Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου
Δὲν ὑπάρχει σήμερα νοήμων ὀρθόδοξος πιστὸς ποὺ νὰ μὴν γνωρίζει ὅτι
ἡ Δύση εὐθύνεται γιὰ τὰ δεινὰ τοῦ κόσμου τούτου. Ὅταν λέμε Δύση ἐννοοῦμε τὸν
δυτικὸ πολιτισμὸ καὶ τὴν φιλοσοφία του καὶ βέβαια τὸν δυτικὸ χριστιανισμὸ τῶν
πολυπληθῶν αἱρέσεων, δηλ. δὲν ἑρμηνεύουμε γεωγραφικὰ τὸν ὅρο, διότι π.χ. ἡ
Ἰαπωνία ἀνήκει πιὰ πολιτισμικὰ στὴν Δύση, ἀλλὰ γεωγραφικὰ στὴν Ἀνατολή. Ἔτσι καὶ
ὁ μπολσεβικισμὸς καὶ ὁ σοσιαλισμός, ὅπως ὁ καπιταλισμὸς καὶ ὁ
νεοφιλελευθερισμὸς εἶναι μηδενιστικὰ συστήματα ποὺ ἀναπτύχθηκαν ἀπὸ καὶ ἀνήκουν
στὴν Δύση, ἀνεξαρτήτως ποὺ ἐφαρμόστηκαν π.χ. τὰ πρῶτα δύο κυρίως στὴν Ρωσία.
Ἡ Ὀρθοδοξία, ἡ Ἀνατολὴ διώχθηκε καὶ ἀπὸ τὴν καπιταλιστικὴ Δύση
(Η.Π.Α., Ἀγγλία, Γερμανία κλπ.) καὶ ἀπὸ τὴν μπολσεβιστικὴ Ρωσία.
Δυστυχῶς ὅμως ὅλα αὐτὰ σήμερα δὲν παίζουν ρόλο, καθὼς ἡ σύγχυση ἔχει ἐπηρεάσει σημαντικὰ τὴν σκέψη τῶν Ὀρθοδόξων. Μετὰ τὴν ἀνακήρυξη τοῦ Ποῦτιν καὶ παρὰ τὶς ἀποδείξεις ποὺ ἀποδεικνύουν τὸ ἀντίθετο (ἐδῶ) σὲ ὑπέρμαχο καὶ ὑπερασπιστὴ τῆς Ὀρθοδοξίας, τώρα ἐμφανίζονται σὲ ὀρθόδοξα ἱστολόγια κείμενα ποὺ ἐμφανίζουν τὸν Κύριλλο «ἅγιο». Τὰ ἱστολόγια αὐτὰ δὲν λαμβάνουν ὑπόψη οὔτε κἂν ὡς ἀντίλογο ἢ ὑποψία ἀλήθειας, ὅποια ἐπιχειρήματα παρουσιάζονται ποὺ ἀπορρίπτουν τὴν ξεκάθαρη ρωσολατρικὴ στάση τους. Διαβάζουμε στὸ ἱστολόγιο τῆς «Φαίης» «τὰς θύρας» (ἐδῶ), ποὺ φαίνεται νὰ εἶναι σὲ ἀδιάκριτο οἶστρο ρωσολατρείας:
«Του Αγιωτάτου Πατριάρχη Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών
Κυρίλλου… που διαφέρει ουσιαστικά από όσα κατά περιόδους έχουν ειπωθεί από
τον Αγιώτατο Πατριάρχη Κύριλλο… Οποιοσδήποτε έχει διαβάσει και ακούσει
τα λόγια του Αγιωτάτου Πατριάρχη Κυρίλλου για τον ρωσικό κόσμο… Ο
Αγιώτατος Πατριάρχης Κύριλλος, μιλώντας για τον ρωσικό κόσμο, τονίζει… Ο
Αγιώτατος Πατριάρχης αντιπαραθέτει… Στα λόγια του Αγιωτάτου Πατριάρχη
Κυρίλλου». Ἡ σκανδαλώδης ἐπανάληψη τοῦ «ἁγιώτατος» δὲν ἔχει νὰ κάνει μὲ
τὸν τίτλο τοῦ πατριάρχη ἀλλὰ με μία ξεκάθαρη ἀνάδειξή του ὡς ὀρθόδοξο
πνευματικὸ ἡγέτη.
Καὶ ἐρωτοῦμε: Εἶναι δυνατὸν νὰ προβάλλονται ἀπὸ ἀντιοικουμενιστικὰ
ἱστολόγια τέτοια ἄρθρα; Τελικὰ ὅλα θυσιάζονται, ἀκόμη καὶ ἡ ἀλήθεια, γιὰ τὸ
συμφέρον (ὅποιο κι ἂν εἶναι αὐτό) τοῦ καθενός; Δὲν ἐρευνοῦν οἱ ἱστολόγοι, ἂν
αὐτὰ ποὺ δημοσιεύουν καὶ ἐπηρεάζουν συνειδήσεις (ἄρα καθιστοῦν τοὺς ἱστολόγους
ὑπεύθυνους, ὅταν αὐτοὶ διαδίδουν ψεύδη) εἶναι ἀληθῆ;
Ἂς δοῦμε λοπόν, πόσο «ἁγιώτατος» εἶναι ὁ Κύριλλος Μόσχας γιὰ νὰ
ἀνακαλύψουμε ὅτι δὲν διαφέρει σὲ τίποτα ἀπὸ «πνευματικοὺς ἡγέτες» τύπου
Ἀθηναγόρα ἢ Βαρθολομαίου καὶ ἐξυπηρετεῖ κι αὐτὸς τὰ συμφέροντα τῆς παράταξης
ποὺ διάλεξε καὶ ὄχι τῆς πίστεως.
Δὲν θὰ ἀναφέρω τὰ δεκάδες ἄρθρα γιὰ τὴν οἰκουμενιστικὴ
δραστηριότητα τοῦ Κυρίλλου. Εἶναι πασίγνωστη καὶ ὅποιος τὴν ἀρνεῖται εἶναι
ἐπισήμως διαστρεβλωτὴς τῆς ἀλήθειας. Θὰ παρουσιάσω δύο μόνο ἄρθρα μὲ
ἀναμφισβήτητες πληροφορίες, κάποιες ἀπὸ αὐτὲς σοκαριστικὲς γιὰ τὸν ἀναγνώστη, ὁ
ὁποῖος καλεῖται καὶ πάλι νὰ συμπεράνει, ποῦ βρίσκεται ἡ ἀλήθεια:
Διαβάζουμε σὲ ἄρθρο ἀπὸ τὴν ρωσίδα καθηγήτρια τοῦ πανεπιστημίου
τῆς Μόσχας Ἰρίνα Φιλάτοβα τὸ 2009 (ἐδῶ):
«Ο νέος Πατριάρχης Ρωσίας Κύριλλος, πρώην Μητροπολίτης Σμολένσκ
και Καλίνινγκραντ Κύριλλος Γκουντιάιεφ, ενθρονίστηκε στη Μόσχα την Κυριακή…
Φαινόταν μια προφανής επιλογή. Νέος για τα πρότυπα του
επαγγέλματος – είναι μόλις 62 ετών. Καλά μορφωμένος – απόφοιτος της Θεολογικής
Ακαδημίας του Λένινγκραντ και πρώην καθηγητής και πρύτανης της, μιλά τρεις
γλώσσες, ευγενικός και εξαιρετικά γλυκομίλητος (έχοντας τον ακούσει να μιλά
πολλές φορές μπορώ να το καταθέσω). Καλά συνδεδεμένος τόσο εντός της χώρας
(είναι κοντά στην παρούσα πολιτική ηγεσία) όσο και εκτός. Σε ηλικία 25 ετών,
το 1971, διορίστηκε εκπρόσωπος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Παγκόσμιο
Συμβούλιο Εκκλησιών της Γενεύης και από το 1975 ήταν μέλος της κεντρικής
επιτροπής και της εκτελεστικής επιτροπής αυτής της οργάνωσης… Ωστόσο, η
εκλογή του Κύριλλου δεν ήταν χωρίς διαμάχες.
Η συντηρητική πτέρυγα της Ορθόδοξης
Εκκλησίας τον κατηγορεί ότι έχει πολύ οικεία με τη Ρωμαιοκαθολική εκκλησία και
ακόμη και ότι επιδιώκει την ενοποίηση με αυτήν. Δύσκολα μικρότερο αμάρτημα στα
μάτια των Ρώσων φονταμενταλιστών είναι ο οικουμενισμός – μια αίρεση για την
οποία κατηγόρησαν με συνέπεια τον Κύριλλο…
Η ίδια η εκλογική διαδικασία
αποδοκιμάστηκε από τους συντηρητικούς…
Ακόμη και οι θαυμαστές του Κυρίλλου λένε ότι είναι πολιτικός και οι επικριτές
του τον κατηγορούν ότι χρησιμοποιεί ανίερες πολιτικές μεθόδους για να πετύχει
τους στόχους του, όπως χρήση θρησκευτικών blogs (αν και όχι στο όνομά του) για
να δυσφημήσει τους αντιπάλους του. Ένας από τους βασικούς κατηγόρους του, ο
Επίσκοπος Διομήδης, καθαιρέθηκε από το αξίωμά του.
Ο νέος Πατριάρχης, ένας βουνίσιος σκιέρ
και δύτης, είναι σίγουρα μια φιγούρα από μια νέα γενιά, και είναι επίσης
σίγουρα η επιλογή της σημερινής ρωσικής ηγεσίας… ο
ίδιος ήταν πάντα αμφιλεγόμενος. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 αναφέρθηκε
συχνά ὡς μέλος της ιεραρχίας της εκκλησίας που είχαν στενούς δεσμούς με την
KGB – πράγματι, η μετέωρη άνοδός του στις τάξεις της σοβιετικής εποχής
φαινόταν απίθανη χωρίς τέτοια συνεργασία. Στα μέσα της δεκαετίας του 1990,
ορισμένοι τον κατηγόρησαν ότι συμμετείχε στην κερδοφόρα και ανίερη επιχείρηση
του αφορολόγητου εμπορίου καπνού, η άδεια για την οποία χορηγήθηκε στη Ρωσική
Ορθόδοξη Εκκλησία από την τότε ρωσική κυβέρνηση, και ότι απέκτησε τεράστιο
προσωπικό πλούτο από αυτό».
Βλέπουμε λοιπόν, ὅτι ὁ «ἁγιώτατος» πατριάρχης κατηγορεῖται ἀπὸ τοὺς «φουνταμενταλιστές», δηλ. τοὺς ἀληθινὰ ρώσους πιστοὺς ὡς οἰκουμενιστής, ἦταν «εκπρόσωπος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών της Γενεύης και από το 1975 ήταν μέλος της κεντρικής επιτροπής και της εκτελεστικής επιτροπής αυτής της οργάνωσης». Ἐκτὸς αὐτοῦ ἦταν πράκτορας τῆς KGB (ὁ Ἀλέξιος Β΄ εἶχε ὡς πράκτορας τὸ κωδικὸ ὄνομα "Drosdow" ὁ δὲ Κύριλλος "Michailow"), ὑπάρχει θέμα μὲ τὴν ἐκλογή του καὶ πλούτισε ἀπὸ τὸ ἐμπόριο ἀλκοόλ καὶ καπνοῦ. Σκιὲρ καὶ δύτης, τὸ πρότυπο τοῦ ἐκκοσμικευμένου ἱεράρχη.
Καὶ γιὰ μὴν προτρέξουν κάποιοι ἐπιτήδειοι ἀμφισβητώντας τὶς πηγές,
παρουσιάζω ἀκόμα μία πηγὴ τοῦ ἰδίου ἔτους, 2009, (ἐδῶ) μὲ τὶς ίδιες πληροφορίες, ἀλλὰ τώρα πιὸ λεπτομερεῖς:
«Η τοποθέτηση του Κύριλλου Α' ως νέου πατριάρχη της Ρωσικής
Ορθόδοξης Εκκλησίας τον περασμένο μήνα δεν θα τερματίσει την υποταγή της
εκκλησίας στο καθεστώς Πούτιν…
Ο Κύριλλος, ο οποίος ήταν Μητροπολίτης Σμολένσκ, διαδέχεται τον
Αλέξιο Β' που πέθανε τον Δεκέμβριο μετά από 18 χρόνια ως επικεφαλής της Ρωσικής
Εκκλησίας. Σύμφωνα με υλικό από τα σοβιετικά αρχεία, ο Κύριλλος ήταν
πράκτορας της KGB (όπως και ο Αλέξιος). Αυτό σημαίνει ότι δεν ήταν απλώς
ένας πληροφοριοδότης, από τους οποίους υπήρχαν εκατομμύρια στη Σοβιετική
Ένωση. Ήταν ενεργό στέλεχος της οργάνωσης. Ούτε ο Κύριλλος
ούτε ο Αλέξιος αναγνώρισαν ποτέ ούτε ζήτησαν συγγνώμη για τους δεσμούς τους με
τις υπηρεσίες ασφαλείας.
Ως επικεφαλής του τμήματος ξένων εκκλησιαστικών σχέσεων της
εκκλησίας, ο Κύριλλος απέκτησε τη φήμη ενός σχετικά φωτισμένου εκκλησιαστικού
ηγέτη. Συναντήθηκε με τον Πάπα Βενέδικτο και δέχτηκε επίθεση από
συντηρητικούς της εκκλησίας για «οικουμενισμό»...
Μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, η εκκλησία έλαβε επίσημα
προνόμια συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος εισαγωγής αλκοόλ και καπνού
χωρίς δασμούς. Το 1995, το μοναστήρι Nikolo-Ugreshky, το οποίο υπάγεται
άμεσα στο πατριαρχείο, κέρδισε 350 εκατομμύρια δολάρια από την πώληση αλκοόλ.
Το τμήμα ξένων εκκλησιαστικών σχέσεων του πατριαρχείου, το οποίο διηύθυνε ο
Κύριλλος, κέρδισε 75 εκατομμύρια δολάρια από την πώληση καπνού…
Η προσωπική περιουσία του Κυρίλλου
υπολογίστηκε από τα Moscow News το 2006 σε 4 δισεκατομμύρια δολάρια».
Δὲν ξέρει κανεὶς μὲ ποιὸν νὰ ἀγανακτεῖ περισσότερο: μὲ τοὺς
ὀρθοδόξους ποὺ παρουσιάζουν τὸν Κύριλλο ὡς «ἁγιώτατο» ἢ μὲ ὅσους ἐθελοτυφλοῦν;
Ποιά ἡ διαφορὰ Κυρίλλου μὲ Βαρθολομαῖο καὶ Ἀθηναγόρα; Μὲ τὴν KGB ὁ ἕνας μὲ τὴν
CIA οἱ ἄλλοι, στὸ Π.Σ.Ε. ὁ ἕνας, στὸ Π.Σ.Ε. καὶ οἱ ἄλλοι. Μὲ τὴν Ν.Τ.Π. οἱ δὺο
μὲ τὴν Ν.Τ.Π. καὶ ὁ ἕνας. Φιλοχρήματοι, φιλόδοξοι, ἐκκοσμικευμένοι. Δηλαδὴ
κατηγοροῦμε τοὺς δὺο γιὰ ὅλα αὐτὰ ἐπειδὴ ἔχουν σχέσεις μὲ τοὺς Ἀμερικάνους καὶ
ἀθωώνουμε τὸν Κύριλλο ποὺ πράττει τὰ ἴδια, ἐπειδὴ εἶναι Ρῶσος ἔχοντας μάλιστα
περιουσία 4 δισ. δολλαρίων;
Ὑπῆρξε ἅγιος ποὺ ἔκρυψε τὴν ἀλήθεια γιὰ ἐθνοφυλετικούς,
γεωγραφικοὺς σκοποὺς ἢ γιὰ λόγους συμπάθειας;
Παρακαλῶ τοὺς ἀδελφοὺς τῶν ἱστολογίων, ἀφοῦ μάχονται ὑπὲρ τῆς
ἀληθείας, νὰ λάβουν ὑπόψη τὰ στοιχεῖα αὐτὰ καὶ νὰ σταματήσουν νὰ προβάλλουν
αὐτοὺς ποὺ τὴν διαστρέφουν. Εἴμαστε ὑπεύθυνοι ἀπέναντι στὸ ποίμνιο τῆς
Ἐκκλησίας καὶ στὸν Θεό.
Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου