Στὸν «Ὀρθόδοξο Τύπο» (φ. 585 16/12/1983 ἕως φύλλο 604) ὑπάρχει ἕνα ἀποκαλυπτικὸ ἄρθρο-μελέτη τοῦ Ι. Αθωνίτη ποὺ ἀναφέρεται στὴν Ὑπερόριο Ρωσικὴ Σύνοδο τοῦ Μητροπολίτη Φιλάρετου καὶ στὸν ἀφορισμὸ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.
Κρίναμε σκόπιμο νὰ
δημοσιεύσουμε μέρος αὐτῆς τῆς μελέτης γιὰ νὰ φανερωθεῖ ἡ ἀλήθεια περὶ τῆς κανονικότητος ἢ μὴ κανονικότητος, καὶ τῆς σημασίας
αὐτοῦ τοῦ ἀφορισμοῦ, ποὺ κάποιοι τὸν ἔχουν κάνει σημαία πρὸς ἐκφοβισμὸ τῶν ὀπαδῶν
τους.
Τὸ ἄρθρο βέβαια τοῦ Ο.Τ. γράφτηκε
πρὶν δεκαετίες καὶ ἀπὸ τότε ὑπῆρξαν ἐξελίξεις:
Οἱ Ρῶσοι τῆς Διασπορᾶς ἀναγνωρίσθηκαν
ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο Μόσχας καὶ ὅλες τὶς ἄλλες Ἐκκλησίες καὶ πρωταγωνιστοῦν τώρα
στὴν Οἰκουμενικὴ κίνηση. Τώρα δὲν τοὺς ἀναγνωρίζουν μόνο οἱ Γ.Ο.Χ. ἂν καὶ
χειροτονήθηκαν ἀπὸ αὐτούς!!!
Ὁ γερμανὸς ἐπίσκοπος Μᾶρκος εἶναι
τώρα ὁ ἀρχιεπίσκοπος τῶν Ρώσων στὴν Γερμανία καὶ προωθεῖ μαζὶ μὲ τοὺς Ἕλληνες
καὶ τοὺς ἄλλους Ὀρθόδοξους γυμνῇ
τῇ κεφαλῇ τὸν Οἰκουμενισμό.
Οἱ Γ.Ο.Χ. συνεχίζουν νὰ ὁμιλοῦν
περὶ ἐγκυρότητος καὶ κανονικότητος τῶν χειροτονιῶν καταδικάζοντας παράλληλα τὴν
Ἐκκλησία τοῦ Νέου καὶ διασπώντας τὸν ἀντιοικουμενιστικὸ ἀγώνα.
Ὁ Ο.Τ. ποὺ πράγματι τότε ἔγραφε
χωρὶς φόβο τηὴ ἀλήθεια, καὶ ὑπεράσπιζε τὴν κανονικότητα τώρα περιορίζεται
δημοσιογραφικῶς σὲ ἕνα χαρτοπολεμικὸ ἀντιοικουμενιστικὸ μήνυμα.
Ὁ π. Βασίλειος Σακκάς (στὸν ὁποῖο ἀναφέρεται ὁ «Αθωνίτης») εἶχε ὁ ἴδιος ἐνδοιασμοὺς γιὰ τὴν κανονικότητα τῆς
χειροτονίας του καὶ παραιτήθηκε, ὅπως ἐξομολογεῖται ὁ ἴδιος γιὰ μιὰ συνομιλία
του μὲ ΓΟΧ ἐπίσκοπο:
«Στις συζητήσεις όμως που είχα μαζί του
μου δημιουργήθησαν ορισμένοι ενδοιασμοί ως προς την κανονικότητα της εις ιερέα χειροτονίας
μου, μέσα στα πλαίσια της Ορθοδόξου Ρωσικής Εκκλησίας και του ζήτησα αν
ήταν δυνατόν να τους συζητήσω μαζί του. Πράγματι εδέχθη και αφού με άκουσε
προσεκτικά μου είπε.
- Στενοχωρήθηκα πολύ από όσα μου είπες, διότι είχα σκοπό να ζητήσω από τον Αρχιεπίσκοπο Αντώνιο να σου δώσει απολυτήριο γράμμα για να μπορέσεις στη συνέχεια να ενταχθείς στην Εκκλησία της Κύπρου. Σύμφωνα όμως με όσα μου λες νομίζω ότι το πιο σωστό, τίμιο και συνεπές είναι να παραιτηθείς της ιεροσύνης και να υπηρετήσεις τον Θεό με άλλον τρόπον. Εάν δεν το κάνεις, όσα καλά έργα και αν πράξεις η συνείδησή σου θα σε ελέγχει πάντοτε, ότι όλα αυτά τα καλά έργα τα επιτελείς για να σκεπάσεις να συγκαλύψεις και να δικαιολογήσεις μία παρατυπία, και αυτό δεν είναι ευάρεστο ενώπιον του Θεού» (ἐδῶ).
Δ.Π.
Στὴ συνέχεια ἕνα μεγάλο μέρος τῆς μελέτης τοῦ "Ἀθωνίτη" σὲ 4 συνέχειες.
(Συνεχίζεται)