Απάντηση από τον π. Αθανάσιο Μυτιληναίο σε όσους προφητειολογούν και παράλληλα μας κατηγορούν ότι μιλάμε εναντίον της Ελλάδας και των Ελλήνων:
Βλέπετε; Ρίξτε μια ματιά στην πατρίδα μας. Θα βρείτε πολλούς ευσεβείς;... “Εκλέλοιπεν όσιος!” Έχει εκλείψει ο ευσεβής άνθρωπος. Θα μου πείτε “γιατί τα λέμε αυτά;”. Οφείλουμε να τα επισημάνουμε. Για να θρηνήσουμε; Αγαπητοί μου, ΚΑΙ για να θρηνήσουμε! Αλλά, κυριότατα, για να φυλάξουμε τον εαυτόν μας!
π. Αθανάσιος Μυτιληναίος
“Και αλλήλους παραδώσουσι
και μισήσουσιν αλλήλους” ! Ποιοι; Οι Χριστιανοί! Ο ένας θα παραδίδει, θ’
αρχίσει να προδίδει και να παραδίδει στα δικαστήρια τον αδελφό του! Και τον
κατά σάρκαν αδελφό του και τον κατά πίστη αδελφό του κι ο ένας θα μισήσει τον
άλλον! Ποιοι, δηλαδή; Εκείνοι που σκανδαλίσθηκαν, εκείνοι που δεν πιστεύουν πια
στον Χριστό θ’ αρχίσουν να μισούν εκείνους που πιστεύουν στον Χριστό. Πάρτε την
ελληνική πραγματικότητα και δείτε το καλά καλά. Πόσοι είν’
εκείνοι οι Έλληνες που αυτή τη στιγμή δεν πιστεύουν και υβρίζουν το
θεανθρώπινον πρόσωπον του Χριστού; Και υβρίζουν τους πιστούς και σκανδαλίζονται
μαζί τους; Και θα ‘ρθούν, βέβαια, και χειρότερα. Κι όλ’ αυτά γιατί; “Διά το
πληθυνθήναι την ανομίαν ψυγήσεται η αγάπη την πολλών” Επειδή θά
‘χει πολλή νίκη η ανομία, δηλαδή δε θα υπάρχουν πια όσιοι, αυτό το λέει ο
Ψαλμωδός εδώ, “εκλέλοιπεν,
Κύριε, σώσον με”! “Εκλέλοιπεν όσιος.” Δεν υπάρχει πια ο ευσεβής!
Και, επειδή η ευσέβεια θά ‘χει λείψει, γι’
αυτό, λέγει, η αγάπη θα έχει παγώσει! Το ακούσατε αυτό; “Η αγάπη”, λέγει,
“ψυγήσεται” ! Θα παγώσει η αγάπη. Δηλαδή, όπως συνήθως το λέμε, δε θα είναι
παρά οι άνθρωποι, τότε, περιφερόμενα ψυγεία! Αδιάφοροι, ο ένας απέναντι στον
άλλον, δε με νοιάζει τι κάνεις, δε με νοιάζει πώς ζεις, δε με νοιάζει τίποτα!
Μια αδιαφορία ολότελη, φοβερή! Και θα γίνουν οι άνθρωποι ατομισταί εις
υπερθετικόν βαθμόν. Όπως το λέει ο Απόστολος Παύλος στον Τιμόθεο, “τους
εσχάτους καιρούς οι άνθρωποι θα γίνουν”, λέγει, “φίλαυτοι, θ’ αγαπάνε τον
εαυτούλη τους”, δεν θ’ αγαπάνε κανέναν πια άλλον άνθρωπο, παρά μόνο τον εαυτό
τους! Φοβερή εποχή! Και βλέπουμε σήμερα πόση φιλαυτία υπάρχει εις τους
ανθρώπους.
Σημειώνει ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, αυτός ο σύγχρονος Άγιός μας, ότι, όταν θα
πλησιάζει το τέλος, οι ευσεβείς ιερείς θα είναι σπάνιοι. “Θα περπατάτε”, λέει,
“χιλιόμετρα, χιλιόμετρα! Μέρες θα περπατάτε, για να βρείτε έναν ευσεβή ιερέα,
παπά” . Και οι ευσεβείς ιερείς και οι ευσεβείς λαϊκοί θα είναι πολύ λίγοι! Αλλού λέει
η Αγία Γραφή ότι οι ιερείς θα γίνουν σαν τους λαϊκούς. Δηλαδή θ’ αρχίσουν να
ξεπέφτουν οι ιερείς. Και, καταλαβαίνετε, όλ’ αυτά δείχνουν ένα ξέπεσμα. Οπότε,
πάλι φωνάζει ο Δαβίδ “Κύριε, σώσον με, ότι εκλέλοιπεν όσιος!” . Έχει
εξαφανισθεί ο ευσεβής πάνω στη Γη.
Ένα όραμα ενός αρχαίου ασκητού έδειχνε
ότι ζώα ακάθαρτα, μουλάρια, άλογα, γαϊδούρια, γουρούνια, είχαν μπει μέσα στο
Ιερό. Κι άρχισαν να κλωτσούν την Αγία Τράπεζα και να αφοδεύουν πάνω στην Αγία
Τράπεζα! Αυτό το όραμα έδειχνε -φοβερό!!!- έδειχνε πώς θα σταθούν πρώτον οι
αιρετικοί εναντίον τής εκκλησίας και, ύστερα, αυτοί οι ίδιοι οι Ορθόδοξοι, οι
οποίοι, δυστυχώς, θ’ αρχίσουν να γίνονται ασεβείς.
Ρίξτε μια ματιά στην πατρίδα μας. Θα βρείτε
πολλούς ευσεβείς; Που να είναι έτοιμοι πολλοί εκ των Ορθοδόξων Χριστιανών μας,
εκείνοι που ήδη έχουν βαπτισθεί, θα τους δείτε, αγαπητοί μου, αν τους δοθεί το
σύνθημα, να γκρεμίσουνε τους ναούς και να βεβηλώσουν τα Ιερά! Δεν είναι πολλά
χρόνια, όταν το είδαμε αυτό να επιτελείται και σ’ αυτήν την πατρίδα μας!
Έπαιρναν την ξιφολόγχη κι έβγαζαν τα μάτια, από τις τοιχογραφίες, τα μάτια των
Αγίων, του Χριστού, της Παναγίας! Πηγαίντε στην ύπαιθρο, στην ύπαιθρο την
ελλαδική, να δείτε, σε πολλές εκκλησίες, εκεί, με την ξιφολόγχη, βγαλμένα τα
Μάτια Τής Παναγιάς, του Χριστού, των Αγίων!!! Βλέπετε; “Εκλέλοιπεν όσιος!” Έχει
εκλείψει ο ευσεβής άνθρωπος. Θα μου πείτε “γιατί τα λέμε αυτά;” . Οφείλουμε να
τα επισημάνουμε. Για να θρηνήσουμε; Αγαπητοί μου, ΚΑΙ για να
θρηνήσουμε! Αλλά, κυριότατα, για να φυλάξουμε τον εαυτόν μας! Πόσοι με
ακούτε αυτή τη στιγμή; Αν ο καθένας και η καθεμιά σας μπορούσαμε να φυλάξουμε
τον εαυτόν μας από ένα τέτοιο κατάντημα, αυτός είν’ ο σκοπός που λέμε και
αναλύουμε, αγαπητοί μου, αυτόν τον Ψαλμόν.
Κάποτε ο Κύριος είχε πει στους Φαρισαίους και
τους Σαδδουκαίους : “ υποκριταί! Το μεν πρόσωπον τού ουρανού γιγνώσκετε
διακρίνειν, τα δε σημεία των καιρών ου δύνασθε γνώναι; ” . Λέτε “είναι η Δύσις
κατακόκκινη. Θά ‘χουμε ωραία ημέρα αύριο” . Λέτε “είναι κατακόκκινη η Ανατολή
το πρωί. Θά ‘χουμε κακοκαιρία αύριο” ( = Υποκριταί! Τον μετεωρολογικόν ουρανόν
και τον μετεωρολογικόν τον καιρόν ξέρετε να τον διακρίνετε, τι καιρό θα έχουμε!
Τους πνευματικούς καιρούς, όπως λέγει, εδώ, τα σημεία των καιρών, τα σημάδια
των καιρών, τους πνευματικούς ορίζοντες, γιατί δεν τους διακρίνετε; Γιατί δε
βλέπετε ότι εκείνο γίνεται, εκείνο γίνεται, εκείνο γίνεται, για να πείτε ‘πού
πάμε, τι κάνουμε; Μήπως κι εμείς συμπεριληφθούμε σ’ αυτή τη μάζα των ανθρώπων,
που είναι ασεβείς για να ειπωθεί και για μας ότι δεν υπάρχει πια ευσεβής
άνθρωπος; ’ ) .
Γι’ αυτόν τον λόγο, στο τελευταίο κεφάλαιο
της Αποκαλύψεως, που ξέρετε ότι το βιβλίο τής Αποκαλύψεως δεν είναι παρά ένα
οδοιπορικόν σε προφητικό χώρο τής πορείας τής εκκλησίας. Το βιβλίο των Πράξεων
των Αποστόλων είναι ένα οδοιπορικό, αλλά στον χώρο τής ιστορίας, της πορείας
τής εκκλησίας. Γι’ αυτό, οι Πράξεις των Αποστόλων και το βιβλίο τής
Αποκαλύψεως δείχνουν, το ένα ιστορικά και το άλλο προφητικά, την πορεία τής
εκκλησίας που θα τερματίσει. Και ο τερματισμός της επάνω στη Γη θα είναι
και θα συμπέσει με τη Δευτέρα τού Χριστού Παρουσία.
Λοιπόν, αγαπητοί, προσέξτε να δείτε, εδώ, το
φοβερόν και καταπληκτικόν: ειδοποιεί το Πνεύμα τού
Θεού ότι ο πιστός οφείλει ν’ αντιδιαστείλει τον εαυτόν του από τους απίστους. Τι θα πει
“να αντιδιαστείλει” ; (Θα πει) να ξεχωρίσει τον εαυτόν του από τους άλλους.
Προσέξτε, γιατί αυτός ο ξεχωρισμός δεν είν’ ακαδημαϊκός. Είναι οδυνηρότατος,
όπως ευθύς αμέσως θα σας το δείξω. Ακούστε τι λόγια λέγει. Είναι τρία τέσσερα
χωρία πριν τελειώσει το τελευταίο κεφάλαιο του βιβλίου τής Αγίας Γραφής,
ολοκλήρου τής Αγίας Γραφής. Ακούστε : “ο αδικών αδικησάτω έτι” ( = αυτός
που αδικεί να αδικεί πιο πολύ) . Σα να τού λέει ο Θεός “Κάνεις 50 αδικίες την
ημέρα; Κάν’ τες 70, αύριο κάνεις 80 κ μεθαύριο κάνεις 100!” Ακούσατε τι λέει ο
Θεός; “Θέλεις αδικίες; Κάν’ τις πιο πολλές!” Παράξενο, ε; “Και ο
ρυπαρός ρυπανθήτω έτι.” “Έτι” θα πει “ακόμη” ( = κι εκείνος, ο οποίος
είναι ρυπαρός, δηλ. ανόσιος, δηλ. ασεβής, δηλ. ανήθικος, δηλ. βρομιάρης! Να
γίνει πιο βρωμιάρης. Πας κάθε μέρα στην πορνεία; Δυο φορές την ημέρα να
πηγαίνεις, να γίνεις πιο ρυπαρός! ) . “Και ο
δίκαιος”, λέει ο Λόγος τού Θεού, “δικαιοσύνην
ποιησάτο έτι” ( = ο δίκαιος, αν κάνει 50 δικαιοσύνες, να τις κάνει 70!
) . “Και ο άγιος αγιασθήτω
έτι” ( = κι εκείνος που αγιάζεται και γίνεται άγιος να γίνει
ακόμη πιο άγιος! ) . Συνεπώς, ακόμη πιο βρόμικος ο ασεβής, ακόμη πιο άγιος ο
ευσεβής. Και πέστε μου, όταν πηγαίνει ο ένας από ‘δώ κ ο άλλος πηγαίνει από
‘κεί, ο άλλος, δηλαδή, απομακρύνεται από τον άλλον, η απόστασις μεγαλώνει;
Μεγαλώνει! Ένα χάσμα!
Θυμηθείτε
ο Αβραάμ τι είπε στον πλούσιον. Ο Αβραάμ, στην παραβολή τού πλουσίου και του
Λαζάρου. “Παιδί μου”, του λέει, “πώς να ‘ρθούμε σ’ εσάς; Χάσμα μέγα εστήρικται!
Χάσμα μεγάλο! Ούτε εμείς μπορούμε να ‘ρθούμε σ’ εσάς ούτε
εσείς σ’ εμάς!” Αυτό
θέλει να πει το χωρίο που σας διάβασα! Και είναι εσχατολογικόν. Αναφέρεται
στους πιστούς που θα ζουν κατ’ εξοχήν στο τέλος τής ιστορίας. Και
πιστεύω ότι θα έχετε αντιληφθεί ότι στα τελευταία τής ιστορίας βρισκόμαστε! Μην
το ξεχνάτε αυτό, μην το ξεχνάτε! Συνεπώς, τι σημαίνει; Σημαίνει
ότι ο πιστός πρέπει να δημιουργεί, από πλευράς ποιότητας, χάσμα μεταξύ τού
απίστου και του ρυπαρού. Δεν πρέπει να συγχρωτίζεται, δεν πρέπει να
είναι μαζί, αλλά πρέπει να χωρίσει!
Έτσι, λοιπόν, βλέπουμε ότι ο πιστός άνθρωπος
πρέπει να ξεχωρίσει από τον άπιστο. Ο άγιος από τον ανόσιον, ο ρυπαρός από τον
ρυπωμένο, τον βρόμικο, τον πνευματικά βρόμικο. Πρέπει να ξεχωρίσει, Όχι να
ξεχωρίσει σε απόσταση τοπική. Δηλαδή δε θα πάω να κατοικήσω κάπου και να λέω
ότι δεν θα υπάρχουν δίπλα μου βρόμικοι κ αμαρτωλοί άνθρωποι. Ποιοτικά, τροπικά. Δηλαδή εγώ
μένω εδώ, μπορεί να μένω στο σπίτι μου, μαζί με τη μάνα μου και τον πατέρα μου,
το παιδί μου, την κόρη μου, τη γυναίκα μου, αλλά η διαφορά μου μ’ αυτούς θα
είναι πολύ μεγάλη. Προσέξτε αυτό το σημείο. Για να μην πείτε “πώς θα γίνει
αυτό;” . Ξέρετε, ο Χριστός είπε το εξής πολύ φοβερόν, πρέπει
να τρομάξουμε: “δυο άνθρωποι κοιμούνται στο ίδιο κρεβάτι”. Ποιοι μπορεί
να κοιμούνται στο ίδιο κρεβάτι; Ή μάνα με κόρη ή γιος με πατέρα ή σύζυγος με τη
σύζυγό του. Το συνηθέστερο είναι οι δύο σύζυγοι, που είναι στο ίδιο κρεβάτι. “Ο
ένας παραλαμβάνεται κι ο άλλος αφήνεται.” “Δυο γυναίκες, λέγει, αλέθουν στον
χειρόμυλο. Γυρίζουν μαζί την πέτρα τού μύλου. Η μια παραλαμβάνεται κι η άλλη
μένει κάτω.” Τι θα πει αυτό; τη στιγμή που θα ‘ρθει ο Κύριος, ο ένας παίρνεται από
τους αγγέλους, για να συναντήσει τον Κύριον, κι ο άλλος μπαίνει στη Γη, για να
κριθεί. Τόσο κοντινή η απόστασις, όπως των δύο συζύγων ή των δύο γυναικών που
αλέθουν, που, στο χερούλι απάνω τής πέτρας ακουμπούνε και τα δύο χέρια και
είναι τόσο κοντά; Είναι τόσο κοντά και είναι τόσο μακριά!! Δε θα ξεχωρίσουμε,
λοιπόν, τοπικά! Θα
ξεχωρίσουμε τροπικά! Αμαρτάνουν οι άλλοι; Ας αμαρτάνουν! Τρέχουν
σε φιέστες αμαρτωλές και ειδωλολατρικές; Ας τρέχουν, εμείς δε θα πάμε!
Πηγαίνουν σε διασκεδάσεις αμαρτωλές; Ας πηγαίνουν! Εμείς δε θα πάμε! Καταλάβατε
πώς θα ξεχωρίσουμε;
Για να το δείτε αυτό, λέγει κάτι, το οποίο
είναι πολύ σπουδαίο! Λέει ο Θεός (είναι εις την Παλαιά Διαθήκη και το
χρησιμοποιεί ο Απόστολος Παύλος και εις την Καινή Διαθήκη, είναι στη δευτέρα
Επιστολή προς Κορινθίους, στο έκτον κεφάλαιον) : “εξέλθετε εκ μέσου αυτών
και αφορίσθητε”, λέει ο
Θεός στον δικό του τον λαό -και ξέρετε ποιος είναι ο λαός ο δικός Του: οι
πιστοί- τι; “Εξέλθετε εκ μέσου αυτών” ( = βγείτε από
ανάμεσά τους). Κάποτε χρειάζεται να γίνει
και τοπικά -και θα γίνει, στις ημέρες τού Αντιχρίστου- τοπικά. Οι πιστοί
θα πάρουν τα βουνά! Και τοπικά θα γίνει! Τώρα γίνεται τροπικά. “Εξέλθετε”,
λοιπόν! “Βγείτε από ανάμεσά τους!” Και “αφορίσθητε”! “Αφορίζω” θα
πει “ξεχωρίζω”. Στον δρόμο σου κ στον δρόμο μου. Το ακούσατε αυτό;
Σας λέει μία κυρία, ένας κύριος, ξέρω ‘γώ:
“πάμε σ’ εκείνη τη διασκέδαση;” “Οχι, δεν πηγαίνω.” “Μα, τι είσαι εσύ,
καθυστερημένος άνθρωπος; Γιατί να μην έρθεις να πάμε, να διασκεδάσουμε;”
“Άκουσε, αυτός είν’ ο δρόμος μου. Πήγαινε, λοιπόν, εσύ στον δικό σου τον δρόμο
κ εγώ στον δικό μου τον δρόμο.” Αυτό θα πει “ο άγιος να γίνει πιο άγιος, ο ρυπαρός να
γίνει πιο ρυπαρός” . Πιστεύω πως το καταλάβατε αυτό, ε; “Και
ακαθάρτου μη άπτεσθαι καγώ εισδέξομαι υμάς” ( = τίποτα το ακάθαρτο δε θα το
αγγίξετε) . Ποιο είναι το “ακάθαρτο”; Καθετί που είν’ αμαρτωλό. Καθετί. Κι εγώ
τότε θα σας δεχθώ.