Πατέρες της Εκκλησίας εναντίον της ζηζιούλιας/οικουμενιστικής αιρέσεως περί Πρωτείου,

Καταθέτουμε κάποιες σύντομες, ποσπασματικς ρήσεις τν γίων Πατέρων, πο ντικρούουν τὴν αρετικὴ «θεολογία» τοῦ  κεκοιμημένου πιὰ Μητροπολίτη Περγάμου ωάννη Ζηζιούλα κα τν οκουμενιστν συνεχιστν του περ «Πρώτου» ες τν γίαν Τριάδαν.

                                        


«π τς γας Τριδος οδες πρτος, κα οδες στερος, λλ' μα Πατήρ, μα Υός, μα Πνεμα γιον· κα δι τοτο κα συνναρχοι λγονται, κα ναρχοι. Κα οχ  μν πρτος,  δ' στερος, λλ' μα ο τρες, Πατήρ, Υἱὸς κα Πνεμα γιον» (Μ. θανασίου).

«Κα ν τατ τ Τριδι οδες πρτος  σχατος, οδες μγας  μικρς· λλ α τρες ποστσεις αἰώνιο τ εσι κα σαι ες πντα, ς προερηται. Μονδα γον ν Τριδι, κα Τριδα ν μονδι πς Χριστιανς εσεβεσθω· κα οτω περ τς γας κα ζωοποιο κα μοουσου Τριδος δοξαζτω» (Μ. θανασίου).

«γ εμι πρτος κα γ μετ τατα κα μπροσθεν μο θες ο γγονε κα μετ' μ οκ σται. (...) δι τοτου μανθνομεν τι μα τς στιν  θεα φσις συνεχς πρς αυτν κα δισπαστος, τὸ πρτερον κα στερον φ' αυτς ο προσιεμνη...» (Γρηγορίου Νύσσης).

 «Κα ζητετω λοιπν  αρετικς, τς  μεζων ατο· μο γρ ο θμις επεν  νοεν. ο γρ νὰ μρος μν εκν σται το Πατρς  Υός, ν μρος δ οκτι» (Κυρίλλου λεξανδρείας).

«Κα γνσεσθε τι Κριος παντοκρτωρ πσταλκ με”. Τοιγαρον κα  ποστελας Κριος παντοκρτωρ, κα  ποσταλες Κριος Παντοκρτωρ, καὶ οδεμα ξιωμτων διαφορ» (Θεοδωρήτου Κύρου).

«Κα ν μν τ προτρ πιστολ πρτον ταξε τ Πνεμα, νταθα δ τελευταον, διδσκων ς οὐ ποιε τν νομτων  τξις ξιωμτων διαφορν» (Θεοδωρήτου Κύρου).

«λλ μν ε γε κα  θρνος  το Θεοσπερ ον μες πεπιστεκαμεν, ξιματς στιν νομα,  κ δεξιν το Πατρς φωρισμνη τ Υἱῷ καθδρα τ ποτε τερον, κα οχ τ μτιμον τς ξας ποσημανει;» (Μ. Βασιλείου).

«Ο γρ επεν τι ες πρτον κα δετερον κα τρτον· οδ ες ν κα δο κα τρα· λλ δι' νομτων γων τν γνσιν τς πρς σωτηραν γοσης πστεως χαρσατο. στε τ μν σζον μς  πστις στν..., σιωπ τιμσθω τ ρρητα... Ο γρ κατ σνθεσιν ριθμομεν, φ' νς ες πλθος ποιομενοι τν παραξησιν, ν κα δο κα τρα λγοντες, οδ πρτον κα δετερον καὶ τρτον. «γ γρ Θες πρτος, κα γ μετ τατα» (Μ. Βασιλείου).

«να γρ θεν γινσκομεν, ν μναις δ τας διτησι τς τε πατρτητος κα τς υἱότητος κα τς κπορεσεως κατ τε τ ατιον κα ατιατν ...τν διαφορν ννοομεν... ν λλλαις γρ αἱ ποστσεις εσν, ...οτε θελματος διαφορν  γνμης  νεργεας  δυνμεως  τινος τρουτινα τν πραγματικν κα δι' λου ν μν γεννσι διαρεσιν» (Δαμασκηνο ωάννου).

« τς περβαλοσης τν αρετικν βελτηρας! Μεζων, φησίν,  δοξζων το δοξαζομνου· καὶ δοξζει μν  Πατρ, δοξζεται δ  Υἱός· μεζων ον ρα το Υο  Πατρ. Ε τονυν  Υἱὸς οκ δοξσθη μνον, λλ κα τν δοξσαντα δξασεν, ποαν χραν σχοη τ μεζον κα τ λαττον;» (Θεοδωρήτου Κύρου).

«Κα ε δελφς στι (σ.σ. τ γιον Πνεμα), πς μονογενς  Λγος,  πς οκ σοι, λλ'  μν μετ τν Πατρα, τ δ μετ τν Υἱὸν νομζεται; Πς δ, ε κ το Πατρς στιν, ο λγεται καατ γεγεννσθαι...; Τοιατα παζουσιν ο τιμοι, περιεργαζμενοι κα θλοντες ρευνν τ βθη τοῦ Θεο μηδες οδεν, ε μ τ Πνεμα το Θεο τ δυσφημομενον π' ατν» (Μ. θανασίου).