Ο μακαριστός Καντιώτης απαντάει στον αρχιεπ. Ιερώνυμο που ζητάει συμπόρευση Εκκλησίας και αντίθεου κράτους.

 Χωρισμόν,  σεβασμιώτατοι!

 Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου

                                 

«Ἡ Ἐκκλησία ὑποτάχθηκε στὸ κράτος. Ἡ ὑποταγὴ ὅμως αὐτὴ καὶ ἡ προσκόλλησι στὸ ἅρμα τοῦ κράτους ἀποτελεῖ προδοσία τῶν ἀρχῶν τοῦ Χριστιανισμοῦ, γιὰ τὴν ὁποία εὐθύνεται ἡ Ἱεραρχία».

 

σσ. Αὐτὰ κήρυττε ὁ μακαριστὸς Αὐγουστῖνος Καντιώτης πρὶν ἀκόμα συνειδητοποιηθεῖ πλήρως ὅτι πίσω ἀπὸ ὅλες αὐτὲς τὶς διεργασίες ποὺ οἱ ἀντίθεες δυνάμεις κινοῦσαν, κρυβόταν ἐπιμελῶς ὁ Οἰκουμενισμός, μὲ ὄχημα τὸν ὁποῖο ναρκοθετοῦσαν τὸν ἐκκλησιαστικὸ χῶρο καὶ ἅλωναν τὰ ὑψηλὰ κλιμάκια τοῦ κλήρου.

Καὶ τώρα, ποὺ ὁ Οἰκουμενισμὸς κατέστη ἐμφανέστατος, τώρα δυστυχῶς, ἡ Ἱεραρχία καὶ τὰ μέλη της παραδόθηκαν παντελῶς στὸν Καίσαρα, «ἔτι καὶ ἔτι» προδίδουν Συνοδικὰ τὴν Πίστη, καὶ ἀσφαλῶς τρέμουν ἕνα χωρισμὸ ἀπὸ τὸ κράτος, ἀφοῦ μὲ τὸν χωρισμὸ θὰ χάσουν ὅσα κοσμικὰ προνόμια τοὺς ἀπέμειναν.

Γι’ αὐτὸ καὶ ἡ προδοσία καὶ ἡ ἀλλοίωση τῆς διδασκαλίας τοῦ Χριστοῦ, κι ὁ ἐξ-Οἰκουμενισμὸς τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ συνεχίζεται ταχύτατα μὲ τὴν «σφραγίδα» τῆς Ἱεραρχίας!

 

Χωρισμόν,  σεβασμιώτατοι!

 Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου

 

Στ βιβλίο τς ποκαλύψεως πολς λόγος γίνεται γι μία ξαίσια γυνακα, πο νδυμά της χει τν λιο, ποπόδιο τ σελήνη κα τν κεφαλή της στεφανώνουν δώδεκα στέρια. Ποιά ενε γυναίκα ατή, πο μφανίζεται ς «σημεον μέγα» (π. 12,1); γυναίκα ατ εκονίζει τν κκλησία. λιος της ενε Χριστς κα στέρια της ο δώδεκα πόστολοι κα ο διάδοχοί τους γιοι πατέρες κα διδάσκαλοι.

Κάτω π τ φς τους ζ, κινεται, λέγχει, πολεμ, νικ, καταπατε τς πλάνες κα αρέσεις, τν ξουσία το σκότους, κα λαλε μ παρρησία τν λήθεια νώπιον ρχν κα ξουσιν το κόσμου. Ατ ενε ρθόδοξος κκλησία, λιοστόλιστη κα στεροστεφανωμένη γυναίκα τς ποκαλυψεως, πο ενε «λη καλ κα μμος οκ στιν ν ατ» (σμ. 4,7).

λλ γυναίκα ατή, πο γι τν γάπη το ησο πέστη δοκιμασίες κα βαπτίστηκεσ λίμνη δακρύων κα αματος, ατ πο ναν ρωτα ξερε, τν θεο ρωτα πρς τν Νυμφίο Χριστό, ξαφνικ φήνει τν πρώτη της γάπη, ρωτοτροπε μ τν κόσμο, ρχεται σ νοχηπαφ κα στεν σχέσι μ τ κοσμικ συστήματα, κολακεύει κα κολακεύεται π ατά, δέχεται χάδια κα πιρροές τους, κα ν τώρα ατή, πο πετοσε πιαστη πάνω στ φτερ το μεγάλου ετο, συλλαμβάνεται, αχμαλωτίζεται κα τν καθίζουν πάνω στ άχη νς παισίου τέρατος, πο τν σέρνει κα τν δηγε που ατ θέλει. λλοίμονο! σο λαμπρ ταν τ πρτο θέαμα τς λευθέρας κκλησίας, τόσο οκτρ ενε τ δεύτερο θέαμα τς δούλης κκλησίας.

«Κα εδον γυνακα καθημένην π τ θηρίον τ κόκκινον, γέμον νόματα βλασφημίας, χον κεφαλς πτ κα κέρατα δέκα» (π. 17,3). Διότι ποιά ενε ατ πο κάθεται πάνω στ κόκκινο θηρίο; ν τ θηρίο εκονίζ τν ντίθεη κοσμικ ξουσία, ποία δι μέσου τν αώνων βλαστάνει συνεχς κεφάλια κα κέρατα πο χτυπον τν Χριστιανισμό, τότε γυναίκα πο κάθεται πάνω του δν ε νε λλη παρ κκλησία κείνη πού, γι ν ποφεύγ νοχλήσεις κα ν πολαμβάν γκόσμια γαθά, προτίμησε, ατ κυρία, ν συζευχθ κα ν νώσ τν τύχη της μ τ θηρίο. Τί λλόκοτο θέαμα, γυναίκα κα θηρίο, μόσχος κα νος κάτω π τν διο ζυγό!

λλ κκλησία ατ π τούτη τ συμμαχία μ τ πέρασμα το χρόνου χασε τν λευθερία της, τν ατονομία κα ατοτέλειά της. Κάθισε μν πολαυστικ κα λικνίσθηκε πάνω στ άχη το θηρίου, λλά, πειδ δν μπορε ν τ κυβερν, τν κυβερν ατό, κα περιφέρεται στος δρόμους το κόσμου σν μία μισθωτ πόρνη, θρησκευτικ πόρνη, πο μπορεύεται τν Χριστό· ναγκάζεται ν κερν τ πλήθη π τ χρυσ ποτήρι πο τς δωσαν, κερν χι τν καθαρ ονο τς Καινς Διαθήκης, λλ κρασ νοθευμένο, διδάγματα διαφορετικά, ξένα πρς τ γνήσιο πνεμα το Χριστιανισμο. συμφορά! λευθέρα κατήντησε δούλη, πο τ βλέπουν ο θεοι κα γελον. Ατ ενε κκλησία πο κκοσμικεύθηκε κα κρατικοποιήθηκε.

* * *

Φαίνεται περβολικ παρομοίωσι τς κκλησίας μ πόρνη; λλ ο ποδείξεις ενε πρόχειρες. Δν θ πιμείνουμε μιλώντας γι κκλησίες τν χωρν το σιδηρο παραπετάσματος, πο χωρς μφιβολία κάθονταν πάνω στ κόκκινο θηρίο κα μιλοσαν κατ τς πιταγές του.

Νά δική μας κκλησία, ρθόδοξος κκλησία τς λλάδος, πο λέμε τι ζ μέσα σ να φιλελεύθερο δημοκρατικ πολίτευμα. Ατ προσέφερε θυσίες γι τν λευθερία το θνους κα τ δημιουργία το λληνικο κράτους, λλ τ κράτος τί κανε σ ατήν; Τν ψωσε μν τιμς νεκεν(!) πάνω στ άχη του (βλέπε τ δύο πρτα διακοσμητικ ρθρα το λληνικο Συντάγματος) νακηρύσσοντάς την ατοκέφαλη κα νεξάρτητη, στν πραγματικότητα μως τν ξουθένωσε κα τν πέταξε τελείως. Κα πρς πόδειξιν ατο ρωτ· Ποιά ενε ρχ πο νομοθετε στν κκλησία τς λλάδος; τ Πνεμα τ γιο δι τς . Συνόδου τς εραρχίας; χι. λλ τκράτος, ο κεφαλς κα τ κέρατά του, τ διάφορα πουργεα κα ο πηρεσίες. Κα τί παρακαλ νομοθετε; ψηφίζει νόμους σύμφωνα μ τ διδαχ το Χριστο, τ Εαγγέλιο κα τος . κανόνες τς κκλησίας; Δυστυχς τ λληνικ κράτος π τν σύστασί του μέχρι σήμερα ψήφισε κα ψηφίζει νόμους κα διατάγματα πο καταπατον τς ρχς τς κκλησίας.

Ν ναφέρουμε παραδείγματα; Νά μερικ π τ πολλά, τ σπουδαιότερα.

ς πρς τ μυστήριο το γάμου, τ 1920 ψήφισε τ νόμο περ διαζυγίων μ τ διάταξι περ το συμβιβάστου τν χαρακτήρων, πο θετε τν ντολ το Κυρίου «ς ν πολύσ τν γυνακα ατο παρεκτς λόγου πορνείας, ποιε ατν μοιχσθαι» (Ματθ. 5,32) κα διέλυσε μυριάδες γάμους.

Μ λλο νόμο, ν γνοί κα χωρς τ συναίνεσι τς λης κκλησίας, μείωσε τ κωλύματα το γάμου, κα γέμισε λλάδα παράνομα συνοικέσια πο ελογον ο κληρικοί.

ς πρς τ μυστήριο τς ερωσύνης, τ κράτος ύθμισε τσι τ πράγματα στε σήμερα, ν ζοσε κα νας θαυματουργς γιος Σπυρίδων γιος Νικόλαος, δν θ μποροσαν ν γίνουν κληρικοί, διότι θ τος λειπαν τ «χαρτιά». τσι νόμος το κράτους δεσμεύει τ χάρι το Θεο. Λέγοντας ατ δν πορρίπτουμε τ θεωρητικ μόρφωσι πο προσφέρουν ο ερατικς κα θεολογικς σχολές,λλ θέλουμε ν τονίσουμε, τι πάνω π τ νο ενε καρδιά, πάνω π τ θεωρία ενε πρξις, πάνω π τ γνσι πο «φυσιο» ενε γάπη πο «οκοδομε» (Α΄ Κορ. 8,1).

ς πρς τν τοποθέτησι τν ρχιερέων, ν ατο π τ στιγμ τς χειροτονίας τους ενε κανονικο πίσκοποι το ποιμνίου τους, ν τούτοις δν μπορον ν γκατασταθον στ μητρόπολί τους μέχρι ν κδοθ τ σχετικ διάταγμα,λς κα πρόκειται γι κρατικος παλλήλους.

λλ τί ν πομε γι τος ρκους πο πιβάλλει τ κράτος κα γι τς ετελέστερες ποθέσεις π καταπατήσει τν λόγων το Κυρίου «γ δ λέγω μν μ μόσαι λως» (Ματθ. 5,34);

Τί ν πομε γι τν καταπάτησι τς ργίας τς Κυριακς πιβάλλοντας ν νοίγουν καταστήματα κα ναγκάζοντας παλλήλους ν ργάζωνται ν ρ θείας λατρείας;

Τί ν πομε γι τ μάθημα τν θρησκευτικν, πο μόλις κα μετ βίας βρίσκει θέσι στ δημόσια σχολεα;

Τί ν πομε γι τν θρησκευτικ πηρεσία στ στρατό, πο τάσσεται π τς τελευταες κα τ ργανά της, ο στρατιωτικο ερες, φίστανται ξευτελισμούς, φο ξαρτνται χι π διαταγςτς κκλησίας λλ π διαταγς βαθμοφόρων πο χουν γνοια κα βασικν στοιχείωντς πίστεως;

Τί ν πομε πλέον κα περ σεβασμο τς κκλησιαστικς περιουσίας, τν ποία τ κράτος π να κα πλέον αἰῶνα νομοθετικς ρπάζει χι πρ το φτωχο λαο μας λλ κυρίως πρ πιτηδείων κμεταλλευτν φίλων το κόμματος; πάρχουν συγκεκριμένα παραδείγματα.

λλ ς τελειώνουμε ναφέροντας να κόμη παράδειγμα.

Τ κράτος, πεμβαίνοντας κτς π τ λικ κα στ πνευματικά, φρόντισε κα φώπλισε τος ρχιερες π τ σχατο πλο τς κκλησίας, τν φορισμό, τν διαγραφ δηλαδ π τ μητρο τς κκλησίας κείνων πο ζον σκανδαλώδη ζω καταπατώντας Εαγγέλια, Πηδάλια, νόμους κα . κανόνες. παιτεται κα γι ατ προηγουμένως γκρισι το κράτους. Φαντάζεστε τν πόστολο Παλο ν παρακαλ τ Νέρωνα ν το δώσ τν δεια γι ν φορίσ τν αμομίκτη τς Κορίνθου (βλ. Α΄ Κορ. 5,1-5);

* * *

Τ κράτος λοιπν «ντινομοθετε τ αωνί νομοθέτ Χριστ», πως θ λεγε . Χρυσόστομος. Κα ρωτομε· ποιά ντίδρασις κα διαμαρτυρία τς πισήμου κκλησίας κατ τν νομοθετημάτων ατν; λλ ς φήσουμε τν σοφ καθηγητ νδροτσο ν μς τ π. «Διαμαρτυρήθηκε μέν», λέει, «κατ το νόμου (περ διαζυγίων) τότε μητροπολίτης θηνν, γι ν ποκύψ μως ταπεινούμενος πρ το πουργο κατ τν συνηθισμένη λλωστε μέθοδο, μ τν ποία π τ 1833 διαμαρτύρονται ο λληνες εράρχαι ταν κδίδεται κάποιος ντικανονικς νόμος. Στν ρχ διαμαρτυρίες κα πειλς τι “θ κάνουν κα θ δείξουν”, μ μόλις πουργς τρίξ τ δόντια ποζημιωθον κα πετύχουν κάτι προσωπικό, μαζεύονται κα πισθοχωρον» (βλ. Χ. νδρούτσου, Σύστημα θικς, σ. 303, μτφρ.).

κκλησία ποτάχθηκε στ κράτος. ποταγ μως ατ κα προσκόλλησι στ ρμα το κράτους ποτελε προδοσία τν ρχν το Χριστιανισμο, γι τν ποία εθύνεται εραρχία.

(†) πσκοπος Αγουστνος

 

Πηγή