Η ΧΥΤΡΑ ήδη ΒΡΑΖΕΙ! --ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ κι άλλο ΜΕΣΑ;


 «Τ βατραχάκι» εναι να θαυμάσιο κείμενο το συγγραφέα κα φιλοσόφου Olivier Clerc περιγράφει κατ τραγικ τρόπο τν σύγχρονη κατάσταση πο βιώνουμε ς λληνες κα ρθόδοξοι χριστιανοί. Διαβάζοντάς το, κάναμε κάποιες σκέψεις, καταγράψαμε κάποιες ναλογίες κα προχωρήσαμε σ κάποιους συνειρμούς. Πολλο π τος ναγνστες πιστεύουμε πς θ βρον καλύτερες ναλογίες κα συνειρμούς.... μες παραθέτουμε τος δικούς μας. Παρουσιάζουμε πρτα «μ λίγα λόγια» Τ βατραχάκι το Olivier Clerc:

«να βατραχάκι κολυμποσε μέριμνο σ μία χύτρα μ δροσερ νερό. Ο παρατηρητς νάψαν μία χαμηλ φωτι κάτω π τ χύτρα. θερμοκρασία το νερο νέβαινε ργ λλ σταθερ 25..26..27....35 βαθμοί. Τ βατραχάκι νοιωθε μία μικρ διαφορά, λλ ασθανόταν κόμα σχετικ νετα. 40-45, μία μικρ δυσφορία, λλ τίποτε τ νησυχητικ δν περνοσε π τ μυαλό του, μόνο που ασθανόταν λίγο κουρασμένο. 50 βαθμο κα νόχληση ταν πι μεγάλη, λλ κα κούραση πίσης· γι’ ατ κα πομένει κα δεν ντιδρ. Σ λίγο θερμοκρασία κάνει τ βατραχάκι ν χάσει τις ασθήσεις του κα σύντομα βράζει μέσα στ χύτρα.

ν τ ριχναν π τν ρχ κατ’ εθεαν στος 40-50 βαθμούς, πως εχαν κάνει ο παρατηρητς νωρίτερα σ λλο βατραχάκι, ατ μ’ να γερ σάλτο θ πηδοσε ξω π τ χύτρα.

Τ πείραμα ποδεικνύει τι, ταν μία λλαγ γίνεται μ τρόπο παρκς ργό, διαφεύγει τς συνειδήσεως κα στν πλειονότητα τν περιπτώσεων δν προκαλε καμι ντιδράση, καμι ντίσταση.

Τ διο συμβαίνει κα στην κοινωνία μας μ σα σταδιακ συμβαίνουν σ βάρος μας για να τ συνηθίζουμε. Ατ πο μς συμβαίνουν σήμερα, ν γινόταν λα μαζ πρν 20-30-40 χρόνια θ μας καναν ν φρίξουμε, ν βγομε στος δρόμους, να παναστατήσουμε. Τώρα μως;

Τ σχημα προγνωστικ γι τ μέλλον μας, ντ να προκαλον ντιδράσεις κα ξεγέρσεις, προετοιμάζουν ψυχολογικ τν κόσμο στε να ποδέχεται τς δραματικς κα ξαθλιωτικς συνθκες ζως πο μς πιβάλουν.

Μήπως είναι η ώρα ΝΑ ΠΕΤΑΧΤΟΥΜΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗ ΧΥΤΡΑ;»(1)

Δν θ ναφερθομε στ κοινωνικά, πολιτικ κα θνικ πράγματα τς χώρας. Θ μιλήσουμε γι τν κκλησιαστικ κατάσταση. ν θελήσουμε ν παρουσιάσουμε τος συνειρμος κα τς ναλογίες μ τ βατραχάκι, θ λέγαμε πς βρισκόμαστε στ θέση πο ταν τ βατραχάκι, ταν μέσα στν χύτρα πικρατοσαν «50 βαθμο κα νόχληση ταν πι μεγάλη, λλ κα κούραση πίσης· γι’ ατ κα πομένει κα δεν ντιδρ».

Χρόνια τώρα, κάποιοι πισημαίνουν, πς δν φώναζε σκοπα φανατικ π. Παλος, ταν δίδασκε συμβουλεύοντας: «αρετικν νθρωπον μετ μίαν κα δευτέρα νουθεσία παραιτο». Ο σύγχρονοι κκλησιαστικο γέτες, πο μ κοσμικ τρόπο κλογς χουν καταλάβει πισκοπικος κα πατριαρχικος θρόνους, (προωθούμενοι π νεοταξικ κέντρα ξουσίας), διδάσκουν ενοον τν παναίρεση το Οκουμενισμο. Τοτο σημαίνει πς δηγον τν ρθόδοξη κκλησία στν γκαλι το Πάπα, ποος θ παραδώσει τ πάντα στ χέρια το ποιου ντίχριστου.

Τ δράμα, μως, γκειται στ τι, ο πόλοιποι ρθόδοξοι πίσκοποι, ερωμένοι κα θεολόγοι, δυνατον ν κατανοήσουν, ατ πο κατανόησε Olivier Clerc.

τι δηλαδή, τ οκουμενιστικ κέντρα, δ κα δεκαετίες, «ναψαν μία χαμηλ φωτι κάτω π τ χύτρα». Κα ν « θερμοκρασία το νερο νέβαινε ργ λλ σταθερά», μέσα π διαθρησκειακος διαλόγους, «κκλησιαστικ» συνέδρια, μερίδες κα συμπόσια μ τος αρετικούς, οκολογικος διάπλους κα λοιπς νέργειες παγορευμένες π τος γίους Πατέρες, ατο λεγαν -κα συνεχίζουν ν λένε- πς ταν φτάσουμε στ «κοιν ποτήριο» κα τ πράγματα θ χουν φτάσει στ προχώρητο, –ταν δηλαδή, ρχίσουν ν μς βράζουν– τότε θ ντιδράσουμε σν νας νθρωπος ο ρθόδοξοι!

Τ πείραμα μως, μ τ βατραχάκι, προϊδεάζει γι τ ποτέλεσμα.

Δυστυχς, χει σ μεγάλο βαθμ λλοιωθε τ κκλησιαστικ θος, χει κκοσμικευθε κόμα περισσότερο κκλησιαστικ διοίκηση, χουν λλάξει πολλ βασικ στοιχεα κα παράμετροι τς ρθοδόξου Πίστεως κα Παραδόσεως. Βρισκόμαστε στ φάση κείνη, λίγο πρν χάσουμε τς ασθήσεις μας! Κα συνεχίζουμε ν κολυμπμε νοχλημένοι, μ βουλοι μέσα στν χύτρα.

Συλλογίζονται τν τεράστια εθύνη πο χουν ο ποιμένες; Συλλογίζεται τν τεράστια προσωπικ εθύνη πο φέρει κάθε πιστός;

λήθεια, μπορον κόμα πολλο ποιμένες (χωρς χνος ατοσυνειδησίας, μ μειωμένη πευθυνότητα, χωρς ταπείνωση νώπιον τν γίων Πατέρων –πο διδάσκουν πομάκρυνση π τος αρετικος) ν σχυρίζονται, λαφρ τ καρδί κα χωρς θεολογικ πιχειρήματα, πς πάρχει κόμα χρόνος ντίδρασης; Κα ποιό εναι ατ τ χρονικ σημεο; ταν θ χάσουν ο περισσότεροι τς «ασθήσεις» τους;

λήθεια! Δν τρομάζουν μ τν φοβερ λλοίωση το ρθοδόξου φρονήματος, μ τς μέτρητες συμπροσευχς (κόμα κα μ συμμετοχ εδωλολατρν) πο σ καθημεριν βάση πλέον βλέπουμε ν πραγματοποιονται;

Παίρνουν πάνω τους τ αώνιο βάρος ν συμβουλεύουν, πς πάρχει κόμα καιρός;

Θ συνεχίσουν μετανόητα ν σχυρίζονται πς δν εναι κόμα ρα «ΝΑ ΠΕΤΑΧΤΟΥΜΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗ ΧΥΤΡΑ» τς παναιρέσεως;

[Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ» την 16/1/2012 και είναι ένα από τα άρθρα που στόχευαν να παρακινήσουν τους «ευσεβείς» αντιοικουμενιστές να εγκαταλείψουν την «άχρι καιρού» συμπόρευση με την αίρεση και να ακολουθήσουν τη γραμμή των Αγίων Πατέρων, απομακρυνόμενοι από τους Οικουμενιστές. Δυστυχώς ακολούθησαν τον μητρ. Πειραιώς Σεραφείμ (που τον χαρακτήρισαν Λέοντα Ορθοδοξίας), υποσχόμενοι ότι, αν προχωρήσουν άλλο ένα βήμα οι Οικουμενιστές, τότε θα εξετάσουν την περίπτωση διακοπής κοινωνίας. Το αποτέλεσμα: οι Οικουμενιστές έκαναν πολλά βήματα με κορυφαία την Κολυμπάρια Σύνοδο και το Ουκρανικό σχίσμα. Και οι αντιοικουμενιστές στην πλειοψηφία τους μέχρι σήμερα κοινωνούν με τους Οικουμενιστές! Να υποθέσουμε ότι έχουν ακόμα να βγουν έξω από την χύτρα;].

 (1) http://yannisayannis.blogspot.com/2008/12/blog-post_11.html  (Πρώτη δημοσίευση, 1/12/08).