Πάσχα 2021: Ὁ ὁρισμὸς τοῦ ἐμπαιγμοῦ
καὶ τοῦ παραλόγου.
Ὥρα ἡμᾶς
ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι!
Καὶ εἶναι ἐντελῶς ἀστεία ἡ δικαιολογία ποὺ ἀκούγεται ὅτι σέ κάποια χωριά γίνεται ἡ Ἀναστάσιμη Τελετή (χωρίς Θεία Λειτουργία) νωρίτερα λόγω ἒλλειψης ἱερέων. Φυσικὰ καὶ γίνεται, ἀλλὰ εἶναι διαφορετικὸ πράγμα τὸ νὰ γίνεται ἐξ ἀνάγκης σέ κάποιες περιοχὲς μέ ἐλάχιστους κατοίκους καὶ διαφορετικὸ τό νά ἐπιβάλλεται χωρὶς κανέναν λόγο σὲ ὁλόκληρη τὴν χώρα.
Γιατί δὲν φαντάζομαι νὰ θεωρεῖ κανεὶς ὅτι ὁ λόγος ποὺ θὰ γίνει νωρίτερα ἡ ἀναστάσιμη Λειτουργία εἶναι ὀ συνωστισμός. Στίς 21:00 δηλαδὴ θὰ ἔχει λιγότερο κόσμο ἀπὸ ὅτι ἂν γίνει κανονικὰ ἡ Ἀνάσταση; Προφανῶς καὶ δὲν ἔχει καμία μὰ καμία λογικὴ μία τέτοια ἀπόφαση (ἴσα-ἴσα ποὺ ὅσο πιὸ νωρὶς γίνει ἡ ἀναστάσιμη Λειτουργία, τόσο περισσότεροι θὰ μαζευτοῦν σὲ σπίτια συγγενῶν καὶ φίλων μετὰ τὸ τέλος της).
Σὲ ὅτι ἀφορᾶ τὶς μετακινήσεις, μάλλον τό νὰ ταξιδέψει κάποιος τουρίστας χιλιάδες χιλιόμετρα γιὰ νὰ ἔρθει στὴν Ἑλλάδα (χωρὶς καραντίνα καὶ χωρὶς τέστ ἂν εἶναι ἐμβολιασμένος, λὲς καὶ οἱ ἐμβολιασμένοι δὲν μεταδίδουν τὸν ἰὸ) εἶναι πιὸ λογικό ἀπό τὸ νὰ πάει ὁ Ἕλληνας μερικὲς ἑκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.
Ἀκόμα καὶ τά… θεοποιημένα ἀπὸ τὴν κυβέρνηση self tests, ἀλλὰ καὶ τὰ ἄλλα τέστ κορωνοϊοῦ, ὑποβαθμίζονται ἒτσι καὶ εἶναι σὰν νά τά πετάει ἡ κυβέρνηση στὸν κάλαθο τῶν ἀχρήστων.
Γιατί, πῶς γίνεται νά ἐπιβάλλεται (καὶ μὲ αὐστηρὲς -στὰ ὅρια τοῦ ἀντισυνταγματικοῦ- κυρώσεις μάλιστα) τό τέστ γιά νὰ πᾶνε οἱ μαθητές σχολεῖο, τό τέστ γιά νὰ πᾶνε οἰ εργαζόμενοι σέ πολλοὺς κλάδους στίς δουλειές τους, ἀλλά νά μὴν χρησιμοποιοῦνται ὡς ἐργαλείο γιά τὴν ἀπελευθέρωση τῶν μετακινήσεων πρὸς τὴν ἐπαρχία;
Ἐπικρίσεις, εὐχολόγια καί… Ἰωαννίδης
Ὁ… συνωστισμὸς τῶν «ἐπιστημόνων» στὰ τηλεοπτικὰ παράθυρα ἒχει δημιουργήσει μία εἰκόνα ἀλαλούμ. Μέλη καὶ μὴ τῆς Ἐπιτροπῆς βγαίνουν ἀπὸ τὸ πρωὶ μέχρι τὸ βράδυ σὲ κανάλια καὶ ραδιόφωνα καὶ μιλοῦν, κρίνουν, ἐπικρίνουν, μὲ ἀπόψεις ἐνίοτε ἐκ διαμέτρου ἀντίθετες.
Γιὰ παράδειγμα, ἡ Ματίνα Παγώνη, Πρόεδρος τῶν Νοσοκομειακῶν γιατρῶν, σήμερα βρέθηκε στὴν θέση τοῦ ἐπικριτή: «Ἐδῶ καίγεται ὁ κόσμος, γίνεται πόλεμος, ἐμεῖς θὰ σκεφτόμαστε ἂν θὰ πᾶμε στὰ ἐξοχικά; Οἱ περισσότεροι ἀπὸ τὴν ἐπιτροπὴ εἶναι γιατροὶ καὶ ξέρουν ἀκριβῶς τί συμβαίνει στὰ νοσοκομεῖα. Δὲν νομίζω ὅτι θὰ πάρει τὸ ρίσκο καμία ἐπιτροπὴ νὰ βγάλει τὸν κόσμο στὴν ἐπαρχία. Προχτές, βάλαμε σὲ ράντζα τοὺς non-Covid ἀσθενεῖς».
Ἀπὸ τὴν πλευρά της ἔτσι τὸ βλέπει καί δέν ἀμφισβητεί φυσικά κανεὶς τὸ τί γίνεται στὰ νοσοκομεῖα. Πού ἦταν αὐτὴ ἡ κριτικὴ ὅμως ἕνα χρόνο τώρα γιὰ τήν ἀνυπαρξία τῆς στήριξης στὰ νοσοκομεῖα μὲ ὑλικὸ καὶ προσωπικό; Γιὰ τήν μηδενική ἐνίσχυση τῶν ΜΕΘ;
Ὁ καθηγητὴς Πνευμονολογίας Νικος Τζανάκης ἀπό τὴν πλευρὰ του ἀφοῦ σχολίασε πὼς δὲν θὰ ἤθελε νὰ εἶναι στὴ θέση τῶν μελῶν τῆς Ἐπιτροπῆς, οὐσιαστικὰ δὲν πῆρε θέση γιὰ τὶς μετακινήσεις: «Ἐπιδημιολογικὰ εἶναι καλύτερα ἡ μετακίνηση πρὸς τὰ χωριὰ μὲ μέτρα, γιατί τὸ ἀντίθετο σημαίνει συνωστισμὸς στὰ Μέσα Μαζικῆς Μεταφορᾶς καὶ τὰ σπίτια. Ἀπὸ τὴν ἄλλη, κερδίζουμε ὅτι δὲν θὰ διασπαρεῖ ὁ ἰὸς σὲ περιοχὲς ποὺ εἶναι μὲ χαμηλὸ φορτίο. Ἂν ἀποδώσεις τὴν εὐθύνη στὸν ἄνθρωπο καὶ τοῦ πεῖς νὰ προσέχει, θὰ προσέξει».
Τηλεοπτικὴ ἐμφάνιση ἔκανε καὶ ὁ καθηγητής Ἰωάννης Ἰωαννίδης, ὁ ὁποῖος τάχθηκε ὑπὲρ τῶν μετακινήσεων ἐνόψει Πάσχα: «Ἡ φιλοσοφία νὰ κρατήσουμε τὸν πληθυσμὸ κλειστὸ ἔχει ὁδηγήσει σὲ φαινόμενα ἐκτόνωσης καὶ χαλάρωσης τὰ ὁποία θὰ μπορούσαμε νὰ εἴχαμε ἀποφύγει, ἂν εἴχαμε πιὸ συνεπῆ στρατηγική. Αὐτὴ τὴ στιγμὴ τὸ ἐπιδημικὸ κύμα στὴν Ἑλλάδα εἶναι στὴν χειρότερη φάση του. Μπορεῖ νὰ εἴμαστε 10, 20 φορὲς ἢ περισσότερο σὲ χειρότερη κατάσταση ἀπὸ πέρυσι. Ἔχουμε ἕνα ἐνεργὸ ἐπιδημικὸ κύμα. Μὲ τὸ νὰ ἐγκλωβίσουμε τὸν πληθυσμὸ μέσα σὲ πυκνὰ ἀστικὰ κέντρα τὰ ὁποῖα εἶναι πυκνὰ καὶ ἤδη φτάσαμε σὲ φαινόμενα συνωστισμῶν καὶ νὰ μὴ δώσουμε τὴ δυνατότητα νὰ χρησιμοποιηθεῖ ὁ ἐπιπλέον χῶρος, εἶναι λάθος στρατηγική. Δὲν πρέπει νὰ ὑπάρχει περιορισμὸς στὶς μετακινήσεις καὶ εἶναι ἀδύνατη ἡ μικροδιαχείριση τῆς κινητικότητας τοῦ πληθυσμοῦ».
Ἕνα σχόλιο εἶχε καὶ γιὰ τό ἀέναο ἑλληνικό lockdown, κάνοντας λόγο γιὰ πλήρη ἀποτυχία: «Ἡ Ἑλλάδα συνεχίζει νὰ ἔχει τὸ πιὸ σκληρὸ lockdown. Πλήρης ἀποτυχία. Ἔχουμε 80 θανάτους τὴν ἡμέρα. Σημασία δὲν ἔχει νὰ εὐημεροῦν οἱ δεῖκτες, ἀλλὰ νὰ σώζουμε ζωὲς καὶ νὰ ζοῦν οἱ ἄνθρωποι μία πιὸ φυσιολογικὴ ζωή».