Ὁ «ἀκραῖος» κυρ Φώτης Κόντογλου

Μία φειλόμενη πάντηση στν παναμβανομένη διδασκαλία το π. Πέτρου Χίρς, τι ζηλωτισμς εναι διος μ τν αρεση κα τι σ καιρος αρέσεως πρέπει ν κολουθεται  "βασιλικ δός";

Φώτης Κόντογλου: «Λένε κάποιοι τι γ εμαι νας φανατικός, νας καθυστερημένος νθρωπος πο βρίσκεται κτς τς πραγματικότητος, (γιατ πραγματικότης γι πολλος πραγματικος νθρώπους τς θρησκείας εναι ,τι εναι πραγματικότης γι τν λικν νθρωπον, γι τν πιστήμονα, κι χι μία κα αώνια πραγματικότητα, μετασάλευτη. Τ ν εναι κανες χριστιανς μ χων δε μένουσαν πόλιν (βρ. 13:14). μένα λοιπν μ χουν γι ζηλωτή» («Ο λίθοι κεκράξονται», περ. Κιβωτός, ρ. φ. 8, (1952), σ. 320).

ν ξετάσει κανες προσεκτικ τν πιχειρηματολογία πολλν ντιοικουμενιστν τν λεγομένων «ντιαθηναγοριστν» μία π τς πι τραγικς διαπιστώσεις πο θ κάνει, εναι τ γεγονός, τι πιχειρηματολογία τους σ μερικ σημεα δν διαφέρει καθόλου π ατν τν Οκουμενιστν.

πως ο Οκουμενιστς παραποιον τν διδασκαλία τν γίων γι ν στηρίξουν τν «Οκονομία» τους, πως ο Οκουμενιστς στηρίζουν μμέσως πλν σαφέστατα τν δεσποτοκρατία, πως ο Οκουμενιστς δν δέχονται τν διάλογο κα πως ο Οκουμενιστς χαρακτηρίζουν –αθαίρετα κα νευ πατερικν πιχειρημάτων– τος διαφωνοντες μ ατος ς κραίους, ξαπολύοντας παράλληλα κατηγορίες πο παίρνουν τν χαρακτρα τς συκοφαντίας, τσι κάνουν κα ατο ο ντιοικουμενιστές.

Τρανὸ παράδειγμα τῶν παραπάνω ἀποτελεῖ ὁ π. Πέτρος Χίρς, ὁ ὁποῖος γυρνάει ἀπὸ ἡμερίδα σὲ ἡμερίδα, ἀπὸ ὁμιλία σὲ ὁμιλία καὶ ἐπαναλαμβάνει ἐδῶ καὶ χρὀνια τὰ ἴδια, παρόλο ποὺ αὐτὰ ἔχουν πολλάκις μὲ τρανταχτὰ ἐπιχειρήματα ἀποδειχθεῖ ὡς λανθασμένα καὶ ἀντιορθόδοξα. Τί ἐπαναλαμβάνει, τὸ ἀκούσαμε καὶ πάλι σὲ πρόσφατη ὁμιλία του (ἐδῶ) μὲ τίτλο «Ἡ ἑνότητα τῶν ἄκρων, Φυλετισμοῦ, Ζηλωτισμοῦ καὶ Οἰκουμενισμοῦ»: Ὅτι σὲ καιροὺς αἱρέσεως πρέπει νὰ ἀκολουθοῦμε τὴν βασιλικὴ ὁδὸ καὶ ὅτι ὁ ζηλωτισμός (ὁ π. Πέτρος πονηρὰ δὲν χωρίζει τὸν καταδικαστέο οὐ κατ’ ἐπίγνωση ἀπὸ τὸν ἐπαινετέο κατ’ ἐπίγνωση ζηλωτή) εἶναι ἄκρο ἴδιο μὲ τὴν αἵρεση.

Γιατὶ τὸ κάνει αὐτὸ ὁ κατὰ τὰ ἄλλα σεβαστὸς π. Πέτρος; Διότι ἔτσι διατηρεῖ τὴν θέση του, προσκαλεῖται ὡς ὁμιλητής (δίνει μεγάλη σημασία σ’ αυτά ὁ π. Πέτρος) καὶ παίρνει πόστα σὲ ἐκκλησιαστικὲς σχολές. Πῶς ἀλλιῶς ἐξηγεῖται τὸ γεγονός, ὅτι ὁ π. Πέτρος ἔχει υπογράψει τρεῖς (!!!) Ὁμολογίες Πίστεως ποὺ περιέχουν τὴν ἀπειλή, ὅτι ἂν οἱ Οἰκουμενιστὲς συνεχίσουν τὸ ἔργο τους, θὰ διακόψει μαζὶ μὲ τοὺς ἄλλους ὑπογράψαντες τὸ μνημόσυνό τους καὶ δὲν τήρησε οὔτε μία φορὰ τὴν ὑπογραφή του; Πῶς ἀλλιῶς ἐξηγεῖται τὸ γεγονός, ὅτι ὁ π. Πέτρος καταδικάζει ὡς ἐκτὸς Ἐκκλησίας ὅσους ἀναγνώρισαν τοὺς οὐκρανοὺς σχισματικοὺς ὡς Ἐκκλησία, ἀλλὰ τὸν δεσπότη του μητρ. Πειραιῶς Σεραφείμ, ποὺ ἔσπευσε νὰ τοὺς ἀναγνωρίσει καὶ νὰ συλλειτουργήσει μαζί τους, τὸν ἔχει στὸ ἀπυρόβλητο (τὸ ἴδιο ἰσχύει καὶ γιὰ τὸν Μαικήνα τοῦ π. Πέτρο μητρ. Ναυπάκτου Ἱεροθέου); Πῶς ἀλλιῶς ἐξηγεῖται τὸ γεγονός, ὅτι ὁ π. Πέτρος θεωρεῖ τοὺς Οἰκουμενιστὲς ἀλλὰ καὶ ὄσους τὸν καιρὸ τοῦ Κορονοϊοῦ ἔκλεισαν τὶς Ἐκκλησίες καὶ ἀπαγόρευσαν τὰ Μυστήρια ὀρθῶς ἐκτὸς Ἐκκλησίας, ἀφοῦ αἱρετίζουν, καὶ παράλληλα συνεχίζει νὰ τοὺς μνημονεύει ὡς ὀρθοτομοῦντες τὴν Ἀλήθεια τοῦ Χριστοῦ;

Ἀπορίας μὴ ἄξιον καὶ καταδεικτικὸν τῆς ἀνακολουθίας τοῦ π. Πέτρου.

Σ παλαιότερη ἀντιπαράθεση εἶχα παρουσιάσει στὸν π. Πέτρο τὸν π. Σεραφεμ Ρόουζ ς «κραο» (ἐδῶ), τὸν ὁποῖο ὁ π. Πέτρος συνεχῶς ἐπικαλεῖται καὶ συνεχῶς διαστρεβλώνει.

κολουθε μακαριστς κρ Φώτης Κόντογλου. Φώτης Κόντογλου δν ταν οτε πατέρας, οτε διδάσκαλος τς κκλησίας. Πόνεσε μως κα πέφερε γι τν κκλησία κα τ κυριότερο: Δν μάσησε τ λόγια του, δν σιώπησε κα προπάντων ταν συνεπής. Ο λόγοι του, τ γραπτά του ταν προφητικ κα παραμένουν πίκαιρα, μις κα π νωρς κατάλαβε πο δηγονταν τ κκλησιαστικ πράγματα. Κα φυσικ σήμερα κρ Φώτης θ χαρακτηριζόταν «κραος».

πως λεγε διος: «Λένε κάποιοι τι γ εμαι νας φανατικός, νας καθυστερημένος νθρωπος πο βρίσκεται κτς τς πραγματικότητος, (γιατ πραγματικότης γι πολλος πραγματικος νθρώπους τς θρησκείας εναι ,τι εναι πραγματικότης γι τν λικν νθρωπον, γι τν πιστήμονα, κι χι μία κα αώνια πραγματικότητα, μετασάλευτη. Τ ν εναι κανες χριστιανς μ χων δε μένουσαν πόλιν (Εβρ 13:14)). μένα λοιπν μ χουν γι ζηλωτή» («Ο λίθοι κεκράξονται», περ. Κιβωτός, ρ. φ. 8, (1952), σ. 320).

ς πρς τ θέμα, λοιπόν, τς κκλησίας κα τς πτώσης Της μ λέγει κυρ Φώτης στ βιβλίο του «σάλευτο Θεμέλιο» 1993, στ πρώτο κεφάλαιο μ τίτλο «Ο νάξιοι κληρικο βλάπτουν τν κκλησία:

«Πάντα σ κάθε ποχ πρχαν ο νάξιοι κληρικο κοντ στος γίους ρασοφόρους. λλ σήμερα τ πργμα χειροτέρεψε κατ πολύ. Μία π τς πολλς ατίες ατς τς θλιβερς καταστάσεως εναι, τ τι γίνονται συχν κληρικο κάποιοι νθρωποι πο δν χουν κλίση στν θρησκεία κα πο γι’ ατος τ ρασοφορεν εναι να πάγγελμα. ερες χι μονάχα πρέπει ν χει κλίση στ θρησκεία, λλ ν φλέγεται π πίστη κα γάπη πρς τ θεα, ν εναι “τ πνεύματι ζέων“ πως λέγει εαγγελιστς Λουκς. Κα ν τελε τν θείαν μυσταγωγίαν μ τέτοια κατάνυξη, πο πολλς φορς ν δακρύζει μπροστ στν γία Τράπεζα, ερουργώντας μ φόβο κα τρόμο. ν πολλο π τος πολλος ρασοφόρους, ντ εσέβειά τους κα κατάνυξή τους ν συνεπάρη τος κκλησιαζομένους, τος παγώνει πονία, διαφορία κα ψυχρότητα μ τν ποία κτελον τς εροτελεστίες...

πειδή, λοιπόν, λείψανε, π τν κκλησίαν μας ο ερωμένοι πο χουν φωτι μέσα τους,  κκλησία ατ δν μπορε παρ ν βραδυπορ συγκίνητη κα διάφορη γι σα πρεπε ν τν νδιαφέρουν ζωηρά, διάφορη γι τ τι τ ποίμνιό της σκανδαλίζεται κα δοκιμάζεται σκληρ π τ καμώματα μερικν ερωμένων, διάφορη γι τν παραμόρφωση τς ερς παραδόσεως, διάφορη γι τ τέκνα της πο τν ρνονται, γι ν πυκνώσουν τς τάξεις τν αρετικν, μ κίνδυνο  ατ αμοραγία της ν καταντήση θανάσιμη γι’ ατήν...

θεραπεία βρίσκεται στ χέρια της κα εναι κάθαρσή της π στοιχεα κακ κα νάξια γι τν ψιστη ποστολή τους... Τότε θ λείψει ατ τ θανατερ μούδιασμα, πο τν κατέχει σήμερα κι πίστευτη διαφορία της γι σα τν φορον, κόμα κα γι ζητήματα ζως κα θανάτου γι’ ατήν. Ο καλο κπρόσωποί της θά στέκονται νύστακτοι φρουροί της, μέρας κα νυκτός, κα σ’ ατος θ ναπαύεται γεραρ Μητέρα τους, κα τότε θ λάμψει τ νέσπερο φς τς ρθοδόξου Πίστεως... λλά “ βασιλεία το Θεο βιάζεται κα ο βιαστα ρπάζουσιν ατήν“.

κκλησία το Χριστο πρέπει ν χει πηρέτες πο ν εναι φοσιωμένοι σ’ ατ κα τοιμοι γι θυσίες, κατ τ ματωμένο πόδειγμα το σταυρωμένου ρχηγο της.

κκλησία το Χριστο πρέπει ν πηρετται κα ν φυλάγεται π ψυχς ρωϊκές, πο ν εναι τοιμες χι μόνο γι θυσίες λικς κα σωματικές, λλ κα γι πνευματικές, πο εναι σως ο πι δύσκολες. Τέτοιες θυσίες εναι τ ν ταπεινώνεται νας μπροστ στν λλο, τ ν μ λογαριάζη τ συμφέρον του, τ ν βάζη τ καλ κα τν προκοπ τς κκλησίας πάνω π τν δική του, τ ν θυσιάζεται ς καλς ποιμν γι τ πρόβατα το Χριστο κ.τ...

Πιστεύουμε τι ρθόδοξος κκλησία εναι φύλακας τς λήθειας το Χριστο, μόνος φύλακας. ν φανομε νάξιοι ν χουμε ατν τν θησαυρό, θ τν χάσουμε, θ τν πάρη Κύριος π τ χέρια μας, πως πέστρεψε τ πρόσωπό Του, τν παλαι καιρό, π τος βραίους».

Κα λλο δείχνοντας τί εδους ποιμένες κατέχουν σήμερα τ κκλησιαστικ ξιώματα:

«διότι δν εσθε ο ποιμένες ο καλοί, ο θυσιάζοντες τν ζων ατν πρ τν προβάτων κα δηγοντες ατ ες τος εώδεις λειμώνας τς θανάτου ζως. Σες εσθε ο μισθωτο ποιμένες, κα κατ τ πανάγιον στόμα το Κυρίου « μισθωτς ποιμν οκ στι ποιμήν» (ω. ι’, 12). Εσθε μισθωτο τν ρχόντων το κόσμου τούτου, δι τν δόξαν κα τν πλοτον τν ποίων ργάζεσθε. Κα παξ εσθε ο δολοι τοιούτων κυρίων, εσθε πλισμένοι μ τ πλα τς βίας, μ τ ποα πειλετε τ πιστ πρόβατα το Χριστο, δι ν τ ναγκάσητε ν σς κολουθήσουν». Πηγή: «ντιπαπικά», κδόσεις «Όρθοδόξου Τύπου», 1993.

Πρν π τριάντα χρόνια, λοιπόν, Φώτης Κόντογλου, γράφει, τι ν ο ταγο τς κκλησίαςγιατ γιατος μιλάειδν φανον ντάξιοι τς ποστολς τους, δν θυσιαστον, δν δώσουν σμα κα ψυχ γι τν προστασία το ποιμνίου κα τς λήθειας, δν πομονώσουν τ κακ κα νοσηρ στοιχεα πο προκαλον θανάσιμη αμοραγία στος κόλπους τς κκλησίας, δν προστατεύσουν τν γιοπατερικ παράδοση κα διδασκαλίαπράγματα πο λα σήμερα, δυστυχς, παληθεύονται–, κκλησία θ παρθε π τ χέρια ατν τν ναξίων κα θ δοθε λλο. Μάλιστα καταλήγει ν διαπιστώσει, τι ο σημερινο ποιμένες εναι μισθωτοί. Τ κονε ατ ο μισθωτο κάτοχοι ξιωμάτων, τίτλων κα πρωτείων τιμν; Θ παρθε π τ χέρια ατν τν ναξίων κα θ δοθε λλο.

κραος κα Φώτης Κόντογλου; Σχισματικς κα Φώτης Κόντογλου; ρνητς τς κκλησίας κα τν πισκόπων Φώτης Κόντογλου; Τρώει τς σάρκες τν δελφν του Φώτης Κόντογλου; Μάλιστα Φώτης Κόντογλου χρησιμοποιε πι σκληρς κφράσεις π τν μόλυνση μέσ τς κοινωνίας μ τν αρεση πο χρησιμοποιον ο ποτιθέμενοι «κραοι»: «θανάσιμη αμοραγία», «θανατερ μούδιασμα». Κα κυρίως μιλάει γι κάθαρση κα χι γι «Οκονομία», γι χριστέμπορους, στυγνος παγγελματίες ερες κα χι γι εσεβες, τος ποίους ναζητε κα δν βρίσκει, διότι ν πρχαν δν θ γραφε πρν π τόσα χρόνια «λειψαν».

Κα εχε δίκιο! Πόσο πραγματικ χι μόνο λειψαν λλ κα λείπουν πραγματικο (ρχι)ερες, λλ κα πιστο τοιμοι γι πραγματικς θυσίες κα πραγματικος γνες! Πόσο ἄδικο ἔχει ὁ «γεμάτος διάκριση» π. Πέτρος. Πόσο δίκιο εχε «κραος» κυρ Φώτης Κόντογλου!

δαμάντιος Τσακίρογλου