Για όσους νομίζουν, ότι οι Επίσκοποι λαμβάνουν υπόψη τις διαμαρτυρίες των Πιστών. Επτά χρόνια πέρασαν και όχι μόνο τίποτα δεν διορθώθηκε, αλλά μάλιστα χειροτέρεψαν!

Ἐπισκόπων ἀγωνία μηδέν!

 


Ο ρθόδοξοι ποιμένες συνεχίζουν ν κτελον τ λειτουργικ κα ποιμαντικ καθήκοντά τους, χωρς πλέον ν νδιαφέρονται (στ σύνολό τους) γι τ περιεχόμενο τς Πίστεως κα τν κεραιότητα τς λήθειας τς ποίας κλήθηκαν λειτουργο κα πηρέτες.

ς πιστο κα κπαιδευτικοί,

    α) εμαστε μάρτυρες τς θλιβερς πραγματικότητος, ν δέχονται ο κληρικο ν κοινωνον κατ τν κκλησιασμ τν σχολείων Μωαμεθανούς, Βουδιστές, Προτεστάντες κα Ρωμαιοκαθολικος μαθητές. Κα στν πισήμανση το γεγονότος, πολλο ερες ν μν τολμον ν πάρουν μέτρα, φοβούμενοι τι τσι θ ρθουν σ ντιπαράθεση μ τν Μητροπολίτη τους, ποος δν ντέχει ν ντιμετωπίζει τέτοια προβλήματα κα φοβούμενος τς ποιες ντιπαραθέσεις, ρνεται ν προφυλάξει τ «για τν γίων».

    β) Τ δια βλέπουμε κα πληροφορούμαστε πς συμβαίνουν κα στ δογματικ πίπεδο τς Πίστεως. λοι ο σύγχρονοι ρθόδοξοι Ποιμένες δέχονται τι πάρχει αρεση· καταμετρον μάλιστα κα τς δεκαετίες τς πάρξεως το Οκουμενισμο· τν νομάζουν Παναίρεση (χωρς ν κατονομάζουν τος αρετικος γέτες του)· βλέπουν τ γενόμενα π τν Οκουμενιστν (συμπροσευχές, κοινς συμφωνίες κα δράσεις μ τος αρετικούς, παραίτηση π βασικς ντολς τς γίας Γραφς κα δόγματα τς Πίστεως πως τ 9ο κα 10ο ρθρο το Συμβόλου Νικαίας-Κων/πόλεως) κα μως οδν μέτρον λαμβάνουν ναντίον τους, οδεμία πόσταση χουν π ατούς, ντίθετα κοινωνον πλήρως μαζί τους, συμπορεύονται χωρς συνειδησιακ πρόβλημα μετ τν αρετικν.

Κι μως ο γιοι μς δίδαξαν οτε μι ρα ν μν μένουμε κοντά τους, ταν αρετίζουν (Μ. Βασίλειος). Κι γιος Θεόδωρος Στουδίτης δίδαξε ργοις κα λόγοις, γωνίστηκε −κα ξορίστηκε, κα φυλακίστηκε γι’ ατος τος γνες του− γι να παράνομο βασιλικ γάμο, ταν εδε τι ατς δν ταν μι μεμονωμένη περίπτωση, λλ γινόταν καθεστς πο νέτρεπε τν Εαγγελικ διδασκαλία.

Τέτοιοι γάμοι σήμερα γίνονται πολλοί. Κα ο Μητροπολτες πο τος πιτρέπουν, κα ο ερες πο τος τελον, κάνουν κάτι χειρότερο π κενο, ναντίον το ποίου γωνίστηκε γιος Θεόδωρος, γιατ σήμερα διδασκαλία τς κκλησίας εναι γνωστ κα παγιωμένη στ θέμα ατό. Κι μως, μ ποικίλες δικαιολογίες τν παραβαίνουν! πικαλονται λόγους οκονομίας κα παραβαίνουν τν ντολ το Κυρίου!

Μάλιστα κούστηκε τι  στή μητρόπολη ντιοικουμενιστο πισκόπου τελέστηκε νας ντικανονικός μικτός γάμος. Θ προσκομίσουμε τς περ το γεγονότος ατο πληροφορίες, ταν θ χουμε περισσότερα στοιχεα. Σήμερα ρκούμαστε ν παρουσιάσουμε να κείμενο π πιστολ το γίου Θεοδώρου το Στουδίτου, στν ποία γιος μς παρουσιάζει τν ρθόδοξη στάση στ θέμα ατό, λλ κα σ πολλ θέματα, πως:

1.    Κάθε νέργειά του, τν στηρίζει στος πρ ατο γίους, τν «συμφωνία τν Πατέρων», πως λέμε σήμερα, κα δν ατοσχεδιάζει, οτε στηρίζεται (ς σ δόγμα) στν λεγόμενη «Οκονομία» τς κκλησίας.

2.    Διδάσκει τι ( πίσκοπος ) Σύνοδος δν χει οδν δικαίωμα ν βγάζει ντι-Εαγγελικς ποφάσεις.  Σύνοδος πο βγάζει ποφάσεις, ο ποες ρχονται σ ντίθεση μ τ Εαγγέλιο κα τν διδασκαλία τν γίων, εναι «παρασυναγωγ» κι χι Σύνοδος! ρα δν πρέπει ν κάνουμε πακο σ τέτοιες Συνόδους κα ποφάσεις.

3.     κοινωνία κα πικοινωνία μ τος παραβάτες, σημαίνει ποδοχ σων ατο κάνουν.

4.    Ο παραβάτες (ψηλ στάμενοι ρχιερες), λέγει γιος, ρχίζουν τς διώξεις σων ντιδρον.

5.     κκλησία πο χει ποδεχθε τν αρεση, «δη χει καταποντιστε στ βάθος τς αρεσης»!

6.    Παρακαλε τν ρθόδοξο (τότε) πίσκοπο Ρώμης ν ντιδράσει δυναμικ κα ν καταδικάσει τν αρεση: «μούγκρισε μ τρόπο θεο, καλύτερα βρόντηξε ναντίον τς τωρινς κακοδοξίας ατ πο πρέπει»! πίσης τν παρακαλε ν τν λογαριάζει ς μέλος τς τοπικς κκλησίας τς Ρώμης, φο δν χει σχέση κα κοινωνία μ κείνη τς Κων/πόλεως!

Συγκεκριμένα, πευθυνόμενος γιος Θεόδωρος Στουδίτης πρς τν ρθόδοξο Πάπα Λέοντα γράφει:

Μετάφραση. (Τ κείμενο κολουθε).

«Διδαγμένοι λοιπν κα μες ο ταπεινο κα λάχιστοι π τος νέκαθεν γίους Πατέρες μας, πειδ δημιουργήθηκε κα τώρα κάποια καινοτομία στ δική μας κκλησία (σ.σ. ννοε τς μοιχειανικς αρέσεις) θεωρήσαμε χρέος μας ν ναφέρουμε τν καινοτομία ατή  σένα). Συγκροτήθηκε λοιπν σύνοδος ληθιν παρανόμων κα συνέδριον μοιχν. Κα δν σταμάτησαν μάλιστα μέχρι το σημείου ατο (λλ προχώρησαν περισσότερο) συστήνοντας παρασυναγωγ μ προηγούμενη συνέλευση μ τν ποδοχ κα συλλειτουργία κείνου πο στεφάνωσε τος μοιχούς, σύμφωνα μ τν θεο Βασίλειο. λλ σν ν θελαν ν ξασφαλίσουν γι τν αυτό τους νομα τέλειας αρέσεως, μ λλη δημόσια σύνοδο, κείνους πο δν συμφωνοσαν μ τν παράνομη κακοδοξία τους, μλλον λόκληρη τν Καθολικ κκλησία, τος πέβαλαν σ ναθεματισμό. Κα δικαιολογία γι’ ατος ταν τι πικράτησε πονηρς λόγος (δηλαδή, πως παρομοίως λέγουν κα σήμερα ο ερωμένοι: « μετατροπ το μυστηρίου το γάμου σ “πασαρέλα” κα πορνικ πιθυμία τν φθαλμν” πικράτησε· τ κακ τν μικτν γάμων, πικράτησε· τί μπορομε τώρα ν κάνουμε”; Κα μοιρολατρικ γίνονται «λειτουργο» το σκανδαλισμο κα τς παρανομίας!). Διακηρύττουν λοιπν οκονομία τν στέψη τν μοιχν, κα ρίζουν τι ο θεοι νόμοι δν σχύουν γι τος βασιλες. Ατος πο γωνίστηκαν γι τν λήθεια μέχρις αματος τος παγορεύουν ν μιμονται τν Πρόδρομο κα τν Χρυσόστομο. Διατυπώνουν τν γνώμη, τι καθένας π τος εράρχες χει ξουσία μεγαλύτερη π τος κανόνες, ντίθετα π’ σα ρίζονται π ατούς.

τσι, ποτε τύχει, κα κρυφ κα φανερά, ν καταδικαστε κάποιος π τος ερωμένους μ καθαιρετικος κανόνες, μ τν ξουσία κείνου πο ποφασίζει μένει καθαίρετος. Κα μάρτυρας ατν πο λέγω εναι ατς πο στεφάνωσε μοιχόν, κα ν το εναι παγορευμένο, μαζ μ λλα, κα π διάφορους κανόνες, στόσο ατς συλλειτουργε δημοσίως μ ατούς, ο ποοι, κάνοντας τς παρανομίες οκονομίες, νομάζουν μ τν τρόπο ατν κα λλους κα τος αυτούς τους γίους, κα κείνους πο δν παραδέχονται ατς τς παρανομίες τος ναθεματίζουν, ς ποξενωμένους π τν Θεό·  κα μάρτυρας ατν πο λέγω δ εναι κα  διωγμός. Τί μπορομε ν πομε γι’ ατά, μακάριε, παρ κενο τ ποστολικό, τι “Τώρα χουν μφανιστε πολλο ντίχριστοι”, φόσον δν ξουσιαζόμαστε λοι ο νθρωποι π τος θείους νόμους κα κανόνες;

φο ατ ναφέρθηκαν δη μ ελικρίνεια π τν ταπεινότητά μας, πευθύνουμε στν χριστομίμητη μακαριότητά σου τν κραυγ κείνη πο πηύθυνε κορυφαος μαζ μ τος πολοίπους ποστόλους στν Χριστό, ταν εδαν ν σηκώνεται τρικυμία τς θάλασσας· “Σώσε μας”, ρχιποίμενα τς κάτω π τν οραν κκλησίας, “χανόμαστε”. Μιμήσου τν διδάσκαλο Χριστ κα πλωσε χέρι βοηθείας στν κκλησία μας, πως κενος στν Πέτρο, μόνο πο κενος ταν εχε ρχίσει ν βυθίζεται στ θάλασσα, ν σ φο δη χει καταποντιστε στ βάθος τς αρεσης.

Παρακαλομε μιμήσου τν συνώνυμό σου Πάπα, κα πως κενος ταν μφανίστηκε αρεση το Ετυχος ξηγέρθη σν μ λιονταρίσιο πνεμα, πως γνωρίζουν λοι, μ τς δογματικς πιστολές του, τσι κι σύ, τολμ ν π, πο φέρεις τ νομά του, μούγκρισε μ τρόπο θεο, καλύτερα βρόντηξε ναντίον τς τωρινς κακοδοξίας ατ πο πρέπει. Γιατί, φο ατοί, διεκδικώντας γι τος αυτούς τους τν αθεντία, δν φοβήθηκαν ν συγκαλέσουν αρετικ σύνοδο, ν κα βέβαια, κόμη κα ρθόδοξη ν ταν, σκησαν ξουσία χωρς τ δική σας γνώση, πως παιτε τ θιμο πο π τν ρχ πικράτησε, πόσο περισσότερο δικαιολογημένο κα ναγκαο θ ταν, πενθυμίζουμε μ φόβο, ν συγκροτηθε νόμιμη σύνοδος π τ θεία πρωταρχία σου, στε ρθόδοξη διδασκαλία τς κκλησίας ν ποκρούσει τν αρετική, κα οτε κορυφαιότατη ξουσία σου μαζ μ λους τος ρθοδόξους ν ναθεματίζεται π τος κενοφώνους, οτε πίσης ν βρίσκουν τν μοιχοσύνοδο σν ρμητήριο παρανομίας ατοί, πο θέλουν ν γλιστρον εκολα στν μαρτία.

φο ναφέραμε ατά, ς λάχιστα μέλη τς κκλησίας, παρακαλομε τν γία ψυχή σας ν μς πολογίζει ς δικά της πρόβατα…».

 

Κείμενο:

«Τοιγαροῦν δεδιδαγμένοι καὶ ἡμεῖς οἱ ταπεινοὶ καὶ ἐλάχιστοι, ἐκ τῶν ἀνέκαθεν ἁγίων Πατέρων ἡμῶν, ἐπεὶ ὑπήρχθη τις καὶ νῦν καινοτομία ἐν τῇ καθ’ ἡμᾶς Ἐκκλησίᾳ, ὀφειλόμενον ἡγησάμεθα ταύτην ἀνενεγκεῖν. Γέγονεν τοίνυν σύνοδος ὡς ἀληθῶς ἀθετούντων καὶ συνέδριον μοιχωμένων. Και γε οὐ μέχρι τούτου ἔστησαν, παρασυναγωγὴ διὰ προτέρας συνελεύσεως ἐν τῇ τοῦ μοιχοζεύκτου παραδοχῇ καὶ συνιερουργίᾳ, κατὰ τὸν θεῖον Βασίλειον. Ἀλλ’ ὡς ἂν ἑαυτοῖς αἱρέσεως τελείας ὄνομα περιποιήσωνται, δι’ ἑτέρας συνόδου δημοσίας, τοὺς μὴ τῇ παρανόμῳ αὐτῶν κακοδοξίᾳ συγκαταθεμένους, μᾶλλον δὲ ὅλην τὴν καθολικὴν Ἐκκλησίαν, ἀναθεματισμῷ ὑποβεβλήκασι. Καὶ τὸ δικαίωμα αὐτοῖς, λόγου πονηροῦ κραταίωμα. Οἰκονομίαν οὖν τὴν ζευξιμοιχείαν δογματίζουσιν· ἐπὶ τῶν βασιλέων τοὺς θείους νόμους μὴ κρατεῖν διορίζονται· τοὺς ὑπὲρ τῆς ἀληθείας καὶ δικαίου μέχρις αἵματος ἐνστάντας, ὥσπερ τὸν Πρόδρομον καὶ Χρυσόστομον, μιμεῖσθαι ἀπαγορεύουσιν· ἕκαστον τῶν ἱεραρχῶν ἐξουσιάζειν ἐν τοῖς θείοις κανόσι, παρὰ τὰ ἐν αὐτοῖς κεκανονισμένα, ἀποφαίνονται.

Καὶ διὰ τοῦτο, ὁπόταν τύχῃ καὶ κρυπτῶς καὶ ἐμφανῶς ἁλῶναί τινα τῶν ἱερωμένων καθαιρετικοῖς κανόσι, τῇ τοῦ βουλομένου ἐξουσίᾳ μένειν ἀκαθαίρετον. Καὶ μάρτυς τοῦ λόγου ὁ διαφόροις κανόσι σὺν ἄλλοις κεκρατημένος μοιχοζεύκτης καὶ συλλειτουργῶν αὐτοῖς δημοσίᾳ. Τοὺς παρανομίας ὡς οἰκονομίας ποιοῦντας ἄλλους τε καὶ ἑαυτοὺς ἁγίους ἐν τούτῳ ὀνομάζουσι καὶ τοὺς μὴ ταύτας προσιεμένους ὡς ἠλλοτριωμένους Θεοῦ ἀναθεματίζουσι˙ μάρτυς δὲ κἀνταῦθα τοῦ λόγου ὧν καὶ ὁ διωγμός. Τί οὖν ἔστιν ἐν τούτοις, ὦ μάκαρ, εἰπεῖν ἢ τὸ ἀποστολικὸν ἐκεῖνο, ὅτι νῦν πολλοὶ ἀντίχριστοι γεγόνασιν, εἴπερ μὴ ὑπὸ τῶν θείων νόμων καὶ κανόνων πάντες ἄνθρωποι ἐξουσιαζόμεθα;

 Τούτων ἤδη ἀψευδῶς ὑπὸ τῆς εὐτελείας ἡμῶν ἀνενεχθέντων ἐκείνην τὴν φωνήν, ἣν ὁ κορυφαῖος σὺν τοῖς λοιποῖς ἀποστόλοις προσήγαγεν Χριστῷ, ἡνίκα ὁ τῆς θαλάσσης κλύδων ἐπεγείρετο, προσφέρομεν τῇ χριστομιμήτῳ σου μακαριότητι˙ σῶσον ἡμᾶς, ἀρχιποιμὴν τῆς ὑπ’ οὐρανόν ἐκκλησίας, ἀπολλύμεθα. μίμησαί σου τὸν διδάσκαλον Χριστὸν καὶ ὄρεξον χεῖρα τῇ καθ’ ἡμᾶς ἐκκλησίᾳ, ὡς ἐκεῖνος Πέτρῳ, ὅσον ὁ μὲν ἀρχομένῳ καταποντίζεσθαι ἐν τῇ θαλάσσῃ, αὐτὸς δ’ αὖ καταποντισθείσῃ ἤδη ἐν τῷ τῆς αἱρέσεως βάθει.

Ζήλωσόν σου, δεόμεθα, ταὸν ὁμώνυμον πάπαν, καὶ ὡς ἐκεῖνος τηνικαῦτα τῆς Εὐτυχιανικῆς αἱρέσεως ἀναφυείσης λεόντειόν πως διηγέρθη τῷ πνεύματι, ὡς ἴσασι πάντες, ταῖς δογματικαῖς αὐτοῦ ἐπιστολαῖς, οὕτω καὐτός, τολμῶ λέγειν, φερωνύμως βρύξον θείως, μᾶλλον δὲ βρόντησον κατὰ τῆς παρούσης κακοδοξίας τὰ εἰκότα. εἰ γὰρ οὗτοι ἑαυτοῖς ἐξαυθεντήσαντες αἱρετικὴν σύνοδον ἐκπληρῶσαι οὐκ ἔδεισαν καίπερ, εἰ καὶ ὀρθόδοξον, οὐκ ἄνευ τῆς ὑμῶν εἰδήσεως ἐξουσιάζοντες, ὡς τὸ ἄνωθεν κεκρατηκὸς ἔθος, πόσῳ γε μᾶλλον εὔλογον καὶ ἀναγκαῖον ἄν εἴη, ὑπομνήσκομεν φόβῳ, ὑπὸ τῆς θείας πρωταρχίας σου ἔννομον κροτηθῆναι σύνοδον, ὡς ἂν τὸ ὀρθόδοξον τῆς ἐκκλησίας δόγμα τὸ αἱρετικὸν ἀποκρούσηται καὶ μήτε ἡ κορυφαιότης σου σὺν ἅπασι τοῖς ὀρθοδόξοις ἀναθεματίζοιτο παρὰ τῶν νέων κενοφώνων μήτ’ αὖ ὁρμητήριον ἀνομίας τὴν μοιχοσύνοδον εὑρίσκοντες οἱ βουλόμενοι κατολισθαίνουσιν εὐπετῶς πρὸς τὴν ἁμαρτίαν.

Ταῦτα ἀνηγγελκότες, ὡς ἐλάχιστα μέλη τῆς Ἐκκλησίας, ἐξαιτοῦμεν τὴν ἁγίαν αὐτῆς ψυχὴν λογίζεσθαι ἡμᾶς ὡς οἰκεία αὐτῆς πρόβατα» (Έπιστολή 33, Λέοντι πάπ ώμης, σελ. 158-163, Φιλοκαλία τν Νηπτικν κα σκητικν, Θεοδώρου Στουδίτου πιστολές, 18Β΄).

                                                                                                Πηγή