«Η εκκλησία είναι αλάθητος, τα πρόσωπα δεν είναι αλάθητα»!

ΠΡΟΣ ΠΑΣΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ:

«Η εκκλησία είναι αλάθητος, τα πρόσωπα δεν είναι αλάθητα»

 – π. Αθανάσιος Μυτιληναίος

 [στο ηχητικό 0:34 – 0:39] π. Αθανάσιος Μυτιληναίος ομιλία 158, 13/10/91 Πράξεις 15,15-20


«δοξε γάρ τ γί Πνεύματι καί μν». Θα πει: διότι εφάνει καλόν είς το Πνεύμα το Άγιο και σε μάς τους ανθρώπους κ.λπ.. Δεν πρόκειται περί αντιφάσεως, ότι δηλαδή ήταν θεόπνευστα αυτά που απεφασίσθηκαν σε σχέση με την προσωπική γνώμη του Ιακώβου, αλλά η απόφαση μπορεί να μοιάζει με του Αγίου Ιακώβου. Δηλαδή ότι είπε ο Άγιος Ιάκωβος, αυτό έγινε. Προσέξτε αυτή την φράση που θα σας πω: Η απόφαση «Είναι εν Αγίω Πνεύματι στο Συνοδικό σχήμα». Βέβαια κάποιος προτείνει κάτι… ο Μέγας Αθανάσιος είπε «το και το» στην Οικουμενική σύνοδο. Δεν είχε κύρος η γνώμη του Μεγάλου Αθανασίου. Όταν η Σύνοδος θα απεδέχετο εκείνο που είπε ο Άγιος Αθανάσιος, τότε παίρνει κανονικότητα, κανονικό κύρος. Συνεπώς, μπορεί να ήταν θεόπνευστο αυτό που είπε ο Μέγας Αθανάσιος, ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΣΥΝΟΔΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.
Μπορεί να ήταν θεόπνευστο αυτό που είπε ο Άγιος Ιάκωβος στην Αποστολική Σύνοδο, αλλά μόνον εφ’ όσον θα έμπαινε στο συνοδικό σχήμα. Και τι είπε; Η διατύπωση δεν είναι «εφάνει καλό είς Το Άγιον Πνεύμα και σε εμένα τον Ιάκωβο», τον πιθανότατα πρόεδρο της συνόδου, αλλά σε εμάς. Είδατε; Σε Εμάς. Τόσο σπουδαίο είναι αυτό.
Ω αγαπητοί αυτό το τόσο σπουδαίο που σας λέγω τώρα, εάν ετηρείτο μέσα στην ιστορία της Εκκλησίας, ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΥΓΑΔΕΣ μέχρι σήμερα, μέχρι σήμερα, μέχρι σήμερα! Το υπογραμμίζω και το τονίζω αυτό.
(…)
Η εκκλησία είναι αλάθητος, τα πρόσωπα δεν είναι αλάθητα. Η εκκλησία είναι αλάθητος. Συχνά στους Πατέρες της εκκλησίας μας, συναντούμε κάποιες προσωπικές ερμηνείες. Δεν σημαίνει με αυτό ότι η εκκλησία δεσμεύεται να τις αποδεχτεί. Πατέρες Άγιοι μπορεί να έχουν κάποια ερμηνεία η οποία να μην είναι σωστή, αν θέλετε ακόμα και αιρετική. Η εκκλησία ουδέποτε απεδέχθη αυτή τους την γνώμη. Είναι Άγιοι γιατί δεν είπαν «θέλουμε να είμαστε έξω από την εκκλησία». Ήταν μία Λανθασμένη θέση. Σας το είπα για να καταλάβετε πως: «όταν η Εκκλησία αποδέχεται τις θέσεις των Πατέρων, τότε αυτό είναι αλάθητον». Διότι ξαναλέγω, υπάρχουν γνώμες πατέρων που δεν είναι πολύ σωστές ή καθόλου σωστές, ή λίγο σωστές. Ναι! Για να καταλάβουμε τι θα πει Συνοδικό σχήμα, τι θα πει με άλλα λόγια Εκκλησία.
Και τι κρίνει ο θαυμάσιος Άγιος Ιάκωβος τώρα;        «δι γ κρίνω μ παρενοχλεν τος π τν θνν πιστρέφουσιν π τν Θεόν» Πραξ. 15,19. Αυτό εάν η σύνοδος το αποδεχτεί είναι στο συνοδικό σχήμα και τότε είναι αλάθητο. Αν η εκκλησία εν συνόδω δεν το αποδεχτεί τότε πηγαίνει στην άκρη.
Το συμπέρασμα του Αγίου Ιακώβου, είναι βασισμένο όπως σας το είπα ήδη (ομιλία 157 Πράξεις- arnion.gr)στις προφητείες και εις τα γεγονότα, τα οποία λεπτομερώς εξετέθησαν από τους Αποστόλους Πέτρον, Παύλον, Βαρνάβαν.