«Τὸ κακὸ μὲ τοὺς Οἰκουμενιστὲς ἐκκλησιαστικοὺς ἡγέτες (ἀλλὰ καὶ μὲ τοὺς "εὐσεβεῖς") παράγινε»

 "δη χει γίνει μι νέα Φερράρα-Φλωρεντία τ 1993 στ Μπάλαμαντ το Λιβάνου, που π τς δεκαπέντε (15) τοπικς ρθόδοξες κκλησίες, ο κπρόσωποι τν ννέα (9) ρθοδόξων τοπικν κκλησιν  τν περισσοτέρων πέγραψαν τν παίσχυντη συμφωνία, σύμφωνα μ τν ποία  ρθοδοξία δν εναι  Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία, λλ ξισώνεται μ τν Παπισμό" "Γι' αὐτ ο εσεβες ζητον ν γίνη κατ τν οκουμενιστν κκλησιαστικν γετν κάτι σχυρότερο π τς διαμαρτυρίες. Κα σχυρότερο π τς διαμαρτυρίες ενε τ ν παύσουν κληρικο τ μνημόσυνο προϊσταμένωνδίως δ το ρχιοικουμενιστο Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου.  πασι το μνημοσύνου θ στοιχίση στος νόχους. Κα σως σκεφθον τς εθνες κα τν νοχή τους, κα λλάξουν μυαλ κα τακτική"

Τοῦ κ. Νικολάου Σωτηροπούλου, θεολόγου

 Δημοσιεύουμε δύο μικρ κείμενα το κ. Σωτηρόπουλου. Τ να δημοσιεύτηκε στν «ρθόδοξο Τύπο», φ. 1680, 2007 μ τίτλο "Σαθρ πιχειρήματα". Τ λλο εναι πομαγνητοφώνηση π συμμετοχή του σ συζήτηση στ Πατριν κανάλι Super B τ τος 1996. Κα τ δύο καταφέρονται κατ το Οκουμενισμοῦ, ἀλλὰ καὶ κατὰ τῆς στάσης τῶν περισσοτέρων σημερινῶν κληρικῶν.  μακαριστὸς Νικόλαος Σωτηρόπουλος ἦταν νας π τος λίγους συγχρόνους θεολόγους πο πάλεψε ναντίον τν αρέσεων κα διαίτερα το Οκουμενισμοῦ, στὰ χρόνια πρὶν τὸ Κολυμπάρι. Δν φοβήθηκε ν λέγξει ὄχι μόνο μὲ λόγια ἀλλὰ καὶ μὲ πράξεις τος ψηλ σταμένους τς κκλησιαστικς γεσίας γι τ αρετικά τους φρονήματα γι’ ατ κα εσέπραξε τν δικο φορισμό, ποος ποτελε τιμ γι τν διο κα μομφ κα νειδος γι΄ ατος πο τν πέβαλαν.


Α΄.  ΣΑΘΡΑ  ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ

ΤΟ ΚΑΚΟ μ τος οκουμενιστς κκλησιαστικος γέτες παράγινε. Κα π τς διαμαρτυρίες τν εσεβν δν δρώνουν τ ατιά τους.

λο τν δρτα τους χυσαν κατ τν γνα κα τν γωνία τους ν΄ ναρριχηθον στος ψηλος κκλησιαστικος θρόνους. Κα γι λλη περίπτωση δν φησαν οτε μι σταγόνα δρτος. Γι’ ατ ο εσεβες ζητον ν γίνη κατ τν οκουμενιστν κκλησιαστικν γετν κάτι σχυρότερο π τς διαμαρτυρίες. Κα σχυρότερο π τς διαμαρτυρίες ενε τ ν παύσουν κληρικο τ μνημόσυνο προϊσταμένων, δίως δ το ρχιοικουμενιστο Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου. πασι το μνημοσύνου θ στοιχίση στος νόχους. Κα σως σκεφθον τς εθνες κα τν νοχή τους, κα λλάξουν μυαλ κα τακτική.

λλ' κτς τς . Μονς σφιγμένου το γίου ρους, το π. Εθυμίου Τρικαμην κα νς δύο κόμη κληρικν (σσ. Τι λένε για αυτά τα λόγια του Σωτηρόπουλου, όσοι ισχυρίζονται ότι μόνο αυτοί αποτειχίστηκαν και μάλιστα ως πρώτοι. Όσο κι αν διαφωνούμε με κάποιους σε μερικά θέματα η αλήθεια πρέπει πάντα να λέγεται), θ ερεθον λλοι ρωες κληρικοί, γι ν παύσουν κα ατο τ μνημόσυνο νόχων στ ψιστο ζήτημα τς Πίστεως; πασι το μνημοσύνου δν στοιχίζει μόνο στος νόχους· στοιχίζει κα σ’ ατος πο παύουν τ μνημόσυνο, στοιχίζει πηνες διωγμούς. Γι’ ατ κα κληρικοί, ο ποοι προηγουμένως ταν πρ τς παύσεως το μνημοσύνου, τώρα, κατόπιν, πως φαίνεται, καταθλιπτικν πιέσεων, κα πολογισμο συνεπειν, κόστους δηλαδ σ’ ατούς, λέγουν, τι δν πρέτει ν παυθ τ μνημόσυνο το Πατριάρχου κα λλων. Κα γι ν δικαιολογήσουν τν παλινδία τους φέρουν δύο πιχειρήματα.

Δν πρέπει, λέγουν, ν γίνη πασι το μνημοσύνου χάριν τς νότητος τς κκλησίας, κα γι ν μ καθαιρεθον ο παύοντες τ μνημόσυνο κα βρεθον κτς κκλησίας.

Σαθρ τ πιχειρήματα κα ντίθετα πρς τος Ι. Κανόνες, τν ΛΑ΄ ποστολικ κα τν ΙΕ' τς Πρωτοδευτέρας Συνόδου, π τ βάσει τν ποίων δύναται κληρικς ν παύση τ μνημόσυνο προϊσταμένου γι θέμα πίστεως κα δικαιοσύνης.

Κατ τν ΙΕ' Κανόνα τς Πρωτοδευτέρας Συνόδου ο παύοντες τ μνημόσυνο δν προσβάλλουν τν νότητα τς κκλησίας, λλ' νεργον πρ τς νότητας· δν δημιουργον σχίσμα, λλ' νεργον κατ το σχίσματος. π λεξει Κανν λέγει: «Οκ πισκόπων, λλ ψευδεπισκόπων κα ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, κα ο σχίσματι τν νωση τς κκλησίας κατέτεμαν, λλ σχισμάτων κα μερισμν τν κκλησίαν σπούδασαν ρύσασθαι».

πίσης Κανν γι' ατος τος κληρικος λέγει, τι, χι μόνο δν πόκεινται σ πιτίμιο, λλα κα ενε ξιοι τιμς. Κα συνεπς, ν δίκως καθαιρεθον, δν ενε κτς κκλησίας, λλ' ξιώτερα μέλη τς κκλησίας. Καθαιρέθηκαν δίκως κα μεγάλοι Πατέρες κα ενε ο καθαίρετοι πύργοι τς κκλησίας

ς παυθ λοιτν τ μνημόσυνο τν προδοτν τς Πίστεως, μήπως μετανοήσουν κα σωθον. Ατ πιβάλλει γάπη πρς τν ρθοδοξία, λλ κα πρς ατούς. 


 Β΄ 

 

Κανάλι Πατρν SuperB  τος 1996

 

κπομπ Βαγγέλη Κουτρουμπέλη

 

Θέμα: «Τ γιον Πνεμα κα λήθεια»

 

Καλεσμένος κ. Νκος Σωτηρόπουλος

 

Στο http://www.youtube.com/watch?v=2ZQumY-eFNM&feature=player_embedded

 

Σωτηρόπουλος: Ν σς διακόψω. Επατε τι τοιμάζεται μι νέα Φερράρα-Φλωρεντία. Δν τοιμάζεται, δη χει γίνει μι νέα Φερράρα-Φλωρεντία τ 1993 στ Μπάλαμαντ το Λιβάνου, που π τς δεκαπέντε (15) τοπικς ρθόδοξες κκλησίες, ο κπρόσωποι τν ννέα (9) ρθοδόξων τοπικν κκλησιν  τν περισσοτέρων πέγραψαν τν παίσχυντη συμφωνία, σύμφωνα μ τν ποία ρθοδοξία δν εναι Μία, γία, Καθολικ κα ποστολικ κκλησία, λλ ξισώνεται μ τν Παπισμό· κα μάλιστα Παπισμς χει τ προβάδισμα. γινε νέα Φερράρα-Φλωρεντία. Στ συμφωνία ατ λένε τι Ρωμαιοκαθολικ κκλησία (πο δν εναι κκλησία, εναι αρεσις), ατ, λέει, χει τ συνείδηση τι εναι ληθιν κκλησία κα κατόπιν μες ο ρθόδοξοι π ντίδραση κα π ντιζηλία πρς τος Παπικος επαμε, μες ο ρθόδοξοι εμαστε κκλησία. γαπητ τηλεθεατά, γινε Φερράρα κα Φλωρεντία κα κοιμται πολς ρθόδοξος κόσμος, γιατ ο συνειδητο χριστιανο πο διαμαρτύρονται εναι λίγοι».

(SuperB, κπομπ Βαγγέλη Κουτρουμπέλη μ θέμα «Τ γιον Πνεμα κα λήθεια», Καλεσμένος κ. Νκος Σωτηρόπουλος. Πάτρα 1996, 1:15:40-1:18:30).

«Ο κοσμικο Δεσποτάδες... εναι ντιπρόσωποι το Χριστο; Μόνο τ μυστήρια σχύουν π’ ατούς, πειδ εναι χειροτονημένοι ρθόδοξοι. Κατ τ λλα εναι συμφορά. Ν δοξάζουμε, μως, παναλαμβάνω τ Θεό, διότι χουμε κα ...καλος πισκόπους... κι χουμε κα πολλος καλος ερες κόμα. κενο πο πάλι σπανίζει, εναι τ ρωϊκ πνεύματα. Στν θήνα τρες τέσσερις ερες, ταν μ εδαν στ Ναό, ρθαν λοι κα μ σπάσθησαν. Ν π κα κάτι πο ντράπηκα, μερικο σκυψαν ν μο φιλήσουν τ χέρι...

Λέω.. Ν θ τν λλη Κυριακ ν μιλήσω στ ναό σας;

Ξέρεις, λένε, ναγνωρίζουμε λο τ δίκαιό σας· ἐὰν ρθεις κα μιλήσεις μς κλάδεψε Δέσποτας.

Δν χουμε ρωες. χουμε καλος ερες, λλ χι τόσο καλούς, στε ν μν εναι δειλοί. Τ γιο Πνεμα, εναι πνεμα δυνάμεως κα χι δειλίας, ν δώσει στος ερες δύναμη π τ δύναμη πο δωσε τν Πεντηκοστή, στε ν γεννηθον ρωες μέσα στν κκλησία, πο ν μν πολογίζουν κακος πισκόπους, λλ ν πολογίζουν τ Χριστό.

Τηλεθεατής: Γιατί ατο ο καλο πίσκοποι, δν κόβουν τ Μνημόσυνό του;

Σωτηρόπουλος: Γιατ δν εναι τόσο καλοί, στε ν μν εναι δειλοί. Δν θέλουν ν χουν περιπέτειες...

Οκουμενισμς δν εναι παναίρεση, εναι πανθρησκεία, θρησκευτικός συγκρητισμός. Εναι χειρότερος κι π τν ρειανισμό, διότι θέλει ν νώσει λες τς αρέσεις κι λες τς ψεύτικες θρησκεες μ τν ρθοδοξία. Εναι νατροπ τν πάντων».

(SuperB, κπομπ Βαγγέλη Κουτρουμπέλη μ θέμα «Τ γιον Πνεμα κα λήθεια», Καλεσμένος κ. Νκος Σωτηρόπουλος. Πάτρα 1996, 2:10:40-1:20:00).