Είναι χυδαίος ο τρόπος (ως προς την μασκοφορία) με τον οποίον η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει τους μαθητές

Είναι χυδαίος ο τρόπος που η Κυβέρνηση αυτή έχει επιλέξει να αντιμετωπίσει τον ελληνικό λαό.

Εκτός τάξης θα μένουν οι μαθητές που δε φορούν μάσκα στο σχολείο, ξεκαθάρισε η κυβέρνηση διά του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας Νίκου Χαρδαλιά. Απαντώντας σε ερώτηση κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για τον κορωνοϊό, για το εάν θα υπάρξει τιμωρία στους μαθητές που δε θα φορούν μάσκα, ο Νίκος Χαρδαλιάς επεσήμανε ότι όποια παιδιά δε φορούν μάσκα δε θα μπαίνουν στην τάξη. «Δεν υπάρχει καμία τιμωρία για οτιδήποτε», απλά «δε θα επιτρέπεται η είσοδος σε μαθητές χωρίς μάσκα», είπε χαρακτηριστικά. Προφανώς αυτή είναι η απάντηση της Κυβέρνησης στο κίνημα, που έχει διαμορφωθεί σε όλο τον κόσμο και στη χώρα μας, κατά της υποχρεωτικότητας της χρήσης μάσκας, αλλά και κάθε άλλου παρόμοιου μέτρου, χωρίς την απαραίτητη συναίνεση του πολίτη. 
Στο ίδιο μήκος κύματος με τον κ. Χαρδαλιά και η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως η οποία δήλωσε στην ΕΡΤ, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ESOS, ότι θα αποβάλλονται από το μάθημα οι μαθητές που δε θα φορούν μάσκα. Συγκεκριμένα, είπε ότι ο μαθητής δε θα μπορεί να συμμετάσχει στο μάθημα με ό,τι αυτό συνεπάγεται, και στην ερώτηση δημοσιογράφου τί γίνεται στην περίπτωση που ο γονιός αρνηθεί να βάλει μάσκα στο παιδί του, η υπουργός απάντησε ότι θα ακολουθηθούν τα παιδαγωγικά μέτρα τα οποία ήδη προβλέπονται στο πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου. Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για το Γυμνάσιο και Λύκειο:

Το μέτρο της προφορικής παρατήρησης μπορεί να συνοδεύεται από την απομάκρυνση του/της μαθητή/τριας από την τάξη, εφόσον παρακωλύεται η διεξαγωγή του μαθήματος, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.
Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, το Συμβούλιο του Τμήματος εξετάζει τους ενδεδειγμένους χειρισμούς.
Το θέμα είχε θέσει το ΕSOS στην προχθεσινή  Συνέντευξη Τύπου.
Ερώτηση του ESOS
-Θα υπάρξουν ποινές για τους μαθητές που θα αρνηθούν τη χρήση μάσκας και ποιες θα είναι αυτές;  Θα είναι ελεύθεροι οι εκπαιδευτικοί να στέλνουν σπίτι όποιον μαθητή  δε φοράει μάσκα;”
Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ 
– Θέλω να είμαι ξεκάθαρη. Όπως είπα προηγουμένως, παρ’ ότι είναι προφανώς ένα μέτρο συγκεκριμένο και αυστηρό, είναι ένα μέτρο υποχρεωτικό. Η Επιτροπή ήταν κάθετη σε αυτό για την προστασία όλων μας, των παιδιών μας πρωτίστως και όλης της κοινωνίας. Άρα, λοιπόν, θα είναι ένα μέτρο υποχρεωτικό με ό,τι αυτό συνεπάγεται και στο πλαίσιο των οδηγιών που θα εκδοθούν για την τήρηση αυτού του υποχρεωτικού μέτρου.
Σε επισήμανση ότι η απουσία που θα χρεώνεται ο μαθητής που δε θα προσέρχεται με μάσκα στο σχολείο μοιάζει με τιμωρητικό μέτρο, η κ. Κεραμέως εξήγησε πως “θα αφιερωθεί χρόνος, για να μάθουν τα παιδιά πως η μάσκα είναι απαραίτητη”.
Είναι μεγάλης σπουδαιότητας, πάντως, το γεγονός οτι ο πρωθυπουργός, σε αντιδιαστολή προς τον απολυταρχισμό και την αδιαλλαξία του κου. Χαρδαλιά και της κας. Κεραμέως, αναφέρθηκε στις δυσκολίες για τη χρήση μάσκας σε μικρούς μαθητές  κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Ολομέλειας της Βουλής σημειώνοντας οτι : «Καταλαβαίνω ότι δεν μπορείς να υποχρεώσεις ένα παιδί 6, 7, 8 ετών να φορά συνέχεια τη μάσκα. Δεν πρόκειται να τιμωρήσουμε κάποιο παιδί, επειδή δε φορά τη μάσκα», είπε χαρακτηριστικά. Ανώτερος από τον Πρωθυπουργό είναι ο εθνικός μας σερίφης; 
Ως εκ τούτου, τί από oλα αυτά θα πρέπει να εφαρμόσουν δάσκαλοι, καθηγητές και παιδαγωγοί;
Μια απάντηση στο ζήτημα αυτό επιχειρεί να δώσει ο συνεργάτης της Κατάνυξης και Λυκειάρχης, κος.Νεκτάριος Δαπέργολας, στην προσωπική του σελίδα στο φέισμπουκ. Εκεί, σε σχόλιό του κάτω από την αρχική του τοποθέτηση-ανάρτηση, διατυπώνεται η ακόλουθη θέση-πρόταση προς γονείς και καθηγητές ( μακάρι να είχαμε και άλλα στελέχη της εκπαίδευσης σαν τον κο.Δαπέργολα): Δεν υπάρχει κανένας Χαρδαλιάς, από τη στιγμή που βγαίνει ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας και μάλιστα μέσα στη Βουλή και λέει αυτό που είπε. Δεν με νοιάζει πώς το είπε και γιατί το είπε. Από την ώρα που το είπε και κατεγράφη, dicta manent! Ελπίζω να έγινα κατανοητός. Να ξεκαθαρίσω επίσης ότι τιμωρία στο σχολείο είναι μόνο η αποβολή (ωριαία, ημερήσια, διήμερη κλπ), άρα δεν υπάρχει περίπτωση να τιμωρήσεις αλλιώς μαθητή (εκτός αν σκέφτονταν να επαναφέρουν το φραγγέλιο και το βασανιστήριο του τροχού). Το να λέει λοιπόν ο κάθε Χαρδαλιάς ότι το παιδί δεν μπαίνει στην τάξη, ισοδυναμεί με αποβολή της αιθούσης, άρα με τιμωρία (ξέρουμε ότι κάποιοι παίζουν με τις λέξεις, αλλά δεν θα μας τρελάνουν και εντελώς). Και αυτά όλα ισχύουν μόνο στη Δευτεροβάθμια. Στην Πρωτοβάθμια, η αποβολή ως ποινή δεν υπάρχει ούτε καν ως όρος, άρα για να διώξεις μαθητή από την τάξη ή και το σχολείο δεν υφίσταται καν το νομικό πλαίσιο. Κατά συνέπεια, πολύ θέλω να δω τι θα επινοηθεί ως δικαιολογία ώστε να παραβιαστεί κατάφωρα και το νομικό πλαίσιο αλλά και να μη ληφθεί υπόψη η ίδια η ξεκάθαρη πρωθυπουργική δέσμευση. Ας τα σκεφτούν όλα αυτά οι γονείς και ας τα αξιολογήσουν, εγώ απλώς δεδομένα εκθέτω…”
Λίγο νωρίτερα, στις 21/8/2020, μιλώντας στο OPEN, η υπουργός διευκρίνισε ότι “μόνο στους εσωτερικούς χώρους θα είναι υποχρεωτική η μάσκα για τους μαθητές. Στους εξωτερικούς θα είναι, μόνο αν υπάρχει συνωστισμός. Στους εξωτερικούς, στη γυμναστική ή στα διαλείμματα κ.ο.κ. δε θα χρειάζεται τα παιδιά, οποιασδήποτε ηλικίας, να φοράνε μάσκα», ανέφερε μεταξύ άλλων. Μιλώντας στο OPEN, η υπουργός σημείωσε ότι η μάσκα είναι μία ασπίδα για την υγεία των παιδιών και υπογράμμισε ότι οι μαθητές δε θα είναι υποχρεωμένοι να τη φορούν όλη την ώρα στο σχολείο, αλλά μόνο στους εσωτερικούς χώρους. Δηλαδή, στο προαύλιο τα παιδιά μπορούν να κάνουν το διάλειμμά τους χωρίς τις μάσκες τους, ενώ δε θα τη φορούν την ώρα της γυμναστικής. Και μιλούσε για χρήση μάσκας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης από το Νηπιαγωγείο, ενώ στις 23/8/2020 ο Π.Ο.Υ και η UNICEF έδιναν τελείως διαφορετικές οδηγίες. Αντίθετα, κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης της ημερομηνίας έναρξης των σχολείων, η κ. υπουργός τόνισε: «Η χρήση της μάσκας καθίσταται υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς χώρους και στους εξωτερικούς, όπου υπάρχει συγχρωτισμός, καθώς και στα μέσα μεταφοράς μαθητών, ενώ δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στη χρήση μάσκας από το νηπιαγωγείο έως και την Γ’ Δημοτικού», σημείωσε.
Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που ορίζει τις διαδικασίες λειτουργίας όλων  των εκπαιδευτικών μονάδων για τη νέα εκπαιδευτική χρονιά 2020-2021, που επιτέλους σήμερα 9/9/2020 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, στο άρθρο 2 ορίζονται τα εξής για την υποχρεωτική χρήση μάσκας: 
Άρθρο 2 
Υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας
1. Η χρήση μη ιατρικής (ή ιατρικής/χειρουργικής) μάσκας είναι υποχρεωτική για τους μαθητές σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων. Ειδικά για τους μαθητές από το Νηπιαγωγείο έως και την Γ’ Δημοτικού ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην εκπαίδευση και εξοικείωση με την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας. Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική στις ακόλουθες περιπτώσεις: α) σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων, β) στους εξωτερικούς χώρους των σχολικών μονάδων, όταν υπάρχει συνωστισμός, όπως ενδεικτικά κατά την προσέλευση και αποχώρηση από τη σχολική μονάδα, καθώς και στην περίπτωση συνωστισμού σε κυλικεία εξωτερικού χώρου, γ) στα μέσα μεταφοράς μαθητών, δ) κατά την περίοδο προσαρμογής στο νηπιαγωγείο, από υγιή σταθερό συνοδό (γονέα, κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο). Δεν είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια του φαγητού και κατά τη διάρκεια της γυμναστικής/ άθλησης.
Δηλαδή, είναι ή δεν είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας μέχρι και την τρίτη δημοτικού; Κανείς δεν έχει καταλάβει ακόμη και ούτε οι Νηπιαγωγοί, πιστέψτε μας. Μάλλον από την καινούργια καμπάνια του υπουργείου θα ενημερωνόμαστε: Πάμε Σχολείο με ασφάλεια: Η νέα καμπάνια του υπουργείου Παιδείας – Όλα όσα πρέπει να ξέρουν οι μαθητές. Διερωτάται κανείς αν από την τηλεόραση θα μαθαίνουμε όλα όσα πρέπει να κάνουμε σαν γονείς και εκπαιδευτικοί.
Την ίδια στιγμή, την αντίθεσή του με το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές που δε φέρνουν ή δε φοράνε μάσκα στο σχολείο θα παίρνουν απουσία, εξέφρασε ο Σωτήρης Τσιόδρας, κατά την ενημέρωση για τον κορωνοϊό. «Αδειάζοντας» ουσιαστικά την κυβέρνηση, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για το φονικό ιό διαφοροποιήθηκε, προτείνοντας να μην τιμωρούνται τα παιδιά, επειδή δε χρησιμοποιούν τη μάσκα, αλλά να επιβραβεύονται, επειδή ακριβώς τη χρησιμοποιούν. «Τα παιδιά βασίζονται στην επιβράβευση, οφείλουμε να τους τη δώσουμε, όταν χρησιμοποιούν τη μάσκα, δεν προβάλλουμε στα παιδιά το άγχος το δικό μας, τη μικροβιοφοβία μας ή τον πανικό μας», σημείωσε. Ο κ. Τσιόδρας είπε ότι θα πρέπει να απαντούμε στα παιδιά με ειλικρίνεια και πως είναι σημαντικό να τους εξηγήσουμε ότι η χρήση μάσκας δεν οδηγεί στον αποκλεισμό ή σε κοινωνικό στίγμα. Και ενώ η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι από τις μικρές ηλικίες, από 4 ετών δηλαδή και από το προνήπιο, θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας, ο κ.Τσιόδρας μνημόνευσε τα πολλαπλά εφαρμοστικά προβλήματα που υπάρχουν στο μέτρο της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας, ιδιαίτερα στα νήπια αλλά και στα παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού, επισημαίνοντας ότι σε αυτές τις ηλικίες η μάσκα θα έχει περισσότερο εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Συνέστησε μάλιστα στους εκπαιδευτικούς, κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας και σε συνθήκες ηρεμίας των παιδιών στην τάξη, να δίνουν σε τακτά χρονικά διαστήματα τη δυνατότητα στα παιδιά για ένα «διάλειμμα μάσκας», προκειμένου να αποφορτίζονται τα παιδιά και να ενισχύεται η σωστή χρήση της. «Θεωρώ τη μάσκα μαχαίρι με δυο όψεις για τους γιατρούς και τους νοσηλευτές και τώρα στις κοινωνικές μας δραστηριότητες», πρόσθεσε. Παράλληλα, χαρακτήρισε την μάσκα ένα προσωπικό lockdown, ένα «αναγκαίο κακό». Και με τον χωροφύλακα και με τον αστυφύλακα ο κος.Τσιόδρας. Είναι ή δεν είναι ασφαλής η μάσκα για τα παιδιά κε. Τσιόδρα; Αν είναι μαχαίρι με δύο όψεις πώς μπορεί να είναι υποχρεωτική, ή μήπως δεν είναι; Καθηγητές, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, πώς θα κάνουν μάθημα με το φίμωτρο στο στόμα; Ανοίγετε τα σχολεία, αλλά δεν θέλετε να πάρετε την πολιτική ευθύνη για ο,τι φυσιολογικά θα συμβεί από την επάνοδο στην πραγματικότητα. Φοβάστε αυτούς που φοβούνται, τους ψηφοφόρους σας;
Στο σημείο αυτό να τονίσουμε τί έλεγαν οι λοιμωξιολόγοι μας πριν 4 μήνες, όταν μετά την καραντίνα ωθούσαν τον κόσμο να βγει έξω, μένοντας ασφαλής. Όσον αφορά στη χρήση μάσκας στα σχολεία, η κ. Κεραμέως μιλώντας στον ΑΝΤ1 έλεγε: «Ακολουθούμε τις οδηγίες των ειδικών και εκείνοι ομόφωνα έκριναν πως η μάσκα είναι προαιρετική στα σχολεία». Αλαλούμ επικρατούσε γύρω από τη χρήση της μάσκας στα σχολεία, με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να τονίζει πως μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν είναι υποχρεωμένοι να τη φορούν στις σχολικές αίθουσες. Επίσης, για το μπέρδεμα αλλά και όλα όσα ακουγόντουσαν για τη χρησιμοποίηση της μάσκας ή όχι, είχε αναφερθεί σε συνέντευξή του στο ΣΚΑΙ ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου. Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, δήλωσε ότι η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική και όχι υποχρεωτική. «Αν κάποιος θέλει να φοράει μάσκα δεν υπάρχει θέμα”, είπε και επικαλέστηκε τα λεγόμενα του Σωτήρη Τσιόδρα πώς η μάσκα παρέχει μια «ψευδαίσθηση ασφαλείας”. Εμείς το ίδιο ζητάμε και σήμερα, να είναι η χρήση της μάσκας προαιρετική. Μήπως και η Πολιτεία αυτό θέλει, αλλά να γίνει αυτό με ευθύνη και πίεση από τον πολίτη για να μην αναλάβει το πολιτικό κόστος; 
Μέσα σε όλα αυτά, ο Π.Ο.Υ. σήμερα 9/9/2020, αλλάζει με οδηγία του όλα τα δεδομένα και βάζει φρένο στην ανεξέλεγκτη χρήση μάσκας ακόμη και σε νήπια. Μάλιστα, συνιστά η χρήση μάσκας σε ανήλικους να γίνεται, μόνο όταν υπάρχει βεβαρημένο επιδημιολογικό φορτίο και ισχύουν ευρέα περιοριστικά μέτρα. Τα παιδιά από την ηλικία των 12 ετών και άνω θα πρέπει να φορούν προστατευτική μάσκα στις ίδιες περιπτώσεις και υπό τις ίδιες συνθήκες που είναι υποχρεωτική και για τους ενήλικους. Η χρήση μάσκας από τα παιδιά άνω των 12 ετών ΣΥΣΤΗΝΕΤΑΙ (ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ), ιδίως όταν δεν είναι εφικτό να τηρηθεί απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου από άλλους ανθρώπους και εφόσον υπάρχει ευρεία διάδοση του νέου κορωνοϊού στη συγκεκριμένη ζώνη.
Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ, η σχετική υπουργική απόφαση περί υποχρεωτικής μασκοφορίας σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια μνημονεύει την από 20-8-2020 εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού, η οποία εισήγηση, αν και αποτελεί αιτιολογία Υπουργικής Απόφασης, δε βρέθηκε πουθενά αναρτημένη ή δημοσιοποιημένη. Όσο και αν ψάξει κανείς δεν είναι εφικτό ούτε με τηλεφωνική επικοινωνία με τα αρμόδια Υπουργεία να βρεθεί κάποια άκρη. Όπως ορθώς παρατηρείται από τους συντάκτες του ρεπορτάζ, δεν υπάρχει ούτε ένας παιδαγωγός ή παιδοψυχολόγος ανάμεσα σε αυτούς που απαρτίζουν την επιτροπή αυτή. Σχεδόν όλοι είναι υπηρεσιακοί υπάλληλοι του κ. Κικίλια και δεν είναι ειδικοί ανεξάρτητοι επιστήμονες, όπως τουλάχιστον μας βομβαρδίζουν τα μέσα. Διερωτόμαστε τί γνώσεις έχουν όλοι αυτοί για τα παιδιά μας; Γιατί άραγε στις οδηγίες συνιστώμενης μασκοφορίας στα νήπια απὸ 4 ετών και άνω δε βάζει την υπογραφή του κανείς από τους γνωστούς λοιμωξιολόγους παρά μόνον οι ανωτέρω, που ως επί το πλείστον είναι άσχετοι με το αντικείμενο; Αυτοί είναι οι ειδικοί που επικαλείται η κ. Κεραμέως; Αυτούς πρέπει να εμπιστευτούμε για τα παιδιά μας;
Αντ΄αυτού βρήκαμε αυτό το αμφιλεγόμενο δελτίο τύπου της Παιδιατρικής εταιρείας, που κυκλοφόρησε μία μέρα πριν την συνέντευξη της υπουργού. Σ’ αυτή βασίστηκε η υπουργική απόφαση ή η Παιδιατρική Εταιρεία υπηρετεί την πολιτική, σε μια εργαλειοποίηση της δημόσιας υγείας άνευ προηγουμένου; Αιδώς παιδίατροι! Πώς θα σας εμπιστευτούμε ξανά τα παιδιά μας;
Με βάση όλα τα παραπάνω δεδομένα, θέλουμε να πούμε στον κ.Χαρδαλιά ότι η απόφαση να μένουν εκτός τάξης οι μαθητές που δεν φοράνε μάσκα είναι μια πολιτική απόφαση ανάμεσα σε άλλες, που θα μπορούσε να έχει πάρει η κυβέρνηση πάνω σε αυτό το θέμα, όπως άλλωστε έκαναν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μένουμε έκθαμβοι μπροστά στις πολιτικές αποφάσεις και επιλογές της συγκεκριμένης κυβέρνησης, η οποία με ακραία αντιλαϊκό και αντεθνικό μένος παίρνει τις πιο ακραίες και διχαστικές αποφάσεις που θα μπορούσε να πάρει, και τις εκφράζει με ακραία διχαστικό και προκλητικό τρόπο. Είναι χυδαίος ο τρόπος που η κυβέρνηση αυτή έχει επιλέξει να αντιμετωπίσει τον ελληνικό λαό. Χωρίς ίχνος ανθρωπιάς, σεβασμού, κατανόησης και ευλάβειας κουνάει συνεχώς το δάχτυλο και τιμωρεί με εκδικητική μανία τον ελληνικό λαό για την κουλτούρα και τον “τρόπο”του. Τον τρόπο που έχει επιλέξει να πορεύεται στο διάβα της ιστορίας. Έναν τρόπο περήφανο και ελεύθερο, με σκέπη την Παναγία και τους Αγίους και κοιτώντας κατάματα τον ουρανό και τον ήλιο, τις συμφορές και τις δόξες. Πολλοί χαρακτηρίζουν ανεύθυνο αυτό τον τρόπο, γιατί δε μπόρεσε να μεταβολίσει τις δυτικές ουμανιστικές κατευθύνσεις, έτσι αμάσητες που τις κατάπινε…..
Κ. Χαρδαλιά, μη βαυκαλίζεστε. Είναι τροχός και γυρίζει. Η κοινή γνώμη σύντομα θα συναντήσει την κοινή λογική και τότε να δούμε με ποιούς θα πάτε και ποιούς θα αφήσετε….. Θα είμαστε εδώ να καταγράφουμε τις νέες σας κυβιστήσεις…. Θα συνεχίσουμε τον δίκαιο αγώνα μας, όπως και ο λαός δίνει το δικό του αγώνα εκεί έξω, με την πεποίθηση ότι η πίεση είναι ό,τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε αυτή τη στιγμή σε τέτοιες κυβερνήσεις.
Ο Θεός μαζί μας! 
Προς ενημέρωση του αναγνωστικού μας κοινού παραθέτουμε πληροφορίες για το τί γίνεται σε άλλες χώρες, όπως τις μοιράζεται μαζί μας Το Παιδιατρείο μας στον Βόλο – Γ. Χαρίτος
Τα λεγόμενα «σκληρά» δεδομένα, που είναι όντως σκληρά και όντως δεδομένα.
Ξανανοίγουν τα σχολεία σε όλη την Ευρώπη.
Για πάμε:
(πηγή : πρακτορείο Reuters)
ΑΓΓΛΙΑ
1. 96% των σχολικών συγκροτημάτων «σπάζουν» τις τάξεις σε μικρότερες ή σε bubbles (φούσκες) συγκεκριμένων παιδιών.
2. Μάσκες σε παιδιά Γυμνασίου και άνω και μόνο σε κοινόχρηστους χώρους και όχι στην τάξη και μόνο σε περιοχές που υφίστανται τοπικό lockdown.
ΓΑΛΛΙΑ
1. Μάσκες μόνο σε παιδιά άνω των 11 ετών
2. Σε παιδιά δημοτικού, διαίρεση των τάξεων σε γκρουπ 8 έως 15 παιδιών με τις μισές ημέρες φυσική παρουσία στο σχολείο και τις άλλες μισές με εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
ΓΕΡΜΑΝΙΑ (διαφορές ανάλογα με το κρατίδιο)
1. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να φορούν μάσκα σε εσωτερικούς χώρους, αλλά όχι όταν είναι στο θρανίο τους για μάθημα!
2. Στην Ρηνανία Βεστφαλία, υπήρχε απόφαση οι μεγαλύτεροι μαθητές να φορούν μάσκα και στο μάθημα, αλλά αυτό εγκαταλείφθηκε μετά από διαμαρτυρίες των γιατρών της περιοχής (…..😇)
ΙΤΑΛΙΑ
1. Οι μάσκες συστήνονται κατά την άφιξη και την αποχώρηση των μαθητών, αλλά όχι κατά το μάθημα εάν κρατούνται οι αποστάσεις.
2. Νέα μονά θρανία για όλους σε αραιή διάταξη και κονδύλια για την αύξηση των δρομολογίων των μέσων μαζικής μεταφοράς για ασφαλέστερη πρόσβαση στο σχολείο.
ΟΛΛΑΝΔΙΑ
Μαθητές και εκπαιδευτικοί χωρίς μάσκα κανονικά στο μάθημα.
ΝΟΡΒΗΓΙΑ
1. Μαθητές χωρίς μάσκα.
2. Ίδιο ωράριο, άλλες ώρες άφιξης και διαλειμμάτων και οι συμμαθητές μεταξύ τους χωρίς επαφές με μαθητές άλλων τμημάτων
ΠΟΛΩΝΙΑ
1. Οι μάσκες δεν είναι υποχρεωτικές.
2. Ο διευθυντής κάθε σχολείου ξεχωριστά θα αποφασίσει εάν θα συστήσει μάσκα  εκτός τάξης στην αυλή και τους κοινόχρηστους χώρους.
ΙΣΠΑΝΙΑ
1. Μάσκα από το δημοτικό
2. Θερμομέτρηση κάθε πρωί
3. Σπάσιμο των τμημάτων σε μικρότερες φούσκες
ΣΟΥΗΔΙΑ
1. Κάθε σχολείο ξεχωριστά υπεύθυνο για την υγιεινή και την τήρηση αποστάσεων
2. Μάσκες μη υποχρεωτικές
ΡΩΣΣΙΑ
1. Υποχρεωτική θερμομέτρηση κάθε πρωί
2. Οι μάσκες υποχρεωτικές για το προσωπικό, όχι για τους μαθητές.
Τα προβλήματα των λαών,λοιπόν, είναι κοινά. Τα μέτρα δεν είναι!
Και αυτοί βέβαια, παρά τα μέτρα τους, θα έχουν πρόβλημα όπως και εμείς. Το πολεμάνε, όμως, βρε παιδί μου. Εμείς θα πορευτούμε ως έχει, μικροί – μεγάλοι με μάσκες και «γαία πυρί μιχθήτω».
Ας εκμεταλλευτούμε τουλάχιστον την εμπειρία της φετινής σχολικής χρονιάς για να βελτιώσουμε (κάποια στιγμή) και τα δικά μας σχολεία. Ως τότε, υπομονή και κλασσικά η ζωή τραβά την ανηφόρα με σημαίες και με ταμπούρλα. Καλό Φθινόπωρο σε όλους. 
Εκτός κι αν έχετε για πρότυπό σας την Αυστραλία: Η φιλοσοφία της κυβέρνησης εκεί στη Μελβούρνη, είναι ότι μπορούν να εξαλείψουν τον ιό εξ ολοκλήρου μέσω των ενεργειών τους. Αυτή η ′′ εξάλειψη ′′ στο μυαλό τους, είναι εφικτή με την καταστολή των πολιτών τους. Αυτή είναι η ιδεολογική πεποίθηση ότι η κυβέρνηση είναι η απάντηση, και είναι ο απόλυτος ελεγκτής της υγείας. Όποιος σκέφτεται ανοιχτά στο διαδίκτυο είναι αντικείμενο σύλληψης ή εκφοβισμού για υποκίνηση. Αυτό είναι ένα σπουδαίο παράδειγμα ιδεαλιστικού ορθολογισμού. Μπορούμε να υπολογίσουμε την έξοδο μας, εμπιστευόμενοι τις δικές μας επιστήμες και πνευματικές δυνάμεις…. αν οι πολίτες απλά καθόντουσαν ακίνητοι στα σπίτια τους και συμμορφώνονται!
Πηγή: Εδώ.