Φαναριώτικη «ποιμαντική ευαισθησία».

Μήπως ακόμα ένας μελλοντικός "Άγιος" που με παχουλό μισθό χιλιάδων ευρώ, πολυτελές σπίτι και διεθνείς αναγνωρίσεις "θυσιάζεται" για την Εκκλησία;


                    

Τιμούδας Χρήστος, Στοκχόλμη
26/1/2025

Μία πάγια τακτική του Μητροπολίτου Κλεόπα είναι η εξής. Όπου σταθεί και όπου βρεθεί μεταφέρει τις «ευλογίες» του «αυθέντη» του, Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Είναι ένας τρόπος κ΄αυτός να δείξει το «ανύστακτο» ενδιαφέρον του «πρωτόθρονου», κατά μία άλλη προσφιλή έκφραση, για ό,τι εκκλησιαστικό συμβαίνει τουλάχιστον εδώ στην Σκανδιναβία, με φορέα τον Μητροπολίτη Κλεόπα. Βέβαια τέτοια επιδερμικά λεκτικά τερτίπια, επειδή μοιράζονται με την σέσουλα σε κάθε συνάντηση του Μητροπολίτη με τον οποιονδήποτε, εκφράζουν ακριβώς την «σκασίλα» που έχει ο κ. Βαρθολομαίος γ΄αυτούς που συναντάει ο Κλεόπας. Βέβαια δημιουργούνται κάποιες εντυπώσεις.

Στις 19 Ιανουαρίου, μας πληροφορεί η ανακοίνωση της Μητρόπολης, παρέστει ο Μητροπολίτης Κλεόπας σε χειροτονία προτεσταντών ιερέων στην πόλη του Västerås της Σουηδίας, προσκεκλημένος του προτεστάντη επισκόπου Mikael Mogren. Εκτός από τις χειροτονίες έγινε και συζήτηση για την «οικουμενική εβδομάδα» που θα πραγματοποιηθεί στην Στοκχόλμη, 20-24 Αυγούστου, με την παρουσία του κ. Βαρθολομαίου. Στην συζήτηση που ακολούθησε ο κ. Κλεόπας με αναφορές σε αποσπάσματα από ομιλίες του Πατριάρχη Βαρθολομαίου, προσπάθησε να «πείσει» τους προτεστάντες για την ανάγκη του διαχριστιανικού διαλόγου. Εκτός κι αν προσπαθούσε να πείσει τον εαυτό του γιατί αυτός ως Ιεράρχης της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας και κατ’ επέκταση το Φανάρι, δεν ακολουθούν την γραμμή που ακολούθησαν οι προκάτοχοί τους και οι μεγάλοι Άγιοι της Εκκλησίας μας μετά το μεγάλο σχίσμα του 1054.

Τάδε έφη Κλεόπας Μητροπολίτης:

Ο Διαχριστιανικός Διάλογος είναι καθήκον όλων μας. Δεν είναι θέμα πολυτέλειας, ή επιλογής, αλλά μια έκφραση εσωτερικής αναγκαιότητος, για να γνωριστούμε με τους αδελφούς μας των άλλων Δογμάτων, να τους κατανοήσουμε και να μοιραστούμε μαζί τους τα δικά μας πιστεύω, δίνοντας έμφαση και προτεραιότητα σε ότι μας φέρνει πιο κοντά μεταξύ μας και όχι στο τί μας χωρίζει.

Η δισκογραφική εταιρεία Columbia, παλιά που υπήρχαν δίσκοι, είχε ένα σκυλάκι πάνω στο δίσκο με την λεζἀντα, His masters voice, η φωνή του κυρίου του.

Ακολουθούν τα αποσπάσματα από ομιλίες του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου που ανέφερε ο Μητροπολίτης στην συνάντηση:

«Έμαθα από την τρυφερή μου ηλικία να αναπνέω τον αέρα της οικουμένης, να αναγνωρίζω την ανάσα του θεολογικώς διαλέγεσθαι και να αγκαλιάζω τον κόσμο της εκκλησιαστικής συμφιλίωσης. ….. Για μας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, ο όρος οικουμενικός είναι κάτι περισσότερο από ονομασία: είναι κοσμοθεωρία και τρόπος ζωής».

«Στην ορθόδοξη εικόνα της Φιλοξενίας του Αβραάμ, οι τρεις φιλοξενούμενοι κάθονται στις τρεις πλευρές του τραπεζιού και είναι στραμμένοι ο ένας προς τον άλλον, καθώς διαλέγονται, αφήνοντας την τέταρτη πλευρά ελεύθερη. Η εικόνα χρησιμεύει ως ανοικτή πρόσκληση προς τον καθένα μας. Θα καθίσουμε στο τραπέζι με αυτούς τους ξένους; Θα παραιτηθούμε των προκαταλήψεων και της αλαζονείας μας, ώστε να πάρουμε την θέση μας στο τραπέζι, χάριν της επιβιώσεως του κόσμου μας και ενός ειρηνικού μέλλοντος;»

«Οι δεήσεις μας στην Θεία Λειτουργία «υπέρ της ειρήνης του σύμπαντος κόσμου, ευσταθείας των αγίων του Θεού Εκκλησιών και της των πάντων ενώσεως…», με άμεσες αντανακλάσεις, όχι μόνο στον εκκλησιαστικό, θρησκευτικό χώρο, αλλά και στα παγκόσμια πολιτικά πράγματα, μας υπενθυμίζουν την αποστολή μας ως αποστόλοι της αγάπης, της ειρήνης, της συμφιλίωσης, της αλληλεγγύης και της οικολογικής και κοινωνικής δικαιοσύνης.»

«Δεν έχομεν πλέον την πολυτέλειαν της μεμονωμένης δράσεως ….. Η ενότης, περί της οποίας ημείς πολυπραγμονούμεν, πραγματοποιείται ήδη εις τινας περιοχάς, ατυχώς, διά του μαρτυρίου.»

Κανένα σχόλιο για τα παραπάνω αποσπάσματα, γιατί όλες αυτές τις αγαπολογίες του κ. Βαρθολομαίου και την προσωπική εξήγηση που δίνει στα διάφορα χωρία της Αγίας Γραφής, τα έχουν απαντήσει διεξοδικά άνθρωποι με πολύμορφη εκκλησιαστική εμπειρία, γνώση και ορθόδοξο ήθος, επόμενοι των Αγίων Πατέρων μας. Αυτό που διαφένεται είναι ότι οι πολυσπούδαστοι Μητροπολίτες της διασποράς, με ένα κάρο πτυχία και συγγραφικά έργα, δεν έχουν δικό τους λόγο, αλλά δανείζονται αποσπάσματα του «πρωτόθρονου»και για ένα ακόμα λόγο. Να τον αναδείξουν σαν Πρώτο κατά το πρότυπο του Πάππα.

Εν κατακλείδι, ο Μητροπολίτης είπε ότι, ο φετινός συνεορτασμός του Πάσχα και ο συνεορτασμός των 1700 ετών από την σύγκλιση και συγκρότηση της εν Νικαία Α´ Οικουμενικής Συνόδου μας δίδουν την ευκαιρία, να εργαστούμε πάνω στο πολυπόθητο θέμα της ενότητος.

Τον Οκτώβριο του 2018, ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων Μάξιμος δώρισε στην Μητρόπολη Σουηδίας ένα τεμάχιο Ιερού λειψάνου, του Αγίου Ιερομάρτυρος Γεωργίου του εν Ιωαννίνοις. Στην Θεία Λειτουργία και στην Δοξολογία για την εθνική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου του 2018, όπου παρεπιπτόντως ξεχάσατε την Ελληνική σημαία κύριε Κλεόπα στην αποθήκη του Καθεδρικού ναού του Αγίου Γεωργίου και δεν παρέστη το εθνικό μας σύμβολο στην Δοξολογία, λειτουργήσατε μαζί με τον Μητροπολίτη Μάξιμο. Την ελληνορθόδοξη ενορία της Δανίας στην Κοπεγχάγη, που ήδη από το 1973 φέρει το όνομα του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου, την μετονομάζετε σε ενορία του Αγίου Ιωάννου του εν Ιωαννίνοις και μας την πλασάρετε σαν νεοϋδριθείσα, όχι γιατί πήρατε Ιερό λείψανο του Αγίου, αλλά γιατί πήρατε την ανάλογη κρατική οικονομική βοήθεια που προβλέπεται για νέες ενορίες. Και ας πούμε ότι, καλά κάνατε. Το ιερό Λείψανο του Αγίου όμως, τι το κάνατε; Που το χαντακόσατε; Από τότε δεν το είδε αλλά ούτε και το προσκύνησε κανείς.

Απαξιώσατε την γιορτή του Αγίου, που η μνήμη του τιμάται στις 17 Ιανουαρίου και έρχεστε στις 24 να πληροφορήσετε τους Έλληνες της Δανίας ότι θα κάνετε «ποιμαντική επίσκεψη» στον Ναό του Αγίου στην Κοπεγχάγη στις 9 Φεβρουαρίου.

Γυρνάμε πάλι στον λόγο του κ. Κλεόπα, που υπογραμίστηκε στην αρχή

Ο Διαχριστιανικός Διάλογος είναι καθήκον όλων μας. Δεν είναι θέμα πολυτέλειας, ή επιλογής, αλλά μια έκφραση εσωτερικής αναγκαιότητος, για να γνωριστούμε με τους αδελφούς μας των άλλων Δογμάτων, να τους κατανοήσουμε και να μοιραστούμε μαζί τους τα δικά μας πιστεύω, δίνοντας έμφαση και προτεραιότητα σε ότι μας φέρνει πιο κοντά μεταξύ μας και όχι στο τί μας χωρίζει.

Τα Ιερά Λείψανα των Αγίων μας, είναι η ανακεφαλαίωση, το απόσταγμα της οποιασδήποτε ορθόδοξης θεωρίας και βιοτής. Το Ιερό Λείψανο ενός Αγίου «ευωδιάζει» όλη την Δογματική περί Αγίας Τριάδος, της Υπεραγίας Θεοτόκου και αντανακλά όλη την Ορθόδοξη Ιερή Παράδοση. Δεν μπορεί να υπάρξει λείψανο Αγίου που να τιμάται σαν Ιερό και να είναι ο Άγιος αυτός έξω από την Ορθόδοξη Ιερή Παράδοση. Γ΄αυτό και εμείς οι ορθόδοξοι τα ευλαβούμαστε και τα προσκυνούμε.

Οι προτεστάντες, όπως καλά γνωρίζετε κ. Κλεόπα, έχουν απορίψει την Ιερά Παράδοση και δεν δέχονται τους Αγίους, πολύ δε περισότερο τα λείψανα τους, για να μείνουμε μόνο σ΄αυτό.

Εσείς κ. Κλεόπα, στην συνάντηση σας με τον προτεστάντη σουηδό επίσκοπο και τους υπόλοιπους, που από μια εσωτερική ανάγκη, όπως μας λέτε, θέλετε να τους γνωρίσετε και να τους κατανοήσετε καλλίτερα, όπως και να μοιραστείτε μαζί τους τα δικά σας πιστεύω, για να κατανοήσουν και αυτοί την ορθόδοξη πίστη σας, μοιραστήκατε μαζί τους τι πιστεύει η Ορθοδοξία για τα Ιερά Λείψανα των Αγίων; Ή μήπως το αφήσατε στην άκρη το θέμα αυτό, γιατί είναι ένα θέμα που μας χωρίζει; Τους δείξατε το Ιερό Λείψανο του Αγίου Γεωργίου του εν Ιωαννίνοις και τους εξηγήσατε με ποιά μαρτύρια πήρε την Χάρη από τον Θεό, ή μήπως σιωπήσατε για να μην τους κοπεί η όρεξη και θεωρηθείτε «βάρβαρος;» Πώς συνδιάσατε δηλαδή να ομολογήσετε το πιστεύω της Ορθοδοξίας, όσον αφορά τα Ιερά Λείψανα, με το να μην δώσετε έμφαση, όπως μας λέτε σ΄αυτά που μας χωρίζουν;

Θα ήμασταν εκτός πραγματικότητος, αν λέγαμε ότι περιμένουμε κάποια απάντηση. Όμως το ελληνορθόδοξο ποίμνιο σας στην Σκανδιναβία κ. Μητροπολίτα πρέπει να γνωρίζει τις ενέργειες του Ποιμενάρχη του σ΄αυτά τα θέματα.

Στην Θεία Λειτουργία στην Δανία στις 9 Φεβρουαρίου, στον ναό του Αγίου Ιερομάρτυρος Γεωργίου του εν Ιωαννίνοις, ελπίζουμε να βρεθεί κάποιος να σας τραβήξει καμία φωτογραφία με το Ιερό Λείψανο του Αγίου, σαν απόδειξη της μεγάλης σας ευλάβειας προς τον Άγιο.