Αυτός εἰναι ο Αιτωλ/νίας Δαμασκηνός που απαγορεύει τους εξορκισμούς.

Π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: "Εκείνος που ομιλεί εις την Παλαιά Διαθήκη, δεν είναι παρά ο Ίδιος Εκείνος που ομιλεί εις την Καινή Διαθήκη, δηλαδή ο Υιός. Αποτελεί αίρεση η άποψη ότι άλλος ο Θεός της Παλαιάς και άλλος ο Θεός της Νέας Διαθήκης" Επίσκοπος Αιτωλ/νίας Δαμασκηνός: "Η Παλαιά Διαθήκη προσφέρει διαστρεβλωμένη εκόνα περ Θεο". Κι όμως και ο γράφων κ. Παλαμήδης και οι ιερείς της επισκοπής του Δαμασκηνού, παρότι πέρασε ήδη ένας χρόνος από τα αιρετικά κηρύγματά του, συνεχίζουν να τον μνημονεύουν ως ορθοτομούντα.

πάντησις ες κακόβουλον γκύκλιον το Ατωλ/νίας

Το κ. ωάννου Παλαμήδη, θεολόγου

να καλ στν ποχή μας εναι τ τι μπορομε ν μαθαίνουμε π τ διαδίκτυο πολλ π’ ατ πο γράφουν λέγουν πολιτικ θρησκευτικ πρόσωπα. τσι πεσε στ χέρια μου να «μήνυμα» το Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ατωλίας κα καρνανίας κ. Δαμασκηνο γι τν Κυριακ 10 Σεπτεμβρίου 2023. φορ τ τρίτο κεφάλαιο το κατ ωάννη Εαγγελίου, δηλ. τν διάλογον το Κυρίου μας μ τν φαρισαο Νικόδημο. Γράφει λοιπν Σεβασμιώτατος μεταξ λλων:

«Ποις εναι ληθιν Χριστς κα ποις εναι πραγματικς σκοπς το ρχομο Του στ γ; σημεριν περικοπ το ερο Εαγγελίου… περιέχει θεμελιώδεις θεολογικές παντήσεις… ο ποες διαφοροποιον ντελς τ πρόσωπο κα τν ποστολ το Χριστο μας π τ πνεμα κα τν νοοτροπία τς Παλαις Διαθήκης, λλ κα πολλν σημερινν συνανθρώπων μας, ο ποοι ρυθμίζουν τ ζωή τους μ βάση μία διαστρεβλωμένη εκόνα το Θεο».

Παρατηρήσεις: Μένω νεός, φωνος, π τ μέγεθος το «μαργαριταριο» ξέφυγε π τ χείλη ρθοδόξου πισκόπου κα πο γγίζει τ ρια τς αρέσεως.

στε, Σεβασμιώτατε, τ πρόσωπο κα ποστολ το Χριστο διαφοροποιονται ντελς π τ πνεμα κα τ νοοτροπία τς Π.Δ.; φο Π.Δ. εναι χι μόνον χρηστος, λλ κα πικίνδυνος σ σους ρυθμίζουν τ ζωή τους μ τν «διαστρεβλωμένη» εκόνα περ Θεο, πο μς παρέχει Παλαι Διαθήκη!

Γι ν δομε τί μς λέει γι τν Χριστ κα Π.Δ. κα τί Κ.Δ «τι παιδίον γεννήθη μν… κα καλεται τ νομα ατο μεγάλης βουλς γγελος… Θες σχυρός, πατρ το μέλλοντος αἰῶνος»,γράφει σαΐας στν Παλαι (σ. Θ΄ 6). Κα στν Κ.Δ., ωάννης:

«Λέγει ατ γυν ( Σαμαρετις) τι Μεσσίας ρχεται λεγόμενος Χριστός… λέγει ατ ησος· γ εμι, λαλν σοι» (ωάν. δ΄ 25, 26).

ς πρς τν ποστολ το Κυρίου Π.Δ. ναφέρει: «Οτος τς μαρτίας μν φέρει κα περ μν δυνται» (σαΐας, 53,4). Κα Καιν Διαθήκη σαύτως πισημαίνει: «Δικαιωθέντες νν ν τ αματι ατο, σωθησόμεθα π τς ργς (Ρωμ. ε΄ 9).

ς δομε τώρα τί διδάσκει διος Κύριος γι τν Π.Δ. κα ποία σχέση Του μ ατήν: «Κα επε πρς ατος. νόητοι κα βραδες τ καρδί το πιστεύειν π πσιν ος λάλησαν ο Προφται! κα ρξάμενος π Μωϋσέως κα π πάντων τν Προφητν διηρμήνευεν ατος ν πάσαις τας γραφας τ περ αυτο» (Λουκ. ΚΔ΄ 27).

«Συνηγμένων δ τν Φαρισαίων πηρώτησεν ατος ησος…Τί μν δοκε περ το Χριστο; τίνος υός στι; λέγουσιν ατ· το Δαυίδ. λέγει ατος·  πς ον Δαυδ ν Πνεύματι Κύριον ατν καλε» (Ματθ. ΚΒ΄ 41-43) .

«τι δε πληρωθναι πάντα τ γεγραμμένα ν τ νόμ Μωϋσέως κα προφήταις κα ψαλμος περ μο» (Λουκ. ΚΔ΄ 44).

Στ διο πνεμα κινονται ο πόστολοι:

Γράφει Παλος: «Πολυμερς κα πολυτρόπως πάλαι Θες λαλήσας τος Πατράσιν ν τος Προφήταις, π’ σχάτων τν μερν τούτων λάλησεν μν ν υἱῷ» (βρ. Α΄ 1).

«ρα ον οκέτι στ ξένοι κα πάροικοι ποικοδομηθέντες π τ θεμελί τν ποστόλων κα προφητν, ντος κρογωνιαίου ατο ησο Χριστο» (φεσ. Β΄ 19,20).

«πιλήψει γρ με διηγούμενον χρόνος… Δαυδ τε κα Σαμουλ κα τν Προφητν ο δι πίστεως… φραξαν στόματα λεόντων, σβεσαν δύναμιν πυρός…» (βρ. ΙΑ΄ 32, 33, 34).

«Κα ν ατ (τ Βαβυλνι) αματα προφητν κα γίων ερέθη κα πάντων τν σφαγμένων π τς γς (ποκ. ωάν. ΙΗ΄ 24).

Κα ρχόμαστε τώρα στος Πατέρες τς κκλησίας μας. Θ ναφέρω σχετικς ποσπασματικς φράσεις κ δύο μόνον Πατέρων, το γίου ωάννου το Χρυσοστόμου κα το γίου Κυρίλλου εροσολύμων. Γράφει ερς Χρυσόστομος γι τν Παλαι κα τν Καιν Διαθήκη: «ν μφοτέραις τ Πνεμα. Κύριος παρ Προφήταις καταγγέλλεται• Χριστς ν Καιν κηρύσσεται»  (PG50, 796).

Κα γ. Κύριλλος γράφει στς «Κατηχήσεις» του: «να εναι τ γιο Πνεμα… Κανένας ν μ λέει τι λλο ταν τ Πνεμα στ Νόμο κα τος Προφτες κα λλο στ Εαγγέλια κα στος ποστόλους· λλ εναι να κα τ ατ Πνεμα πο μίλησε στν Παλαι κα στν Καιν Διαθήκη» (PG33, 920Al).

γνώμη το Σεβασμιωτάτου, τι Παλαι Διαθήκη «προσφέρει διαστρεβλωμένη εκόνα περ Θεο φανερώνει χι μόνον περιφρόνηση κα γνοια τς Π.Δ. λλ πρ παντς ποτελε δειν βρι κατ το γίου Πνεύματος, τ ποο διέπει λες τς σελίδες τς Π.Δ. Εναι φοβερς λόγος τς γ. Γραφς, τι «Πσα μαρτία κα βλασφημία φεθήσεται τος νθρώποις, δ το Πνεύματος βλασφημία οκ φεθήσεται τος νθρώποις· κα ς ἐὰν επ λόγον κατ το υο το νθρώπου, φεθήσεται ατ· ς σ’ ν επ κατ το Πνεύματος το γίου, οκ φεθήσεται ατ· οτε ν τ νν αἰῶνι οτε ν τ μέλλοντι» (Ματθ. ΙΒ΄ 31, 32).

Στν «ρθόδοξο Τύπο» (ριθμ. φύλλου 2464) διάβασα ρθρο το ερέως π. λία φαντ πο καταγγέλλει τν Σεβασμιώτατον γι κάτι τ διανόητο. τι  δηλ. μ γκύκλιό του παγόρευσε τ Κυριακάτικο κήρυγμα σ λους τούς κληρικος τς παρχίας του παρ μόνον ν διαβάζουν νευ σχολίων τ κήρυγμα τν γκυκλίων του! Διαταγ αθαίρετος μ στηριζομένη σ κανένα κανόνα τς κκλησίας μας πο μαρτυρε γωϊσμν κα πνεμα Δεσποτοκρατίας. Ξεπέρασε κα ατν τν Πάπα Ρώμης κα δυσ­τυχς δν ντιλαμβάνεται τι παξιώνοντας λους νεξαιρέτως τος κληρικος του φανερώνει τν δική του νεπάρκεια.

π τν γκύκλιο το Σεβασμιωτάτου πο χω στ χέρια μου, προκύπτει τι πεχθάνεται τν λεγχον προπαντς τ λεγκτικ κήρυγμα. ς μο πιτρέψει ν το πενθυμίσω τί λέει Λόγος το Θεο: « μισν λέγχους, φρων» (Παρ. Σολ. ΙΒ΄,12) «Ο δ μισοντες λέγχους, τελευτσιν ασχρς» (Παρ. Σολ. 16,10).

Εφημερίδα Ορθόδοξος Τύπος