Ἡ καραντίνα τῆς Μ. Τεσσαρακοστῆς

Τοῦ Γεωργίου Κ. Τζανάκη 

      Πατριάρχης στν κατηχητήριον Λόγον του π τ νάρξει τς γίας Μεγάλης Τεσσαρακοστς(1) παντ στ ρώτημα, τ ποο ποθέτει τι χουν τινς ξ μν, γιατ κκλησία στος πάρχοντες γειονομικος περιορισμος προσθέτει τν «καραντίναν» τς Μεγάλης Τεσσαρακοστς;(!!!)

«σως τινές ξ μν διερωτνται, διατί κκλησία, σοβούσης τς πανδημίας, προσθέτει ες τούς δη πάρχοντας γειονομικούς περιορισμούς καί μίαν κόμη “καραντίναν”, ατήν τς Μεγάλης Τεσσαρακοστς».(1)

Θ σκεφτ κάποιος τι τ λέγει ς σχήμα λόγου, πως συμβαίνει πολλς φορές, λόγ κα το περιρρέοντος κλίματος μ τος γκλεισμος κα τος περιορισμούς, πο νίοτε παρουσιάζονται μ βαρύγδουπες νομασίες τν ξενομανν πο διαφεντεύουν τν τόπο κα τν λόγο (Lock down, click away, take away κλπ).

ντως δείχνει τι θέλει ν εναι παρν στ παρν... Κα παντ διος, πο ρώτησε:

«Πράγματι, καί Μεγάλη Τεσσαρακοστή εναι μία “καραντίνα”, δηλαδή χρονική περίοδος διαρκείας τεσσαράκοντα μερν».

Καραντίνα, λοιπν Μεγάλη Τεσσαρακοστή, στω κα σ εσαγωγικά, κα μ τν διευκρίνησι τι διαρκε τεσσαράκοντα μέρες!!! πολύτως σαφς κα κατατοπιστικ γι σους εχαν πορίες περ τς διαρκείας τς Τεσσαρακοστς.

Ο δοκοντες ρχειν τς δυστυχος πατρίδος στν λέξι κα διαδικασία «Καραντίνα» προσδίδουν φόρτισι περιορισμο, πομονώσεως κα ποχρεωτικότητος:

«Ως καραντίνα ορίζουμε τη διαδικασία κοινωνικής απομόνωσης με ταυτόχρονο περιορισμό των μετακινήσεων πολιτών... Η καραντίνα είναι υποχρεωτική και οι πολίτες οφείλουν να παραμείνουν σπίτι...»(2)

Εναι πλέον γι τν λα μι πεχθς κατάστασις, χι μόνον λόγ το περιορισμο καθ᾿ αυτο κα τς στερήσεως τς λευθερίας, λλ κυρίως κα λόγ τς ναποτελεσματικότητος κα τς λλείψεως λογικς συνδέσεως τς σθενείας μ τς μεθόδους ντιμετωπίσεώς της, πο φαρμόζουν ο ποκαλούμενοι πεύθυνοι κα εδικοί.

καραντίνα μαζ μ λα τ λλα συνακόλουθα (φόβος, μάσκες, μβόλια) εναι μι ποχρεωτικ κατάστασις πο πιβάλλεται σ λους σ διάφορες παραλλαγς. ποχρεωτικότης πάντως κα κοινωνικ πομόνωσις πο πιβάλλει εναι τ διαμφισβήτητα δεδομένα, πως φαίνεται π τ λεγόμενα τν μπνευστν της, κα ξ λλου γι ν γίνουν ποδεκτ δν χρησιμοποιεται πειθώ, λλ προπαγάνδα, ο τιμωρίες κα τ πρόστιμα.

Τί σχέσι χουν ατ μ τν Μ. τεσσαρακοστή; Εναι Μ. Τεσσαρακοστ ποχρεωτική; δηγε Μ. Τεσσαρακοστ στν κοινωνικ πομόνωσι; χει σχέσι Μ. Τεσσαρακοστ μ κάτι τ μισητό, κάτι πο λοι θέλουν ν ποφύγουν, κάτι πο ποχρεώνεσαι ν ποστς χωρς ν τ θέλς κα χωρς ν χεις πειστ γι τν ξία του κα τν ποτελεσματικότητά του; χει Μ. Τεσσαρακοστ προπαγάνδα, τιμωρίες κα φυλακίσεις, πρόστιμα κα καταδότες;

καραντίνα κα τ συνακόλουθα εναι προσωριν μέτρα γι κάτι τ κτακτο, τ πικίνδυνο, τ τρομερό. ν δν πρχε τ κτακτο, ( σθένεια, νόσος σύγχρονη πανούκλα, πως προσπαθον κα θέλουν ν τν παρουσιάσουν), δν θ πρχε κα ατς τς μορφς καραντίνα. ταν φύγει νόσος θ τελειώσ κα καραντίνα κα λα τ λλα. (τσι νομίζουμε…) Κα κανες δν θ θέλει οτε ν κούσ, οτε ν ξαναβρ μπροστά του τέτοια κατάρα.

Τέτοιον χαρακτήρα χει Μ. Τεσσαρακοστ; τσι τν ντιλαμβάνεται συγγραφες το λόγου; νηστεία κα συγγνώμη κα μετάνοια -ν μείνουμε σ σα πάρχουν στν λόγο- εναι κτακτα κα πυροσβεστικ κα τιμωρητικ μέτρα; Δν εναι συνυφασμένα μ τν ρθόδοξο τρόπο ζως; Δν εναι ζω το ρθοδόξου, ζω σκητική; Δν εναι μόνιμα κα καθημερινά κα ζητούμενα π κάθε ψυχ ρθόδοξη; Δν εναι «στάδιο ρετν» Τεσσαρακοστή; π πότε γινε Γκουλγκ κα Νταχάου;

Εναι γεγονς τι χουμε χάσει κα τν εσέβεια, πο κάποτε πρχε, κα τν συναίσθησι τν νεργειν μας, κα τν κανότητα ν διακρίνουμε τ πράγματα κα τ πνεύματα. πάρχει θολούρα, μπέρδεμα, σύγχισις κα σκότος. Δν ξέρω πόσοι δέονται «φώτισόν μου τ σκότος», «τος λογισμος διόρθωσον, τς ννοίας κάθαρον», λλ τέτοιου εδους κηρύγματα εναι προφανς τι πιτυγχάνουν τ ντίθετο.

Πς μπορε νηστεία, μετάνοια κα συγνώμη ν θεωρηθον «ποχρεώσεις κα παγορεύσεις πο ξουθενώνουν»; Ποις μπορεί ν διανοεται κα ν κστομίζει τέτοια πράγματα;

«στόσον, κκλησία δέν ρχεται νά μς ξουθενώσ τι περαιτέρω μέ νέας ποχρεώσεις καί παγορεύσεις»(1)

Κα πάντα λόγος τν νθρώπων το Θεο εναι λόγος πλός, κατανοητός, εληπτος π τν κάθε ναν. «Οδν ν ατος σκολιν οδ στραγγαλιδες·» (Παροιμ. 8,8).

Εναι τέτοιος παραπάνω λόγος; δο λύσις πο προτείνεται στ «πρόβλημα» τς καραντίνας τς Μ. Τεσσαρακοστς:

«ντιθέτως, μς προσκαλε ( κκλησία, ννοεται) νά νοηματοδοτήσωμεν τήν καραντίναν πού βιώνομεν λόγ το κορωνοϊο, μέσ τς Μεγάλης Τεσσαρακοστς, ς πελευθερώσεως πό τόν γκλωβισμόν ες τά το «κόσμου τούτου»(1)

Καταλάβατε; Σαφέστατα λόγια. Νοηματοδοτεστε λοιπν τν «καραντίναν μέσ τς Μ. Τεσσαρακοστς ς πελευθερώσεως π τν γκλωβισμν ες τ το κόσμου τούτου»!!!.

Κα χι μόνον ατά. Μ. Τεσσαρακοστ στοχεύει κα βοηθ στ ν ποφευχθ «κλειστή πνευματικότης», ν πιτευχθ «ποδοχή το διαφορετικο» (δη τ φαρμόζει κα λεβέντης πρωθυπουργός μας θεσμοθετντας πιτροπ γι τν θνικ Στρατηγική τς σότητας των ΛΟΑΤΚΙ)(3) κα ν παλαγ τ εσεβς πλήρωμα π τ «σύνδρομα καθαρότητος καί ποκλεισμούς»!!!.

ντιλαμβάνεται κάθε νας πς ννοον κάποιοι τν Μ. Τεσσαρακοστή κα τί εδους προβλήματα θεωρον τι θ λύσ. Κα εναι χι μόνον ποιμένες, λλ θέλουν ν εναι κα κεφαλές… Καταλαβαίνετε γιατ πρέπει, που βρεθομε κα που σταθομε ν λέμε «Κύριε λέησον», κα ς μν ρέσει στν κ.κ. Σωτήριο. Δν εναι γι πνευματικς ναβάσεις (πο; τέτοια πράγματα...), πρέπει ν εναι παράκλησι δύνης μήπως σταματήσ κατρακύλα μας,  θρασις, πο λεγε προφήτης.

ν δν κατέληγε ατ τ κείμενο στ: «ναγνωσθήτω π᾿ κκλησίας κατά τήν Κυριακήν τς Τυρινς, ιδ΄ Μαρτίου, μέσως μετά τό ερόν Εαγγέλιον»(1)  κα ταν πλς λλη μι δολεσχία τν οκουμενιστν καδημαϊκν νεοορθοδόξων θεολόγων Κολυμπαρίου-Βόλου κα πάσης λλάδος κα φηλίου, δν θ κανα τν κόπο ν σχολιάζω κα ν βαρύνω κα σς. κε τέτοια ρήματα «σοφίας, συνέσεως κα ρθοδοξίας» κούγονται χρόνια τώρα κα τέτοια νάματα καταρδεύουν τν κκλησιαστικν παράδεισον, ξ ο κα ο καρπο πο σήμερον πολαμβάνουμε. ποιος χει ρεξι μπορε ν νατρέξ κα θ διαπιστώσ τι τ νν σχολιαζόμενα εναι γγελικς κουβέντες... ν σχέσει μ σα χουν κστομιστε κατ καιρούς. Μόνο πο τ πολλ μεναν κούσματα κα κτήματα στος κε λεσχηνιάζοντες, τώρα ρκετο ξ ατν γιναν ο οακοστρόφοι και ο ποιμένες τς κκλησίας κα λοι πολαμβάνουμε τ νέκταρ τν διαλογισμν τους ...κα τ ποτελέσματα τν πράξεών τους.

Ν μν δικήσουμε κα τν Σχολ τς Χάλκης, ποία «λην πεντηκοντατίαν σιωπ»(1) κα ποία χει προσφέρει πολλος ργάτες στ γεώργιον το Οκουμενισμο. Ν πενθυμίσουμε μόνο τν λόγο το γίου Πορφυρίου τι:

«Ο Θεός επέτρεψε να κλείσει η Σχολή διότι ενώ οι μαθητές εκεί διδασκόντουσαν τους Άγιους Πατέρες μετά τους στέλνατε στη Δύση, στα δυτικά πανεπιστήμια να μάθουνε το ορθολογικό πνεύμα της Δύσεως και γινόντουσαν άθεοι «θεολόγοι»(4)

ν δν μουν ποχρεωμένος ν κούω τέτοιας περιωπς λόγους ντς το ναο, μέσως μετ τ Εαγγέλιο, κα στ τέλος ν συνοδευτον π τν δήλωσι το ταλαιπώρου ερέως τι τώρα «κατάλαβε τι πάρχει ἰὸς κα πρέπει ν φορμε μάσκες, ν τηρομε ποστάσεις», ν μν φιλομε τ χέρι το παπ κα ν παίρνουμε τ ντίδωρο τυλιγμένο σ νάϋλον κα σφραγισμένο μ σελοτέηπ, σως κα ν χαμογελοσα κούγοντας λα ατά, πως -δυστυχς- πράττω συνήθως.

Θεωρ χι τυχ λλ δολία τν συσχέτησι τς Μ. Τεσσαρακοστς μ τν ποιανδήποτε «καραντίναν». Κα τν δόλον, κόμη κα ν δν τν χει ατς πο λέει τέτοια πράγματα, τν χει ατς πο το τ ψιθυρίζει στ ατί. Κα ποιός ψιθυρίζει τέτοιες συμβουλς στ ατί, σ λους ταυτοχρόνως τος καλος νθρώπους πο νομίζουν τι ρίζουν τν τύχη το πλανήτη κα τν νθρώπων;

Πάντως Ατς πο κουσίως σταυρώθηκε, ετε ταν μιλοσε δι τν προφητν, ετε ταν περιπατοσε ς νθρωπος π γς, ετε ταν μιλοσε δι τν γίων του, ποτέ δν μιλοσε τσι. Τ ναί, ναί· κα τ ο, ο. Σίγουρα δν εναι ατός πο ψιθυρίζει στ᾿ ατι ρχόντων κα ποιμένων τέτοιες συμβουλές. πάρχει κα ντί-Ατο. Κα τν χουμε λοι μας βοηθήσει κα χει σηκώσει κεφάλι τ τελευταα χρόνια.

Καλ Τεσσαρακοστή, λοιπόν.

λλ νηστεία, στὴν παροσα κατάστασι, δν μπορε ν σημαίνει -μαζ μ τν μετάνοια κα τν ποχ π τροφς κα μαρτίες- πλς ν κλείνης τ ατι κα τ στόμα κα τ μάτια. Πρέπει κα ν κος κα ν βλέπεις κα ν λς τ δέοντα, ζητντας τ λεος το Θεο κα γι τν πάρτη σου κα γι τος δυστυχες πού, ν εναι θύματα το ρχεκάκου, βλέπουν ς θύματα τος γίους, κα ν κτελον τς ντολς το διαβόλου καταδιώκουν σους τηρον τς ντολς το Θεο, λέγοντας τι τσι προστατεύουν τν κκλησία...

τσι, νομίζω γώ. Ατ χω καταλάβει, ατ λέγω. σως κάτι ν εναι κα σωστό. Μακάρι νναι λα λάθος. Θ δείξ...

Γεώργιος Κ. Τζανάκης

Τετάρτη Α΄ βδομάδος νηστειν 2021 

Παραπομπές:

 (1) https://www.imka.gr/katichitirios-logos-oikoymenikoy-patriarchoy-gia-ti-megali-tessarakosti/

(2) ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΛΗΞΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗΣ ΣΤΕΝΩΝ ΕΠΑΦΩΝ & ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ COVID19 σελ.1

https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2020/11/COVID19-lixi-karantinas-apomonosis.pdf σελ.1

(3) https://www.ethnos.gr/politiki/149940_mitsotakis-epitropi-gia-tin-ethniki-stratigiki-tis-isotitas-ton-loatki

(4) youtube: https://www.youtube.com/watch?v=x0PaSW3G7u4&t=294s

https://tasthyras.wordpress.com/2021/03/15/%ce%ac%ce%b3-%cf%80%ce%bf%cf%81%cf%86%cf%8d%cf%81%ce%b9%ce%bf%cf%82-%ce%bf-%ce%b8%ce%b5%cf%8c%cf%82-%ce%b5%cf%80%ce%ad%cf%84%cf%81%ce%b5%cf%88%ce%b5-%ce%bd%ce%b1-%ce%ba%ce%bb%ce%b5%ce%af%cf%83%ce%b5/#more-25979

 Πηγὴ ἐδῶ