Η επίθεση ενάντια στην Εκκλησία είναι πια με ευθύνη των επισκόπων ξεκάθαρη!

Τέτοιου είδους διαστρεβλώσεις θα αυξηθούν ραγδαία, αλλά οι επίσκοποι διαφέροντας μόνο για την διατήρηση των θρόνων τους!

_

Η ερμηνευτική διαστρέβλωση στο Ευχολόγιο του μητροπ. Τιμόθεου Ματθαιάκη

από τον Δημοκίδη της LIFO και την Trans κοινότητα 

Υπάρχει κανόνας της Εκκλησίας για την αλλαγή φύλου;


Προλεγόμενα
Τον Άρη Δημοκίδη που είναι συντάκτης της ιστοσελίδας LIFO, τον θυμόμαστε ασφαλώς από ένα άρθρο του στο οποίο διατύπωνε συνωμοσιολογικές φαντασιώσεις για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, για το οποίο ισχυριζόταν ότι μας «κρύβει» ζωτικές πληροφορίες για το 1821... Φυσικά, επρόκειτο για ένα κείμενο που το χαρακτήριζε παντελής έλλειψη σοβαρότητας (βλ. ΕΔΩ την απάντηση μας). Αξίζει μάλιστα να θυμίσουμε πως μόλις διάβασε το άρθρο μας συνειδητοποίησε πόσο αφελή ήταν όσα έγραψε και έσπευσε να κάνει αλλαγές για να δικαιολογηθεί.
Ο Δημοκίδης λοιπόν ξαναχτύπησε μ’ ένα ακόμη κείμενο, χειρότερο από το προαναφερθέν. Σαν να ζήλεψε την δόξα του νεοπαγανιστικού «Δαυλού», που είχε γράψει κάποτε το αμίμητο, ότι στο Βυζάντιο η Εκκλησία ευλογούσε δήθεν γάμους… ομοφυλοφίλων (βλ. ΕΔΩ), ο Δημοκίδης έγραψε τώρα ότι η Εκκλησία έχει ευχή με την οποία ευλογεί την αλλαγή φύλου όπως περίπου την εννοεί η κοινότητα των τρανσέξουαλ(!), αφού από εκείνους άντλησε την πληροφορία και την διάνθισε.Δείτε ΕΔΩ την διαδικτυακή ανάρτηση των τρανσέξουαλ και ΕΔΩ το άρθρο του Δημοκίδη της LIFO.
Οι αναρτήσεις αυτές όμως, είναι σαφώς διαστρεβλωτικές αφού αναφέρονται σε μια ευχή που δεν ενδιαφέρθηκαν καν να ρωτήσουν για ποιον λόγο υπάρχει και με ποιες προϋποθέσεις. Διότι η Εκκλησία εδώ και αιώνες πορεύεται στην ιστορική της διαδρομή με τους λεγόμενους «Ιερούς Κανόνες» που είναι διατάξεις επικυρωμένες από Οικουμενικές Συνόδους. Αυτοί οι Κανόνες ερμηνεύουν με τόση σαφήνεια την ευχή από το Ευχολόγιο του μητροπ. Τιμόθεου Ματθαιάκη που είναι να απορεί κανείς για τον χοντροκομμένο τρόπο με τον οποίο ο Δημοκίδης και η Trans κοινότητα διαστρέβλωσαν -είτε ευθέως, είτε με υπονοούμενα- τη σημασία της.

Τι ακριβώς λέει η ευχή και η συμβατότητα της με τους Κανόνες της Εκκλησίας

Ασφαλώς, οι Κανόνες της Εκκλησίας δεν είχαν κληθεί να αντιμετωπίσουν ζητήματα όπως η σύγχρονη επιθυμία αλλαγής φύλου εφήβων ή ενηλίκων. Αντιμετώπισαν όμως μια αιρετική ερμηνεία του εδαφίου Ματθ. 19,12 στο οποίο αναφέρεται ο όρος «ευνουχισμός» ως συμβολική αποτύπωση της χριστιανικής ασκητικότητας.

Όμως, πασίγνωστο είναι το παράδειγμα του Ωριγένη (†251 μ.Χ.) για τον οποίο ο Ευσέβιος γράφει (Εκκλ. Ιστορία 8,1-2) ότι από νεανική επιπολαιότητα ερμήνευσε αφελώς και αντίθετα από την εκκλησιαστική διδασκαλία το εδάφιο, αυτοευνουχίστηκε και βεβαίως η εκούσια αυτή πράξη του καταδικάστηκε από την Εκκλησία ως άρνηση των εν δυνάμει βιολογικών χαρακτηριστικών της ανθρώπινης φύσης που δίνονται από τον Θεό.

Μπορεί λοιπόν τα κίνητρα για τη διατύπωση της απαγόρευσης να ήταν διαφορετικά, όμως η ερμηνεία της απόρριψης κάθε παρόμοιας εκούσιας πράξης αφορά εξίσου και το σήμερα. Έτσι λοιπόν, η Εκκλησία δεν καταλόγισε προσωπική ευθύνη σε δύο μόνο περιπτώσεις εκτομής: 

α) τον ακούσιο ευνουχισμό που υπέμεινε κάποιο θύμα ως πράξη βασανισμού ή βιαιότητας και 

β) τον επίσης ακούσιο ευνουχισμό που έγινε με απόφαση γιατρού λόγω σοβαρής ασθένειας.

Η συγκεκριμένη ευχή λοιπόν στο Ευχολόγιο Ματθαιάκη δεν αφορά περιπτώσεις ενηλίκων ή εφήβων που αποφασίζουν εκούσια για αλλαγή φύλου, αλλά αναφέρεται σε ήδη βαπτισμένα παιδάκια (βρέφη ή νήπια) που αργότερα εγχειρίστηκαν με ιατρική γνωμοδότηση προκειμένου να αποκατασταθεί μια κατάσταση που θεωρήθηκε ως γενετήσια επιπλοκή, όπως π.χ. η αφαίρεση μη λειτουργικών γεννητικών οργάνων σε περιπτώσεις αμφιφυλίας όπου υπερισχύει σαφώς το ένα φύλο.

Όπως θα δούμε παρακάτω, η εκκλησιαστική απαγόρευση του εκούσιου ευνουχισμού αυτονόητα δεν αφήνει περιθώριο να γίνουν τέτοιες επεμβάσεις σε μεγάλη ηλικία. Άλλωστε εφόσον υπάρχουν οι κατάλληλες ορμονικές και άλλες ιατρικές εξετάσεις για την κατανόηση του φύλου, ούτε οι γονείς θα ήθελαν το παιδί τους να ταλαιπωρείται προσωπικά και κοινωνικά σε μεγάλη ηλικία.
Η συνέχεια εδώ