Το τσουβάλι



«Ξεκινάς με ένα τσουβάλι γεμάτο ανθρώπους.
Άνθρωποι που αποκαλείς γνωστούς, φίλους, συμφοιτητές, συνάδελφους, κολλητούς, γείτονες, συμμαθητές. Πόσο γεμάτη ζωή με τόσους ανθρώπους, σκέφτεσαι και χαμογελάς αθώα.
Προχωράς δυο βήματα και νιώθεις πως το τσουβάλι σα να έχει ελαφρύνει. Ανοίγεις και βλέπεις πως κάποιοι λείπουν, πως κάποιοι έχουν φύγει ή τους έχεις διώξει και εσύ. Όχι μην ανησυχείς δε σε κακολογούν, ούτε τους κακολογείς, απλά έτσι είναι οι άνθρωποι, απλά χάνονται, απλά δε συνεχίζουν, απλά δεν ταιριάζουν. Κλείνεις το τσουβάλι ανέκφραστα, έχεις τόσους πολλούς που δε σε νοιάζει.

Προχωράς άλλα τρία βήματα. Κοντοστέκεσαι ξάφνου. Σα να έχει ελαφρύνει και άλλο το άτιμο. Το ανοίγεις και τι να δεις… Ούτε οι μισοί. Μα σαν να προστέθηκαν και κάποιοι άλλοι, λίγοι, όχι πολλοί. Μα τι στην ευχή; Εσύ θα έπαιρνες όρκο ότι κάποιοι θα ήταν μέσα και κάποιοι άλλοι δε θα έμπαιναν ποτέ. Κλείνεις συλλογισμένος το τσουβάλι και προχωράς άλλα τέσσερα βήματα.
Μα το τσουβάλι το νιώθεις πιο ελαφρύ από ποτέ, επικίνδυνα ελαφρύ θα έλεγε κανείς. Σταματάς να δεις μήπως τρύπησε το τσουβάλι και άδειασε μονομιάς, αλλά μια χαρά το βλέπεις. Ξεμπλέκεις τα δεμένα κορδόνια του και κοιτάς μέσα. Μα τους εκατό κλέφτες σκέφτεσαι, τι έχει γίνει; Πού εξαφανιστήκαν όλοι; Ψάχνεις εδώ, ψάχνεις εκεί, λίγους νοματαίους βλέπεις.
Προχωράς άλλο ένα βήμα μικρό, όχι μεγάλο και πλέον είσαι σίγουρος ότι το τσουβάλι έχει τρυπήσει. Το κοιτάς από κάτω και όντως είναι τρύπιο. Αναθεματίζεις για ώρα από εδώ και εκεί, μέχρι που προσέχεις πως κάποιοι λίγοι έχουν γαντζωθεί τριγύρω και με κόπο κρατιούνται, αλλά δεν παραιτούνται. Δεν είναι πολλοί. Μια χούφτα άνθρωποι, οι δικοί σου άνθρωποι.
Τους κοιτάς και τους αναγνωρίζεις. Είναι αυτοί που και η απουσία τους καμιά φορά ήταν ορατή μόνο στο μάτι, γιατί ήξερες πως είναι κάπου στο εκεί. Είναι αυτοί που και στο δικό τους τρύπιο τσουβάλι της φιλίας, είσαι αυτός που γαντζώθηκε, που δεν παραιτήθηκε.
Μπαλώνεις χαρούμενος το τσουβάλι, το ρίχνεις στις πλάτες και το προσέχεις σαν τα μάτια σου. Δε φοβάσαι πια μήπως αδειάσει, αλλά μήπως και γεμίσει, γιατί επιτέλους νιώθεις πιο γεμάτος από ποτέ.
Και αν σου πουν πως φταις εσύ που τους έβαλες όλους στο ίδιο τσουβάλι, να τους πεις πως το τσουβάλι της φιλίας χωράει πολλούς μα στο τέλος κρατάει λίγους." 
                                              Τάμι Γκεκτσιάν

4 ΣΧΟΛΙΑ:
Ανώνυμος είπε...
Εγώ προτίμησα σακίδιο. Με τη λινάτσα ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται. Το σακίδιο μου έχει μια μεγάλη θήκη με φερμουάρ στο πλάι. Την ανοίγω πολύ συχνά. Για ξεσκαρτάρισμα.
Έχει και μια μικροσκοπική θηκούλα από πάνω. Με φερμουάρ κι αυτή. Την ανοίγω σπανίως. Αυτή, ίσως χρειαστεί και μια μικρή κλειδαριά..
Ανώνυμος είπε...
Πόσο αληθινό ! Μόνο αυτοί που γαντζώνονται στο τρύπιο τσουβάλι εξναι οι πραγματικοί φίλοι ! Πολύ σωστός και ο επίλογος . Μέσα στο τσουβάλι αναγκαστικά " τσουβαλιάζονται " όλοι . Ύστερα ένας- ένας ή κατα ομάδες αποχωρούν . Στο καλό !
Ανώνυμος είπε...
Δεν πρέπει νά μας τρομάζει αυτή η διαρροή απο το τσουβάλι της φιλίας . Γιατί τότε ο διάβολος θα βρεί το ευάλωτο σημείο μας νά μας "χορέψει στο ταψί".   Τό άδειο τσουβάλι πρέπει πάντα νά το γεμίζει η παρουσία του Θεού .
Ανώνυμος είπε...
>Παραγγέλλομεν δ μν, δελφο, ν νματι το Κυρου μν ᾿Ιησο Χριστο, στλλεσθαι μς π παντς δελφο τκτως περιπατοντος κα μ κατ τν παρδοσιν ν παρλαβον παρ' μν.
(Θεσ. Β 3,6)
πλανᾶσθε· φθερουσιν θη χρηστ μιλαι κακα. 34 κνψατε δικαως κα μ μαρτνετε· γνωσαν γρ Θεο τινες χουσι·
(Κορ.  Α 15,33)
ν δ γραψα μν μ συναμγνυσθαι ἐάν τις δελφς νομαζμενος πρνος πλεονκτης εδωλολτρης λοδορος μθυσος ἢ ἅρπαξ, τ τοιοτ μηδ συνεσθειν.
(Κορ.  Α 5,11)
γνεσθε τεροζυγοντες πστοις·
(Κορ . Β 6,14)
δ τις οχ πακοει τ λγ μν δι τς πιστολς, τοτον σημειοσθε, κα μ συναναμγνυσθε ατ, να ντραπ· 15 κα μ ς χθρν γεσθε, λλ νουθετεῖτε ς δελφν.
(Θεσ . Β 3,14)
κ το κσμου τε, κσμος ν τ διον φλει· τι δ κ το κσμου οκ στ, λλ' γ ξελεξμην μς κ το κσμου, δι τοτο μισε μς κσμος.
(Ιω. 15,19)
νομσητε τι λθον βαλεν ερνην π τν γν· οκ λθον βαλεῖν ερνην, λλ μχαιραν. 35 λθον γρ διχσαι νθρωπον κατ το πατρς ατο κα θυγατρα κατ τς μητρς ατς κα νμφην κατ τς πενθερς ατς· 36 κα χθρο το νθρπου ο οκιακο ατο.
(Ματ.  10,34)
>κα
σεσθε μισομενοι π πντων τν ἐθνῶν δι τ νομ μου.
(Ματ.  24,9)
κσμος μς μισε, γινσκετε τι μ πρτον μν μεμσηκεν
(Ιω. 15,18)
 

"Τρελογιάννης"