Η Σύνοδος: Η φιλόστοργος Μητέρα που φιμώνει τα παιδιά της!



Μινύρισμα πτηνού χειμαζομένου (Β΄)

Γράφει ὁ Τζανάκης Γεώργιος

Ὅταν οἱ «εἰδικοὶ» ἐπιστήμονες προτείνουν καὶ ἡ Πολιτεία ἐπιβάλλει τοὺς ὑποχρεωτικοὺς ἐμβολιασμοὺς καὶ τὸ βιομετρικὸ τσιπάκι ἡ εραρχία τί θὰ πράξει;
Εἰ δὲ μέμφοιτό μοι τις ὡς καθαπτομένῳ τινῶν, μὴ τῆς ἐμῆς προαιρέσεως ἴδιον λογιζέσθω τοῦτο. Τῶν γὰρ διαπραξαμένων, οὐ τοῦ διηγουμένου τὸ πταῖσμα τυγχάνει. (Ἀπομνημονεύματα Συρόπουλου. Τμήμ. γ΄ κεφ. ιη΄).
Συνεχίσω μιὰ ἀναψηλάφησι τῶν πεπραγμένων τῶν ἱεραρχῶν μας μὲ «οδηγὸ τὰ δημοσίως λεχθέντα ἑνὸς ἐπισκόπου:
Εις ότι αφορά δε τα καθ΄ ημάς, τα εκκλησιαστικά: Ταπείνωσε όχι μόνο την Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά και κάθε είδους Θρησκεία. Σε Ανατολή και Δύση, Βορά και Νότο. Δίχασε. Οδήγησε σε προφητολογίες, συνωμοσίες. Γίναμε όλοι τιμητές των άλλων. Κριτές των πάντων. Κάποιοι, εκ του ασφαλούς, δικάσαμε και καταδικάσαμε τους άλλους. Σαν να βαλθήκαμε να διαρρήξουμε τον άραφο χιτώνα του Κύριου.
Μέσα δε σε όλα αυτά, εμπαίχθηκε η πίστη. Λοιδορήθηκε. Όχι μόνο απαξιώθηκε ακόμα και αυτό το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, αλλά θεωρήθηκε...αιτία του κακού! «Καθίστε ήσυχα» (romfea).

Ὁ ὸς λοιπόν, ὅπως ἀνεφέρθη στὸ προηγούμενο* ταπείνωσε τὴν Ἐκκλησία (κατὰ τὴν ἄποψι τοῦ γράψαντος ἐπισκόπου) πράγμα ποὺ δὲν βρίσκει σύμφωνους τοὺς περισσοτέρους τῶν ἀνθρώπων (πιστῶν, χλιαρῶν καὶ ἀπίστων) καθότι ὅλοι θεωροῦν ὅτι οἱ ἐπίσκοποι μὲ τὴν στάσι τους ταπείνωσαν τὴν Ἐκκλησία καὶ τὴν ἔκαναν παίγνιο στὰ χέρια τῶν πολιτικῶν. Εἶναι μάλιστα ἀπορίας ἄξιον πῶς ὁ Σεβασμιώτατος προβάλλει αὐτὴ τὴν θέσι. Σὲ προηγούμενο δημοσίευμά του γράφει:
Ἐπικοινώνησα, το απόγευμα του Πάσχα, με πρόσωπο που εμπιστεύομαι την κρίση του και δεν ανήκει στον εκκλησιαστικό χώρο, εξομολογούμενος τα μύχια της καρδιάς. «Μήπως Σεβασμιώτατε οι ευθύνες βαραίνουν περισσότερο την Εκκλησία; Μήπως δεν έπεισε την Πολιτεία ότι θα μπορούσε να διαχειριστεί τα του «οίκου» Της, όπως π.χ. οι αλυσίδες τροφίμων, κ.α. που έμειναν ανοιχτά, υπό όρους και προϋποθέσεις; Μήπως δεν διαπραγματεύτηκε σωστά και τίμια; Μήπως… «νίψατε» τας χείρας σας ψιθυρίζοντας: «αθώος ειμί», κλειδωθήκατε στους Ναούς σας και θεωρήσατε ότι έτσι εκπληρώνετε το χρέος σας; Μήπως κάνατε τον Χριστό “live”, “facebook”, “instagrame”, “YouTube”, μεταφέροντας το Μυστήριο στην άψυχη οθόνη μιάς τηλεόρασης και πιστέψατε ότι έτσι θα αναπαύσετε την συνείδηση σας; Προτείνατε εναλλακτικές λύσεις στην Πολιτεία ή συγκατατεθήκατε χωρίς αντίλογο; Τι θα πράξετε εάν αύριο, σε μια άλλη περίπτωση, π.χ. θεομηνία, σας ζητήσει και πάλι η Πολιτεία να κλείσετε τους Ναούς; Ποιος έχει την ευθύνη των ψυχών που εμπιστεύονται την Εκκλησία; Η Πολιτεία ή η Εκκλησία; Έχετε συνειδητοποιήσει ότι οι πιστοί όλες αυτές τις ημέρες ένιωθαν απόκληροι και ανεπιθύμητοι από την Εκκλησία που θεωρούν μάνα τους»; Η απάντηση του συνομιλητή μου. Και πάλι… σιωπή…. Συχώρεσέ με θεέ μου imks
Δηλαδὴ ὅλα ὅσα ἀναφέραμε στὸ προηγούμενο σχόλιό μας τὰ ἔχει καὶ ὁ ἴδιος ἀναφέρει, τὰ γνωρίζει καὶ ζητάει συγγνώμη γιὰ τὴν σιωπή του... Τώρα ὅμως ρίχνει τὸ φταίξιμο στὸν ... ό.
Καὶ συνεχίζει αἰτιώμενος τὸν ό ὅτι...δίχασε. Ποῦ εἶναι ὁ διχασμός; Καὶ μιλᾶμε προφανῶς γιὰ διχασμὸ στὸ ἐκκλησιαστικὸ σῶμα. Κανένας διχασμός. Ἡ Ἱεραρχία ἐνήργησε ὅπως ἐνήργησε. Πολὺ πλά «δὲν διαπραγματεύτηκε σωστὰ καὶ τίμια» ὅπως ἀνέφερε ὁ συνομιλητὴς τοῦ ἐπισκόπου καὶ ὁ ἴδιος τὸ ἀποδέχτηκε. Αὐτὴ δημιούργησε τὸ πρόβλημα καὶ αὐτὴ ἔχει τὴν εὐθύνη. Ὅσοι ἀντέδρασαν κληρικοὶ καὶ λαϊκοὶ μὲ κάθε τρόπο καὶ ὑπέστησαν καὶ τὶς συνέπειες δὲν δίχασαν, ἔπραξαν τὸ ἐπιβεβλημένο χρέος τους ὡς μέλη τῆς ἐκκλησίας.

Βέβαια ἡ συζήτησις αὐτή (τοῦ Σεβασμιωτάτου μὲ τὸν γνωστό του) ἔλαβε χώρα τὸ ἀπόγευμα τοῦ Πάσχα (19/4). Τότε ὁ Σεβασμιώτατος συνειδητοποίησε τί ἀκριβῶς ἔχει διαπράξει ἡ ἱεραρχία καὶ χρειάστηκε ἡ γνώμη τοῦ προσώπου τοῦ ὁποίου «τὴν γνώμη ἐμπιστεύεται καὶ δὲν ἀνήκει στὸν ἐκκλησιαστικὸ χῶρο». Μὰ τὰ ἴδια ἔλεγαν, ἔγραφαν, δημοσίευαν ἀπὸ τὴν ἀρχὴ κατοντάδες πρόσωπα καὶ μάλιστα ἀπὸ τὸν ἐκκλησιαστικὸ χῶρο, καὶ μάλιστα καὶ συλλειτουργοὶ τοῦ Σεβασμιωτάτου καὶ ἐκατηγοροῦντο ὅτι διχάζουν τὴν ἐκκλησία:
«Ἄν κλείσουμε τούς ναούς μας, Ἅγιοι Ἀρχιερεῖς, θά εἶναι σάν νά ἀποδεχόμαστε ἐμεῖς οἱ ἴδιοι, ὅτι σέ ἔκτακτες περιπτώσεις, ἡ Ἐκκλησία δέν ἔχει κανένα ρόλο καί θά πρέπει κατά τή λαϊκή ἔκφραση νά «ἀδειάζει τή γωνιά καί νά καθίσει στά αὐγά της». Ἀντίθετα τώρα ἀκριβῶς εἶναι ἡ ὥρα πού πρέπει ὄχι να σταματήσουν ἀλλά νά ἐνταθοῦν περισσότερο οἱ Θεῖες Λειτουργίες (ἔστω καί μέ τούς περιορισμούς πού ἀναφέραμε) γιά νά ἐκζητήσουμε τό ἔλεος καί τή βοήθεια τοῦ Θεοῦ, πού ἡ πατρίδα καί ὁ τόπος τήν ἔχουν πράγματι ἀνάγκη».
Ἔκκληση πιστῶν ἀπὸ τὴν Θεσσαλονίκη πρὸς τὴν Ἱεραρχία τῆς κκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἐν ὄψει τοῦ θρυλούμενου κλεισίματος τῶν Ἱερῶν Ναῶν καὶ τῆς ἀπαγόρευσης κολουθιῶν (14.3) aktines
«Ἡ Θεία Λειτουργία, δηλαδὴ τὸ Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας, ἀλλὰ καὶ ὁποιοδήποτε Μυστήριο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίαςποὺ τελοῦνται μὲ τὴ συνάθροιση τῶν πιστῶν ἐπὶ τὸ αὐτό... δὲν μποροῦν νὰ ὑποβιβαστοῦν καὶ νὰ θεωρηθοῦν ὡς ἁπλὲς συναθροίσεις ἀνθρώπων. ... Ἐπίσης, ἐπισημαίνουμε στοὺς ἱερεῖς καὶ τὸν λαὸ τῆς Μητροπόλεώς μας τὸν πατρικὸ λόγο τοῦ Κυρίου μας σὲ ἀσθενεῖς καὶ ὑγιεῖς, ἁμαρτωλοὺς καὶ δικαίους, «τὸν ἐρχόμενον πρός με οὐ μὴ ἐκβάλω ἔξω» (Ἰω. 6,37). Ὁ Κύριος δὲν ἀποδιώκει κανέναν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία Του, ἀλλὰ δέχεται ὅλους ποὺ προσέρχονται σ᾽ Αὐτόν...Τώρα εἶναι ἡ ὥρα τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως καὶ τῆς ὁμολογίας». (11/3)
Μόρφου Νεόφυτος: Θεία Λειτουργία, Ἐκκλησιαστικές Ἀκολουθίες καὶ κορωνοϊόςaktines
Σὲ αὐτὰ τὰ δύο, ἀπὸ τὰ χιλιάδες παραδείγματα, ποὺ ἔχουν γραφτεῖ (11/3 καὶ 14/3) πάνω ἀπὸ ἕνα μήνα πρὶν ὁ γνωστὸς -ἐκτὸς Ἐκκλησίας- τοῦ ἐπισκόπου τοῦ πεῖ τὴν γνώμη του (19/4), ἔχουν εἰπωθεῖ ὅλα ὅσα ἄκουσε ἀπὸ τὸν γνώριμό του. Δὲν ἄκουσε τίποτε ὁ Σεβασμιώτατος; Τίποτε δὲν ἀντελήφθη; Οἱ ἐπίσκοποι τῆς ἐκκλησίας δὲν προσέχουν τί λένε οἱ πιστοί; Δὲν προσέχουν τί λένε οἱ συνεπίσκοποί τους; Ποιούς ἀκοῦνε; Μὲ ποιοὺς ἀσχολοῦνται;
Τὴν ὥρα ποὺ χιλιάδες πιστῶν παρακαλοῦσαν νὰ μὴν κλείσουν οἱ ναοί, νὰ μὴν ὑποταχθεῖ ἡ ἐκκλησία στὴν κρατικὴ ἐξουσία, τί ἔλεγε ὁ σεβασμιώτατος; Προέτρεπε:
«… πλήρης συμμόρφωση σε ότι επιτάσσουν οι εντολές-οδηγίες των αρμοδίων Κρατικών Υπηρεσιών του Κράτους».  κορωνοϊός14/3) aktines
Καὶ ὄχι πλῶς πλήρης συμμόρφωσις τώρα, ἀλλὰ καὶ σὲ ὅτι ἄλλο ἐπακολουθήσει προκαταβολικῶς καὶ πολὺ βολικῶς .. γιὰ τὴν κρατική ἐξουσία:
Η Εκκλησία, ως φιλόστοργος Μητέρα, απευθυνόμενη προς τα παιδιά Της συστήνει και προτρέπει στην συμμόρφωση προς τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων. Είναι προφανές πως, εάνο βαθμός δυσκολίας αυξηθεί και η Πολιτεία λάβει ακόμα πιο δραστικά μέτρα, η Εκκλησία θα κληθεί να υιοθετήσει τα μέτρα αυτά... (ὅ.π.)
Ἐδῶ ἐμφανέστατα παρουσιάζεται ἡ λανθασμένη τακτικὴ τῆς ἡγεσίας τῆς Ἐκκλησίας. Ὅτι πεῖ ἡ Πολιτεία, ὅτι ποῦν οἱ «εἰδικοί» καὶ προκαταβολικῶς ὅποια μέτρα λάβει μελλοντικῶς ἡ Πολιτεία ἡ ἐκκλησία θὰ τὰ υἱοθετήσει. Τὸ σύνθημα δίδεται πρὶν ἀποφασίσει ἡ Ἱεραρχία ἐπισήμως. Καὶ ὅμως γιὰ αὐτοὺς ποὺ ἔβλεπαν τὰ προφανὴ καὶ προειδοποιοῦσαν καὶ προσπαθοῦσαν νὰ ἀποτρέψουν τέτοιες ἀποφάσεις ἡ ἀπάντησις ἦταν ὅτι διχάζουν τὴν ἐκκλησία.
Ὅποιοι παρουσίαζαν τὰ λόγια ἁγίων πατέρων καὶ γερόντων κατηγορήθηκαν ὅτι ἀσχολοῦναι μὲ προφητολογίες καὶ συνομωσιολογίες. Στὸ ὑπὸ ἀνάλυσι δημοσίευμα ὑπάρχει αὐτὴ ἡ γενικόλογη διατύπωσις περὶ προφητολογιῶν καὶ συνομωσιολογιῶν. Ἄλλοι κληρικοὶ εἶναι πιὸ συγκεκριμένοι καὶ πιὸ ἐπιθετικοί:
«Αλλά όλο το μπλα – μπλα εγράφη για να φτάσει στο γνωστό γλυφιτζούρι περί του “σφραγίσματος του Αντιχρίστου” που τώρα ξέφτισε, ανόστησε και δεν πιάνει πια προς μεγάλη θλίψη των “ευλαβών με βλάβη” επενδυτών του».  (ρχιμ. Χρυσοστόμου Παπαδάκη: Σχόλια στην Ανοικτή Επιστολή του Ιερομονάχου Ευθυμίου 17 Απριλίου 2020 pemptousia).
Παρακάμπτω τὸν οἱονδήποτε σχολιασμό τῶν γραφομένων τοῦ λαμπροῦ αὐτοῦ «Ἀρχιμανδρίτη τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου» -ὅπως αὐτοπαρουσιάζεται- κατὰ τοῦ π. Εὐθυμίου τῆς Καψάλας, ὅμως παραθέτω αὐτὸ τὸ ἀπόσπασμα διότι ἔχει γίνει σύστημα ἡ περιφρόνησις τῶν προφητειῶν τῶν ἁγίων μας. Δηλαδὴ ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος, ποὺ ἔγραψε τὴν Ἀποκάλυψι, οἱ ἄπειροι Πατέρες ποὺ ἀσχολήθηκαν μὲ αὐτὴν καὶ τὰ ὅσα ἀναφέρονται ἐκε, μέχρι τοὺς προσφάτους ἁγίους Παΐσιο καὶ Πορφύριο ποὺ ἀναφέρονται στὸν ἔλεγχο τῶν ἀνθρώπων, στὸ σφράγισμα καὶ σὲ ὅλα τὰ σχετικά, ὅλοι αὐτοὶ τί εἶναι; Βλαμμένοι καὶ συνομωσιολόγοι; Ἡ φιλόστοργος μήτηρ Ἐκκλησία, ὅπως τὴν ἀντιλαμβάνονται ὁρισμένοι ἀπὸ τοὺς ποιμένες μας, δηλαδὴ ἡ εραρχία, καὶ πιὸ συγκεκριμένα ἡ μερίδα ποὺ ἀποφασίζει, ἐνῷ συμμορφώνεται προς τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων, ἀδιαφορεῖ γιὰ ὅσα λένε οἱ ἅγιοί μας; Παράξενη πίστι ἔχουν αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι.
Ἀλλὰ γιατὶ παραπονεῖται ὅτι ὅλοι γίναμε τιμητὲς καὶ κριτὲς τῶν πάντων καὶ μάλιστα ἐκ τοῦ ἀσφαλοῦς (δὲν κατάλαβα ποτὲ τί σημαίνει αὐτὸ τὸ ἐκ τοῦ ἀσφαλοῦς) ὅταν ἡ κριτικὴ ποὺ ἀσκήθηκε στὶς ἀποφάσεις τῆς Ἱεραρχίας, ἀπὸ ὅσους χαρακτηρίζονται ἔτσι, εἶναι ἡ ἴδια ποὺ ἀσκήθηκε ἀπὸ τὸν γνωστό του, τὸν ἐκτὸς ἐκκλησιαστικοῦ χώρου, καὶ τὴν ὁποία ὁ Σεβ. ἀποδέχτηκε; Ὅταν ἀσκεῖται κριτικὴ ἀπὸ ἐξωεκκλησιαστικοὺς εἶναι ἀποδεκτὴ καὶ προκαλεῖ ἀνάγκη γιὰ συγνώμη λόγῳ τῆς σιωπῆς τῶν... ὑπευθύνων, ἐνῷ ὅταν ἀσκεῖται ἀπὸ τοὺς ἐν Χριστῷ ἀδελφοὺς εἶναι κρίσις καὶ κατάκρισις καὶ (παρακαλῶσχίσιμο τοῦ ἀράφου χιτῶνος τοῦ Χριστοῦ!!! Ἐπειδὴ βεβαίως ὁ καθεὶς κατ᾿ ἐλάχιστον σκεπτόμενος ἀντιλαμβάνεται ὅτι δὲν μπορεῖ νὰ σταθῇ οὔτε στοιχειωδῶς κάτι τέτοιο, διότι ἡ φράσις ἀφορᾶ σχισματικοὺς καὶ αρετικούς τίθεται στὸ κείμενο τὸ «Σαν να βαλθήκαμε να...». Ὅποιος, δηλαδή, ἀσκεῖ κριτικὴ στὰ λάθη τῆς εραρχίας σχίζει τὸν ἄρραφο χιτώνα τοῦ Χριστοῦ, δηλαδὴ διασπᾶ τὴν κκλησία Του, τὸ σῶμα Του, ἐνῷ αὐτοὶ ποὺ κάνουν τὰ λάθη καὶ ταπεινώνουν τὴν Ἐκκλησία, ὅπως παραδέχονται, ἀλλὰ μετὰ τὰ ρίχνουν στὸν …ό, ἐργάζονται γιὰ τὴν ἑνότητά τῆς ἐκκλησίας!!! (Νὰ μὴν ἐπεκταθοῦμε στὰ ἄλλα ἔργα τους τὰ περὶ τὴν πίστιν (Κολυμπάρια-Οὐκρανίες-συμπροσευχὲς κλπ).
Κλείνοντας θὰ συμφωνήσω μὲ τὸν σεβασμιώτατο ὅτι «Μέσα δε σε όλα αυτά, εμπαίχθηκε η πίστη». Ἡ Μόνη διαφορά μας ἀφορᾶ τοὺς αἰτίους τοῦ ἐμπαιγμοῦ. Ὅπως φαίνεται ἀπὸ τὰ παρατεθέντα ατιοι εἶναι ὅσοι ἐκ τῶν εραρχῶν ὁδήγησαν τὴν Ἐκκλησία σ᾿ αὐτὴν τὴν ταπείνωσι καὶ τὸν ἐμπαιγμό. Μακάρι νὰ φωτίσει ὁ Θεὸς νὰ τὸ κατανοήσουν γιατὶ αὐτὰ ποὺ ἔρχονται θὰ ὁδηγήσουν ὄχι μόνο σὲ ταπεινώσεις καὶ ἀναίμακτους διωγμούς, ὅπως αὐτὸν ποὺ ζοῦμε τώρα, ἀλλὰ σὲ αἱματηροὺς καὶ σὲ ἀλλαξοπιστίες. Τί θὰ κάνει ἡ Ἱεραρχία ὅταν ἡ Πολιτεία θὰ θελήσει νὰ ἐπιβάλλῃ «ὑγιεινομικὸ ἔλεγχο» μὲ τὴν τοποθέτησι μικροτσίπ; Μποροῦν νὰ μᾶς ἀπαντήσουν; Ἤ εἶναι περιττὴ ἡ ἀπάντησις καὶ ἠλίθια ἡ ἐρώτησις, ἀφο:
Είναι προφανές πως, εάν ο βαθμός δυσκολίας αυξηθεί και η Πολιτεία λάβει ακόμα πιο δραστικά μέτρα, η Εκκλησία θα κληθεί να υιοθετήσει τα μέτρα αυτά;
Τζανάκης Γεώργιος. Ἀκρωτήρι Χανίων. 8.5.2020

Πηγή: Εδώ.