Δέχονται οι Επίσκοποι και εμβόλια COVID με έμβρυα από εκτρώσεις;

 

Ο Πάπας εγκρίνει τα εμβόλια του COVID ακόμη και αν περιλαμβάνουν έμβρυα από εκτρώσεις  - Η Ορθόδοξη Εκκλησία;

Η Συνέλευση για το Δόγμα της Πίστης του Βατικανού δημοσίευσε μια δήλωση που εγκρίθηκε από τον Πάπα

Με περισσή απογοήτευση είδαμε χθες τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος να διατυμπανίζει την υποστήριξή του για το νέο εμβόλιο (ἐδῶ) κατά του COVID-19

Άραγε γνωρίζει με ποιον τρόπο έχουν δημιουργηθεί αυτά τα εμβόλια και κατά πόσο τόσο οι ιεροί κανόνες όσο και η ηθική είναι συμβατές με την σύστασή τους;

Στο Βατικανό, το Συνέδριο για το δόγμα της πίστης εξέδωσε ένα δελτίο τύπου, εγκεκριμένο από τον Πάπα, σύμφωνα με το οποίο “είναι ηθικά αποδεκτό να λαμβάνετε εμβόλια COVID-19 που έχουν χρησιμοποιήσει κυτταρικές σειρές από ακυρωμένα έμβρυα στην έρευνα και την παραγωγική τους επεξεργασία”

Η Ορθόδοξη Εκκλησία συμφωνεί;

Η δήλωση έρχεται ως απάντηση σε «διάφορα αιτήματα για καθοδήγηση σχετικά με τη χρήση εμβολίων κατά του ιού SARS-CoV-2, τα οποία, κατά τη διάρκεια της έρευνας και της παραγωγής, χρησιμοποίησαν κυτταρικές γραμμές που προέρχονται από ιστούς που λαμβάνονται από δύο αμβλώσεις που σημειώθηκαν τον περασμένο αιώνα"

Η Συνέλευση «δεν προτίθεται να κρίνει την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα αυτών των εμβολίων, όσο είναι ηθικά συναφή και αναγκαία, καθώς αυτή η αξιολόγηση είναι ευθύνη των βιοϊατρικών ερευνητών και των φαρμακευτικών οργανισμών. Εδώ, στόχος μας είναι μόνο να εξετάσουμε τις ηθικές πτυχές της χρήσης των εμβολίων». 

«Όπως δηλώνει η Instruction Dignitas Personae, σε περιπτώσεις όπου κύτταρα από ματαιωμένα έμβρυα χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία κυτταρικών γραμμών για χρήση στην επιστημονική έρευνα,« υπάρχουν διαφορετικοί βαθμοί ευθύνης». Για παράδειγμα, «σε οργανισμούς όπου χρησιμοποιούνται κυτταρικές γραμμές παράνομης προέλευσης, η ευθύνη εκείνων που αποφασίζουν να τις χρησιμοποιήσουν δεν είναι ίδια με εκείνη εκείνων που δεν έχουν φωνή σε μια τέτοια απόφαση».

«Ο θεμελιώδης λόγος για να θεωρηθεί η χρήση αυτών των εμβολίων ηθικά νόμιμη είναι ότι το είδος της συνεργασίας στο κακό (παθητική συνεργασία υλικού) στην προερχόμενη έκτρωση από την οποία προέρχονται αυτές οι κυτταρικές σειρές είναι, από την πλευρά αυτών που χρησιμοποιούν τα προκύπτοντα εμβόλια, μακρινός. Το ηθικό καθήκον να αποφεύγεται μια τέτοια παθητική υλική συνεργασία δεν είναι υποχρεωτικό εάν υπάρχει σοβαρός κίνδυνος, όπως η κατά τα άλλα συνεχής εξάπλωση ενός σοβαρού παθολογικού παράγοντα - σε αυτήν την περίπτωση, η πανδημία εξάπλωσης του ιού SARS-CoV-2 που προκαλεί ο Covid- 19. Επομένως, πρέπει να θεωρηθεί ότι, σε μια τέτοια περίπτωση, όλοι οι εμβολιασμοί που αναγνωρίζονται ως κλινικά ασφαλείς και αποτελεσματικοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν με καλή συνείδηση με τη συγκεκριμένη γνώση ότι η χρήση τέτοιων εμβολίων δεν αποτελεί επίσημη συνεργασία με την άμβλωση από την οποία χρησιμοποιούνται τα κύτταρα κατά την παραγωγή των εμβολίων. Πρέπει να τονιστεί, ωστόσο, ότι η ηθικά νόμιμη χρήση τέτοιων τύπων εμβολίων, υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες που το κάνουν, δεν συνιστά από μόνη της νομιμοποίηση, ακόμη και έμμεση, της πρακτικής των αμβλώσεων».

Η δήλωση καταλήγει, σημειώνοντας την ύπαρξη «ηθικής επιταγής για τη φαρμακευτική βιομηχανία, τις κυβερνήσεις και τους διεθνείς οργανισμούς να διασφαλίσουν ότι τα εμβόλια, τα οποία είναι αποτελεσματικά και ασφαλή από ιατρική άποψη, καθώς και ηθικά αποδεκτά, είναι επίσης προσβάσιμα στις φτωχότερους χώρες με τρόπο που δεν τους κοστίζει».

Πηγή.