Αυτή είναι η ποιότητα των Οικουμενιστών- υποστηρικτών του Ουκρανικού σχίσματος: Αυθαιρεσία και πονηρία!

Θύελλα αντιδράσεων! Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου αναγνωρίζει την Ψευδοεκκλησία της Ουκρανίας αντορθόδοξα, αντισυνοδικά και αυθαίρετα

  Αυτό το μέγιστο ατόπημα δεν άφησε δόξα τω Θεώ, αδρανή μία μερίδα Επισκόπων της Εκκλησίας της Κύπρου, οι οποίοι τάχθηκαν απέναντι στον Αρχιεπίσκοπο, ορθώνοντας ανάστημα όντως Ορθόδοξου Επισκόπου

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Μέγα βάραθρο είναι αυτό από το οποίο γκρεμίστηκε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, όταν κατά τη διάρκεια Αρχιερατικής Λειτουργίας προέβη στη μνημόνευση του σχισματικού Επιφανίου της Ψευδοεκκλησίας της Ουκρανίας! Η αντικανονική και αποτρόπαιη και καταδικαστέα αυτή πράξη, αναπόφευκτα οδηγεί την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Κύπρου σε δύσβατες ατραπούς.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά, ώστε να μπορέσουμε ακολούθως να καταλήξουμε και σε ουσιαστικά συμπεράσματα. Όχι για να κρίνουμε και να κατακρίνουμε πρόσωπα. Δεν είναι αυτός ο στόχος μας, ούτε και η επιθυμία μας. Ποσώς μας ενδιαφέρουν τα προσωπικά και τα ιδιωτικά του Αρχιεπισκόπου Κύπρου και του κάθε Επισκόπου. Όμως, μας αφορούν και αγωνιούμε γι’ αυτές τις αποφάσεις τους, τις άσοφες, τις «ουκ εν επιγνώσει», οι οποίες έχουν σωτηριολογικό αντίκτυπο. Ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τον παρόντα βίο τον διάγουμε με την προοπτική της αιωνιότητας. Ο στόχος του χριστιανού είναι να πετύχει Σωτηρία μετά θάνατον, αποκλειστικά και μόνο με τη Χάρη του Αγίου Τριαδικού Θεού. Όταν λοιπόν σκοπίμως, πονηρώς ή αφελώς (αν και αυτό δε δικαιολογείται) συντελούνται πράξεις που ελλοχεύουν τον κίνδυνο ή αποκόπτουν αυτομάτως τον χριστιανό από την οδό που οδηγεί στη Βασιλεία των Ουρανών, τότε ο λόγος μας πρέπει να γίνει αυστηρός και κραταιός.

Εν προκειμένω, όπως πληροφορούμαστε στο σχετικό δημοσίευμα στις 24 του μηνός Οκτωβρίου, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος συμμετείχε σε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία κατά την οποία έλαβε χώρα η χειροτονία του νέου Επισκόπου Αρσινόης, του Επισκόπου κ. Παγκρατίου, στη Μονή Χρυσορρογιατίσσης Πάφου. Εκεί και ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η ακολουθία, ανέγνωσε ο κ. Χρυσόστομος, ως Μητροπολίτη Κιέβου τον Ψευδεπίσκοπο Επιφάνιο Ντουμένκο. 

Προέβη έτσι ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου στην  αναγνώριση της Σχισματικής Εκκλησίας της Ουκρανίας, καταστρατηγώντας Συνοδικές αποφάσεις και καταπατώντας διατάξεις και νόμους Εκκλησιαστικού δικαίου, προκαλώντας πάραυτα και κυρίως, μέγα πνευματικό ολίσθημα της Εκκλησίας της Κύπρου. Επιπροσθέτως ο κ. Χρυσόστομος, ουσιαστικά, καταπατά το Συνοδικό Σύστημα, λειτουργώντας αυτοβούλως με τη χαρακτηριστική εωσφορική παπική τακτική. Τελικά αυτό το σύνδρομο της παπικής Δύσης με όλο τον συρφετό της κόλασης, ευκαίρως ακαίρως οι εκκλησιαστικοί μας ταγοί δε διστάζουν να το εφαρμόσουν. Βρίσκεται συνεπώς, έκθετος μπροστά στη Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου ο Αρχιεπίσκοπός της, καθώς στις 9 Σεπτεμβρίου συζητήθηκε Συνοδικά το θέμα το οποίο έθεσε ο ίδιος, με την πρόθεσή του φυσικά να προβεί στη μνημόνευση του Επιφανίου. Είναι εκκωφαντική η αποστασιοποίηση του κ. Χρυσοστόμου από τη Σύνοδο, καθώς σε εκείνη τη συνέλευση σχεδόν μηδενός εξαιρουμένου οι Συνοδικοί αντιτάχθηκαν σε μια τέτοια κίνηση. Τότε ο κ. Χρυσόστομος τους διαβεβαίωσε ότι δε θα προβεί σε αυτήν τη μνημόνευση εφ’ όσον δεν αποφασίζεται συνοδικά. Δυστυχώς όμως, δεν τήρησε τον Αρχιεπισκοπικό του λόγο απέναντι στο υπόλοιπο σώμα της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου.

Ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος δήλωσε αργότερα, ότι η απόφασή του αυτή «υπηρετεί την Ορθοδοξία και την Εκκλησία της Κύπρου». Αναφέρθηκε επίσης και στη δήλωσή του προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη ότι θα τηρήσουν μια ουδετερότητα στο θέμα, καθώς και στην ανάληψη της υποχρέωσης από μέρους του, με την ευλογία του Οικουμενικού Πατριάρχη, να συναντηθεί με Προκαθημένους των Εκκλησιών και να συζητήσουν το θέμα της Ουκρανίας. Υποστήριξε μεταξύ άλλων ότι είναι βαθύς γνώστης του θέματος του Ουκρανικού, «καθώς παρακολουθεί από την αρχή όλες τις διαβουλεύσεις και τις κινήσεις ώστε η Ορθοδοξία να παρουσιαστεί ενωμένη στον χριστιανικό κόσμο». Εμείς ως Κατάνυξη σχολιάσαμε τη γενικότερη στάση και κίνηση του Αρχιεπισκόπου να αναλάβει ρόλο μεσάζοντα ανάμεσα στον Οικουμενικό και στους Προκαθημένους των Αυτοκέφαλων Εκκλησιών, προκειμένου να εξομαλυνθεί η κατάσταση· όχι όπως ισχυρίζονται για το καλό -υποτίθεται- της Εκκλησίας, αλλά για να αποκατασταθεί η χαμένη προ πολλού, υπόληψη του «Αυτοκέφαλου» Βαρθολομαίου.

Υποστήριξε επίσης, ευθαρσώς ότι «έπρεπε να πάρει θέση, αν και η Σύνοδος δεν ήταν σύμφωνη με αυτό, ούτε και είχε γνώση της κίνησής του αυτής». Συμπλήρωσε στα λεγόμενά του ότι «αν ζητηθεί από τους Συνοδικούς προτίθεται να συγκαλέσει Σύνοδο, αφού προηγουμένως αποστείλει επιστολή στον Πατριάρχη, την οποία εν συνεχεία θα αναλύσει στη Σύνοδο». Μάλιστα δεν παρέλειψε να εκφράσει την εκτίμησή του ότι η πλειοψηφία των Συνοδικών θα αποδεχθεί το περιεχόμενο της επιστολής, άρα και την πράξη του αυτή. Να πού καταντήσαμε λοιπόν, γιατί περί κατάντιας πρόκειται, όταν οι Ιεράρχες που καταπατούν ασύστολα τους Ιερούς Κανόνες και παραβιάζουν τον ιερό θεσμό της Συνοδικότητας, τον οποίο θεμελίωσαν οι Άγιοι Θεοφόροι Πατέρες μας, φτάνουν στο σημείο να έχουν λόγο ισχύος και φωνή λιονταριού.

Αυτό το μέγιστο ατόπημα δεν άφησε, δόξα τω Θεώ, αδρανή μία μερίδα Επισκόπων της Εκκλησίας της Κύπρου. Ο Μητροπολίτης Λεμεσού ο οποίος παρίστατο στη Θεία Λειτουργία, αφού ο Αρχιεπίσκοπος είχε προσφωνήσει τον Επιφάνιο Κιέβου, εκείνος μετ’ ολίγου χρόνου αποχώρησε. Έντονα στεναχωρημένος και δυσαρεστημένος δηλώνει ο Μητροπολίτης κ. Αθανάσιος με αυτήν την κίνηση του κ. Χρυσοστόμου να αναγνωρίσει εξαπίνης το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ουκρανίας. Όπως ο ίδιος αναφέρει «με αυτόν το τρόπο καταργείται η Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου» Αναφερόμενος στο ιστορικό των συνοδικών συζητήσεων περί του θέματος, ο κ. Αθανάσιος φανέρωσε και το απρόσμενο αυτής της πράξης, καθώς και τον ρόλο που έχει ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας σε σχέση με τους υπόλοιπους Συνοδικούς. Δήλωσε ξεκάθαρα ακόμη, ότι πάνω από όλα είναι ο λόγος της πλειοψηφίας της Συνόδου, άσχετα αν κάποιοι διαφωνούν, οφείλουν όμως να τη σεβαστούν. Στην προκειμένη περίπτωση έγινε όμως κάτι πρωτόγνωρο. Επικράτησε η μονομερής απόφαση του Αρχιεπισκόπου!

Ο απαραβίαστος θεσμός της Συνοδικότητας υπερέχει έναντι των προσωπικών αποφάσεων. Αυτό γνωρίζοντάς το πολύ καλά όσοι εκ των Επισκόπων εξακολουθούν να σέβονται και να τιμούν το αξίωμα που τους δόθηκε από τον Θεό, ως υποταγή στο Άγιο θέλημά Του και ως διακονία της Αλήθειας, αντέδρασαν σε αυτήν την απαράδεκτη και αντικανονική κίνηση του Αρχιεπισκόπου. Οι Μητροπολίτες Λεμεσού Αθανάσιος, Κύκκου Νικηφόρος, Ταμασού Ησαΐας και Αμαθούντος Νικόλαος εξέδωσαν ως όφειλαν, γραπτή δήλωση και τη συνυπέγραψαν. Οι τέσσερις Μητροπολίτες εκφράζουν την έντονη αντίδρασή τους και τη βαθιά τους θλίψη για ό,τι έπραξε ο Αρχιεπίσκοπος. Πιο συγκεκριμένα η ανακοίνωσή τους λέει τα ακόλουθα: «Η εν λόγω πράξη του Αρχιεπισκόπου συνιστά κατάφωρη παραβίαση του Συνοδικού πολιτεύματος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Κύπρου… Η ανάδειξη του Επιφανίου ως Προκαθημένου της Ουκρανικής Εκκλησίας, υπό του Οικουμενικού Πατριάρχου, έχει προκαλέσει τριγμούς στην ενότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας… Ο υπό του Οικουμενικού Πατριάρχου ανακηρυχθείς ως «Προκαθήμενος», ουδόλως τυγχάνει κανονικά χειροτονημένος και τούτο γιατί προέρχεται από σχισματικές ομάδες της Ουκρανικής Εκκλησίας… Η Πράξη του Οικουμενικού Πατριάρχου να χορηγήσει «αυτοκεφαλία» στις σχισματικές δομές της Ουκρανικής Εκκλησίας, αποτελεί ενέργεια αυθαίρετη, αντικανονική και αντιεκκλησιαστική…»

Πολύ ξεκάθαρα, αποφασιστικά, αλλά κυρίως Ορθόδοξα και σύμφωνα με τους Κανόνες της Εκκλησίας μας, συνεχίζουν λέγοντας: «Καλούμε τον Μακαριώτατο να προβεί άμεσα σε ανάκληση της αντικανονικής και άκυρης Πράξης του και ταυτόχρονα ζητούμε από τους συνεπισκόπους μας, όπως από κοινού απαιτήσουμε έκτακτη σύγκληση της Ιεράς Συνόδου».

Μάλιστα ο εις εκ των τεσσάρων Μητροπολιτών, ο Μητροπολίτης Κύκκου και Τηλλυρίας Νικηφόρος, μιλώντας σε εκπομπή του ΑΝΤ1, όπως πληροφορούμαστε σχετικά τόνισε: «ότι πρέπει ο Αρχιεπίσκοπος να ανακαλέσει την απόφαση και να συζητήσουν στη Σύνοδο τα περαιτέρω». Πρόσθεσε χαρακτηριστικά «ότι η Ιερά Σύνοδος δεν είναι για να επικυρώνει την αυθαιρεσία του Προκαθημένου, αλλά να παίρνει αποφάσεις εκ των προτέρων τις οποίες θα πρέπει να εφαρμόζει ο Αρχιεπίσκοπος». Δεν περιορίστηκε όμως μόνο στην αυθαιρεσία του Αρχιεπισκόπου, αλλά θέλησε να τονίσει και την ευθύνη των Επισκόπων της Εκκλησίας της Κύπρου «οι οποίοι δεν πρέπει να δέχονται σιωπηρώς την παραβίαση του Καταστατικού Χάρτη και θα πρέπει να τοποθετηθούν», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. Εύγε στον Μητροπολίτη Κύκκου. Φτάνει πια με το παπικό αλάθητο που επέβαλαν στην Ορθοδοξία μας οι Οικουμενιστές. Είπε σε έντονο ύφος ότι οι Ιεροί Κανόνες είναι πολύ αυστηροί καθώς αναφέρουν ότι εκείνος που δέχεται σε μια ευχαριστιακή κοινωνία τους ακοινωνήτους, καθίσταται και ο ίδιος ακοινώνητος. Κατέληξε με τη φράση, ότι αυτή η κίνηση ελλοχεύει τον κίνδυνο της διάσπασης της Εκκλησίας της Κύπρου.

Αξίζει να αναφερθούμε επιπρόσθετα και στον λόγο του Μητροπολίτη Ταμασσού και Ορεινής, κ. Ησαΐα και στην σχετική ανάρτηση όπου υπάρχει η συνέντευξή του. Μεταξύ άλλων δήλωσε ότι η πράξη αυτή του Αρχιεπισκόπου είναι πονηρή διότι βάσει των Κανόνων δεν μπορούν να παραβρεθούν σε Σύνοδο αν πρώτα δεν ανακαλέσει ο κ. Χρυσόστομος. Επίσης τη χαρακτηρίζει ύποπτη, γιατί ενώ τέθηκε προς συζήτηση, αποσύρθηκε η πρόταση της αναγνώρισης και μπήκε κάτω η θέση της ουδετερότητας. Τέλος την επισήμανε ως καταστροφική, διότι ακυρώνει τον πανάρχαιο θεσμό της συνοδικότητας, και θεωρεί αδιανόητο να συνέρχεται η Σύνοδος εκβιαστικά, προκειμένου να επικυρώσει την απόφαση του Αρχιεπισκόπου. Εύγε και πάλι εύγε στον Μητροπολίτη Ταμασσού. Εμείς ως Κατάνυξη στεκόμαστε στο πλευρό αυτών των Επισκόπων!