Υπέροχος ύμνος οσ. Εφραίμ του Σύρου στην Παναγία

 Δέσποινα, ὑπεραγία Θεοτόκε 

      maica-domnului-icoana-de-la-man-neamt[2]       

                                                                     chamomile2[1]

Δέσποινα, περαγία μου Θεοτόκε, κεχαριτωμένη Θεογεννήτρια, περευλογημένη θεοχαρίτωτε Θεομτορ, δοχεον τς στέκτου Θεότητος το μονογενος Υο το θανάτου κα οράτου Πατρός, θρόνε πυρίμορφε, τν τετραμόρφων περενδοξοτέρα, πάναγνε, πανάχραντε, πανάσπιλε, παναμόλυντε, παναμώμητε, πανύμνητε, πανάφθορε, παμμακάριστε, πανακήρατε, πάνσεπτε, πάντιμε, παντευλόγητε, παντομνημόνευτε, παμπόθητε, παρθένε τ ψυχ κα τ σώματι κα τ νοΐ, καθέδρα Βασιλέως το π τν Χερουβείμ, κλίμαξ πουράνιε, δι’ ς ο π γς ες ορανος νατρέχομεν, νύμφη Θεο, δι’ ς ατ κατηλλάγημεν·

κατανόητον θαμα, νερμήνευτον κουσμα, μυστηρίου θείου ποκεκρυμμένου φανέρωσις, καταμάχητος προστασία, ντίληψις κραταιά, ζωοδόχε πηγή, πέλαγος νεξάντλητον τν θείων κα πορρήτων χαρισμάτων κα δωρεν, ψος τν πουρανίων κα σωμάτων Δυνάμεων κα τν Σεραφεμ ψηλοτέρα, βάθος τν ποκρύφων νοημάτων τ νεξερεύνητον, κοιν φιλοτιμία τς φύσεως, πάντων τν καλν χορηγία, μετ τν Τριάδα πάντων τν ποιημάτων Δέσποινα, μετ τν Παράκλητον λλος Παράκλητος, κα μετ τν μεσίτην Χριστν μεσίτρια το κόσμου παντός, τ χημα λίου το νοητο, τ δοχεον το φωτς το ληθινο το φωτίζοντος πάντα νθρωπον ρχόμενον ες τν κόσμον, φέρουσα ν γκάλαις τν τ ήματι τ πάντα φέροντα·

Τ σπιλον νδυμα το ναβαλλομένου φς ς μάτιον, γέφυρα κόσμου παντς πρς τν περκόσμιον ορανν μς νάγουσαπερτέρα τν Χερουβείμ, συγκρίτως περενδοξοτέρα τν Σεραφείμ, κα τιμιωτέρα πάσης τς κτίσεως· γγέλων γλάϊσμα, νθρώπων διάσωσμα, κλες ες τν ορανν μς εσάγουσα, μήτηρ κα δούλη το δύτου λίου, αγ τς ληθινς κα μυστικς μέρας, τς νεξιχνιάστου το Θεο φιλανθρωπίας βυσσος, τιμιωτέρα τς δέμ, τς παγγελίας γ γία, τς χάριτος ρμα τ θεον κα πολυώνυμον, τς ληθινς πίστεως στερρότατον ρεισμα, χωρίον το χωρήτου τ ερυχωρότατον, μπελος ληθιν τν καρπν τς ζως βλαστήσασα, λαία κατάκαρπος τς ψυχς τν πιστν λαρύνουσα, σκέπη το κόσμου παγκόσμιος, θύρα το πρ νον σεπτο μυστηρίου, κτς το νοητο λίου Χριστο, τριαδικν χαρίτων πλήρωμα, ς τ δευτερεα τς Θεότητος φέρουσα, στραπ τς ψυχς τν πιστν καταλάμπουσα, τν μαρτωλν καταλλαγή, τν στώτων σφάλεια, τν πιπτόντων νάκλησις, τν ῥᾳθυμούντων διέγερσις, τν εεκτούντων σχύς, τν κκλησιν μόνοια, τν στρατοπέδων ετυχία, τν καλν πάντων χορηγία, ενομία τν πόλεων, τς οκουμένης ερήνη, καρτερία τν σκητν, νδρεία τν θλητν·

Θησαυρ ζως κηράτου, νεφέλη φέρουσα τν οράνιον δρόσον τος π γς, λαμπς το προσίτου φωτός, κλίμαξ μετάρσιος, δι’ ς ο πουράνιοι γγελοι πρς μς κατεφοίτησαν, τν χειμαζομένων λιμήν, τν θλιβομένων χαρά, τν δικουμένων προστάτις, τν πενθούντων παράκλησις, τν βοηθήτων βοήθεια, τν σθενούντων ῥῶσις, τν καταπονουμένων ντίληψις, τν τυφλν βακτηρία, τν πεπλανημένων σωτήριος δηγός, τν ν νάγκαις πίκουρος σφαλής.

Κιβωτ γία, δι’ ς το τς μαρτίας κατακλυσμο διεσώθημεν· βάτε κατάφλεκτε, ν εδε Μωυσς θεόπτης· θυμιατήριον χρυσον, ν Λόγος τν σάρκα νάψας, τν οκουμένην εωδίας πλήρωσε, κα τ τς παρακος κατεκαύθη γκλήματα· θεόγραφε πλάξ· λυχνία πτάφωτε, ς τ φέγγος τς λιακς λαμπηδόνας περηκόντισε· σκην γία, ν πνευματικς Βεσελεήλ, Χριστός, τεκτήνατο δι τν ρετν πανσόφως, κα οκητήριον ατο πειργάσατο· τ βασιλικν χημα, στάμνε μανναδόχε, κπε κεκλεισμένε· πηγ σφραγισμένη, ς τ καθαρ νάματα τν οκουμένην ρδεύουσι· άβδος γιόβλαστε το αρών· πόκε δροσοφόρε το Γεδεών· τόμος θεόγραφος, δι’ ο τ το δμ σχίσθη χειρόγραφον· ρος το Θεο· ρος τ γιον, Κύριος εδόκησε κατοικεν ν ατ· ίζα γία το εσσαί· πόλις το Θεο, περ ς δεδοξασμένα λελάληνται, ς φάσκει Δαυΐδ.

Τς λύπης λύσις, τς αχμαλωσίας λύτρωσις, τν θνητν θέωσις, ραία τ φύσει κα μώμου παντς νεπίδεκτος· π λιβάνου τς παρθενίας νοσα κα τν κόσμον μυρίζουσα· ξ ς γλυκασμς πορρέων τν παλαιν το ξύλου πικρίαν γλύκανεν· τν οσίαν λην φρικτς χωρήσασα τς Θεότητος· τιμς πάσης πέρτερον δώρημα, κα κάλλους παντς πέρτιμον γκαλλώπισμα· Σολομντος κλίνη, παρίστανται κύκλ ο ξήκοντα δυνατοί, α ήσεις δηλαδ τς θεοπνεύστου Γραφς· φωτοδόχον χωρίον, ξ ο σωτηρίας κτνες τ οκουμέν πέλαμψαν· τ μεγαλεον τς φρικτς οκονομίας· τ περικαλλς τς θείας συγκαταβάσεως νδιαίτημα· τ το κόσμου διαλλακτήριον· τ μέτερον λαστήριον κα προσφύγιον· τ πάντων τν καλν εκταιότατον δώρημα.

Φλογοφόρε λαβίς, ν μέγας ν Προφήταις σαΐας ώρακεν· ρος ρετας κατάσκιον, προεδεν ββακούμ· ρος λατόμητον το Δανιήλ· πύλη κατ νατολς βλέπουσα το εζεκιήλ· παράδεισε ν δμ γιώτατε· ξύλον τ ζωηφόρον τν ραιότατον κα δύτατον καρπν φέρον· μλον εοσμον, όδον δύπνοον, νθος μάραντον, κρίνον λευκότατον, σφραγισμένον βιβλίον, οδες ναγνναι δύναται· παρθενίας τύπος γραφος, ρασις τν Προφητν τιμία, θεοποίκιλτος στολή, θεοΰφαντος πορφύρα· τ πάσης προφητείας κφανέστατον πλήρωμα, στόμα σίγητον τν ποστόλων, θάρσος νίκητον τν θλοφόρων, βασιλέων στήριγμα, ερέων καύχημα, πταιόντων συγχώρησις, Κριτο δικαίου δυσώπησις, νάστασις τν πεπτωκότων, νάπλασις τς μς ψυχς κα το σώματος κοσμοπόθητε.

Σωτηρία μου, παρηγορία μου, μ ζωή, μν φς, μ λπίς, ναψυχή μου, θυμηδία μου, καταφυγή μου, σκέπη, ῥῶσις τς μς ψυχς, εφροσύνη, δύτης, τεχος, προσφύγιον, χύρωμα, πλον, ντίληψις, δόξα, πνοή μου, προστάτις, μεστις, γαλήνη, πίσκεψις, καύχημα, ερήνη, σχύς, βάδισμα, μνησις, τροφή, στολή, χαρά, ελογία, γκυρα, επορία, δρόσος, σεμνοπρέπεια, γιωσύνη, μεγαλωσύνη, λύτρωσις· τν λυπηρν μου παράκλησις, βοηθς τς μς πορίας, φωτισμς κα γιασμς τς ψυχς μου, τν μαρτιν μου πολύτρωσις, τ μν κ Θεο ψυχαγώγημα, τς ξηρανθείσης μου καρδίας θεόρρυτος ανίς, τς ζοφερς μου ψυχς τηλαυγεστάτη λαμπάς, τς γυμνότητός μου μφίασις, τν στεναγμν μου κατάπαυσις, τν συμφορν μου μεταποίησις· γκράτεια, γνεία, νδρεία, σωφροσύνη, τν ρετν κόσμος, λευθερία μου, λιμήν, θησαυρός, μπόρευμα τ ντως αώνιον, πίκυρος μετάνοια, ψωμα, εεξία, κάλλος, σχύς, εβουλία, σύνεσις, γαλλίαμα, λαμπρότης μου.

Κυρία μου, κα πρς τν Θεόν μου κοίμητος προστασία κα καταίσχυντος. δε τν πίστιν μου, κα τν πόθον τν νθεόν μου, κα ς χουσα τ συμπαθς κα τ δύνασθαι, οα δ Θεο Μήτηρ, το μόνου γαθο κα λεήμονος, δέξαι τν παναθλίαν μου ψυχν κα ξίωσον ατήν, δι τς σς μεσιτείας κα ντιλήψεως, τς δεξις μερίδος το μονογενος σου Υο κα τς καταπαύσεως τν κλεκτν κα γίων ατο, τι οκ χω πλήν σου βοηθόν, οδ ντίληψιν. Ες σ λπίζων, μ στοχήσω. Ες σ καυχμαι· μ δι τς πολλάς μου μαρτίας κα νομίας ποστρέψς τ πρόσωπόν σου π’ μο το ναξίου δούλου σου· χεις γρ τ θέλειν κα δύνασθαι, ς τν να τς Τριάδος ρρήτως γεννήσασα. χεις ος πείσεις, ος δυσωπήσεις· τς χερας, ας ατν ρρήτως βάστασας, τος μαστούς, ος θήλασας· τν σπαργάνων νάμνησον· τς λλης κ βρέφους ναγωγς. Τος σος τ κείνου σύμμιξον· τν σταυρόν, τ αμα, τ τραύματα, δι’ ν σεσώσμεθα, δι’ ν δεδοξάσμεθα.

Μ δ μακρύνς π’ μο τν σν προστασίαν, λλ’ πικούρει, κα σκέπε, κα περίσζε δι παντός· τέρπεται γρ τας ατήσεσί σου μονογενής σου Υός· πόχρεων χεις ατν επόντα· τίμα τν πατέρα σου κα τν μητέρα σου· κα πολλ μλλον ατς ν δούλοις ξετάζεσθαι λόμενος, φυλάξει τν χάριν, κατ τ διον δόγμα, σο τ διακονησαμέν τούτ τν πόρρητον γέννησιν. θεν κα χαίρει τας παρακλήσεσί σου, οκείαν τν σν γούμενος δόξαν, κα χρεωστικς κπληρο τς ατήσεις σου. Μόνον μ παρίδς με τν νάξιον· μηδ α τν πράξεών μου τοπίαι τ σν μέτρητον νακόψωσιν λεος.

Θεοτόκε μου, τ περπόθητον νομα· οδν γρ τς σς βοηθείας χυρώτατον τρόπαιον. Σ γρ φελες πν δάκρυον π προσώπου τς γς· σ τν κτίσιν νέπλησας παντοίας εεργεσίας. Τ οράνια εφρανας, τ πίγεια σωσας· τ πλάσμα κατήλλαξας, ξιλάσω τν Πλάστην· τος γγέλους πέκλινας, τος νθρώπους νύψωσας· τ νω τος κάτω δι’ αυτς μεσίτευσας· μετεσκεύασας ριστα τ πν πρς τ βέλτιον. Δι σο τς ναστάσεως μν ψευδ τ σύμβολα κατέχομεν· δι σο τς πουρανίου βασιλείας πιτυχεν λπίζομεν.

Σ τς μν σωτηρίας πίκουρον κεκτήμεθα, σ τς μν βοηθείας πέρμαχον χομεν, σ τς μν πολογίας προβαλλόμεθα στόμα, σ τς μν λπίδος περιφέρομεν καύχημα, σ Χριστιανν πληθς χυρώτατον τεχος κέκτηται. Σ τ το παραδείσου κλεθρα διήνοιξας, σ τ βαίνειν πρς ορανος παρεσκεύασας, σ τ Υἱῷ σου κα Θε μς προσκείωσας. Δι σο πσα δόξα, τιμ κα γιωσύνη, π’ ατο το πρώτου δμ κα ως τς συντελείας το αἰῶνος, ποστόλοις, Προφήταις, Μάρτυσι, δικαίοις κα ταπεινος τ καρδί, μόνη Πανάχραντε, κα γένετο κα γίνεται κα γενήσεται· κα π σο χαίρει, Κεχαριτωμένη, πσα κτίσις· κγ π σο θαρρ, δι σο τς κυρίως τεκούσης κατ σάρκα Θεν ληθινόν, πρέπει πσα δόξα, τιμ κα προσκύνησις, σν τ νάρχ Πατρ κα τ παναγί κα γαθ κα ζωοποι ατο Πνεύματι, νν κα εί, κα ες τος αἰῶνας τν αώνων. μήν.

γίου φραίμ το Σύρου

Πηγή: http://www.imaik.gr