Οἱ καινοτομίες καί τό καθῆκον τῶν Ἐπισκόπων --Τί λέγει ὁ Κύριος στήν Ἀποκάλυψη!

"Ἐπίσκοπε, κατοικεῖς ἐκεῖ ὅπου ἔχει θρονιαστεῖ ὁ σατανᾶς"!

 

    «Καὶ τῷ ἀγγέλῳ (=στὸν Ἐπίσκοπο) τῆς ἐν Περγάμῳ ἐκκλησίας γράψον· τάδε λέγει ὁ ἔχων τὴν ρομφαίαν τὴν δίστομον τὴν ὀξεῖαν· οἶδα τὰ ἔργα σου καὶ ποῦ κατοικεῖς· ὅπου ὁ θρόνος τοῦ σατανᾶ... [Ἐπίσκοπε, κατοικεῖς ἐκεῖ ὅπου ἔχει θρονιαστεῖ ὁ σατανᾶς]. Μετανόησον οὖν· εἰ δὲ μή, ἔρχομαί σοι ταχὺ καὶ πολεμήσω μετ᾿ αὐτῶν ἐν τῇ ρομφαίᾳ τοῦ στόματός μου. ῾Ο ἔχων οὖς ἀκουσάτω τί τὸ Πνεῦμα λέγει ταῖς ἐκκλησίαις». (Ἀποκ. β΄, 12-13, 16-17).

    Τὸ σημεῖο αὐτὸ σχολιάζει ὁ Οἰκουμένιος ὡς ἑξῆς: «Πορνείαν ἢ τὴν αἰσθητὴν λέγει, ἢ τὴν ἀπὸ Θεοῦ ἀποστασία… Τοιαῦτά φησιν ποιοῦντας τοὺς ἀπὸ Νικολάου ἔχεις καὶ οὐ διώκεις ἀπὸ σοῦ. Εἶτά φησιν μετανόησον· εἰ δὲ μή, ἔρχομαί σοι ταχὺ καὶ πολεμήσω μετ᾿ αὐτῶν ἐν τῇ ρομφαίᾳ τοῦ στόματός μου… οὐ γὰρ εἶπεν ἔρχομαί σοι καὶ πολεμήσω μετὰ σοῦ, ἀλλὰ πολεμήσω μετ’ αὐτῶν, τῶν Νικολαϊτῶν δηλονότι· τῶν γὰρ ἐν Περγάμῳ ἐφείσατο ὡς πιστῶν καὶ εὐσεβῶν» (Οἰκουμένιος).

    Ὁ Θεὸς δηλαδὴ ὑπόσχεται ὅτι θὰ πολεμήσει ὁ ἴδιος ἐναντίον τῶν αἱρετικῶν, χάριν τῶν πιστῶν, στὴν περίπτωση ποὺ ὁ Ἐπίσκοπος δὲν κάνει τὸ καθῆκον του! Καὶ ποιό εἶναι τὸ πρώτιστον καθῆκον τῶν Ἐπισκόπων; Εἶναι σαφές: ΟΧΙ κάποιας μορφῆς διαμαρτυρία ἢ χαρτοπολεμικὴ ἀντίδραση καὶ κατόπιν ἀνάπαυση τῆς συνειδήσεως ὅτι “ἐγὼ ἔκανα τὸ καθῆκον μου· ἀλλά, καθῆκον τῶν Ποιμένων εἶναι ἡ ἐκδίωξη τῶν αἱρετικῶν! ΟΧΙ ἁπλῶς ἀπομάκρυνση τῶν Ποιμένων ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς, ἀλλὰ ἐκδίωξή τους!

    Καὶ σήμερα τί κάνουν οἱ Ποιμένες;  Ὄχι μόνο δὲν τοὺς ἐκδιώκουν, ἀλλ’ οὔτε κἂν ἀπομακρύνονται ἀπὸ τὴν μετ’ αὐτῶν κοινωνία! Καὶ τὸ χειρότερο· διευκολύνουν τοὺς αἱρετικούς (ὅσοι δὲν ἔχουν ταυτισθεῖ μαζί τους)! Καὶ τὸ χείριστον· ὑποτάχθηκαν καὶ στὴν ἀντίθεη κοσμικὴ ἐξουσία στὸ κλείσιμο τῶν Ναῶν, στὴν ὑποβάθμιση/εὐτελισμὸ τῶν Ἁγίων Μυστηρίων, προλειαίνοντας ἔτσι τὸ δρόμο τοῦ Ἀντιχρίστου!

    Ὁ Κύριος, ὅμως, στὴν Ἀποκάλυψη, ἄλλα ἐντέλλεται στοὺς Ποιμένες. Δὲν τρομάζετε; Οἱ Ἅγιοι ἄλλα διδάσκουν. Δὲν πτοεῖστε;

    Ἀκοῦστε καὶ τὸν χρυσορρήμονα ἅγιο Ἰωάννη, ὁ ὁποῖος θέλει τοὺς Ἐπισκόπους σὰν τσοπανόσκυλα, ποὺ ἐκδιώκουν τοὺς λύκους.

     Ἐπειδὴ κάποιοι ἦρθαν παλαιότερα στὴν πόλη μας, λέγει ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος, καὶ νόθευσαν τὴν ἀποστολικὴν διδασκαλία «ταύτην οὐκ ἤνεγκαν σιγῇ τὴν καινοτομίαν οἱ τότε τὴν πόλιν ὑμῶν οἰκοῦντες· ἀλλ' ὥσπερ τινὲς γενναῖοι σκύλακες λύκους ὁρῶντες ἐπεισιόντας καὶ τὴν ποίμνην ἅπασαν διαφθείροντας, οὕτως ἐπιπηδήσαντες ἐκείνοις οὐ πρότερον ἀπέστησαν σοβοῦντες αὐτοὺς πάντοθεν καὶ ἀπελαύνοντες, ἕως παρεσκεύασαν παρὰ τῶν ἀποστόλων πανταχοῦ τῆς οἰκουμένης πεμφθῆναι δόγματα ἀποτειχίζοντα κἀκείνοις καὶ τοῖς μετ' ἐκείνους ἅπασι τὴν τοιαύτην κατὰ τῶν πιστῶν ἔφοδον».

Παναγιώτης Σημάτης