Τα ορθοδόξως αυτονόητα που δυστυχώς ξεχάστηκαν!

Τό "θεολογίζειν" είναι εμπειρικό!


Τό διασπαστικό φαινόμενο

παξίωσης τν λαϊκν πιστν

στό Σμα τς ρθόδοξης κκλησίας!

  





Εσαγωγή


ποφασίσαμε νά γράψουμε ν φόβ Θεο να μικρό πόνημα, τό ποο πτεται νός εαίσθητου ζητήματος, μέ τό ποο θεωρομε πώς πρέπει νά σχοληθομε πρός φέλειαν καί προβληματισμόν πάντων, χοντας πόψιν δύο πιθανούς κινδύνους: 

Πρτον, νά παρεξηγηθομε ς πολλά λαλοντες χωρίς νά εμεθα καί τίποτα, καί

Δεύτερον, νά τσιμπήσουμε λιγάκι τόν γωισμό αθεντιν.  

Γιά τό πρτο δέν μς νοιάζει οδόλως διότι ντως εμεθα τίποτα καί τίποτα καλύτερο.

Γιά τό δεύτερο, ελογετε κ τν προτέρων.


Ξεκινμε τό παρόν κείμενό μας, πενθυμίζοντας τό ατονόητον· 

 κκλησία εναι Θεανθρώπινος Ζωντανός ργανισμός, εναι τό Σμα το Θεανθρώπου Κυρίου μν ησο Χριστο, μέ μέλη: τόν κλρο καί τόν λαό καί Κεφαλή το Σώματος τόν διο τόν Χριστό!


πως, λοιπόν, άν σέ να νθρώπινο λικό σμα πληγωθον μέλη τό σμα συμπάσχει, πονλόκληρο καί καθίσταται τελές, κόμα καί νάπηρο, πόσο μλλον εναι χειρότερο τό πνευματικό πλήγωμα, δηλαδή ταν στό Σμα το Χριστο γίνεται προσπάθεια πενεργοποίησης μελν χωρίς τήν θέλησή τους, πό λλα μέλη, διά τς παξιώσεως (περιφρονήσεως  κμετάλλευσής των);


Δυστυχς, παρατηρεται λο καί συχνότερα τό φαινόμενο τς κ τν σω διάσπασης τοῦ πληρώματος τς κκλησίας πό διαφόρους  ρασοφόρους καί πτυχιούχους θεολόγους, κατά τό ποο φαινόμενο λαϊκοί πιστοί- πού σημειωτέον ποτελον τά συντριπτικά περισσότερα μέλη τς κκλησίας- ετε παξιώνονται ς πρός τίς μολογιακές καί ρθόδοξες τοποθετήσεις καί συμπεριφορές τους, ετε γίνονται ντικείμενο κμετάλλευσης πό ατν κατά τό δοκον καί κατά καιρούς, δηλαδή πως καί ταν θέλουν.

Γιά νά γίνουμε πιό σαφες.

Στήν πρώτη περίπτωση τς παξίωσης, διάφοροι λαϊκοί μιλον, γράφουν καί πράττουν μολογιακς καί ν εναι ρθά τά ρηθέντα, γραφόμενα, πραχθέντα, παραθεωρονται  πό ρασοφόρους καί πτυχιούχους θεολόγους ς νύπαρκτα, κι ατό συμβάλλει ρνητικς στήν ποδυνάμωση τς κκλησίας καί τς Πίστεως ς ρρηκτον σύνολον. Κλωνίζεται " σχύς ν τ νώσει" τν μελν τς κκλησίας, πρός χαράν το διαβόλου καί τν ργάνων του κι χθρν πάντων τν πιστν.

ντί ο ρασοφόροι καί ο πτυχιοχοι θεολόγοι νά χαίρονται μέ τά γι νερα τς ψυχς τν ρθοφρονούντων λαϊκν πιστν καί νά πιθυμήσουν ζωντανή παφή καί σύμπραξη μαζί τους, τούς περιφρονον παντελς.

Στήν δεύτερη περίπτωση τς κμετάλλευσης, ταν διάφοροι ρασοφόροι καί πτυχιοχοι θεολόγοι θέλουν βμα, προβολή καί βοήθεια, πευθύνονται σέ ατούς τούς πορριπτέους σέ διαφορετικές περιπτώσεις λαϊκούς, προκειμένου νά λάβουν καί νά πολαύσουν τά ζητούμενα, καί μέχρι κε "σχέσις".

Πολλές φορές δέ, νημερώνονται, μπνέονται πό λόγια καί ργα λαϊκν καί τά οκειοποιονται ς δικά τους ποκλειστικά πιτεύγματα, παραμερίζοντας τούς λαϊκούς πιστούς ς νύπαρκτα καί μή νεργά μέλη τς κκλησίας. χουν δέ καί "ελογη" πιχειματολογία π' ατο:

"μες χουμε κύρος. σς δέν θά σς κούσουν, οτε θά σς δώσουν σημασία, οτε σς μπιστεύονται ς πλούς λαϊκούς".

Καί νά τά χειροκροτήματα σέ ραφοφόρους καί θεολόγους, καί νά ο ρωοποιήσεις τους, καί νά καί οηση πολλν πό ατν, καί νά καί  νότητα καί  γάπη στά μέλη τς κκλησίας πού γίνονται νειρο θερινς νυκτός...

Καί νά καί  πογοήτευση τν πλν λαϊκν πού δέν χουν νά παλέψουν μόνο μέ τά πάθη τους, μέ τίς αρέσεις, μέ τό θνικό καί παγκόσμιο πολυεστιακό κατάντημα, λλά καί μέ τήν σχημη στάση κάποιων ρασοφόρων καί πτυχιούχων θεολόγων ες βάρος τους, μέ τούς ποίους, τραγική ντίφαση, χουν τά δια φρονήματα καί κοινούς γνες!

ν ο λαϊκοί χειριστον τήν κατάσταση μέ ατομεμψία καί ταπείνωση, θά βγον πνευματικά κερδισμένοι.

Γιά τούς λλους δέν γνωρίζουμε...  


Δέν μς φτάνει, λοιπόν,  ξ ριστερν πειρασμός τς διάσπασης τν ρθοδόξων (καί χι τς διάσπαστης Θεανθρώπινης κκλησίας τς ποίας "πύλαι δου ο κατισχύσουσιν ατς"ξαιτίας τν κακν φρονημάτων, το Οκουμενισμο, τς μεταπατερικς-νεοπατερικς "θεολογίας" καί τς κάθε λογς δογματικς ποστασίας πολλν, εσβάλλει καί  κ δεξιν πειρασμός τς κενοδοξίας πού διαιρε τό πλήρωμα σέ ρασοφόρους καί μή, σέ πτυχιούχους θεολόγους καί μή, σέ Πανεπιστημιακούς καί μή, καί σέ λλα παρόμοια καί περιγέλαστα...

Μέ τέτοια μυαλά...προκοπή δέν θά κάνουμε κι ς μήν ναρωτιόμαστε γιατί εμαστε χλιαροί, δειλοί, σέ πτώση, σέ κλυδωνισμούς καί χωρίς λύσεις καί ποτελέσματα στά κκλησιαστικά προβλήματα.



ς ναπτύξουμε τό θέμα πιό θεολογικά.

  • Τί μς λέγει  Κύριος γιά τήν μόρφωση καί τήν γνώση συγκεκριμένα;

" γνσις φυσιο δ γάπη οκοδομε. ε δέ τις δοκε εδέναι τι, οδέπω οδν γνωκε καθς δε γνναι" (Κορ. Α΄  8, 2).

ν νομίζει κάποιος τι ξέρει κάτι, δέν ξέρει τίποτε.

ν νομίζει κάποιος τι εναι κάτι, δέν εναι τίποτε. 

 γνώση εκολα νεβάζει τό θερμόμετρο τς περηφανείας στόν νθρωπο καί τόν κάνει νά πιστεύει πώς κάτι εναι, εδικά ν χει περίοπτη θέση στήν κοινωνία, τς ποίας τά μάτια εναι συνεχς στραμμένα πάνω του.  γνώση εκολα κάνει τόν νθρωπο νά φουσκώνει, πως τό ρσενικό παγώνι ταν νοίγει τήν πολύχρωμη πτερωτή ορά του καί λοι τό θαυμάζουν, εδικά ατή  γνώση πού φορ τά ψιστα ζητήματα τς νθρωπίνης παρξης, τά το δίου το Θεολλά καί τόν διο τόν Θεό.

που, μως, κοχλάζουν  περηφάνεια καί  φυσίωση ξατμίζεται  γάπη πρός τόν δελφό μας, πού πατομε πάνω του γιά νά φανομε ψηλότεροι,  πού τόν γνοομε, κι ς ργάζεται κι ατός γιά τόν διο Θεό καί γιά τά δια πιστεύω.

που κοχλάζουν  κενοδοξία καί  φιλοδοξία ξατμίζεται  γάπη καί πρός τόν διο τόν Θεό, διότι σέ Ατόν μονάχα νήκουν  δόξα,  τιμή καί  προσκύνησις κι μες Το τίς κλέβουμε ς δικές μας.

 Κύριος διά στόματος ποστόλου Παύλου, ξεκαθαρίζει ποιά εναι  γνήσια θεολογία, λέγοντας· 

    "γέγραπται γάρ· πολ τν σοφίαν τν σοφν, κα τν σύνεσιν τν συνετν θετήσω.

πο σοφός; πο γραμματεύς; πο συζητητς το αἰῶνος τούτου; οχ μώρανεν  Θες τν σοφίαν το κόσμου τούτου;  

πειδ γρ ν τ σοφί το Θεο οκ γνω  κόσμος δι τς σοφίας τν Θεόν, εδόκησεν Θες δι τς μωρίας το κηρύγματος σσαι τος πιστεύοντας." (Κορ. 1, 19-21).

Καί συνεχίζει  πόστολος λίγο παρακάτω, γινόμενος πιό συγκεκριμένος ς πρός τό σέ ποιούς εαρεστεται  Κύριος νά θεολογον μπειρικά γι' Ατόν καί νά Τόν δοξάζουν μέ τήν ξωθεν μαρτυρία το λόγου καί κυρίως τς ζως τους·

    "λλ τ μωρ το κόσμου ξελέξατο  Θες να τος σοφος καταισχύν, κα τ σθεν τοκόσμου ξελέξατο  Θες να καταισχύν τ σχυρά, κα τ γεν το κόσμου κα τξουθενημένα ξελέξατο  Θεός, κα τ μ ντα, να τ ντα καταργήσ,  πως μ καυχήσηται πσα σάρξ νώπιον το Θεο" (Κορ. 1, 27-29).

Μπροστά σέ ατά τά ερά λόγια πρέπει νά προσγειωθομε παντες πό τά δυσθεώρητα ψη μας καί νά κλείσει κάθε στόμα ρασοφόρου, πτυχιούχου θεολόγου, Πανεπιστημιακο καί γενικς κάθε οημένου  κενόδοξου κληρικο καί λαϊκο


Πρέπει λοι νά καταλάβουμε καλά, πώς τό "θεολογίζειν" δέν εναι νδυματολογική κατάσταση ράσου, οτε "γεωμετρική" κατάσταση Σχήματος, οτε κπαιδευτική κατάσταση πτυχίου, οτε διακοσμητική κατάσταση χώρου καί πίπλου πού ζε καί κάθεται  πιστός (θρόνος, μβωνας, δρανο, πλή καρέκλα, κελλί, σπήλαιο, δωμάτιο, πή τς γς κ.λ.π.).

Εναι γιοπνευματική κατάσταση. Εναι μπειρική-βιωματική κατάσταση. Εναι κατάσταση τολάχιστον πορείας ες δόν μετανοίας καί καθάρσεως καί κόμη νώτερα φωτισμο καί θεώσεως γιά τούς τελειοτέρους καί τούς τελείους!

  • Ποιοί σαν ο πρτοι πόστολοι, Μαθητές καί Εαγγελιστές, τούς ποίους πέλεξε  διος Κύριος;

σαν ψαράδες καί νας τελώνης (φοριακός τς ποχς). Οτε νας ρασοφόρος-θεολόγος Φαρισαος τς ποχς!

πιπλέον, ο πρτοι πόστολοι, Μαθητές καί Εαγγελιστές σαν στήν συντριπτική πλειοψηφία τους πλοί λαϊκοί νθρωποι καί χι μόνο μή ρασοφόροι-θεολόγοι, λλά γράμματοι, πτωχοί καί σημοι!

Τί μς διδάσκει ατό; τι τό "θεολογίζειν" εναι γιοπνευματική κατάσταση τολάχιστον καθαρότητος καί ν συνεχεί φωτισμο καί θεώσεως, νάλογα μέ τόν γνα το κάθε πιστο στήν νάβασή του πρός τόν Θεόν.

Σέ λλη συνάφεια τό πιβεβαιώνει ατό  Κύριος λέγοντας στούς μαθητές Του·

   "δη μες καθαρο στε δι τν λγον ν λελληκα μν. μενατε ν μο, κγ ν μν. καθς τ κλμα ο δναται καρπν φρειν φ' αυτοἐὰν μ μεν ν τ μπλ, οτως οδμες, ἐὰν μ ν μο μενητε" (ωάν. 15, 3-4). 

ρα, πάρχουν καθαροί καί μή καθαροί πιστοί.  καθαρότης εναι τό κριτήριο παραμονς στήν μπελο τήν ληθινή καί τς θέας το Θεοχι ο ρασοφόροι  μή, χι ο πτυχιοχοι θεολόγοι  μή, χι ο πλούσιοι  μή, χι ο σημαντικοί  μή...

Σέ πόμενη συνάφεια  γιος Παλος λέγει·

  "φανερούμενοι τι στ πιστολ Χριστο διακονηθεσα φ᾿ μν, γγεγραμμένη ο μέλανι, λλ Πνεύματι Θεο ζντος, οκ ν πλαξ λιθίναις, λλ ν πλαξ καρδίαις σαρκίναις" (Κορ. Β΄ 3, 3).  

Παραθέτουμε τήν μετάφραση στήν νεοελληνική· 

  "Σες γίνεσθε φανεροί καί διά τν πραγμάτων ποδεικνύετε, τι εσθε πιστολή Χριστο, τήν ποίαν κενος γραψε, χρησιμοποιήσας μς ς ργανα του· γραμμένη χι μέ μελάνι, λλά μέ τήν χάριν καί τόν φωτισμόν το Πνεύματος το ζντος Θεο· χι ες λίθινες πλάκες, πως εχε γραφ  μωσαϊκός Νόμος, λλ' ες τίς σάρκινες πλάκες τν καρδιν σας, α ποαι ασθάνονται καί ζον τάς δωρεάς καί τάς ληθείας, πού δίδει τό Πνεμα τό γιον" (Κορ. Β΄ 3, 3).

Συνεπάγεται, πώς  Λόγος το Θεο εναι γραμμένος ν Πνεύματι γί στίς καρδιές τν βαπτισμένων πού λαβαν Πνεμα γιον, καί Ατό μπορε νά διδάξει κάθε βαπτισμένο τόν Λόγο τοΘεο.

Ποιός, μετά πό ατό, μπορε νά σχυρισθε τι νας βαπτισμένος πού καθαίρεται, δέν μπορε νά θεολογίσει;

πισφραγίζουμε τό συμπέρασμα ατό, μέ τόν μακαρισμό πού ξήγγειλε  διος  Κύριος στήν πί τορους μιλία Του, λέγοντας· 

  "Μακάριοι ο καθαρο τ καρδίτι ατο τν Θεν ψονται." (Ματθ. 5, 8). 

χι μόνο θεολογε  καθαρός τ καρδί κατά τόν βαθμό καθαρότητάς του, λλά μόνο ατός μπορενά γίνει θεόπτης!


Συνεχίζουμε.

  • Ποιοί θά εσέλθουν εκολώτερα, καί μάλιστα ς παραστάτες τν σωζωμένων στίς πρτες θέσεις, μέσα στόν Παράδεισο;

πευθυνόμενος  Κύριος στούς πιστούς καί προκειμένου νά τούς δείξει τι  μετάνοιά τους ταν λλιπής  ποσα, καθώς καί τι  πίστη τους ταν ξωτερική καί ποκριτική, επε· "μν λέγω μν τι ο τελναι κα α πόρναι προάγουσιν μς ες τν βασιλείαν το Θεο" (Ματθ. 21, 31).

Δέν ποτελε προϋπόθεση, χέγγυο εσόδου καί εσιτήριο στήν Βασιλεία τν Ορανν τό νά εναι κάποιος ρασοφόρος  πτυχιοχος θεολόγος, σπουδαγμένος Πανεπιστημιακός  σημαντικός στίς κοινωνικές βαθμίδες, λλά τό νά ποιε τό θέλημα το Θεο ν μετανοί!

Καί πως μς πιβεβαιώνει  Κύριος, πρώην πολύ μαρτωλοί νθρωποι, πως πόρνες καί τελνες, θά εσέλθουν στήν Βασιλεία καί μάλιστα στίς καλύτερες θέσεις, πργμα πού σημαίνει τι  μετάνοια καί  κάθαρσή τους θά περέχουν ατν πού πίστευαν πώς "θεολογοσαν" καί περεχαν σέ ράσα, πτυχία, καί θέσεις...

  • Τί μς λέγει  Κύριος γιά τήν γραμματοσύνη καί τό κοινωνικό status;

   "κα  λόγος μου κα τ κήρυγμά μου οκ ν πειθος νθρωπίνης σοφίας λόγοις, λλ᾿ ν ποδείξει Πνεύματος κα δυνάμεως, να  πίστις μν μ  ν σοφί νθρώπων, λλ᾿ ν δυνάμει Θεο.

Σοφίαν δ λαλομεν ν τος τελείοις, σοφίαν δ ο το αἰῶνος τούτου, οδ τν ρχόντων τοαἰῶνος τούτου τν καταργουμένων· λλ λαλομεν σοφίαν Θεο ν μυστηρί, τν ποκεκρυμμένην, ν προώρισεν  Θες πρ τν αώνων ες δόξαν μν, ν οδες τν ρχόντων το αἰῶνος τούτου γνωκεν·" (ΑΚορ. β΄  2-8).

Ξεκάθαρα ξάγεται κ τν νωθι, πώς τό "θεολογίζειν" καί  πνευματική κατάστασις το πιστο εναι γιοπνευματική, θεόπνευστη, ν Χάριτι κατάστασις, πού δέν προέρχεται πό ξωτερικές πηγές (π.χ. Πανεπιστήμια, κκλησιαστικούς καί λλους χώρους ν τ κόσμ), λλά πό τήν Σοφία, τή Δύναμη καί τά Μυστήρια το Θεο πού χαρίζονται στούς πνευματικά τελείους καί χι στούς μορφωτικά καί σχηματικά νομιζομένους νωτέρους, περέχοντες καί σημαντικούς! 

Προσοχή σέ ατό τό σημεο! Δέν ποβαθμίζονται  γνώση καί  κκλησία ς διότητα καί ς τόπος ντίστοιχα, λλά πιβάλλεται νά  παρατηρονται σέ συνάρτηση μέ τόν τρόπο διαχείρισης τς γνώσης καί μέ τήν κατάσταση καθαρότητος, μετοχς καί δεκτικότητος το κάθε πιστο στήν Θεία Χάρη τοΚυρίου στά Μυστήρια τς κκλησίας καί στόν τρόπο πού διάγει τήν ζωή του ς μέλος τς κκλησίας, ντίστοιχα!

πόδειξις τι τσι πρέπει νά παρατηρονται; πάρχουν ρασοφόροι καί πτυχιοχοι-λλά χι μπειρικοί θεολόγοι πού αρετίζουν καί πάρχουν ρασοφόροι καί πτυχιοχοι θεολόγοι πού ρθοτομον. πάρχουν λαϊκοί πού χωρίς ράσα καί πτυχία θεολογίας θεολογον ρθς καί διάγουν κατά τό θέλημα το Θεο (βλέπε νέφη γνωστν καί γνώστων λαϊκν γίων, μολογητν καί Μαρτύρων) καί λαϊκοί πού πνευματικά στοχον λόγ καί βί.

πάρχουν γιοι Μρκοι Εγενικοί καί γιοι Μάξιμοι μολογητές μέ ράσα, πάρχουν καί ρειοι καί Νεστόριοι μέ ράσα.

πάρχουν Κορναράκηδες καί Τσελεγγίδηδες θεολόγοι, πάρχουν καί Σταμούληδες καί Γιανναράδες θεολόγοι, πάρχουν Κόντογλοι καί Σωτηρόπουλοι λαϊκοί, πάρχουν καί κακόφρονες καί ράθυμοι λαϊκοί. 

  

Τό τι τό "θεολογίζειν" δέν εναι θέμα prestige, σπουδν  Σχήματος, λλά βιωματική, μπειρική, γιοπνευματική κατάσταση τολάχιστον ν πορεί μετανοίας καί καθάρσεως το πιστο μς τό πιστοποιον γιοι, πως  γιος Γρηγόριος  Παλαμς, καί χι μόνον ατός. πίσης  γιος Παΐσιος  γιορείτης, γράμματος καί  διος λλά ψηλς θεολογν τά "γράμματα το Θεο", μιλξεκάθαρα γιά τό "πομπάζωμα" τς καρδις το νθρώπου πό τά πάθη, στε νά χει θέα Θεο. Μάλιστα, παρομοίαζε τόν αυτό τού σάν να μπακιρένιο κουτί κονσέρβας πού τό καθαρίζει διά τς τηρήσεως τν ντολν το Θεο καί τς προσευχς, προκειμένου νά ντανακλ τό φς το λίου, δηλαδή  Θεός, πάνω του.  


πομένως, δέν πρέπει νά περιφρονονται, νά παξιώνονται καί νά παραθεωρονται ο ρθές εαγγελικς καί γιοπατερικς μολογιακές, θεολογικές τοποθετήσεις καί νέργειες τν λαϊκν πιστν, οτε ο διοι ς πρόσωπα-εκόνες Θεο καί μέλη τς κκλησίας. Πολλ δέ μλλον, ν ληφθεπόψιν τι ο τοποθετήσεις καί νέργειες τν λαϊκν  ποτελον πολλές φορές πρωτοπόρες, γκυρες καί γκαιρες γιες ντιδράσεις τν μελν το κκλησιαστικο Σώματος, τήν δια στιγμή πού ορασοφόροι καί ο θεολόγοι δρανον  λόγ καί ργ  μιμούμενοι ατές πονται τν λαϊκν! Μάλιστα δέ, τυγχάνουν νά εναι, πίσης πολλάκις, οσιαστικές καί ρθότερες κι πό ατές πισκόπων, ρασοφόρων καί θεολόγων, πού -ς πόδειξιν τν γραφομένων- δυστυχς καί σημειωτέον στήν πλειονότητά τους ετε πλαννται πλάνην οκτράν προδίδοντας τήν ρθοδοξία, παραδείγματος χάριν ς θυμηθομε τίς πρόσφατες ποφάσεις τν πισκόπων τς Συνόδου Κρήτης!!!, τούς μεταπατερικούς ρασοφόρους καί θεολόγους τν τελευταίων δεκαετιν, τούς οκουμενιστές ρασοφόρους καί θεολόγους, τούς σλαμολάγνους ρασοφόρους καί θεολόγους τν σλαμικν Σπουδν στά Θεολογικά Τμήματα κ.λ.π., ετε διαφορον καί φωνον δογματικς καί γιοπατερικς ν φείλουν νά μιλον καί νά νεργον, κι ς κατέχουν πτυχία θεολογίας καί Σχήματα...



Κατακλεδα:

χουμε τρία γαλματίδια κατασκευασμένα πό να κιλό πηλό καστο. Τό να παριστάνει ναν θεό, τό δεύτερο ναν βασιληά καί τό τρίτο ναν πλό νθρωπο. Ποιό ξίζει περισσότερο ν πωληθον;

Τό διο ξίζουν καί τά τρία στά μάτια νός παγγελματία μπόρου γοραστ, διότι καί τά τρία ζυγίζουν να κιλό καί εναι κατασκευασμένα πό τό διο λικό, τόν πηλό!

τσι χουμε τρες νθρώπους: ναν ρασοφόρο, ναν λαϊκό θεολόγο καί ναν πλό λαϊκό. Ποιός ξίζει περισσότερο;

Τό διο ξίζουν καί ο τρες στά μάτια το Πανσόφου Θεο, διότι καί ο τρες εναι φτιαγμένοι πό χμα καί ο τρες στό διο χμα θά μπον. Καί ο τρες εναι τό διο ποψήφιοι κολασμένοι σωσμένοι, τό διο εκόνες Θεο, τό διο βάπτισμα καί γιον Πνεμα λαβαν!


Τό ράσο, τό πτυχίο καί  ποιαδήποτε περίοπτη κοινωνική θέση δέν καθορίζουν τήν γιότητα καί τήν σωτηρία το νθρώπου. Καί μέ ατά καί χωρίς ατά μπορε κάποιος καί νά κολασθε καί νά γιασθε. Εναι διακονήματα καί ργαλεα-μέσα καί τίποτε λλο.


ς μή ξεχνμε· 

" Θες περηφάνοις ντιτάσσεται, ταπεινος δ δίδωσι χάριν" (ακ. 4, 6), καί· 



"μν λγω μν, ἐὰν μ στραφτε κα γνησθε ς τ παιδα, ο μ εσλθητε ες τν βασιλεαν τν ορανν." (Ματθ. 18, 3), καί·

 

"κ στόματος νηπίων κα θηλαζόντων κατηρτίσω ανον" (Ψαλμ. 8, 3).    



ς γίνει στόχος μας νά γιαζόμαστε ταπεινς, ποιο μέλος τς κκλησίας κι ν εναι  καθένας μας, ποτινάζοντας πό πάνω μας τήν οηση καί τήν κενοδοξία τν νδυμάτων, τν πτυχίων καί τοποιου κοινωνικο prestige, καί ετε ς σημη θηλάζουσα, ετε ς κακο νήπιο νά δοξάζουμε τόν Κύριο, στόν ποον ποκλειστικά καί μόνο νήκει  δόξα ες τούς αἰῶνας τν αώνων.

τσι μόνο θά κάνουμε προκοπή, θά βρεθον θεοφιλες λύσεις καί θά προκύψουν θεάρεστα ποτελέσματα στά κκλησιαστικά μας προβλήματα, βλέποντας  Κύριος τήν ταπείνωση καί τήν γαπητική μας νότητα καί ρίχνοντας πάνω μας τό πειρον λεός Του!

μήν.  




Συντάκτης το ρθρου, τό:

στολόγιον ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ http://kaiomenivatos.blogspot.gr/

Πηγή