Συμφωνία Αγίων, διαφωνία πιστών

 

                                    

γιος ωάννης Δαμασκηνός, τν ποον τιμομε λλ δυστυχς δν μιμούμαστε, χρησιμοποιε τ γνωστ κείμενο το γ. ωάννου το Χρυσοστόμου, γι ν συνηγορήσει στν θέση τι παιτεται πομάκρυνση π τος αρετίζοντες ποιμένες.

Κα προτρέπει ν φεύγουμε π τος αρετίζοντες, πο κόμα δν χει πίσημα καταδικασθε αρεσή τους, κα ρα δν εναι γνωστή στος πολλούς. Δν προτρέπει, μως, ν φεύγουμε κα π τος ποιμένες πο κκλησία νέχεται κόμα (παρ τν κάθαρτη ζωή τους)   γιατ δν τος γνωρίζει, γιατ δν χει στοιχεα γι ν τος πομακρύνει π τ λειτούργημά τους.

π ατος ς μ φεύγουμε, διότι κα εκολα διακρίνονται τ «κακ θη», λλ κα ατς πο τ διαπράττει, φοβούμενος μν ποκαλυφθε, φυλάγεται κα ποφεύγει ν τ διδάξει. (Πολλς φορς δέ, πως συμβαίνει κα μ συγχρόνους ποιμένες μ κακ συμπεριφορά, γνωστ ν τ Πανελλήνιο, χι μόνο δν διδάσκουν δημόσια τν κακία τους, λλ (γι ν τν κρύψουν) κατακεραυνώνουν κείνους, πο χουν τ διο μ ατος πάθος!).

 

ντίθετα, ταν πρόκειται περ κακοδόξων αρετικν (πως ο Οκουμενιστς στς μέρες μας), τότε γιος διδάσκει ν πομακρυνόμαστε π’ ατούς. σως τσι, βοηθήσουμε κα λλους ν ντιληφθον τν αρεση, φο συνειδητ κακόδοξος τν σπέρνει μ πονηρία, παρουσιάζοντάς την, μ τν τρόπο του, ς ρθ κα εαγγελικ διδασκαλία, κα ς δόλιος πο εναι, δν πρόκειται ν σταματήσει ν τν διδάσκει.

 

 

Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ

«Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν, καὶ ὑπείκετε.

Αὐτοὶ γὰρ ἀγρυπνοῦσιν ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ὑμῶν, ὡς λόγον ἀποδώσοντες, ἵνα μετὰ χαρᾶς τοῦτο ποιῶσι, καὶ μὴ στενάζοντες· ἀλυσιτελὲς γὰρ ὑμῖν τοῦτο.

Τί οὖν φησιν; ἂν πονηρὸς ᾖ, πειθώμεθα; πονηρὸς πῶς λέγεις; εἰ μὲν πίστεως ἕνεκεν, φύγε αὐτόν, καὶ παραίτησαι, μὴ μόνον ἂν ἄνθρωπος ᾖ, ἀλλὰ κἂν ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ κατιών. Εἰ δὲ βίου ἕνεκεν, μὴ περιεργάζου...

Ἔχουσι, φησί, τὸ ἀξίωμα, ἀλλὰ βίου εἰσὶν ἀκαθάρτου. Ἀλλὰ μὴ τῷ βίῳ, ἀλλὰ τοῖς λόγοις προσέχετε. Τῶν μὲν γὰρ ἠθῶν ἕνεκεν οὐδεὶς ἂν βλαβείη. Τί δήποτε; ὅτι καὶ δῆλα πᾶσίν ἐστιν, καὶ οὐδὲ αὐτός, κἂν μυριάκις ᾖ πονηρός, πονηρὰ διδάξει ποτέ.

Πίστεως δὲ ἕνεκεν, οὔτε δῆλόν ἐστι πᾶσιν, ὅ τε πονηρὸς οὐ παραιτήσεται διδάσκειν.

Ἐπεὶ καὶ τό, Μὴ κρίνετε, ἵνα μὴ κριθῆτε, περὶ βίου ἐστίν, οὐ περὶ πίστεως. Τὸ γοῦν ἐπαγόμενον, τοῦτο δηλοῖ. Τί βλέπεις, φησίν, τὸ κάρφος τὸ ἐν τῷ ὀφθαλμῷ τοῦ ἀδελφοῦ σου, τὴν δὲ δοκὸν τὴν ἐν τῷ σῷ ὀφθαλμῷ οὐ κατανοεῖς; Πάντα οὖν ὅσα ἂν λέγωσιν ὑμῖν, ποιεῖτε, κατὰ δὲ τὰ ἔργα αὐτῶν μὴ ποιεῖτε. Ὁρᾷς ὅτι οὐ περὶ δογμάτων ἐστίν, ἀλλὰ περὶ βίου καὶ ἔργων. Ἀλλὰ ὁ Παῦλος πρότερον συνέστησεν αὐτούς, καὶ τότε φησίν, Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν, καὶ ὑπείκετε.

 

(Ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ, Ὑπόμνημα Εἰς τὴν Ἐπιστολὴν πρὸς Ἑβραίους, T.L.G., v. 95, p. 441, lt1).