Οἰκουμενιστὴς καὶ Ἅγιος; Ἀναίρεση ὅσων προσπαθοῦν νὰ ἁγιοκατατάξουν (!!!) τὸν Ἀναστάσιο Ἀλβανίας καὶ νὰ τὸν παρουσιάσουν ὡς πρότυπο ορθοδόξου ποιμένος παραπλανώντας τὸ ποίμνιο

«Ἀγαπητοί, μὴ παντὶ πνεύματι πιστεύετε, ἀλλὰ δοκιμάζετε τὰ πνεύματα εἰ ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐστιν, ὅτι πολλοὶ ψευδοπροφῆται ἐξεληλύθασιν εἰς τὸν κόσμον» (Α΄ Ἰω. 4,1)

Όσιος Παΐσιος – ‘’Από όσους φιλενωτικούς έχω γνωρίσει, δεν είδα να έχουν ούτε ψίχα πνευματική ούτε φλοιό’’



Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου

Πρὶν ἀρχίσω μὲ τὸ κύριο θέμα τοῦ κειμένου, ἂς μοῦ ἐπιτραπεῖ ἕνας μικρὸς πρόλογος ποὺ θὰ δικαιολογήσει καὶ τὸ θέμα καὶ τὸ ὕφος τοῦ κειμένου μου. Ὁ Ἀπόστολος Ἰωάννης, ὁ -πρέπει ἰδιαίτερα στὶς μέρες μας νὰ τονιστεῖ αὐτό- μοναδικὸς στὴν Ἐκκλησία μας ποὺ φέρει τὴν ἐπωνυμία «ὁ μαθητὴς τῆς ἀγάπης» δηλ. τῆς ἀγάπης, ὅπως τὴν ἐννοεῖ ἡ Ἐκκλησία καὶ ὄχι ὁ κόσμος, στὴν πρώτη του ἐπιστολὴ δίνει τὴν θεῶθεν πνευματικὴ ἐντολή, ποὺ πρέπει νὰ τηρεῖ κάθε Χριστιανός: «Ἀγαπητοί, μὴ δίδετε ἐμπιστοσύνην εἰς κάθε πνεῦμα ἀνθρώπων, ἀλλὰ νὰ ἐξετάζετε τοὺς ἀνθρώπους, ποὺ διαβεβαιώνουν ὅτι ἔχουν Πνεῦμα Θεοῦ καὶ πνευματικὰ χαρίσματα, ἐὰν πράγματι εἶναι ἀπὸ τὸν Θεόν, διότι πολλοὶ ψευδοπροφῆται ἔχουν βγῇ στὸν κόσμον». Ἄρα ὅποιος κι ἂν εἶναι ἀπέναντί μας, ὅτι κι ἂν ἔχει καταφέρει, πρέπει νὰ τὸν ἐξετάζουμε, διότι μπορεῖ νὰ εἶναι ψευδοπροφήτης. 

Ποιοί εναι ὅμως αὐτοὶ οἱ ψευδοπροφῆτες, ο λύκοι μ δορ προβάτου; γιος γνάτιος ντιοχείας,τος ποκαλύπτει ς ξς: «Πς λέγων παρ τ διατεταγμένα (δηλαδ ντίθετα π τς ντολς το Κυρίου κα τς διδασκαλίες τν γίων ποστόλων κα τν γίων Πατέρων), κν ξιόπιστος , κν νηστεύ, κν παρθενεύ, κν σημεα ποι, (δηλαδ θαύματα) κν προφητεύ, λύκος σοι φαινέσθω ν προβάτου δορ, προβάτων φθορν κατεργαζόμενος» (ΒΕΠΕΣ 2, σελ. 330). Ἐδῶ βλέπουμε τὸν μεγάλο αὐτὸν Πατέρα τῆς Ἐκκλησίας νὰ μὴν φοβᾶται νὰ ὀνομάζει λύκο καὶ ὡς ἐκ τούτου ψευδοπροφήτη ἀκόμα καὶ αὐτὸν ποὺ κάνει σημεῖα καὶ τέρατα, ποὺ μιλάει γλυκύτατα, ποὺ ἔκανε ἔργο στὴν Ἐκκλησία; Γιατί; Διότι παράλληλα λέγει καὶ πράττει ντίθετα π τς ντολς το Κυρίου κα τς διδασκαλίες τν γίων ποστόλων κα τν γίων Πατέρων.

Κινούμενος λοιπόν, ἀπὸ τὴν ἐντολὴ τοῦ Ἀποστόλου καὶ Μαθητοῦ τῆς Ἀγάπης καὶ τοῦ καθήκοντός μου ὡς Χριστιανός, κι ἐπειδὴ ἔχουν ἀυξηθεῖ ἤδη καὶ μὲ φανερὰ σημεῖα ὑπερβολῆς οἱ φωνὲς περὶ Ἁγιότητος τοῦ κεκοιμημένου Ἀλβανίας Ἀναστασίου θὰ ἐξετάσω δημοσίως (τὸ ἔχω πράξει καὶ πρὶν τὴν κοίμησή του) τὸ ἔργο καὶ τὴν διδασκαλία τοῦ μακαριστοῦ ἀρχιεπ. Ἀναστασίου, γιὰ νὰ διαπιστωθεῖ ἂν ἦταν πράγματι ἕνας ἅγιος καὶ ἄξιος ποιμένας τῆς Ἐκκλησίας ποὺ τηροῦσε καὶ κήρυττε τὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ. Διότι ὅπως θὰ διαπιστωθεῖ παρακάτω, οἰκουμενιστὴς καὶ ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ δὲν γίνεται νὰ εἶναι κάποιος. Ἢ θὰ ἀπορρίψουμε τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων ποὺ καταδίκασαν τὸν Οἰκουμενισμὸ ἢ θὰ ἀπορρίψουμε ὅσους τὸν προωθοῦσαν καὶ τὸν προωθοῦν. «Oὐδεὶς δύναται δυσὶ κυρίοις δουλεύειν· ἢ γὰρ τὸν ἕνα μισήσει καὶ τὸν ἕτερον ἀγαπήσει, ἢ ἑνὸς ἀνθέξεται καὶ τοῦ ἑτέρου καταφρονήσει» (Ματθ. 6, 24).

Κι ἐπειδ κάποιοι -τάχα εαίσθητοι- ντιδρον στν ποιαδήποτε δημοσίευση κειμένων μ τς οκουμενιστικς δραστηριότητες το κεκοιμημένου πλέον ρχιεπισκόπου λβανίας ναστασίου θεωρντας την νάρμοστη πρς τν ρθόδοξη δεοντολογία (παρ' λο πο κάθε δημοσίευση συνοδεύεται πάντα π τς εἰλικρινεῖς προσευχς γι τν νάπαυση κα συγχώρεση το μακαριστοῦ κεκοιμημένου ρχιερέως) καὶ τονίζοντας τὸ ἱεραποστολικὸ καὶ ἐκκλησιαστικό ἔργο καθὼς καὶ τὸ ἄμεμπτο τοῦ βίου του, θέλω νὰ ἐπισημάνω τὰ ἑξῆς: μεμπτος βίος κα ο γνώσεις δν ποτελον σημεο γιότητας καθς κόμα κα ρειος περιγράφεται ν ταν νηστευτής, λεπτς στν ψη, σκητικς νευ σκανδάλων κα κάτοχος ξιόλογης μόρφωσης μ διαίτερη συμπάθεια πρς τν ριστοτελικ φιλοσοφία. Σωζόμενος (κκλ. στ. 1, 15, 2ff) γράφει γι τν ρειο «ξ ρχς σπουδαος εναι περ τ δόγμα δόξας... Διαλεκτικώτατος». Ὁ καταδικασμένος ἀπὸ τὴν Γ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο αἱρετικὸς Νεστόριος πρὶν ἀρχίζει νὰ αἱρετίζει εἶχε ἀναιρέσει τὶς κακοδοξίες τοῦ Ἀπολλιναρίου καὶ τῶν Δοκητῶν καὶ εἶχε ὁμολογήσει τὴν Ὀρθοδοξία. Εἶχε ἀποκτήσει μάλιστα μεγάλη φήμη, χάρη στὴν εὐγλωττία καὶ τὴ θεολογική του μόρφωση. Ἡ φήμη του ὁδήγησε τὸν αὐτοκράτορα Θεοδόσιο Β΄ νὰ τὸν προωθήσει στὸν Θρόνο τῆς Κωνσταντινούπολης, μετὰ τὸν θάνατο τοῦ Πατριάρχη καὶ ἁγίου τῆς Ἐκκλησίας Σισινίου τοῦ Α΄. Παρόλα αὐτὰ οὔτε Ἅγιο τὸν εἶπε κανεὶς παραβλέποντας παράλληλα τὴν αἵρεση τὴν ὁποία διατύπωσε καὶ μετέδωσε, οὔτε ὅταν κοιμήθηκε σεβάστηκε κάποιος τὸ γεγονὸς ὅτι ἦταν πατριάρχης.

Ἀρχίζω μὲ τὶς δηλώσεις τν τελευταίων μερν, πο δείχνουν ξεκάθαρα τν σκοπ τν οκουμενιστικν κύκλων: Τν γιοκατάταξη το μακαριστο ρχιεπ. ναστασίου χωρς ν χουμε στω κα μία νωθεν πόδειξη γιότητος καὶ ἐνῶ τὰ στοιχεῖα ποὺ θὰ ἀκολουθήσουν ἀποδεικνύουν τὸ ἀντίθετο, ὅτι δηλ. ὁ Ἀναστάσιος ὑπηρετοῦσε μὲ ὅλες του τὶς δυνάμεις τὴν αἵρεση καὶ γι’ αὐτὸ τὸν σκοπὸ διαστρέβλωνε τὴν κύρια ἐντολὴ τοῦ Εὐαγγελίου: τὴν ἐντολὴ τῆς ἀγάπης.

Μὲ πρόσχημα τὴν εὐαγγελικὴ ἀγάπη μακαριστς ρχιεπίσκοπος,πως θ διαπιστώσει ναγνώστης στὴ συνέχεια το κειμένου, συμμετεχε σ ργανισμος στος ποίους κανες ρθόδοξος γιος χι μόνο δν θ συμμετεχε, λλ κα θ καταδίκαζε ξεκάθαρα ς ντίθετους πρς τν ρθόδοξη διδασκαλία.

Δηλώσεις περὶ Ἁγιότητος τοῦ Ἀλβανίας Ἀναστασίου:

Μητροπολίτης Λεμεσοῦ Ἀθανάσιος (ὁ κατὰ πολλοὐς εὐσεβής):

«Πήγαμε τον Ιούλιο με τον Γέροντα Εφραίμ και είδαμε τον μακαριστό, πλέον, Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας, Αναστάσιο. Πρόκειται περί ενός Αγίου, ενός σύγχρονου Αγίου. Πραγματικά η τελευταία αυτή συνάντηση που είχαμε μαζί του, μας έδωσε την απόλυτη πληροφορία ότι αυτός είναι ένας σύγχρονος Άγιος, ένας σύγχρονος Άγιος της Εκκλησίας μας. Ισαπόστολος εκεί στη χώρα της Αλβανίας, άγγελος της Εκκλησίας της Αλβανίας πραγματικά, και μόνο αυτός θα μπορούσε να φέρει την Εκκλησία σε αυτό το σημείο που την έφερε. Όχι εκ του μηδενός, εκ του πλην του μηδενός! Και αυτός την έφερε σε επίπεδο πραγματικά αξιοζήλευτο και με την παρουσία του έγινε θεμέλιο της Εκκλησίας της Αλβανίας. Να έχουμε την Αγία ευχή του και το Άγιο παράδειγμά του να μας εμπνέει κι εμάς» (ἐδῶ).

«Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος: Άγιος των ημερών μας» (ἐδῶ).

«Ο Αναστάσιος αρχιεπίσκοπος Αλβανίας, ήταν ένας Άγιος Ιεράρχης και Ιεραπόστολος» (ἐδῶ). Στὴν συνέντευξη αὐτὴ ἐκτὸς τῆς δημοσιογράφου Ἅγιο τὸν ἀποκαλεῖ καὶ ὁ γνωστὸς κήρυκας σὲ ὅλα τὰ μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης π. Εὐάγγελος Παπανικολάου, ὁ ὁποῖος διδάσκει καὶ τὴν μετάδοση τῆς Θείας Κοινωνίας μὲ γλωσσόφιλα!!!

Ἅγιο τὸν ἀποκαλεῖ καὶ ὁ γνωστὸς περὶ τὰ ἐκκλησιαστικὰ δημοσιογράφος Διονύσιος Μακρὴς σ κπομπή του: « γιος ναστάσιος Γιαννουλτος. Τ λέω τι εναι γιος»! (Ἐδῶ μετά το 17ο λεπτό).

«Φάρος πίστης... που μου θυμίζει τον Μ. Βασίλειο... πιστεύω κι ελπίζω να γίνουν εμφανή τα κριτήρια της αγιότητας του και να ανακηρυχθεί σύντομα άγιος της εκκλησίας μας» (ἐδῶ).

«γιο» τν ποκάλεσε κα ὁ προωθητὴς κάθε ἀντίθεου μέτρου πρωθυπουργὸς Κωνσταντίνος Μητσοτάκης στν πικήδειο λόγο του!

Ἐπειδὴ ὅλοι γνωρίζουμε, ποιά διαφορὰ ὑπάρχει μεταξὺ κρίσης καὶ κατάκρισης, καὶ ὑπενθυμίζοντας παράλληλα, ὅτι ὁ μακαριστὸς Ἀναστάσιος ἤθελε (παρόλη τὴν διδασκαλία του περὶ ἀγάπης) νὰ καταγραφοῦν ὡς αἱρετικοὶ οἱ ἀντιδρῶντες στὶς ἀποφάσεις τῆς προδοτικῆς συνόδου τοῦ Κολυμπαρίου, ὡς ἐκ τούτου ρωτάω ὡς ἀδαὴς πιστός:

Εἶναι γνωστό, ὅτι συμφωνία Ἅγιων σημαίνει, ὅτι οἱ Ἅγιοι συμφωνοῦν παντελῶς στὰ θέματα Πίστεως καὶ δὲν λέει ὁ ἕνας τὸ ἕνα καὶ ὁ ἄλλος τὸ ἄλλο. Ποιός ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ ἢ ἔστω Ἅγιος, ὅπως ἡ Ὀρθοδοξία ὁρίζει καὶ τοὺς δύο ὅρους, ἔκανε ἢ θὰ ἔκανε κάτι ἀπὸ τὰ παρακάτω, τὰ ὁποῖα προέρχονται ἀπὸ τὸ βιογραφικὸ τοῦ Ἀλβανίας Ἀναστασίου (εδώ):

Mέλος της Διεθνούς «Επιτροπής για ιεραποστολικές μελέτες» του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (ΠΣΕ, 1963-69) και Γραμματέας για την «Ιεραποστολική έρευνα και τις σχέσεις με τις Ορθόδοξες Εκκλησίες» στη Γενική Γραμματεία του ΠΣE (Γενεύη, 1969-71). Έλαβε μέρος στις Συνελεύσεις Παγκοσμίου Ιεραποστολής και Ευαγγελισμού (Μεξικό 1963, Μπανγκόκ 1973, Μελβούρνη 1980, Σαν Αντόνιο 1989) και τις Συνελεύσεις του ΠΣΕ (Ουψάλα 1968, Ναϊρόμπι 1975, Βανκούβερ 1983, Καμπέρα 1991, Χαράρε 1998, Πόρτο Αλέγκρε 2006) (σσ. δηλ. συμμετεῖχε ἐνεργὰ σὲ ὅλες αὐτὲς τὶς συνελεύσεις ποὺ προδόθηκε ἡ Πίστη μας καὶ τὶς ὁποῖες καταδίκασαν ὍΛΟΙ οἱ Ἅγιοι καὶ φωτισμένοι ἄνθρωποι τῶν τελευταίων 60 χρόνων ἀπὸ ὍΛΕΣ τὶς ὀρθόδοξες χῶρες).

Υπήρξε μέλος πολλών διεθνών επιστημονικών επιτροπών, όπως: της «Γερμανικής Εταιρείας για την Ιεραποστολική», της «Διεθνούς Εταιρείας Ιεραποστολικών Μελετών», της Διαχριστιανικής Επιτροπής ΠΣE για το διάλογο με άλλες θρησκείες και ιδεολογίες (1975-83), της Μικτής Επιτροπής του «Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Εκκλησιών» και της Συνελεύσεως των Ρωμαιοκαθολικών Επισκόπων «Islam in Europe» Committee (1989-91) και του «Διεθνούς Συμβουλίου» του World Conference on Religion and Peace (1985-1994).

Από το 1959 μετέχει ενεργώς σε αρκετά διεθνή συνέδρια, διορθόδοξες, διαχριστιανικές και διαθρησκειακές συσκέψεις, εκπροσωπώντας την Εκκλησία ή την επιστήμη σε διαφόρους διεθνείς Οργανισμούς. Έχει δώσει διαλέξεις σε διάφορα πανεπιστημιακά κέντρα του εξωτερικού, σχετικά με τη σύγχρονη χριστιανική σκέψη, τον διαθρησκειακό διάλογο, την παγκόσμια αλληλεγγύη και ειρήνη. Υπήρξε επίτιμο μέλος του Kuratorium του Ρωμαιοκαθολικού Ιδρύματος Pro Oriente, Βιέννη (1989), Πρόεδρος-Συντονιστής της Commission on World Mission and Evangelism του ΠΣE (1984-1991), μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΠΣE (1998 - 2006) και της Επιτροπής «Πίστις και Tάξις» (2000 - 2006). Ακόμη διετέλεσε μέλος των European Council of Religious Leaders/Religions for Peace (ECRL) (2001) και Council of 100, Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, Νταβός (2003), αντιπρόεδρος της Conference of European Churches (2003), Πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (2006) και Επίτιμος Πρόεδρος της «Παγκοσμίου Διασκέψεως των Θρησκειών για την Ειρήνη» (2006).

Ρωτάω λοιπόν: Ποιός Ἅγιος συμμετεῖχε προέτρεψε ποτὲ νὰ συμμετάσχουν οἱ Ὀρθόδοξοι σὲ τέτοιες προδοτικὲς γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία συνελεύσεις καὶ ὀργανώσεις, οἱ ὁποῖες καμία σχέση δὲν ἔχουν μὲ τὴν διάδοση τοῦ Εὐαγγελίου (οἱ ἄλλες θρησκεῖες συνεχίζουν νὰ τὸ ἀρνοῦνται καὶ νὰ τὸ ὑβρίζουν ὡς ψέμα) μὲ τὴν μετάνοια τῶν μὴ ὀρθοδόξων (βλ. Παπισμὸ καὶ Προτεσταντισμό) καὶ τὴν ἐπιστροφή τους στὴν Ἐκκλησία; Κι ἂν κάποιος θεωρεῖ τὴν συμμετοχὴ αὐτὴ σωστή, τότε πρέπει νὰ καταδικάσει τοὺς Ἁγίους ποὺ καταδίκασαν ἀκόμα καὶ τὴν ἁπλὴ παρουσία σὲ τέτοιες ὀργανώσεις καὶ συγκεντρώσεις. Ποιός Ἅγιος θὰ ἦταν μέλος τῆς συνέλευσης ρωμαιοκαθολικῶν ἐπισκόπων καὶ θὰ προωθοῦσε τὸν διάλογο π.χ. μὲ τὸ Ἰσλὰμ ὡς Ἄβρααμικὴ θρησκεία;

Ποιός Ἅγιος θὰ διοργάνωνε συμπροσευχὲς ὅπως:

Στ πλαίσια τς διαθρησκειακς συνάντησης ες τ Τίρανα, ες τς 7 Σεπτέμβρη 2015 διοργανώθηκε συνάντηση ες τ ξενοδοχεο Rogner,με τίτλο: '' Προσευχ ς πηγ τς ερήνης''.


Συμμετεχαν Καθολικς πίσκοπος Βελγίου κ. Leon Lemmens

O Oρθόδοξος Μητροπολίτης μφιλόχιος τς Σερβίας

Καθολικς πίσκοπος Ρουμανίας κ. Virgil Bersea

O μάμης το Πακιστν Muhammad Abdul Khabir ζάντ

Ραββνος τς ταλίας Joseph Levi

Ὁ Βουδιστς τς απωνίας Gijun Sugitani

Ὁ κπρόσωπος τς Εαγγελικς κκλησίας Kαναδ Brian Stiler

Κι ν κάποιος ντιπαραθέσει, τι λα ατ εναι γι τν ερήνη στν λβανία, τότε τί δουλει εχε, ὁ Βέλγος Παπικός, ὁ Καναδὸς Προτεστάντης, ὁ Πακιστανὸς Ἰμάμης, Ἰάπωνας Βουδιστς κα Ἰταλὸς Ραββνος στν λβανία; πάντηση εναι, τι λα ατ δν εχαν σχέση μ τν λβανία, λλ μ ναν ξεκάθαρο οκουμενιστικ σχεδιασμό.

Γι ατ κα ὁ Ἀναστάσιος πισήμαινε ναφερόμενος στ ργο του στν λβανία πο τόσοι σήμερα παινον (ἐδῶ):

«συμφωνήσαμε μ τς γεσίες τν λλων θρησκευτικν κοινοτήτων ν μν πιτρέψουμε φονταμενταλιστικς δέες κα κραίους κύκλους ν πηρεάζουν τ μέλη τν κοινοτήτων μας. πιπλέον δημιουργήσαμε τ «Διαθρησκειακ Συμβούλιο τς λβανίας», τ ποο μετέχει ς μέλος στ Παγκόσμιο Συμβούλιο «World Conference of Religions for Peace», ερύτερα γνωστ ς «Religions for Peace» μ δρα τ Νέα όρκη».

Ποιός Ἅγιος θὰ θεωροῦσε τὴν ἐπίσκεψη τοῦ ἀμετανόητου Πάπα τῶν κακοδοξιῶν, τῶν σκανδάλων καὶ τῆς Οὐνίας ὡς ἔνδειξη θρησκευτικῆς ἁρμονίας καὶ ἀδελφικότητος. Εἶχε πεῖ ὁ Ἀναστάσιος μέσω τοῦ Γραφείου Τύπου του:


«Όπως έχουμε δηλώσει ο ερχομός του Πάπα Φραγκίσκου στην χώρα μας είναι πέρα από καλοδεχούμενη και η συνέχεια μιας παράδοσης εξαιρετικών σχέσεων και όχι μόνο μεταξύ των χριστιανών. Από την στιγμή που η θρησκευτική ελευθερία επανήλθε, οι βασικές θρησκευτικές κοινότητες, μουσουλμάνοι, ορθόδοξοι, καθολική και μπεκτασίδες έχουν καλλιεργήσει όχι μόνο την θρησκευτική ανεκτικότητα και την κατανόηση... Καθόλου τυχαίο δεν είναι, που λίγο πριν από την επίσκεψη στην Αλβανία, ο Πάπας θα δήλωνε «αυτοί είναι ικανοί να δημιουργούν μια "κυβέρνηση εθνικής ενότητας" μεταξύ μουσουλμάνων, ορθοδόξων και καθολικών και ένα διαθρησκευτικό συμβούλιο που έχει βοηθήσει πολύ και είναι ισορροπημένο. Αυτή είναι η θρησκευτική αρμονία... «Οι αδερφικές σχέσεις μεταξύ καθολικών και ορθοδόξων είναι έμπνευση για όλο το αλβανικό λαό και μαρτυρούν ότι για τους χριστιανούς είναι δυνατόν να ζουν σε αρμονία…», –θα δήλωνε ο Πάπας Βενέδικτος ΙΣΤ, στις 4 Δεκεμβρίου 2011, κατά την επίσημη επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου στο Βατικανό» (Τίρανα 14.09.2014 Γραφείο Τύπου Ορθόδοξης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Αλβανίας).

Ἄρα οἱ Ἅγιοι ποὺ καταδίκασαν τὸν κάθε Πάπα καὶ τὶς σχέσεις μ’ αὐτὸν πρέπει νὰ ἦταν ψεῦτες καὶ ἄνευ ἀγάπης.

Ὁ μακαριστός Καθηγητς Ποιμαντικς Ψυχολογίας τς Θεολογικς Σχολς το Πανεπιστημίου θηνν ωάννης Κορναράκης εἶχε καταγγείλλει χαρακτηριστικά:

« ρχιεπίσκοπος λβανίας, μως, στ ργο το χνη π τν ναζήτηση το περβατικο, ντικαθιστ τν φράση “δι το εαγγελίου”, μ τν φράση “δι τς κκλησίας”, ναπτύσσοντας, τσι, τν διδασκαλία τς όρατης σωτηρίας! Μ τν παραχάραξη ατή, χει τν δυνατότητα ν ξεπεράσει τν αθεντικ ποστολικ διδασκαλία περ τς σωτηρίας τν θνν, δι τς π μέρους τους ποδοχς, φαρμογς κα βιώσεως το Εαγγελίου. Σημειώνοντας δ τι, “ο παλαιότεροι σο καο νεότεροι θεολόγοι τς νατολικς κκλησίας τόνισαν τι χάρη το Θεο νεργε κα πέραν τν ρίων τς ρατς κκλησίας”, ρχιεπίσκοπος λβανίας καταλήγει στ συμπέρασμα τι, σ ατν τν “όρατη κκλησία”,κα τ θνη “δύνανται ν νήκωσι οράτως κα ο θνικοί, ο τερόδοξοι…”(σσ. 423-4)».

Βλέπουμε λοιπόν, ὅτι ὁ μακαριστὸς Ἀναστάσιος διαστρέβλωνε αἱρετίζοντας τὸν εὐαγγελικὸ λόγο καὶ ὅτι ἡ κατηγορία αὐτὴ δὲν εἶναι δική μου ἀνακάλυψη, ἀλλὰ ἔχει ἐκφραστεῖ ἀπὸ πολλοὺς διακεκριμένους ἀνθρώπους τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως θὰ δοῦμε καὶ παρακάτω.

Γι τν συμμετοχ το λβανίας ναστασίου στ Π.Σ.Ε. κα τν προεδρία του δν χρειάζεται ν πομε πολλά. ρκον μόνο δυ κείμενα:

Α) γιος ουστνος Πόποβιτς: «το ραγε παραίτητον ρθόδοξος κκλησία, ατ τ πανάχραντον Θεανθρώπινον σμα κα ργανισμς το Θεανθρώπου Χριστο, ν ταπεινωθ τόσον τερατωδς, στε ο ντιπρόσωποί της Θεολόγοι, κόμη κα εράρχαι, ν πιζητον τν ργανικν μετοχν κα συμπερίληψιν ες τ ΠΣΕ; λοίμονον, νήκουστος προδοσία» (κκλησή του πρς τν ερ Σύνοδο τς Σερβικς κκλησίας τ 1975). ρα λβανίας, σύμφωνα μὲ τὸν Ἅγιο ὄχι μόνο συμμετεῖχε, ἀλλὰ πρωτοστατοσε σ μία νήκουστη προδοσία κατὰ τῆς Πίστεως! Εναι σημάδι ατ το γίου Πνεύματος; Σημάδι μολογίας κα θυσίας; Σημάδι γιότητος; χει δίκιο γιος Ἰουστῖνος ο σημερινο θαυμαστς το ναστασίου;

Β) Π. θανάσιος Μυτιληναος: «Πρτε τν περίπτωση το Οκουμενισμο. Ατς πο χαλκεύτηκε στ Παγκόσμιο Συμβούλιο «κκλησιν», τί νομίζετε τι εναι ατ γαπητοί μου; νας Δούρειος ππος, ναί, νας Δούρειος ππος. Τί εναι λοιπν Οκουμενισμός; Οκουμενισμς εναι νας Δούρειος ππος, ποος κουβαλ τν ντίχριστο. Ναί, ναί! Κα μως τ σύνθημα, παρακαλ, το Οκουμενισμο εναι: γάπη! γάπη! Κα πηρέτησαν ατ τ σχμα το Οκουμενισμο, τ πηρέτησαν κα τ πηρετον ατ τν στιγμή, κα ρθόδοξοι κληρικοί, νωτάτων μάλιστα βαθμν! Δυστύχημα! Στν πραγματικότητα εναι μία κατάργηση το χριστιανισμο. Κα μως μφανίζεται ν νόματι τς γάπης

ρα λβανίας μὲ βάση τὸ βιογραφικό του καὶ ὅσα τὸν ὑμνοῦν οἱ θαυμαστές του ταν ὡς μέλος, πρόεδρος καὶ πρωτεργάτης τοῦ Π.Σ.Ε. καὶ ὅλων τῶν ὀργανώσεων ποὺ συμμετεῖχε, προδότης τῆς Πίστεως, (φαίνεται δ συμφωνία τν πραγματικν δοχείων το γίου Πνεύματος), Οἰκουμενιστής, Δούρειος Ἴππος, κουβαλητὴς τοῦ Ἀντιχρίστου κα ἐργάτης κατάργησης το Χριστιανισμοῦ μὲ πρόσχημα τὴν ἀγάπη. Δυστύχημα! Εἶχε ὁ πράγματι ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ καὶ ἐργάτης τοῦ Εὐαγγελίου π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος ἢ ὁ Ἀναστάσιος δίκιο; Τελικὰ πόση σύγχυση θὰ ἐπιφέρουν οἱ ἐργάτες τῆς ἀνομίας στὸ δύστυχο ποίμνιο, ποὺ βομβαδίζεται ἀπὸ παντοῦ μὲ ψευδομηνύματα καὶ ψεύτικα πρότυπα;

Οἱ παραπάνω διαπιστώσεις αἱρετικῆς δραστηριότητος καὶ διαστρέβλωσης τοῦ Εὐαγγελίου ἐπαληθεύονται καὶ στὰ δύο παρακάτω ἀποσπάσματα ἀπὸ λόγους τοῦ μακαριστοῦ Ἀναστασίου ἔτσι ὅπως τὰ μεταδίδει τὸ ἴδιο τὸ Π.Σ.Ε. καὶ καταγγέλει ἕνας ἄλλος ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ, ὁ μακαριστὸς Νικόλαος Σωτηρόπουλος: «Ήταν σημαντικό να είμαι στην Επιτροπή για τον διάλογο με τις άλλες θρησκείες του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών. Εδώ μαθαίνεις ότι συχνά ο καλύτερος διάλογος πραγματοποιείται στην σιωπή, είναι αγάπη χωρίς επιχειρήματα» (εδώ)

«Καί ο μή Χριστιανοί, ο θνικοί, ο λλόθρησκοι, νήκουν οράτως στήν κκλησία. Εναι τά θνη συγκληρονόμα καί σύσσωμα καί συμμέτοχα τς παγγελίας ατο (το Θεο) ν τ Χριστ» (ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΙΩ. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ, «Εναι καί ο λλόθρησκοι κκλησία; πάντησις ες τάς οκουμενιστικάς θεωρίας το ρχιεπισκόπου λβανίας τι «εναι τά θνη συγκληρονόμοι καί σύσσωμα καί συμμέτοχα τς παγγελίας ατο (το Θεο) ν τ Χριστ» », ρθόδοξος Τύπος 18-11-2011)

Συνεχίζω μὲ τὴν κακοδιδασκαλία τοῦ Ἀναστασίου Ἀλβανίας.

                     

Ποιός Ἄγιος ἔχει πεῖ ἔστω καὶ στὸ ἐλάχιστο γι τ σλάμ κάτι παρόμοιο μὲ τ κόλουθα τοῦ Ἀναστασίου; Τὸ ἀπόσπασμα αὐτὸ εἶναι ἀπὸ εἰσήγηση ποὺ ἔκαμε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀναστάσιος σὲ ἕνα διεθνὲς συμπόσιο στὴ Βιέννη τὸ 1986 (ἐδῶ):

«νας διάλογος πο σκοπεύει στν ντικειμενικ κα νηφάλια κατανόηση τν θρησκευτικν πόψεων κα τν μπειριν τν λλων νθρώπων ἀναδεικνύει τν ερύτητα τν κοινν θεμελιωδν πεποιθήσεων, στς ποες στηρίζεται τόσο τ σλμ σο κα Χριστιανισμός.  Σ μερικ μάλιστα σημεα ο χριστιανο μπορομε ν νακαλύψουμε κα πάλι λησμονημένες θεμελιώδεις ντολς—τν ντονη βίωση τς περβατικότητος το Θεο, τν πακο στ θέλημά Του, τ δέος στν πικοινωνία μαζί Του, τν κινητοποίηση λοκλήρου του ψυχοσωματικο εναι στν προσευχ κτλ.» (σ. 157)

Ποιός Ἅγιος θὰ ἔλεγε γιὰ τὸ Ἰσλάμ, ὅτι ὑπενθυμίζει στὸν Χριστιανὸ ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ, ποὺ ὁ ἴδιος ὁ Χριστιανὸς ἔχει ξεχάσει, ὅταν μάλιστα τὸ Ἰσλὰμ ἀρνεῖται ἀκόμα καὶ τὴν Τριαδικότητα τοῦ Θεοῦ, τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ καὶ ὅλα τὰ δόγματα τῆς Ἐκκλησίας;

Ὁ Ἀναστάσιος ἦταν συγκριτιστής. Διότι μόνο ἕνας συγκριτιστὴς κι ὄχι ὀρθόδοξος καὶ μάλιστα ἐπίσκοπος θὰ ἔλεγε τὰ ἀκόλουθα (ἐδῶ): «Στις μονοθεϊστικές θρησκείες που επηρεάζουν τη σημερινή οικουμένη διαπιστώνονται: α) μια αναζήτηση εσωτερικής ειρήνης· β) η χαλιναγώγηση της επιθετικότητος· γ) αρχές ειρηνικής συμβιώσεως· δ) επιδίωξη ειρηνικών σχέσεων με τον Θεό· ε) παροτρύνσεις για τη διατήρηση της ειρήνης στην ανθρωπότητα. Οι χριστιανοί ιδιαίτερα προσβλέπουμε σε «Θεό Ειρήνης» και εκζητούμε συνεχώς την επέμβασή Του. Υψιστο και άμεσο χρέος όλων των θρησκευτικών ηγετών είναι η επίμονη και συστηματική καλλιέργεια μιας υγιούς πνευματικότητος. Μέσα στα ιερά κείμενα υπάρχουν φωτεινές ακτίνες που συμβάλλουν στην ειρηνική συμβίωση και διευκρινίζουν τον χαρακτήρα της γνήσιας θρησκευτικότητος, στην οποία ευαρεστείται ο Θεός».

Καὶ

«Τό σλάμ σο καί Χριστιανισμός χουν τροφοδοτηθε πό τό θρησκευτικό στρμα, πού ξεκιν πό τήν παράδοση το βραάμ. Κοινά στοιχεα εναι, σέ γενικές γραμμές, βεβαιότητα στήν παρξη το Θεο, πεποίθηση γιά τήν κοινή καταγωγή τς νθρωπότητας, πίστη στό μήνυμα τν προφητν, πού μίλησαν ξ νόματος το Θεο, πίστη στήν νάσταση τν νεκρν καί στήν σχατη κρίση. Πολλές πίσης μορφές κφρασης τς θρησκευτικς μπειρίας κολουθον παράλληλους δρόμους : προσευχή, λεημοσύνη, νηστεία, ποδημίες, μολογία πίστεως, διάφορες ορτές, σεβασμός τς τιμς καί περιουσίας. πως ντίληψη περί Θεο, τό δόγμα τς γίας Τριάδος, θεότητα το ησο Χριστο καί λα σα ατή συνεπάγεται, πίστη τι « Θεός γάπη στί»....

Γιά νά καλλιεργηθε θετικότερο κλίμα στίς σχέσεις χριστιανν καί μουσουλμάνων πρέπει νά νταθε χριστιανό-σλαμικός διάλογος μέ κέντρο τή μελέτη καί τήν ξαρση τν οσιαστικν νθρωπολογικν ρχν τν δύο θρησκειν : π.χ. νας στίχος το Κορανίου (κεφ. 49. Τά δώματα, στ. 13) τονίζει : « νθρωποι! Σας χουμε πλάσει πό ναν (μόνο) νδρα καί μία (μόνο) γυναίκα καί πό σς κάναμε λαούς, φυλές, γιά νά ναγνωρίζουν νας τόν λλο. πιό τιμημένος νάμεσά σας νώπιον το λλάχ εναι πιό νάρετος» (ἐδῶ).

ρα γι τν ναστάσιο τ σλμ ς μονοθειστικ θρησκεία κα ναλόγως τ Κοράνι εναι «ερ κείμενο» μ «φωτεινς κτνες» μ τ ποο «εαρεστεται Θεός»! ἀναγνωρίζει τὴν θεότητα τοῦ Χριστοῦ (!!!), τὸ δόγμα περὶ Θεοῦ, τὴν νηστεία κλπ. Κακς λοιπν ο γιοι μίλησαν τόσο αστηρ ναντίον του κα κακς μαρτύρησαν, φο κα στ σλμ διαπιστώνεται «μι ναζήτηση σωτερικς ερήνης κα πιδίωξη ερηνικν σχέσεων μ τν Θεό».

ντιθέτως μως μ τν ναστάσιο στ ργο το γ. ωάννου το Δαμασκηνο «κατ αρέσεων» (PG 94, 765A, 772D) τ σλμ χαρακτηρίζεται ς χριστιανικ αρεση κα εδικώτερα ς «ρα΄ αρεσις», κα λλο ς «λαοπλάνος θρησκεία τν σμαηλιτν» καί «πρόδρομος το ντιχρίστου» (Νά πάλι ἡ συμφωνία τῶν Ἁγίων καὶ ὄχι τοῦ Ἀναστασίου στὴν ὁρολογία κατὰ τῶν ψευδοπροφητῶν καὶ Ἀντιχρίστων). κτς ατν γιος κατηγορε τ Κοράνι, τι ποδίδει βλάσφημα τν ατία το κακο στ Θεό, κα ρνεται τν μετάνοια πο ξαρτται π τ ατεξούσιό μας. Τ Κοράνι ρνεται τι νθρωπος χει λευθερία τς βουλήσεως, διότι τ καλ κα τ κακ κατ τν κορανικ διδασκαλία χουν τν ατία τους στν Θε κα εναι προαποφασισμένα κα μετάτρεπτα (κισμέτ). Γι’ ατ κα μαρτία δν χει γι τ σλμ ντολογικς πιπτώσεις στν νθρωπίνη φύση, λλά ποτελε παράβασι το νόμου μ θικολογικ κριτήρια.

ναστάσιος παρόλα ατά, πο σίγουρα γνώριζε, ἔγραφε: «Τ σλμ σο κα Χριστιανισμός χουν τροφοδοτηθε π τ θρησκευτικ στρμα πο ξεκιν π τν παράδοση το βραάμ» (ἐδῶ).

Νικήτας Βυζαντίου πιστς στν κκλησιαστικ γραμμή, γραψε τ «νατροπή τς παρ το ραβος Μωάμετ πλαστογραφηθείσης βίβλου», κα νομάζει τν Μωάμεθ «μαθέστατον βάρβαρον», κα «ναιδέστατον πρόσωπον το ψευδηγόρου λόγου». ναστάσιος λβανίας τν κατηγορε μως τι «διακρίνεται γι βιαιότητα κα γι αθαίρετες κρίσεις κατ το Ισλάμ»!!! («Ισλάμ», σελ. 38).

γ. Γρηγόριος Παλαμς γραψε τρία ργα κατ τς σλαμικς κακοδοξίας: τν «πιστολή πρς τν αυτο κκλησίαν», «πρς τος θεους Χιόνας» κα «πιστολ πρς Δαυίδ Μοναχόν τν Δισύπατον» (ο δύο πρτες στν ΕΠΕ 7 κυρίως 160-220, τρίτη στ ΔΙΕΕ 3, 1869, 229-234). κε γιος «μολόγησε κα διατύπωσε μ σαφήνεια τν ρθόδοξη χριστιανικ διδασκαλία, πισήμανε (σσ. σὲ ἀντίθεση μὲ τὸν Ἀναστάσιο) τ ριζικς διαφορετικ περιεχόμενο κα τν τρόπο κατανόησης το Θεο πο πάρχει μεταξ Χριστιανισμο κα σλμ, πως πίσης κα τν διαφορετικ τρόπο κατανόησης το προσώπου το Χριστο. Τονίζει μ σαφήνεια σχετικ μ τς θεολογικές φετηριακές προϋποθέσεις το σλμ: «Τν δ Μεχουμέτ (σ.σ. τν Μωάμεθ) οτε παρά τν προφητν ερίσκομεν μαρτυρούμενον οτε τι ξένον εργασμένον κα ξιόλογον πρς πίστιν νγον. Διά τοτο ο πιστεύομεν ατ οδ τ παρ’ ατο βιβλί». Μ φορμή μάλιστα τς σλαμικές ντιλήψεις περ Χριστο πισημαίνει στ ποίμνιό του: «Προσέχετε μή ερεθτε πως ατο δ, πο, ν τν τεχθέντα π τν παρθένο τν νομάζουν Λόγο το Θεο κα πνοή του κα Χριστ, δηλαδή Θεάνθρωπο, πειτα τν ποφεύγουν φρενοβλαβς κα τν θετον σάν ν μή εναι Θεός». 

Αὐτὰ λέγει ὁ μέγας Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς. Δὲν εἶχε ἀγάπη ὁ Ἅγιος; Δὲν ἤθελε εἰρήνη ὁ ἅγιος; Δὲν γνώριζε τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ ὁ Ἅγιος; Ὁ ναστάσιος μως μιλάει γι ποτιθέμενα κοιν σημεα τν «ελάβεια πρς στν παρθένο Μαριάμ» κα τν ναγνώριση τς «γέννησης το ησο μ περφυσικ τρόπο» (σλμ, σελ. 212-213)!!!

σον φορ τὸν ψευδῆ χαρακτηρισμ το σλμ ς βρααμικ θρησκεία πόστολος Παλος στν πρς Γαλάτας πιστολή του διασαφηνίζει τ θέμα, ποιοί εναι τ τέκνα, ο ληθινο πόγονοι το βραμ: «Γινώσκετε ρα τι ο κ πίστεως, οτο εσιν υο βραμ προϊδοσα δ γραφή τι κ πίστεως δικαιο τ θνη Θεός, προευηγγελίσατο τ βραμ τι νευλογηθήσονται ν σο πάντα τ θνη». στε ο κ πίστεως ελογονται σύν τ πιστ βραμ» (Γαλ. 3, 7-9) κα «να ες τ θνη ελογία το βραμ γένηται ν Χριστ ησο, να τν παγγελίαν το Πνεύματος λάβωμεν δι τς πίστεως» (Γαλ. 3, 14).\

ρα πίστη στν ησο Χριστ ς νσαρκωθέντα, πρ μν σταυρωθέντα κα ναστντα Θεό εναι ατ πο καθιστ κάποιον τέκνο, πόγονο το βραμ. Πς γίνεται μως, ν ντιθέσει στν Παλο, στὸν Ἀπόστολο τῶν ἐθνῶν, ν μιλοσε ἀρχιεπ. ναστάσιος γι βρααμικς θρησκεες, κα τι κοιν καταγωγ νώνει τος Χριστιανος μ τ σλάμ: «κολούθως πισημαίνεται σπουδαιότητα τς κληρονομις το βραμ κα τ κοιν σημεα μ τν Χριστιανισμό» («σλάμ», σελ. 401, ποσ. 28). Κα στν σελ. 406:

«πό λες τς ζσες θρησκεες, τ σλμ βρίσκεται πλησιέστερα (τόσο γεωγραφικά σο κα πνευματικά) πρς τν ρθόδοξο Χριστιανισμό. Παρὰ τς βαθις θεολογικς διαφορς κα τς δραματικς συγκρούσεις το παρελθόντος, στεκόμαστε ν πολλος πάνω σ κοινὸ πολιτισμικ κα θρησκευτικ δαφος· κα οσιαστικότερη λληλοκατανόηση το πνευματικο πλούτου τν δύο κόσμων ποτελε μοιβαο χρέος μεστ προσδοκίας».

Μετ π ατ τν σοκαριστικ δήλωση ρθοδόξου εράρχη, ς δομε πόσο κοντ εναι τ σλμ μ τν ρθοδοξία.

Α) ρνηση τς πατρότητας το Θεο

δα το «Θεο πατρός» εναι παράδεκτη γι τος μουσουλμάνους. πόρριψη το ρου «Πατρ» σχετίζεται πωσδήποτε κα μ τν πολεμική ναντίον τς χριστιανικς διδασκαλίας περὶ Υο το Θεο κα περὶ γίας Τριάδος τν ποία τ σλμ καταπολεμ μ πάθος (Σούρα Α γυνακες, 4, 169): «Πιστέψτε στν Θεό κα στν πόστολο κα ν μήν λέτε, τι πάρχει Τριάς. Σταματστε ν τ λέτε κα θ φεληθετε».

Β) Τ Κοράνι πορρίπτει κα ρνεται σαφέστατα τν θεότητα το ησο Χριστο κα τν χριστολογική σημασία τν χριστιανικν συμβόλων, κυρίως το Σταυρο (Σούρα τράπεζα 5, 19): «πιστοι εναι σοι λένε, τι Μεσσίας, υός τς Μαριάμ, εναι Θεός».

Γι τος μουσουλμάνους ησος δν σταυρώθηκε οτε κἂν φονεύθηκε π κάποιον, λλά στν θέση Του θανάτωσαν κάποιον λλον (Σούρα 4, 156): «χι δν φόνευσαν, δν σταύρωσαν ατν, λλά κάποιον μοιον μ ατν».

Γ) Ο μουσουλμάνοι δέχονται τν Μαρία ς παρθένο, λλά χι ς Θεοτόκο. Δν θεωρεται κόρη το ωακείμ κα τς ννης, λλά κόρη το μρν (Σούρα 66, 12). πίσης ταυτίζεται μ τν Μαριάμ, τν δελφ το αρών (Σούρα 19, 29). 

Περιττ ν τονισθε, τι τ σλμ δν δέχεται γιο Πνεμα, κκλησία, Μυστήρια, γίους, ερωσύνη κλπ. κόμα κα ναντίον το μοναχισμο εναι. Κα μως παρόλα τ παραπάνω κα ν τ περισσότερα τ παραθέτει κα διος στ βιβλίο του, λβανίας ναστάσιος Γιαννουλτος δίδασκε τι τ σλμ εἶναι τὸ πλησιέστερο τν θρησκειν στν ρθοδοξία κα, φρίξον λιε, μεταξ λλων κα Τ ξς:

«Τ Κοράνιο… δείχνει γι τ πί γς ργο το ησο ναμφίβολα διαίτερο σεβασμό» (σελ. 210). « Μωάμεθ γνωρίζει κα σβεται τν πέροχη θαυματουργικ δύναμη το Μεσσία» (σελ. 212). «να κορανικ δάφιο συνοψίζει τν τιμή πο πονέμεται στν ησο», «Ελάβεια πρς τν παρθένο Μαριάμ», «Τ Κοράνιο χι μόνο δέχεται τι ησος γεννήθηκε κ Μαρίας τς Παρθένου, λλά δίνει ξαιρετικ τιμητικ θέση στν Παναγία κα μιλάει γι’ ατν μ μεγαλύτερη ελάβεια π ,τι ρισμένοι προτεσταντικο κύκλοι» (σελ. 213).

κάθε πιστς μ κάποιο χνος θεοσεβείας κα ελαβείας μένει φωνος μ τς διαπιστώσεις ατς το ρχιεπισκόπου λβανίας. Ο μουσουλμάνοι ρνονται τν Θεότητα το Κυρίου, ρνονται τν Σταυρό, ρνονται τν νάσταση, ρνονται τν Παναγία ς Θεοτόκο (κόμα κα τν ωακεμ κα τν ννα ς γονες Της ρνονται) κι ατς μιλάει γι εσέβεια, τιμή, ελάβεια τν μουσουλμάνων στν Χριστ κα στν Παναγία περισσότερο κι π τος Προτεστάντες, τος ποίους διος ς πρόεδρος το Π.Σ.Ε. ναγνώρισε ς κκλησία μ βάπτισμα κα χάριν. 

πίδραση τς σκέψης του λβανίας εναι τόσο μεγάλη στος θεολογικος κύκλους, στε ο θεολογικο κύκλοι συναγωνίζονται τος κληρικος στν γιοποίηση το σλμ: π.χ. « στέριος ργύριου, μελετητς το σλμ κα καθηγητς στ Πανεπιστμιο το Στρασβούργου. ναφερόμενος στν σύγχρονη σλαμολογική ρευνα γράφει τι ο σλαμολόγοι νεγνώρισαν στ σλμ «τ θρησκεία πο δοξολογε τν διο μ μς Θεό, τ Θεό το βραμ, τν κοινό Πατέρα λων τν πιστν». Εναι, ς γνωστν, ποστολική πίστις τι Χριστς εναι μόνη δός πρς τν Θεό Πατέρα. ν τούτοις καθηγητς ργυρίου, σάν ν μή δέχεται τν πίστι ατ, ρωτ: «Τί λοιπόν θ μπόδιζε τ σύγχρονη θεολογία ν ναγνωρίσει στ πρόσωπο τς θρηκείας το Μωάμεθ μίαν “δόν πρς σωτηρίαν” τν νθρώπων;». Διότι, “τ Πνεμα που θέλει πνε” (ωάν. 3, 8) κανεξερεύνητα Τ κρίματα το Θεο κα νεξιχνίαστοι α δοί ατο” (Ρωμ. 2, 33). Θεός χει τ δύναμη ν χρησιμοποιήση τν “δν σωτηρίας” που θέλει κα ποτε τ κρίνει σκόπιμο. πειρος πρς τος νθρώπους γάπη του μπορε ν νοίξει “δούς θεογνωσίας κα σωτηρίας” πο νθρώπινος νος μας δυνατε ν ξιχνιάσει. Πς μπορομε λοιπόν ν σχυριστομε τι μφάνιση κα δράση το μωαμεθανισμο στν κόσμο εναι ργο το Διαβόλου κα χι το Θεο, το ντιχρίστου κα χι το Χριστο;» (ἐδῶ).

Ἄλαλα τὰ χείλη τῶν εὐσεβῶν! Καὶ ὅμως τὴν διδασκαλία αὐτὴ οἱ ὑμνητὲς τοῦ Ἀναστασίου σήμερα τὴν ὀνομάζουν διδασκαλία ἀγάπης ἑνὸς ὑποτίθεται Αγίου.

ς ναίρεση τν παραπάνω κα γι μήν νοηθε, τι λα ατ εναι γεννήματα μίας ποτιθέμενης μπάθειας, ς φήσουμε τν μητροπολίτη Νικοπόλεως Μελέτιο ν ποδείξει το λόγου (κα το σκανδάλου) τ ληθές:

« νάσταση το Χριστο εναι κρογωνιαος λίθος τς χριστιανικς πίστης. α. πόστολος Παλος γράφει: νάσταση εναι τ οσιαστικώτερο σημεο τς πίστης μας. Ατ σημαίνει: ν Χριστς δν ναστήθηκε, πίστη μας εναι στ σύνολό της μάταιη· κα μες ο πόστολοι εμαστε να συνφι βλάσφημοι κα παλιάνθρωποι, φο κηρύξαμε – γι λογαριασμό το Θεο! – να ψέμα: τι νάστησε τν Χριστ· χωρς ν τν χη πράγματι ναστήσει (Α’ Κορ. 15,15-16).Τί εναι Χριστς» Μητροπολίτου Νικοπόλεως Μελετίου, κεφ. 6).

Ἀφοῦ λοιπόν, ὁ Παῦλος διδάσκει, ὅτι χωρὶς τὴν πίστη στὴν Ἀνάσταση πίστη μας εναι στ σύνολό της μάταιη· κα μες ο πόστολοι εμαστε να συνφι βλάσφημοι κα παλιάνθρωποι, φο κηρύξαμε – γι λογαριασμό το Θεο! – να ψέμα τότε γιὰ τὸ Ἰσλὰμ οἱ Ὀρθόδοξοι εἶναι ψεῦτες (τὸ διατυμπανίζουν μάλιστα σὲ κάθε κήρυγμά τους, λέγοντας ὅτι οἱ Χριστιανοὶ παραχάραξαν τὰ ἀληθινὰ λόγια τοῦ Ἀλλάχ) καὶ οἱ Ἀπόστολοι παλιάνθρωποι, ἀφοῦ παρέσυραν τὸν κόσμο στὸ ψέμα. Κι ὅμως, γιὰ τὸν Ἀναστάσιο καὶ τοὺς θαυμαστές του αὐτὰ δὲν παίζουν ρόλο καὶ τὸ Ἰσλὰμ παρόλο ποὺ ἀρνεῖται τὴν Ἀνάσταση εἶναι κοντὰ στὴν Ὀρθοδοξία καὶ ἡ οσιαστικότερη λληλοκατανόηση το πνευματικο πλούτου τν δύο κόσμων ποτελε μοιβαο χρέος μεστ προσδοκίας. Δηλαδὴ ἀποτελεῖ χρέος μας νὰ δείξουμε κατανόηση ὅτι ἀποτελεῖ πνευματικὸ πλοῦτο, ὅτι οἱ μουσουλμάνοι θεωροῦν τὸν Χριστὸ καὶ τοὺς Ἀποστόλους ψεῦτες. Μπορεῖ νὰ θεωρηθεῖ ἕνας τέτοιος ἄνθρωπος ἐκφραστὴς τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ.

Καὶ γιὰ νὰ μὴν θεωρηθεῖ καὶ πάλι ὅτι μιλάω ἀπὸ ἐμπάθεια ἢ ὅτι παρερμηνεύω, παραθέτω τὰ λόγια ἑνὸς ἄλλου ὁμολογουμένως πνευματικοῦ ἀνθρώπου, τοῦ μακαριστοῦ π. Γεωργίου Καψάνη, ἡγουμένου τῆς Ἱ. Μονῆς Γρηγορίου τοῦ Ἁγίου Ὄρους:

«θα υπενθυμίσω την περίπτωση δύο κοιμηθέντων Ιεραρχών. Ενός Αρχιεπισκόπου της Ορθοδόξου Διασποράς και ενός Πατριάρχου του προσφάτως κοιμηθέντος Αλεξανδρείας Παρθενίου. Ο πρώτος, σε Ορθόδοξο’’ Κατήχηση που συνέγραψε, δέχεται την θεωρία των κλάδων που ανατρέπει την Ορθόδοξο Εκκλησιολογία και ομιλεί ευφήμως για την μασωνία. Ο δεύτερος, τουλάχιστον τρις εχαρακτήρισε τον Μωάμεθ ως προφήτη’’ και το Κοράνιο ως άγιο’’, ελθών σε κραυγαλέα αντίθεση με το Ευαγγέλιο και την Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας... Αναγινώσκοντες τα κείμενα του διαλόγου Ορθοδόξου και Μουσουλμάνων είχαμε την ίδια αίσθησι. Είδαμε να αποσιωπώνται θεμελιώδεις αλήθειαι της αγίας ευαγγελικής και αποστολικής μας Πίστεως. Είδαμε να επικρατή ένα πνεύμα ουμανιστικό, που μας θύμισε τον δυτικό Βαρλαάμ. Εάν υπήρχε σήμερα ένας Γρηγόριος Παλαμάς, θα εξοβέλιζε με την μάχαιρα του Πνεύματος την θεολογία’’ αυτήν εκ μέσου της Εκκλησίας. Γράφουμε με πόνο και αγάπη. Αλλά δεν ημπορούμε να σιωπήσουμε. Εάν σιωπήσουμε, φοβούμεθα ότι θα είμεθα συνένοχοι. Το κείμενο που ακολουθεί, γραμμένο τη επιστασία μου από αδελφό της Ιεράς Μονής μας, εκφράζει τον προβληματισμό μας. Λυπούμεθα αν κάποιοι στενοχωρηθούν απ’ αυτό. Αλλά κατά τον άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο:«κρείσσων επαινετός πόλεμος, ειρήνης χωριζούσης Θεού». Ποτέ δεν θα ηθέλαμε να ιδούμε την Εκκλησία μας από ενότης της Πίστεως και κοινωνία του Αγίου Πνεύματος’’ να εκπίπτη σε ουμανιστική θρησκευτική λέσχη... Ο διάλογος κινείται σε πλαίσια συγκριτικά. Στον ορισμό του συγκριτισμού κεντρική θέσι κατέχει η αποδοχή όλων των πίστεων και η αναγνώρισις της Αληθείας σ’ όλες τις πίστεις... Στον διάλογο τονίσθηκε από τους εκπροσώπους αμφοτέρων των πλευρών η ανοχή των θρησκευτικών πεποιθήσεων της άλλης πλευράς. Η ανοχή αυτή δεν έχει απλώς τον χαρακτήρα της ανεξιθρησκείας. Δεν πρόκειται για σεβασμό των προσώπων που προτιμούν να πρεσβεύουν την μία ή την άλλη πίστι. Πρόκεται για σχετικοποίησι της Πίστεως. Ο Σεβ. Ελβετίας είναι σαφής: «κατά βάθος, μία εκκλησία ή ένας τέμενος… αποβλέπουν στην ίδια πνευματική καταξιωσι του ανθρώπου» (βλ. υποσημ.15). (σσ. βλέπουμε ἐδῶ τὸν Οἰκουμενιστὴ ἀρχιεπ. Ἑλβετίας νὰ λέει τὰ ἴδια μὲ τὸν Ἀναστάσιο, σὲ μία συμφωνία ὄχι Ἁγίων ἀλλὰ αἱρετικῶν συγκρητιστῶν).

Αναρρωτιέται ο Ορθόδοξος πιστός, εάν μια τέτοια δήλωσις μπορεί να γίνη από ένα Ορθόδοξο Χριστιανό...

Όταν κάποιος συγκρίνει το θεολογικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο πραγματοποιείται ο σημερινός ορθοδοξο-ισλαμικός διάλογος, με την θεολογία που διέπει όλους τους ανωτέρω διαλόγους των Αγίων της Εκκλησίας, διαπιστώνει με πολλή λύπη ότι προωθείται ένας σοβαρώτατος διαθρησκευτικός συγκριτισμός. Πρώτον, διότι παρασιωπώνται και δεν συζητούνται τα καιριώτατα αυτά θέματα της Πίστεως, και δεύτερον, διότι η παραδρομή των από τους Ορθοδόξους υποδηλώνει «αναισθησία του μυστηρίου της Εκκλησίας» (π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ). Δεν φανερώνουν άραγε συγκριτισμό οι κατωτέρω εκφράσεις που ενδεικτικώς παραθέτουμε; «Ο λόγος της θρησκείας αποκαθιστά την πνευματικήν ισορροπίαν του ανθρώπου». Αναρρωτώμεθα: και ο λόγος της θρησκείας του Ισλάμ;

Σύμπτωσις αξιών: μοιραίο σφάλμα ή τέχνασμα; Υποστηρίχθηκε στον διάλογο ότι ο Χριστιανισμός και το Ισλάμ έχουν κοινές ανθρωπιστικές, πνευματικές και ηθικές αξίες . Τούτο θεωρήθηκε φυσικό επακόλουθο της κοινής πίστεως σε ένα δημιουργό Θεό και στην ενότητα του ανθρωπίνου γένους ως δημιουργήματος του Θεού . Δυστυχώς το ολίσθημα των Ορθοδόξων στην θεολογία έγινε αφετηρία για σφάλματα στην ανθρωπολογία και την ηθική...

Θα πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι από πλευράς των Μουσουλμάνων είναι εύκολο να υποστηριχθή η σύμπτωσις ανθρωπιστικών και ηθικών αξιών Ισλάμ και Χριστιανισμού, διότι μπορεί να αποδοθή στον κοινό κατ’ αυτούς μονοθεισμό των δύο πίστεων. Από πλευράς όμως των Ορθοδόξων δεν μπορεί να δικαιολογηθή τέτοια σύμπτωσις, διότι καθ’ ημάς υπάρχει αγεφύρωτο χάσμα στην περί Θεού διδασκαλία μεταξύ Ορθοδοξίας και Ισλάμ» (ἐδῶ).

Κλείνω ἐπαναλαμβάνοντας τὰ λόγια τοῦ μακαριστοῦ π. Γεωργίου Καψάνη καὶ δείχνοντας ἔτσι, ὅτι κάθε προσπάθεια ἁγιοποίησης καὶ ἐπαίνου τῆς οἰκουμενιστικῆς διδασκαλίας τοῦ Ἀλβανίας Ἀναστασίου ἀποτελεῖ ἄρνηση τῆς Ὀρθόδοξης διδασκαλίας καὶ τῶν Ἁγίων. Καὶ ὅπως ἔλεγε ὁ μακαριστὸς κήρυκας Δημήτριος Παναγόπουλος ἄλλος καλὸς ἄνθρωπος (ποὺ ὁμολογουμένως ἦταν ὁ μακαριστὸς Ἀλβανίας Ἀναστάσιος) κι ἄλλο καλὸς Χριστιανός.

«Γράφουμε με πόνο και αγάπη. Αλλά δεν ημπορούμε να σιωπήσουμε. Εάν σιωπήσουμε, φοβούμεθα ότι θα είμεθα συνένοχοι. Λυπούμεθα αν κάποιοι στενοχωρηθούν απ’ αυτό. Αλλά κατά τον άγιο Γρηγόριο τον Θεολόγο: «κρείσσων επαινετός πόλεμος, ειρήνης χωριζούσης Θεού». Ποτέ δεν θα ηθέλαμε να ιδούμε την Εκκλησία μας από ενότης της Πίστεως και κοινωνία του Αγίου Πνεύματος’’ να εκπίπτη σε ουμανιστική θρησκευτική λέσχη».

Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου