ἐκκλησιῶν. Ἐκφράζει βέβαια σὲ δύσ­κολες συγκυρίες τὴν γνώμη του γιὰ θέματα πίστεως»! Δηλαδή, παράδοσις τοῦ Ἁγίου Ὄρους εἶναι ἡ σιωπὴ ὅταν ΔΗΜΟΣΙΩΣ Προκαθήμενος καταπατῆ τὸ Ἱ. Εὐαγγέλιον; Δὲν εἶναι θέμα πίστεως ἡ διαστροφὴ τῆς ἀνθρωπολογίας καὶ σωτηριολογίας, ὅταν εἰς τὸ μελλοντικὸν βιβλίον «σεξουαλικῆς ἀγωγῆς» εἰς τὰ νηπιαγωγεῖα τῆς Πατρίδος μας ἴσως τοποθετηθῆ καὶ φωτογραφία τοῦ κ. Μπράγκ, ὡς ὑπόδειγμα πολιτικοῦ ποὺ μεσολαβεῖ διὰ τὰς «μειονοτικὰς» ὁμάδας (εἰς τὸν Ἕλληνα Ἀρχιεπίσκοπον Αὐστραλίας δίδει «ἄδειαν παραμονῆς», εἰς τοὺς ὁμοφυλοφίλους δικαιώματα γάμου, εἰς τὰς ἐγκύους δυνατότητα ἐκτρώσεως κ.λπ.); Ὑπενθυμίζομεν τὴν παράδοσιν τοῦ Ἁγ. Ὄρους, ὅπως τὴν παραθέτει ὁ π. Δαμασκηνός:


«Οἱ Ἀρχιερεῖς δὲν τὸν ἔστειλαν ἐκεῖ, διὰ νὰ κρημνίση, ὅ,τι καλὸν ὠκοδόμησαν ὁ προκάτοχός του Ἀρχιεπίσκοπος Στυλιανός, μαζὶ μὲ τοὺς ἀξίους συνεργάτας του κληρικοὺς καὶ λαϊκούς, ὡς καὶ μὲ τὴν συνδρομὴν ἐπὶ 44 ἔτη τῶν Ἁγιορειτῶν Μοναχῶν, προερχομένων, ἀπὸ πολλὰς καὶ διαφόρους Ἱ. Μονάς, μὲ χορίαρχον τὸν Ἅγιον Παΐσιον, ὅστις ὁμοῦ μὲ τὸν ἔγκριτον καθηγούμενον τότε τῆς Ἱ. Μονῆς Σταυρονικήτα, Ἀρχιμ. Βασίλειον, ἔδωσαν τὸ παράδειγμα εἰς τοὺς λοιποὺς Ἁγιορείτας νὰ συνδράμουν… Γιατί ἀπεκεφαλίσθη ὁ ἅγιος Πρόδρομος καὶ Βαπτιστής; διότι ἤλεγξε τὸν μοιχὸν Ἡρώδην. Δὲν τὸν ἐβράβευσε».
===================================
Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ 6
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
Τέλος και οι καθηγούμενοι του Αγίου Όρους γράφουν σε επιστολή τους και για το θέμα του Δαμασκηνού στηρίζοντας τον Μακάριο. Η επιστολή αναφέρει:
“Πρός τούς Θεοφιλεστάτους Αρχιερείς τής Ί. Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας (Διά τού Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου κ. Μακαρίου)
Εις Σίδνεϋ
Θεοφιλέστατοι άγιοι Αρχιερείς,
Ζώντας μέσα στην περίοδο μετά την εορτή τής Πεντηκοστής καί ψάλλοντας μέ χαρά καί ευχαριστία τίς πλουσιόδωρες ευεργεσίες τού Παρακλήτου σέ όλο τόν κόσμο, ευχόμεθα ταπεινά άπό τό Άγιον Όρος τήν φωτιστική χάριν τού Παρακλήτου στίς καρδιές όλων Σας καί τήν πανσθενουργό δύναμί Του στην κοπιώδη και εξαντλητική διακονία Σας γιά τόν καταρτισμό τού πολύπαθους καί εκλεκτού ορθοδόξου ποιμνίου τής Πέμπτης Ηπείρου.
Έλάβομεν πρό καιρού τό ύπ’ άρ. 750/28.3.2020 πρός τήν Ιερά Κοινότητα τού Αγίου Όρους γράμμα Σας «διαμαρτυρίας γιά τήν ανάρμοστη καί άντικανονική συμπεριφορά τού π. Δαμασκηνού τόν τού “Φιλαδέλφυυ”», πού κοινοποιήθηκε καί σέ μάς. Ή επιστολή Σας έφθασε καθυστερημένα, άλλά καί οί βεβαρημένες περίοδοι τής Αγίας Τεσσαρακοστής καί τού Αγίου Πάσχα, όπως και οί συνέπειες τής πανδημίας, δεν μάς έπέτρεψαν νά άπαντήσουμε νωρίτερα.
Αναγνώσαμε μέ πολλή προσοχή τό γράμμα Σας καί είδαμε τόν πόνο Σας και λυπούμεθα, οί ύπογράφοντες τό παρόν, βαθύτατα, διότι, μέσα στήν πνευματική χαρά, τόν ένθουσιασμό και τίς ιερές ποιμαντικές Σας μέριμνες, κατηγορίες, δημοσιεύματα καί ταραχώδεις φωνές, καί μάλιστα εξ Αγίου Όρους, θέλησαν νά αμαυρώσουν τήν Εκκλησία Σας, τά πρόσωπα καί τό έργο της, καί νά δημιουργήσουν αμφιβολίες, διχασμούς καί ταραχές, ανάμεσα στόν λαό καί τήν πνευματική ήγεσία του.
Από μερικές Αδελφότητες, πού υπογράφουμε τό παρόν, Ιερομόναχοι καί Μοναχοί έχουν, κατά παράκλησι καί άνάθεσι τής Ίεράς Αρχιεπισκοπής Αύστραλίας, ύπηρετήσει καί ύπηρετοΰν τό ποίμνιό Σας μέ αύτοθυσία νυχθημερόν καί μαρτυρούν μέ πολλές μαρτυρίες τόσο την άνύστακτη φροντίδα καί την χρηστή διαποίμανσι τής Όμογενείας, θρησκευτικώς καί έθνικώς, έκ μέρους των Αρχιεςϊέων καί τού κλήρου καί δη τού Αρχιεπισκόπου, όσο καί μέ συγκίνησι όμυ\ούν ότι ό σπόρος τού Λόγου τους έπεφτε καί πίπτει στό εύφορο έδαφος τών ψυχών των πιστών. Οί πατέρες μας αύτοί διατηρούν ακόμη, μέχρι σήμερα, από τού μακαριστού Αρχιεπισκόπου κυρού Στυλιανού έως τού νέου καλού Ποιμένος Σας κ. Μακαρίου, αλληλογραφία γραπτή μέ τέκνα Σας, πολλά από τά όποια έλκύσθηκαν από τόν μοναχικό τρόπο ζωής καί ήδη κοσμούν ώς Μοναχοί τό Περιβόλι τής Παναγίας καί αντανακλούν τό ήθος και τήν γόνιμη ποιμαντική Σας έργασία.
Όφείλομεν καθηκόντως νά Σάς διαβεβαιώσουμε ότι όσα έγράφησαν εναντίον Σας, αδιάκριτα καί Ανεπίτρεπτα, πέραν τού ότι είναι προσωπικές Απόψεις τού άποστολέως καί προδίδουν έλλειψι ποιμαντικής εύθύνης καί συνέσεως διά τά εκκλησιαστικά πράγματα καί τήν πνευματική προστασία τού λαού, δέν εκφράζουν τό πνεύμα καί τήν παράδοσι τού Αγίου Όρους, οί άγιοι και οί πατέρες τού όποιου, όπου έκλήθησαν ή καλούνται, μεταδίδουν τήν ελπίδα καί τήν ειρήνη, διακονούν μέ επιμέλεια τήν ενότητα στήν Εκκλησία καί εμπνέουν τήν άσκησι καί προσευχή καί όχι τά σκάνδαλα κα ί τήν άνησυχία. Τό Άγιον Όρος από μόνο του δέν αναμειγνύεται στά πράγματα άλλων Εκκλησιών. Εκφράζει βέβαια σέ δύσκολες συγκυρίες τήν γνώμη του γιά θέματα πίστεως ή άλλα μεγάλης σημασίας καί, όπου προσκαλούνται εκπρόσωποί του, μεριμνούν νά οικοδομούν τόν λαό μέ σεβασμό στους Αρμοδίους Αρχιερείς καί σέ συνεργασία μαζί τους. Είναι χαρακτηριστικό τό Απόσπασμα τού αγίου Γρηγορίου τού Παλαμά, πού λέγει ότι «έκαστος τών έκάστοτε αρχιερέων έρχεται νά φέρη εις τό ποίμνιον τήν χάριν καί τήν δωρεάν τού Θεού καί τόν δι’ Ευαγγελίου φωτισμόν τού Θείου Πνεύματος. Εκείνοι οί όποιοι απωθούν κάποιον εξ αυτών, διακόπτουν τήν μετάδοσιν τής χάριτος τού Θεού καί φέρουν διάσπασιν εις τήν θείαν διαδοχήν, αύτοί αποχωρίζονται άπό τόν Θεόν καί παραδίδονται εις φθοροποιούς Αποστασίας καί παντός είδους συμφοράς».
Αντίθετα, εμείς θέλομε νά γίνουμε Αρωγοί στό θεοφιλές έργο Σας, πού προσβλέπει στόν σκοπό τής Εκκλησίας καί είναι ό αγιασμός καί ή σωτηρία τών πιστών. Είναι σημαντικό, Ανεπηρέαστοι και μέ ήρεμη συνείδησι, μέ φόβο Θεού καί μέ ύπακοή στήν Αγία Εκκλησία, νά συνεχίσετε νά «πληροφορήτε τήν διακονίαν Σας» καί νά έργάζεσθε στόν Αμπελώνα τού Κυρίου, πρός δόξα τού Ονόματος Του καί στερέωσι τής πίστεως, μέ τήν βέβαιη πεποίθησι ότι ό δικαιοκρίτης καί μισθαποδότης Κύριος θά άμείψη τόν κόπο, τήν ύπομονή, τήν ειρήνη καί τίς θυσίες Σας. Ήδη Σάς τιμούν ή αγάπη, ή προάσπισις καί ό σεβασμός Σας πρός τόν Αρχιεπίσκοπο Πατέρα Σας, διότι πάντα “είχατε φιλοπάτορα αισθήματα.
Τοιουτοτρόπως πιστεύομε ότι ή άπό κοινού συμπόρευσις μέ τόν νέο Αρχιεπίσκοπό Σας κ. Μακάριο, γνώστη παιδιόθεν τής μοναχικής ζωής καί ομόφωνη επιλογή τής Αύτού Θειοτατης Παναγιότητος καί τής Μητρός Εκκλησίας διά τήν λυχνίαν τής ‘Εκκλησίας τής Αυστραλίας, δημιουργεί βάσιμες έλπίδες καλής καρποφορίας, αγιασμού, έργων προσφοράς καί σωτήριας πορείας, πρός χαρά καί ωφέλεια τού πληρώματος τής Εκκλησίας καί καύχησι καί δικαίωσι τής Μητρός Εκκλησίας.
Τέλος, μεταφέροντας σέ όλους τήν προστασία καί εύλογία τής Θεοτόκου, Εφόρου τού Αγίου Τόπου μας, καί εύχόμενοι κάΘε ευλογία άπό τόν πανάγαθο καί μισθαποδότη Θεό, φωτισμό καί ένίσχυσι, ζητούμε εύσεβάστως τίς στηρικτικές εύχές Σας καί εύλογίες.
Μετά βαθυτάτου σεβασμού καί τής έν Κυρίω άγάπης,
Οί Καθηγούμενοι τών έν Αγίω Όρει Ιερών Μονών
Ό τής τού Αγίου Διονυσίου
Ό τής Παντοκράτορος
Ό τής τού Σίμωνος Πέτρας
Ό τής Σταυρονικήτα
Ό τής Ξενοφώντος”.
Πηγή: Εδώ.