Με τις κοσμικές συναυλίες μέσα στους Ιερούς Ναούς, χαλάνε την λαϊκή ευσέβεια.
«50+ δωρεάν συναυλίες για το Πάσχα: Σε εκκλησίες, μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους», γράφει δημοσίευμα στον ηλεκτρονικό τύπο1. Για την άμβλυνση της θρησκευτικής ταυτότητας των Ορθόδοξων Ελλήνων βλέπουμε τις κοσμικές συναυλίες μέσα στους Ιερούς Ναούς να παίρνουν διαστάσεις επιδημίας. Παράλληλα, εμφανίστηκε και ένα νέο φρούτο, το «φεστιβάλ λατρευτικής μουσικής»! Η Ορθοδοξία προκαλεί αλλεργία στην ενοποιημένη Ευρώπη, η εκκοσμίκευση πρέπει να προχωρήσει. Αυτό που είναι σχεδόν απίστευτο να δεχθεί κανείς είναι το γεγονός ότι όλα γίνονται με την σύμφωνη γνώμη των Μητροπολιτών.
Η αποϊεροποίηση των Ιερών Ναών, η εμφανής ασέβεια στην ιερότητα του καθαγιασμένου χώρου, στα πρόσωπα των ασκητικών Αγίων, στα Ιερά Μυστήρια. Η αυτοπροβολή και η αλαζονική επίδειξη μωροφιλόδοξων μπροστά στο Ιερό Βήμα που θυσιάζεται ο Κύριος δεν θα μείνουν ατιμώρητα.
Πως είναι δυνατόν λαϊκοί να στέκονται με αλαζονεία μπροστά στο Ιερό για να διευθύνουν χορωδία; Εκεί που οφείλουμε να στεκόμαστε με ταπεινότητα και κατάνυξη μπροστά στην θυσία του Κυρίου, υψώνουμε την έπαρση του Εωσφόρου. (σσ. Αλλά και ιερείς να επιτρέπουν στο ναό που διακονούν να γίνονται τέτοια πράγματα;)
Έτσι χτυπάνε και την λαϊκή ευσέβεια που βρίσκεται στους άλλους «ναούς», τους έμψυχους, και υπό το άγρυπνο βλέμμα των μητροπολιτών φραγκεύουνε τους Έλληνες.
Στις 26/4 ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Φιλόθεος επιστρέφει με νέα συναυλία μέσα στον Καθεδρικό Ναό της του Θεού Σοφίας. Στην σχετική αφίσα βλέπουμε ένα ακάνθινο στεφάνι και καλλιτέχνες που θαυμάζουν τα έργα τους. Ο Άγιος Πορφύριος δεν μιλιότανε την Μεγάλη Εβδομάδα και τούτοι εδώ ονομάζουν «λατρευτική εβδομάδα» τις χορωδίες και τα μουσικά όργανα! Ο δε υπεύθυνος του εγχειρήματος, Χρυσόστομος Σταμούλης, ο οποίος τυγχάνει να είναι και καθηγητής της Δογματικής και Συμβολικής Θεολογίας στο ΑΠΘ, έχει διατυπώσει πληθώρα αιρετικών διδασκαλιών. Αυτό όμως δεν φαίνεται να προβληματίζει τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, ο οποίος μάλλον το θεωρεί προτέρημα αφού για δεύτερη χρονιά συνεργάζεται μαζί του.
ΚΑΠΟΤΕ στις μεγάλες εορτές της χριστιανοσύνης βλέπαμε τους γνωστούς αγνώστους να πολεμάνε την Εκκλησία. Τώρα βλέπουμε τους ίδιους τους Επισκόπους να επιδίδονται στο έργο αυτό με δαιμονική μαεστρία, εξισώνοντας τους Ιερούς Ναούς με τα θέατρα και τα μουσεία, και την λαϊκή ευσέβεια με την τέρψη και την διασκέδαση.
Το άλλο «φρούτο», το 2ο «φεστιβάλ λατρευτικής μουσικής» που θα πραγματοποιηθεί Κυριακή των Βαΐων έως και την Μεγάλη Τρίτη, χαρακτηρίζεται από την φράση «οικουμενιστικός αχταρμάς». Συναυλίες θα γίνουν…
«…σε τοπόσημα όπως ο Κήπος του Προεδρικού Μεγάρου, η Διονυσίου Αρεοπαγίτου, η Μητρόπολη Αθηνών, η Αγγλικανική και η Ευαγγελική Εκκλησία, ο Καθολικός Καθεδρικός Ναός, το Φετιχιέ Τζαμί, το Παλαιό Χρηματιστήριο, τα Μουσεία Ακρόπολης, Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού και Γουλανδρή, οι αίθουσες της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ (κέντρο πολιτισμού ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος) και ο Παρνασσός.»
Στο τρίμήμερο πρόγραμμα περιλαμβάνονται:
«ορθόδοξη και καθολική λειτουργική μουσική, μεσαιωνικούς και βυζαντινούς ύμνους, έργα από την παράδοση των Μεβλεβί δερβίσηδων, γρηγοριανά μέλη γραμμένα για τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας, γαλλικό μπαρόκ, οθωμανική και λατινοαμερικάνικη θρησκευτική μουσική, καθώς και όπερα και σύγχρονη μουσική.
Όσο για τον σκοπό του φεστιβάλ, διαβάζουμε ότι προσεγγίζει τις «..πολυάριθμες και απρόσμενες πτυχές της σχέσης θρησκευτικής λατρείας και μουσικής» και ότι πρόκειται για μία «κατανυκτική βιωματική εμπειρία». Η μουσική που θα παρουσιαστεί «δημιουργήθηκε για θρησκευτική χρήση ή επικαλείται το θείο στοιχείο, αλλά με πολύ ευρείες αισθητικές και εννοιολογικές στοχεύσεις, που άπτονται της σχέσης του ανθρώπου με το υπερβατικό.»
Μάλιστα! Για να μην πούμε τίποτε άλλο!
Και πιο κάτω ο ίδιος σεναριογράφος αναφέρει:
«…το 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής διεισδύει στον αστικό ιστό και προτείνει μια μουσική περιφορά ως ένα δημόσιο καλλιτεχνικό και ευρύτερα πολιτισμικό γεγονός μεγάλης κλίμακας, που θα αναδείξει τη σημασία αλλά και τη σχέση της μουσικής με τον κοινωνικό αστικό ιστό, το ειδικό βάρος της λατρευτικής πρακτικής, αλλά και τη βιωματική σχέση με τις διαφορετικές μουσικές παραδόσεις.»
Τί τους χρειαζόμαστε τους Αγίους; Εδώ έχουμε και καλλιτεχνικό γεγονός, και πολιτισμικό γεγονός, και κατανυκτική βιωματική εμπειρία, χάρη στους ταλαντούχους καλλιτέχνες! Όλα για την άμβλυνση της θρησκευτικής ταυτότητας των Ελλήνων από εκείνους που έκλεισαν τους Ναούς και ποινικοποίησαν την Θεία Κοινωνία.
ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ