Νέος Πύργος Βαβέλ ὁ Οἰκουμενισμός

Ἀπὸ ὁμιλία π. Ἀθαν. Μυτιληναίου γιὰ τὴν Πεντηκοστή

Τὸ μεγάλο θέμα τῆς ἑνότητος ἀνοίγει ἡ ἑορτὴ τῆς Πεντηκοστῆς. Θέτει ὅλους, καὶ ἰδίως τοὺς ποιμένες, πρὸ τῶν εὐθυνῶν μας —ἄλλη μιὰ φορά, πάλι καὶ πάλι— καθὼς καλούμεθα νὰ ἀντιμετωπίσουμε τὸ ἄμεσο, ταχέως ἐξελισσόμενο, διαβρωτικὸ τῆς πνευματικῆς μας ζωῆς, διαλυτικὸ τῆς ἀγάπης, θέμα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, θέμα ποὺ σχετίζεται μὲ τὴ σωτηρία μας. Ἕνα θέμα γάγγραινα στὴ ζωή τῆς σύγχρονης Ἐκκλησίας, ποὺ κατὰ τὸν π. Ἀθανάσιο ἀποτελεῖ τὸ ὄχημα τῆς ἐκ δευτέρου τελικῆς προσπάθειας ἀνεγέρσεως τοῦ Πύργου τῆς Βαβέλ, λίγο πρὶν τὸ τέλος τῆς ἱστορίας.

Καὶ γεμᾶτοι ἀπορία ρωτᾶμε, τοὺς ἀδιαφοροῦντας ἢ ἀρνουμένους νὰ πορευτοῦν σύμφωνα μὲ τὴν σωτηριολογικῆς σημασίας διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων: Εἶναι δυνατὸν νὰ μὴν ὑπάρχει ἑνότητα πνεύματος σ’ αὐτὸ τὸ κρίσιμο ζήτημα; Εἶναι δυνατὸν νὰ πιστεύουμε στὸ ἴδιο Ἅγιο Πνεῦμα καὶ νὰ εὐνοοῦμε τὴν διάδοση τῆς αἱρέσεως τοῦ Ἀντιχρίστου πνεύματος μὲ τὴν ἀντιΠατερικὴ στάση μας; Εἶναι δυνατὸν νὰ μὴν ἀντιμετωπίζουμε κατὰ τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων Πατέρων τὴν χειρότερη αἵρεση τῆς ἱστορίας, τὴν ἔσχατη παναίρεση, τὸν Οἰκουμενισμό, μὲ τὸ αὐτὸ πνεῦμα, τὸ αὐτὸ φρονοῦντες μὲ ὅλους τοὺς Ἁγίους, Μάρτυρες, Ὁμολογητές, Πατέρες καὶ Μητέρες;


ς διαβάσουμε να μικρ πόσπασμα το είμνηστου π. θανάσιου Μυτιληναίου γι τ θέμα, π μιλία πο κανε τν ούνιο το 2000 γι τν Πεντηκοστή:

 

« Πεντηκοστ στάθηκε διορθωτικ τς λαζονείας τν νθρώπων πο ποπειράθησαν ν ψώσουν τν Πύργον τς Βαβέλ. Κα φεξς κενο πο νώνει λους τος νθρώπους εναι τ Πνεμα τ γιον. Χωρς τ Πνεμα τ γιον δν μπορομε ν σωθομε. ν ο νθρωποι πάσχουν, εναι γιατί δν χουν τ Πνεμα τ γιον, γιατ δν τ ποδέχονται. Μ τν προϋπόθεση μως, τι χουμε ποκτομε ο νθρωποι πιστεύσει ες τν Χριστόν. Θ χεις τν Χριστόν, γι ν χεις τ Πνεμα τ γιον.

Κα τί μπορε ν μς δώσει τ Πνεμα τ γιον; Πρώτιστα, μ τ Πνεμα τ γιον ποκτομε «νον Χριστο». Δεύτερον χουμε τ «Πνεμα τς ληθείας». Τρίτον. Λέγει σαΐας τι χουμε «Πνεμα φόβου Θεο». φοβία βγαλε τος πρωτοπλάστους π τν Παράδεισον, λλ φόβος το Θεο εσήγαγε τν ληστν ες τν Παράδεισον: «οδ φοβ σ τν Θεόν;». Δι τν μ χοντα φόβον Θεο «λα πιτρέπονται», πως λέγει Ντοστογιέφσκυ, θεμιτ κα θέμιτα. Γι’ ατ κα λαός μας λέει «ατς εναι -θεόφοβος». ντιθέτως, ο χριστιανο λέγοντο στν ρχαία ποχή: «Ο φοβούμενοι τν Κύριον». Κα τ ξόχως σπουδαον (τέταρτον), γίνεται γι μς τ Πνεμα τ γιον πνεμα λευθερίας. να πέμπτο σημεο. Λέγει ψαλμωδς τι λαμβάνουμε πνεμα γεμονικόν. «Κα πνεύματι γεμονικ στήριξόν με». Εναι γεμν νος. Κα να κόμα σημεο, τ Πνεμα τ γιον μς δίδει τ πνεμα τς υοθεσίας, «ν κράζομεν ββ, Πατήρ». Τ Πνεαμ τ γιον μς μπνέει ν λέμε τν Θεν Πατέρα. Κα ταν λέμε «Πάτερ μν...», ατ εναι καρπς το γίου Πνεύματος. Κα κ τς υοθεσίας γεννται τ ασθημα τς σφαλείας. Δηλαδ τ ν π τν Θεν Πατέρα μ λη τ συνέπεια, ατ χει τεραστίαν ξίαν ψυχολογική.

ν χουμε τόσα προνόμια π τ γιον Πνεμα, ποιός ποτ θ πίστευε, ποιός ποτ θ πίστευε τι ο Χριστιανο πο λαβαν τ χρσμα το γίου Πνεύματος, θ σκέπτοντο ν ξαναγυρίσουν γι ν ποτελειώσουν τν Πύργο τς Βαβέλ. Ποιός ποτ θ τ φανταζόταν ν ξαναγυρίσουν ο Χριστιανο ν χτίσουν τν Πύργο τς Βαβέλ; Κα μως, γαπητοί μου, τί εναι ατό; Εναι τ ξαναχτίσιμο το Πύργου τς Βαβέλ, ρνηση τς Πεντηκοστς, πο λέγεται Παγκοσμιοποίησις. Τ’ κούσατε; ρνηση τς Πεντηκοστς λέγεται Παγκοσμιοποίησις.

Θες βαλε τ ρια τν θνν. Θες θέλει σύνορα. πως θέλει κα ντουβάρια στ κάθε σπίτι. Κα δν εναι γιατ πολιτισμικ σοπέδωση. Ατ εναι, πιστέψτε με, ατ εναι τ λιγότερο. λλ ζητομε τν νωση τν νθρώπων δι τς Παγκοσμιοποιήσεως, στν κοινωνικ νωση, στν μπροικ νωση, στν πολιτισμικ νωση καί, προπαντς, ες τν θρησκευτική νωση, ατ πο κριβς λέμε Οκουμενισμός. Στ χοάνη ατ ν ρίξουμε λες τς θρησκεες, ν βγάλουμε ατ πο λέμε Οκουμενισμός. Θέτουμε, λοιπόν, «κ ποδν» τν Θεόν, πο σταμάτησε τν πυργοποιΐα, τότε, κα μς δωσε τν Πεντηκοστή. Τν διώχνουμε τν Θεό, δν τν χρειαζόμαστε τν Θεό. Ατ νότητα εναι κραιφνς, κραιφνς δαιμονική.

Καί, προσέξτε, μ ατν τν νότητα θ τελειώσει κόσμος. Δν ξαναγυρίζει Θεός, τελείωσε. Ατ εναι διαδρομή: Πύργος Βαβέλ, Πεντηκοστή, ξαναγυρίζουμε στν Πύργο τς Βαβέλ, κε θ τελειώσει κόσμος. Κα τ τέλος του θ εναι τραγικό. Τ τέλος το κόσμου θ τ μπνέει διάβολος, ντίχριστος κα ψευδοπροφήτης. Ατ νίερος τριάδα. Επε Κύριος ταν θ ξαναέλθει, θ βρε τν πίστη π τς γς; Ατ τ ρώτημα θεσε. γαπητοί μου, θ τν βρε τν πίστη π τς γς, λλ σ λίγους, στ «λεμμα», πως λέγει πόστολος Παλος.

Γι’  ατ σήμερα γιορτάζουμε τν γία Πεντηκοστή. χουμε ντιληφθε τν μεγάλη σημασία κα τ τί μς χάρισε τ Πνεμα τ γιον; Χωρς τ Πνεμα τ γιον δν χουμε λόγον πάρξεως, πως δν εχαν ο νθρωποι πρ το κατακλυσμο. Τ κηρύγματα τν ποικίλων παγκοσμιοποιήσεων περιφρονήσατέ τα, προπαντς δ στ θρησκευτικ τομέα, τν Οκουμενισμό. Κλεστε τ’ ατιά σας κα σφίξατε τν ρθόδοξη Πίστη μέσα στν καρδια σας. χουμε εσέλθει ες τν χρο τν σχάτων μερν. λα τ δείχνουν. μες χοντες τ Πνεμα τ γιον ν γινόμεθα γιότεροι κα γιότεροι. Κα τότε ναμένομεν τν Κύριον ησον πο μς βεβαιώνει: «δο ρχομαι ταχύ. Κα τ Πνεμα κα νύμφη» (δηλ. τ γιον Πνεμα κα κκλησία, διότι τ γιον Πνεμα μένει στν κκλησία) «Κα τ Πνεμα κα νύμφη» μ να στόμα (διότι βοηθάει τ Πνεμα τ γιον τν νύμφη, δηλ. τν κκλησία) «λέγουσιν· ρχου. κα κούων επάτω· ρχου». μήν».

«Φιλορθοδοξος νωσις "Κοσμς Φλαμιτος