Οἰκουμενιστικὴ λογική


Ἄχ! Σε ἔχασα παιδί μου!

Όχι τίποτ’ άλλο, αλλά έρχεται στο μυαλό συνέχεια ο μύθος με το χταποδάκι (του Κόντογλου)… Στην θέση της «μαμάς -χταπόδι», οι σημερινοί πνευματικοί

 – Πάτερ μου, έκαναν συμπροσευχές με αιρετικούς!

– Δεν πειράζει… Εμείς να μην πέφτουμε σε Ιεροκατάκριση. Εμείς λόγο θα δώσουμε για την ψυχή μας. Μη φοβάσαι, δεν πειράζει…

– Αναγνώρισαν σχισματικούς φασίστες Ουκρανούς!

– Παιδί μου, είναι σύνθετο το θέμα. Είναι διοικητικό, όχι δογματικό ζήτημα. Μη φοβάσαι, δεν πειράζει…

– Αναγνώρισαν ως εκκλησίες τους Αιρετικούς!

– Παιδί μου, έχουμε και την εκκλησία του Δήμου. Δεν τους αναγνώρισαν ως κανονικές εκκλησίες… Μη φοβάσαι, δεν πειράζει…

– Έκλεισαν τους ναούς…

– Από αγάπη, παιδί μου… Για το υπέρτατο αγαθό της υγείας. Δεν κινδυνεύει η πίστη, αλλά οι πιστοί…

– Ζητάνε να κάνουμε εμβόλια για την παραγωγή των οποίων χρησιμοποιήθηκαν κύτταρα από εκτρωμένα έμβρυα!

– Δεν πειράζει παιδί μου. Δεν εκτρώθηκαν γι’ αυτόν τον σκοπό. Εμείς να τρέξουμε να τα κάνουμε…

– Μα να βάλουμε μάσκες στην εκκλησία; Μα να γίνουμε καρναβάλια; Μα να μην ασπαζόμαστε τις εικόνες;

– Από αγάπη κι αυτό, παιδί μου… Στις εικόνες και υπόκλιση να βάλεις το ίδιο είναι… Δεν ξέρουν οι άγιοι ότι τους αγαπάμε;

– Μα, άλλαξαν και την ώρα της  Αναστάσεως του Κύριου μας;

– Δεν πειράζει παιδί μου… Δεν κολλάει σε ρολόγια και ημέρες ο Χριστός μας…

– Μα, αύριο θα μου ζητάνε να σφραγιστώ με το 666!

–  Παιδί μου, εσύ θα βάλεις έναν σταυρό από πάνω και δεν θα πειράζει…

– Πήραν την ψυχή μου οι δαίμονες και γελάνε…

χ! Σ᾿ χασα, παιδί μου!

X.B.

 

Κάθεται χταπόδα μ τ χταποδάκι στν πάτο τς θάλασσας. που, μ τν πόχη πιάνουνε τ χταποδάκι, κα τ᾿ νεβάζουνε πάνω. Τ μικρ φωνάζει στ μάνα του: «Μ πιάσανε, μάνα!». κείνη τ᾿ ποκρίνεται: «Μ φοβσαι, παιδί μου!». Τ χταποδάκι φωνάζει πάλι: Μ βγάλανε π τ νερό, μάνα! «Μ φοβσαι, παιδί μου!». – «Μ σγουρίζουνε, μάνα!» – «Μ φοβσαι, παιδί μου!» – «Μ κόβουνε μ τ μαχαίρι!» – «Μ φοβσαι!» – «Μ βράζουνε στ τσουκάλι!» – «Μ φοβσαι!» – «Μ τρνε, μ μασνε!» – «Μ φοβσαι, παιδί μου!» – «Μ καταπίνουνε!» – «Μ φοβσαι!» – «Πίνουνε κρασί, μάνα!» – «χ! Σ᾿ χασα, παιδί μου!».

μύθος θέλει ν πε πς λα τ σκληρ παιδέματα πο κάνανε στ χταποδάκι, δν τανε γι θάνατο, μήτε τ πιάσιμο, μήτε τ σγούρισμα, μήτε τ μαχαίρι, μήτε τ βράσιμο, μήτε τ μάσημα. Μ σν κουσε μάνα του πς πίνανε κρασ κενοι πο τ φάγανε, γι ν τ χωνέψουνε, φώναξε: «Σ᾿ χασα, παιδί μου!». Τ κρασί, πο φαίνεται τ πι μερο πργμα μπροστ στ μαχαίρι κα στ μάσημα, στ βάθος εναι γι τ χταπόδι πι μεγάλος χτρός.

 Πηγὴ ἐδῶ.